Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:46
Onderwerp: De 'hemel' saai ?
|
|
|
BART817 schreef: | MAR907 schreef: tevens als iedereen hetzelfde heeft als ik dan hoef ik ook niet te stelen....
goed punt, maar dan nog: zouden mensen uit frustratie niet zelfs dan nog stelen om meer te hebben dan de ander? denk ook aan afgunst?
denk ook aan het gegeven van de zondenval, de overwonnen dood, en de daaruit ontbonden macht van satan (trouwens ook tijdens het 1000jarig rijk, althans effectief dan) zouden we dan in de hemel geestelijk het zelfde blijven???? . |
In het duizend jarig periode staat ook dat iemand van 100 jaar zal sterfen wanneer deze niet naar Gods wil leeft.... We worden door de satan verleid maar zonder hem maken we ook onze keuze's.... Het is niet zo dat wij onze zonden kunnen afschuiven op de satan....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 14 december 2010, 18:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:44
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Voor mij is de hemel de plek waar ik misschien zal zijn als ik sterf en Jezus nog niet is wedergekomen.... |
Dit is nou typisch hetgeen waar ik niet in geloof en ook nergen in het Woord van God terug kan vinden....
Alsof er een tussen station is....
Mijn vrouw dacht het ook....... ik stap uit dit leven en ben dan in de Hemel en heeft ons zo verlaten....
De gelovige doden worden niet eerder opgewekt dan wanneer de Here Jezus terug komt..... Zelfs Maria wist het...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:34
|
|
|
BART817 schreef: | ja hoor!, vraag maar aan de atheïst...
(en was er geen bier in de hel?)
onderbouw dat maar eens in een gesprek met een ongelovige. |
Een goede wijn is lekkerde dan bier....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:32
|
|
|
HANNAH810 schreef: | in de hemel is God, daarom heet het daar de hemel; en God is overweldigend, allesvullend, overvloeiend van liefde etc...... ik denk, dat je de hemel dus pas saai kunt noemen, wanneer je God als saai ervaart. |
Yeph, de mens had/heeft een opdracht namelijk de aarde te bewerken en te bewaren..... Daar waar God aanwezig is: is liefde.... Wat is ware liefde???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:24
|
|
|
Volgens mij zal de schepping opzich hetzelfde zijn zoals wij die kennen... Behalve hetgeen dat door de zondeval erbij gekomen is, namelijk doornen en distels, tevens dat we is de zweet der aanschijns ons brood verdienen Wanneer ik dat weg denk: dan zou een roos geen doornen hebben en kun je iemand in liefde een roos zonder doornen kunnen geven....
tevens als iedereen hetzelfde heeft als ik dan hoef ik ook niet te stelen....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 14 december 2010, 18:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | in de hemel kriebelt of jeukt niets meer  |
Volgens mij zijn er wel tranen die gewist worden, blijkbaar is er wel verdriet!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 14 december 2010, 18:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 19:51
Onderwerp: Christelijke feestdagen vieren?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mits deze doop op bijbelse manier is uitgevoerd, door onderdompeling en op basis van geloof van de dopeling zelf, kun je stellen dat het de NT manier van besnijdenis is.
die zijn nog steeds bestemd voor de joden, die nog steeds het volk van God zijn.
Wij vieren onze feestdagen, omdat die de belangrijkste gebeurtenissen in het leven van Jezus centraal stellen. We zijn volgelingen van Christus, we zijn geen joden. |
Weet je wat ik zo mooi vind van de Here Jezus???? Dat Hij mijn Koning en hogepriester is, waardoor ik bij Israel hoor en een Israeliet ben geworden. HET VOLK VAN GOD uit alle volkeren en natie's en talen......
