Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:19
Onderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik zet dat wel naast elkaar omdat Hij ook en voorbeeld voor mij is en dat ik gezegd heb, om Hem in zijn voetsporen te volgen omdat ik een van Hem wil zijn.... Verwacht je dan dat iemand dan twee gezichten op na zou moeten houden vanwege het verschil in een "buitenwereld" en "binnenwereld"??? Ik ben zoals ik ben voor iedereen, om daar ook nog het nodige energie in te steken zou ik helemaal niet willen... Het werkt uiteindelijk, toch als een boemerang... |
2 gezichten ? nee denk niet dat dat de bedoeling is... Maar ik denk dat het niet realistisch is om te denken dat iedereen even makkelijk dat muurtje afbouwt, daar kan soms heel veel tijd voor nodig zijn. Net zoals depressiviteit niet zomaar weg is, dat kan een lang proces zijn...
En ik geloof zeker dat God als geen ander dat geduld heeft en niet van ons verwacht dat het in 1 keer allemaal lukt... het leven is een leerproces, en juist door de gebrokenheid in deze wereld valt dat allemaal niet mee. Dat kan bij ieder weer anders zijn, de ene persoonlijkheid is de ander niet en de ene kan niet voor de ander bepalen wanneer bijv. een muurtje afgebroken kan worden.
Begrijp me goed, ik moedig het wel aan in een relatie om je kwetsbaarheid te laten zien, maar dat kan voor sommigen een hele kunst zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:00
|
|
|
MAR907 schreef: | Bij openheid stelt iemand zich kwetsbaar op, dat was en/of is met de Here Jezus ook zo. Voor ons niks anders in zulke gevallen... |
Tja, ik vind persoonlijk dat je het op deze manier wel erg goedkoop er neerzet... Ik denk dat "je kwetsbaar opstellen" best lastig is in bepaalde situaties. Veel van de mensen die op C.M. zitten hebben een scheiding achter de rug, kennen het als iemand die ze het meest vertrouwden ineens of geleidelijk niet meer te vertrouwen was. Wij, imperfecte mensen, lopen deuken op. Als kind leef je onbevangen als een nieuw paar schoenen wat je in de winkel koopt, maar het leven 'moet' geleefd worden en dus krijgen (so to speak) die "paar nieuwe schoenen" 1 en ander te verduren... Die deuken die je opdoet zorgen ervoor dat je voorzichtiger wordt denk ik (en die voorzichtigheid lijkt me ook logisch), ter bescherming van jezelf.
In een relatie is het zeker aan te moedigen om je kwetsbaarheid te durven laten zien. Jezus was/ is echter een perfect mens (en God) dus vind ik dat je moet oppassen dat zo naast elkaar te zetten. Mijn mening.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 15 januari 2011, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:44
Onderwerp: Steken onder water...
|
|
|
Steken onder water geven Dat duurt misschien maar even. Voor een ander echter kan het nog lang duren En moet de ander het bezuren. Soms weet je niet wat het met een ander doet Jij kan het wel als goed inschatten, maar voelt die ander het ook als goed ?
De splinter en de balk is het terugkerende verhaal Maar geldt dat niet voor ons allemaal ? Dat is ons juist door Jezus gegeven -Zodat we pas echt kunnen leven- Om vooral eerst naar jezelf te kijken Voordat je over een ander loopt te zeiken. (excuses, ’t moest rijmen hè… ;))
Je mag een eigen mening hebben, dat is juist te stimuleren Maar een ander kwetsen, daar valt nog zoveel te leren. Kritiek geven mag, zolang je het goede met iemand voor ogen hebt Dat het op die manier de waardering voor elk individu schept. Dan kan het nog zo zijn dat de ene je wat meer ligt en de ander veel minder Niks mis mee lijkt me, maar omgang wordt dan meer eensgezinder.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 16 januari 2011, 21:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:05
Onderwerp: Nieuwjaarswandeling
|
|
|
MAR907 schreef: | Hahaha wel een schoenen vol met zand...
