Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 19:30
Onderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | hahaha kan t altijd proberen toch |
breng maar langs,heb een moeder die houdt van strijken...ze komt morgen bij mij langs... om te strijken...
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op woensdag 2 juni 2010, 19:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 19:05
Onderwerp: Pinksteren en onze taal en woorden
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | had t van de site www.cip.nl
lees ik dagelijks, via mail etc |
bedankt!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:54
Onderwerp: Pinksteren en onze taal en woorden
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ik las dit stukje vandaag
"We moeten als christenen de taal van de wereld spreken"
"Ik geloof niet dat God wil dat we als christenen een eigen taal hebben die alleen verstaanbaar is voor onszelf," zegt geestelijk verzorger Egbert Bos. "De missie van de kerk is de wereld. We zijn in de wereld en niet van de wereld. Christus heeft ons gezonden en als kinderen van God hebben we de Heilige Geest ontvangen, zodat we het werk van Christus in deze wereld kunnen voortzetten."
"God wil dat alle mensen ontdekken dat Hij de Schepper is, van hen houdt en wil vergeven. Vanuit het volbrachte werk van Jezus Christus is een nieuw en ander bestaan mogelijk. Daarom is het van belang dat we de taal van de wereld spreken. We zijn niet beter dan de mensen in de wereld, maar maken helaas dezelfde fouten. Het enige verschil in ons leven is Jezus Christus."
Niet moeilijker maken "Het is belangrijk dat we woorden gebruiken die de ander begrijpt," vervolgt Bos. "Dan ontstaat er geen afstand maar tonen we juist aan: ‘we staan naast je. Ik houd van je, God houdt van je’. Wanneer we onze eigen taal spreken, de tale Kanaäns, stellen we mensen niet in staat om God te ontmoeten. We maken het dan veel moeilijker dan nodig is, waardoor ze het Evangelie niet begrijpen."
"Dan merken we dat alle mensen verlangen naar rust en vrede. God wil ik contact komen met alle mensen. Dat kan als wij laten zien dat het Evangelie voor elke dag is en niet alleen voor op zondagmorgen. Het is ook niet alleen voor een hele kleine groep mensen, maar voor iedereen. Of je ingenieur of huisvrouw bent maakt niet uit. De boodschap is universeel."
Bos: "Als je met een collega of medestudent praat, weet je welke taal ze gebruiken. Als we over Christus praten, moeten we in die taal verder gaan en niet opeens een andere taal gaan gebruiken. Als we het geloof alleen voor zondagmorgen laten, ga je vanzelf in die vreemde taal spreken. Als het geloof voor elke dag is, leer je ook die taal van de wereld te spreken. Dat is echt interesse hebben in de medemens." |
ik kan me wel vinden in dit stuk en deze uitleg,waarin stond dit stukje als ik vragen mag????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:27
Onderwerp: Jezus brengt ons leven bij God
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Toch vind ik dat een vreemde manier hoor... ik zou me dan net een robotje voelen, God heeft me gemaakt als mens opdat ik dingen uit mezelf mag zeggen en niet me dingen voorkauwt. Maar Miekjes, als jij er steun aan hebt, mag je dat zo denken hoor, maar ik denk dat het anders bedoeld is, hoop dat je mij daarin respecteert... |
ja hoor natuurlijk respecteer ik je daarin...waarom niet zou ik zeggen... ik kreeg dit zo van iemand en heb er veel steun aan gehad,het gaat om het geheel.
misschien had ik erbij moeten zeggen bijvoorbeeld ipv moet... maar ik ga daar geen discussie over aan op papier... ik ben daar namelijk niet zo goed in om de dingen die ik voel op papier te zeggen ik ben wat dat aangaat meer een prater...dit is voor mij allemaal erg nieuw...dus!!!
hopelijk respecteer jij mij daarin...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 19:34
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | 1 ding vind ik niet kloppen...
" Als jij zegt "IK kan het niet.." Zegt God tegen jou "Ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft" (fil.4:13) "
Het is toch de mens die tegen God zegt: "ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft" ? Dacht niet dat God dat tegen ons (of Zichzelf) zegt hoor...
