Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 juli 2013, 10:47
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
LANFY127 schreef: | Ps. Is hier iets mis nee? | Ja als ik morgen auto ongeluk krijg en word wakker in het ziekenhuis en kijk in de spiegel ennzie dat ik ineens jouw hoofd heb
Ha ha heavy. En franke Stein achtig....... Vraag me af so wie so, als je je hoofd verliest, na moeten artsen er wel heel snel bijzijn, wil je iemand in leven houden.
Maar sereius. Is er iets mis mee???? Bij verkeert gebruik wel, b.v rijk iemand die lelijk is en hoofd van knap iemand op gruwelijke wijze pakt om mooi door het leven te gaan. Als die techniek er is, vind ik deze gedachte heel rieeel, Kijk maar Es' wat mensen elkaar aandoen in de wereld voor eigen genot..... Eigen belang..... Van mij hoeven zulke dingen niet en wees effe eeerlijk, hoeveel mensen verliezen hun hoofd, zijn op tijd bij artsen om in leven te blijven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 juli 2013, 10:03
Onderwerp: Wat vinden jullie hiervan?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De opvatting dat er sprake is van een gering aantal uitverkorenen is niet meer dan een eigen theologie, zoals je die in de bevindelijkheid wel tegenkomt. Het staat inderdaad in het Oude Verbond. Het idee dat er maar een paar 'bekeerden' zijn en de rest verdoemd is, is ronduit onjuist. Christus zegt zelf: want een ieder die Mij aanneemt, zal eeuwig leven hebben. Dat is wat anders dan: een ieder die door ons kerkgenootschap als een bekeerde wordt beschouwd. Kennelijk weten de dominees in de bevindelijke kerken het beter dan Christus zelf. Wat men in deze geloofsgemeenschappen aanhangt, dat er maar een paar bekeerden behouden zijn, is een geheel eigen theologie en niet zo Bijbels, al beweren ze dat wel. Ik zou dat willen tolereren als het niet zoveel onnodige angst meebracht. God is geen sadist die in willekeur nagenoeg iedereen afwijst maar een God van liefde en vergeving. Wat in deze oudtestamentisch denkende kerken wordt geleerd is niet meer dan een vorm van doorredeneren op grond van theologische dogma's.
God is dezelfde maar door het offer van Christus zijn we in een nieuwe verhouding met Hem komen te staan. Het heet niet voor niets het Nieuwe Verbond. Het lijkt wel of men in sommige kerken het Nieuwe Testament niet wil begrijpen.
Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden. Het menselijk tekort daarin is aan het kruis voldaan. Dat is de Blijde Boodschap. Geloven en vertrouwen is in het Grieks hetzelfde woord. Wie gelooft in God mag op Hem vertrouwen en hoeft niet in angst te leven om niet uitverkoren te zijn. God verdoemt je niet want Hij heeft je lief. God laat niet varen het werk dat Hij met je begon sinds je Christus aannam. Alleen dan is het aannemen van Hem een een Blijde Booschap en een echte bevrijding.
Thomas |
Goed verwoord Over niet oordelen lanfy. Lees Mattheus 7. 1-6 Gaat over niet oordelen. Het oude verbond is het oude verbond, daarna kwam er een nieuw verbond , het nieuwe testament, waar Jezus zich zelf aan het kruis geofferd heeft voor alle zondaren, Houd in dat god van alle mensen houd, zelfs al zondigden ze Net zoals ik van mijn kinderen houd, ook al doen ze wel Es' wat fout. Zo zie ik het, kort verwoord
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 18 juli 2013, 14:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 juli 2013, 21:15
Onderwerp: Matched :-)
|
|
|
Geweldig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 juli 2013, 13:05
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ANNA415 schreef: | De verwarming aan met dit weer ???? |
Kabouters hebben een kleiner lichaam en kunnen zich moeilijker warm houden Vandaar ook altijd de mutsjes op hun hoofd En kabouter klus de verwarming nog aan heeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 juli 2013, 13:03
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
Ik gisteren avond na de kerk ging, ik daar een prachtige getuigenis hoorde van een man, die ik een paar weken na voren zag gaan voor gebed En nu paar weken later getuigde, het is weg, ben echt beter en dat na 18 Jaar ziek zijn
Altijd leuk en bemoedigend, hoe vaak bidden we voor genezing, en hoe vaak worden Mensen niet genezen, maar nog steeds worden er toch mensen genezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 juli 2013, 00:19
Onderwerp: Gebed gevraagd voor Rust en Vrede ondanks ernsige ziekte.
