ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:06
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

MARIANNE338 schreef:
Hahahaha....nee, dit is ook wel een beeeeeetje overdreven....
Maar zeg nou zelf....een knipoog....wat heb je er aan?
Kijk......als je weer verder wil na je scheiding...of wat dan ook, zul je
toch moeten mailen..toch??
Het valt me ook op, dat de meeste mannen nooit op het forum kijken, laat staan lezen....
Maar goed......niks is zo veranderlijk dan een man Engeltje smiley

uhm uhm, bedenk dat vrouwen gelijk het weer zijn, ZEER VERANDERLIJK Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 28 oktober 2012, 13:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:02
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ROELANDE345 schreef:
Was eigenlijk alweer gister: toen ik bericht kreeg van mijn zoon dat de baby geboren was en moeder en kind gezond.
En later toen ik het in mn armen hield
Elodie Hanah heet ze en ze is perfect

Nogres lokwinske mei de lytse poppe, dan zy yn sûnens opgroeie mei Ongeveer het zelfde ls bij de andere berichtgeving van mij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:54
BerichtOnderwerp: WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?

WILLEMIJN232 schreef:
Hallo Pieter,

Ik schreef dat je je niet als boodschapper moet laten gebruiken over de toon op het forum, ik kan het niet duidelijker aangeven dan dat ik gedaan heb, zie je ook als je mijn reacties op jou leest.....
Laat mensen zelf reageren als ze de toon niet goed vinden en niet via allerlei opruiende mailtjes die mij onder ogen zijn gekomen......
Ik neem het jou absoluut niet kwalijk, ik twijfel niet aan je goede bedoelingen.....Maar of Jezus zo zou doen?

Hoi Willemijn,

Ik ben geen boodschapper, tenzij je vind dat als ik mij erger hoe men soms op het fourm bezig is als "christen", er meerderen dat ook al eens ergens in een topic neer hebben gezet en ik vooral daarom deze topic geopend heb. Ikheb wel aangegeven dat ik benaderd ben door een paar mensen die hun bezorgheid naar mij toe hebben geuit.

Bedenk nu eens al sbijvoorbeeld niewue leden zien hoe men op een christelijke dating site elkaar in sommige topics, de oren wast, dit geen goed voorbeeld als goed christen zijn is.

Het zou en daar gaat het mij eigelijk meer om, dat we indien ons iemand gekrenkt heeft, moeten handelen gelijk Jezus (ons voorbeeld) ook zou handelen, du svergeven al smen er om vraagt of juist het tegenover gestelde,

Letwel ik ben geen heilig boontje en heb soms een olifanten geheugen als men mij wat verkeerds heeft aangedaan, zo van mijn tijd komt nog wel, helaas. Soms stuur of zet ik dan gewoon ADZNNZDWHWNWHS, betekend, antwoord de zot niet naar zijn dwaasheden want hij weet niet waarover hij spreekt, zou een zij mij iets aandoen maak ik van de h een z.

Desalnietemin, probeer ik wel te doen wat Jezus zou doen, als men Hem om vergeving vraagt, dit toch ook te doen.

Alle goeds en Gods zegnen gewenst
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 08:49

WILLEMIJN232 schreef:
Heb je de reacties op je stukjes wel gelezen vraag ik me in alle ernst af? En vraag je dan nog eens af: waar ben ik in Godsnaam mee bezig......

En verder laat ik het maar rusten, lijkt me wijzer...

Jammer dat je er om heen draait, kun je niet aangeven waar ik verkeerd bezig ben geweest en zegt onder het mom " oude koeien" een manier omat je het niet kan vinden, gelijk ik ook niet kon.

Maar geeft niet hoor, als we maar uitgaan van hoe onze Heer zou handelen in bepaalde situaties en natuurlijk ook gelijk Hij doet kunnen vergeven als men soms wat te fout bezig is en dat toe geeft.
Vooral daarom vroeg ik jou dat , want als ik iemand zeer heb gedaan , dan wil ik dat recht kunnen zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 08:40
BerichtOnderwerp: DISLETY !!

