ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:13
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.

DAVID923 schreef:
mooi, veel plezier! kunnen wij weer serieus verder.. Lachende smiley

1tim 4:

6 Als gij dit de broeders voorhoudt, zult gij een goed dienaar van Christus Jezus zijn, wèl onderlegd in de woorden des geloofs en der goede leer, die gij gevolgd zijt; 7 maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.

12 Niemand verachte uw jonkheid, maar zijt een voorbeeld der gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in den geest, in geloof, in reinheid. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:51
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARIJAN072 schreef:
Jaja....heb ik gedaan, maar er moet nog genoeg ingevuld worden.

Maar fijn voor je, dat jij het simpel vindt. Knipoog smiley

Ik begin toch te geloven dat ik iets vergeten ben..zou ik er nog meer uit kunnen halen als ik het nog eens bekijken zou? hij is nog niet verstuurd weet je..ik hoopte op goede ideeën ... Clown smiley

spuien maar........

Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 16 maart 2011, 21:53
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:40
BerichtOnderwerp: chantage???

MARIJAN072 schreef:
Misschien zouden we allemaal ons levensverhaal op het forum moeten zetten? Knipoog smiley Dat kweekt begrip. Lachende smiley

LIjkt me heel goed idee, Marijan... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:11
BerichtOnderwerp: vergeven

SUSANNAH475 schreef:
Als je niet vergeeft, dan kan dat voor jezelf een last worden.
In het voorbeeld van het stelen ben je bijv. boos dat je bestolen bent. Maar als de man of vrouw geen berouw toont, kun je er zodanig in blijven hangen dat je jaren na het gebeurde er nog zo mee bezig bent dat je tot op de dag van vandaag nog steeds kwaad bent. Dat bedoel ik met dat het gebeurde je kan achtervolgen. (En dat zal sterker zijn, naarmate de duur en de intensiteit van hetgeen wat gebeurde). Het is bijv. niet eerlijk maar daarmee verandert er weinig bij de ander en heb jij geen leuk leven. Het is een last geworden die je met je meedraagt.*
Ik denk dat God dat soort ‘negatieve vasthouding aan elkaar’ niet bedoeld heeft, zelfs niet als jij in je recht zou staan en de ander fout bezig is geweest, dat God ons daarom “vergeving” aanbiedt, vergeving die soms zelfs plaats kan vinden zonder dat de ander daarvan weet, dan is vergeving een loslaten van negatieve emoties om zo weer op een positieve manier verder te komen. God wil je daarbij helpen.

Ik denk dat -juist omdat God weet hoe lastig dat kan zijn, zeker voor ons mensen- Hij daarom vraagt om Hem daarin te vertrouwen. Het feit dat je weet dat God goed is, helpt ook om het bij Hem neer te leggen en die last bij Hem neer te leggen, zodat jij verder kunt, het overlatend(e) aan God.

Verzoening is overigens niet hetzelfde als vergeven.
Ik vind zelf berouw ook erg belangrijk in het vergevingsproces, maar hoe je er ook op hoopt, er zijn zoveel situaties te vinden waarin mensen geen idee hebben van wat ze verkeerd gedaan hebben, al is het nog zo duidelijk voor de rest van de wereld.
En er zijn mensen die nooit berouw kunnen tonen, omdat ze of het niet in (willen) zien, of al gestorven zijn. Hoe moet je dan ooit verder als berouw noodzakelijk zou zijn om iemand te kunnen vergeven ? Vergeven ligt vaak bij jezelf, zodat je zelf los komt van het gebeurde waarvan jij weet dat het niet eerlijk was, maar waarbij je niet gehinderd wordt in je (verdere) leven door wat er in het verleden zich afspeelde.

Leonard en Marylien, ik hoop dat ik jullie vragen hiermee een beetje heb kunnen beantwoorden.
Ik besef dat het geen gemakkelijk onderwerp is, en vaak is het een leerproces wat geen standaard tijdsbestek heeft en voor ieder persoonlijk (de gebeurtenis en de verwerking) weer heel verschillend in elkaar kan steken. Ik heb er persoonlijk ook jaren mee geworsteld en het heeft een hele tijd geduurd voor ik het zo kon zien.

N.B. Er zijn overigens ook talloze voorbeelden waar minder verschil is tussen “dader(s)” en “slachtoffer”, maar om e.e.a. duidelijk te maken heb ik deze niet specifiek in mijn bijdrage genoemd.

