ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:09
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie

CORTAZAR588 schreef:
nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet.
maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt......
t is een controversieel onderwerp.
wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.

Het is toch wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die er zijn geweest ......
of is het alleen in Europa dat de mensen het wegwuiven en het niet willen horen omdat het zo erg is?

Een alcoholist gaat naar de Hel.
dat is niet mijn oordeel , maar die van God
een overspelige gaat naar de Hel......
tenzij zij zich beide bekeren en niet meer drinken of overspel plegen.
Dat is de genade.

Waarom hebben mensen daar moeite mee?
Omdat het veroordeelt ?
of niet alles goedvindt ?
Homosexuelen , die niet stoppen met hun gebruiken en erop los leven en zo sterven................zijn verloren.
Keihard , dat kan niet , zo is God niet etc etc
Of de boodschapper wordt gestenigd
]Tja ..........God is Liefde , maar ook een verterend Vuur.[/b]en spreekt zijn woord nooit tegen.
Openbaring 21......lees dat maar eens voor wie denkt dat ik klets .

Ik veroordeel niet. God veroordeelt.

Hou daar rekening mee bij alle reacties.

Dat verhaal van ik zeg het niet, God zegt het, kennen we al van anderen hier. En de gelijkhebberige wetticisten kennen we al als farizeeën. Christus wierp geen stenen, al was Hij misschien wel de enige die dat mocht doen. Op wie denk je indruk te maken, op een paar bange mensen? In het Nieuwe verbond bevrijdt Christus, ook van dit soort uitspraken. Geloof, hoop en liefde en het meeste van deze is de Liefde. Niet de angst voor de hel of voor diens profeten. De moordenaar naast Christus aan het kruis, waar ging die ook al weer naar toe?

Thomas, geloven doe niet uit angst maar in vertrouwen op God.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 augustus 2012, 00:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 19:12
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?

ROELANDE345 schreef:
Romeinen 13:1 Iedereen moet zich onderwerpen aan de overheden, want er is geen gezag, behalve dat die God heeft ingesteld. De autoriteiten die er zijn vastgesteld door God.

dus misschien toch door Gods genade?

Toen dit werd geschreven, was het wel zo dat de Christenen veronderstelden dat de wederkomst er snel zou komen. De tekst is mogelijk geschreven vanuit de houding: Maak je niet zo druk over iets onbelangrijks als een overheid want Christus komt spoedig. Dan is het inderdaad niet zo van belang om je druk te maken over een overheid want het belang ervan is toch snel voorbij. De gemeenten zullen er waarschijnlijk ook niet als een behoudende kerk van nu hebben uitgezien, met dito bijbelomgang. De kans dat ze een evangelisch karakter hadden maar dan met een sterk accent op de diaconie is veel groter als we Handelingen en dergelijke lezen. Het uitblijven van de wederkomst moet haast als een grote teleurstelling zijn ervaren. De sterke identificatie in evangelische kring met de vroege gemeenten maakt mogelijk ook dat de wederkomst en het spreken daarover een meer prominente plaats inneemt.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 8 augustus 2012, 19:17
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 22:26

JANS221 schreef:
Je kunt wel zeggen ``niet veel meer of minder``, maar ik denk dat elke Jood die door die houding is afgevoerd, er 1 teveel was.

Niet alleen op basis van de beruchte tekst uit Romeinen 13: ”Iedereen moet het gezag van de overheid erkennen, want er is geen gezag dat niet van God komt; ook het huidige gezag is door God ingesteld.” (Romeinen 13-1), riep ds. G.H. Kersten op om het Duitse gezag te gehoorzamen. Ook omdat hij uitging van de vervangingsleer nam hij tegenover de Duitse bezetter een erg lijdelijke houding aan.
Zo werd de oproep aan de scholen van de Vereniging van Gereformeerde Scholen (VGS) om Joodse kinderen bij de bezetter te melden, (een antisemitische maatregel) zonder commentaar uitgevoerd.

Misschien weet niet iedereen wat de vervangingsleer is:

In het plan van God is de christelijke kerk in de plaats gekomen van Israël, of nauwkeuriger geformuleerd, de kerk is het historisch vervolg van Israël.
Het Joodse volk verschilt niet van andere etnische groepen, zoals de Engelsen, Spanjaarden, Balinezen: al deze groepen moeten bekeerd worden tot Jezus Christus en kunnen zo de verlossing ook ontvangen.
Zonder berouw, wedergeboorte en integratie in de kerk hebben de Joden geen toekomst, geen hoop en geen roeping.
Dit geldt evenzeer voor alle andere volken en groepen.
In onze tijd, na Pinksteren, is "Israël" (in de juiste betekenis van het woord) de kerk.