FRANS092 schreef:
helaas wordt ik en meschrien door deze onder werp helaas meerder met me onder uit gehaald door m,n dislety jammer .terwijl ik best een supper kerate heb ,jammer dat er mensne zo snel afhaken,ben benieuwt wat de rest ier over denkt van daar deze forum

Helaas doet men dat, vergetend dat men voor God ieder van waarde is ondanks lek en gebrek. Dyslectie is iets waar je niet om hebt gevraagd.

Zo gauw iemand zich beter voelt dan de ander, is men vergeten hoe we de opdracht van het Grote Gebod negeren.

Doe je niet beter voor dan je bent en eigenlijk had deze topic niet nodig moeten zijn. Maar hopelijk wil men nu snappen waarom er een paar foutjes bij je reactie staan.

Voor hen die niet weten wat dyslectie in houd zoek het op op internet, bedenk dat er zelfs mensen zijn die niet eens kunnen lezen en schrijven, maar fantastische personen zijn dus ook onder hen zijn die dyslecties zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 02:53
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ROELANDE345 schreef:
he Pieter hoe is het recept???

3 pond bruine bonen, ongeveer 300 gram soepgroente, 1 kilo gehakt HOH gekruid. 1 pakje ossestaart soep en 1 pakje julienne soep.

De bruine bone 8 uur laten inweken in 4 liter water, dan koken todat ze haast gaar zijn, ongeveer de hellft van de bonen er uit halen, de beide soepen en soepgroente er bij, gehakt ff rul bakken dan dat ook in de soep.

De bonen die je er uit hebt gehaald pureren en dan ook weer aan de soep toevoegen (zelf zien hoe dik je soep wilt hebben door het gedeeltelijk toe te voegen) als bindmiddel ( zelf doeoi kalles e rin al lijk thet met ee nbetje al dik genoeg). Men kan ook altijd water toevoegen als de soep te dik word. Als men het op deze manier doet, kun je zout of maggi toevoegen om het wat hartelijker te krijgen. Neem vooral geen bruine bonen uit pot of blijk, dan word de soep te zout.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 28 oktober 2012, 02:57
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 02:22

MARITIME853 schreef:
WWJD is niet waar het omgaat.

Waar het wel omgaat is hetgeen dat door de Here Jezus aan ons geleerd wordt.

namelijk het volgende.

Eph 4:11 En Dezelfde heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars;
Eph 4:12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;
Eph 4:13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van den Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de mate van de grootte der volheid van Christus;
Eph 4:14 Opdat wij niet meer kinderen zouden zijn, die als de vloed bewogen en omgevoerd worden met allen wind der leer, door de bedriegerij der mensen, door arglistigheid, om listiglijk tot dwaling te brengen;
Eph 4:15 Maar de waarheid betrachtende in liefde, alleszins zouden opwassen in Hem, Die het Hoofd is, namelijk Christus;
Eph 4:16 Uit Welken het gehele lichaam bekwamelijk samengevoegd en samen vastgemaakt zijnde, door alle voegselen der toebrenging, naar de werking van een iegelijk deel in zijn maat, den wasdom des lichaams bekomt, tot zijns zelfs opbouwing in de liefde.

Eph 4:17 Ik zeg dan dit, en betuig het in den Heere, dat gij niet meer wandelt, gelijk als de andere heidenen wandelen in de ijdelheid huns gemoeds.
Eph 4:18 Verduisterd in het verstand, vervreemd zijnde van het leven Gods, door de onwetendheid, die in hen is, door de verharding huns harten;
Eph 4:19 Welke, ongevoelig geworden zijnde, zichzelven hebben overgegeven tot ontuchtigheid, om alle onreinigheid gieriglijk te bedrijven.

Eph 4:20 Doch gij hebt Christus alzo niet geleerd;
Eph 4:21 Indien gij naar Hem gehoord hebt, en door Hem geleerd zijt, gelijk de waarheid in Jezus is;