|
|
|
Wat mooie woorden uit de bijbel voor je Shanita
Wees niet bang, want ik ben bij je Vrees niet, want ik ben je god Ik zal je sterken, Ik zal je helpen Je steunen met mijn onoverwinnelijke rechterhand.
Jesaja 41 vers 10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 09:04
Onderwerp: Gebed gevraagd voor Rust en Vrede ondanks ernsige ziekte.
|
|
|
ach lieverd. natuurlijk bid ik voor jou dat gods glorie ondanks omstandigheden om je heen mag hangen, hij je ook hier door heen draagt, met je mee loopt, met zijn armen heel dicht om jou heen
En ha ha ,al die heftigge discusies die we ooit gehad hebben.... waren interesante onderwerpen....met soms veel emoties van beide partijen ik zou wel de laatste zijn, die jou iets niet zou vergeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 00:03
|
|
|
LANFY127 schreef: | Sorry hoor! Nooit gelezen hoeveel mensen je goede vriend Jezus veroordeelt? Kijk alleen naar de uitspraak van God! Jacob heb ik liefgehad en Ezau heb ik gehaat! Of de uitdrukking in Exodus: En God verhardde het hart van Farao dat hij het volk Israel niet liet gaan! Wie is dan de sadist? Ik lees wat er staat en er staat wat ik lees! Maar....correct me if I'm wrong! Iemand die zijn mening niet kan aanpassen is dood of dom! En ik wil geen van beide zijn! |
En ik kan me mening zeker aan passen, je velt weer een oordeel terwijl jij helemaal niet weet of ik dat kan.... Zoals ik het begrijp, met de nadruk op die woorden, zoals ik het begrijp Oordeelt god wel degelijk. Iets wat ik ook nooit geschreven heb Benieuwd of jij je mening kan aanpassen en toe geven dat jij niet goed mijn woorden heb gelezen. Dus snel effe Es' terug lezen, aangezien je niet dom wil overkomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:58
|
|
|
LANFY127 schreef: | Heel duidelijk! Maar geen antwoord op mijn vraag! Ik zal hem strakker stellen: christenen zijn cherrypickers, die absoluut nooit ingaan op hekele kwesties uit het oude testament! Zoals het verhaal van de Amelakieten! Duidelijk? Dus, ik herhaal mijn vraag: hoe kan een almachtig God opdracht geven een volk te vernietigen, wat hij of zij zelf geschapen heeft, door een volk wat hij/zij ook zelf geschapen heeft? Hoe komt dat je geloofwaardigheid ten goede? Aaaaaahh.......uitverkiezing!? Ben benieuwd! |
Wel ik heb geen antwoord op alle vragen lanfy, ook ik heb me vragen en waroms, wel geloof en vertrouwen in god Mijn zoontje van vijf heeft ook vragen over de wereld, die ik hem niet antwoord, die informatie kan hij niet allemaal aan Zo zou god ook wel zijn redenen hebben gehad, misschien moesten sommigge mensen wel dood, omdat ze te veel met afgoden bezig waren, om het volk te beschermen waar god een plan mee had om als eindresultaat de Hele mensheid te redden???????? En wij vinden het erg als iemand dood gaat, God weet meer als wij, de tweede dood die is erg.... Wie zegt dat al die mensen niet later voor god komen en god zegt, niet meer zo diggen jullie en kom maar bij mij op de nieuwe hemel en aarde, ik moest jullie wel doden... Jullie waren zo diep in de zonde... Enigste manier om te voorkomen dat het nog erger werd......
Gewoon wat gedachten van mij er over hè, zeg niet dat het zo is....