De bron van deze gedachten is al heel oud, en stamt uit de vroege Christelijke tradities. In het "Kerkblad voor het Noorden", 23 april 2004, schrijft C.J. van den Boogert hierover:
In het jaar 70 werd Jeruzalem door de Romeinen verwoest. In de kerk werd de val van stad en tempel al snel gezien als vervulling van de woorden van Jezus waarin hij de ondergang van de stad had voorzegd (Matth. 24:1,2). Men zocht tevens naar een verklaring voor de val. Al snel duikt het woord 'straf' op. Israël werd er door gestraft, zo meende men. Voor wat werd het gestraft? Voor haar aandeel in de kruisiging van Jezus. Israël had haar Messias verworpen. Een volgende stap was de conclusie die daaruit getrokken werd. Als Israël Jezus als Messias verworpen had, dan had God op zijn beurt nu Israël definitief verworpen. Maar Israël was toch het volk van het verbond? Zeker! Wat had God dan met het verbond gedaan? Het zou als nieuw verbond op de kerk 'uit de volken' zijn overgegaan. De kerk was 'het nieuwe Israël' geworden. De kerk had [dus] de plaats van Israel [als verbondsvolk]ingenomen.

Thomas, heeft dit van het Internet gehaald en wijst de vervangingsleer af. Je kunt een opgehitste, om bloed schreeuwende massa, niet met het hele Joodse volk vergelijken. Wij zijn omdat we Nederlanders zijn ook niet verantwoordelijk voor wat voetbalhooligans in Rotterdam-Zuid in spreekkoren gillen. De Romeinen hebben Christus gekruisigd.

http://bijbel.wikidot.com/vervangingsleer

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 7 augustus 2012, 23:44
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 21:23

HARALD940 schreef:
Ik denk niet veel meer of minder.
Het gros van de joden gingen ook uit eigen beweging naar aanleiding van de oproep van de Duitsers naar de meldplaats.
Daarbij woonde het gros van de Joden in de grote plaatsen, en niet tot nauwelijks in de biblebelt.

In het noorden van Friesland en Groningen zaten veel Joden ondergedoken en je kunt het daar niet tot de grote plaatsen rekenen. Het gaat in de discussie ook over de Joden die wilden onderduiken. In Friesland zelf waren heel weinig Joden. Alles wat daar aan Joden ondergedoken zat, kwam bijna uit de grote steden.

Daarbij, de Duitsers waren toen wel de overheid, Jezus heeft ook nooit tegen de Romeinse overheersing geprotesteerd.
Er waren buiten de GerGem gemeenten ook andere gelovigen die dachten dat de Duitsers van Godswege gestuurd waren, net als de Romeinen in Israël.

Dat is een punt van discussie. De SGP streeft een nauwe band tussen kerk en staat na en wenst dus een overheid die aan Gods wil gehoorzaamt. Dat kon je toch van de Duitse fascisten moeilijk zeggen. Ze hadden wel de macht (genomen), dat is zo. Christus stelde geef de keizer wat des keizers is maar dat beperkte zich tot wat wij de belastingen zouden noemen. Verder uitte Christus zich niet zo over politiek.
Ik vind het een uiterst gevaarlijk standpunt om een regering omdat die er nu eenmaal is, te beschouwen als ontstaan uit Gods wil. Daarmee geeft je elke dictatuur een vrijbrief. Na anderhalf jaar bezetting was de wreedheid van de fascisten al heel duidelijk. Al het gezag is van God maar de vraag is wat er mee wordt bedoeld. Gezag is echter aanvaarde macht en geen macht an sich. In de Gergem denkt men wel veel meer in termen van een straf van God, dan wel een straffende God. Ik ben het met je eens dat dat in deze kringen ongetwijfeld door een deel zo gezien zal zijn. Het oneigenlijke van dat standpunt vind ik dat je daarmee het kwaad feitelijk legitimeert met een beroep op God.

En Dr. Kersten had inderdaad een verantwoordelijke functie, maar het grootste deel van de mensen hebben zich niet tegen de Duitse overheersers verzet de hele oorlog lang.

Maar juist binnen de kerken was dat verzet er wel, wat ik ook aangaf. Dat de overgrote meerderheid van het volk niet in verzet kwam, is zeker waar. Als Ds. Kersten zich niet had uitgesproken, was het nog daaraan toe geweest. Maar feitelijk legde hij zich bij een gezag neer wat het tegenovergestelde van het Christendom beoogde. Voor iemand die theocratie nastreeft heel erg bedenkelijk. Hoeveel Joden met een andere opstelling gered zouden zijn, blijft een inschatting. Ds. Kersten was een uiterst intelligente man en had dat kunnen zien. En elk mensenleven telt.

Zeker weten!

Goed dat je de discussie aangaat.