Hoezo ken jij het verscil tussen Jood en Israeliet niet  Wie is Jood?? Joden die zeggen dat ze Jood zijn??? Er is maar 1 Volk van God en ook maar 1 Vrouw waar de bijbel, vanaf het begin tot aan het eind,over spreekt. Joden of volk van God(zoals dat nu vertaald wordt met Gemeente)?? sinds wanneer heeft de Here Jezus twee vrouwen???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 13 december 2010, 20:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit gaat me veel te ver, Erik. De huidige kerk af te schilderen als Babylon. Bovendien is de combinatie heidens/babylonisch ook een vreemde. Klopt historisch gezien ook van geen kanten... |
Toch klopt het wat Erik zegt: zelf ga ik er niet verder op in want dan heb ik het weer gedaan!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 23:30
Onderwerp: Verwerken van het verleden
|
|
|
AREND003 schreef: | Dat is geen realisme! Dat zijn en blijven emoties! Levenservaring is een combinatie van realisme en emoties, je moet alleen op de juiste momenten een keuze weten te maken! Dat is het verschil! En blijf vooral niet hangen in het verleden! Dat biedt je geen toekomst! Iedereen wil toch verder? |
Klopt, ben met je eens, het verleden is dood. Je kan er niet iets aan toevoegen of eraf halen.....Alleen de toekomst kun je beinvloeden.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 december 2010, 23:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 23:14
|
|
|
AREND003 schreef: | Minder moeilijk, zoals ik al eerder aangaf, door realistisch na te denken! Gooi die persoonlijke emoties is voor 1 keer overboord! Verder moet je toch, en in het geleden blijven hangen biedt nooit een toekomst! Denk! En denk vooral vrij!! |
Het zijn niet alleen emotie's maar ook wonden en littekens van binnen bij iemand....dat is levenservaring!!!.....
Daarom wordt het moeilijk.... Vooral als het om de juwelen gaat.
I Know Who Holds Tomorrow
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 december 2010, 23:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 23:01
|
|
|
AREND003 schreef: | Maar vergeven hoort toch bij de christelijke moraal? 70 maal 7 maal! Toch? |
Is het moeilijkste wat er is....ook buiten het christelijke moraal....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 20:25
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Yep,maar niet iedere ervaring hoeft wijsheid op te leveren,dus ik zie levenservaring puur als ervaring,wat je er mee doet geeft je wijsheid......of niet.....
Gr.Leanne(heeft vooral veel eigenwijsheid ) |
Hoezo eigenwijs .... 
WIE KAN DIT VERSTAAN
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 december 2010, 21:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 20:15
|
|
|
ERIK701 schreef: | De kerkerlijke feestdagen vinden zijn oorsprong in de babylonische heidense feesten die door de roomse kerk opnieuw zijn ingevoerd en die helaas door de protesterende kerken tegen de roomse kerk weer zijn meegenomen.
Het nieuwe babylon zijn de hedendaagse kerken. Lees openbaringen 17 en 18 wat met babylon zal gebeuren.
De bijbel is een Israëlisch boek waarin God aan Zijn Israëlische volk in Leviticus 23 eist om Zijn feestdagen te houden. En dit geldt ook voor ons. |
Hellemaal mee eens Erik....Wie is Israel nu dan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zeg absoluut niet dat ze zeuren en gewoon moeten vergeven, ik heb gezegd-en dat geldt ook voor mij- dat vergeven soms een brug te ver is..... En ik had in mijn omgeving gelukkig mensen die niet met mij 'meehuílden' maar mij duidelijk maakten dat het de realliteit was en dat je daar mee moet dealen.....Doet niets af aan het verdriet , pijn en angst...... Als mensen dat beleven als 'te direct zijn'en 'geen respect'hebben dan vind ik dat jammer maar is wel hun invulling........ Ik probeer alleen maar te zeggen: leef het leven zo dat het de moeite waard is onder alle omstandigheden en kijk naar wat je wel hebt......en dat is vaak meer dan je denkt....
En Pieter, evenwichtig? een normaal leven? Je neemt je verleden altijd mee, ook mijn kinderen nemen het mee, dat geldt voor jou en ook voor mij en iedereen toch? En af en toe steekt dat de kop op, ook bij mij en ook bij mijn kinderen....... Mijn kinderen zijn inderdaad volwassen(in jaren zeg ik altijd ) maar ik denk niet ze als de gemiddelde volwassen jongere in het leven staan......