Eph 4:22 Te weten dat gij zoudt afleggen, aangaande de vorige wandeling, den ouden mens, die verdorven wordt door de begeerlijkheden der verleiding;
Eph 4:23 En dat gij zoudt vernieuwd worden in den geest uws gemoeds,
Eph 4:24 En den nieuwen mens aandoen, die naar God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid.
Eph 4:25 Daarom legt af de leugen, en spreekt de waarheid, een iegelijk met zijn naaste; want wij zijn elkanders leden.
Eph 4:26 Wordt toornig, en zondigt niet; de zon ga niet onder over uw toornigheid;
Eph 4:27 En geeft den duivel geen plaats.
Eph 4:28 Die gestolen heeft, stele niet meer, maar arbeide liever, werkende dat goed is met de handen, opdat hij hebbe mede te delen dengene, die nood heeft.
Eph 4:29 Geen vuile rede ga uit uw mond, maar zo er enige goede rede is tot nuttige stichting, opdat zij genade geve dien, die dezelve horen.
Eph 4:30 En bedroeft den Heiligen Geest Gods niet, door Welken gij verzegeld zijt tot den dag der verlossing.
Eph 4:31 Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid;
Eph 4:32 Maar zijt jegens elkander goedertieren, barmhartig, vergevende elkander, gelijkerwijs ook God in Christus ulieden vergeven heeft.

Een mooie uitvergroting van de "Onze Vader". Zoals het zegt, vergeeft eerst een ander, dan vergeeft God het ons ook.
Dat werkt genezend zonder een "medicijnman"..... Puur Het geloof....

Dus wel degelijk WWJD, of wil jij beweren dat wat Jezus deed en ons heeft voorgeleefd er helemaal niet toe doet en dat we dus gewoon ons gang kunnen gaan? O nee volgens de Bijbel met eigen interpretaties.

Als Jezus zegt "Ik ben de Weg de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door mij", hoeven we dus Hem niet als voorbeeld te hebben en ons af te vragen hoe hij in een bepaalde situatie zou hebben gehandeld?

Zolang we op zoek gaan in de Bijbel en teksten aanhalen om eigen frustatie te kunnen uiten op mede CM leden, is men mijn inziens niet bezig in de trant van WWJD, dieons het Grote Gebod als leidraad meegaf.

Hopelijk snapt men dat het gaat om dat we Jezus als voorbeeld moeten nemen , er staat dus heel veel goed in jou tekst uit Efeziërs, maar lezen we wel goed, bijvoorbeeld "Eph 4:31 [b] Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid;"?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 17:46

WILLEMIJN232 schreef:
Maar misschien moet je bij je eigen teksten ook eens kijken WWJD zoals je dat zo mooi schrijft.....daar zie ik zo hier en daar nog wel een hindernisje die je kan nemen geloof ik......Dan is het niet Zo Zou Jezus het doen, het tegendeel eerder......

Ik heb er vele pagina's van mijn reacties op na gekeken maar zou niet weten teksten je bedoeld, kan zij ndat ik het over het hoofd heb gezien, dus geef even aan waar ik het zoeken moet, kijk ik alsnog even.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:31

SHANITA130 schreef:
Joelle overgenomen van Pieter619: Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.

@Joelle

Als wij dat moeten, komt niets uit ons hart, dan zijn we robotjes, wat is dan de waarde?

Ik móet helemaal niets. Ik wíl! en dat is een verschíl.

Ga mij ff lopen vertellen wat ík móet.... Smiley die vol vragen zit

Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:20

WILLEMIJN232 schreef:
Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?

Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.

Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.

We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen

Zou Jezus doen wat jij nu aan het doen bent Pieter? Je bent benaderd en bent dus de boodschapper van iemand anders.....Zou Jezus nooit doen .....

En wie bedoel je nu precies met schijnheilig? Noem eens ,man en paard? Zou Jezus ook doen......

Zou Jezus achter iemands rug roddelen en boze mailtjes sturen naar mede CM leden???? Jij bent dus wel de boodschapper van die mensen.....Zou Jezus dat doen?
Ik kreeg zo'n mailtje onder ogen en schrok ervan want ja het ging over mij.....Nee, dat zou Jezus nooit doen daar heb je wel een punt.......
Het komt nota bene ook nog van de mensen die het christelijks op het forum doen...... Engeltje smiley

Dus eigenlijk vraag ik me af: Waar ben jij in Godsnaam mee bezig????

WWJD dus, jij ook?

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 27 oktober 2012, 16:20
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:15

WILLEMIJN232 schreef:

Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.

Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.

We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar denegrerend te gaan behandelen

Zou Jezus doen wat jij nu aan het doen bent Pieter? Je bent benaderd en bent dus de boodschapper van iemand anders.....Zou Jezus nooit doen .....

