Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 17:42
Onderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
|
|
|
MAT170 schreef: | Waarvoor word er dan gewaarschuwd of opgeroepen tot bekering aan die gemeente?
Ik geloof dat er ook een eigen verantwoording is namelijk Jezus die zegt dat hij klopt en als iemand klopt kun je opendoen of de deur dichtlaten. De andere kant wat ik geloof is als je wandelt met Jezus dat het, het werk van de heilige geest is in die persoon. |
Laodicea was een welvarende gemeente, de inwoners hadden een goed leven. In deze brief aan hen gericht worden nu eens geen concrete dwalingen beschreven maar wordt er meer een grote onverschilligheid belicht. Niet koud, niet warm. Daarom worden ze opgeroepen om iets aan die lauwheid te doen. Ze worden gewezen op hun verantwoordelijkheid om een keuze te maken. De hemel klopt aan bij de aarde en vraagt geloof. En wie in Hem gelooft is gered. Er hoeft dan geen angst meer te zijn dat God je (alsnog) afwijst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 14:36
Onderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
|
|
|
MAT170 schreef: | Dit is wat Jezus zegt in openbaring3vers14 En schrijf aan de engel der gemeente te Laodicea:
Dit zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin der schepping Gods: 15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.
Als dit niet een totale afwijzing is dat Jezus ze uit hun mond spuwt. In eerste instantie moest ik aan mezelf denken er is namelijk een gevaar om in die situatie te eindigen. Ik geloof Jezus volgen is niet iets van een enkele beslissing maar iets om elke dag te doen.
in vers19 Allen, die Ik liefheb, bestraf Ik en tuchtig Ik; wees dan ijverig en bekeer u.
Jezus die ze oproept om zich te bekeren.
In vers20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.
Dit vers maakt duidelijk waar Jezus staat namelijk buiten en niet binnen. Hij klopt en hij blijft kloppen maar hij staat buiten.
vers17 Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte,
We leven in een rijk land in Nederland over de gehele wereld gezien en helaas kunnen mensen daarop hun vertrouwen stellen en niet meer hun afhankelijkheid van God zien. |
Als je in Hem gelooft mag je er op vertrouwen dat Hij je niet loslaat. Er is dan geen gevaar om zoals jij zegt: in die situatie te eindigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 08:22
Onderwerp: Ik heb jou lief....mijn lief......
|
|
|
Joannie, in jouw gedicht voel je de pijn van het gemis! Veel sterkte ook voor vandaag en voor alle dagen en nachten dat je het gemis zo pijnlijk voelt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 22:11
Onderwerp: Top 2000
|
|
|
PIETER619 schreef: | wat ik me eigenlijk zo even afvraag, zijn we allemaal nog op zoek naar onze favorieten clip wat top 2000 aangaat, of zijn het allemaal favorieten? |
Er bestaat een topic: dit vraag ik me af vandaag.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 21:14
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 31 december 2012, 21:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 20:33
|
|
|
JOL252 schreef: | .. in wat? de liefde? |
Liefde kent geen leeftijd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 20:21
|
|
|
ach.....van toen we nog jong waren....en wat is oud of te oud?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:54
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Uhm…..ooit eens gelezen in Heer Bommel en de pronen: Kwantiteit verdunt kwaliteit. Waarom moet ik daar vandaag toch opeens aan denken als ik het forum lees?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 16:34
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Hoe meer je op iemand reageert, hoe meer aandacht die persoon krijgt, hoe leuker die persoon het vindt en hoe fanatieker die persoon wordt... |
over wie heb je het?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 15:18
Onderwerp: DIT DOET ME /HEM PIJN!
|
|
|
LIEKE000 schreef: | Vertel mij A.U.B ... achter welke vier muren ik mijn Almachtige GOD kan vinden...ik zou er elke dag (zondag) aanwezig willen zijn. 'k Ben blij, dat ik een Bijbel heb en mijn gebed bij de HEERE neer kan leggen. Zonder tussen-persoon als de mens.
'k Leef mijn prachtige leven .. samen met mijn Schepper !!!
Soms gaan deuren dicht, maar dan ... veel betere gaan open.
Vraag je je wel eens af....Wat voorspoed is en wat tegenspoed ??
De laatste dagen van het jaar 2012.
Een Geweldig 2013 toegewenst en hopelijk zonder pijn.Maak er wat van...uiteindelijk moet je het toch zelf doen (samen met de hemelse Vader)..
|
God laat zich overal vinden en Hij is altijd aanwezig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 15:15
Onderwerp: DIT DOET ME /HEM PIJN!