Thomas, dikgedrukt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 7 augustus 2012, 23:03
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:27

HARALD940 schreef:
Men wist toen ook nog niet wat er met die mensen gingen gebeuren toen. En toen het bekent was, ging het nog steeds alleen om werkkampen, en geen doodskampen.
Nederland was toen ook wel een apart land, genoeg aanhangers om een eigen SS onderdeel op te richten, maar vooral vanaf 1943 ook veel mensen die in het verzet zaten.

Daarbij ging het ook geleidelijk, steeds een stapje verder, en later nog een stapje, en dan nog een stapje. Net als met een kikker in een pan waaronder het vuur langzaam hoger word.

En trix, sja,vergeleken met vroeger heeft ze niet zoveel meer in de melk te brokkelen, en dat zal ook wel niet meer gaan worden. Er zal misschien vanzelf wel een moment komen waarop we het helemaal afschaffen.

Het ging om iets anders. Ds. Kersten was de informeel leider van de bevindelijk gereformeerden en riep zijn volgelingen op basis van de beruchte bovengenoemde bijbeltekst op de Duitse bezetter te gehoorzamen. Velen deden dat want in die tijd en zeker in die kringen was men gezagsgetrouw. Er waren ook gereformeerden, die anders dachten en die namen Joden in huis. De gereformeerde kerken deden het daarom goed in het verzet, hadden een organisatie en waren net als de communisten ideologisch gemotiveerd. Ik vind dat hun opstelling aanmerkelijk bijbelser is geweest. Ds. Kersten zat voor de oorlog in de Tweede Kamer voor de SGP en mocht niet terugkeren. Terecht, hij had hele foute keuzes gemaakt en had de Bijbel beter moeten lezen. Gelukkig hebben ook redelijk wat van zijn volgelingen zich niets van zijn woorden aangetrokken en wel onderduikers geholpen.
Het aantal verzetsstrijders is Nederland was ongeveer 20000, ongeveer evenveel als het aantal mensen dat zich aanmeldde voor de Waffen SS. Dat het percentage weggevoerde Joden in Nederland het hoogste in de bezette gebieden was, is blamerend. Een van de hoofdschuldigen was een ambtenaar die een persoonsbewijs ontwierp dat slecht na te maken was. De sukkel was er nog trots op ook en begreep niet dat hij er na de oorlog voor is veroordeeld. Maar hoeveel Joden waren in leven gebleven als Ds. Kersten deze onverantwoorde oproep niet had gedaan en had aangegeven dat Gods volk beschermd had moeten worden? Zijn grote opponent, de Rooms Katholieke kardinaal de Jong ging wel tegen de Duitse fascisten in en gaf samen met dominee Gravemeijer leiding aan het kerkelijk verzet.

Het geeft wel pijnlijk aan wat het verschil in christelijke houding is van een predikant/politicus die passief op het eigen zieleheil is gericht - met alle gevolgen van dien - en gelovigen die hun geloof ook actief voor de medemens vertalen.

Fascistische dictaturen zijn helemaal niet van God gegeven en moeten we bestrijden, niet gehoorzamen. Harald heeft zeker wel gelijk dat het pas heel laat duidelijk werd wat er met de Joden gebeurde. Industrieel vergassen van een volk kon je haast niet bedenken. Maar het wegvoeren naar Polen zonder bezit was wel een veeg voorteken evenals de toen al bekende behandelig van Joden in Duitsland.

Het koningshuis mag voor mij wel blijven. Het past natuurlijk helemaal niet in een moderne democratie maar ik vind wel dat er een historische band is. Het geeft ook een stukje eenheid. En zouden we nu echt beter af zijn met Balkenende als president?

Thomas, leuk vak, geschiedenis.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 7 augustus 2012, 15:04
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 11:47

De rechtsstaat met een grondwet, gebaseerd op vrijheid, gelijkheid en broederschap heeft veel meer rechtvaardigheid en rechtszekerheid gebracht dan vele nogal wrede wetten in het Oude Testament. Theocratie zou een ramp zijn en alleen de SGP had dit lang in het programma staan. Ik moet er niet aan denken dat we een soort Bijbelse Sharia krijgen - zo groot zijn de verschillen niet - waarbij bijvoorbeeld overspelige vrouwen gestenigd moeten worden. Christus wist al beter, die was kennelijk niet voor theocratie. Nu de SGP nog.

Verder betekent het feit dat een jurist een term als de gratie Gods indertijd heeft toegevoegd helemaal niets en zeker niet dat het ook zo is. Ik veronderstel dat dit bij de benoeming van Koning Willem I in de grondwet is gekomen, net na de Franse overheersing.
Je moet kerk en staat volledig gescheiden houden. De Islam wordt heden ten dage ook misbruikt door machthebbers die Islamieten met hun geloof manipuleren. Kijk maar naar de Palestijnse kwestie die door Islamitische machthebbers wordt misbruikt.

Thomas, burger van dit land en geen onderdaan van de koningin.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 7 augustus 2012, 13:02
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 10:01
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.