En wie bedoel je nu precies met schijnheilig? Noem eens ,man en paard? Zou Jezus ook doen......

Zou Jezus achter iemands rug roddelen en boze mailtjes sturen naar mede CM leden???? Jij bent dus wel de boodschapper van die mensen.....Zou Jezus dat doen?
Ik kreeg zo'n mailtje onder ogen en schrok ervan want ja het ging over mij.....Nee, dat zou Jezus nooit doen daar heb je wel een punt.......
Het komt nota bene ook nog van de mensen die het christelijks op het forum doen...... Engeltje smiley

Dus eigenlijk vraag ik me af: Waar ben jij in Godsnaam mee bezig????
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 13:51
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

https://www.youtube.com/watch?v=L_gKDg6Ug_w&feature=autoplay&list=FLTUxe3x8P3j5tDny6DuAvjA&playnext=1 mooie toekomst hebben wij
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 13:18

Heerlijke stevige bruinenbonensoep, gemaakt volgens oud recept van moeders.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 13:16

Maar bij christenen is geen sprake, denk ik, van anderen eens 'lekker bewust kwaad blijven doen'.
Iemand voelt zich zo.[/quote]

Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.

We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 11:04

[quote=SHANITA130]Ik denk dat God wil dat we onzelf kunnen zijn. en zo kunnen groeien en leren van elkaar, en ja, er komen weleens botsingen.

Zolang die niet gepaart gaan met dingen zeggen die niet netjes zijn is dat mi oke.

Ik denk dat God helemaal niet wil dat we ons zelf zijn, maar kinderen van Hem en Jezus als voorbeeld nemen. Pas als we Jezus in ons leven betrekken kan men door d eGeest een ander verdragen en o pfatsoenlijke manier behandelen.

Nu is er soms een haat en nijd situatie gecreëerd tussen "kinderen Gods" gezien reacties op de topics. Als iemand een fout maakr en dat toegeeft bijft men sneren geven in het zelfde en ander topics.

Ik vraag mij af , wat ons hartsverlangen is, kunnen vergeven, gelijk Jezus doet of lekker ons zelf zijn en anderen bewust kwaad blijven doen?

Pittige discussies is niets mis mee, maar doe het met respect naar en elkaar.

Als iemand, op een topic verkeerd behandeld is in een topic, is dan een excusses op zijn plaats en accepteerd men dat, of gaat men de strijd aan, omdat men zich zelf wil zijn en frustraties uitleeft op die ander.

WWJD ken je die?

Rijst dus weer de vraag dus, WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM ME BEZIG?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 22:46
BerichtOnderwerp: ELKAAR LIEFHEBBEN...

HENDRIKA148 schreef:
"Heb elkaar lief,"heeft Jezus gezegd
"Zoals ik jullie steeds lief heb gehad
Ik houd jullie in mijn handen gevat
En heb voor allen het pleit beslecht".

Elkaar liefhebben is het grootste gebod
Dat God aan een ieder heeft gegeven
Als richtsnoer,om daar naar te streven
Het is het allerbeste voor ons heilgenot.

God liefhebben en de medemensen
Dat betekent niet,blijf maar passief
Hij zegt:"Heb uzelf en uw naaste lief"
Aan liefde geven zijn geen grenzen.

Zonder echte liefde kan niemand leven
Gods liefde gaat alle begrip te boven
Wij kunnen het bijna niet geloven
Hij heeft ons Zijn enige Zoon gegeven.

Mooi gedicht, kunnen velen misschien wat van leren nog,
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 20:46

Als je soms ziet hoe men hier op het forum elkaar in de haren vliegt, komt deze vraag haast telkens weer bij mij op.

Men hoeft het beslist niet eens te worden in een topic, maar blijf elkaar met respect behandelen. Je ziet nu soms sacartisch en neerbuigende reactie naar elkaar toe. Wat voor vvoordeel levert zoiets op.

Als men het negatieve van zich af wil schudden of wat dan ook, koop een boksbal, heb je een bozebui, ram even flink op die boksbal om totdat de zooi in je hoofd weer bedaard is en ga dan in Liefde (bevolen door Jezus) met elkaar om op het forum hier.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 13:17
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...

