ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 22:41
BerichtOnderwerp: DIT DOET ME /HEM PIJN!

Wat te denken van de dominees die helemaal niet geloven of in een opgestane Heer, en wel met mooie praatjes de kerkgangers zand in de ogen strooien. We hebben in omringende plaatsen er dire van die figuren gehad, gelijk Klaas Hendriks.

Men zou bij benoemingen oa als verplichting moeten stellen, dat men een bewust belijdend christen is, geen schoolmeester die een lesje geeft op zondagmorgen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 02:04
BerichtOnderwerp: remmen of niet?

MIEKE364 schreef:
Beste cm'ers,
wat ik me nou afvraag is of het feit dat je elkaar niet kunt zien op het forum invloed heeft op de kwaliteit van je communicatie.
Zou je hetzelfde zeggen als je hier nu schrijft als je de ander ziet en hoort?
Wat denken jullie?

Ik denk het niet, maar weet het wel zeker
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 02:01
BerichtOnderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec

WILLEMIJN232 schreef:
Snap je dat niet? Tja, je bent een echte man die snappen dat geouweneel niet he?
Knipoog smiley

dank u voor het compilment Lachende smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 4 november 2012, 02:02
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 20:05
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

toch
een mooie
topic, waar men
iets kwijt kan hier,
dus?

een
topic over
zaken,alss wooorden
fout gespeldt of geschreven
zoiets?

moeilijk
vijfje doen
zo blijft klagen
in een paar woorden
moeillijk
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 19:57

Even een simpel vraag, wat hebben deze reacties allemaal met pannenkoeken (15 december a.s.) eten te maken?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 14:56

ter afsluiting en dan weer om topic https://www.youtube.com/watch?v=I-n4xSakAjo
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 01:41
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

JANS221 schreef:
Lachende smiley met blinkend witte tanden HUIS VERKOCHT!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Gefeliciteerd
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 november 2012, 13:09
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

ROELANDE345 schreef:
ik knipoog altijd direct terug en wacht dan af.
En er is nog nooit een 2e reactie geweest

Moet ik het even testen?? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 22:36
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...

[quote=SHANITA130]

En toch hen ik zwaar medelijden met je, wat een allemachtig zwaar leven heb jij toch. Niet kunnen genieten van het goede, gelijk Otto, maar je gal blijvne spuien en doordrammen in deze topic over hoe slecht (jij bent God) de Ouwenelen zijn.

Ik bepaal niet wie goed of slecht bezig is, ik wil alleen maar dat voor we iets neerzetten dat toch een beetje doordacht doen. Een bekend theoloog heeft gezegd, "we leven in de barensweeën der eindtijd, hij onderbouwd dat met teksten van de profetne uit de Bijbel. Hij geeft aan dat weniet weten wanneer het zal zijn, maar er zijn al zaken uit gekomen die voorspeld zijn. O.a, d eopkomst ne d eval van d e4 rijken, nu is momenteel het vierde rijk in opkomst.

Hij niet alleen maar ook een andere bekende theoloog bevestigd dit. En nee ik heb het niet over de Ouweneels.

Moeten wij bang zijn voor de eindtijd? Ik vind dus van niet, maar jij soms wel? Gezien wat je schrijft allemaal hoef jij je ook geen zorgen temaken, dnek ik.

Leef en geniet van al het goed dat God ons geeft zoals denatuur of mede christenen waar je goed mee overweg kan. God geeft zoveel, we zien het vaak niet omdat het gewoon is geworden. Steek je energie in zoeken naar het goede wat God geeft en je word blij als je het ziet, laat die zwartgaligheid varen.

Gods zegen toegewenst
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 13:04

SHANITA130 schreef:
Ik heb het uit alle kranten, actualiteiten en sites.

En God gaf me hersens. Er was al een hele grote groep die klaar was met de Ouweneels, en ja, dan komen er zulke dingen in het nieuws, in álle kranten. oa Liegen over genezingen, liegen over feiten over índrukwekkende studie's'. En dan worden er wat mensen boos, erg boos, kijk maar op oa GG.
En ja, we leven in een gebroken wereld, dus die mensen zul je altijd houden, die zullen ook altijd mensen achter zich krijgen.