Willemijn |
Willemijn, vergeving maakt je los van het verleden en ervaringen. Daardoor ervaar ik dat, de dingen onder alles komt te staan en zie het met andere ogen.... Hierdoor kan iemand nieuwe dingen aangaan en zelfs mischien beter...
De chatbox is kul....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 december 2010, 18:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:07
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het is ook maar net wat je met die ervaringen doet en in hoeverre die je (hard)raken en je leven beinvloeden.Levenservaring is niet hetzelfde als wijsheid en tact ......ik wou dat ik daar wat meer van had Ik vertik het om mijn verleden teveel invloed te laten hebben(voor zover ik daar invloed op heb),ik ben een jonge hond die van het leven wil genieten,maar zelfs sterke bomen kunnen omgezaagd worden..... |
precies leanne ik herken het..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 17:44
Onderwerp: heel lang geleden!!!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Welk plaatje  |
hierop dan???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 december 2010, 17:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 17:16
Onderwerp: heel lang geleden!!!
|
|
|
KLIK OP HET PLAATJE!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 december 2010, 17:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 14:33
|
|
|
HENK710 schreef: | Grappig dat in dit topic het woordje levenservaring toch steeds weer om de hoek komt kijken... Maar wat is nu eigenlijk levenservaring? Is dat nu de hoeveelheid aanjaren die je hebt geleefd, als in... Ik ben ouder dus ik heb meer levenservaring. Of zijn het de dingen die je hebt mee gemaakt in de jaren die je leeft, Zo kan een jong iemand dus meer levenservaring hebben dan een ouder iemand. Zelf denk ik (Does) dat het gaat om de dingen die je hebt mee gemaakt, Iemand van ik roep maar wat 60 kan in die zin dus minder levenservaring hebben dan iemand van zeg eens wat 25. Daardoor denk ik dat je heel erg moet oppassen om te zeggen IK heb meer levenservaring dat jou. Want dit is een forum, je weet van een ander niet wat ze wel of niet hebben mee gemaakt. Mensen laten hier maar kleine stukjes van zichzelf zien, Niet alles dus je weet maar een klein stukje van die levenservaring, niet het hele verhaal. Ben heel benieuwd hoe jullie daar over denken. groetjes Does |
Wat ik ervan denk is voor mezelf: dat ik op een te jonge leeftijd alle facetten van het leven heb gehad tot aan de dood van mijn partner toe. Eigenlijks heb ik alles gehad, de wereld was voor mij al als een kaarten huis inelkaar gevallen. Leef nu alleen voor mijn kinderen en mijzelf zoals God het bedoeld heeft!!!! De toekomst ligt is Zijn handen...
Wat levenservaring betreft: is niet iets waar iemand rechten aan kan ontlenen.... voor iedereen verschillend....Het hoort een vorming te zijn naar Zijn beeld....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 december 2010, 17:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 16:31
|
|
|
HANNAH810 schreef: | marieke897 vroeg me dit gedicht te plaatsen;
2 onschuldige toppertjes slapen nu nog zacht...
hoelang nog tot ze het gaan beseffen en voelen dat alles nog erger gaat worden dan al is geweest?
als een bloedband weinig waarde heeft en de liefde wordt overheerst door zelfmedelijden? als een slachtofferrol je beter past dan een ouder zijn? en je alles wilt weggooien uit wraak? als "er niet meer zijn" als de beste uitweg voelt in de grote knoop die je leven heet?