Een tas vol met dagboekjes,kaartjes, enz om weg te geven aan anderen van Lorretta...
Een klein gebaar een lieve lach zomaar op een grauwe dag en een vriend'lijk woord gezegd dat kan je plots weer wilskracht geven om door t te vechten in je leven zodat je ondanks je verdriet weer de schoonheid van het leven ziet ze zeggen dat engelen bestaan een ding weet ik zeker dit kleine gebaar heeft mij goed gedaan.
Dat was het eerste dat ik uit de tas haalde de kaartje met deze woorden. Zo spreekt de Heer door anderen heen. Geweldig na een middagje wandelen met anderen.... |
aha, volgens mij ken ik die dagboekjes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:02
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | toen ik vanmorgen in de krant las, dat we er op berekend moeten zijn , dat de benzineprijs binnenkort zal stijgen tot € 2,00 |
Soms ben ik blij dat ik geen auto heb...
eh, héél soms
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 15 januari 2011, 21:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:00
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
HENK710 schreef: |
Een welkom-terugknuffel voor Lien... ...eh Xabia |
haha ik zat ook al te kijken, bekend gezicht he' Welkom terug Xabia...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:50
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Relatie betekent uiteindelijk samen 1 zijn, zoals God bedoeld heeft en ja dat begint al met relatieopbouw, hetgeen helaas vaak genoeg mislukt. Als ik zelf kijk in de periode waar mijn relatie met een borderliner niet goed was gegaan ..kreeg ik veel te leiden van waar het eigenlijk mis was gegaan …later realiseer je dat het niet meer te redden bleek …er was teveel kapot, niet doordat me niet van mekaar hielden, want ik denk dat de liefde wel goed zat maar de openheid van de problematiek was er te weinig. Zo kon je eigenlijk niet op de juiste wijze mee omgaan. Begrip voor haar problemen was er genoeg en helaas wist ik toen te weinig om hier goed mee om te gaan. Het probleem is dat de patiënt een heel klemmend beroep doet op de partner…van verlaat mij alsjeblieft niet …de schreeuw van innerlijke leegte die helaas niet altijd op gevuld kan worden door een partner. Achteraf had d.m.v. goede begeleiding en kennis van de problematiek de relatie kunnen redden, maar gezien de openheid vaak ontbreekt en of schaamte in een deel van de christelijke wereld, was dit achteraf gezien zinloos.
We zijn wel als hele goede vrienden uit mekaar gegaan en de verhoudingen met de rest van de familie is nog steeds goed …ook zij weten hoe uiteindelijk deze relatie zinlos was. Wat ik wel geleerd heb is vroegtijdig te leren communiceren en ook mensen met een psychisch problematiek moeten ook een kans krijgen tot het verkrijgen van een goede relatie. Merkte ook dat vele mensen in de kerk vaak iets hadden van denk aan jezelf en deze mensen niet willen helpen …is toch eigenlijk van de ??? dat er in de Christelijke wereld niet Biddend naar de oplossing wordt gezocht. Het zou er toch heel anders uit zien, als wij christenen die hulp zouden bieden die zij nodig hebben. Heb vaak genoeg in de Hoop mogen ervaren dat men dankbaar is als je naar ze uithaal.
Ondanks alle moeilijkheden heb ik ook in die periode ook hele fijne en leuke dingen samen mogen ervaren. Ook op geestelijk gebied. De Bijbel zegt genoeg over hoe wij tegenover mekaar moeten staan, zowel als broeders en zusters …ook als geliefden!!!
1 Johannes 4 7 Geliefden! Laat ons elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een iegelijk, die liefheeft, is uit God geboren, en kent God;
Leonard |
relatie is geen opvulling, maar een aanvulling...
