Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:30
Onderwerp: Welke partij stem je op en waarom?
|
|
|
zo stem ik al 8 jaar op SGP en dit jaar stem ik weer op SGP
Laat het Woord de Bijbel spreken !!! Dat is alleen enige Zuiverheid Dus verder ook Géén water bij de wijn doen. Laat uw Woord Recht snijden als een Recht snijdend zwaard.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:49
Onderwerp: Zwolle: Speeddate-lokatie gezocht
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Hallo Christian Matchers uit "Zwolle en omgeving",
Op veler verzoek willen we in april voor jullie een speeddate avond in Zwolle of directe omgeving gaan organiseren. Vorig jaar hebben we daar ook een poging toe ondernomen, maar door ons gebrek aan kennis van die omgeving lukt het maar niet om een geschikte locatie te vinden.
Daarom vragen wij jullie hulp!
Wij zijn dringend op zoek naar een locatie die aan de volgende criteria voldoet:
* Beschikbaar op een zaterdagavond in april * Flexibel in te richten * Geschikt voor 60 - 80 personen * Goed bereikbaar met OV en auto * Voldoende parkeergelegenheid in de omgeving * Mogelijkheid voor eigen catering
Als je iets weet kun je mailen naar: daphne@thegameworx.nl of bellen met Daphne op 06-22231012
Alvast heel erg bedankt! IK HOOP DAT HET LUKT!!!
Daphne |
<>< ><> <>< ><>
- Als er iets komt en wat voor beide partijen mogelijk is dat het voor de noordelingen wel ongeveer 90 minuten te rijden is. - Want de mensen die het niet zwaar van portomonee hebben of misschien student zijn is wel handig als daar ook rekening mee word gehouden. - Verder ook wel wat meer Christelijke inhoud en van sfeer mag nog meer rekening gehouden worden.
Hartelijke groet,
Anita
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op donderdag 25 februari 2010, 21:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 21:52
Onderwerp: onbedoeld christelijk
|
|
|
Dat als het een recht snijdend zwaard zijn ook in het woord betreft. Durf Radical te staan gij geheel anders te zijn. Er worden hier zoveel rechte stokken geprobeert krom te maken dan breekt het geheid. Je kan altijd een krome stok recht maken maar niet andersom. Zoveel te meer water bij de wijn doen word al zovaak gedaan ja ook bij diverse kabineten allemaal wollesokken praat vriendjes politiek. Laat de Bijbel spreken dan zou de maatschappij er veel anders door geworden zijn. Hoe dan ook verschillende partijen met verschillende meningen proberen samen de handen op 1 buik te leggen door geld misbruik van onze ruggen en verspreiden wat je denkt ho maar. Ik zie dit als ook de tekenen der tijd crissis en ellende het gaat niet beter worden maar juiste meer erger worden het Woord geeft ook aan. De Tijd zal niet meer lang duren of de Here Jezus komt spoedig weer terug om Zijn Gemeente op te halen. De tijd staat 5 voor 12 Ja Here kom maar spoedig weer terug vele staan gereed ja ik ook ik wacht op U.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 17:39
Onderwerp: onbedoeld christelijk
|
|
|
INEZ910 schreef: | Gevoel voor humor heb je wel. Ga dan toch maar SGP stemmen jij .. die gaan voor een echte theocratie. Geert niet hoor. Dat gebla bla over onze joods christelijke cultuur.. vraag 10 mensen wat dat inhoud en je krijgt 10 verschillende antwoorden . |
Daarom is mijn stem altijd op SGP
Staatkundig Gereformeerde Partij
De partij stelt zich op de grondslag van Gods Woord. Zij belijdt mitsdien het absoluut gezag van Gods Woord (naar de zuivere Statenvertaling) over alle terreinen van het leven en derhalve mede over het terrein van het staatkundige en maatschappelijke leven zoals nader uitgewerkt in het Program van Beginselen.
Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd.
Theocratie betekent letterlijk: Godsregering. God vraagt van ons in Zijn Woord, de Bijbel, dat wij leven overeenkomstig Zijn geboden. Hij heeft daar recht op als onze Schepper en Onderhouder. (...) Elk mens heeft dus de Bijbelse opdracht om te leven volgens Gods Woord. Ook de overheid heeft die opdracht.
Naast het omstreden vrouwenstandpunt vindt de SGP dat homoseksueel gedrag niet geoorloofd is en daarom dat personen van hetzelfde geslacht niet met elkaar mogen trouwen of samen kinderen adopteren. Is de partij tegen de legalisering van abortus, euthanasie, prostitutie en drugs, voor strikte handhaving van de zondagsrust en is (mede) op initiatief van de SGP in een aantal gemeenten een vloekverbod van kracht.