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 30 december 2012, 15:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:29
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
FRANKT627 schreef: | We kunnen heel het forum volgooien met lappen tekst uit de Schrift. We zouden evengoed kunnen zeggen: lees dat (bijbel-)boek, dat hoofdstuk van die vers tot en met die vers...dat zijn maar een paar zinnen.
Het komt er eigenlijk op neer wat de lezer verstaat onder die tekst. Hoe ervaart hij of zij die ene aangehaalde tekst? Verwoord je beleving eens?
Ja, ik weet het, dat is veel moeilijker dan zomaar klakkeloos teksten op het forum te kopiëren. Een eigen menig hebben, ook al stamel je die, is veel beter dan gewoon te herhalen wat er al enkele duizenden jaren geschreven werd of wat één of andere losgeslagen goeroe op een zondagochtend predikt (?).
We kunnen eens google naar een grondtekst of wat dan ook maar onze mening of beleving kunnen we niet google. Tenzij je een mening hebt en die dan ook op het internet zette. |
Ik was eigenlijk aan het googlen naar wat anders, Frank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:18
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
HANS909 schreef: | Zoek de tekst eens op in bijvoorbeeld je eigen vertaling als je de Statenvertaling niet begrijpt. Heb je geen woordenboek? Je hebt internet.. Google eens op het woord.
Waar is je eigen initiatief om het Woord van God te onderzoeken? |
Je komt inderdaad een hoop te weten als je op iets gaat googlen, Hans V.!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 06:06
Onderwerp: kijken op profielen..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Idd thomas, het is een zins-spelling...op het forum doen we het met onze vingers toch...
enne, het eigenlijke gezegde is 'rad van tong'...dus niet 'rap van tong'... |
Jij mag je eigen gezegden maken, Frank. Ik zal het door de vingers zien en jou niet op de vingers kijken, de één heeft het nu eenmaal in de vingers en de ander niet. Maar af en toe jeuken mijn vingers. Maar vooruit ik zal de vinger niet op de zere plek leggen.
Ben ik nog on-topic? Of is het nu ontopic?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 28 december 2012, 06:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 22:04
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ging over de wasmachine |
Dat is dan ook de enige overeenkomst, Erika. Onder hoogstaand verstaan wij wat anders! De inhoud van het lied mag helaas niet gepubliceerd worden, zonder uitdrukkelijke toestemming van de schrijvers en Jol is niet meer voor commentaar bereikbaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 21:16
Onderwerp: kijken op profielen..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Laten we er niet flauw over doen. Profielen kijken is rechtevenredig met de foto's kijken. Hoe mooier de persoon op die foto hoe groter onze tolerantie wordt. De bepaalde afstand die men voor ogen had wordt plots vergroot wanneer er knap iemand op die foto staat. Het werk (status) begint ook al zo geen rol meer gaan te spelen. Schrijffouten in het profiel?!? Who cares...de persoon die op de foto staat ziet er immers knap uit. Laten we het maar proberen en hij of zij heeft wel een knappe kop maar al gaandeweg leren we ook het innerlijke kennen. Ook al verteld dat profiel van die persoon niet veel over zijn of haar innerlijkheid. Er kunnen zelfs zoveel fouten en kromme zinnen in staan waardoor het meer op Chinees dan Nederlands lijkt. Het is immers die knappe kop en die mooie kleren die ons aantrekt.
Een mens met een minder mooi uiterlijk mag de meest oprechte en foutloze tekst hebben toch zal hij of zij minder aangesproken worden. Of ze krijgen een mailtje met 'wat een leuke kat of hond heb je op je profiel' of 'gohhh, wat een mooie tuin'. Als het al zo ver komt natuurlijk want het is ook maar af te wachten. Profielen lezen? Foto's kijken...dat is een hemelsbreed verschil.