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op maandag 15 juli 2013, 23:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:49
|
|
|
LANFY127 schreef: | Ps, sorry, Jezus veroordeelde geen mensen? Waar niet? |
Goed lezen lanfy, ik heb nergens geschreven dat Jezus niet oordeelt, veroordeelt Maar heb geschreven dat de bijbel ons leert elkaar niet te veroordelen Je verdraait mijn woorden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 00:12
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
God die voor ons zorgt, in alles voorziet wat we moedig hebben, zelfs meer Vandaag huis kamer leeeg gehaald en tja... Die muur kan wel verfje gebruiken, ma ja een zoon heeft ook nieuwe schoenen nodig en daar had ik al geen geld voor Dus had het er met wat kinderen over en de postbode kwam met envelop, ha ha met honder euro Dus, grote pot latex gekocht, kwasten ets. Te gekke kleur lichtblauw voor stuk houten muur, in opruiming van vijftig voor twaalf euro En Genoeg geld nog voor schoenen zoon,
Petra dankbaar met mooie kamer, alles geverfd. Morgen gaat een zoon klik laminaat leggen en wauw hebben we een prachtigge kamer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 juli 2013, 08:05
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...er is gisteren iets gebeurd dat me erg blij maakte...maar ik weet niet meer wat het was... |
weer iets om dankbaar te zijn , beste nieuws van de week, en weg met die
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 23:02
Onderwerp: Wat is ver ...
|
|
|
begrijp het wel, iemand in d e buurt van je eigen woonplaats is voor mij idiaal om me leven en relatie met man te combineren
ma ja eissen lijstjes vallen weg, als je zwak voor iemand hebt, en heb er nu eentje van ver maar daarvoor wees ik ook date verzoeken af, omdat ze ver woonden, tot ik ha ha erg zwak kreeg voor die ene... ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 22:45
Onderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
|
|
|
ha ha klus, je bent een lieve kabouter
Ja eenzaamheid, acht jaar gescheiden, ha ha al op na de negen, vorig jaar gingen drie kinderen uit huis, ze worden groot bij mij en dan zit je daar op momenten alleen en is vaak ook fijn , maar een maatje in het leven is wel heel wat fijner vriendinnen zijn getrouwd in de kerk... ach... ha ha zeer genant, de zoveelste keer dat je terug lacht na een man, die geen trouwring draagt en die je later ziet met zijn vrouw.... Als ik tegen vriendinnen zeg, ik me wel eens eenzaam voel, ha ha weten hun veel. jaren getrouwd, vaak mopperend over d e negatieve kanten van hun man, niet beseffende dat ze niet zo moeten mopperen. en ergste was, toen ze me wouden koppelen aan die sjagrijnige man van 60 in hun kerk... duh , dacht ga er zelf wel een zoeken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 20:22
Onderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
|
|
|
ANNA415 schreef: | Dan ook nog ff het initiatief nemen en hem meesleuren naar de picknick bbq |
Ha ha ha ha meesleuren.... Hij is bijna twee meter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 13:48
|
|
|
oh ha ha zee land, de buurt zal inderdaad wel denken..... ha ha babykleertjes aan de waslijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 13:47
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Omdat ik vandaag moest werken en laat thuis zou zijn heb ik gisteravond een heerlijke pan mihoen en saté gemaakt.........kreeg ik een smsje van zoon:"ik zou de bloemen verplaatsen die op het aanrecht stonden toen ik het eten op wilde warmen en toen vielen die om.........over de pannen......."
Dus aten wij een boterham....... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 13:43
|
|
|
MARTIJN277 schreef: | Oeps, een dag nadat ik gereageerd heb op het forum zegt een date af. Toch niet zo handig om je kwetsbaar op te stellen als man ? Dat het lastig is om soms het initiatief te nemen ? Pff, het zal wel. Ik blijf ik. Nou ja, de dame nam in ieder geval het initiatief om de date af te zeggen. Dat is dan weer winst ! |
gewoon jezelf blijven, hoe je bent, kwetsbaar of niet als de dame dat niet bevalt, dan, je wilt toch niet met iemand daten waar je niet je zelf bij kan zijn???