SHANITA130 schreef:
zou zijn? IS.

En voor de eindtijd: dvd's genoeg daarover in Ouwneel zijn webshop op internet, ook de laatste Knipoog smiley

Roelande: ja, het is nu eenmaal niet positief, en het schaad mensen in hun vertrouwen, het heeft mensen geschaad, en die oplichtingen zou áltijd mensen blijven schaden.

En het komt voor in gemeentes, en in gezinnen. Ik zie overeenkomsten.

Zo, en nu ff koffie maken Knipoog smiley

Ps: en dan zijn deze zaken nog toevallig aan het licht gekomen, maar hoeveel zaken dus niet, denk ik dan.

S. veranderd van goedgelovig in 'nadenken' Knipoog smiley

Geen antwoord op mijn vraag.
Gaan we hier verder om Ouweneel Frank of Willem in de zeik te zetten met een gigantische balk in het oog, proberend de splinter weg te halen. en is "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" niet van toepassing?

Beste lieve Shanita, je hebt heel veel meegemaakt , en dat is gigantische bagage, heb jij alles wel bij het kruis neergelegd, gezien vele reacties hier op het forum niet. Al hoeveel hulp je hebt gekregen, Jezus kan heel veel meer zelfs je helpen met vergeven. https://www.youtube.com/watch?v=BH-XPMpKTJU kheb deze clip al ergens anders ook neergezet, kunne we veel van leren, zij was ook maar eens mens die erge dingen mee heeft gemaakt.

Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 26 oktober 2012, 17:54
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 13:03

Vrijdag snackdag, maar morgens ga ik denk ik weer eens bruine bonensoep maken gelijk moeders recept.

Al mijn schoonzusje en zus krijgen het niet voor elkaar, om de Klifster bruinebonensoep te koken, en bij mij lukt het altijd weer, gelukkig.
Het was zelfs zo, dat vrienden van mij en mijn broers, vroegen als ze bij ons dat gegeten hadden, wanneer krijgen juliie dat weer, dan komen we weer langs.

Er zit echter één groot nadeel aan, ik heb dan een pan met soep van ongeveer 5 a 6 liter en mijn vriesvakje is niet zo groot, dus maar bij de familie langs zoals elke keer.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:24
BerichtOnderwerp: het geven van tienden

PIETER649 schreef:
vroeger op school beter op moeten letten met het vak "begrijpend lezen" dan had je nu geen plank misgeslagen Knipoog smiley

Warom op een plank slaan, de spijker op zijn kop slaan dan pas krijg je hem vast Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 25 oktober 2012, 21:24
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:40
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...

SHANITA130 schreef:
Hai Rolf,

Dat heb ik een keer gehoord in een interview op tv, in zijn huis. Hij heeft een tweede huwelijk/relatie, met daaruit een tweede dochter.

Beide zijn dochters waren er ook.

Iig hij zij dat als je ouder wordt dat je dan leert dat je steeds opnieuw kan beginnen. Wat ik bemoedigend vind klinken.

Dus niet zo van mwah, ben 40 :( , neehee, juist van ben pas 40, (bijvoorbeeld he), en kan stoppen met roken, kan met me huis doen wat ik wil, kan werken, vrijwillig of regulier, en kan cursussen doen.
Kan weer ter Zijner tijd naar een kerkje gaan.

Maw, kan weer genieten van die dingen, ja, want je kan toch niets doen met het verleden behalve dingen van leren. Toekomst is er ook. Maar in het nu leven is belangrijk.

Nou ja, ik mag Herman van Veen wel, en ik vond dat gewoon een bemoedigende uitspraak. Da's alles.

--

We raken hier wel off topic zo.

Als F. Of O. Ouweneel(ja, aan die achternaam kunnen ze niets doen), bijvoorbeeld op tv, en public hun excuses zouden aanbieden(kindertjes die weer konden zien, niet dus, en voor verzonnen eindtijdstudie), ja, ik ben de allereerste die meteen zou zeggen vergeven, weg ermee.

Maar ja, nou kom ik op iets wat Jol een keer zei(sorry Jol, geen zoekmachne, dus doe 't ff uit me hoofd).
Dat in vaak evangelische gemeentes een cultuur heerst van wij zondigen niet meer, ja, dus als dat dan wel gebeurd, wordt het onder tafel geveegd, zoiets.(als je het anders zei hoor ik het wel, iig zo zit 't in me geheugen, zoiets.)