Ik hoorde deze verhalen 22 jaar geleden weer over anderen, maar ja, het interesseerde me toen niet, ik luisterde als het ware niet.

Alleen ja, ik heb boeken gekocht van deze gasten: 'oa 'domein van de slang'. Achteraf denk ik bij mezelf, wie gaat er nu, als christen een boek lezen met zo'n titel, werd er ook er naar van. andere titels weet ik niet meer. tis al tien jaar geleden dat ik ze niet meer serieus neem.
Radio luister ik nooit om tijden dat ze erop waren. Dat hoorde ik van een vriend die toevallig ook in die tijd even wat ging vertellen dat ze überhaupt op de radio waren.
Evangelische tijdschriften las ik niet meer. Ik had echt letterlijk me hele leven de rug toegekeert naar dat wereldje.
Dus, ja, ik was hogelijk verblijd zeg maar, dat ik hier ergens las, dat Otto de Bruin een boek, 'ooit Evangelisch' heeft geschreven.
Was ik niet de enige. Ja, dat wist ik natuurlijk wel dat ik niet de enige was, ik bedoel, officieel.

Een ieder zo het zijne, Otto de Bruine is, voor zover ik weet, ook een goed christen. Ik heb bij de Opwekkingsconferentie een een verkoniging van hem gehoord, het was luisteren vanaf het begin ondanks de ongemakklijk zit daar.

Waar ik met mijn reacties hier geprobeerd heb is, om een eider inn zijn/haar waarde telaten. Wij bepalen niet wie goed of fout is , gelijk al eerder agegeven. Ga geniet van mense gelijk Otto of, ik mag graag Kees Goedhart horen, in plaats van zo negatief.

Als je een topic zou open over Otto , wat zou je dat een heel ander uitstraling krijgen omdat je dan,wat je zelfbetreft ook goed bezig bent.

Het is goed om in forums van gedachten te wisselen, ga zo door, weesje zelf, al komt het soms wat te ....... over. Ikweet eigenlijk nietwat ik op de stipplelijn moet zetten, er kunne vele woorden staan, maar beslist niet negatief bedoelde woorden.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 22:49

HANNAH810 schreef:
jij bent zo galant vervoer tussen het station en het restaurant te willen verzorgen voor de treinreizig(st)ers, begrijp ik, pieter?

danheddegijvandezetopicGeplaatst:donderdag18oktober2012,22:07gemistzekertewetendenkikzoietsongeveer.

problemen zijn er niet, aleen is de oplossing soms even zoek Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 22:35

SHANITA130 schreef:
Kenmerken:http://www.goldminemedia.eu/WP/kenmerken-van-een-valse-leraar/

Helaas wil je willens en wetens geen enkel begrip op brengen wat er in de Bijbel staat, Jij gaat op stoel van God zitten te veroordelen, wees daar heel voorzichtig mee, je hoeft aan ons geen verantwoording af te leggen maar wel aan Jezus.

Het is Jezus die bepaald wie er "fout " bezig is, niet jij.

Nogmaals bezint er gij begint. al zou Jezus zelf zeggen dat het wel goed zit met de Ouweneels, dan nog zal jij vertellen dat ze fout zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 20:42

SHANITA130 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=LYr6EAWLOWs

Nog even hét actualiteiten filmpje in zijn geheel.

Zonder dat het stukje dat Andries Knevel zegt, ja ze waren wel teruggevonden de blinde kindertjes, en de verwarring van Ouweneel, die ervoor beweerde dat ze helaas niet waren teruggevonden. zonder dat dat er uit is geknipt.

Hoe kan je je nou vergissen in zoiets?

Prachtig dat je dit filmpje er op zet, ga nu eens onbevoorooedelnd eens naar zitten zien, ga alles eens goed aanhoren, zonder dat wat je alleen maar denkt te horen, dan kunnen we het er over eens zijn, gelijk toegeven dat er fouten zijn gemaakt, wat Willem erkend.

