Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:21
Onderwerp: Faith
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Faith
F= Fantastic A=Adventure I=In T= Trusting H= Him |
Dies mooi!!!
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:18
Onderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dat zijn hele oude vragen.....komen we daar wel uit |
Ja daar komen we uit. Maar niet voor vandaag. Ik heb de antwoorden...
Volgende x
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:56
Onderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Tja Zinga, lastig is dat, sommige mannen kunnen blijkbaar niet accepteren dat nee ook echt nee is.
Misschien helpt het wanneer je ze vertelt dat er minder pijnlijke methodes zijn om sopraan te worden, wanneer ze ondanks jou nee, toch proberen aan je te komen. |
Zonder verdoving hé
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:47
Onderwerp: Samen in gebed
|
|
|
Samen in gebed
Je hoeft geen enkel kind van God te vertellen dat hij niet zonder persoonlijk gebed kan. Zoals een pasgeboren baby op het moment van zijn geboorte begint te huilen, zo begint de gelovige vanaf de dag van zijn nieuwe geboorte te bidden. Dat is een van de eerste uitingen van het nieuwe leven dat hij nu bezit. In het gebedsleven van een christen mogen geen onderbrekingen voorkomen. Het is immers de uitdrukking van zijn afhankelijkheid van God en van zijn vertrouwen in de Vader. Als hij zich moet dwingen om te gaan bidden; als zijn gesprek met God zelden, formeel, droog en inhoudsloos wordt, zijn dat ziektesymptomen van zijn innerlijke leven die hij onverwijld tot op de bodem moet gaan onderzoeken.
Bij onze Here Jezus Christus waren er nooit zulke onderbrekingen. Tijdens Zijn leven als mens op aarde was hij “steeds in gebed”. Nooit verliet Hij het fundament van afhankelijkheid en gehoorzaamheid. Nooit wankelde Zijn vertrouwen op God dat Hem “van de moederschoot aan” karakteriseerde. Met iedere hartslag leeft Hij in volkomen gemeenschap met God en Zijn gedachten, belangen en raadsbesluiten. Noch de wereld, noch de zonde waren in staat om van buiten af het vlekkeloze heiligdom van Zijn hart binnen te dringen. Door zo’n hartsgesteldheid was bidden een behoefte voor Hem, een bron van vrede en vreugde, een voorsmaak van zijn huidige bezigheid als Hogepriester in de hemel.
Dat we toch in dit alles meer van Hem mogen leren om trouwe bidders te worden die de belangen van God en het werk van de Heer in ons hart meedragen. Wat zouden onze gebedsbijeenkomsten dan levendig worden en hoe groot zou de zegen dan zijn die daaruit zou voortvloeien.
Een kostbare belofte van de Heer voor het gemeenschappelijke gebed
In verband met Zijn leer over de gemeente die na Zijn opstanding gevormd zou worden, zei de Here Jezus tegen Zijn discipelen: “Wederom, voorwaar Ik zeg u, dat, als twee van u op de aarde iets eenparig zullen begeren, het hun zal ten deel vallen van mijn Vader, die in de hemelen is” (Matt. 18:19). Wat geeft deze belofte het gebed van de plaatselijke gemeente en het gemeenschappelijk gebed in het algemeen toch een grote betekenis. Alleen al “Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt” (Jacobus 5:16).
Maar de Heer Zelf leert ons hier dat het gemeenschappelijke gebed een nog grotere uitwerking heeft. Hij beargumenteert dit feit met de woorden: “Want waar twee of drie vergaderd zijn in mijn naam, daar ben Ik in hun midden” (Matt 18:20). Net als bij de andere samenkomsten mogen gelovigen ook tijdens de gebedsbijeenkomst op deze heerlijke belofte steunen. Als de Heer Zelf de leiding van dit uur van gebed overneemt en de Heilige Geest ongehinderd in het hart van alle aanwezigen kan werken, wat zouden hun gebeden dan naar Gods bedoeling zijn en hoeveel gebedsverhoringen zou Hij hun dan geven.
Eensgezindheid
Zoals we hebben gezien laat de Heer Zijn belofte ervan afhangen dat zij die samen bidden “eenparig begeren”, dus eensgezind zijn in hun gebeden. De gelovigen in Jeruzalem “bleven volharden in de gebeden” en “verhieven eensgezind hun stem tot God” want ze waren immers “een van hart en een van ziel”.