Nou, en dat kan ik weer vergelijken als je in een gezin zit waar dat ook zo is, en zeker voor de buitenwereld, van 'we zijn zulke goede ouders',
moeder die de boel verdringt, om maar 't eea te kunnen geloven, vader die narcist is...

Iig, door die vergelijking door te trekken van 'we zijn een perfect gezin', krijg je dus hetzelfde, blijkt er later een grote rotte appel onder te zitten, ja, ontkenning, net als in die gemeentes.

Kijk, zo'n Ouweneel, als die zegt, ja, wel eindtijdstudies verzonnen, ja, dan krijgt ie een hoop over zich heen, woede ook, (ook al geeft ie zijn excuses), maar in de 1ste intantie dus veel woede.

Ja, daar voelt de man zich te ver verheven voor.

Zo trek ik dat door naar mijn vader; die zal ook nooit één fout toegeven, voelt zich te ver verheven boven anderen.

En dan: 'Ja, maar hij is zo aaaaaardig, ja, me vader ook', tuurlijk zijn ze zo aardig....Daar zijn het narcisten voor.

Zo, en nu ga ik, jaahaa, werken Knipoog smiley

S, die blij is met de inzichten die ze hier verwerft.

Wat is nu precoes de bedoeling van deze topic, een discusie over de eindtijd, of over Frank Ouweneel die verkeerd bezig zou zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:37

PIETER649 schreef:
Indertijd had het geven van tienden vooral als taak om de armen te doen ondersteunen.
Inmiddels leven we in een periode waarin voor armen prima verzorging is.
Het lijkt mij dat er overigens al ruim voor afgedragen word.
Met een tiende red je het niet meer, ongeveer de helft van je verdiensten komen ten goede aan de samenleving, dus inclusief kosten verzorgingsstaat.

En dan te bedenken dat die idiote geuzen Alva indertijd weggejaagd hebben vanwege die tiende penning Gefrustreerde smiley

Pieter... ruilt vandaag nog gaarne Bea en dr kliek in voor Alva

Nieuwe bril kopen, dan kun je beter lezen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 19:17

ROELANDE345 schreef:
Ben benieuwd hoe jullie denken over het geven van tienden, Ben zelf opgegroeid in een gemeente waar het geven van tienden als iets voor de joden werd beschouwt. Later veranderde die mening daar ook iets en werd
Maleachi 3:10 ook daar gepredikt als zijnde voor nu geldig:

Stel mij maar eens op de proef – zegt de HEER van de hemelse machten. Breng alle tienden naar mijn voorraadkamer, zodat er voedsel in mijn tempel is, en zie dan of ik niet de sluizen van de hemel voor jullie open en zegen in overvloed op jullie land laat neerdalen.

Ook in de gemeente waarin ik nu zit wordt dit zo geleerd. Ik heb wel eens een poos de tienden gegeven doe dit nu eigenlijk niet meer. weet eigenlijk niet zo goed raad hiermee.

Het is en nobel streven maar het moet mogelijk zijn. Ik heb wel mensen gehoord die ondanks dat ze het moeilijk hadden het wel deden en daarna zich zeer gezegend zagen, gelijk jij aangeeft in je tekst. Wat mij zelf aangaat doe ik het niet maar probeer wel naar vemogen te geven, dus de ene keer wat meer en de andere keer wat minder.

Zelf had ik liever dat men de eerste gemeente meer als voorbeeld nam.
Het word niet voor niets genoemd, dat z erijk gezegned werden omdat alles gedeeld werd, behalve lief en leed ook dus ook geld en goed.
In de eerste gemeente was men niet verplicht om alles te geven (mits aangegeven), maar God zegende hen wel.

Wat zou het fantasitsch zijn dat je alles kon delen, vooral lief en leed, zonder dat er schaamte voor hoeft te zijn. God wil helpen, dat heeft Hij beloofd, maar zijn wij een bidende gemeente als er maar een paar mensen komen op een bidstond c.q. gebedsuur?

Stel dat er mensen zijn die nu nog van de "diakoine" gebruik moeten maken, zouden die dan als nog tienden moeten geven? Ik denk van niet.