Maar nu waarom deze fout is gemaakt wil jij niets vanaf weten of niet begrijpen. Willem was mee als onderzoeker, maa rkomn niet tegelijktijd op alle plaatsen zijn dus ging hij af op wat Trin mensen aandraagden. ee nsimpele oplossing dta me ndacht dat die kinderen konden zien, was omdat die kindren weer gingen spelen. blinde mesne kunne op eigen terrein hun heel goed uit de voeten maken, dus deze kinderen ook. Missxhien leek het daro mdatz egeneznewaren.

Wie wat en waarom kunnen wij achtern onze pc's cq laptops niet beoordelen. Nogmaals luister nu eens verstaand naar willem en wat die aanbeveeld. Ikzou he tjammer vinden dat gebdsgenezingen verboden werden omdta er mesn eziij die bewust niet geloven dat God vandaag de dag nog steeds geneest gelijk ook bij mama Heidi gebeurd.

Ik zou hetjammer vinden gelijk Andreis en Willem het over hebben dat bij gebedsgenezing een "keurmerk" moet komen.
Zo van God u geneest misschien wel , maar we vertouwen U niet, we willen eerst dat er een dokter aan te pas komt omdat die meer verstand heeft van genezingen dan U, of de gene die in 100% vertrouwen op U, in Uw naam geneest.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 18:06
BerichtOnderwerp: Wens

om
zo reacites
neer te zetten
op alle CM topics
doen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 23:52
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd voor vriendin

SHANITA130 schreef:
Hallo,

Een vriendin van mij is ziek.

En ik heb daar zoveel verdriet van. Ze heeft mij zo geholpen.
En dan, ja, kan ik wel de hele dag huilen.

Ik wil vragen vor Vrede in haar hart, en voor genezing.

Maar ja, voor genezing is nog een weg te gaan, dus ik wou vooral nu vragen voor Vrede en dat ze God mag ervaren.

It tears me apart. (het scheurt me uiteen, van verdriet)

Ziek
onverwacht gehoord
Wat een Verdriet
Wens haar God's Vrede
Rustigst

Gebed is het sterkste wapen dat ons is geven, ik heb al gebeden en zal het vaker doen, sterkte zowel voor jou als je vriendin
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 23:28

MAMY994 schreef:
Worden dus ook 2 stationterugbrengprobleemgevallen Twijfelende smiley Was ik een beetje vergeten Verlegen lachende smiley

dacht het niet
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 23:24

SHANITA130 schreef:
maandag 29 oktober 2012, 20:19

Pieter 619: Koop een boksbal, reageer daar je frustraties op af, kun je hier wat rustiger mee doen in de topics, meer op de manier zo Jezus het zou doen, in Zijn Liefde in plaats van haat

Jezus zou, denk ik, ook woedend zijn, net zoals dat hij woedend werd toen er gehandeld werd in de tempel.
en ja, er wordt over de rug van God heel erg veel geld verdient, onzin boeken, onzin studies, leugens over genezingen op grote schaal, zie voorgaande linken.

Ik haat de Ouwenelen niet. Ik vind hetzelfde wat de meeste mensen vinden als ze worden belazerd. Grote verontwaardiging.

God boven alle slief hebben en je naase al sje zelf, hou jij van de Ouweneels als je zelf?

Nee

Hij is mijn naaste niet.

Dat vind Jezus ook, Hij is niet voor de ouwenelen hun zonden aan het kruis gegaan? Jij weet 100% zeker dat zij hun zonden niet belijden in hun gebeden? Dus kan jij voor God gaan spelen en hun veroordelen?

Shanita bedenk alsjeblieft eerst voor je iets gaat schrijven wat daar aan vasthangt. Jezus had de zwaarste misdadigers naast zich hangen, en hij die Jezus erkende ging met hem naar het Paradijs.

Wij mogenwel zaken aandragen wat niet helemaal deugd in onze ogen, maar wel in de Liefe die Jezus gebied. Ouweneel is zeker je naaste geljjk elke wereldburger. Hij werd kwaad en terecht, de tempel was een rovershol geworden. detempel was Gods huis. Ga nu eens kijken naar di eclip van Corrie ten boom , kun je nog wat van lerenvan leren
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 19:40
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

SHANITA130 schreef:
Is dat Fries, ja he, wat een leuke taal....

