ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 03:15
BerichtOnderwerp: Het Uwe en het mijne

PIETER619 schreef:
Toch sprak ik: “Meester ik vertrouw
op Uw onfeilbaar Woord;
ik weet dat nu mijn liefst bezit
ons beiden toebehoort.”

In dit gedeelte haal ik wel dat God ons ondanks ons verdriet de zekerheid geeft dat onze "schat" bij hem geborgen is. Onze "schat" mag nu deel hebben aan Gods Heerlijkheid en dat is dankzij Jezus offer.

Ja, geen twijfel. Maar de redenatie van de god in dit gedicht betwijfel ik. Alsof onze God op die manier zou redeneren en ons om bijzondere redenen mensen weg neemt en daar moet dan troost in liggen? Dood is niet mooi maar een laatste vijand. Dood is onredelijk en niets ontziend. Het enige is dat wij het een plek in ons leven kunnen geven in het nu en daarin wil God nabij zijn.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 15 november 2013, 03:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 21:27

JANE866 schreef:
Ook Jezus weende bij het graf van Lazarus, zijn vriend, die stierf. Johannes 11: 35

Ja ... alleen had Hij de macht om doden op te doen staan.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 21:03

Fijn dat je er zoveel troost uit put.

Echter kan ik er God niet in terug vinden. Dood bestaat, ziekte bestaat en daar hebben we mee te dealen op aarde als gevolg van van alles. Als God inderdaad zo zou redeneren vind ik er niks liefdevols aan. En ik denk dat Zijn hart meehuilt bij het feit dat mensen geliefden moeten loslaten en verliezen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 18:10
BerichtOnderwerp: De waarheid achter 1Kor. 13

ROELANDE345 schreef:
Wat mooi dat jullie dat zo gewend zijn, Zag het inderdaad een beetje als aanval. Sorry En inderdaad van harte welkom op het forum.
Dat je er nog maar veel van zulke positieve stukken op mag zetten
Lachende smiley

Verlegen lachende smiley ik ook wel een beetje...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 17:16

SJAOULSKI147 schreef:
.

Dank je wel voor je toelichting. Het is me nu ook veel duidelijker wat je bedoelde, namelijk o.a. de vervangingsleer waarin ik het met je eens ben dat dit niet de weg van God kán zijn. Zijn weg is via het Joodse volk en niet anders. Mooi hoe je uitlegt het gebruik om te zegenen "tot heil van de volken". Ik geloof daarin.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 14 november 2013, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 13:13

SHANITA130 schreef:
Even naar aanleding van Pieter en Roelande: SJAOULSKI147 is een Messiaansbelijdende Jood, dus, gelooft dat Christus de Messias is.

Hij zegt alleen aan het einde:

Nou? Misschien zijn er hier meelezers en bezoekers die niet gelovig zijn, en daar bedoeld hij het voor, denk ik.

En hij bidt ervoor kan geen kwaad ook al ben je al gered zeg maar. Lachende smiley Want ja, dat wéét je. voel je in je hart, overal waar je niet voor kan bidden is zonde, in mijn ogen dan he, kunnen andere meninge zijn.

Zegens! Knipoog smiley aub geen ruzie!

Waarom ben je bang voor ruzie? Goede discussies lopen in zoverre goed als er helderheid is en vragen om verduidelijking voor een goed begrijpen onderling worden beantwoord. Zolang de communicatie helder blijft is dat toch geen punt? En tot zover krijgen we nog niet echt antwoord van de topicstarter... dus is daar het wachten op.

Jol, heeft het idee dat vragen al snel aangevoeld en gezien worden als strijdpunten en gevoeligheden.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 14 november 2013, 13:14
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 19:24

Nog maar een keer mijn vraag. Wat horen wij (vaak) niet in de kerken uitleggen? Wat bedoel je precies?

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 13 november 2013, 19:24
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 18:56
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=U5Y0uQLgriA
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 17:55

SJAOULSKI147 schreef:
Hoi Thomas,
Dit is geen link van iemand anders, maar een artikel die ik zelf heb geschreven na studie van beide teksten. Met dit artikel geef ik ook mijn mening en wat voor achtergronden die vaak niet uitgelegd worden in de kerken.
Groetjes en Zijn Almachtige Zegen,
Sjaoul

ik lees niets in je story van wat ik al niet in "de kerken" hoor? Wat bedoel je dan?