Mensen, kijken we wel wat uit met dit topic? Psychiatrie is niet het eenvoudigste onderwerp en het is een heel gepuzzel, zelfs voor een psychiater, om de juiste diagnose te stellen. Als we het dan ook nog koppelen aan demonie, wat niet meer dan een veronderstelling is, bewegen we ons op heel glad terrein. Persoonlijke ervaringen zijn ook niet maatgevend voor algemene conclusies en mensen krijgen al snel een stempel. Psychiatrisch gedrag is voor het oog per definitie onlogisch en onbegrijpelijk. Dat is bijna een kenmerk.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 7 augustus 2012, 10:05
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:28
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Je zult het nu wel aan het vieren zijn, maar van Harte, Pieter, vanuit de melkrepubliek want bananen worden hiet niet verbouwd.

Thomas, bei uns ist alles (K) (r)uhiger
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:01
BerichtOnderwerp: PC-problemen

CHATULIEM619 schreef:
Even een kleine update. Mijn a.s. schoonzoon had nog een harde schijf liggen, dus als Henkeman morgen komt, kan hij gewoon die andere schijf erin zetten...

Maar er zat nog een klein addertje onder het gras. Op mijn huidige laptop gebruik ik videobewerkingsprogramma's. Zoals jullie weten is het mijn grote hobby om films te bewerken. Echter bij dit programma zat een license key. Zonder die sleutel zou ik bij elke film die ik ging bewerken iedere keer op de achtergrond het woord Trial zien...En aangezien deze sleutel zo goed verborgen is, kon ik in het programma die sleutel niet terug zien... Ik mail dus naar die verkoper, de verkoper verzendt die sleutel keurig naar mijn e-mailadres...
Echter dat e=mailadres was van mn oude provider, en was opgeheven. Ik dus bellen naar de KPN, mn oude provider om te vragen of dat e-mailaccount weer open gezet kan worden. Dat kon, tegen betaling van €3,50 per maand. Nu is dat zo'n klein bedrag dat ik daar niet wakker van lig, dus mn account werd geheractiveerd.
Komt de buurvrouw opeens bij me, ze was gebeld door de KPN, dat de heer T. problemen met zn internet had. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Maar mn e-mail account is gelukkig wel weer actief en ik heb de license key dus gekregen....

Leuk he, computers...

Je keys meteen noteren, op de computer en een afdruk op papier maken. Steeds meer software gaat via het Internet met een nummer. Grootste probleem is dat we denken dat het wel niet nodig zal zijn. Je bent niet de enige, Chat.

Thomas, gelooft dat bewaren echt moet.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:53
BerichtOnderwerp: Over Vissen en vrouwen;)

WILLEM932 schreef:
Kibbeling van de visboer. Benodigdheden: €3,-- Wachttijd: circa 10 minuten. Zekerheidje: succes gegarandeerd.

Eet smakelijk!

Met jou kan ik praten. Een vis vangen en dan weer terugsmijten is wel heel sportief maar ik eet ze gewoon op. En dan zeggen ze nog dat ik geen dierenliefhebber ben! Wat een onzin. Ik eet koeien, varkens en vissen, dus ik hou echt wel van dieren.

Thomas, eet smakelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:12
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

SHANITA130 schreef:
Mijnes ook Knipoog smiley

Dan moet je eens wat meer naar de mannen kijken, Shanita. Knipoog smiley Neem dan wel een bril voor veraf want met een computerbril zie je alleen scherp bij een afstand van 60 cm en dat is al aardig dichtbij.

De natuur is overigens genadig want als er rimpeltjes bij de vrouwen verschijnen, hebben de meeste mannen een leesbril nodig. Knipoog smiley De prijs is gelijk aan een multifocale bril (varilux) en in Vlaanderen spreekt men wel van doorvloeiglazen. Ik was bij Hans Anders 160 euro kwijt.

Thomas, heeft een leesgedeelte maar leest ook best wel veel - en een beetje onrust kan geen kwaad.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 5 augustus 2012, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 16:09
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

JANS221 schreef:
OK, dat wist ik niet, bedankt! Ga ik eens naar kijken.
Maar hier laat ik het wel staan, want ik vind het een mooi lied, dus is het wel on-topic!

Is zeer de moeite waard en over een paar eeeeeh rare reacties van onze andersgelovigen moet je maar even heenlezen.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 15:34

JANS221 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=JmD6jkZWAMQ&feature=relatedLaudate Dominum

Ten onrechte of niet: er is een eigen topic voor Taizéliederen.

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1822&start=0

Thomas, die dit wel een mooie vindt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 5 augustus 2012, 15:40
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 20:00
BerichtOnderwerp: Mijn schooltijd..

