ChristianMatch

Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 08:05
BerichtOnderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek

PELLE852 schreef:
Als we heel eerljk naar ons zelf toe zijn is 'popmuziek' in algemene zin niet goed. Of dat nu (zo onschuldig als dat ook mag lijken) K3 of Kabouter Plop is, het is gewoon niet goed. En ja ook ik (wij allemaal) moeten daar (eigenlijk gelijk) steeds meer afstand van leren doen.

OK. Je schrijft mij in een mail, dat er een gevaarlijke boodschap achter de muziek van K3 zit als de muziek achteruit gedraaid wordt. Welke boodschap bedoel je en bij welk liedje? En kabouter Plop is gevaarlijk omdat het populaire muziek is? Wat bedoel je daarmee? En dan blijft nog de vraag: Waarom moet ik daar afstand van leren doen?

(Misschien is het handiger om de discussie gewoon op het topic aan te gaan ipv een antwoord per mail)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 00:42
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail

PELLE852 schreef:
Heel erg herkenbaar, maak hetzelfde doorlopend mee. Het is ook de tijd waar we in leven denk ik. Je kan op z'n minst toch even laten weten van hoe of wat. Of als je met iemand al een tijdje contact hebt, en die andere persoon laat ook opeens niets meer van zich horen, ook zo vreemd. Natuurlijk moet je niet teveel van elkaar verwachten, maar toch ontbreekt het ook aan een stukje mentaliteit. Verlegen lachende smiley Twijfelende smiley

<<no comment>>

Soms krijg je niet eens antwoord op een vraag! Zie mijn vraag van: zondag 6 januari 2013, 18:16 Duistere ondertonen van de popmuziek

PELLE852 schreef:
Omdat de inhoud van liedjes in het algemeen niet gaan waar ze over zouden moeten gaan. Precies zoals Laverde het al beschrijft.

Mijn vraag: Welk liedje van kabouter Plop of K3 bedoel je nu?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 18:16

PELLE852 schreef:
Omdat de inhoud van liedjes in het algemeen niet gaan waar ze over zouden moeten gaan. Verlegen lachende smiley Precies zoals Laverde het al beschrijft.

<<no comment>>

Welk liedje van kabouter Plop of K3 bedoel je nu?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:43
BerichtOnderwerp: Oude gospel hits moeten weer tot leven komen

LAVERDE524 schreef:
Het gaat er niet om of ik er mee eens ben. Het gaat erom van wat het Woord zegt. Als het Woord zegt dat God het gedierte des velds heeft geschapen, ja, dan geloof ik dat.

En Israël heeft door de eeuwen bewezen dat zij een regeer volk zijn met God, want israel betekend strijden en regeren met God. En de geschiedenis laat zien hoe Israël geheerst heeft de afgelopen eeuwen over de volkeren, in deze tijd zou dat verboden zijn, want Israël heeft bewezen hoe zij slaven hadden onder zich die goed werden betaald. Maar ja, nu laat israel het af weten en laten ze de vreemde volkeren over hen heersen, dat word ook wel genoemd: de tijd der heidenen. Zie hoe onze politiek beheerst worden door turken, marokkanen, en moslims, en dat kwam omdat wij ze toe lieten in ons land, terwijl de Bijbel ons leert Heilig te leven, en heilig betekend afscheiden, apart, afgezonderd leven. De Bijbel spreekt heel duidelijk dat de volkeren buiten israel op hun eigen plaats zijn gezet, en israel is op hun plaats gezet, tijdens hun ballingschap. En wij zijn hier geplaatst, wij als zebulon, aan de zand der zeeën. Zebulon staat bekend om hun rijkdom der zeeën, zie hoe rijk en groot holland was op zee.

Maar het vergt ontzettend veel studie en geschiedenis om te zien waar de 10 stammen zijn gebleven, de 2 stammen rijken, de joden dus, zijn maar voor 70 jaar in de ballinschap geweest maar zijn toen terug gekeerd omdat uit de stam Juda, Jezus voort is gekomen. Maar nu kan Israël terug keren naar haar man. Israël de tien stammen staan ook wel bekend als het verheidenste deel van Israël omdat zij onder de volkeren verstrooid zouden worden, en in tussen is israel uit gegroeid tot een menigte van volken, zoals beloofd was aan abraham.