mijn 2 onschuldige toppertjes slapen nu nog zacht.... |
een geweldig gedicht, het raakt mijn hart... Het is o zo waar.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 13:23
|
|
|
HENK710 schreef: | En Mar kan wel zeggen dat het volgens de bijbel MOET, En dat ik men kinderen er mee heb, ik kan en durf met stelligheid te zeggen dat ik mijn zoon er niet mee heb, mijn zoon mist zijn vader NIET, hij is doodsbang voor die man. Moet ik dan maar zeggen joh kereltje je moeder heeft em vergeven, ga maar lekker naar hem toe....Dat hij geen spat veranderd is geeft niet. Want je komt uiteindelijk toch in de Hemel. Sorry ik vind dat Bull shit, Voor sommige mensen wil ik zeggen denk eens na voor je iets zegt,
|
Je leest mijn reactie verkeerd en vult het voor jezelf in. Ik geeft aan dat de Here Jezus telkens een kind in het midden plaats en tegen de volwassen zegt kijk naar het kind hoe deze met de dingen omgaat als voorbeeld voor ons als volwassenen..... Ik zeg nergens dat je je kind op het gevaar moet afsturen.
Ik zit mij af te vragen hoe jij de vergeving van de Here Jezus wil overbrengen naar je kind toe als jij zelf niet kunt vergeven.... Ik had het niet over de kinderen maar over wij als volwassenen hoe wij ermee omgaan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:53
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik (Does) Wil ik hem niet eens vergeven. |
Ben blij dat de Here Jezus zulke haat gevoelens nooit geuit heeft.
Wat zegt Hij wel voor ons als volwassenen??? "kijk naar hun....... want van hun is het koninkrijk"
Spreuk: Het evangelie is veel te ingewikkeld voor volwassenen. Alleen een kind kan het begrijpen. (naar Matthéüs 18:3)
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 11 december 2010, 00:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:29
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik (Does) denk dat je als ouder zijnde idd wel degelijk meer kan zitten met het leed wat je kinderen is aangedaan, Dan je eigenleed. En dat het niet altijd een kwestie van projecteren is. Dat hangt helemaal van de situatie af, Je kunt niet zomaar alles over 1 kam scheren! Als ik kijk naar mijn oudste dan breekt mijn hart als ik zie wat hem is aangedaan door zijn vader, En ja dan ben ik blij dat ik de omgangs regeling altijd heb tegen gewerkt....Ik kon niet anders, Ik heb aan het begin van die strijd nu ruim 12 jaar geleden gezegt, Ik wil mezelf en men zoontje recht in de ogen kunnen blijven kijken, Daarom heb ik doorgezet, En hem niet naar zijn vader laten gaan, Ik reageer nu even op Mar omdat hij in zijn laatste stukje het over projectie had, Maar ook het stukje van Chatuliem doet even behoorlijk zeer... Want ook dat kwam bij mij over als over 1 kam scheren, Er zijn ook moeders die terecht hun kinderen niet naar hun vader laten gaan, Helaas zijn er ook moeders die het wel doen om hun ex te treiteren, Helaas zijn daar de moeders die het met gegronde redenen doen wel de dupe van. Verder het stukje over vergeven daar is ook behoorlijk veel over gezegt en ook het moeten vergeven...En ja ik kan men ex vergeven wat ie mij heeft aangedaan... Maar wat ie mijn kind heeft aangedaan kan ik hem NOOIT vergeven, als ik zie hoeveel pijn verdriet en moeite het ventje heeft door wat zijn vader hem heeft aangedaan. Wil ik hem niet eens vergeven. |
Does, ik heb het niet over omgang regelingen. Wel over het hart van een kind. Zelf heb ik gezien wat het kinderen doet wanneer een vader van hun overleden is, ondanks hetgeen dat wat hij hun aandeed en vervolgens de partner die al enige jaren gescheiden was van hem zegt: "het doet mij wel wat...." Dat zijn momenten waar je een kinderhart leert kennen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 21:59
Onderwerp: Echtscheidingen en/of Relatie beëindiging
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Er is heel wat gaande op deze site omtrent de problematiek van echtscheidingen...relatie en al wat dies meer zij... als ik betreffende topics lees Voor mij persoonlijk heb ik lering getrokken uit de gevolgen van mijn scheiding. Met name de verwerking er van om herhaling te voorkomen. In dit land kent de wetgeving een viertal gronden om te scheiden. Namelijk: overspel, kwaadwillige verlating gedurende een bepaalde tijd, veroordeling tot een gevangenisstraf voor een bepaalde periode, en mishandeling die tot gevangenisstraf leidt.