*In die last ben je bovendien n.m.m. een veel gemakkelijker 'prooi' voor satan (, die maar wat graag wil dat je als mens gebonden blijft aan het verleden en mensen liever tegenover elkaar ziet, denken jullie niet ?
En juist omdat het voor ons mensen soms zo moeilijk is, is het zo fijn om God/ Jezus te kennen, die bijv. weet wat het met je gedaan heeft, maar toch vraagt om Hem hierin te vertrouwen.)

Susannah

Heel mooi uitgelegd Suzannah, ik kan me hier volledig in vinden..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:06
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARIJAN072 schreef:
Nou hè, al was 't gelukkig wel een zinvolle vergadering. Lachende smiley

Komt het volgende slechte moment, 'k ben begonnen met het invullen van de belastingaangifte. Twijfelende smiley Niet echt handig na een middag vergaderen, wat een ingewikkeld gedoe zeg. Boze smiley Het formulier ziet er net iets anders uit dan vorig jaar, waarna ik prompt vastloop hè. Huilende smiley, smiley in tranen Hoe doen andere mensen dat toch Smiley die vol vragen zit 'k Stop er nu maar mee, morgen weer een dag.

Het is heel eenvoudig hoor, downlloaden en alles nakijken, want het meeste is dit jaar al ingevuld.. Knipoog smiley
Valt echt reuze mee om zelf te doen..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 08:59
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=-va7tzvWHnY

Thomas

Prachtig...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:18
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

WILLEMIJN232 schreef:
Volgens mij is het intro van Schindlers List

dacht het ook, erg mooi deze uitvoering.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:17

CROSSROAD317 schreef:
God is Liefde, Hij stuurde zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde om te redden wat verloren was....
Dat God Liefde is weten we dus, maar waarvan moest Hij ons dan redden ?? Laten we het gewoon bij de naam noemen, als we Jezus Christus niet kennen als onze Verlosser en Zaligmaker (Redder) dan zijn we veroordeeld tot de hel !!! (Joh.3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.)
Moet je daarom eerst bang zijn om te kunnen geloven, NEE, maar als je niet weet waartoe "ongeloof" leidt, hoe kun je dan de volheid van zijn Liefde ervaren ??
Hij, Jezus Christus, daalde af in het dodenrijk (hel) om de satan te overwinnen, Jezus maakte wel voor mij de weg vrij om überhaupt te kunnen geloven in zijn Liefde voor mij.
Dus ik denk dat je de Liefde (en de angst voor het oordeel) niet los kunt zien.
God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest".

Ik geloof dat je liefde en angst wel los moet zien.
In de liefde is geen vrees ofwel de liefdedrijft de vrees uit.
Dit staat ook in de Bijbel en zegt mij dat die twee niet bij elkaar horen.
Wél is er de zonde, die wij allemaal hebben en elke dag allemaal weer begaan.
De angst voor de zonde kan de straf zijn, zoals in het dagelijks leven ook de straf volgt op het niet naleven van regels...en dan denk ik aan diefstal ed.
Maar als wij geloven dat Jezus onze straf gedragen heeft mogen we ook geloven dat Jezus de angst weggenomen heeft, we mogen in blijheid en vol dankbaarheid en dus zonder angst in dit leven staan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:10

DAVID923 schreef:
Ben het helemaal met Marian eens.

Vaak worden mensen vandaag de dag naar het altaar gelokt, of voor naar de kerk in om een keuze te maken door middel van een vals Godsbeeld en gebruik van manipulatie en massa-psychologie. De Jezus de je vriend is, je altijd wilt zegenen, alleen liefde is. Die je leven verijkt, Die je rijkdom en gezondheid geeft.
Waar God/Jezus succes of troost vezekerd, helpt bij het torsen van onze drukke, vermoeide en luxe leven, bij wie men geestelijk op schoot kan kruipen, en dus meer lijkt op een hemelse psychotherapeut die niet wilt teleurstellen. Over welke God hebben jullie het dan?
geen wonder als de beloofde testen en verdrukking komt voor die christenen dat ze er zo van afstappen of boos op God worden door hun verkeerde-incomplete Godsbeeld.

Waar blijven onmisbare Bijbelse concepten als de ellendige zondige, gevallen staat van de mens? de NOODZAAK van berouw en bekering?
termen als zonde, hel, kruis en het bloed?
geen wonder dat het bewezen is dat er 2 op de 10 die tijdens zulke diensten naar voren komt ooit terug komt, en de rest niet.

Net zoals we mensen niet moeten bang maken en eenzijdig over de zonde en hel moet praten, zo ook niet de andere kant. liever deze dan de andere... maar het gaat om Bijbels balans, het HELE evangelie!