Het gedierte des velds, als je dat leest in het hebreeuws, dan staat er: veldarbeider. Maar dat is een studie apart. Het aziatische ras(waaruit ook de chinezen zijn ontstaan), mongoolse ras, negerras waren geschapen om te werken voor adam, om de aarde verder uit te werken, want adam kon het alleen niet doen. Maar goed dit vergt een uitgebreide studie om deze materie goed te begrijpen, je moet bij het begin beginnen, en onderzoek doen.

Ok, je bent het er dus mee eens omdat het volgens jou in het Woord staat.
Het Aziatische ras, het Mongoolse ras en het negerrras zijn ondergeschikt aan het Blanke ras, ze staan op 1 lijn met het gedierte van het veld en moeten (als slaaf) voor het Blanke ras werken.

(Het is wel erg of-topic hier, maar wel belangrijk!)

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 6 januari 2013, 16:44
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:38

LAVERDE524 schreef:
Ja, kijk daar zit de punt juist. We willen graag dingen kunnen blijven doen, stukje van de wereld en een stukje godsdienstig. Het is zo heerlijk ik ervaar het zelf ook. Maar toch moeten we er afstand van nemen.

Ik heb soms ook moeite met het loslaten van wereldse dingen, want ze zijn zo heerlijk. En toch leert de Bijbel ons dat Heilig moeten zijn omdat God ook Heilig is. En Heilig betekend je afzonderen, apart houden van de wereldse zaken, maar ook jezelf moet je apart houden. Daarom is Heiligheid een vereiste. Heiligheid betekend apartheid.

Maar goed, het los laten van wereldse zaken gaat niet in 1 dag, daar gaan maanden soms zelfs jaren over heen. En je kunt je nooit goed genoeg afzonderen want elke keer kom je weer met nieuwe soort verleidingen in aanraking die op het oog wel goed lijken en zelfs onschuldig en liefelijk lijken.

Maar goed, de duivel komt als de engel des lichts. In amerika was er een jongen van 8 jaar oud die zelfmoord pleegde, omdat het nummer van m&M dit zong. Muziek beinvloed je op verschillende manieren, niet door perse je slecht te maken, maar juist gewoon door je geest te beïnvloeden, want daarin ligt de kern.

Daarom is het belangrijk dat het Woord ons Geest vult en niet ons gevoel en ziel. Zielkunde zien we al genoeg, zie maar in kerken. Mensen worden zielkundig gevoed, worden gevoelsmatig gevoed, maar geestelijk blijft men leeg. Men neemt het niet zo nauw meer met Godsgeboden. Men doet wel godsdienstig, maar willen niet Zijn geboden nagaan, en dat is meer dan alleen lief hebben, lief hebben is het grootste gebod, maar dan komt de rest ook, en die dingen worden graag overgeslagen.

Daarom dat misleiding zo voor de hand ligt. Let wel, misleiding komt van binnen af en verleiding van buiten af.

Zou jij eerst mijn vraag nog kunnen beantwoorden voordat je het over heilig zijn hebt en over misleiding?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:17

LAVERDE524 schreef:
wie zegt dat iedereen het ware evangelie zullen verstaan?

Dat is geen antwoord! Ik vraag of JIJ het eens bent met wat er staat!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:08

PELLE852 schreef:
Als we heel eerljk naar ons zelf toe zijn is 'popmuziek' in algemene zin niet goed. Of dat nu (zo onschuldig als dat ook mag lijken) K3 of Kabouter Plop is, het is gewoon niet goed. En ja ook ik (wij allemaal) moeten daar (eigenlijk gelijk) steeds meer afstand van leren doen.

Waarom is popmuziek in algemene zin niet goed? En waarom moet ik daar afstand van leren doen?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:44

ANNETTE050 schreef:
Soms gebruik ik wel eens C.D.'s van K3 in de groep. De meiden willen dat graag.
Ik dacht dat dát echt onschuldig was....maar niet dus.
Wat is er zo eng aan?

Niets joh, het is bangmakerij!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:11

PELLE852 schreef:
Ik heb vroeger bij een Godsdienstles al wel eens een nummer (meerdere nummers ?) van de Beatles achteruit gehoord, en dat was/is vreselijk eng. Ik heb het filmpje bekeken en het is idd. heel interessant.

Weet je wat pas eng is.....nummers van K3 achteruitdraaien!!!!Brrrrr! Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:42

LEANNE226 schreef:
Bizar hoe je K3 duivels kunt noemen en er ondertussen een onbijbelse denkwijze op nahoudt........

http://www.ekklesia-evangeliekorps.com/?p=7449
Lees hoe verklaard wordt dat negers geen mensen zijn maar geschapen zijn als dieren in het veld........ Zieke smiley

Ik sla jouw oude versjes liever over,er gaat nl een zeer negatieve invloed vanuit.