PIETER649 schreef:
Ben ik met je eens!!
Die tere kinderzieltjes moet je verre houden van de onzin die hier op cm-forum zo vaak word verkondigd Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley

De kleine is niet veel veranderd, Pieter. Alles wel in de Heimat?

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 12:38
BerichtOnderwerp: christelijk ''daten''?

CARMEN073 schreef:
Hoewel ik heel goed kan begrijpen wat je aantrekt in het Noorden wil ik toch ff reageren op je inschatting van het 'kille Westen'. Ik vind je typering geen recht doen aan de mensen daar. Zo heb ik ze iig niet leren kennen. Ik woon niet in Rotterdam, maar kwam er jarenlang heel veel. Ik heb Rotterdammers leren kennen als bijzonder hardwerkende, behulpzame mensen die meestal behoorlijk recht door zee zijn. Zeker dat laatste zou jou als noorderling toch moeten aanspreken...

Van superioriteitsgevoelens heb ik nooit iets gemerkt. Die typering is volgens mij meer voorbehouden aan een andere NL noorderlinger 'stam' met eigen taal (waar ik overigens van afstam) Clown smiley

Friezen zijn trots op hun eigenheid en vooral de taal maar gedragen zich niet superieur. Ze willen alleen wel Nederlander maar geen westerling zijn, dat is zeker zo. Kijk maar eens op TV hoe mensen zonder een randstedelijk accent worden weggezet. Ik heb dat soort superioriteitsgevoel als algemeen ervaren. Gelukkig ben ik niet echt op mijn mondje gevallen, spreek nagenoeg accentloos, zij het niet randstedelijk en ben daarnaast enigszins ontwikkeld. Dat lost het snel op. Helaas, dat heb je ook hard nodig. Verder ben ik het wel eens met je beschrijving van de oorspronkelijke Rotterdammer, dat is prima volk en die spraken me zeker wel aan. Harde nuchtere werkers, die mocht ik wel. Ik ben er nu dertig jaar vandaan maar sinds die tijd is er wel veel verloederd.

Thomas, vindt het hier wel leuker en meer relaxed.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 4 augustus 2012, 14:08
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 11:15

CHANNAH042 schreef:
Ik heb een relatie v een jr gehad met een Fries, iedere twee wkn erheen, 2u rijden. Op zich niet zo erg als je denkt dat je relatie toekomst heeft, had 't er wel voor over ook!

En wilde als de kids groter waren daarheen verhuizen, leek me prima. Opnieuw beginnen? Avontuur! Maar ik begin dr niet meer aan... Veel te veel gedoe, teveel energie enzenz...

Je kunt ook niet ff zo op een vrije avond in de auto stappen voor ff een gezellig avondje samen... Nee hoor, voor mij niet meer! Maar... tis echt geen ramp om 'opnieuw te beginnen' als je echt de liefde v je leven zou hebben gevonden denk ik Knipoog smiley

Grz Channah

Je geeft het goed weer. De afstand Rotterdam-Friesland bijvoorbeeld is helaas in de praktijk groter dan Friesland-Rotterdam. Bepalend is of je de goede te pakken hebt. Ik heb zelf in de Rotterdamse regio gewoond en hou niet zo van het kille westen. Geef mij maar de vriendelijke, rustige omgang hier waarbij de medemens niet alleen iemand is om aan te verdienen. Ik zou niet weten waarom ik dit deel van het land ooit nog zoui verruilen voor de regio Rotterdam. Wie het westen, zoals daar gebruikelijk, als een superieure regio ziet met dito bevolking moet er vooral blijven. Ik vind een groot deel van de populatie te bedreigend. Geef mij maar een rustige bevolking en een provincie met alle voorzieningen, rust en waddengebied waar je je kinderen nog onbedreigd op kunt zien groeien. Jammer dat het niet lukte, Channah.

Thomas, het mooiste van Rotterdam is de trein naar het Noorden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 4 augustus 2012, 12:28
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 22:56

JANS221 schreef:
De ware is niet degene die voldoet aan al je criteria, maar voor wie je ze opgeeft. (Thomas).Als je hem zelf bedacht hebt, zullen we voortaan je naam er bij zetten, als we hem gebruiken!
(of moeten we dan eerst toestemming van je hebben?)

Nee, ik heb hem volgens mij ook in een een of andere variant gelezen. Ik bedenk wel eens wat zelf maar deze niet geloof ik.

Thomas, die wel vindt dat het zo is.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 augustus 2012, 23:29
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:42

PETRA944 schreef:
echte liefde kom je ook weinig tegen.
soms denk ik dat veel mensen maar met een tweede keuze verdergaan omdat ze niet alleen kunnen zijn. en die kinderen nemen ze er dan ook maar bij, klik of niet een klik met de kinderen,
dan blijf ik liever alleen.

Wijs. Je kunt beter alleen zijn dan met zijn tweeen alleen.