We houden van God omdat hij osn eerst heeft lief gehad. en uit dankbaarheid en liefde volgen we Hem en willen we de Geest niet bedroeven en gehoorzamen. niet wettisisme of angst.

en zoals marian al goed zei; er is een verschil tussen angst en ontzag voor Gods Heiligheid.

En laten we eerlijk zijn, het is een gezonde angst/ontzag. zie de reactie van Mozes:

hebr 12:

20 want zij konden dit bevel niet dragen: Zelfs als een dier de berg aanraakt, zal het worden gestenigd. 21 En zó ontzaglijk was het verschijnsel, dat Mozes zeide: Ik ben enkel vreze en beving.

*

kijk eens naar japan of wat er in openbaringen staat te gebeuren, de niet christenen zouden moeten beven! terecht! zoals de demonen doen!

PRIJS DE HEER!!!!!!!!!!!!!!!!
HEILIG HEILIG HEILIG IS DE HEER!

Het dikgedrukte is dan ook het enige wat ík heb gezegd en waarmee je het denkelijk eens bent.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:47
BerichtOnderwerp: Japan

DAVID923 schreef:
anette en mariska:

Tuurlijk is het vreslijk, en moeten we bidden, daar ging ik al van uit...bidden dat God Bij onze broeders en zusters is en bijstaat.
en dat de niet gelovigen zich mogen bekeren voor het te laat is, en hier een stukje toorn en Heiligheid van God in zien.
Over de wedergeboren christenen mak ik me geen zorgen die gaan naar de hemel, net als die levend verbrand werden in rome in de bijbelse tijd, en de opendoors christenen die omkomen.

en ja ze verdienen het wel die niet gelovige jappaners, net als ik en jij het verdienen! denk dat de Schrift er duidelijk in is en dat de teksten in het mijn stukje bovenaan erg duidelijk zijn.

Wat wij verdienen is niet te bevatten, zeker in deze lijdenstijd mag je weten dat wat wij verdienen al eeuwen geleden als zwaarste last/straf gedragen is door onze Heere Jezus.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 12:41
BerichtOnderwerp: kreet van de week

"Het is niet mijn smart,
het is niet mijn pijn,
maar 't leven zonder U
dát doet mij eenzaam zijn."
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 12:25
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

CHATULIEM619 schreef:
Misschien heffen ze entree???

Ze verwachten een preek...wát ik je brom.. Engeltje smiley
ik zou maar alvast iets voorbereiden Chat.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 12:02
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met ruzie in de liefde?

SIEM720 schreef:
Objectief vanuit mijn perspectief oordelend klinkt het zaterdag-commentaar van Lisa in dit topic ook als erg verstandig en wijs.

Ga nooit heen zonder te groeten
ga nooit heen zonder een zoen
Wie het noodlot zal ontmoeten
kan het morgen niet meer doen
Ga nooit heen zonder te praten
dat doet soms een hart zo'n pijn
Wat je 's morgens hebt verlaten
kan er 's avonds niet meer zijn

~ Toon Hermans

Heel mooi Lisa, ook mee eens.. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 14 maart 2011, 13:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 11:46

Lijkt me wel heel erg als je je geloof in God als een soort van chantage ervaart.
Net wat Chatuliem hier stelt... ik moet God wel liefhebben, want anders ga ik naar de hel...misschien durf je het zelfs niet hardop te zeggen, maar ervaar je het wel zo..als de hel zo hoog speelt bij je, mag je je denk wel afvragen waar in jouw ogen de liefde van God is, want vanuit die roepende liefde mogen wij zeggen; "ja Heere, ik geloof, kom mijn ongeloof te hulp." en dan zal de liefde voor God de plaats in gaan nemen voor de angst van de hel.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 11:28

CHATULIEM619 schreef:
Als ik zo de bijdragen lees van een aantal mensen, valt me op hoe groot de angst voor God is. De vraag die daar bij me opkomt is, in hoeverre geloof je in God omdat je anders bang bent naar de hel te gaan? Is angst voor de hel groter dan je liefde voor God???
Eigenlijk is dat een vorm van chantage. Je voelt je gedwongen God te dienen, omdat je anders naar de hel toe gaat..

