Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 08:15
Onderwerp: Venus en Jupiter
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Aan de westhemel kort na zonsondergang zie je twee heldere sterren, de een heel helder en de andere wat minder. Het zijn eigenlijk planeten: Venus en Jupiter. Venus is de helderste. Het is nog een paar avonden en ze verwijderen zich weer van elkaar. Vanavond heel dichtbij elkaar en dit zie je niet vaak. Meer dan een bijzondere samenstand is het niet. In werkelijkheid zijn ze heel ver van elkaar verwijderd. Met een verrekijker zijn de maantjes van de zwakst lijkende 'ster' Jupiter ook te zien. Jupiter is de grootste planeet van ons zonnestelstel en heeft een groot aantal manen. De vier grootste zijn vaak te zien. Deze twee 'sterren' samen hebben de kracht die ongeveer vergelijkbaar zou zijn geweest met de ster bij Christus geboorte, al is dat redelijk speculatief.
Thomas |
Gisteravond gezien,leuk om te weten welke sterren het waren!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 08:13
Onderwerp: armoede in nederland
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nee hoor, niets geen frustraties, ik meen het |
Je bent té goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 08:08
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Het zijn jou schouders die deze wereld tillen |
Sure Gerrit........leef gerust je frustraties uit hoor.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 07:41
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Dit topic is inmiddels een klaagtopic geworden......Jammer! |
Mooi zo,dan mag ik wel even he? ik had anw(weduwenuitkering),door dat recht op anw vervalt je recht op ww,bijstand en ziektewetuitkering(ik ben een NUG-ger).........maar ik werk en dat schijnt te moeilijk te zijn voor het svb........ik ben een half jaar bezig geweest om financieel alles te regelen zodat het recht op die uitkering in ieder geval blijft bestaan en ik niet helemaal brodeloos thuis kom te zitten in geval van ziekte of ontslag.......afrekening heeft net plaatsgevonden,ik happy,meneer van het svb happy,rust in de keet tot juni ......maar deze week heb ik een loonsverhoging gekregen(van wel 23 cent bruto en daar lever ik 2/3 van in) en kan ik helemaal opnieuw beginnen met de verrekeningen
Nou zou je zeggen "fijn dat je recht op ie uitkering hebt"......maar ik zou liever mn eigen broek ophouden als het kon......
(ik mot nu gaan werken )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 16:37
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
Vrouw des huizes van Els Kloek
Cultuurgeschiedenis van de Hollandse huisvrouw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 18:54
Onderwerp: Vrouwen in Amerika verlaten de kerk.
|
|
|
Wat een bijzondere link Thomas,ik heb met verbazing zitten lezen.......geinig maar je bedoelde vast een andere link?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:39
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ach Leanne als je eens echt voor medische kosten komt te staan, en die kunnen hoog oplopen, dan ben je toch blij verzekerd te zijn. Het gegeven dat je bij alle kwalen die je krijgt geholpen wordt wat het ook kost, is ook een vorm van inkomen. Doogaan aan iets omdat je de behandeling niet kunt betalen is in dit land haast niet mogelijk. Altijd geholpen worden bij ziekte is wel een zekerheid en een gevoel dat ons zou moeten doen beseffen hoe rijk we zijn.
Thomas |
Speciaal voor jou de knipoog die je blijkbaar mist bij mijn bijdrage......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:29
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies, en dan vergeet je nog de grootste ergernissen zoals, kindertoeslag hypotheekrenteaftrek allemaal van die potjes, die een vrijgezel en huurder mag vullen. Zonder er ooit van te mogen profiteren, en dan heb je nog de, geskejen wijfies, met koters die bijstand krijgen om voor die koters te moeten zorgen. Net of dat de schuld is van de samenleving. Was ut niet, maar is het wel geworden, en die hebben het meeste commentaar. |
Weet je,die potjes mag je van me houden,hoef je voor mijn part niets meer aan bij te dragen maar betaal jij dan zelf je ziektekosten?Want ik betaal me blauw aan premies en ik ben nooit ziek.........krom toch.......lijkt me een hele goeie ruil(voor mij financieel gezien zeker! )
En zo zijn er zoveel dingen waar we samen voor betalen.......ik vind het een mooi systeem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 19:41
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Inmiddels al aan Sonja gevraagd of ze haar diëten niet kan aanvullen met Brownies?? Brownies light ofzo?? |
Met witte chocola zijn ze vast heel licht..........