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 13 november 2013, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 13:03
BerichtOnderwerp: Heilige Geest

PIETER619 schreef:
Aan het geloof zal het bij de meesten absoluut niet liggen, maar als Jezus zegt "en ik geef u Mijn Geest ", mogen wij dan gewoon me de handen over elkaar van "het is wel goed zo", blijven zitten? Is het de schuld van de Geest dat kerken half leeg zijn, of moeten wij ons toch eens achter de oren gaan krabben en meer openheid krijgen voor wat God eigenlijk van ons verlangt, om bijv door ons doen en laten te laten zien aan heel veel mensen ook kunnen hebben.

Zoals ik al ergens eerder aangaf was ik vol vuur toen ik belijdenis ded en gedoopt werd, en wilde dat fijne blijde gevoel ook delen en dat het niet alleen mijn eigen doen moest zijn om anderen te laten delen van die blijdschap maar dat het ook een gezamenlijk iets moest zijn als door een gemeente. Mede door omwetendheid (die mij en mede gemeente leden) is het laaiend vuur van de Geest haast tot een waakvlam geworden.

Jezus geeft de opdracht 'Gaat heen en verkondig het evangelie", mogen wij dan stil blijven zitten. Natuurlijk kan het op vele manieren en kan als andren bezig zijn me ttaken in en gemeente dat ook dor hen die minder "begeestigd" zijn, door voor hen te bidden.

Ik weet wel dat we geen passief maar wel actief ons christen zijn moeten belijden en er naar handelen, maar wel een ieder naar wat hem of haar gegeven wordt.

Ik zeg weleens wij als bappies (nickname gekregen toen we nog kerkten in dorpshuis) kennen de gaven van de Geest niet, maar als je soms ziet en hoort hoe men getuigd van God en hoe die helpt en geholpen heeft, mag dat zeker onder de noemer van gave van groot geloof vallen.

Er is en kan zo veel meer mogelijk met en door de Geest, daar ben ik wel stellig van overtuigd, Een ieder zal niet ontvangen wat de Geest wel aan anderen geeft, maar men kan ten alle tijde wel tot steun zijn door voor hen die dan bijv bezig zijn in gemeentewerk door voor hun te bidden.

Ik heb het niet over passief en apathisch worden. Uit het "zijn" wat de tekst al aangeeft komt vanzelf naar voren wie je bent en wat je kunt doen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 09:29

PIETER619 schreef:
Mooi verwoord, maar in hoeverre kan de Geest van ons gebruikmaken en ons dat toebedelen wat Hij met ons voor heeft. De Geest wil een toegangelijk hart. ALs wij allemaal losse stenen zijn om Gods kerk te bouwen, zal er een bindende factor moeten zijn.

Wat bindt ons en willen wij de Bruid zijn, zal het wel voor meerderen zo moeten zijn, om toch als "bruid" te gaan bidden en kan de Geest ook aan het werk om de "bruid" stralend te laten zijn als de tijd daar is.

Even simpel gestelt, het is het werk van de Geest geweest dat ik bewust belijdend christen ben geworden. Hij kreeg mij zover dat ik mij over gaf en dus tot inzicht kwam, met alle mooie gevolgen van dien. Ik weet dat er meer kan met mijn geloofsleven en dat kan alleen door openstelling voor de Geest, maar dat "beetje veel van me zelf" houdt het tegen. Op zo'n wijze kan het zijn dat ik groeien bloei van een gemeente tegen houdt, mede ook door onwetendheid van wat de Geest wil en kan van mede broeders en zuster.

Dus willen wij dat de Geest aan het werk gaat en de "bruid" er stralend voor zetten, moet Hij wel aan de slag kunnen gaan met ons, dus niet alleen wij als individu.

... ik hoor heel veel over doen en actie, wij die zo ontzettend open moeten staan (actie actie actie puf puf hijg) en anders ligt het aan ons (geloof) als er niets van komt. Ik hou van deze tekst die ook op mijn profiel staat:
Handelingen 17:28...
28 Want in hem leven wij, bewegen wij en zijn wij. Of, zoals ook enkele van uw eigen dichters hebben gezegd: “Uit hem komen ook wij voort.”

Dat geeft toch veel meer rust en ontspanning?
Het is gewoon een staat van "zijn" en we hebben het niet aan ons openstaan te danken. Nee, het is er al.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 09:16
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ROELANDE345 schreef:
Naar de Efteling met mn vriendin!! Lachende smiley Clown smiley

Brr lekker frisjes :) maar het is een mooie zonnige dag (tenminste, zo begint het).
Veel plezier.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 13 november 2013, 09:17
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 07:21
BerichtOnderwerp: kreet van de week

A religion that is small enough for our understanding would not be big enough for our needs.