Concrete gebeden
Op de vraag van Zijn discipelen: “Heer leer ons bidden!” gaf Hij hun onder andere het voorbeeld van de “onbeschaamde” buurman. Die kwam met een duidelijk verzoek: “Vriend, leen me 3 broden!” Nu wisten ze allebei waarom het ging. En op zijn duidelijke vraag kreeg hij ook een duidelijk antwoord.
Bidden in geloof
Wat Jacobus aan ieder persoonlijk zegt, geldt ook voor het gebed van bij elkaar gekomen gelovigen: “Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende, want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee, die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt. Want zulk een mens moet niet menen, dat hij iets van de Here zal ontvangen”.
Bidden met volharding
Jezus vertelde Zijn discipelen d.m.v. een gelijkenis dat ze altijd moesten bidden en niet verslappen. We moeten doen als die weduwe die volhardend met hetzelfde concrete verzoek naar de onrechtvaardige rechter ging, totdat ze gehoor vond.
Bewerking van het artikel van W. Gschwind uit “de stem in de woestijn” no. 8, augustus 2010
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:36
Onderwerp: Retraite
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hé Zing, een enneagram cursus doen is niet een leegte opvullen hoor. Het is trachten iets over jezelf te weten te komen. Wat is er mis met meditiaties. Het zijn net die meditaties die je kunnen behoeden tot het hebben van gedachten die je weghouden van God.
We moeten alles zelf doen en dat staat haaks op het evangelie. We krijgen net het evangelie aangereikt om ernaar te leven. Dus we moeten wel iets doen met dat evangelie of aan de hand van het evangelie. Dat staat net niet haaks op het evangelie. Natuurlijk moeten we ons laten leiden door de Heilige Geest. Misschien kan de meditaties ons daar wel bij helpen. Niet in dialoog gaan met de "slechte" gedachten die door ons hoofd spoken zodat we vrij zijn om Zijn stem te horen.
Enneagram cursussen, icoon schilderen (in de abdij van Tongerlo, bijvoorbeeld) het zijn slechts enkele voorbeelden die ik wilde opsommen die sommige abdijen aanbieden. Dit kan je relatie tot of met God verbeteren of verhelderen. Iets over jezelf leren is meestal erg moeilijk. Net zoals de stilte in een abdij heel confronterend kan zijn. Want in de stilte wordt je met jezelf geconfronteerd. En neem van me aan (als ex-kloosterling) dat deze confrontatie de ergste is. De stilte is de grote opruimer van de ziel, zei ooit eens een heilige wiens naam ik vergeten ben.
Frank |
Uit de filosofiën rondom het enneagram maak ik op dat onder ‘God’ je 'ware zelf' wordt verstaan. Zie onderstaand citaat:
"Deze onvrede kan ons motiveren tot een spirituele zoektocht: ‘er is toch meer tussen hemel en aarde dan dit ... lijden’. Ons “ware zelf” zegt ons dat het anders kan. Maar ook contact krijgen met onze essentie, onze goddelijke kern, kan moeizaam gaan, want daarvoor moeten we ons valse zelf, ons ego, onze overlevingsmechanismen, loslaten, en dat willen we niet. We verwarren ons valse zelf met ons ware zelf en denken dat we met het loslaten van ons ego onze essentie kwijt raken, terwijl we die juist kunnen winnen. Het dreigende verlies van ons (valse) zelf is beangstigend. Dat is een blokkade die staat tussen het ego en het ware zelf. ‘It’s the obstacle that stands between me and God’"
Het werken met enneagrammen is een je richten op jezelf en door middel van onder andere meditatietechnieken, jezelf bevrijden van bepaalde gedragingen.
Waarom zou je van psychologische theoriën (Jung nog wel!) of spirituele filosofiën (die ook bedacht zijn door mensen) gebruik maken als je de Enige Ware God om raad kunt vragen? De Schepper van hemel en aarde, die ons volkomen doorgrondt (Psalm 139) en ons beter kent dan wij onszelf kennen. Die God wil ons door Zijn Heilige Geest alle dingen leren die wij voor dit leven nodig hebben en Hij maakt geen fouten.