Voor de rest heel mooi stukje... |
Als JIJ zegt ik kan het niet dan zegt God als het ware tegen jou dat je tegen jezelf moet zeggen Ik vermag al dingen in Hem die mij kracht geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 12:32
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | * Het is vanuit de persoonlijke situatie dat men lering trekt... * Persoonlijke belevenis is dus geen norm, maar een les... * Iedereen is het er over eens dat God scheiden haat, en dat het enkel Zijn genade is die ons rein maakt van de zonde... * Geloven is niet enkel praktisch, maar heeft juist een hele grote "gevoelsfactor"... * Niemand die beweert dat de scheiding enkel aan de ander gelegen heeft... * Niemand die ook voor een ander kan spreken dus logisch dat enkel eigen verhalen verteld worden... * Aan wat of wie het ligt dat men gescheiden is, is ook niet van belang want daar gaat de discussie niet over... * We nemen overal waar we gaan onszelf mee, maar gelukkig hebben we die eerder geleerde lessen waardoor we onze oude patronen kunnen aanpakken en veranderen...
And last but not least: <table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed"><b>Quote:</b></td></tr><tr><td class="quote">Bij sommigen denk ik, geen wonder dat hij/zij gescheiden is, zou ik ook niet bij uithouden</td></tr></table> Ken je deze "sommigen" werkelijk? Goed genoeg om hier over te kunnen oordelen </span> |
Hier ben ik het helemaal mee eens Tes ... en of je nou gescheiden bent of niet je neemt in een volgende relatie altijd jezelf mee... Dit heb je heel goed weergegeven!!!bedankt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 20:51
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | haha miek, nou daar hoef je niet bang van te zijn hoor!! er waren er een aantal die het ook een beetje eng vonden, en ik had ze gezegt; kruip maar gewoon bij mij op t kleedje als daar nog ruimte is; kom ik daar.....leg mn kleedje neer........komt er notabene niemand op mn kleedje zitten!! ze hadden elkaar onder t wandelen al gesproken, en de sfeer zat er gelijk al in! ik kende zelf ook maar een paar mensen, mn zus (die helemaal niet op cm staat trouwens,) en nog drie mensen, de rest alleen van chats en mails, dus mieke; kom gezellig, en kom maar bij mij op t kleedje zitten als je dat prettig vind........ |
hahaha..Hannah,bedankt voor het aanbod,voel me nu in elk geval wel welkom!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:05
|
|
|
Naar aanleiding van de leuke verhalen over de afgelopen picknick Lijkt het mij leuk om ook mee te gaan 3 juli... vindt het best eng omdat ik nog niet zo lang lid ben van cm en ik krijg de indruk dat de meeste van deze club al heeel lang lid zijn en elkaar goed kennen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 13:05
Onderwerp: Geloven - waarom volgen we ons hart niet?
|
|
|
]
ps:je blijft dit doen omdat je als Christen ook mens bent!!!!! al is ons streven om steeds meer op Hem te gaan lijken,dit gaat me vallen,opstaan en er lering uittrekken..
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op maandag 24 mei 2010, 13:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 12:58
Onderwerp: Geloven - waarom volgen we ons hart niet?
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Het stukje bijbelgedeelte zal ik er op na moeten slaan...ben helaas niet zo heel bijbelvast en afgegaan op wat de dominee vertelde en onderbouwde, kom k dus nog op terug...
Ik heb het idee dat het me niet lukt om duidelijk te krijgen wat ik echt bedoel...jammer! Weet ook even niet hoe ik het wel goed onder woorden moet brengen Het gaat mij puur om het verstaan van God's stem. Ja, er zijn een heleboel "fakers" of demonen die je juist van de goede weg af brengen, maar daar doelde ik dus niet op. Ik geloof ook zonder meer dat Zijn weg de enige juiste is, en dat een ieder die een andere weg bewandeld de verkeerde weg volgt. Maar die heilige geest(!)...(even opzoeken nog)...het gaat mij om ons als christenen. Wij hebben de heilige geest iig wel over ons en die werkt op meer manieren dan enkel die bijbel, in mijn ervaring. Maar toch laten we ons vaak door andere mensen vertellen hoe we ons leven moeten leven i.p.v. de heilige geest te volgen. En dat terwijl we dan, gevoelsmatig, heel goed weten dat we een andere kant op moeten...volgen we toch de "wereld" zeg maar...waarom doen we dat toch, en blijven we dat ook doen?