Vaak is de 1e grond (overspel) al de reden waarbij de tegenpartij dit als reden aanvoerd om te gaan scheiden. Helaas is de "leugen" bij dit soort echtscheidingen ook meestal schering en inslag is. In het Geloof aanvaardt men genoemde gronden niet állemaal, denk ik... De Heer kwalificeert ontrouw en het begerig zien naar een andere vrouw ...of de vrouw naar een andere man...al als echtbreuk. God tast daarmee naar de diepste motieven, God geeft overspel als de énige echtscheidingsgrond aan. Want...door overspel is is de wézenlijke band tussen betrokken man en vrouw al reeds verbroken, toch? Een huwelijk verdraagt nu eenmaal niét de introductie van een ander...een derde...naar mijn inziens. Bij zo'n reden is het beter om te scheiden. Zo staat het onder andere ook de wet in dit land. Dat wil nog niet zeggen dat bij élke vorm van overspel een scheiding vanzelfsprekend is De Kerk zal het nooit zo moeten opvatten naar mijn mening! Maar het tégendeel het zo mogen opvatten en álles in het werk stellen om de geschonden éénheid te herstellen.
Alleen...als bij dit overspel zich dergelijke omstandigheden voordoen, dat het uitzicht op herstel een onmogelijkheid is, zal de Kerk als levende God in Naam van zijn Zoon Jezus Christus de betrokken benadeelde man of vrouw door overspel...die in een gebroken wereld leeft m.i. een scheiding toestaan. Staat ook ergens in de Bijbel...dacht ik. Want al is het huwelijk geen sacrament...toch zal de heiligheid en de onverbreekbaarheid van het huwelijk in mijn ogen zo hoog dient te staan dat het woord "onmogelijk" niet al té snel moet worden uitgesproken. |
Hetgeen dat je hier neer zet, zou voor mij als weduwe betekenen dat ik geen enkele gescheiden vrouw, om daarmee een relatie aan kan gaan.... Ergens zegt het bij mij van binnen dat het niet kan kloppen.... Bij mij komt hiermee telkens de uitspraak van de Here Jezus naar boven weet niet echt waarom, maar Hij zegt: "ik ben de weg de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij." Naar mijn inziens is er ook een weg van een nieuwe heiligheid in een huwelijk...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 10 december 2010, 21:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 21:36
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Precies het antwoord dat ik verwachtte te krijgen, en ook precies het antwoord waar ik niks mee kan, maar dat komt waarschijnlijk doordat jij en ik een geheel andere geloofsbeleving hebben. Ik kan wel gaan lopen roepen dat ik iemand vergeven heb, maar in mn hart voelt het toch echt heel anders. Jezus schenkt iedereen die in hem gelooft vergeving, maar volgens mij staat daar wel bij dat we er om moeten vragen.En als je om vergeving vraagt geef je dus ook toe dat je iets verkeerd gedaan hebt.
Vergeven en vergeten zijn 2 heel verschilldende dingen dat klopt. Maar hoe vergeef je iemand die door blijft gaan? Wat er vroeger allemaal gebeurt voel ik verdriet over maar dat heeft een plekje, meestal is het niet aanwezig maar soms zijn er dingen waardoor het weer even bovenkomt, daar leer je mee leven en ik ben blij dat het verdriet is en niet langer boosheid.
Waar ik wel boos om ben is wat er tot op de dag van vandaag gebeurd. Als je iemand vergeef ga ik er wel vanuit dat dingen veranderen. In mijn situatie verergerd het enkel maar. En als je dan vraagt of ik dat kan vergeven is het antwoord toch echt nee. |
Vergeven kan iemand alleen als er berouw en om vergeving gevraagd wordt....een besef van....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:32
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is niet meer dan een kreet, want in de praktijk kun je na een week al scheiden en dat kan geen duurzame ontwrichting zijn. Wie wil scheiden kan dat dus gewoon in de praktijk doen en die vier gronden hierboven zijn uit het verleden. Vroeger moest de Grote Leugen door een van de partners uitgesproken worden. Je moest dan verklaren overspelig geweest te zijn en dan mocht je scheiden. Dat was ook geen goede praktijk.