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 25 oktober 2012, 19:18
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 12:47
BerichtOnderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec

ROELANDE345 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
heeft wat meer uitleg nodig Zeeland, iemand een rat noemen is hier nogal negatief. En dan zeggen dat Visser dat zou doen???????

Ik denk dat Visser in zijn vuisie lacht om de reacties, hij heeft (denk ik) net als ik ook weleens doe, een typfout gemaakt en bedoelde gewoon "rasechte zeeuw".

Lekker laten lachen en als hij de fout niet hersteld gewoon mee blijven plagen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 oktober 2012, 18:18

Wel lekkere hapjes hier vermeld.
Ik zit nog te wacht op waarmee zoon lief mee thuis komt, dan mag ik het lekker maken, hoop ik. Hij vroeg wel wat moet ik ophalen maar heb gezegd dat hij dat zelf uitmocht maken
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 21:20
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Ik doe ook een clip in een ander taal

http://www.youtube.com/watch?v=ESQcZjN0j5o&feature=player_detailpage
De vertaling staat onderaan de clip bij "meer weergeven"

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 23 oktober 2012, 21:22
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 18:15
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd voor werken

SHANITA130 schreef:
Hallo,

Ik wou vragen voor gebed, om te kunnen werken.

Ja, werken, in alle vormen, ook huis schilderen etc. is voor mij ontzettend moeilijk. vaak, als ik opsta, typ wat op de pc, en ga dan gewoon weer terug naar bed een gat in de dag slapen.

Nou wou ik vragen voor gebed; ja, ik ben na beëindiging relatie toch wel behoorlijk ingestort, en ik wil nu dingen opppakken.(neehee, ligt niet aan die relatie. Is vaak makkelijk, de schuld geven door dit en dat, ligt gewoon, vind moeilijk te beginnen en door te gaan.

Vast bedankt!

Gebed is wel het minste wat we kunne doen, dus doe ik mee.
sterkte met alles en vooral Gods zegen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 19:24
BerichtOnderwerp: Samen verbonden (liedtekst van Sjem)

MARGREET739 schreef:
Mooi Pieter, Staat het ook op muziek?

http://www.youtube.com/watch?v=SmCBUmI15OE
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 13:32
BerichtOnderwerp: Samen verbonden (liedtekst van Sjem)

Samen verbonden, een hand in jouw hand
Vriendschap gevonden , en samen een band
Liefde kan groeien, je huilt en je lacht
Liefde laat bloeien , het geeft levenskracht
En samen door het leven gaan, samen heel sterk
Di e handdruk heel even maar, ’t is genoeg en het werkt

En samen vertrouwen , en samen een doel
met handen gevouwen , een hemels gevoel
En samen verbonden, Gods hand in jouw hand
Die hand heelde wonden, brengt eenheid tot stand
Hij wil met je delen , je wel en je wee
Wat stuk was weer helen , hij leeft met je mee

In blind vertouwen
een hand in jouw hand
verbonden in Geest
door bruggen te bouwen
houd liefde stand
de hemel viert feest
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 12:58
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

INGE721 schreef:
Haha Ik had 1 tv boven en 1 beneden......met gevolg dat moeders meestal boven zat te kleumen omdat de pubers in de meerderheid waren Boze smiley

In mijn vorige woonplaats had ik op de zolderkamer na in elke kamer een tv, dus nu een paar over. Ik herken dat wel boven zitten te kleumen, maar dan kroop ik even onder een deken. Geen ruzie omdat zoonlief beslist voetbal wilde kijken en de rest zo ook zijn eigen ding wilde zien.

Nu heb maar 2 tv's die ik aan kan zetten ivm KPN alles in één, daar waren maar 2 decoders bij. Het mooie is, nu kan ik haast alles terug zien wat ik eventueel heb gemist en family7 zit er ook op.

Wat ik hier ook wel deed was tv kijken via de laptop van een zoon, deed ik er een VGAkabel tussen met geluidsnoertje, later heb ik een HDMI kabel van 10 meter aangschaft, kon zowel geluid als beeld door heen.

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 22 oktober 2012, 13:01
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 ... 39 Volgende
Pagina 28 van 39