Pff...ik hoop dat het duidelijk is, weet het ff niet beter te verwoorden
|
De heilige geest komt in ons wonen als we jezus aannemen,als we erkennen dat we zondaars zijn en dat we het zonder God niet redden,dat we Hem nodig hebben in ons leven. met behulp van de Heilige Geest ga je de dingen die in de bijbel staan Gods woord(die Hij geschreven heeft om ons te leiden) beter begrijpen.. Daarom is het zo belangrijk dat we als christen dicht bij de Bron/de bijbel blijven.dat we daaruit halen wat gods wil is.. Juist omdat de wereld zo aan ons trekt. Als chtisten zijn we niet meer van deze wereld maar we leven wel in deze wereld met al zijn valkuilen die soms o zo mooi overkomen. Het is juist belangrijk dat we alles wat er gezegd wordt toetsen in zijn woord en de tijd te nemen om te luisteren naar zijn antwoord.je kan je ook afvragen wat zou jezus doen !! al is dat misschien niet altijd datgene wat wij graag zouden willen horen. Natuurlijk kan je altijd mensen om advies vragen,maar neem de eindbeslissing samen met God. uiteindelijk moet jij de beslissing nemen...het is jou leven en jou keuze,wat het ook is. Jij moet voor jezelf weten dat je naar eer en geweten de juiste keuze maakt.Als je dan toch een verkeerde keus maakt dan zal God dat gebruiken zodat we er lering uit kunnen trekken,want tenslotte heeft Hij een plan met jou/ons leven. En Het is inderdaad niet altijd even makkelijk en soms hebben we het inderdaad vaak te druk met allerlei andere dingen om echt rustig de tijd te nemen voor God..en om zijn woord te bestuderen.. Ik heb daarzelf ook vaak moeite mee hoor,je staat hierin echt niet alleen!!! maar ik heb wel geleerd door schade en schande dat als je dicht bij God blijft wandelen de kans dat je toch weer met de wereld mee gaat kleiner is.
grtjs Miekjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 23:03
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ècht HEMA dus. Maarre... de hema zit toch overal? |
ja klopt zelfs in Parijs ,maar de eerste winkel werd in 19.. in Amsterdam geopend..vandaar de A..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:01
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | picknicken op de hei;. er is veel aandacht voor de picknick op het forum. het hield mij ook een beetje bezig, en ik had ook zo mijn gedachte er over ik denk wat een zielig gebeuren toch allemaal, gescheiden vaders en moeders met kinderen ook singles er tussen, trek men d.v. zaterdag richting de hei, een ieder met zijn ziel onder de arm en zijn iegen verhaal,en dat alles om de zonde wil, om de zonde even op de achtergrond te drukken. ik denk dat het beter geweest had, om de binnen kamer op te zoeken, dan zou de HEERE nog wonderen kunnen doen. het volk van israel, die gingen op de hoogten rooken, om alle ellende voor even te vergeten, maar het was een gruwel in de ogen van de HEERE HEERE bekeerd gij mij, want dan zal ik bekeerd zijn. niet die bekeeringkies van ons,is een walg voor de HEERE, stinkt in zijn neusgaten.
bij deze;.. |
God doet nog elke dag wonderen,je moet ze alleen wel willen zien.... daar hangt een gezellige picknick op de hei niet vanaf..en ook daar kan hij wonderen doen..en het zien van z'on grote groep van zijn kinderen die met elkaar daar van elkaar,hun kinderen en de prachtige hei genieten.. Gods weekend kan niet meer stuk,zoveel mensen bij elkaar op de hei en bij opwekking...iedereen die gaat picknicken op de hei Heeel veeel Plezier met elkaar...geniet ervan!!!!