Afhankelijk van hoe erg het is of minder erg, lijkt het mij geen makkie om om te gaan met iemand die aan Borderline lijdt, ook al zijn hier wel gradaties in en heeft de ene er wel iets mee gedaan (bijv. therapie) en de ander niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:37
|
|
|
JOS689 schreef: | Hoe open moet je partner naar je zijn en wat zijn je ervaringen tot nu toe ? Wat heb je op cm en daarbuiten meegemaakt in je leven en hoe zou je dat absoluut wel of niet meer willen ? Krabbel eens wat over deze ervaringen neer. |
Wat ik vooral heb geleerd is dat een ander jouw gedachten niet kan lezen. Ik woon al sinds mijn 21ste op mezelf en omdat ik het merendeel van de tijd altijd alleen doorbracht, was het voor mij echt wel een ervaring om achteraf te zien dat ik teveel heb gedacht en te weinig gecommuniceerd met de ander. Ik denk dat openheid erg belangrijk is in een relatie, maar ik kan me indenken dat iemand los 'moet' komen. Ik merk bij mezelf soms ook dat ik een kat-uit-de-boom kijker ben in het begin. Omdat ik gevoelig ben doe ik met name in het begin zoveel indrukken op dat ik het nodig heb dat eerst op een rijtje te zetten. Als ik iemand beter ken (en vertrouwen in iemand heb) zal ik denk ik vanzelf opener worden.
Wat ik erg jammer vond is dat ik die (benodigde) tijd er niet voor kreeg, omdat er een einde aan werd gemaakt.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 15 januari 2011, 20:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:30
|
|
|
MAR907 schreef: | Het was een gezellige en leuke wandeling. Af en toe even "baggeren" door het zand, maar het was droog....ging met lege handen weg maar kwam met een tas vol weer terug....gijns
Voor herhaling vatbaar... |
een tas vol zand ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:21
|
|
|
Ik hoop dat jullie een gezellige wandeling hebben gehad...! Drenthe ken ik van een yfc vakantie ooit, in Uffelte (in de buurt van Havelte)... daar heb ik voor het eerst van mijn leven op een paard gezeten, rijdend door het schone Drenthse landschap... Ik herinner me het als een hele leuke vakantie.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 15 januari 2011, 20:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:19
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | vervolg....
Muischje Muisch zei:,, Zien jullie die ene zilveren snorhaar bij mij?'' ,,Probeer die er maar eens uit te trekken'' ging Muischje Muisch verder. Muischje Muisch drukte haar neus heel dicht tegen de grond. En alle torren begonnen en hel hard aan te trekken. En na een tijdje was die snorhaar eruit. ,,En nu ''? vroeg Tári. ,,Nou, je gaat met die snorhaar alle torren schoonmaken'' zei Muischje Muisch. Terwijl Tári daar heel druk mee bezig was zag iedereen hoe de torretjes in mensen gingen veranderen.
word vervolgd... |
nog meer kinderboekenschrijfsters-talenten ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:14
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Hee Marianne129, Hartelijk gefeliciteerd met je 50ste verjaardag... !! Nog een hele fijne avond.
'k moet er zelf nog ff niet aan denken... maar ja, elke leeftijd heeft zijn charmes moet je maar denken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:06
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik ben het dan maar ff wel met jou eens, zoals je dit stuk weergeeft. mijn vraagteken is alleen wel: komt boosheid op God niet voort uit opstand tegen Zijn weg met je? In mijn geval zeker wel, en in die zin is boosheid niet goed lijkt me, en brengt het wel degelijk verwijdering tussen jou en God. Als de opstand breekt, verdwijnt uiteindelijk ook de boosheid. |
Ik denk dat boosheid veel meer is. Boosheid is iets volgens mij wat hoort bij het mens zijn. Volgens mij was Jezus ook van tijd op tijd boos, boos op Farizeeers en Saduceeen en mensen die kinderen verhinderden om bij Jezus te komen.