Overige informatie meer over te lezen zie site:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatkundig_Gereformeerde_Partij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 16:10
Onderwerp: zonder woorden
|
|
|
ik zwijg en laat mijn ziel maar spreken de dingen die ik zeggen wil want woorden hebben mij verlaten en alle nachten zijn zo kil diep in mijzelf voer ik gesprekken die rechtstreeks naar de hemel gaan en woordloos uit ik mijn gevoelens ik weet dat God ze zal verstaan!
ik zwijg en laat mijn ziel maar spreken een bovenmenselijke taal het is een bidden zonder zinnen en toch een eindeloos verhaal van al mijn niet vertelde zorgen die God toch woord voor woord verstaat omdat Zijn liefderijke aandacht veel verder dan slechts woorden gaat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 05:43
Onderwerp: Zie slechts op Hem ...
|
|
|
1. Hij die rustig en stil, Zich steeds voegt naar Gods wil. Hem in alles vertrouwt en gelooft; Die slechts hoort naar Zijn stem. Zich geheel geeft aan Hem, Smaakt een vreugde die nimmer verdooft.
Koor: Zie slechts op Hem, Volg gehoorzaam Zijn stem; blijf maar rustig vertrouwen. Altijd ziende op Hem.
2. Loeit de levensorkaan. Komt er zorg op ons aan: `t Is Zijn glimlach, die alles verdrijft. Klagen, zuchten, geween, Vrees en twijfel gaan heen; Als wij rustig vertrouwen in Hem.
3. Wordt u moeite en strijd Door de mensen bereid: Zie op Hem; slechts Zijn blik schenkt ons moed ! Hij draagt u; ook uw kruis, Brengt straks veilig u thuis, Zorgt dat alles hier meewerkt ten goed.
4. Blijf getrouw tot de dood, Zorg in voorspoed of nood, Dat toch nimmer het vuur in u doov ! Wat Hij zegt, moet gedaan, Waar Hij zendt, moet gij gaan. Geen bezwaren; vertrouw en geloof.
5. O, hoe groot is `t genot Als men wandelt met God, Hier door `t leven gaat, eerlijk, oprecht; Als in droefheid of vreugd Men in Hem zich verheugt, En zijn al op `t altaar heeft gelegd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 16:29
Onderwerp: Verkoop Israël Producten 1 & 5 Maart Groningen
|
|
|
Verkoop Israël Producten
U bent van harte welkom bij uw Israelconsulente
Maandag 1 maart en vrijdag 5 maart Van 10.00 tot 20.00 uur
Anita
Israël Producten Centrum Nijkerk
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op zaterdag 6 maart 2010, 07:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 13:02
Onderwerp: Diep van binnen doet pijn
|
|
|
EVA685 schreef: | We hebben het nu toch over het aardse leven? |
Je rent en rent en rent vooruit Totdat je erbij neer valt Je kan niks meer maar je wil zo graag Ja wat IK wil wil je doorzetten En luister niet naar Zijn stem Eigenwijs en koppig ren je vooruit Totdat je tegen een muur aankomt Geen uitweg meer kan vinden Je voelt je machteloos Duurt allemaal zo lang Wist je het maar Welke weg je op moet gaan Je talenten kon gebruiken Je dienstbaar op willen stellen Je pijn en verdriet van binnen Nog meer geduldig moeten zijn Terwijl je zoekende bent Naar die antwoord Alleen de Here weet het Daar is het naar uitstrekken Niet mijn wil maar Uw wil geschiede
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 16:44
Onderwerp: Mama, `k wil een man hé!
|
|
|
Mama, 'k wil een man hé!
Mama, 'k wil een man hé! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een Fransman hè? Nee mama, nee! 'n Franse man die wil ik niet. Want „parlezvous“ versta ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier.
Mama, 'k wil een man hé! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een Duitser hè? Nee mama, nee! 'n Duitse man die wil ik niet. Want „Schweinenfleis“ dat lust ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan 'n Spaanser hè? Nee mamma, nee! 'n Spaanser man die wil ik niet Want „Amor-Amor“ moet ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan 'n Engelsman? Nee mama, nee! 'n Engelsman die wil ik nie Want „I love you“ versta ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mamma, 'k wil een man hè! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een gelovige soms hè? In 'n gelovige z'n armen wil ik wel Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 21:10
Onderwerp: Evangelisatie Sneekweek Augustus 2010
|
|
|
Hallo Iedereen,
Als je voor de zomervakantie nog niets op de planning hebt staan en je vind evangelisatie ook leuk werk om te doen dan kan je als vrijwilliger hiervoor opgeven. Voor kinderwerk of nachtwerk bij Sneek. Voor meer informatie zie hierboven.