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op donderdag 20 mei 2010, 22:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 21:28
|
|
|
IMRE695 schreef: | En wat geven ze weg bij de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij (kortweg HEMA): bonkies.... |
even een kleine correctie...Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam...tenslotte is het HEMA
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op donderdag 20 mei 2010, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 21:24
|
|
|
MARISKA601 schreef: | HEMA= Hier Eet Men Afval |
HEMA staat voor Helpt Elkaar Met Alles...dat is wat positiever...die andere benaming is al zo oud en ontzettend flauw...beetje jammerrr.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 20:57
Onderwerp: Wie voelt zich verlost en lekker in zijn vel ?
|
|
|
IMRE695 schreef: | Stel dat we allemaal verlost zijn en ook nog lekker in ons vel zitten. Waar moeten we dan nog naar verlangen? |
Er blijft genoeg te verlangen!!!tenslotte zit een mens niet altijd lekker in zijn vel,we maken van alles mee zowel leuke als niet leuke dingen.en moeten we regelmatig keuzes maken tussen goed en niet goed..
we leven in de eindtijd er kan dus nog van alles op ons pas komen waarin we als christen een keus moeten maken.
gelukkig hebben we het vooruitzicht dat straks als Jezus terug komt er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal zijn en dat wij daar samen met Hem mogen wonen.
ik kijk daar met verlangen naar uit!!!
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op dinsdag 18 mei 2010, 20:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 20:38
|
|
|
Als jij zegt....zegt God...
Als jij zegt..."er is niemand die echt van me houdt" Zegt God tegen jou "IK hou van jou" (joh 3:16 &joh.13:14)
Als jij zegt "het is onmogelijk.." Zegt God tegen jou "alles is mogelijk" (lukas 18:27)
Als jij zegt "IK kan het niet.." Zegt God tegen jou "Ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft" (fil.4:13)
Als jij zegt.."Ik weet niet hoe ik verder moet gaan.." zegt God tegen jou.."Ik geef inzicht en wijs je de weg die je moet gaan" (psalm 32:8)
En verder zegt God.."mijn geliefde dochter,mijn koningskind. als je al het andere wilt weten weten wat ik tegen je te zeggen heb: lees de bijbel!!!! (2 Tim.3:15-17)
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op dinsdag 18 mei 2010, 20:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:12
|
|
|
MIEKJES285 schreef: | God zegt ons in mattheus 28:20 dat Hij altijd bij ons is... dat is toch geweldig om te weten,want wat God belooft dat doet Hij ook.
God kent ons van binnen en van buiten Hij weet wat er in ons leeft en zal ons ook helpen bij alles.
Ik heb een keer een kaart gekregen van iemand en daar stond de volgende tekst op...Als terug kijken pijn doet...en vooruit kijken je bang maakt...kijk dan naast je:ik ga met je mee,ik ben altijd bij je,alle dagen. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:08
|
|
|
MARIANNE866 schreef: | wat een mooi getuigenis ben er stil van, bedankt voor deze mooie woorden heb er veel aan en had het geloof ik net even nodig.
wens je Gods zegen toe
Marianne |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 20:22
Onderwerp: dankbaar!
|
|
|
GRACE585 schreef: | vandaag ben ik dankbaar dat de school weer begonnen is |
Ik ben dankbaar dat ik gezond ben een dak boven mijn hoofd,elke dag te eten,een leuke baan,lieve vrienden/vriendinnen om mij heen heb. maar boven alles ben ik dankbaar voor wat Jezus voor mij gedaan heeft..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 mei 2010, 20:46
Onderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zucht Anita.......ik begrijp je bijdrages niet. Allemaal plaatjes, kun je wat duidelijker zijn wat je er nu eigenlijk mee bedoelt. Wordt wat gemakkelijker praten vind ik. |
zucht....de verschillende plaatjes spreken voor zich...maar wat ik eruit opmaakt wordt hier haar liefde voor Jezus duidelijk, en laat zien dat God ons zegt dat we de wapenuitrusting aan moeten trekken lees efeze 6, verder haal ik eruit dat God met ons aan het werk is om ons te vormen. dit doet Hij omdat hij van ons houdt.en we mogen weten dat zijn liefde voor ons dieper is als de diepste oceaan...