Ja, inderdaad, en wat met diegene die een mooi profiel hebben én die ook nog eens rad van vingers zijn op het forum en die toch geen foto hebben? Tja, die hebben de gebruikelijke redenen. Het kan niet omwille van mijn werk, er kunnen patienten of leerlingen zijn die me herkennen, mijn foto is te groot voor deze site, ik heb geen fototoestel, ik heb alleen oude foto's...voor alles en iedereen is er een reden om te doen met een profiel wat hij of zij wilt. |
Hey Frank, ik twijfel niet aan je oprechte tekst, maar de uitdrukking ``rad van vingers zijn`` ken ik niet, als het een foutloze uitdrukking is, krijg jij er van mij een puntje bij! (en gaat er bij mij een puntje af!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 21:09
|
|
|
JOL252 schreef: | Net mijn wasmachine uitgezwaaid. En daarna een stevig wasmachine-avondlied ingezet met Jans. Voor al uw rouwverwerking op het gebied van vertrekkend huisraad. |
Ja, en ook nog literair van een hoogstaande kwaliteit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 21:53
Onderwerp: waarom geen privechat
|
|
|
FRANKT627 schreef: | of je krijgt een privéchat van iemand die je niet wilt. Zo is het altijw wat... |
Dat was ik toch niet, Frank?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 21:37
Onderwerp: waarom geen privechat
|
|
|
De privechat doet het inderdaad niet optimaal de laatste dagen! Of je hebt een wit scherm, of een rode balk. En gisteren lukte het mij ook een tijd niet om in te loggen op CM!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 21:34
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
THOMAS968 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=4mEQRnAEFeY
De Nederlandse vertaling:
GIJ, DIE DE STOMGESLAGEN MOND VERSTAAT
Een lied bij brood en wijn
Gij die de stomgeslagen mond verstaat van alle stervelingen die wij zijn. wij roepen U de naam toe van een mens, Jezus, de zoon der mensen, uw geliefde.
Nooit sprak een mens als hij, in hem verstonden wij uw bestaan. de zin van ons bestaan. Hij is uw woord geweest, hij heeft volbracht alle gerechtigheid. een mens voor allen.
Om Zijnentwil zie ons, dit uur bijeen. Zie alle stervelingen van de wereld. Waar onze doden zijn. verkoold, verwaaid, vragen wij U - hebt Gij hen nog gezien?
Waarom genadeloos vernietigd worden, de armsten van de wereld uw geliefden; waarom wij die met weinigen bezitten wat allen toebehoort, uw woord niet doen,
geen wereld maken die in vrede is. een nieuwe orde van gerechtigheid - Gij die ons hebt gezegd wat leven is: te doen wat goed is, recht, elkaar bevrijden.
Gij die dit woord ons ingegeven hebt. een bron van kracht en moed en zeker weten Gij die het licht in ons geschapen hebt dat niet de duisternis ons overmeestert
dat niet het laatste woord is aan de dood - Gij die tot hier ons vasthoudt in het leven. Gij die ons afgestemd hebt op uw stem, Gij die ons hebt geschapen naar U toe.
Gij die ons zocht nog voor wij om U riepen. Gij die gezegd hebt dat Gij ons zult vinden - wij roepen U de naam toe van uw mens, Israël, deze aarde, uw geliefde.
H. Oosterhuis. |
Het blijft zo`n prachtig geschreven lied! Kerst 2012: Vrede op aarde? !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:25
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik maak nooit mooie momenten mee...of toch binnen 6 dagen dan is mijn abo afgelopen... |
Toe, blijf nog even! Je hebt de laatste tijd weer mooie bijdragen, Frank.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 12:07
|
|
|
Vanavond met dochters naar de film : Anna Karenina, gebaseerd op de tweede grote roman van Tolstoj, tien jaar verschenen na Oorlog en Vrede. Ik ben benieuwd, nu nog even de fishermanfriends mee, en de tissues. (voor mijn dochters)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 december 2012, 20:36
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dus ben je niet naar de kerk geweest? |
jawel hoor, Frank.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 25 december 2012, 20:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 december 2012, 19:57
|
|
|
ik vroeg me vanmorgen af waar ik zo gauw op kerstmorgen een zwarte panty vandaan kon toveren........wou ik ook eens met zwarte kousen naar de kerk.....vergeten dus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 december 2012, 01:16
Onderwerp: Kerst & nieuwjaarswensen 2012-2013
|
|
|
TINK100 schreef: | lieve allemaal,
na de kerst verleng ik mijn abbo niet meer en stop dan met CM na bijna 2 jaar lid te zijn geweest...... Ik heb fijne gesprekken gehad en heb zoals jullie wel weten een onwijs lieve vriend gevonden.... mede namens ons beiden wens ik jullie een gezegende kerst en goede jaarwisseling toe en wij wensen jullie allemaal op een gezond en gelukkig nieuwjaar!!!
Marsjg en Tink |
Tink, ook ik zal je missen op het forum. Ik wens jou en je vriend vreugdevolle feestdagen toe. Geniet ervan en van elkaar!
|
|
Naar boven |
|
|