Met vriendelijke groet,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 21:06
Onderwerp: Evangelisatie Sneekweek Augustus 2010
|
|
|
De Sneekweek is dit jaar van Vrijdag 6-08-2010 tot 12-08-2010.
De Jezustent op het starteiland is een begrip. Er vindt kinderwerk plaats en er is opvang voor jeugd in alle leeftijden. De tent is van 9 uur smorgens tot 5 uur snachts voor iedereen geopend en we schenken gratis koffie. Er is een leestafel (kranten) en er is altijd (bij mooi weer) wel iets rondom de tent wat te doen en te beleven.
Er zijn twee programma's voor de kinderen. In de ochtend voor basisschoolkinderen van half tien tot kwart over twaalf. 's Middags is er sport en spel van drie tot half vijf. Ook op de avond wordt met broodbakken en spel een gezellige ruimte aangeboden.
Vanaf 23:00 uur is de Jezustent opengesteld voor iedereen die nog even wil chillen na afloop van het feestgedruis op de andere kant van het eiland en schenken we gratis koffie. Een hele groep vrijwilligers (jeugd en ouderen) runt de nacht en staan ook open voor een goed gesprek, wel of niet over het geloof. We willen er gewoon zijn voor de mensen.
Voor het kinderwerk en voor het nachtwerk hebben we nog vrijwilligers nodig!!! slaapplaats kan geregeld worden voor mensen die van ver komen.
We hebben niet alleen de Jezustent op het eiland, maar we hebben daar ook de beschikking over een tot kerkschip verbouwd binnenvaartschip. Hierop worden de zomer de recreatiediensten gehouden. Tijdens de Sneekweek fungeert dit schip tevens als logeerplek voor de vrijwilligers die willen blijven overnachten, wel zelf luchtbed en slaapzak meenemen
Om 08:00 uur is er een ontbijt, tussen de middag is er een gezamenlijke broodmaaltijd en rond de klok van 17:30 uur wordt er voor alle medewerkers een warme maaltijd bereidt. Voor medewerkers zijn deze maaltijden gratis.
De andere activiteiten staan in het teken van (onzichtbare) dienstbaarheid. Zo verzorgen wij drie keer daags het schoonmaken van de toiletten en douches op het eiland en houden onze kant van het eiland schoon. In de nacht, als de beveiligingsdienst het eiland weer verlaten heeft om 03:00 uur, zijn wij ook het aanspreekpunt voor EHBO en andere calamiteiten omdat wij een portofoonverbinding hebben met de diverse hulpdiensten.
Op zondagmorgen fungeren we als kerk en is er een recreatiedienst. Deze wordt over het algemeen zeer druk bezocht, in 2009 waren er zo'n 130 mensen, waaronder een zeilkamp met 30 jongeren.
Het is geen verplichting om de gehele week mee te draaien, ook met mensen die één of meerdere dagen willen meedraaien zijn we heel blij mee. De ervaring leert dat het een zeer dynamische en ook vermoeiende week is. Met eigenlijk alleen maar hoogtepunten. Er is zo ontzettend veel te doen en te beleven op het starteiland dat het in elk geval een onvergetelijke beleving is. De onderlinge teamgeest met de medewerkers wordt elke dag sterker en leidt vaak tot nieuwe contacten.
om een indruk te krijgen kunt u kijken op www.jezustent.org
graag horen wij wanneer mensen willen helpen als vrijwilliger. dit kan via het onderstaande e-mail adres en telefoon nummer. vriendelijke groet René Hijlkema.
nachtwerkstek@kpnmail.nl tel: 0515-852480 / 0642577469
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 13:41
Onderwerp: Hoe ga je om met ruzie in de liefde?