Enneagrammen worden in spirituele contexten die niet christelijk zijn gebruikt, waarvan onderstaand citaat een bedenkelijk staaltje weggeeft.
"Het opwekken van en werken met energieën die geproduceerd worden door stress kan bevorderend zijn voor de psychische ontwikkeling. Zo zou de angstige ZES bij volle maan kunnen mediteren op de locale begraafplaats en zou de trotse TWEE zijn ik terug kunnen vinden door veel vloeren te schrobben. De teruggetrokken VIJF zou uitgedaagd kunnen worden om in het centrum van de belangstelling te improviseren op onverwachte situaties."
GrZing!
(citaten zijn uit een lezing van Helen Palmer)
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 11:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 17:26
Onderwerp: Retraite
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoi Imre,
Ik reageer wat laat op je vraag en ondertussen ben je misschien al op retraite geweest. Dan ben ik weer benieuwd waar je naartoe ging en wat je er deed. Wat je ervaringen zijn.
De KRO heeft inderdaad goede programma's rond het kloosterleven gemaakt. Vele broeders en zusters die eraan bod kwamen ken ik persoonlijk en ze zijn op tv niet anders in het "echt". Als je zoekt op google naar Kruispunt en je klikt hier en daar wat dan vind je een berg aan informatie.
Sommige kloosters hebben ook een retraite-programma van enkele dagen. Ook nu weer kan je op google wat vinden: http://abdijen.startpagina.be/ of http://klooster.startpagina.nl/
In de abdij van Zundert worden er ook eneagramdagen georganiseerd. Dat kan wel interessant zijn als je benieuwd bent naar jezelf. Ach, er zijn echt genoeg abdijen die iets te bieden hebben.
Ik ben echt benieuwd naar je ervaringen.
Frank |
Enneagramdagen op een klooster... k Word hier zo verdrietig van. Wat er allemaal niet verzonnen wordt om de leegte van het loslaten van God op te vullen. Persoonlijkheidstypen, meditatie, inner observers, geleidegeesten enz enz. Het eind van het liedje is dat we alles toch weer zelf moeten doen en dat staat haaks op het evangelie. Wij moeten opnieuw geboren worden en de Heilige Geest ontvangen. En de vruchten van de Geest groeien door ons oog te richten op Jezus; niet door het bestuderen van persoonlijkheidstypes. Soms lijkt het gewoon niet tot ons door te dringen dat we onszelf niet KUNNEN verlossen.
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:57
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Net een gigantische stapel pannekoeken gebakken! Uk vind het wel leuk, men rug wat minder |
Eet je die allemaal zelf op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 20:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb het vermoeden wie het was. Die persoon gewoon negeren. |
Dat deed ik al maar dat was dus niet afdoend. De volgende x sla ik em tot moes als hij mij ook maar met 1 vinger aanraakt.
Hij is nu dus gewaarschuwd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 20:13
Onderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
|
|
|
HANNAH810 schreef: | CROSSROAD317 schreef: En toch valt menselijke schoonheid in het niet bij een bloem ....
ben ik de enige vrouw die nu een alergische reactie voelt opkomen op orchideeen(kwekers)?? |
Nee hoor. Niet alle vrouwen houden van orchideeën. Uit respect voor Geholi zal ik maar niet zeggen dat ik orchideeën lomp en lelijk vind.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 17:23
Onderwerp: GOED KANT VAN BLIND DATEN
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | veel singles hebben een hekel aan blind dates ,ik ook . toch hebben veel singles regelmatig een blindate . ik ook . je zou dus kunnen concluderen dat wij singles onszelf graag kwellen . daar zit wat in . mar het echte problem zit hem in de blind dates : die zijn verslavend . iedere keer als ik een blind date heb overleeft, neem ik me voor nooit meer op blind date te gaan, want ik hat die dingen . vooraf loopt het me dun door de broek van de zenuwe , ik weet zeker dat ik de meest weerzinwekkende persoon op aarde ben en natuurlijk vind ik mezelf een superloser omdat iemand anders voor mij een afspraakje heeft moeten regelen.( ik doe niet aan datingsites , ik schakel vrienden en kennissen in. maaken die zich ook is nuttig ) dan ontmoet ik mn blinddate en denk ik ; pppfff heb ik me hier nou zo druk om gemaakt ? na een ongemakkelijk uurtje neem ik afscheid en weet ik het heel zeker ; yep dit was mn allerlaatste . maar een tijdje later ben ik mijn voornemen al weer glad vergeten en hup , daar ga ik weer . het hart in de keel, de bilspleet badend in het zweet , op naar een blind date . want , en dat is het verslavende van een blind date : je weet maar nooit . na twintig mislukte afspraakjes moet het toch een keer raak zijn ? dat denk je , dat hoop je , dat wil je dus onder ga je de martelgang maar weer . ( ik hoop dat singles dat herkennen , anders ben ik echt een zielig geval .)