petra die al twee hele fijne dates heeft gehad met zelfde man, waar ik gewoon mezelf bij kan zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 10:33
|
|
|
nou roelande zeeland en jol genoeg om dankbaar voor te zijn vandaag
petra die god heeeel dankbaar is, ha ha deze dame die nog wel es onzeker wat buiten is, van zal het echt niet terug komen herbelevingen... is gisteren na de zee geweest iets waar ik het meeste angst voor heb, dat dan herbelevingen terug komen, maar nee, voelde me geweldig en blij ,enorm genoten en voelt alsof ik me grootste reus, waar ik bang voor ben heb verslagen, samen met jezus natuurlijk
God zorgt als een liefde volle vader voor ons, met alles, voor onze kinderen, in onze moeilijkheden, herstelt ons als we verslagen zijn in het leven en god om hulp roepen ook al lijkt het soms niet zo, door omstandigheden....gaan dingen stap voor stapje, vallen we effe terug....verliezen we soms bijna d e moed
ha ha zei petra, die lange weg heeft gelopen al van zwaar getraumatiseerd met daarbij straatangst, zich vasthield aan woorden van god en zie me nu???? blije vrouw,steeds zekerder buiten, en grootste reus, daar heb ik me voet op gezet, samen met jezus. De zee waar ik zoveel van houd, heb in het verleden vaak gedacht, oké me leven weer oppakken, maar of ik ooit nog de zee aan kan kijkken dat is me te moeilijk, maar samen met jezus natuurlijk niet
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op vrijdag 12 juli 2013, 10:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 juli 2013, 08:46
|
|
|
Enigste wat ik je kan zeggen, is dat als ik een man leuk vind en hij laat niet merken dat hij me leuk vind. Ik denk jammer en verder niets laat merken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 juli 2013, 08:41
|
|
|
We hebben het erover frank, dat als jij met de j,'s in een tentje gaat, ze er wel een luifel bij de tent kunnen maken Ma ja, jij gaat al met floschke.
Petra aan de gewone thee, toch ook Es' drinken muntthee. Schijnt heel gezond te zijn.
Ik ga vanavond na de zee, daar word ik blij van, gewoon effe na het strand wandelen en neem natuurlijk grote handdoek mee en emmertje voor schelpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 juli 2013, 21:46
|
|
|
JOL252 schreef: | [/b]Misschien ook handig als luifel. |
Whaaa haaaaaaaa als luifel ja, zie je komt vast goed jij met een man in een tent
En Anna, eh wat had je dan gedacht, dat holbewoners na afrees have ofzo heel lekker ruiken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 juli 2013, 21:17
|
|
|
Op je foto in je profiel zit jetoch een groen drankje te drinken frank..... Maar wat leuk die vogels van dat vogeltje
En anna, als die witte onderbroek erg groot is, kun je daar weer een tentje van maken als hij die uit doet Altijd makkelijk een twede tent
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op woensdag 10 juli 2013, 21:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 juli 2013, 15:56
|
|
|
Whaaa haaaaaaaa Shanita.....
Zucht ik ben blij dat ik verliefd ben.... Zwemel. En het is mooi weer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 22:02
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
Oh dat wist ik niet dat frank een vijver heeft Dan ga je daar toch lekker inzitten als het erg warm is frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 21:44
|
|
|
Ha ha jol en Jans', heel fijne vakantie toegewenst Petra die zich ook na dit alles te hebben gelezen zich wel beetje zorgen maakt en wat is er zo groot???? Ha ha oké Misschien wil ik het wel niet weten en eh frank???? In tentje samen met jol en dan samen Franks soep eten en groene drankjes
Nee dat gaat zeker niet goed
Jee, zo komt er over tijdje nog topic van Jans' en jol over hoe plan je je bruiloft enzo
Of dingen in het nieuws topic als Man bijna gestikt toen zijn vriendin de tent in elkaar pakte, terwijl hij er nog in lag
Of hoe overleef je twee weken vakantie in tentje samen met een man met witte onderbroek
|
|
Naar boven |
|
|