Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 10:15
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
HANNAH810 schreef: | TAART MET GROTE BAK KOFFIE A.U.B!!!!!
zoetje en klein beetje melk, annette.......dank je |
hier een dubbele kop,met wat koekies pieter heeft vast alle taart opgesnoept
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 10:09
Onderwerp: Het weer
|
|
|
zachtjes tikt de regen op het zolderraam....... o nee kan niet we hebben geen zolder hiero
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 3 december 2011, 10:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 09:48
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | RECEPT...S.V.P.!!!!!!!!!!!! |
zie topic receptenboek daar vind je al heel veel nu annette haar recept er nog bij en die van jou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 09:43
Onderwerp: receptenboek
|
|
|
zo ik heb dit topic ff omhoog gehaald dan kan ieder weer ff wat recepten delen moet wel heel lekker zijn ikkies bourgondisch ingesteld
een van mijn recepten is van de appelkruimeltaart die ik veranderd heb in peren/noten/kruimeltaart.
nodig bodem; een springvorm 24 cm 375 gr.bloem 200 gr.basterdsuiker 250 gr.harde boter 1 klein losgeklopt ei
nodig toplaag; 150 gr bloem 100 gr harde boter 75 gr basterdsuiker 1 half losgeklopt ei of 1 klein eitje
vulling ; 4 flinke harde peren ongeveer 60 gr suiker ongeveer 150 tot200 gr walnoten of pecannoten(meer of minder naar behoefte)(ik persoonlijk vind pecan het lekkerst) 1 eetl kaneel(of naar behoefte)
bodumbereiding; snijd de boter met bloem en basterd suikerfijn tot er een kruimeldeeg ontstaat ,voeg het ei toe en kneed het deeg tot een bal even laten opstijven in de koelkast
toplaagbereiding; als hierboven maar kruimelig laten en dus niet te ver doorkneden in koelkast plaatsen
bereiding vulling; schil de peren en snijd in grove of fijne stukken al naar gewenst cruss de noten en meng deze door de peren met suiker en kaneel evt paar druppels citroensap.
vet je bakblik in en bestrooi met bloem of gebruik bakpapier op de bodem rol je deeg uit tot een lap en bekleed hiermee bodem en zijkant van het bakblik strooi wat paneermeel op de bodem van het deeg om te voorkomen dat de bodum te vochtig wordt vul de bodem met het fruit/noten mengsel kruimeltoplaag eroverheen en daaroverheen een weinig suiker vermengt met kaneel(let op niet te veel)
afbakken in voorverwarmde oven op 160 graden in 50 tot 60 min even in de gaten houden aflaten koelen en smullen maar
tip men kan ook de kant en klare kruimeldeeg of appeltaart deeg gebruiken zie aanwijzingen op het pak. ook toevoeging van rozijnen,of wat kruimeldeeg door het vruchten mengsel met wat custard is overheerlijk.
veel succes
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 3 december 2011, 09:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 20:45
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Nee, gewoon een beschaafd stukje nemen he, niet een halve taart in 1x |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 11:10
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik ga dit weekend voor de kaneel-mascarponetaart met bodem van speculaasjes. Toch nog iets hollands op een duitse sinterklaasviering |
klinkt heel lekker annet maar ligt dat niet zwaar op de maag die marscapone
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 11:07
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
ERIKA129 schreef: | OW jammer wilde het weer van hier net aanbieden maar te laat dus dus ik klaag hier om het klagen |
zullen we een klaagmuur oprichten of is dat weer een ander topic onderwerp dan gaat het 3 dimensionaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 11:01
Onderwerp: Aanwezigheid
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik vind dit eigenlijk een hele mooie beeldspraak ...
1) Als ongelovige ben je als het ware zonder motortje en roer ... de zijwaartse wind zou je kunnen zien als de Heilige Geest die je richting Jezus "stuurt". Om de Liefde van de Here Jezus kun je niet heen ...
2) Als gelovige dwaal je misschien wel eens af, je hebt wel een motortje en een roer, maar je zit zonder brandstof ... Ook hier mag je de zijwaartse wind zien als de Heilige Geest ... Hij stuurt erop aan om je weer in de nabijheid van Jezus Christus te krijgen ... (In His presence/in Zijn aanwezigheid) |
mooi gezegd cross kan ik me goed in vinden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 10:23
|
|
|
Donkere wolken doorklieven de blauwe lucht . een waterig zonnetje doet zijn best erdoor te komen maar helaas binnen halfuurtje vallen de eerst dikke waterdruppels op het schone land. in de polder duikt het vee bij elkaar voor een beetje beschutting de zwanen zwemmen statig door de brede sloten ,die hebben nergens last van een eenzame fietser racet naar school,zeiknat. de reiger vangt zijn vissies en ik; ik net op tijd binnen met mijn woefies,droog genietend aan de warme koffie met koek in een behaaglijk thuis
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 2 december 2011, 11:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 09:33
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Haha...ja, dat zijn gewone, alledaagse dingen.