-Corrie ten Boom-

Oftewel: een religie die zo klein is dat ik alles kan begrijpen/verstaan, zou niet groot genoeg zijn voor waar ik behoefte aan heb.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 17:26

PETRA373 schreef:
Heb op dat desbetreffende topic, waar jij er op door ging al op gereageerd, iets wat jij niet deed op mijn eerdere reactie, goed lezen en daarop regaeren, je ziet alleen maar een oordeel na jou toe en wat betreft roadys woorden jatten... tja wat wil je??? namen van mensen uit de kerk???
moet ik toch eerst toestemming vragen.

Ik zal het je dan maar uitleggen.
We zijn hier in gesprek en discussie. Naar mij toe lees ik dat je me ergens indeelt (zie desbetreffende topics) als iemand die niet open staat voor wat de Geest kan doen. Dat is insinuatie want je vraagt het niet na, nee je reageert op mijn kritische aantekening als tegen iemand die het allemaal afwijst. In sommige reacties van jou haal je bepaalde zaken aan waar in ieder geval ikzelf niet duidelijk kan halen wie of wat je nu bedoelt, en ik vraag je gewoon om verduidelijking om misverstanden te voorkomen en de communicatie helder te houden. Ik denk dat dat gewoon hoort in een discussie. Niet omdat ik me aangevallen voel (ook weer een invulling vanuit jou) maar omdat ik verduidelijking vraag. Niks mis mee. Dus wie voelt er zich nu aangevallen en wie geeft er hier nu flauwe reacties?

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 november 2013, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:28

PETRA373 schreef:
jat effe roady,s woorden.

Hou dan gewoon op met insinueren en schep helderheid. Dat schept namelijk geen verwarring of vragen. Gods geest is helder namelijk.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 november 2013, 16:29
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:17
BerichtOnderwerp: Trouwen, samenwonen of latten?

PETRA373 schreef:
de praktijk is, dat als je alles bij jezus neer legt, hij met je mee gaat door moeilijke dingen heen, das wat makkelijker dan alleen, wil niet zeggen dat het makkelijk is.
En wie zegt dat shanita over een tijdje niet wel die stap aan kan, wie zegt dat ze het altijd moeilijk zal vinden?
heb haar ook wel eens zien schrijven dat ze nooit een vriend neemt, te moeilijk, iets wat toch binnen in haar herstelt is....ze heeft nu toch een vriend.
Dus shanita, ik weet dat het niet makkelijk is , maar bid voor je, voor je relatie en verder herstel. En dat jullie samen je weg zullen vinden hier in, rustig aan doen... liefs

Jezus is een Herder. Hij drijft niet op of stelt hoge idealen waar wij niet aan kunnen voldoen. Ik ga hier niet bespreken wat Shanita wel of niet nodig zou hebben of zou kunnen bereiken/verwachten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:13

PETRA373 schreef:
Gaaf die zin, een beetje van jezelf en een beetje van God Pieter.
En ja Jane, soms op moeilijke momenten is God heel dichtbij en dat is een geweldigge ervaring Lachende smiley , ondanks de omstandigheden....
Als ik terug denk aan het moment waarop ik me kleindochter verloor en met me verdriet na jezus ging, prachtig zoals God bij ons was .
Voor mij, in d e moeilijke momenten heb ik God steeds beter leren kennen en soms wonderen mogen meemaken en echt ervaren dat de heilige geest er is, om ons te helpen, te troosten...met ons mee te gaan, als wij niet meer kunnen .
Zelfs ooit een windvlaag, vandaar dat ik me veel ben gaan verdiepen in de heilige geest.
Maar ook mensen die niets ervaren hebben Gods geest, zoals eerder beschreven, wij mensen zijn verschillend, bij de een werkt gods geest zo en bij de ander zo.
b.v De ene is net zo dicht bij God als een ander en gaat zijn hele leven na de kerk, ervaart bv nooit een windvlaag en de ander weer wel. tenminste dat denk ik he..... petra die voorlopig wel weer genoeg geschreven heeft... rust dag vandaag, nog paar dagen , komt er een blik bouwvakkers hier.. Lachende smiley