Thomas, natuurlijk is er echte liefde.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 augustus 2012, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:48

JANS221 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik zo ook mijn ``selectiecriteria``. En daar valt ook de afstand onder. (en mannen met sokken in sandalen)

En dan niet eens in de eerste plaats omdat ik dan (als ik zou besluiten te verhuizen) te ver van de kids zou wonen, maar meer omdat het mij erg moeilijk lijkt om een relatie op te bouwen met iemand die zover weg woont.
(dus helaas mannen uit Groningen/Friesland/Drenthe).

Maar als je nog kinderen hebt die thuis wonen, lijkt het me inderdaad nog moeilijker om een lange-afstands-relatie te hebben.

Nuchterheid kan geen kwaad, maar....het hart heeft zijn redenen, die het verstand niet kent. (Pascal). (of misschien niet wil kennen) M.a.w. selectiecriteria kan je altijd nog wijzigen. Je zou maar iemand tegenkomen die heeeeeel ver weg woont.....pppffff

Ach Jans, we hebben allerlei criteria maar de ware is niet degene die er aan voldoet maar voor wie je ze opgeeft.

Het is niet juist om te denken dat liefde ontstaat uit lange kameraadschap en aanhoudende hofmakerij. Liefde is het resultaat van spirituele affiniteit en deze affiniteit kan alleen in een oogwenk ontstaan, ze zal anders in geen jaren of zelfs generaties voorkomen.'

Kahlil Gibran

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 augustus 2012, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 14:31

DIANA556 schreef:
zeg es Thomas, jij hebt zeker aandelen in die computerbril....?

Mijn aandeel in de aanschaf van deze bril was dat ik eeeeh hem moest betalen.

Thomas, de aandeelhouder wint. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 augustus 2012, 14:36
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 13:47

INGE721 schreef:
Straks met een cm vriendin mijn geboortplaats onveilig maken.....
Misschien nog even langs nhet strand en dan thuis komen waar mijn lief gekookt heeft.... Lachende smiley Lachende smiley

Mijn gezichtsafwijking is niet eens erg groot maar de kleine lettertjes op het scherm is net weer verder weg dan de kleine lettertjes van de leesbril. Inderdaad, ik heb me een computerbril laten aansmeren en dat is een zegen. Het leest heerlijk ontspannen en als ik naar beneden kijk is er hetzelfde leesgedeelte. Het is een geluk moet ik zeggen want ik breng redelijk wat uren achter het scherm door. Dus als je de letters op je computer niet meer goed ziet, aarzel niet en naar de opticien.

Thomas, ziet het weer scherp.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 augustus 2012, 15:30
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:37

PETRA944 schreef:
dat ligt eraan of die persoon dat wil, opnieuw ergens settelen, nieuwe baan zoeken, nieuwe vriendenkring, kan het me van jou wel voorstellen, verhuizen , opnieuw beginnen is ingrijpend,aan de andere kant is het ook een nieuwe uitdaging, en als je echt verliefd bent.....
bij mij is het enige me kids.

Wat Chatuliem schrijft, snijdt toch wel hout al zal het per persoon niet hetzelfde zijn. Wat Petra aankaart wordt denk ik veel te vaak onder het tafelkleed geschoven. Jij en je kinderen - dat is nu eenmaal één pakket. En je kunt van allerlei soorten verhalen houden maar de praktijk is toch vaak niet zo eenvoudig. Als je van de vrouw houdt maar diep in je hart niet meer aan kinderen wilt beginnen, zal het nooit werken. Chat houdt een nuchter, niet zweverig en praktisch verhaal. Dat kan je aanstaan of niet, het geeft maar al te vaak de realiteit aan. Gescheiden vrouwen met thuiswonende kinderen hebben daardoor vaak minder kansen, al spreekt niet iedereen dat uit. Het vervelende is dat je als man ook wel eens met onoprechtheid wordt geconfronteerd. Een man in huis is ook wel eens een bron van inkomsten die mogelijk wat meer gezag over de kinderen heeft. Ik heb het ook meegemaakt dat een potentiele partner vond dat ik met mijn inkomen haar schulden mooi kon aflossen en met een zeker pedagogisch inzicht haar moeilijke (lees: strontverwende) kind beter kon opvoeden. Ook op CM? Wel degelijk. Wantrouwend zijn hoeft niet maar je moet wel de verborgen doelstellingen, als die er zijn, proberen boven water te halen. Ook bij jezelf trouwens.
Afstand is altijd lastig. Verder zijn hier wel stellen ontstaan die samen zeven kinderen in een nieuw gezin bijeenbrachten en dat ging prima. Uiteindelijk bepaalt de liefde of het werkt en dat is maar goed ook.