Ik vindt het erg mooi....zo zie je maar weer smaken verschillen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 20:39
Onderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | wel lezen hoor...hahaha. . . t zijn mijn woorden niet |
Nee inderdaad het zijn de woorden van Henk Rothuizen.hahaha en jij hebt ze hierop geplaatst zodat een ieder die het leest er lering/steun uit kan en mag trekken.en we weer eens even bepaald worden dat God van ons houdt zoals we zijn....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:02
Onderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | "Een christen die anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard"
"Negatief zelfbeeld is niet echt een zonde, je doet jezelf eerder tekort. Het betekent namelijk dat je Gods scheppingswerk niet tot ontplooiing durft te laten komen." Dat zegt Henk Rothuizen, hoofd nazorg bij de Evangelische Omroep, in een interview met CIP. Hij vertelt over zijn eigen identiteitscrisis en over wie we mogen zijn in Christus: "Jezus kijkt naar je als iemand die geschapen is met een bestemming en een doel in Zijn Koninkrijk in dit aardse leven en in de eeuwigheid, wie of wat je ook bent."
"In Christus" De term "In Christus" is volgens Rothuizen een behoorlijk theologische term. "Het refereert aan het Koninkrijk van God. Christus is niet de achternaam van Jezus, maar de titel die Hij draagt. Hij is Messias en Koning over ons leven. Als ik bedenk wie ik ben ik Hem, denk ik automatisch aan het Koninkrijk van God, ik ben daar aanvaard als medeburger met bepaalde rechten en plichten. Een van de belangrijkste onderwerpen van die rechten en plichten is gebed. In het gebed kom je dicht bij God, als we in de naam van de Koning zijn vergaderd is Hij bij ons! Ook is het belangrijk om ten volle te beseffen dat we door de Messias zijn gered. Hij is voor ons gestorven aan het kruis van Golgotha, juist daardoor mogen wij straks onze identiteit hervinden."
Verschillende rollen Je identiteit bestaat volgens de nazorger, die tevens schrijver, is uit verschillende rollen: "Het is heel normaal dat we verschillende rollen hebben. Ik ben nu eenmaal als opa anders dan als hoofd nazorg. Als echter de rollen onze identiteit gaan bepalen gaat het mis. Het hangt eigenlijk af van waar je zekerheid in zit. Zit je zekerheid in het rollenspel dan is dat niet best. Je zekerheid moet zitten in wie je mag zijn in de ogen van God, dan ben ik nog steeds anders als op dan als hoofd nazorg, maar in beide probeer ik Gods wil te doen."
Schoonheid Rothuizen vervolgt: "De rolmodellen in deze tijd zijn perfecte mensen. We doen er alles aan om mooi te zijn, maar mooi zijn en tevreden zijn met jezelf is niet de bevrediging die rust geeft. Ieder van ons is geboren met de gevolgen van de gevallen wereld. Ik begin bijvoorbeeld wat ouder te worden en ik merk dat ik kaler wordt, een bril nodig heb en in mijn kiezen zitten de nodige vullingen. Als schoonheid mijn zekerheid zou zijn, kom ik zo langzamerhand behoorlijk in de problemen. Je zekerheid zit echter van binnen en in de Bijbel, in wat Christus zegt, en dat is totaal anders dan wat de wereld zegt."
Een zonde wil hij het negatieve zelfbeeld niet noemen: "Je doet jezelf echter wel enorm tekort. Een negatief zelfbeeld betekent dat je Gods scheppingswerk niet tot ontplooiing durft te laten komen. Je hoeft helemaal geen negatief zelfbeeld te hebben. Jezus kijkt namelijk naar je als iemand die geschapen is met een bestemming en een doel in Zijn Koninkrijk, zowel hier op aarde als straks in de eeuwigheid."