vorige week had ik weer een , mijn 22e . jazeker ik tel ze . en opeens ontdekte ik iets positiefs aan de blind date . ik heb nogal de neiging me zelf te verwaarloze . scheren, mee-eters uit drukken , neusharen trimmen , voeten ontsmetten, tanden poetsen, en een schone onderbroek aan trekken - waarom zou ik ? voor mezelf ? geen zin meer in . maar omdat ik dus een blin date had , nam ik me zelf weer eens stevig onderhanden , na een paar uurtjes stevig schrobben, glom ik weer van top tot teen . en zo1n verse onderbroek zit best lekker geef ik toe . de blind date maakt van mij weer een nieuw, fris, herboren mens was nodig ook . nog een ontdekking; nummer 22 was zowaarbest leuk. dus singles ; stof jezelf af . verstand op nul en blijven daten . je moet toch wat |
Leuk stukje Braz. Misschien volgende keer toch ff de bronvermeling erbij? Is wel zo netjes naar de schrijver toe...
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:31
Onderwerp: Beantwoorden van mailtjes
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | Je krijgt van CM een aantal tips, die mailtjes beantwoord ik niet. En op sommige mailtjes hoef je niet te antwoorden omdat het soort mededeling is. Het geeft dan ook niet helemaal een goede indicatie of iemand wel of niet reageert op de mailtjes. Want daarvoor is het denk ik bedoeld. Als je een leuke vrouw ziet op CM en je ziet dat zij slechts 20% van haar mailtjes beantwoord... Vul zelf maar in. |
Krijg jij tips van cm?!
Oh, ik weet het al; ik heb de goedkope aanbieding
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:23
Onderwerp: schatten in de hemel
|
|
|
IESJE369 schreef: | Deze twee teksten zijn inderdaad wel concreet, namelijk "werk" en "goede daden".
Toch vertelt het evangelie juist dat het niet de goede daden zijn, maar de genade waar het om gaat. Ik blijf het lastig vinden om het goed te begrijpen. |
In de tekst van Cor. kun je lezen dat je behoud niet afhangt van je goede werken. Voor je behoud is belangrijk op welk fundament je bouwt. Je werken zijn van belang voor het loon dat je krijgt. Wij hebben soms de neiging ons een beetje blind te staren op ons behoud: "als ik maar naar de hemel ga, dan is het wat mij betreft goed". Maar God verlangt meer van ons; wij mogen als Zijn ambassadeurs in deze wereld staan, hoewel ons behoud daar dus niet van afhangt.
Snapjutnog??
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 19:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 18:51
Onderwerp: schatten in de hemel
|
|
|
IESJE369 schreef: | In de Bijbel staat dat je geen schatten op aarde moet verzamelen, maar in de hemel.
De schatten op aarde zou ik wel kunnen benoemen: bezittingen, status, bankrekening. Maar wie kan voor mij benoemen wat er concreet met "schatten in de hemel" wordt bedoeld? |
Persoonlijk versta ik onder het 'schatten in de hemel vergaren' datgene dat je vanuit een zuiver hart voor God doet. Bijv; omzien naar weduwen, wezen en wezen, armen, verdrukten en gevangenen. (Zie ook 1 Tim 5: 24-25; hieruit kun je opmaken dat je werken op aarde je zullen vergezellen naar de dag van het oordeel.) Overigens denk ik wel dat goede werken die niet vanuit een zuiver hart zijn gedaan de toets mss toch niet kunnen weerstaan.