Thomas, enige Friese nuchterheid kan verder geen kwaad.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 augustus 2012, 16:22
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 20:09
BerichtOnderwerp: Identiteit

JANS221 schreef:
Ik weet dat het uit het lied: wat de toekomst brenge moge komt. En ik vind het zelf ook een mooi lied, het drukt inderdaad vertrouwen uit. Mij ging het er eigenlijk meer om dat er vaak gezegd wordt dat je geen vragen aan God mag stellen, terwijl ik vooral in de psalmen wat anders lees. Daar lees ik vaak aan het begin van een psalm het waarom, maar inderdaad ook aan het eind van de psalm : maar...op u vertrouw ik, o Heer!

Het zou een rare boel worden als we een Nieuw Verbond sluiten met God door Hem aan te nemen en we geen vragen zouden mogen stellen. Er zijn groepen gelovigen die vooral de grootheid van God en de eigen niietigheid willen benadrukken. In sommige kerken is dat cultuur en ziet men dat als een vorm van vroomheid. Ten onrechte want het leidt alleen maar tot passiviteit. Daarmee realiseer je Gods wil op Aarde echt niet. Je kietelt hooguit een gevoel van eigen vroomheid.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 2 augustus 2012, 21:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 19:21
BerichtOnderwerp: Identiteit

JANS221 schreef:
Ik lees dat hier vaker : ``leer mij volgen zonder vragen``, maar waar staat dat in de bijbel, dat we dat zo moeten doen? Volgens mij lees ik bv. in de Psalmen juist iets heel anders! Mensen die wel vol vragen zitten en dat ook hardop durven te zeggen! Volgens mij niets mis mee......

Het komt uit het lied: Wat de toekomst brengen moge. Een populair lied maar strikt genomen is een gezang niet gezaghebbend als je puur vanuit bijbels perspectief denkt.
Leer mij volgen zonder vragen staat lettelijk dus nergens. Het is een lied dat vertrouwen uitdrukt. Niet iedereen zal zich (meer) in deze geloofsbeleving kunnen herkennen maar ondanks dat zingen mensen het graag, ik ook eigenlijk.Maar of het wel zo bijbels is daar stel je terecht vragen bij.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 2 augustus 2012, 19:29
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 17:25

http://www.youtube.com/watch?v=4mEQRnAEFeY

GIJ DIE DE STOMGESLAGEN MOND VERSTAAT, Huub Oosterhuis.

Gij die de stomgeslagen mond verstaat
van alle stervelingen die wij zijn.
wij roepen U de naam toe van een mens,
Jezus, de zoon der mensen, Uw geliefde.

Nooit sprak een mens als Hij, in Hem verstonden
wij uw bestaan, de zin van ons bestaan.
Hij is uw woord geweest, Hij heeft volbracht
alle gerechtigheid, een mens voor allen.

Om Zijnentwil zie ons, dit uur bijeen.
Zie alle stervelingen van de wereld.
Waar onze doden zijn, verkoold, verwaaid,
vragen wij U - hebt Gij hen nog gezien?

Waarom genadeloos vernietigd worden
de armsten van de wereld, uw geliefden;
waarom wij die met weinigen bezitten
wat allen toebehoort, Uw woord niet doen?

Geen wereld maken die in vrede is,
een nieuwe orde van gerechtigheid -
Gij die ons hebt gezegd wat leven is:
te doen wat goed is, recht, elkaar bevrijden.

Gij die dit woord ons ingegeven hebt,
een bron van kracht en moed en zeker weten,
Gij, die het licht in ons geschapen hebt,
dat niet de duisternis ons overmeestert,

Dat niet het laatste woord is aan de dood -
Gij, die tot hier ons vasthoudt in het leven,
Gij, die ons afgestemd hebt op uw stem,
Gij, die ons hebt geschapen naar U toe

Gij, die ons zocht nog voor wij om U riepen,
Gij, die gezegd hebt dat Gij ons zult vinden -
wij roepen U de naam toe van Uw mens,
Israël, deze aarde, Uw geliefde.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 31 juli 2012, 13:33
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juli 2012, 09:44
BerichtOnderwerp: kreet van de week

'Het is niet juist om te denken dat liefde ontstaat uit lange kameraadschap en aanhoudende hofmakerij. Liefde is het resultaat van spirituele affiniteit en deze affiniteit kan alleen in een oogwenk ontstaan, ze zal anders in geen jaren of zelfs generaties voorkomen.'

Kahlil Gibran
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 juli 2012, 16:09
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...

CROSSROAD317 schreef:
Als ik dit topic een beetje doorlees, kijk naar de argumenten dan denk ik dat het probleem niet F. Ouweneel is, maar het onderwerp "de eindtijd".

Er zijn mensen die alles wat met de "eindtijd" te maken heeft afdoen als "onzin", alleen God kent de tijd en het uur ...
Er zijn mensen die zich actief bezig houden met de "eindtijd", door bijbelstudie en/of actualiteiten naast de bijbel te leggen en deze te benoemen als "tekenen der tijden".