Leanne, ik heb het (gedeeltelijk) gelezen! Afschuwelijk, om misselijk van te worden. Deze keer is het het mindere ras (het dier van het veld) dat Eva verleid heeft. Negers zijn geen mensen die naar het beeld van God geschapen zijn, maar dieren van het veld en gemaakt om het blanke ras te dienen.

Mijn vraag aan Laverde: ben jij het eens met wat hier geschreven staat?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 13:30
BerichtOnderwerp: Het mannenhart

MARIANNE338 schreef:
Nee Jans......niet UIT ETEN..

'de' man....wil weten of jij kan koken......
En dan...met een gevulde maag praten ze verder Twijfelende smiley

OK, begrepen! En ja, ik kan goed koken, maar samen koken is nog gezelliger!
Volgens mij vallen ze met een volle maag eerder in slaap dan dat ze verder praten!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 13:23
BerichtOnderwerp: Het mannenhart

JOANNIE702 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Dus dat is de geheim van de man............is de maag vullen!

Welke man wil er met mij uit eten? Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 08:46
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

FRANKT627 schreef:
Het was een mooie dag. De burgemeester, ooit een klasgenoot van mij, kwam mijn ouders thuis feliciteren. Hij las een felicitatie-brief van het koningshuis voor. Overhandige een mooie bronzen beeldje en is nog een uur blijven kletsen.

Mijn zus en haar gezin, bestaande uit 2 pubers van verschillend geslacht en een man die ook nog steeds pubert en vol kattekwaad zit zorgde voor de vrolijke noot. Nou ja, mijn moeder kan met haar gekke opmerkingen ook wel de boel in beweging houden. Vader en zoon Thys, ik en pa dus, hebben dan weer een humor die soms eens de grenzen overschrijdt. Het was een mooie familiedag...ook ontroerend op sommige momenten. Het hoort erbij. Er mag een mix van emoties zijn...geen sjiek, stijve harken gedoe, maar wel een leuke familiale sfeer.

Ik vond ook jullie felicitaties heel mooi. Mijn ouders zijn me enorm dierbaar en dan is het ook fijn dat je medeleven mag ervaren. Dank je wel...

Frank

Je hebt er een fijne herinnering aan een mooie dag bij, Frank.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 19:17

JOL252 schreef:
Net telefoontje na frustie dagje, huiskring waar ik ooit lid van was komt ipv bij elkaar mij morgen helpen klussen voor een paar uur... Wauw...

van hoeveel huiskringen ben jij lid geweest? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:39
BerichtOnderwerp: Jezus volgen betekend vervolging.

MAT170 schreef:
Ik denk die weg laten gaan bij de verloren zoon zie ik ook dat de vader hem laat gaan. Maar dit gaat erom dat mensen er ook goedkeuring aan geven je kunt als christen bv geen homohuwelijk inzegenen.

En Hij zeide: Iemand had twee zonen. 12 De jongste van hen zeide tot zijn vader: Vader, geef mij het deel van ons vermogen, dat mij toekomt. En hij verdeelde het bezit onder hen. 13 En weinige dagen later maakte de jongste zoon alles te gelde en ging op reis naar een ver land, waar hij zijn vermogen verkwistte in een leven van overdaad

Later zie je dat hij gelukkig weer terugkeert naar zijn vader en tot bekering komt. De andere kant wat ik bedenk is je moet natuurlijk wel baas in eigen huis blijven. Dit is wat er over diakenen wordt gezegd 1timoteus3vers12 Diakenen moeten mannen van één vrouw zijn, hun kinderen en hun eigen huis goed bestieren.

Mat, ik begrijp even niet wat de gelijkenis van de verloren zoon met het inzegenen van het homohuwelijk te maken heeft. Wat wil je daarmee zeggen?

En die tekst over diakenen begrijp ik ook niet.

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 5 januari 2013, 18:40
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:23
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Anna, gefeliciteerd! Maak er een mooie, feestelijke dag van!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:21

FRANKT627 schreef:
Het was een koude dag, erg koud zelfs. Het was zelfs 1 van de strengste winters. De koude deerde hen niet. De liefde die ze voor elkaar hadden was hartverwarmend. Daarom besloten ze te trouwen op 5 januari 1963. Precies 50 jaar geleden gaven Roger en Marcella hun ja-woord. Dertien maanden later zouden deze 2 mensen mijn ouders worden.