Mijn opa was predikant van de oud.ger.gemeente in Tholen en ik ben best heel streng/behoudend opgevoed.
Toch heb ik niet de angst voor God meegekregen in mijn geloofsopvoeding, veel meer het ontzag en de eerbied voor God, omdat Hij een Almachtig God is en je wel ziet, overal, bij wat je ook doet.
Nu was dat laatste natuurlijk een waarschuwing, maar ook om ons te laten beséffen van: pas op wat je doet...God ziet je
Toch werd over de straf van God door mijn ouders niet gesproken..
En over de hel al helemaal niet al heeft mijn opa in zijn preken het er wel regelmatig over gehad. ( als ik zo zijn boeken lees )
Het is een Bijbels gegeven dat de hel bestaat, maar in mijn ogen heeft het geen zin om ervoor te waarschuwen...het is een begrip waar ik zeker niks mee kan..
Denk dat het beter is om vanuit een positief geluid, vanuit het Evangelie, de belofte, naar elkaar toe te staan en vanuit de liefde die God voor ons heeft.
God heeft Zijn Zoon gegeven om all onze zonden op zich te nemen en zo zal voor wie gelooft in De Zoon van God, alles meewerken ten goede.
Die chantage herken ik dan ook gelukkig niet.. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 14 maart 2011, 14:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 11:15

LEONARD480 schreef:
Maar Thomas is ook heel wijs hoor Beun Smiley met dichtgeplakte mond

met je eens, hij spreekt vaak hele wijze woorden. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 14 maart 2011, 13:07
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:00

MARIJAN072 schreef:
Wat mooi, Willemijn. 'k Denk dat hier heel veel waarheid in zit.

'k Denk even verder.... Als je ruimte geeft aan bijv. Satan, geef je God geen ruimte en laat je Hem niet toe. God is wel zo ruimhartig, dat Hij graag in ons wil wonen. Maar wij moeten Hem wel toelaten en voor Hem kiezen.

Fijn, om zo aan het denken gezet te worden.

Mooi uitgelegd, zo had ik het nog niet gezien..thx.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:38

WILLEMIJN232 schreef:
Vreemd dat je niet snapt wat ik bedoel........
Dingen die voor jou zo zijn hoeven voor mij niet zo te zijn.....
Maar het is dus duidelijk, je kan hier niets delen zonder een belerend woord te krijgen........en dan nog horen dat je het vreemd opvat.... Verraste, verbaasde smiley
Maar ik heb geen zin en behoefte om er meer woorden aan vuil te maken....... Gefrustreerde smiley

Willemijn, excuses, ik heb het misschien inderdaad niet goed begrepen..
Je mag juist alles delen wat je wilt..ik vind het zelfs mooi en leer ervan..
En je bijdragen stemmen mij tot denken.. Knipoog smiley
nogmaals sorry...

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 13 maart 2011, 13:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:25

WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat erom dat je hier dus niets kan delen wat je raakt want het wordt zo weer teniet gedaan door iemand die weer met zijn vingertje moet wijzen........
Jij mag vinden wat je vind, maar respecteer mij in dingen die mij ontroeren en mij diep raken........ik heb waarschijnlijk een andere geloofsbeleving dan jij maar het is niet aan JOU om daar over te oordelen en dat is wel wat je doet........en dat is wat ik zo triest vind

Vreemd dat je het zo opvat, temeer daar Martin Buber de verhouding behandelt van de mens tot God en de medemens als existentiële dialogische religieuze beginselen.
En ik alleen aangeef dat het wel God is die eerst komt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:15

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer dat je er zo op reageert Marian, voor mij was het een hele warme zin die me diep raakte...........en die Ik uit een prachtig boekje van Martin Buber haalde......
Je kan het niet zo vinden maar om dan gelijk met een belerend vingertje het naar beneden te halen......... Verraste, verbaasde smiley
Jammer.......en eigenlijk ook verdrietig dat je er zo op reageert.....

Het spijt me dat je het zo aanvoelt...het blijft voor jou een prachtig boekje en dat geloof ik ook best en ik wilde niet belerend doen, maar het gaat om het gegeven dat dát juist zo troostrijk is... dat God er bij is..Hij kiest voor ons zie je?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:25
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARIJAN072 schreef:
'k Had vanmorgen een indrukwekkende preek over de gevangenneming van Jezus n.a.v. Lukas 22. De zachtmoedigheid van Jezus stond centraal. Hij ging Zijn lijdensweg (wat een onrecht is Hem aangedaan!) vrijwillig én zachtmoedig, om ons te redden. Dat kan niet genoeg tot je doordringen, het ontroert mij. De lijdensweken vind ik extra bijzonder, al sta je er - als het goed is - iedere dag bij stil.