Veroordelen Als je een negatief zelfbeeld hebt kun je volgens Rothuizen twee dingen doen: "In eerste instantie moet je gewoon durven aannemen wat God over je zegt: 'je bent voor Mij gewenst!' Het tweede is dat je wel hulp moet gaan zoeken en bemoediging van de mensen rond je heen nodig hebt. Er wordt zoveel van je verlangt in deze maatschappij. Als ik vroeger geen goed cijfer haalde, werd er gedreigd dat ik putjesschepper zou worden, onder andere daardoor heb ik een negatief zelfbeeld gekregen. Rond mijn twintigste kwam ik in een identiteitscrisis en tijdens een zoektocht van twaalf jaar ontdekte ik het Vaderhart van God. Ik ontdekte dat God niet een veroordelend God is maar een Vader. In de grondtaal staat er zelfs 'Papa'. Toen ik dat ontdekte door het bloed van Jezus wist ik dat ik een geliefd kind van God was. 'Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd, en dat zijn we ook. Dat de wereld ons niet kent, komt doordat de wereld Hem niet kent' schrijf Johannes in zijn eerste zendbrief. Dat moeten we in ons hoofd prenten."
Volgens Rothuizen kunnen je eigen identiteit en het liefhebben van anderen niet losgekoppeld worden: "Het lijkt mij heel moeilijk om te groeien in je eigen identiteit en niet te groeien in het liefhebben van anderen. Hoe meer je jezelf aanvaardt, hoe meer je de ander waardeert. Dat staat in directe relatie met elkaar. Heel veel afwijzing en veroordeling gaat helemaal niet over het conflict of over de waarheid maar komt voort uit eigen onzekerheid. Een christen die anderen veroordeelt, heeft zichzelf vaak nog niet aanvaard." |
zo Jonathan dat heb je geweldig onder woorden gebracht, hier zeg ik Amen op,want zo is het inderdaad.. bedankt hiervoor!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:51
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
MAATJES468 schreef: | Aaa oke ik denk ik snap dank dat je het hebt willen uitleggen...Vind het nml erg boeiend |
de evangelische gemeente hebben de volwassen doop,maar niet elke evangelische gemeente staat achter het spreken in tongen,dat hoort meer thuis bij de pinkster gemeentes en de volle evangelie gemeentes..
Ik kom zelf al ruim 25 jaar in een evangelische gemeente en daar wordt absoluut niet in tongen gesproken...dus niet alles over 1 kam scheren. hahaha..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:15
Onderwerp: Waarom een kruisje dragen?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Bij ons in de kerk (PKN ([url]www.debrugspijkenisse.nl[/url]) hangt een kruis van ongeveer 3mtr in de kerk. Ik draag een kruis om mijn nek....ongeveer al 20 jaar en ik ben er blij mee, trots op.
dan maar een idioot in jouw ogen, maar ik vind dat je met dit heel erg fout zit. |
Beste lepeltje Jezus werd niet door het kruis zelf gedood zoals jij schrijft.Hij is gekruisigd/gestorven aan het kruis om het plan te volbrengen,Dat heeft hij gedaan voor jou en mijn zonden.ik heb een klein zilver kruisje met daarin aan de achterkant gegraveerd van mij voor jou..Jezus heeft dit gedaan voor mij.voor mij heeft het dragen hiervan dus emotionele waarde... dan maar een idioot om in jouw termen te blijven...een idioot koningskind!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:35
Onderwerp: winkeldief
|
|
|
beste mensen ik weet niet maar jullie hebben het over de aldi???? dit filmpje is van de Hema..in Amstelveen....en de Hema is de normaalste zaak van de wereld en net als de Aldi niet duur..
Herkende de bedrijfskleding,die nu veranderd is dus het is wel een oud filmpje hahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:06
Onderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Uit het topic heiligheid in het huwelijk van Paul Washer
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=747
Het leiden van je vrouw
Ik spreek hoofdzakelijk tot de mannen, want de man geeft leiding aan het huwelijk. En op veel manieren bepaalt hij de kwaliteit ervan. Laten we naar de brief aan de Efeziërs kijken, hoofdstuk 5:22-23: ‘Gij vrouwen, weest uw eigen mannen onderdanig, gelijk den Heere; Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams.’ De Bijbel leert heel duidelijk dat de man het hoofd is van de vrouw. Misschien zijn hier sommige vrouwen die het daar niet mee eens zijn. Dat maakt me niet uit, want u zit ernaast. Het is precies zoals hier staat: de man is het hoofd van de vrouw.