Ja, ik ken ook iemand uit Friesland, ja, zo gaaf dat taaltje Lachende smiley

Ik wist eerst nooit dat dat een taal was, ik dacht een uit de hand gelopen dialect Knipoog smiley

Ja dit is Fries, "Nogres lokwinske mei de lytse poppe, dan zy yn sûnens opgroeie mei", het betekend , nogmaals vanharte gefiliciteerd met de baby, dat ze in goede gezondheid mag opgroeien Ik had haar namelijk ook al op andere wijze gefeliciteerd

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 30 oktober 2012, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 18:56
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ANNA415 schreef:
Wat is het probleem, moet je eens kijken hoe mensen overal overheen niezen. Net over het spul wat jij nodig bent. En mensen verliezen ook haren. Rrrrrrrrrrrr, gewoon niet over nadenken Zieke smiley

Zeer herkenbaar, vroeger geleerd "hand voor je mond als je hoest of niest". Kom je iemand tegen die snip en snip verkouden is , moet je een zo'n hand voor de monfiguur een hand geven, geen pretje. Als iwat voel op komen en kan niet zo vlug bij eenzakdoek of iet sdergelijks, dan gooi ik gauw mijn hand tegen mijn oor aan, beter zo dan iedereen aangespetterd

Voor heen ook bij het avondmaal, kuchelend hand voor de mond tijdens het preken en daarna het brood breken. Nu hebben ze gelukkg alles al gesneden en hij breek een broodje die daarna weggelegd word.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 21:16

WILLEMIJN232 schreef:
Was het maar zo simpel hè? Vaak zijn zaken veel te complex Pieter en heeft dat tijd nodig, gun dat iemand dan ook! Shakira is daar nog niet aan toe en dat kan je ook respecteren toch?

Zeker gun ik haar dat, Ik weet dat men iet zomaar even een knop kan omzetten, enik heb al een paar keer de clip van Corrie ten boom neer gezet, Zij kon niet vergeven, maar met Jezus wel en dat gaf bevrijding zei zij.

We zijn mensen met ieder zijn/haar gebrek, ik ook, maar we kunnen elkaar ook helpen door even ergens anders te gaan zien, en dat te delen.
Ik bedoel , houd men zich vast aan dat verdriet en pijn , of leg je het bij het kruis en laat je het daar, proberen om het goed e te gan zien wat God allemaal voor ons bestemd heeft, meer gaan genieten van het goede. Jos Turner heeft er een goed lied over gemaakt, waarin hij ahw je zegt te kiezen voor de Heer ipv de long blacj train met alle gevolgen van dien.

https://www.youtube.com/watch?v=PyRZTAmcW7c
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:47

PIETER649 schreef:
Tja Pieter... toch denk ik dat Shanita volledig terecht op dit forum haar mening over bepaalde zaken uit.
En dat hoeft niet met een boksbal, die praat/ schrijft niet terug.

Ik denk trouwens dat als je je ergert aan haar uitgesproken mening, je je "boosheid" beter kunt uiten naar de mensen/ groeperingen die haar zover hebben gedreven dat zij boos werd.
Nu neem je het slachtoffer kwalijk dat ze de dader aanklaagd...

Ik ben niet boos, integendeel, het is zo jammer dat e rverkeerdeinzichten zijn en men sommige door anderen aangedragen zaken om, "verlichting"van de ziel t ekrijgen niet word geaccepteerd. Lees ens wat ik bijvoorbeeld aangeef met het rugzak verhaal.

Een ieder mag zijn/haar bekommernissne bij het kruis legen , als men dat doet, neem het dan niet weer mee op je verdere leven reis, het houd je er onder in plaats van op Zijn schouder te zitten https://www.youtube.com/watch?v=sza4rh1YzsM
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:38
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

STEENTJE178 schreef:
Ah ja, met deze kou en nattigheid er warmjes bij zitten is ook niet verkeerd natuurlijk Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley

Wil men broekhoest (veroorzaak door eten bepaalde etenswaren)vermijden, neem dan gewoon een glas melk voor de aanvang maaltijd.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:19

[quote=SHANITA130]Koop een boksbal, reageer daar je frustraties op af, kun je hier wat rustiger mee doen in de topics, meer op de manier zo Jezus het zou doen, in Zijn Liefde in plaats van haat

God boven alle slief hebben en je naase al sje zelf, hou jij van de Ouweneels als je zelf?