1 Cor.3: 12-15: Is er iemand, die op dit fundament bouwt met goud, zilver, kostbaar gesteente, hout, hooi, of stro, ieders werk zal aan het licht komen. Want de dag zal het doen blijken, omdat hij met vuur verschijnt, en hoedanig ieders werk is, dat zal het vuur uitmaken. Indien het werk, dat hij erop gebouwd heeft, standhoudt, zal hij loon ontvangen, maar indien iemands werk verbrandt, zal hij schade lijden, doch hij zelf zal gered worden, maar als door vuur heen.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 21:40
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en dat vind je niet fijn, zinga????? |
Ik dacht dat je gezien had wat er gebeurde... Nee; ik word liever niet aangerand. Voor mij reden om voortaan héél voorzichtig te zijn met deelname aan cm-uitjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 21:30
|
|
|
MARIO216 schreef: | He Zinga, tijd geleden he, dat onweer, verlang er weer naar. En maar wachten |
De hoogste tijd! Bestel jij of bestel ik??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 19:52
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Heel even off-topic, maar waarom geven sommigen zich als Anoniempje op? Willen ze, om de een of andere reden, geheim houden dat ze meegaan? Of zijn ze bang voor stalkers?
Maakt 't wel spannend natuurlijk. |
Stalkers, of vieze mannen die je onverhoeds beetpakken en beginnen af te lebberen... Genoeg reden om anoniem mee te gaan of helemaal niet meer als bepaalde personen zich opgeven.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 06:53
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dan moet je echt wachten op de 4000.
Mario, die vandaag voor het eerst sinds vanmorgen op CM was en ik afkick- problemen kreeg. |
Wow... bijna 12 uren zonder cm!! Hoe gaat het nu met je?
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 06:43
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ----------- Inderdaad is het evangelie een sociaal evangelie geworden. Het strikt naleven van een tekst die in een tijdsgeest werd geschreven van zo'n 2000 jaar geleden kan vandaag niet meer. We evolueren mee.
Misschien zou het niet slecht zijn indien sommige christelijke strekkingen zich ontdoen van het principe van een straffende God. Op die manier gaan we in hokjes denken en ernaar handelen. Terwijl we ons als menslievend profileren zijn we lekker aan het discrimineren. Het principe van een vergevende God is meer op zijn plaats. Zo wordt ook de enggeestigheid ingeperkt. |
Als we God kunnen kneden naar eigen believen dan betekent dit dat God niet bestaat.
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:25
Onderwerp: De hel voor altijd?
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | Dat is dan leuk. 70 maal 70 maal vergeef ik een ander zijn schuld gaat dan niet op. Lijkt wat tegenstrijdig. Laat ik maar hopen dat ik niet gezondigd heb tegen de Heilige Geest. Als dat zo is kan ik wel stoppen met mijn werk carrière misschien nog wat mensen bekeren tot het geloof en goede dingen doen maar dan is alles ZINLOOS! Dan kun je wel zwaar depressief worden. |
Ik dacht eigenlijk dat mensen die zondigen tegen de Heilige Geest, hetzelfde doen als de farizeërs tegen wie Jezus het heeft. Deze farizeërs weerstaan het werk van de Heilige Geest; zij willen God niet echt dienen. Dit zijn mensen die er waarschijnlijk ook nooit spijt van zullen krijgen omdat zij tegen God kiezen.
Je kunt er idd zwaar depressief van worden als je niet precies weet wat de zonde tegen de Heilige Geest inhoudt. Algehele stelregel is volgens mij; mensen die bang zijn dat ze deze zonde hebben gedaan, hebben dit sowieso niet op hun geweten. Zij hebben, blijkens hun angst, ontzag voor God.
Maar dit is wel een beetje off-topic...
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:01
|
|
|
DAVID923 schreef: | dat onderscheidsvermogen is een geestelijk gave, zie 1cor 12, maar een ieder die de Geest heeft die word door Hem geleid idd.
ja laten we maar ophouden over meneer Bakker.
over onderscheidingsvermogen gesproken; ken je dit boek?