"Van chocola alleen kan een man niet leven –
een vrouw wel."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 19:36
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Zon???? Dik wolkendek,mist en een straffe wind,hier geen zon gezien hoor,echt winters weer....... Ik zit nog na te bibberen en zelfs met de kachel op 20 zijn mijn handen en voeten ijskoud
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 maart 2012, 21:59
|
|
|
GERRIT084 schreef: | ik wist niet dat de belastingdienst persoonlijke info mocht plaatsen.
|
Ik heb van niemand persoonlijke info,ik begrijp niet waar je die onzin vandaan haalt. Je zegt zelf jarenlang niet te willen werken omdat je te weinig naar je zin gaat verdienen,dat is dat gat in je cv.Wil je niet dat iemand dat weet dan moet je zulke info niet op een openbaar forum zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 maart 2012, 12:46
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik had het dubbele netto, en was nooit thuis, maar ik doe het gerust ook voor bruto, wat dat aan gaat eis ik niet veel. Ze laten ook de prijzen niet een beetje zakken voor mij, en velen met mij er wordt ons wel verplicht, om bv groter te gaan wonen. Dan kan je dus ook niet voor minder, veel minder gaan werken, omdat je voor kleiner niet in aanmerking meer komt. |
Je verteld sprookjes.........je zit met een gat in je cv,er staan ladingen chauffeurs te springen om werk en voor heel wat minder geld dan jij eist........dream on(doe dat dan wel op je eigen kosten ajb)
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zondag 11 maart 2012, 13:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 17:46
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Moet je nog wel even laten weten wat het is geworden.... Naveltruitje....?...moet kunnen toch??? En natuurlijk Farah krullen!!!! |
Ja krullen.........naveltruitje???NEEEEEEEEEEE haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 17:37
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Wij gaan vanavond naar een jaren-70/80 feest,een vriend is 50 geworden........het was een moeilijke keuze........touperen a la Madonna of krullen als Farah Fawcett........torselet of naveltruitje........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 15:48
|
|
|
FLYAWAY134 schreef: | Lief dat je mee denkt, Nee dat moment is er nooit geweest.Ook de rest van mijn leven zal ik op die voorziening zijn aangewezen.En gelukkig leven we in een lux land waar die voorzieningen er zijn.Daar ben ik ook erg dankbaar voor.Volledig afgekeurd zijn ben je niet voor je plezier en de keuringen zijn ook steeds strenger.Wanneer je voor 80 tot 100 procent bent afgekeurd kun je ook echt niet werken.Wat niet inhoud dat je je toch nuttig kan maken op je eigen manier voor de samenleving, maar dan niet voor geld. |
Ik las dat je vrijwilligerswerk doet?Heel fijn! Ken je de regeling voor de vrijwilligersvergoeding?De gemeente kan de vergoeding in de vorm van een premie aan de instelling waar je het werk voor doet geven en zelf kun je er(zonder gekort te worden op je uitkering of er belasting over te betalen!)750 tot 1500 euro per jaar verdienen met dat werk. Kan dus toch voor een beetje geld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 13:44
|
|
|
GERRIT084 schreef: | ........... ze willen me wel, maar voor een 10tje per uur bruto, en dat wil ik niet. Dan moet je voor aanvulling van je inkomen als nog naar de soos, dan zeg ik , ben ik ziek, of die werkgever. |
Een tientje bruto is ruim boven het minimum dus velen leven hiervan(en krijgen echt geen aanvulling) Er is iets mis met je instelling als je zo denkt........