Wie bedoel je?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 14:33

ROELANDE345 schreef:
Hoe deden ze dat er prat op gaan dat ze in tongen baden?
Het is een gave van de Heilige Geest best een mooi kado eigenlijk, dus van mij mag je daar best trots op zijn, vind ik niets mis mee.
Maar misschien was het meer dat ze dachten dat spreken in tongen HET bewijs is dat je de Heilige Geest hebt ontvangen? Dan was het onkunde. Maar er is ook zo veel onkunde op dit gebied naar twee kanten. dus misschien moet je ze dat niet kwalijk nemen.
Ikzelf vind dat ik best mag zeggen wat ik goed kan ook int geestelijke( en dan zeg ik er echt niet steeds "alle dank aan de Heer"bij) vind dat helemaal oke.
Het betekend volgens mij gewoon dat je weet wie je bent en waat de gaven zijn die je van God hebt gekregen. Maar jij zou dit misschien pronken noemen

Ik denk dat je daar juist je Vader blij mee maakt. Stel je voor dat mijn kinderen alleen maar en voortdurend verwijzen naar mij en naar wat ik ze geef... daar zou ik echt triest van worden als ouder. Ik wil graag dat het zelfverzekerde zelfstandige mensen worden die weten wat ze waard zijn, wat ze in huis hebben aan capaciteiten etc. En ja af en toe helpt een knuffel van moeders net zoals dat we een aanraking van de Geest misschien zo kunnen zien. Mijn tegengas/kritische noten houden dus zeker niet in dat ik alles in een negatief daglicht zie. Kritiek schijnt ook steeds minder makkelijk te mogen hier op het forum terwijl er juist mooie discussies uit voort kunnen komen en je elkaar daar scherp mee kunt houden op een positieve manier. Maar ja als het wordt gezien als onheilig... kan ik wel inpakken. Ondertussen doven de mooie discussies dus steeds meer uit heb ik het idee, als ik het mis heb mag je schieten.) Voortdurend rond lopen stuiteren van de aanrakingen zou bijna een leven in Zijn geest verhinderen. Dat doe ik liever dan (uit zijn op) rondtollen en neergeveld worden.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 november 2013, 14:34
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 12:40
BerichtOnderwerp: Trouwen, samenwonen of latten?

Tja, ik wilde dat er makkelijke en simpele oplossingen waren. "Ga maar naar de Heer en Hij geeft je meer". Nee, de praktijk leert anders en jij hebt zo je redenen Shanita. Ik hoop voor jou dat je samen met je partner kunt bereiken wat mogelijk is en waar jullie je beiden goed bij voelen.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 november 2013, 12:43
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 11 november 2013, 06:44

ROADY558 schreef:
Ik zal ze morgen even opbellen om toestemming te vragen voor vermelding hier :)

Haha

Jol schreef:

Flauw. Knipoog smiley

Ik denk dat je wel kan snappen dat ik je omschrijvingen vaag vind en een tikkie insinuatie. De charismatische groepen binnen ons kleurenpalet hebben het wellicht er ook iets naar gemaakt door zich grotendeels te focussen op de ervaring, de gaven, de genezing en het uiterlijk vertoon. Wanneer "kerkmensen" (dat noem ik hokjes/vakjes, welk soort kerkmens bedoel je dus? Refo? PKN? RK? CGK? GG? etc. of in het algemeen de niet-charismatische hoek?) kritiek hebben kan het geen kwaad hun achterliggende gedachte hierbij te horen. Misschien steken we er nog wat van op.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 11 november 2013, 18:27
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 19:56

ROADY558 schreef:
Daar ben ik niet zo bang voor.
De Heilige Geest zal me heus wel behoeden voor hokjes en vakjes.

Ik probeerde slechts woorden te geven aan het feit dat sommige "kerkmensen" het "voelen" van het geloof lijken te veroordelen.

@Petra
Ja absoluut, God werkt heel persoonlijk in een ieder van ons. Zo laat Hij duidelijk zien hoe bewogen en betrokken Hij is. Hij doet het exact op de manier zoals Hij het juist acht.

Aan de andere kant, het is wel een relatie, dus van ons wordt ook het nodige verwacht. Maar zelfs dat gebeurt alleen maar omdat Hij er zo op aandringt met een Vaderlijk geduld...

Noem het eens concreet. Wie, welke kerkmensen?