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-oorlog-tegen-de-heiligen-druk-1/1001004002717238/index.html
het staat als 4de ofzo op mijn studieboeken lijst, maar heb al wat gescanned en het lijkt me een zwaar boek (geestelijk gezien)
ken je het en wat vond je ervan? |
Ik heb het zelf niet gelezen maar heb wel van anderen gehoord dat het een goed boek is.
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:45
Onderwerp: Werken een baan
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik mis iets in deze discussie... want gaat het hier om een betaalde baan ? Hoeveel vrouwen zijn er niet die voor kinderen zorgen en het huishouden runnen ? Ik vind moeder zijn (dat is incl. de vaders die die taak op zich hebben genomen... ) een ondergewaardeerde baan in deze huidige maatschappij. Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat ie zijn werk erop heeft zitten. Maar vrouw die de hele dag voor de kleintjes zorgde en tussendoor het huis schoonhield, wanneer mag zij tijd nemen om op adem te komen ? Gelukkig zijn er ook attente mannen die daarna ook hun steentje bijdragen... Wat ik hiermee maar wil zeggen is dat ik moeder en huisvrouw zijn een baan op zich vindt, misschien wel 2 banen... ook al is het dan onbetaald !! |
Je hebt helemaal gelijk Sus!
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:18
|
|
|
DAVID923 schreef: | die teken zijn om het evangelie kracht bij te zetten bij evangelisatie, prijs de heer dat er nog wonderen gebeuren! maar ze zijn een middel nooit een doel, zie ook:
mat 7:
21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Verder nu val je Bakker aan als persoon, ad hominem! drogreden. in Zijn boek gaat hij zeer uitgebreid op zaken in, kerkhistotisch, Bijbels, en qua goede argumenten. Bakker ontken ook helemaal de kracht en werken van de geest niet, maar is waakzaam voor excessen, net als ik. |
Ben het helemaal met je eens. Daarom is het ook zo belangrijk dat het geestelijk onderscheidingsvermogen van christenen gaat groeien / ontwikkelen. Juist in de eindtijd. Maar juist ook dan hebben we de kracht van God bijzonder nodig.
Laten we het maar niet meer over hr Bakker c.s. hebben. Mijn hoofdhaar gaat bij hem recht overeind staan. En da's bij lang haar een griezelig gezicht
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 8 augustus 2010, 16:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:05
Onderwerp: Een nieuw huisje
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nou Han, die heerlijke soep zou wel es van pas kunnen komen op de dag van de verhuizing...als er een aantal grote sterke CM-mannen (die zich nu nog van geen kwaad bewust zijn) komen helpen sjouwen. Dan moeten ze natuurlijk wel netjes gevoederd worden, das het minste dat we kunnen doen
Voor al het andere zou ik zeggen: trek je agenda ff |
Sja; gaven en talenten heb ik genoeg, maar tijd.... is bij mij erg schaars. Maar k kom wel regelmatig bij je in de buurt dus mss lukt het om ergens een gaatje te vinden.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:54
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Respecteer elkaars mening alsjeblieft..........Ja ik ben aangesloten bij een PKN kerk en ja ik accepteer homofilie,of liever gezegd;de liefde tussen 2 personen van hetzelfde geslacht.
Ik weet dat God ons verstand heeft gegeven om zelf na te denken....het is 2010,zou God willen dat we stil zouden staan in onze ontwikkeling?
Ik denk dat dit net zo'n oeverloze discussie is als over de evolutie...... |
Even over het vetgemaakte gedeelte; door het zo te stellen lijkt het alsof je stilstaat in je ontwikkeling als je niet met je tijd meegaat. Het is echter nog maar de vraag of het meegaan met de tijd een vooruitgang of achteruitgang is.
God roept ons nergens in de bijbel op om mee te gaan met 'onze tijd'. Integendeel de bijbel staat juist vol met vermaningen om NIET mee te gaan met de tijdgeest. Vanuit de bijbel ben ik eerder geneigd om te denken dat meegaan met de ontwikkelingen in/van de wereld achteruitgang is gezien vanuit bijbels perspectief. De bijbel voorspelt immers dat naarmate de tijd vordert, de mens zal degenereren en slechter zal worden en dat het op aarde steeds donkerder zal worden.