(ik weet het,ik ben makkelijk op de kast te krijgen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Niet iedereen kan die omslag van denken maken om daar uit te komen....maar of het leven dan uitzichtloos is? Geen idee en ik hoop ook van niet eigenlijk....Bij uitzichtloos denk ik meer aan mensen die ernstig ziek zijn en weten dat ze niet mer beter worden......Maar dat kan beroepsdeformatie zijn..... |
Nee hoor,zo denk ik ook Het is meest niet een omslag van denken maar van onwil (weinig eigenwaarde "ik kan het toch niet aan")naar willen
@zeeland:in het algemeen,iedereen heeft wel eens zo'n periode in zijn leven,toch?(ik ook hoor)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:37
|
|
|
Mensen met aow,wao,anw en wajong zitten in dezelfde financiele situatie,sterker nog,er zijn veel werkende mensen die niet rond kunnen komen. Kijken naar jezelf is moeilijker dan kijken naar een ander.Ik mis in je verhaal de moed om te veranderen,om je eigenwaarde op te bouwen,te laten zien wie je bent en wat je kunt. Heel jammer want het leven is zelden uitzichtloos.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 16:48
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...ik vraag me af.....
Drie dagen achter elkaar maken de vogels je wakker met hun gezang... Heel mooi en vertederend trouwens.... En ineens...is het afgelopen....??? Welk natuurmens kan me dat verklaren...??? Vanmorgen zag het weer er prachtig uit, maar geen vogel die me wakker maakte... Hoe komt dat???? |
Ze zingen om een vrouwtje te versieren en als ze allemaal verkering hebben dan.......tja........
ik had bioloog moeten worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 16:43
Onderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
|
|
|
PIETER649 schreef: | niet zo bijdehand he... aan de gemiddelde profielfoto te zien zijn er veul vrouwen die dat allang nog lang niet weten.
of ze willen gewoon geen relatie... |
Zie je wel hoe belangrijk de Telegraaf is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 16:41
Onderwerp: de vlinder
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Welnee...want volgens de dichter zelf...ben ik de enigste die zo reageer... Volgens zijn zeggen krijgt hij juist veel positieve berichten.... Tsja...en dan ga ik mezelf afvragen....ben ik dus negatief??? Maar ik blijf erbij....ik hou heel veel van gedichten..... Maar je hebt er een gevoel bij...(of niet) En dan zeg ik eerlijk...nee ik heb er geen gevoel bij.... |
Hier nog zo eentje,te nuchter geboren denk ik
Ik kan het aardig plaatsen tot: verdwenen in ginder toch niets minder waar? ja waar!
Maar goed,ik neem aan dat het gedachten en gevoelens zijn die charles neertypt en dat is nou eenmaal niet altijd te volgen voor een ander. Dus.......de een geniet er van,de ander trekt zn wenkbrauwen op.......neemt niet weg dat ik het knap vind om gevoelens om te zetten in woorden(ook al kan ik het niet volgen),gewoon doorgaan dus........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 maart 2012, 22:58
|
|
|
VISSER278 schreef: | Tip van de dag , speciaal voor diegenen die vinden dat ze weinig post in hun mailbox hebben.
Je zal maar 900 mails in 48 uur binnen krijgen. Het lijkt BZV wel. |
Het bevestigt gewoon wat wij allang over mannen weten........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 maart 2012, 18:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Leanne, wil jij deze link doorsturen naar de mailbox van CM-vrouwen tussen de 44 en 52 jaar, aub? |
Wil ik voor jou best doen hoor maar je hebt toch al met alle vrouwen gedate?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 maart 2012, 09:04
Onderwerp: Met elkaar afvallen?
|
|
|
HENKEMAN399 schreef: | ging idd ff wat minder, was 2 kilo aangekomen, dus 142....maar....ben nu 139...dus alweer 3 kilo kwijt....nu maar volhouden |
Je bent in 2 weken al weer op de goede weg Henk,3 kilo is veel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 maart 2012, 08:57
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Toch was er vanavond weer een redelijk bezette box...en weet je...
Het gesprek was weer eens van wat beter niveau... Jammer dat je er niet was Leanne!!!!
(al vond ik ook dat het wat stiller was) |
Ik ben vaak laat omdat ik moet werken(gisteravond)of verplichtingen heb(vanavond),is niet erg dat ik jullie steeds mis loop,zo gaan die dingen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 maart 2012, 21:51
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
GERRIT084 schreef: | 10 |
16........ Ledenaantal van cm daalt erg hard momenteel,weinig interessants op het forum,lege chatbox.......ik duik ook het gewone leven weer in
|
|
Naar boven |
|
|