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 november 2013, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 17:53

Ik denk dat we op moeten passen mensen in hokjes te plaatsen. Voor je het weet blijf je hen zo bekijken vanuit het etiketje : die zit nog op slot. Wie weet staat die persoon nog wel meer voor Gods geest open dan jij weet. Je weet maar nooit of die persoon nog meer vanuit Zijn geest en liefde spreekt dan de persoon die meent zijn rugzakje al vrij goed te legen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 12:19
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest

PETRA373 schreef:
Zoals ik het lees, het op mij overkomt Jol, is het als of je alle ervaringen met de heilige geest, meteen onder het punt schrijft, zoals je met je eerste reactie hierop beschreef, en dat vind ik jammer,
Er zijn wel degelijk ervaringen met d e heilige geest die niet fake of massa hysterie of zo zijn,
niet alleen bij de charamatische hoek, ook bij katholieken, gereformeerden.
Als we alle ervaringen van de heilige geest schuiven onder het punt wat jij aankaarte, doen we de heilige geest te kort vind ik.
Is geen veroordeel na jou toe. mocht het zo overkomen, kaart gewoon wat aan, waar ik zelf een beetje verdrietig van word.
Zo kritisch als we soms tegenover werkingen van de heiligge geest zijn.
bv vallen in de geest, omdat er fake tussen zit, is het niet altijd niet van de geest van God.
Laat gods geest iemand vallen,en zien we het meteen als fake, door emoties, massa hysterie, denk ik dat gods geest zelf er ook verdrietig van word.
En begrijp je reactie wel, zelf verdiep en bestudeer ik het al een aantal jaren, kijkend langs de nep dingen, zo zal ik het maar noemen, zijn er wel degelijk echte geweldigge ervaringen van mensen met de heilige geest.
Wij nederlanders zijn erg kritisch
wanneer wij rustig zijn, zeggen gods geest in ons hart hebben word eerder geaccepteerd dan wanneer we zeggen, jee had een geweldigge ervaringen van gods geest, kwam een enorme windvlaag en...etc. etc...
dan komen we gauw met dingen als verbeelding, door je eigen emoties etc...
zit denk ik in de mens, alles wat ons onbekend is, keuren we in eerste instantie af... ik ben me er veel in gaan verdiepen, en mijn mening is dat gods geest nog steeds dezelfde is als in de bijbel, dus nog steeds vallen mensen wel eens door zijn kracht, komt er wel eens een windvlaag, profeteren mensen door gods geest, spreken mensen wel eens in tongen. zien mensen wel eens visoenen, of dromen door gods geest.
en nog steeds vandaag de dag gebeuren er wonderen zoals in de bijbel, luister eens na vervolgde cristenen...
Hier in nederland staan we erg kritisch tegenover wonderen etc.... maken het denk ik ook minder mee, doordat we te kritisch zijn, ons hart daardoor niet echt open zetten voor gods geest.
liefs

Het is duidelijk wat je zegt, je had je punt hierin al gemaakt dus waarom zo uitvoerig? Ik blijf zeggen dat je niet goed leest.

Het is nodig dat de andere kant ook benoemd blijft (ik zeg hier dus "andere kant" he. Dus de andere kant van de situatie waar dus ook goede dingen gebeuren). Overigens: Waar kritiek en tegengas niet mogen of woede oproepen heb je te maken met een narcistisch systeem. Geen christelijke.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 november 2013, 12:23
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 16:23
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

film "Band of brothers " en "Sophie's choice"

soms mag je je zelf kietelen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 16:17

PETRA373 schreef:
Tuurlijk mag je je mening zeggen Jol, net zo als ik, mijn mening is, dit topic gaat over de heiligie geest, niet over negatieve ervaringen van mensen op you tube, oplichters etc....
Jammer voor je dat je daar dan in gelooft zo als je schrijft, maar niet gelooft dat er wel degelijk ook mooie en goede ervaringen zijn met de heilige geest, die zeker ook invloed hebben op de lange termijn,

Vraag me af hoe zouden de mensen de ervaring van de heilige geest hebben gezien, die vroeger over de disipelen kwam zoals in het nieuwe testament geschreven? Stel er destijds ook mobiels waren en you tube, zeker weten stond het op you tube, en hadden de kritische er genoeg commentaar over.
oh en zeker weten waren er ook omstanders die nep, reageeerden denk ik, door emoties overmand, mensen blijven mensen.....
Maar waar kijk je naar???? naar de echte gaven en werkingen van de heilige geest? Of alleen naar negatieve dingen die overal voorkomen???
En gooi je daarmee ook een beetje je hart dicht voor de werkingen van de heilige geest???
Je zegt dat zet gelijk zo,n sfeer, vond ik nou ook van jouw reactie, iemand heeft een vraag over werkingen van de heilige geest en jij schrijft alleen over negatieve dingen, dingen van you tube.. die negatief waren.
Niets lees ik erover hoe geweldig eigenlijk de heilige geest is......
Aan ons gegeven door jezus, ons niet alleen achter latend.... onze trooster, onze helper, die op verschillende manieren werkt en waar mensen ook weer verschillend op reageren.