Sommige mannen slaan zich als een gorilla op de borst: ‘Hoor je dat vrouw, Ik ben het hoofd van het huis. Ik ben de koning.’ Dat is niet de betekenis van dit vers. Wij zijn niet het hoofd van onze vrouw zoals Caesar dat van Rome was. Maar we zijn het hoofd van ons gezin, zoals Christus van Zijn gemeente. En voor Hij stierf waste Hij de voeten van Zijn gemeente. Hij heeft Zijn gemeente gediend en daarna Zijn leven voor haar opgeofferd. Dus als we het hebben over het hoofdzijn van de vrouw of van het gezin, dan hebben we het over iets anders dan waaraan de meeste mensen denken.
De Schrift verplicht mij om mijn vrouw te leiden en mijn vrouw is verplicht mijn leiding te respecteren. Wat is het doel van mijn leiding? Als een vrouw naar haar man kijkt en een zelfgerichte man ziet die eigenlijk alles voor zichzelf doet en zijn leiderschap voor zijn eigen begeerten gebruikt, zal ze een bittere en boze vrouw worden. Maar als ze naar haar man kijkt en ziet dat hij een man is die zich in gehoorzaamheid aan de wil van God heeft overgegeven en alles doet voor de eer van God, voor de uitbreiding van Zijn koninkrijk en voor het voordeel van zijn vrouw en kinderen, zal het veel makkelijker voor een vrouw zijn om zijn leiderschap te volgen.
Ik wil iets zeggen over wat het leiderschap inhoudt. Het wil niet zeggen dat ik de heer van mijn vrouw ben of haar dictator. Het betekent wel bijbels gezag. Ik zal daar een voorbeeld van geven. Stel je voor: ik moet een belangrijke beslissing nemen ten aanzien van een verhuizing naar een ander deel van het land, of een andere ingrijpende beslissing. Als hoofd van het huis neem ik dus de beslissing.Nee! Ik bid ervoor. Ik praat erover met mijn vrouw. We bidden er samen voor. En als we het samen eens zijn, nemen we de beslissing. Maar stel je voor dat we er samen over praten en we bidden ervoor en we zijn het níét eens. Dan maak ik, als hoofd van het huis dus de beslissing. Nee! Als mijn vrouw het ergens niet mee eens is, gaat er bij mij een rood lampje branden. Dat betekent dat wij erover zullen praten en ervoor zullen bidden tot we eenheid bereiken. Maar als we op een punt komen dat de beslissing moet worden genomen en er geen eenheid bereikt is, is het mijn verschrikkelijke verantwoordelijkheid om de beslissing te nemen. En dan is het haar verantwoordelijkheid daarin te volgen. En als ik gelijk had, mag ik niet naar haar toegaan en zeggen: ‘Ik zei het je wel!’ En als ik het fout had, mag zij dat ook niet doen. Maar de beslissing moet genomen worden. En ik moet dat doen.
Begrijp je wat een verschrikkelijke verantwoordelijkheid dit is? Als ik mijn gezin leid en ik zit ernaast, dan zal ik daar verantwoording van moeten afleggen voor de troon van God. Vanwege deze verantwoordelijkheid bidt mijn vrouw voor mij. En ze heeft medelijden met me. Want ze weet dat ik daarover verantwoording moet afleggen voor God. Ze weet wat een verschrikkelijke verantwoordelijkheid ik draag.
Ik las dit van de week eens door en dacht er als volgt nog eens over na:
Een bedrijf wat modern, 21ste eeuws is, heeft toch een directeur. Is deze man/vrouw de authoritaire leider tegenwoordig, het hoofd zoals sommigen , de bewoording 'hoofd' lezen. Nee een goede 'baas' beseft dat hij mensen nodig heeft, dat het bedrijf funktioneert door de mensen bij elkaar, samen moet je het doen. Samen ben je het bedrijf.
Maar wat is nu de term 'hoofd' van het bedrijf waard dan? Uiteindelijk is de directeur hoofdelijk verantwoordelijk en soms ook hoofdelijk aansprakelijk. Wat een verantwoording soms, als ik een fout maak op mijn werk, is uiteindelijk de directeur verantwoordelijk. Hij is het hoofd. |
mooi bedankt voor deze uitleg!!!!
|
|
Naar boven |
|
|