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 29 oktober 2012, 20:21
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:18

SHANITA130 schreef:
Ik vind het gewoon een grof schandaal dat deze mannen, F. en W. Ouweneel, misbruikt maakt van de goedgelovigheid van gelovige mensen door oa eindtijdstudie's te verzinnen en oa liegen over kindertjes in Birma die zogenaamd weer konden zien, wat helemaal niet zo was.

En daar dan ook weet ik hoeveel duizenden euro's mee verdienen, ten koste van goedgelovigen.

En, geen excuses, nee volharden in de leugens, dat vind ik eigenlijk nog het allerergste.

Daarom heb ik artikelen uit de media overgenomen, om mensen die nog maar pas geloven te waarschuwen, en omdat ik erg verontwaardigt ben.

Dat is alles. En verder blijf ik on topic.

Het beste en Zegens!

ps: Maritime:"Mag jij mij ff uit gaan leggen waarom ik, van jou, geen topic mag openen over iets wat in alle kranten en actualiteiten kwam"????
Waar heb ik dat gezegd.....
Ja, ik vatte dat zo op, ws verkeerd gezien, mijn excuses, maar ja, ik kan niet tegen onduidelijke doordenketjes, iig die ik onduidelijk vind. weet niet wat ik daarmee moet, kan en begrijp vaak ook cynisme niet.
Wel gewoon tot the point.
Iedereen mag hier zijn mening zetten, vind ik.

Knipoog smiley

Beste Shanita, dat ik de vraag stelde waar gaat het in deze topic om, wist ik het antwoord wel, maar wilde jou als het ware en waarschuwing geven door er even wat dieper over na tedenken.

Deze topic heb je (misschien zelfs onbewust) geopend om je frustratie af reageren op Frank Ouweneel. Je hebt al heel wat meegemaakt en dan heb je een uitlaatklep nodig, niets mis mee. er mag discussie zijn over de eindtijd, wat hier dus niet aan de orde komt en men mag ook wel geattendeerd worden als iemand een fout maakt in de media.

Zondagmorden na de preek, stonden we even buiten, en mijn neef zei, men brengt een rugzak met rotzooi bij het Kruis, Maar neemt hem wel weer mee als men weer verder gaat, terwijl het juist de bedoeling is, dat we het bij Hem laten. Jezus zei, kom tot mij allen dievermoeid en belast zijn, dit omdat Hij die zooi wil hebben. Met het splinter en balk verhaal wil ik alleen maar aangeven, dus besilst niet neerbuigend, want dan geldt die leus ook nog meer voor mij, dat w enaderen niet zomaar moeten naar beneden halen, Jezus zal bepalen wie goed of fout is.

Iemand die vals profeteerd zal misschien ooit goed begonnen zijn, maar nu de weg even kwijt momenteel, al hoe fout hij/zij dan nu is, is het niet aan ons om daar over te oordelen, maar juist het gebed voor hem, opdat de Geest hemhaar weer op de goede weg kan heloen. zo kan jij dan ook bijvoorbeeld voor Ouweneel gaan bidden.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 08:41

HANNAH810 schreef:
dan verwacht ik een kom hartelijke hartige bonensoep van je, pieter.... Knipoog smiley

morgenochtend rond negen uur rijd ik bij sluis 0, richting de tandarts, dus eh................ kun je nog even een soepje koken vanavond? Clown smiley

Knipoog smiley Recept beter lezen, dan had je die vraag niet gesteld Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 02:15
BerichtOnderwerp: WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?

ERIKA129 schreef:
Lieve mensen het is nu een topic moddergooien geworden!!!
Volgens mij is dat niet de bedoeling!!!
Ik snap eigenlijk alle schrijvers wel iedereen wil resprect voor elkaar, maar ben het ermee eens dat er een paar mensen met name 1 wel heel erg de laatste maanden op de hak wordt genomen!!