Ik geloof dat je als christen zijnde een relatie mag hebben met God, als je dan bijv. boos bent om bijv. de onrechtvaardigheid in deze wereld, of wat ik me bijv, heel goed in kan denken is dat je boos bent als je vanwege een misdrijf levenslang in een rolstoel belandt. Boosheid is ook contact met God zoeken, op die manier is het, ook al ben je boos op God ook relatie. Ik denk dat je God je diepste innerlijk mag laten zien en daar hoort ook wel eens boosheid bij.
Iets anders is verbittering, ik denk dat dat geen gezonde emotie is en dat je dan tever erin bent doorgegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 10:10
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Hertrouw hannah is vaak een moeilijke discussie, zeker met de kerkenraad. Toch blijft het vaak inderdaad met welke ouderlingen je te maken hebt. Zelf stond ik ooit met mijn toenmalige vriendin ook voor zo’n discussie en de toenmalige kerkenraad maakte daar toen geen punt van. Later na herstel van de Predikant werd het een stuk moeilijker gezien hij meer wist over haar. Ook het Heilig Avondmaal mag in mijn ogen geen reden zijn om niet aan te mogen gaan, immers je Belijdenis van Geloof doe je wel in deze kerk, maar uiteindelijk voor God en de leer al hier geleerd, maar er wel een verschil tussen b.v. een Belijdenis van in de Gereformeerde Gemeente of in de Gereformeerde Bond in de Hervormde Kerk nu PKN waar verschil in opvatting met betrekking of je Belijdenis doet voor God of Zijn Gemeente, er is een wezenlijk verschil hoor en ik denk dat je met een gerust hart aan kan gaan aan Zijn Heilig Avondmaal, want roept toch allen die vermoeit en belast zijn kom tot mij. Het gaat uiteindelijk om dat je deel mag maken van de Gemeente van Christus en andere mogen daar niet over oordelen, behalve als je levenswandel daar toe aanzet geeft. Leonard |
mooi stukje Leonard, ik kan me hier goed in vinden...
Ik ben verder wel van mening dat je niet zomaar een huwelijk in stapt. Hoe jong je ook bent, ik geloof dat je beide daarin serieus moet zijn en niet al denken... dat haal ik niet... Misschien dat ik er nog behoorlijk open insta, heb immers geen scheiding meegemaakt, maar ik denk niet dat het huwelijk bedoeld is te eindigen. Dat het dan wel zo loopt, tja, we leven helaas in die gebroken wereld, geen vrijbrief om er mee te stoppen, maar kan me indenken dat het zo kan lopen. Ik geloof dat je daarna weer opnieuw mag beginnen mits je er serieus in staat, je leert van je fouten en ermee naar God bent gegaan, vergeving hebt gevraagd voor de dingen die mis gingen. Dan mag je ook weer verder en geloven dat God je verdere weg wil zegenen.
Tot slot: heel veel sterkte Hannah... !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 13 januari 2011, 10:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:50
Onderwerp: WAAROM
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Ik kom er elke dag weer uit Susannah...door te buigen voor de HEER. En bid voor vergeving van mijn zondige gedragingen op deze dag! Dat zouden mensen meer kunnen doen. God is geduldig...ook met mij... |
Ik geloof dat je daarin zelf een eigen verantwoordelijkheid hebt Gibby. Maar idd. de bron is je relatie met God...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:23
|
|
|
Ik persoonlijk denk dat C.M. er geen slotje op zet. Waarom ? omdat ik denk dat we volwassen mensen zijn die er heel goed zelf uit (zouden) kunnen komen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 07:38
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Dank je wel voor je begrip Inka! Jou wensen wij (en ik neem aan dat ik ook uit naam van Gibby spreek...)Gods onmisbare zegen toe.