|
|
|
Quote: | Ik denk dat iedereen dat wel heeft en kent, Anita. Ruzie zegt al dat je een flinke aanvaring hebt met elkaar. Anders heb je een meningsverschil. Maar als je een stel bent, dan moet je er mee dielen. Maar hoe? Ik denk als je eerst, met zijn tweeen ,er alleen mee naar God gaat en hem vraagt om er in te komen. Weet je vaak al waar je zelf de "fout" bent in gegaan. Als je daarna samen komt om er over te praten, bid dan eerst samen voor God`s leiding in het gesprek. Dan is het een stuk makelijker om elkaar weer te vinden en te erkennen dat je niet goed hebt gereageerd. Maak het weer goed en geef God de glorie. En als het iets is waar je steeds overstruikeld, ga dan het goede ,tegenovergestelde van waar je tegen aan loopt, in iemand zegenen. Je zal dan verandering in iemand gaan zien. Niet gemakelijk, maar de Liefde overwint. |
In mijn situatie is dat wel bijgelegd met diegene en is dat ieders eigen weg is op gegaan, de verschillen waren gewoon te groot. Daarom mijn vestig en vertrouwen op God stel, ieders leven is uitgestippelt voor diegene die Hem lief hebben.
knuffs,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 05:46
Onderwerp: Hoe ga je om met ruzie in de liefde?
|
|
|
Maak van ruzie niet een moment om elkaar zoveel mogelijk verwijten om de oren te gooien. Het gaat er niet om elkaar zoveel mogelijk pijn te doen maar om er samen uit te komen. Beperkt je tot het punt waar het verschil over gaat en los dit op. Haal er "geen oude koeien uit de sloot" bij. Een keer opgeloste zaken worden later dus niet weer opgehaald. Vergeven is en blijft vergeven. Het is een goed advies, maar het blijft (ook voor mijzelf) een moeilijk iets om in de praktijk te brengen. Knuffs, adversus, laatst gepubliceerd op: 20-9-2009 Hoe ga je om met ruzie in de liefde? Anders gezegd: hoe kun je een potentieel gevaar voor de stabiliteit van je relatie omzetten in een positieve situatie die je relatie verdiept en je de gelegenheid biedt om samen verder te groeien
Trendystyle
Als je het goed bekijkt, komt er in een ruzie zelden een winnaar uit de strijd. Dus waarom zou je er niet aan werken om er een situatie van te maken waar je allebei beter van wordt? Per slot van rekening zullen jullie nog jaren en jaren met elkaar moeten leven. Dan kun je dat beter op de meest aangename manier doen... Ruzie met je partner. Bestaande of vermeende problemen in jullie dagelijkse samenleven stapelen zich op als een sneeuwmassa die zich tot een lawine ontwikkelt. Ze worden steeds groter, ernstiger, donkere wolken pakken zich boven jullie hoofden samen, de onverdraagzaamheid neemt toe en de spanning is te snijden. Uiteindelijk is een ruzie onvermijdelijk. En dan is het als 'sesam, open u'. Als de 'deur' eenmaal opengaat, komt er van alles naar buiten. Wrok, jaloezie, irritaties, bitterheid... Het wordt een dikke, ondoorzichtige brei van verwijten en emoties waar je zelf niets meer van begrijpt. Je werkt nergens meer naar toe. Het enige wat lijkt te tellen, is elkaar zo veel mogelijk pijn doen en kwetsen. En toch worden ruzies binnen een relatie wel gezien als een groeimoment, als een min of meer vaste afspraak om conflicten, verschillen en misverstanden aan de orde te stellen en dan samen - beter dan ooit - verder te gaan. Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar met een beetje goede wil en het juiste advies zal het ook jullie lukken om van dit ogenschijnlijk negatieve moment een positief groeimoment te maken. Hier is onze lijst met persoonlijke adviezen die je kunnen helpen om volwassen met een ruzie met je partner om te gaan. 1. Probeer om het onderwerp van jullie ruzie niet uit het oog te verliezen. Je hebt er niets aan als je alleen maar olie op het vuur gooit en elkaar van alles naar het hoofd slingert. Probeer de ruzie niet te laten escaleren. 2. Verneder of beledig je partner niet. Vaak krijg je er later spijt van en bovendien werkt het niet bepaald constructief. 3. Verlaat nooit het strijdveld voordat de strijdbijl begraven is... Ofwel: ga niet voor de confrontatie op de loop. De klassieke 'slaande deur' helpt je niet verder. Vroeg of laat moeten jullie het toch uitpraten. Breek de ruzie dus niet halverwege af. De problemen blijven onopgelost en open wonden genezen niet. De situatie verhardt en het zal steeds moeilijker worden om een oplossing te vinden. 4. Wees bereid om concessies te doen. Niemand komt als winnaar uit de strijd en een kleine concessie aan beide kanten geeft blijk van jullie bereidheid om de situatie op te lossen en om een frontale (misschien wel fatale) 'botsing' te vermijden. 5. Dwing jezelf naar elkaar te luisteren. Breng je eigen standpunt naar voren, maar luister ook naar dat van je partner. Een ruzie is niet een geschreeuwde monoloog en waarschijnlijk hebben jullie allebei je goede redenen voor deze confrontatie. Ga de confrontatie dan ook aan, leg de standpunten naast elkaar en ga er creatief mee om. Misschien ontdekken jullie dat jullie, zonder dat jullie het wisten, helemaal op één lijn zitten (niet voor niets hebben jullie voor elkaar gekozen, toch?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 15:28
Onderwerp: Diep van binnen doet pijn
|
|
|
..