Is zeker heel ontroerend , dat Iemand dit allemaal voor jou/mij heeft overgehad...een leven lang lijden..en er zó in staan..puur Goddelijk...Jezus, God in mens..en het mooiste? is voórgegaan...naar het Paradijs.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:18

WILLEMIJN232 schreef:
Ik las eens in een wijs boekje van Martin Buber: God is daar waar je Hem toelaat, en is dat ook niet zo?

Ik weet niet of dat klopt.."Ik ben" is Zijn Naam..dan is HIj er overal bij, of je Hem nu toelaat of niet.. Wat nu wijs boekje Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 22:54

Ik ga dan echt een potje zitten janken.. Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen hou niet zo van ruzie...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 22:33
BerichtOnderwerp: BZV Topic

THOMAS968 schreef:
IMKE:

Jaja, dat wist deze dame wel hoor.... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Alleen niet aan gedacht om dat ff te delen Knipoog smiley

Jaja.

Thomas, waarom heet ik zo Engeltje smiley

Wel, omdat je gelooft wat Imke hier zegt? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:15
BerichtOnderwerp: ben je werkelijk vrijgezel of alleenstaand?

BEUN656 schreef:
Nou, ik wil niet heel veel zeggen maar volgens mij zin allleenstaand en vrijgezel 2 verschillende woorden voor het zelfde. Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

echt nie...vrij-gezel...zie je? iemand die gezel is en vrij is/wil zijn/wil blijven..

en alleen-staand?
die staat eer alleen bij.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:49
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

THOMAS968 schreef:
Toen waren wij pas meerderjarig he, tegenwoordig drie jaar eerder en dat is maar beter ook. Maak er een mooie dag van.

Thomas, nog niet jarig.

Nog even wachten..Thomas..de tijd gaat sneller dan je denkt/wilt.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:48
BerichtOnderwerp: Waarvoor zit je op christianmatch?

Alles staat te lezen in mijn profiel... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:46
BerichtOnderwerp: geweten

Ik geloof dat je ten allen tijde een zuiver geweten moet hebben en ik versta daaronder dat je op elk moment God in de ogen moet durven kijken..( eerbiedig gesproken ) we geloven immers toch al dat HIj overal bij is?

want dat heeft Hij zelf gezegd.
# 1 Timotheüs 1:5

Maar het einde des gebods is liefde uit een rein hart, en uit een goed geweten, en uit een ongeveinsd geloof.
# 1 Timotheüs 1:19

Houdende het geloof, en een goed geweten, hetwelk sommigen verstoten hebbende, van het geloof schipbreuk geleden hebben;
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:40
BerichtOnderwerp: verkapt humanisme

DAVID923 schreef:
zou het fijn vinden als naar de preek word geluisterd IPV schoten uit de losse heup.

Ik vind het ook wel fijn als er naar de preek wordt geluisterd..
Heeeeeeeeeel opbouwend, doopdienst ..erg humaan...eh..christelijk... Knipoog smiley
en niks verkapt..
http://kerkdienstgemist.nl/assets/583498-Lukas-18-15-17-amp-Kolossensen-2-11-12
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:33
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

XABIA794 schreef:
weeral zo een reactie waar ik niets mee kan, lijkt wel dat deze vlaming een andere taal spreekt?
waarom verdraai je altijd de tekst en ga je de schrijver dan verwijten met een totale andere interpretatie?
jezelf leren accepteren waaronder liefhebben is geen excuus om de ander niet lief te hebben Smiley die vol vragen zit
als ik bijvoorbeeld alpha in de gevangenis geef, kan ik met hen "onvoorwaardelijk" liefhebbend praten, omdat ik heb leren accepteren dat God zelf me ook liefheeft "onvoorwaardelijk" Hij heeft me zo lief gehad dat Hij Zijn Zoon gaf voor me. Zijn genade kan je niet te volle vatten als je Zijn schepping (incl jezelf) niet leert zien als uniek...

liefhebben van een ander heb je ook Hem voor nodig, uit Zijn liefde voor jou vat je pas hoe je een ander kan liefhebben...
zoniet wordt het een egocentrische liefde.
vergeving werkt dus ook zo.
Je kan een ander niet vergeven als je niet vat wat vergeving voor jezelf heeft betekent.

Heel duidelijk gezegd Xabia enne..waar knappen we ook alweer op af bij een man/vrouw?
Als je telkens maar weer niets kan met zijn/haar reacties.. Smiley die vol vragen zit
of moeten we misschien beter luisteren naar elkaar? tussen de regels door proberen te lezen? Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 12 maart 2011, 11:33
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 39 Volgende
Pagina 27 van 39