| zijn dit gewone alledaagse dingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 22:26
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wie word de therapeut daar? |
moet je wel een goeie hebben daar anders wordt het de blinde leid de blinde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 19:46
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nee...dat niet...maar voor de bodem van de monchoutaart!!!! |
o k ga ik vast nog uitproberen is weer eens wat anders ik gebruik voor de monchou-bodem een combi van biscuitjes en lange vingers. monchou taart en citroen kwark en appelkruimel blijven mijn faforieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 09:41
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Dat geloof ik ook, Grace.. Ik lig nu ziek op bed, echt balen, ik ben erg gezond doorgaans, maar de kleine dingen, dáár gaat het om... en dan ..ja..tel uw zegeningen 1 voor 1.. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 09:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Hoor de wind waait door de bomen. Hier in huis zelfs waait de wind. |
tochtstrippen nodig meis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 09:26
|
|
|
mijn slechtste moment is dat ik hier zoveel lees hoe moeilijk sommigen het wel niet hebben om hun leven te leven zou er bijna depri van worden. ik zeg BIJNA want ik kan gelukkig vele zegeningen tellen en weet zeker dat een ieder die wel heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 09:20
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Niet alleen je portomonee...maar ook weer spijt als je op de weegschaal staat...Als ik geen letters koop...koop ik ze ook niet naderhand of omdat ze goed koop zijn...Heb weleens pepernoten gekocht naderhand maar doe die als bodem in een taart...heerlijk... |
kruidnootjes taart heb je recept voor mij?
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 1 december 2011, 09:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 09:11
Onderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?
|
|
|
als bv.de wasmachiene kappot gaat . ketel op het vuur en met de hand je kleding wassen deden de vorige generaties ook en dan geef je daar veel tijd aan, dus blijven we zo ontopic met wat geef jij ;TIJD dus
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 1 december 2011, 09:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 08:47
|
|
|
flinke wind en grijze luchten benieuwd of we het droog houden vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 08:44
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
JOLAN Van harte Gefeliciteerd met je verjaardag. moge het komende jaar je veel zegen brengen in gezondheid en geluk. namens ons allen Sjaak,Grace en de kids.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 1 december 2011, 10:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 08:30
|
|
|
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 1 december 2011, 08:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:12
Onderwerp: En dan gaat het weer kerst worden....
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ik vroeg nie om schouderklopjes Grace....dat heb je verkeerd begrepen... Wat ik...per gelegenheid misschien wel misbruik.....wou zeggen....wij allen hier hebben het zo goed....t zou fijn zijn...juist met kerst....of van mijnpart niet met kerst maar in juli.......es een fijn bedrag over te maken naar hen die het zo onwijs veel minder hebben dan wij. Ik heb connecties in Roemenie.....Moldavie....Egypte.....je wil nie weten hoe die mensen leven..... |
toevallig weet ik dat wel marry maar dat hoef ik hier allemaal niet rond te bazuinen,connecties genoeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:29
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
MARRY942 schreef: | nou...okay...neemt u mij niet kwalijk dat ik waarschijnlijk het verkeerde youtube stukkie bekeek....heb dr helaas niet zo veel ervaring mee als jij.... |
simpel een kwestie van lezen en het goede stukje aanklikken hoef je geen ervaring voor te hebben hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:23
|
|
|
MARRY942 schreef: | Jammer Grace, dat je dit zo opvat...Ik hoop dat je ooit tot inzicht komt... dat "de meeste van deze" de liefde is he...Lees je vanavond 1 corinthe 13 even? |
dat stuk ken ik uit me hoofd hoor . maar wat ik wil zeggen is dat het allemaal zo protserig overkomt zoals je het schrijft al bedoel je het misschien niet zo. vele van ons hebben genoeg ellende gezien van de wereld maar dan ga ik nog niet vertellen wat ik daar allemaal al of niet voor goeds voor doe dat is nl mijn prive en iets tussen God en mij. als je hier alle goedkeuring en schouderklopjes al wilt krijgen heb je je loon reeds gehad staat er in Gods woord.lees mattheus 6vers 1 t/m 4.als je dan toch met bijbelteksten wilt onderbouwen.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 30 november 2011, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:12
|
|
|
MARRY942 schreef: | Niemand zegt dat je je schuldig moet voelen hoor Annette. En ik ga ook niet vertellen hoe afschuwelijk veel leed en verdriet ik gezien heb op mijn reizen...Moldavie is maar een fractie van al het leed wat ik zag...en inderdaad probeer ik bij veel gebrek te helpen....hoewel mijn middelen helaas ook beperkt zijn....een kerstpakketje naar Roemenie is al 20 euro...hartstikke moeilijk voor mij, maar helaas zijn deze akties bijna alleen maar met kerst....maar...mijn spaarpotje zat redelijk vol, nu nie meer...Ik wil er alleen maar mee zeggen Annette....dat iedereen mag geven wattie missen kan....wil daar absoluut geen kwaaie koppen over zien.... |
je wilt niet zeggen hoeveel ellende je gezien hebt en hoeveel goeds je doet wat lezen we hier dan allemaal vis je naar schouderklopjes of moeten we allemaal ineens ....... sorry maar ik wordt hier fff onpasselijk van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:09
|
|
|
MARRY942 schreef: | eh....t was wel youtube grace... |
ja dat bedoel ik marry er staan meerdere versies en stukjes op he en het gedeelte wat jij waarschijnlijk zag hebben ze gebruikt voor levi spijkerbroeken reclame misschien ff beter de kopstukjes lezen dan zie je wat de film echt inhoud dus je kan wel een boze smiley zetten maar zo zie ik het hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:59
|
|
|
MARRY942 schreef: | nou...tikkie pikant wastie wel zonder di e spijkerbroeken he |
je hebt een stukje van een spijkerbroeken reclame gekeken marry misschien ander deel van you tube bekijken dan zie je heel wat anders en lijkt het mij een zeer intrigerende en goede film,helaas heb ik em dus niet dus kan ik em ook nier verder bekijken.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 30 november 2011, 19:59
|
|
Naar boven |
|
|