Mijn leven ligt in Zijn hand en daar heb ik mijn houvast.
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op vrijdag 29 januari 2010, 23:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 09:39
Onderwerp: Vlinders van God
|
|
|
Vlinders van God
Mijn woorden zullen nooit op vleugels drijven waarmee een adelaar opstijgt, hoog boven `t land; Ze zullen wel veel dichter bij de aarde blijven, wat fladderen misschien, vlak bij uw hand; als ze dan maar wat troost, wat sterkte geven, zodat u weer de kleine vreugden ziet die God verborgen heeft in ieder leven, al zien we dat, door eigen schuld, vaak niet. Al denkt u: Zonder vreugde is mijn lot ze zijn er toch: de vlindertjes van God.
Zó hoop ik, dat mijn woorden zullen wezen: met iets van blijdschap, iets van licht erin, zodat ze duidelijk voor ieder zijn te lezen, en ieder weten zal: mijn leven heeft een zin. Wat er dan in de toekomst mag gebeuren, al wordt het avond, al verdwijnt het licht, bedenk, dat in het donker bloemen sterker geuren, Gods vlinder vouwt zijn vleugels even dicht. Maar `t wordt weer morgen: God heeft het beloofd! En kijk: Zijn vlinders fladderen vlak om uw hoofd!
Auteur: Nel Bensechop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 11:31
Onderwerp: 1, 3, 4, Februari Tzahal Toernee 2010
|
|
|
1, 3 en 4 februari: Tzahal tournee 2010
Israël, geboren voor vrede!
Een volk dat al meer dan zestig jaar, omringd door vijandschap en terreur, toch onverminderd blijft verlangen en uitzien naar Shalom, naar vrede, dat verdient toch een feest?
Daarom zullen wij op 1, 3 en 4 februari feestelijke concerten organiseren met de inmiddels bekende army-band Tzahal. Eens per jaar komen ze ons -hun vrienden in Nederland- opzoeken en doen wij er alles aan om hun bezoek tot een spetterend feest te maken.
Wie zijn zij? Even een lesje Hebreeuws: de naam ‘Tzahal’ is een acroniem of samentrekking van "Tzva Hagana Leyisrael", d.w.z. het Israëlische verdedigingsleger. In Israël geldt militaire dienstplicht voor zowel mannen als vrouwen. De zestig meest muzikale jongeren uit deze groep dienstplichtige militairen worden uitgekozen om één jaar in het Israëlische Tzahal Orkest mee te spelen. Ze treden bij alle belangrijke officiële gelegenheden in Israël op en geven daarnaast concerten voor de Israëlische soldaten. De allerbeste musici uit het Tzahal Orkest komen eens per jaar naar Europa, en krijgen het voor elkaar om de sfeer en temperatuur in alle zalen tot Israëlische hoogten te laten stijgen!
Hoe ziet zo’n concert er uit? Hun programma bestaat uit vlotte muziek en toffe Israëlische liedjes. Een heel afwisselend repertoire van een vleugje Joodse Klezmermuziek, Bijbelse muziek en Taste of Israël, vaak met een diepe geestelijke inhoud over het verlangen naar de Messias. Zo krijg je de smaak van Israël al gauw te pakken! Vorig jaar was een van de meiden van Tzahal een echte opera-zangeres en gaf een prachtige aria uit My Fair Lady ten gehore. Samengesmeed is het een vlot en prachtig programma, voor elk wat wils. De collecteopbrengst tijdens de concerten komt volledig ten goede aan een project in Israël.
Wanneer zijn de concerten De concerten van Tzahal vinden plaats op Maandag 1 februari: Drachten, Theater de Lawei Woensdag 3 februari: Amersfoort, Theater De Flint, Stadszaal Donderdag 4 februari: Dordrecht, Theater Kunstmin Alle concerten beginnen om 19.30u.