Ze begonnen hun huwelijksleven heel primitief. Grote luxe was er niet bij hen thuis. Ze hadden elkaar en daar genoten ze van, hoorde ik mijn moeder wel eens zeggen in de loop der jaren.

Hun huwelijksleven werd al na 2 jaar bezegeld met 2 kinderen. Mijn zus en ik hebben alle liefde en aandacht van hen gekregen en het is voor ons een zegen zulke lieve ouders te hebben. Ik hoop dan ook van harte dat wij nog lang samen mogen blijven.

Van harte gefeliciteerd, Frank! Vijftig jaar samen, dat is mooi en lang. Ga je vandaag naar hen toe?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:46
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart

THOMAS968 schreef:
Laten we eerlijk zijn Pieter, we begrijpen negentig procent van een vrouw en die laatste tien procent, dat zal nooit lukken. Vrouwen denken en handelen anders in die tien procent. Maar troost je, andersom is het voor hen bij mannen precies zo. Zie het niet als fout en onbegrijpelijk maar een beetje als uitdaging. Leg je er in de meeste gevallen maar bij neer dat het nooit zal lukken en geniet daarvan. Vrouwen doen dat ook met ons als ze dit snappen. En sommige dingen blijven zo. Een vrouw die voor de volle klerenkast staat en beweert dat ze niets heeft om aan te trekken, moet je niet met logische argumenten bestrijden. Gelijkberechtiging van man en vrouw is een fatsoenlijk grondrecht maar gelijk, dan wel hetzelfde, zullen we nooit worden. Dat hoeft ook helemaal niet. Elke cel in een vrouw is anders, en dat is echt een wetenschappelijk feit. Ik ga vanmiddag om twee paar nieuwe schoenen. Ik geef mijn maat op, zoek er twee uit en ben in tien minuten klaar als ze lekker zitten. Maar winkelen is voor vrouwen heel wat anders dan schoenen kopen zoals ik dat doe. Waarom zou je ze die vreugde afnemen? Wees alleen zo wijs dat je niet meegaat.....

Thomas, sommige dingen bij vrouwen zijn zo en daar kun je met je mannenverstand toch niet tegen op.

Nee, die laatste 10% houden we lekker voor onszelf. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (en soms begrijpen we onszelf ook niet, maar willen we toch gewoon gelijk krijgen Verlegen lachende smiley )

En....is het gelukt binnen 10 minuten?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 20:49
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=glQv3Ra4KrE

In God alone my soul can find rest and peace,
In God my peace and joy.
Only in God my soul can find its rest,
Find its rest and peace.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 19:41
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.

ROADY558 schreef:
Ik proef een beetje door de topics heen, dat als je Jezus eenmaal binnen hebt gelaten, dat het dan allemaal in orde is en blijft.

Maar is dat wel zo?
In het kader van dit topic "lauwheid, wat is het, waar leidt het toe, en wat doe je ertegen" wil ik de andere kant even oplichten.

Jezus noemt in een aantal passages het volgende:

Lukas 13:22-
"Iemand vroeg hem: ‘Heer, zijn er maar weinigen die worden gered?’ Hij antwoordde: 24 ‘Doe alle moeite om door de smalle deur naar binnen te gaan, want velen, zeg ik jullie, zullen proberen naar binnen te gaan maar er niet in slagen. 25 Als de heer des huizes eenmaal is opgestaan en de deur heeft gesloten, en jullie staan buiten op de deur te kloppen en roepen: “Heer, doe open voor ons!”, dan zal hij antwoorden: “Ik ken jullie niet, waar komen jullie vandaan?” 26 Jullie zullen zeggen: “We hebben in uw bijzijn gegeten en gedronken en u hebt in onze straten onderricht gegeven.” 27 Maar hij zal tegen jullie zeggen: “Ik ken jullie niet, waar komen jullie vandaan? "

Matt 7:17
"Zo draagt elke goede boom goede vruchten, maar een slechte boom draagt slechte vruchten. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, evenmin als een slechte boom goede vruchten dragen kan. 19 Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. 20 Zo kunnen jullie hen dus aan hun vruchten herkennen.
21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”

Even ter overdenking, vooral ook voor mezelf.