Thomas |
Duurzaam wordt ook bij energie gebruikt "duurzame energie enz"...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | doe je huiswerk eens beter. de ENIGE wettige grond voor scheiding in nederland is: duurzame ontwrichting van het huwelijk |
Wat is: "duurzame" ?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 19:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je gelooft het niet Mar.......ik ben het met je eens! (wat dit betreft ) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:43
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Geplaatst voor iemand die liever anoniem wil blijven:
pijn......
dertien jaar geleden, trok ik mijn trouwjurk aan; dertien jaar geleden, wat is die tijd toch hard gegaan!
dertien jaar geleden, een belofte van eeuwige trouw, "je bent een parel uit God's hand wat een zegen; jou te mogen hebben als vrouw"
nu.......... zijn er slechts nog ruïnes, van dat, wat had kúnnen zijn. kinderen met gebroken hartjes, missen hun papa, wat een onrecht, en wat een pijn!!
jij wilde je eigen leven leiden, jij wilde een zoektocht naar geluk; en voor je eigen grote ego strijden; maar er gingen wel kinderen aan "stuk".
nee, ik heb je nooit verweten, hoe vaak je mijzelf tekort hebt gedaan. maar wat ik me afvraag, wil ik je wél laten weten..... zal ik je óóit.... ooit kunnen vergeven, wat je mijn kleintjes allemaal aan hebt gedaan??
zij zullen moeten leren leven met de trauma's die jij hen mee hebt gegeven. omdat ík van je hield, en omdat ík voor je koos....
en ja, dat ik zelf voor jou heb gekozen, met alle gevolgen van dien, en dat jij de gevolgen van jouw keuzes nou nét niet in wilt zien, maakt mij bij tijden vrees'lijk boos!!
een kind dat huilt; papa waar ben je, papa waarom; ik vind je zo lief, papa ik wl graag bij je logeren, papa, ik wil papa, mama; ik wil zó graag naar papa toe!!
mama ik vind het niet eerlijk, mama ik mis mijn papa zo; mama ik heb zoveel pijn in mn buikje mama mag ik nou echt nóóit meer bij mijn papa zijn?
de tranen lopen over mijn wangen, omdat ik voor hen geen papa kan zijn, ik kan je niet vervangen, en het enige dat ik zie, en waar ik niets aan kan doen, is pijn.
o God, hoe zal ik hem ooit kunnen vergeven; zoveel beloften, zoveel verdriet; zal ik hem ooit op een dag kunnen vergeven, wat hij uit puur egoisme, mijn kleine kinderen aan heeft gedaan?
anoniem |
Ik vind dit zo fout om je eigen pijn en verdriet te projecteren via de meest kwetsbare mensen die op deze aarde rond lopen...... (kinderen)... Voor hun blijft de liefde voor hun moeder en vader altijd hetzelfde..... Ook bij een scheiding...
Van dit soort gedichten zakt miijn broek af en worden mijn haren statisch, gaan recht omhoog staan. Het is hetzelfde : "ik schop mijn hond zodat de omgeving ziet dat ik een slechte dag heb gehad."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 16:02
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Naar aanleiding van het gesloten topic exen zou ik wel door willen gaan op het verwerken van het verleden. In dat topic kwamen verschillende reacties naar boven wat betreft exen, zowel positieve als negatieve. Nu is het niet mijn bedoeling om weer een topic te openen om lekker op je ex af te geven, maar waar ik benieuwd naar ben... hoe ga je er mee om, hoe verwerk je je verleden, en hoe laat je het los?