Wat is er nog meer te doen? Dit jaar is er voor jongeren een unieke kans om de jongens en meiden van Tzahal te ontmoeten. Kom daarom eerder naar het concert, en doe mee aan de unieke Djembé Workshop. Samen met Tzahal studeer je een liedje in op de djembé, en ’s avonds tijdens het concert voer je het dus ook op! Dus: ben jij 30 jaar of jonger, en lijkt je dit wel wat? Geef je dan op! Aanmelden kost 5 euro en is verplicht, vanwege het beperkte aantal plaatsen. Geef je op via info@isreality.nl Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. (met je volledige naam, adres en leeftijd, en vermeld daarbij in welke plaats jij wilt meedoen: Drachten, Amersfoort of Dordrecht). Wanneer je waar moet zijn, hoor je dan van ons via de mail.
LET OP: de Djembésessies in Amersfoort en Dordrecht zitten vol!
Bestel nu je kaarten! Een kaartje kost € 10 per persoon. Bestel snel! Telefonisch 033-4220404, E-mail: tzahal@christenenvoorisrael.nl Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. , of bestel online
LET OP: Dordrecht en Amersfoort zijn vrijwel uitverkocht. Kaarten voor Dordrecht en Amersfoort zijn zolang de voorraad strekt alleen nog telefonisch te reserveren. Voor Drachten zijn nog volop kaarten verkrijgbaar.
De kaarten worden vanaf januari toegestuurd.
Voorverkoopadressen Tzahal Drachten
Evangelische Boekwinkel, Houtlaan 61, Drachten, 0512-541737 Evangelisch Boekhuis Jadá, Westersingel 24, Burgum, 0511-463937 Evangelische Boektiek, Keppelstraat 30, Dokkum, 0519-221759 Boektiek Het Aanbod, Norgerweg 7, Haulerwijk, 0516-421627 Boekhuis De Brug, Vleesmarkt 8, Heerenveen, 0513-625574 Evangelische Boekwinkel Ichthus, Voorstreek 48, Leeuwarden, 058-2126744 De Fakkel Leeuwarden, Engelsestraat 55 A, Leeuwarden, 058-2121029 Muziekhandel van der Hauw, Grootzand 70, 8601 AZ Sneek, 0515-424130
Even voorstellen: de zangers van Tzahal
Yossi Mahatsri (22) is de commandant van het Tzahalkoor. Hij groeide op in Pardes Hana en is de zoon van Pinchas en Yassa, beiden afkomstig uit Jemen. Hij is de derde van vier kinderen en had op school als hoofdvak informatica. Van de leeftijd van zeven jaar tot zijn Bar Mitswa (dertien jaar) had hij enkele keren per jaar Thorales van een Jemenitische rabbijn. Yossi vertelt: “ik moest een keer optreden voor een herdenkingsdienst van een van de militairen die was gesneuveld. Ik begon met het zingen van het lied Shema Israel (Hoor, o Israël). Tijdens het zingen keek ik in de ogen van de moeder van de overleden soldaat en ik huilde samen met haar. Na afloop kwam ze naar me toe en zegende me. Toen realiseerde ik me hoe veel gevoel je kunt delen met een lied.“
Hadar Cohen (20) woont in Ma’ale Adumim, niet ver van Jeruzalem. Haar vader, Ori, is van Pools-Griekse afkomst, en haar moeder Esther komt uit Marokko. Hadar is de jongste van zes kinderen. Haar broer, die een officier was bij de grenspolitie, is gedood door een terrorist toen zijn eenheid een schoolbus begeleidde langs de grens van Gaza. Sinds dit moment is de grenspolitie voor Hadar en haar familie een symbool geworden van heldenmoed en trots. Ze heeft haar diploma behaald in de vakken theater en Frans. Ze speelt piano en doet aan dans en jazzballet. Op 18 februari 2008 is ze bij het leger gegaan, en na een maand werd ze lid van het Tzahalkoor.
Mor Admoni (19) is opgegroeid in Rishon le Zion. Ze is de dochter van Ilan en Nehama, beiden afkomstig uit Jemen. Ze is de tweede van vier kinderen, en heeft gestudeerd op de religieuze school in Rishon le Zion. Op de middelbare school was haar hoofdvak economie. Aan het einde van haar school, deed ze mee aan de audities om in het koor te mogen. Op 24 september 2008 ging ze in dienst in het leger, en een maand later mocht ze meedoen in het Tzahalkoor.Het koor treedt vaak op voor groepen soldaten van de grenspolitie. Vaak militairen die in zeer gevaarlijke situaties moeten optreden. Mor vind het mooi als deze soldaten dankzij het optreden blij en bemoedigd worden.