..

Het is eenvoudig om iets als een teken der tijd te beschouwen. Als ik vanuit mijn achtergrond kijk, zijn de tijden met de daarbij behorende tekenen der tijden wel eens veel duidelijker geweest. Maar het bleek telkens de eindtijd niet aan te kondigen. . Waarom zou dat dan nu wel het geval zijn in een vanuit historisch oogpunt eerder een tijd met minder tekenen. Ik ben het op dit punt wel met Chat eens: Het llijkt een scheiding te geven van wij lekker wel en zij lekker niet. Het lijkt eerder een oproep tot bekering te zijn samen met het aanpraten van veel angst voor het einde der tijden. Dat maakt altijd wel indruk op onzekere mensen. Ik neem wel aan dat die komt maar als God het alleen weet, hoeven we er als mensen niet naar te gaan raden, ook niet met lastig te ibegrijpen bijbelteksten. Ten tijde van de pestepidemie en de Holocaust waren de tekenen er ook en naar mijn idee mogelijk duidelijker. Het is ook een bepaald soort mensen dat zich zo vreselijk met de eindtijd bezighoudt. En of Ouweneel nu een goed christen is of niet, hij mag geen leugens verspreiden om zijn mening kracht bij te zetten. Dan heb je dus geen argumenten genoeg kennelijk. Dat is altijd ongeloofwaardig en dat is Ouweneel dus ook.

Thomas, Alle energie die in angst gaat zitten is niet meer inzetbaar voor de medemens.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 juli 2012, 19:03
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 23:41
BerichtOnderwerp: Iemand blokkeren

Mensen die hier pas zijn, realiseren zich niet altijd goed wat blokkeren betekent en experimenteren er wat mee. Na een tijdje weten ze wel dat het normaal gesproken vrij grof is om te doen. Verder heb je hier ook electronische helden achter het scherm die er een soort machtsgevoel van krijgen. Bedenk dat er ook kwetsbare en angstige types op CM zitten die zich met een blokkade van een ander willen beschermen. De andere kant is dat sommigen zich in een chat naar anderen toe soms wel erg hufterig gedragen en dan helpt alleen blokkeren als signaal. Als je last hebt, zeg het en helpt dat niet dan kan (tijdelijk) blokkeren altijd nog. Het werkt dan een beetje als een voorwaardelijke straf en soms is dat goed. Een beetje te vergelijken met de ban van Herman: na een ban van een paar dagen snapte hij nog niet waarom en nu is hij wat langer weg. Het forum is er van opgeknapt want de ergernis was algemeen. Zo kan het soms met blokkeren van een chat dus ook gaan. Maar normaal gesproken blokkeer je niet en los je het volwassen op.

Thomas, niet zo geblokkeerd verder.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 juli 2012, 23:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 19:20
BerichtOnderwerp: Het weer

Toch een uniek jaar en een uniek land. Waar maak je het mee dat de herfst al in het voorjaar begint? Nergens toch!

Thomas, kan niet zeilen maar heeft gelukkig zijn Appletje nog.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 21:49
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????

CHATULIEM619 schreef:
Weet je wat, we gooien meteen de heiligheid van het huwelijk aan de kant en vergeving enzo, want dat is zo lastig. Het staat weliswaar in de Bijbel maar dat is zo'n verouderd boek, dat moeten we toch maar niet serieus nemen. Wij kunnen zelf wel bepalen wat we belangrijk vinden, die Bijbel is toch maar geschreven door een aantal naieve mensen die lang niet zoveel wisten als wij....

Chatuliem, de hele discussie was tot nu toe serieus met verschillen van mening - maar die werden veelal wel gerespecteerd. Wat jij schijft is niet ironisch, ook niet sarcastisch maar zelfs cynisch. Cynisme leidt tot niets, dat is nog nooit anders geweest. Mensen met andere standpunten dan jij hoor je niet zo in de hoek te zetten. Ik vind de slotzin werkelijk bij de beesten af, ook als ik rekening hou met jouw mij wel bekende stijl van schrijven. De Bijbel is ook heilig voor andere mensen dan jij. Hoe durf je zo misprijzend over andersdenkenden te spreken? Bespaar ons deze gevoelloze spot. Je hebt met serieuze christenen te maken die het Woord van God misschien anders lezen maar deze karikatuur niet verdienen. Indertijd nam je wel een standpunt in waat ik het vaak mee oneens was maar had je een fatsoenlijke onderbouwing. Dan gaat het ergens over. Dat ontbreekt hier totaal. Zeg je dit soort dingen ook werkelijk in de rol van voorganger?

Thomas, reageert doorgaans gematigd maar hier wordt wel een erg denigrerend beeld geschapen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 14 juli 2012, 23:08
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 91 Volgende
Pagina 31 van 91