En ja dat er ook rotzooi binnen kerken is, mee eens... maar om nu alleen met dat punt op zon vraag te reageren. Vind ik jammer. doe je de heilige geest mee te kort. vind ik dan he Knipoog smiley

Oordeel noem ik dit. Knipoog smiley en je plukt alleen dát eruit wat je wilt lezen.
Ik verwijs je even naar mijn reactie na die waar je nu op reageert. Hopelijk snap je dan een beetje beter, als je goed leest, wat ik bedoel.

... een goede verstaander...

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 november 2013, 16:20
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 10:41

En nog even kleine aan-in-opvulling: ik ben er niet op tegen als er een ervaring zou zijn van Gods Geest (waar je overigens nog even voorzichtig in moet zijn, er zijn ook emoties die opgeroepen worden of los komen en andere zaken spelen soms mee, dus onderscheiding is geen overbodige luxe). Dus prima als je iets van Hem mee krijgt. Mijn accent ligt bij de uitwerking op de lange duur (in karakter, in woord en daad, in bewogenheid etcetera) ervaringen zeggen me niet zoveel.

Dus niet negatief, wel aanvulling op ervaringen als zodanig.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 09:21

PETRA373 schreef:
Was iets van Emma 611, wat ik effe in juiste topic plaatste, maar jammer meteen de negatieve ervaringen die je belicht hier.
Beter richten we ons op de positieve ervaringen inplaats van de negative ervaringen bij sommigge kerken meteen toe te lichten.

petra, die alleen positieve ervaringen kent van d e heilige geest, ehhh in de charamatische hoek trouwens, dus het is echt niet allemaal negatief of fake, ofzo.

Leuk dat je het als negatief etiketteert Petra, dat zet dan gelijk zo de sfeer aan he. Ik geef alleen een accentje over dit onderwerp waar ikzelf persoonlijk meer aan heb en meer in geloof. En dat mag hier.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 november 2013, 09:22
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 09:03

PETRA373 schreef:
Geplaatst: donderdag 7 november 2013, 21:11

Er zijn vele christenen en toch veele ervaring betreft aanraking dooor de heiligen geest of gedoopt worden in de heiligen geest.
De ene ervaart een stroom van liefde / levend water de ander een soort warmte stroom door je heen, de ander krijgt een visioen of spreekt in tongen.
Deel hier met mij en vele andere je ervaring? Ben benieuwd naar de verschillende ervaringen en toch alle dezelfde god. Jezus christus.

Effe in juiste topic geplaatst Knipoog smiley

Ik denk dat het er uiteindelijk niet zo toe doet wat je in een moment met de heilige geest ervaart. Dan worden we van die kick-seakers. Het gaat er meer om wat het op de lange termijn uitwerkt, of je van binnen uit veranderd bent. Er waren mensen met geweldige ervaringen, te vinden en mee te beleven op YouTube in hele genante omstandigheden die betiteld worden door vele bobo's binnen de charismatische hoek als ervaring van Gods Geest (misschien is het zelfs vloeken). Ze hebben de hele tent opgelicht, mensen geld uit de zakken geschud en over pastorale gevoeligheid maar niet te spreken.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 november 2013, 09:07
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 november 2013, 20:16
BerichtOnderwerp: Ik wil ik wil ik wil

PETRA373 schreef:
Begon daar niet alle ellende mee?
Dat de tegenstander zei, ik wil, ik wil , ik wil?????

Gewoon wat gedachte die me effe te binnen schieten.

Ach, de gedachte "ik wou dat ALLES mooier was" vind ik wel een mooie ...

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 november 2013, 18:30
BerichtOnderwerp: eeuwigheid

Al weer een eeuwigheid
fladdert de tijd weg
met de tikkelende blaadjes
van de eikenboom
vlak bij jou.