Overige Agenda:
19 tot 30 jan: spreekbeurten Erik Gezels Erik Gezels spreekt in januari in Nijkerk, Beilen, Rijssen, Den Haag, Apeldoorn, Leek, Den Helder en Rotterdam. De avonden hebben als thema: Kom mee op reis door Israël! Klik ... Lees meer... 21 jan: spreekbeurt ds. W. Glashouwer Ds. Willem J.J. Glashouwer spreekt over de verhouding tussen Kerk en Israël. Eeuwenlang leek dit volstrekt duidelijk. Israël hoorde bij het Oude Verbond en de Kerk bij het Nieuwe ... Lees meer... 1, 3 en 4 februari: Tzahal tournee 2010 Israël, geboren voor vrede! Een volk dat al meer dan zestig jaar, omringd door vijandschap en terreur, toch onverminderd blijft verlangen en uitzien naar Shalom, naar vrede, dat verdient toch ... Lees meer... 1,8,15 feb: studieavonden Henk Poot Ds Henk Poot geeft een seminar in Groningen met als thema: Jozef, de Here Jezus en Israël. De avonden zijn op maandag 1,8 en 15 februari 2010, alle avonden beginnen ... Lees meer... 4,11,18,25 febr: seminars Jan van Barneveld Jan van Barneveld geeft een seminar in Wijnjewoude met als thema: Met Israel op weg naar de eindtijd. donderdag 04 februari donderdag 11 februari donderdag 18 februari donderdag 25 ... Lees meer... 11 februari: Studiedag internationaal recht Donderdag 11 februari om 13.30 uur bent u welkom in perscentrum Nieuwspoort in Den Haag voor een bijzondere studiemiddag met als thema: Israël, een staat ter discussie? Aanvang: 13.30 uur. In ... Lees meer... 17-23 maart: Kiryat Yam jeugdorkest Een prachtig voorbeeld van het aanmoedigen en ontwikkelen van talent in Israël is wel het Kiryat Yam jeugdorkest. Dit bijzondere orkest geeft in maart vijf optredens in Nederland en België. Het ... Lees meer... Meer activiteiten...
www.christenenvoorisrael.nl
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op woensdag 27 januari 2010, 11:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 21:02
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Wie de jarigen geweest zijn en nu vandaag zijn geworden. Wens jullie allen Gefeliciteerd en dat God jullie nabij mogen zijn op heel jullie levensweg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 20:57
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Kostbare knuffels zijn zeldzame Wees daar zuinig op
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op dinsdag 26 januari 2010, 20:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 20:54
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Noorderling
www.youtube.com/watch?v=jKPnYfO0gz0&feature=related
Met mijn ogen dicht
www.youtube.com/watch?v=92D2wd1_GuY&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 18:19
Onderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 00:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 13:36
Onderwerp: echte vrienden
|
|
|
echte vrienden
er zijn van die echte vrienden die dicht bij je de levensweg gaan zonder bijzondere wensen en van al wat niet echt is ontdaan je ziet ze daar waar verdriet is met een troostwoord verkwikkend en warm met het gebaar: ik begrijp jou! van hun alles omvattende arm
er zijn van die echte vrienden die gelouterd door zorgen en pijn zonder een veelvoud van woorden een rustplaats en een zegenaar zijn je kunt ze eig'lijk nooit missen en toch gaan ze eens bij je vandaan de felle pijn achterlatend van een wond die niet snel dicht zal gaan
ik sta bij een van die vrienden die ik nooit ofte nimmer vergeet omdat zijn rijke vermogen ware liefd' en zachtmoedigheid heet en dikwijls zal ik vertellen van de geheimenis van zijn kracht hoe hij door simpele woorden mij de hemel nabij heeft gebracht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:23
Onderwerp: Leven door Geloof
|
|
|
4. Er is een verschil tussen mijn positie in Christus (mijn plaats in Hem) en mijn eigenlijke toe-stand (mijn eigenlijke staat in de tijd). Een opsomming van het christelijke leven in één vers:
Galaten 2:20 - “Niet meer ik, maar Christus leeft in mij”
“Ik ben met Christus gekruisigd; en ik leef, niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en voorzover ik nu in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, Die mij heeft liefgehad en Zichzelf voor mij heeft overgegeven”
Waarom “niet meer IK”?