(het lijkt wel of mensen die door diepe dalen zijn gegaan veel meer begrip op kunnen brengen voor anderen....) |
Daar heeft het nou helemaal niets mee te maken Angelique !! Volgens mij lees ik bij jou dingen waarbij je jezelf tegenspreekt... Als je de ene keer Henduk feliciteert en hem dit zegt:
"Lieve Ducky....allereest moet ik effe een verkeerde denkwijze van je uit de weg ruimen: ik ben Niet jaloers, ik ben Niet teleurgesteld, integendeel, ik ben SUPER-blij voor jou! Dat komt uit het diepst van mijn hart Ducky...ik hoop dat je dat van me aan wilt nemen. Daarbij ook nog mijn hartelijke felicitaties, enne...Please? die foto's???? Ik heb er maar ééntje met mensen erop....please?"
en je vervolgens bij een ander topic dit neerzet:
(waarbij HENDUK927 schreef: denk is over je eigen woorden na angbegrijp me goed val niemand aan maar wees is lief voor elkanderja weet het ben het zelf ook niet altijd)
"Ik wou inderdaad net zeggen Ducky...je ziet wel de splinter in andermans oog...maar niet de balk in je eigen oog....denk daar maar es over na Ducky"
...vraag ik mij af of je het 1ste wel meende... En... wat ik al eerder aangaf... je mag een ander dingen vragen, maar respecteer dan ook de grens van een ander...
Ik vind het ook ergens niet juist dat je bijbelteksten gebruikt als het jou uitkomt... die gelden voor ons allemaal... !! En een knuffel is niet moeilijk te geven als het je vrienden zijn... denk daar maar eens over na als je wilt... Ik hoop dat je er wat mee doet...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 12 januari 2011, 07:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 07:25
Onderwerp: foto's kerstfeestje 18 december
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Geef gewoon toe joh , dat geeft Henduk een goed gevoel.
Misschien denkt hij wel, dat ik ook jaloers ben. |
oke dan... ga een poging wagen... ikke jaloers ? nou wel een gemiste kans Duck, wie weet wat het had kunnen worden... nee hoor hahaha, je hebt een lieve vriendin... die maak je daar zo gelukkig mee, ik gun het jullie van harte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 22:59
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Doet zo ge ontmoet Ducky...en bedankt voor de foto's die je NIET opstuurde |
pfffff Angel, ik snap best dat je graag meer foto's wil, en dan mag je ook vragen aan iemand, maar accepteer het alsjeblieft dan ook als iemand dat om wat voor reden dan ook niet wil. Flauw van je !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 22:40
|
|
|
HENDUK927 schreef: | hoor ik daar een klein beetje jaloersheid in je stem susannah
dankje suus |
haha grapjas...
waarom hap ik toch altijd op dit soort dingen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 16:32
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | 'Soms moet het testosteron eruit. Soms moet je je gewoon eens een keer weer vent voelen. Een kerel dus....Nog even en dan mogen we ook al niet meer naar voetbal kijken. Waar is dan onze uitlaatklep gebleven? Waar mogen we ons dan wel een kerel noemen?
Kwam laatst in de chatbox, hadden de vrouwen het over baby's....Toch ook oestrogeen gedrag??? Of Boer zoekt Vrouw kijken... |
ja, en ? Ik zeg er ook niks van als jullie (eh mannen) het voor de verandering weer eens over auto's hebben...
zo blijf je bezig met nieuwe topics -op het forum- die nergens over gaan...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 11 januari 2011, 16:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:31
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Hee Aernoudt,
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag !! Ik hoop dat je een mooie dag hebt, samen met Sas en jullie zoon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:22
|
|
|
HENDUK927 schreef: | stuur geen foto door gib zou ang alleen maar erg jaloers en teleleur gesteld zijn..ang is niet van mij ,zal het ook niet worden..ben inmiddels bezet..waar ik erg gelukkig mee ben. |
ja hoor... houd ik het stil haha... kom je hier mee... maar officieel dan nog: hartelijk gefeliciteerd Duck en ......