Inderdaad, als je Jezus hebt aangenomen is en blijft het in orde. Wel schieten wij als mens tekort tegenover God, ook al hebben wij de intentie om God lief te hebben boven alles en onze naasten als onszelf. Dat tekort zal er blijven, maar ook dat weet God. Het offer van Christus is ook gebracht voor al onze tekorten die er helaas zijn en ook zullen blijven. Dus het kan aan onze kant niet altijd in orde zijn, bij God blijft overeind staan: Het is volbracht!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 17:39

Opmerken dat het alweer langer licht blijft aan het eind van de middag. Om 17.00 uur was het nog niet helemaal donker toen ik naar huis liep! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 06:41

MAT170 schreef:
Mensen die in naam christen zijn maar niett tot bekering en geloof in Jezus.

Je legt nu uit wat naamchristendom volgens jou is. Religie is zoveel meer als naamchristendom en ook als christendom. Religie is een zoektocht naar de zingeving van het leven. Dus alle mensen die op zoek zijn naar de zingeving van het leven zijn religieuze mensen. Of jij het eens bent naar wat zij onder die zingeving verstaan of waar ze bij hun zoektocht op uitkomen, is wat anders.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:40
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

JOL252 schreef:
Ik trek de prosecco maar es open. Proosten op de dag van morgen.

Lechaïm...

voor morgen: Mazzeltov!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:34

MAT170 schreef:
Ik ben het hiermee eens, ik denk dat ze in het begin Jezus wel als hun heer hebben gekend maar dat ze lauw zijn geworden. Maar let op wat Jezus zegt dat hij ze uitspuwt, voor mij een duidelijk teken van verwerping als ze zo blijven.

Nee! Als je in Hem gelooft, ben je gered. Het offer van Christus zou anders voor niets geweest zijn. Wij kunnen wel tekort schieten tegenover God, maar ook dat wil/zal hij vergeven! Sterker nog, dat is al vergeven.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 1 januari 2013, 21:42
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:51

MARITIME853 schreef:
nee.

ik heb geleerd met twee woorden te spreken, dus in dit geval: Nee, Jans.
Maar ik vroeg het niet aan jou, maar aan Mat.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:03

MAT170 schreef:
Voor mij is dat het naamchristendom.

religie is voor jou naamchristendom? leg eens uit?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:41

MARITIME853 schreef:
De wegen van Gods kerk zijn krom gegaan. Mischien past beter om te zeggen de "kerkelijke christendom".
Lees de teksten in zijn contekst.

Ik mag aannemen dat jij de teksten in hun context gelezen hebt, voordat je ze plaatste. Ik versta ze niet, zelfs niet als ik ze in hun context lees. Zou jij het voor mij uit kunnen leggen, hoe jij het verstaat?

Ook je eerste twee zinnen vat ik niet. Waar zijn de wegen van Gods kerk krom gegaan en waarom is het beter om te zeggen kerkelijk christendom?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:23

MARITIME853 schreef:
De kerk van God was er al voordat de Here Jezus geboren werd.
Al in de OT had God het volgende gezegd over de kerk van God:

Mat_3:3 Want deze is het, van denwelken gesproken is door Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!

Luk 3:2 Onder de hogepriesters Annas en Kajafas, geschiedde het woord Gods tot Johannes
Luk 3:4 Gelijk geschreven is in het boek der woorden van Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!

Die waren toen al krom gegaan!!!!

Neem me niet kwalijk, maar ik versta jou nu niet! Kan je me uitleggen wat deze 3 bijbelteksten met mijn vragen/opmerkingen te maken hebben? Kun je het misschien in je eigen woorden zeggen? En wie zijn er krom gegaan?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 18:57

MARITIME853 schreef:
Dat wat de Here Jezus zegt, wordt gezegd tegen diegene welke zeggen van Hem te zijn.
Een waarschuwing omdat de kerk van God, nog koud en heet is in deze
tijd.....

Waar haal jij die stelligheid vandaan dat de kerk van God, nog koud noch heet is in deze tijd? Wie/wat bedoel jij met de kerk van God? Iedere gelovige?
Mogen die voor zichzelf spreken i.p.v. dat jij al voor ze uitmaakt dat ze koud noch heet zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 18:48
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ANNA415 schreef:
Weet je zeker dat het geen vuurwerk was? Knipoog smiley Engeltje smiley

Ohhh, natuurlijk!! Ik vond het al zo gênant om te vermelden dat ik snurk. Maar ja, eerlijkheid duurt het langst. Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 ... 54 Volgende
Pagina 29 van 54