Misschien is die persoon wat fel maar wel eerlijk!!
Ze heeft nog geen 1 keer een leugen verteld maar feiten!
En daarbij en dat meen ik oprecht heeft ze vermeld het momenteel erg moeilijk te hebben, wat er aan de hand is is voor haar en als ze dat wil vertellen dan zal ze dat wel doen...

En excuses maken?? dan zijn er zeer velen die dat moeten doen en niet alleen Steentje en Willemijn..
Enne eisen stellen lijkt me ook een beetje erg ver gaan we zijn allen mensen met onze nukken en alles erop en eraan...

Ik ken Willemijn en weet dat ze het oprecht en eerlijk bedoeld.. en niet om iemand de grond in te stampen.. Steentje ken ik ondertussen ook aardig en die wil eveneens niemand de grond instampen en houd van een grap en een grol oké ik ook Knipoog smiley

Laten we wat verdraagzamer zijn (ja ik ook....)
enne misschien kunnen de twee damens elkaar eens even via de mail benaderen kan vaak heel verhelderend werken Knipoog smiley

AMEN en zoek geen verkeerde redenen om een anderen als nog te moeten verbeteren

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 29 oktober 2012, 08:38
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:19

WILLEMIJN232 schreef:
Wat een lariekoek steentje....Je maakt excuus maar verlangt vervolgens van alles?????? Wat jij als neerbuigend ervaart hoeft en is het helemaal niet te zijn, onzin, grote onzin wat je schrijft....... En wie ben jij om zo dwingend te verlangen????????? Ik maak excuus maar verlang dat......
Dat is een eis lijkt het wel.....en getuigt wel van wat arrogantie.......of
Iedereen heeft hier de vrijheid om neer te schrijven wat je wilt...Eisen kan en mag je dus niet hier......
Jij vat zaken als treiteren op? Prima, ik treiter niet, ik geef een mening net zoals jij overal grapjes van maakt.......over neerbuigend gesproken......kijk eens wat je zelf doet en zegt....
Nou ja, ik verlaag me ook nog om te reageren, doe ik maar niet meer....het valt onder het kopje hysterische onzin.....

Ik eis, ik verlang.......nou nou......ik biedt mijn oprechte excuus aan zou wat beter klinken Steentje!

Beste Willemijn verlangen is geen eisen, ik verlang er naarom Jezus te ontmoeten, ik eis het niet. Als steentje het verlangen heeft om in goed fatsoen wee rmet elkaa rom t egaan, accepteer dat dan, want zij geeft dudielijk aan dat ze beslist wel in goed fatsoen verder wil, als ik haar reactie zo zie
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:11

HANNAH810 schreef:
ik heb nog nooit hartelijke bonensoep gegeten, pieter, maar 't klinkt goed!!

(wanneer mag ik bij je aanschuiven?)

Schrijffoutje of juist niet? Maar als je begrijpt wat ik bedoel zou je er wel hartig van kunne maken, maar bij ons vroeger werd de soep ook hartelijk opgediend door moeders Lachende smiley , dus een goed verstaander heeft maar een half woord nodig enz.

Maar ik heb wel een idee over dat aanschuiven, kan op vele manieren, misschien bijvoorbeeld in sluis 0, die duurt toch een eeuwigheid wat op en neergaan betreft. Binnenkort kom ik er weer een paar keer langs. maar desalniettemin, ik heb ook wel nog andere ideeën, maar dat leg ik nog wel eens uit, zal zo even naar Opendeurdienst in het dorpshuis hier.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 28 oktober 2012, 21:52
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 17:16

WILLEMIJN232 schreef:
Omdat Zeeland de volgende is die Willemijn van het forum af wil hebben.

Jij (Steen) bent next.

Dat jullie dat nu nog steeds niet doorhebben verbaast mij mateloos.

tekst van Carmen.....richting mij.....

Ach Pieter , zolang dit soort postings nog op CM geschreven worden door mensen die zeggen de ware christen te zijn.......