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 11 januari 2011, 14:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:16
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | okay meis...houd jij het maar op 100....hoop dat je dit kan verantwoorden...er is er Een die alles kent en weet van je he...ps.139 ...lees em nog es voor je slapen gaat...welterusten jolan..vergeet niet voor gibby te bidden! |
Hee Angel... lees ik dit nu goed ? Als je het over "verantwoorden" hebt, dan geldt dat voor ons allemaal he'... Psalm 139 is er om ons te bemoedigen, ga er niet mee 'gooien' alsjeblieft ... ik vind dit echt niet netjes van je...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:12
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat ik op het moment helmaal thuis zit en het erg moeilijk heb |
veel sterkte Erika !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 15:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | 'Soms moet het testosteron eruit. Soms moet je je gewoon eens een keer weer vent voelen. Een kerel dus....Nog even en dan mogen we ook al niet meer naar voetbal kijken. Waar is dan onze uitlaatklep gebleven? Waar mogen we ons dan wel een kerel noemen?
Kwam laatst in de chatbox, hadden de vrouwen het over baby's....Toch ook oestrogeen gedrag??? Of Boer zoekt Vrouw kijken... |
Wat is daar mis mee Chat ? Ik denk dat het eerder mis zou zijn als vrouwen het daar nooit over zouden hebben... Boer zoekt vrouw kijk ik zelf zelden, wat heeft dat overigens met baby's te maken ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 15:44
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Suusje, ook jij heel veel sterkte meis! Ik weet ook wat pijn is en het kan je hele leven gaan beheersen....Gods kracht toegebeden! Angy |
tnx Angel... ik denk persoonlijk niet dat het goed is als pijn je leven gaat beheersen... maar t'is soms wel moeilijk... Ik heb de tijd (hurkend op mijn stoel) zitten kijken naar oude afleveringen van "Helpdesk live" en dat was dan weer mijn mooiste moment... Ik vind de meeste van die afleveringen echt mooi !! leer daar enorm van...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 10 januari 2011, 15:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 21:23
Onderwerp: De hemel is echt
|
|
|
GIBBY159 schreef: | En toen het zesde uur gekomen was kwam er duisternis over het hele land. Pas later later (het neggende uur) Riep Jezus hard over de berg Golgotha: "Eloï, Eloï, lama sabachtani? (Mijn God Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?) Markus 15 vers 33 en 34. Zijn lijden was zo oneschrijflijk diep. Elke keer als ik daaraan denk kunnen mij spontaan de tranen over mijn wangen rollen! Dank U Heer Jezus...dat U voor mijn zonden bent gestorven! Ik kom steeds verder met mijn ongeloof... |
Juist Gibby, En ik geloof daarom ook dit: Jezus is door God verlaten opdat wij nooit meer door God verlaten hoeven te worden En dat betekent dus (voor mij) ook dat God er bij is zodra ik ben gestorven... dat is wat ik geloof.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 20:30
Onderwerp: Geloof in ratio?
|
|
|
HENK710 schreef: | Geloven wetenschappelijk verklaard? Dit betekent dat het bovennatuurlijke verklaard zou worden. Dat is nu net wat de wetenschap niet kan bewijzen, aangezien de wetenschap enkel gaat over het natuurlijke ofwel dat wat binnen de grenzen van natuurwetten gebeurt. En geloven gaat toch echt een stapje verder... Geloven valt gewoon niet te rationaliseren... |
idd. Henk Helaas zijn er veel mensen die afdwalen van de bijbel omdat ze wetenschap belangrijker gaan vinden als de bijbel. Geloof is de zekerheid van de dingen die je niet ziet, dat is niet te bewijzen, daarom is het ook "geloven'.
Juist in het christelijk geloof is, behalve dat er veel dingen wel te bewijzen zijn, ook zoveel wat niet te bewijzen is. Denk aan de opstanding van Jezus of de geboorte van Jezus (ik denk dan aan de maagd Maria), of het feit dat Jezus Gods eniggeboren Zoon is. Geloven vind ik een groot wonder...!! Dankbaar ben ik dat ik verder mag kijken dan alleen die wetenschap...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 9 januari 2011, 20:32
|
|
Naar boven |
|
|