Waarom heeft de een meer last van het feit een ex te hebben dan de ander. We weten allemaal dat CM stikt van de beschadigde mensen in dat opzicht, dus een beetje tact in je reactie zou welkom zijn |
Het is een kunst om iets los te laten.
Als iemand zich aan iets vastklampt en de ander probeert het af te pakken, dan heb je de neiging om te vechten en zich te verzetten. Je wilt niet loslaten en daarom klampt men zich nog steviger vast.
Het loslaten van een relatie kan je doen door alles over je heen te laten komen en niet proberen om los te laten. Als je op deze wijze aan je partner terugdenkt, rouwt je zoals het moet.
In het begin zal het verlies nog erger voelen of sterke gevoelens pijn, woede, verdriet, angst of spijt voelen. Deze pijn is tijdelijk, door langzaam los te laten zal te pijn steeds minder worden en uiteindelijk zult je zonder spijt aan de verloren relatie terug denken. Wanneer je dit punt kunt bereiken, is je hart vol van liefde en kunt je vrede hebben met de nieuwe situatie. Dan ben je in staat een nieuwe relatie te beginnen en heb je een basis gelegd om nieuwe liefde te vinden. Als het hart geheeld is, doet de herinnering aan je partner niet langer pijn.
Om opnieuw te beginnen hoor je eerst te leren om los te laten.
Het is belangrijk om het verdriet voorzichtig te ervaren en de pijnlijke emoties toe te laten en onder ogen zien. Door verdriet te hebben en te rouwen verwerkt iemand dit verdriet en leert je om de pijn los te laten.
Het klinkt als een cliché maar het beste moment om weer aan een relatie te beginnen, is wanneer je vindt dat je best zonder zou kunnen.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 10 december 2010, 16:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:42
Onderwerp: wat zou jij zijn?
|
|
|
WMG150 schreef: | ik vroeg me vandaag op me werk (ja ik heb soms tijd op me werk om te denken)... stel ik ben in noem eens een arabisch land bv. Marokko geboren zou ik dan ook christen zijn of was ik dan moslim? Of als ik Inda geboren zou zijn, zou ik dan een boedist zijn? Kijk ik bedoel ik ben hier in Nederland geboren althans zolang Weert in Nederland ligt... ik ben Christelijk opgevoed en ben ook waarde en geloof gevonden in het christendom. maar stel ik ben dus ergens anders geboren zou ik dan ook christen zijn?
Zelf denk ik van niet want het christendom is taboe in bv India en Marokko. dan zou ik denk ik eerder moslim of boedist zijn en dat voor waar aan nemen, of (doe ik nu ook) twijfelen of de godsdienst die ik aanhang waar is.
Twijfel is misschien een groot woord eerder een afvragen heb ik het wel bij het juiste eind? en ik denk dat soms zo denken je ook wakker houd bij het geen wat je geloofd, als je denk ik niet afvraagd is het waar. Wat voor waarde heeft het geloof hetzij moslim hetzij boedist hindoist of wat dan ook?
voor mij staat wel als een paal boven water er is meer tussen hemel en aarde tis mij te toevallig dat een oerknal is geweest en dat er leven op aarde is. Wat voor mij op dit moment de doorslag geeft qua Christendom is dat het euhm makkelijk is.je hebt geen twijfel een jood komt misschien in de hemel een moslim idem een boedist kan terug komen als mens maar kan ook terug komen als dier. Wat is er dan makkelijker als het Christendom? je hoeft maar te geloven dat Jezus voor jouw zonden aan het kruis gestorven is en op gestaan is uit de dood zodat ik straks in de hemel kom. Dat is toch makkelijk?
maar terug ff naar me vraag zou jij in een ander land christen zijn of toch moslim of boedist of hindoïst of atheïst? |
Beetje een dwaze vraag stelling vind ik... Zou God ook tot mij gekomen zijn in die culturen en/of geloof. Want dat is het in feite...
"Ik heb u tot mij geroepen" zegt de Here Jezus ergens....
|
|
Naar boven |
|
|