En dan heb ik het nog maar niet over de tekst van Steentje: zwartgallig, treiteren en niet christelijk zijn???????
Ze kennen me niet eens? En dan dit soort conclusies?

Het woord vergeving en excuus is nog niet voorbij gekomen hoor....komt ook niet omdat men het meent denk ik......
Ik kan dan kritisch zijn ,ik ben niet achterbaks en stuur niet achter iemands rug om mailtjes om de ander zwart te maken.....en zeg ja en amen op christelijke teksten.......terwijl men nee doet??? Tja, hoe geloofwaardig kom je dan over???/

Ik kan me indenken dat je bij zulke testen je gekwest voelt. Carmen en Steentje hebben dus niet naar mij toe gereageerd, maar ben wel op de hoogte omdat ik ook op het forum topics zie. Mede door wat men schrijft in deze en andere topics, is het van kwaad tot erger gegaan. Juist om wat men in deze topics elkaar om de oren slingerd, wilde ik een ieder laten inzien, waar we in Gods naam mee bezig zijn. Iemand die naar mij toe reageerde, heb en had jij geen moeite mee hoor, maar die is nog niet zo lang op CM.

Hopelijk komt er duidelijkheid over dit soort misverstanden, wat misschien begon als "geintje'. Ik hoop dat men hier toch als goed christen uit mag komen en zij die zich ook gekwest voelen, dat te uiten ipv er hard tegen in te gaan. "Pas als er vergeving is, kan er genezing zijn, is een pracht lied maar ozo waar.

Dit is vooreen ieder die deze topic leest.
Dat men vanaf nu met respect (wel verdiend natruulijk) met elkaar om gaat. Hier en daar een sorry op zijn plaats mag zijn. natuurlijk mogen pittige discussies wel, maar behandel elkaar zo Jezus zou doen.

Een ieder nog veel forum plezier gewenst
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 14:13
BerichtOnderwerp: Zware bagage

ANITA412 schreef:
De laatste tijd(zo valt me op)
ben jij zo stil,en weet je.
Dat ben ik niet van jou gewend.
Nee, zelfs niet een klein beetje.
Jij bent altijd aanwezig
en laat graag van je horen.
En bij jouw schaterlach
stop ik zelfs vingers in m'n oren!
Jij praat ook altijd honderduit
en bent dan niet te stoppen.
Het lukt jou dan ook dertig woorden
in een zin te proppen.
Maar sinds een maand of drie
ben jij niet meer de oude.
En heb jij iets afstandelijks
dat kille en dat koude.
En dat vind ik dus raar
of liever: Ik maak me écht zorgen.
want volgens mij krop jij iets op
hou jij iets diep verborgen.
Wellicht draag jij een groot geheim?
of heb jij stil verdriet
Maar zoals jij je nu gedraagt
ik voel; er klopt iets niet
Jouw ogen spiegelen jouw ziel
en daarin lees ik pijn
dat er 'iets' mis is, lijd geen twijfel
maar ach, wat zou het zijn?
Ik zou je zo graag helpen
maar voel me machteloos.
Laatst informeerde ik subtiel
en toen werd je zelfs boos...
Gelukkig ken je Jezus
Hij weet van jouw verdriet
Hij weet allang wat 'mis' is
(ook al weet ík dat niet)
dus ik ga voor je bidden
of Hij Zijn Vaderarmen
bemoedigend om jouw schouders legt
en jouw hart wil verwarmen.
Vertel Hem alles maar.
Je mag 't voor mij verzwijgen.
Maar weet je, ik zou zo heel graag
jouw oude ík t'rug krijgen.
Voordat ik strakjes slapen ga
ga ik eerbiedig vragen
of Jezus jouw last afneemt
en het alstublieft wil dragen...

Pracht gedicht veelzeggend ook.
Van morgen na de dienst zei een neef vamij, mensen brengen hun rugzak met zooi wel bij het kruis, maar nemen het weer mee als ze wwer verder gaan, ze vergeten om het bij Jezus telaten.
Een nadenker dacht ik
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 39 Volgende
Pagina 27 van 39