OMDAT . . . In mij, dat is in mijn vlees, woont niets goeds … Ik ellendig mens (Rom. 7:18, 24). Al mijn gerechtigheden zijn als een wegwerpelijk kleed (Jesaja 64:6). KJV: “filthy rags” (vuile vodden). De zonde woont in mij (Rom. 7:20). Ik leef voor mijzelf (2 Kor. 5:15). De werken van het vlees zijn overspel, hoererij, onreinheid … (Gal. 5:19). Zij die in het vlees zijn, kunnen God niet behagen (Rom. 8:8). Ik moet de oude mens met zijn daden uittrekken (Kol. 3:9). De oude mens gaat ten verderve door de begeerten van de verleiding (Ef. 4:22). Mijn oude mens is met Hem gekruisigd (Rom. 6:6). Ik stierf met Christus (Kol. 2:20). Ik ben in Zijn dood gedoopt (Rom. 6:3; Gal. 2:20). Ik ben gekruisigd met Christus (Gal. 2:20). Het oude is voorbij gegaan (2 Kor. 5:17). Ik ben dood voor de zonde (Rom. 6:11). Ik zal sterven in Adam (1 Kor. 15:22). Eens was ik een slaaf van de zonde (Rom. 6:17, 20).
Waarom “CHRISTUS leeft in mij”? OMDAT . . . De wet van de Geest van het leven in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet van de zonde en van de dood (Rom. 8:2). Uit Hem ben ik in Christus Jezus, Die voor mij is geworden wijsheid van God en gerechtigheid, heiliging en verlossing” (1 Kor. 1:30). Christus leeft in mij (Gal. 2:20). Ik leef voor Hem Die voor mij gestorven en opgewekt is (2 Kor. 5:15). De vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede … (Gal. 5:22-23). Ik ben niet in het vlees, maar in de Geest … de Geest van God woont in mij (Rom. 8:9). Ik moet de nieuwe mens aandoen, die vernieuwd wordt tot kennis, naar het beeld van Hem Die hem geschapen heeft (Kol. 3:10). Mijn nieuwe mens is geschapen in ware rechtvaardigheid en heiligheid (Ef. 4:24). Mijn leven is verborgen met Christus in God (Kol. 3:3). Ik ben opgestaan met Christus (Kol. 3:1). Ik ben met Hem één plant geworden, gelijk gemaakt aan Hem in Zijn opstanding (Rom. 6:5). En toch leef ik … en het leven dat ik nu leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God (Gal. 2:20). Alles is nieuw geworden! Ik ben een nieuwe schepping in Christus (2 Kor. 5:17). Ik ben levend voor God, in Christus (Rom. 6:11). Ik zal levend gemaakt worden in Christus (1 Kor. 15:22). Ik ben nu bevrijd van de zonde en een slaaf van God (Rom. 6:18,22).
Dit is naar we elke dag van daaruit mogen gevormd worden als we dat dan ook maar willen ja ook ik met mijn min punten en streef ik naar Zijn Waarheid en Liefde om te mogen groeien naar Zijn Wil en niet mijn wil.
Hartelijke groet,
Een zuster
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 16:41
Onderwerp: Spreuken 31 vrouw
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Gewoon dat doen, wat jij denkt dat God van je vraagt Anita, want daar komt het op aan....nevermind, wat anderen zeggen....Jij moet de Heer blijven volgen DAT is pas belangrijk Anita....of anderen dat nou hopeloos verouderd vinden of niet.......
Op mensen kun je niet bouwen....op de Heer wel...Hij is je rots en dan zal je huis niet in kunnen storten ook al komen er hevige winden en stromen....je huis zal dan bjven staan....
Gods zegen toegewenst....... |
Ja Hij is en blijft voor mij op nummer 1 staan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:39
|
|
|
Verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op vrijdag 29 januari 2010, 16:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 13:35
|
|
|
Verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op vrijdag 29 januari 2010, 16:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 12:51
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op vrijdag 29 januari 2010, 16:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 11:24
Onderwerp: fouten
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 00:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 22:49
Onderwerp: fouten
|
|
|
fouten recht te praten moet je nooit proberen
fouten recht te maken kun je wellicht leren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 22:47
Onderwerp: een slot
|
|
|
een slot
'k heb onlangs op mijn hart een stevig slot gemaakt laatst heeft men met geweld mijn binnenste gekraakt het allermooiste goed waar'k veel voor heb betaald op 'n onbewaakt moment zo uit mijn hart gehaald!
als wat ik bij me droeg waarin ik heb geloofd werd listig opgepakt en uit mijn hart geroofd het kleinood van de vreugd die God me rijk'lijk gaf mijn hoop, mijn kracht en lust nam men in één keer af!
'k ben een gewaarschuwd mens en het gebeurt niet meer dat men nog listig rooft de rijkdom van mijn Heer ik raad een ieder, neem desnoods een goed alarm want ben je nog zo rijk in één klap ben je arm!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|