Daarbij denk ik dat God echt niet onder de indruk is van onze 'ontwikkeling'. Lees maar eens 1 Cor 1. Ik citeer een paar verzen: "Waar blijft de wijze? Waar de schriftgeleerde? Waar de redetwister van deze tijd? Heeft God niet de wijsheid der wereld tot dwaasheid gemaakt?" "Want daar de wereld in de wijsheid Gods door haar wijsheid God niet gekend heeft, heeft het Gode behaagd door de dwaasheid der prediking te redden hen die geloven." "Want het dwaze van God is wijzer dan de mensen en het zwakke van God is sterker dan de mensen."
Of Romeinen 12:2 "En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene." Volgens mij wordt een christen opgeroepen om te groeien in het geloof en in karakter. Niet om de wereldse ontwikkelingen te volgen, maar om -tegen de stroom in- vast te blijven houden aan Gods Woord. Dit houdt onderwerping in aan de normen van God, wie zijn wij om het beter te weten? (Zie bijv. Jacobus 4)
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 8 augustus 2010, 15:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 14:29
|
|
|
DAVID923 schreef: | zoals je weet, geef ik altijd zelf mijn mening met Bijbelverzen als ondersteuning, nu copypaste ik dit stuke even, omdat ik dat wel passend vond. de Schrift blijft de maatstaaf, en alle '''profetien'' die niet te toetsen zijn moeten ook zo gebracht en behandeld worden. Verder kom ik zelf uit een pinksterkerk en vind ik dat bakker de spijker op zn kop slaat. |
Eerlijk gezegd denk ik bij Henk Bakker c.s. meer aan de tekst in 2 Timotheus 3:5 "die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben..."
Wat is een evangelie waard als er niemand meer tot geloof komt, er geen redding, genezing, tongen, profetieën en dromen en visioenen meer plaatsvinden? Deze dingen zijn onlosmakelijk met het Koninkrijk van Jezus verbonden. Zoals jij weet staat er in o.a. Marcus: "Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuw tongen zullen zij spreken, slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden."
Kennelijk zit er bij Henk Bakker e.a. een forse blokkade die werkelijk geestelijk inzicht tegenhoudt. Ik hoop dat God hem er z.s.m. van verlost.
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 09:20
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
GEHOLI202 schreef: | De band Sela gaat weer optreden in de maand september. O.a. in Ede, Katwijk, Zwolle , Gorinchem en Bunschoten.
Misschien wel een ideetje om met een aantal CM'mers af te spreken? Als er interesse is dan verhuist dit topic ook naar de agenda. Ik ga 17 of 24 september(Katwijk of Bunschoten)
Even een voorproefje met de prachtige zang van Kinga Ban
http://www.youtube.com/watch?v=FDh-yoddZHc&feature=related |
Verwarrend die 2 Sela's... Dit is de Selah waar ik wel graag naar toe zou willen, 1 van mijn lievelingsnummers:
http://www.youtube.com/watch?v=gQzrqmcwg8o
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 09:13
Onderwerp: Een nieuw huisje
|
|
|
Haa, dit topic had ik vorige week dus gemist. Ik las gisteren pas over je nieuwe huisje terwijl jullie de klussen al lang en breed aan t verdelen waren. Is er niets meer voor mij te doen??!? Leuke wandschildering Tess
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | Bij mijn weten is de homo-inzegening niet in elke PKN gemeente mogelijk, verre van dat zelfs. DE pkn bestaat dan ook niet, hooguit als administratieve coöperatie |
Hihi... wat een leuke benaming voor een 'kerkgenootschap'. t Zou grappig zijn als het eigenlijk niet dieptriest was (alle ellende en verdeeldheid in aanmerking genomen...).
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:48
Onderwerp: Werken een baan
|
|
|
DAVID923 schreef: | Ora et labora Vanaf circa 600 groeide de kloosterregel van Benedictus uit tot de allesoverheersende in het Westerse christendom. De enige taken die een monnik volgens Benedictus had, werden samengevat in het motto `ora et labora` - `bid en werk`. Met `werk` werd eenvoudig handwerk bedoeld |
Oké; you win.
Het was Benedictus.
(Zeker weten dat hij geen familie was van Calvijn??)
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|