Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:46
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
Waar in de bijbel staat dan dat wij terug moeten gaan naar de orde die er (volgens Koelewijn) voor de zondeval bestond? (Mogen we ook weer gaan naaktlopen...
Ik vind in het nieuwe testament nergens zo'n aanwijzing dat dit de bedoeling zou zijn. Wel legio uitspraken waarin staat dat de vrouw aan de man onderdanig moet zijn. Hoe je dat interpreteert is een 2e, maar t staat er toch wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:45
|
|
|
DJES101 schreef: | IK denk dat .. als je jezelf kan lief hebben en anderen UIT,DOOR EN TOT GOD KOMT dus staat GOD op de EERSTE PLAATS ..... |
Een atheist kan net zo goed zichzelf en anderen liefhebben. Staat bij hem/haar God dan ook op de 1e plaats ondanks het feit dat hij of zij daar niet in gelooft?
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:32
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Voorbeeld van Gods waardering van de vrouw. Zie Spreuken 31:10-29. |
Jaahaa; zij werkt dag en nacht terwijl haar man in de poort rondhangt.
Zorry off-topic
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op dinsdag 19 juni 2012, 10:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:17
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Yezz!! Ik heb me eigen topic!
Eindelijk een plekje voor mezelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:50
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Wat houdt het proeflidmaatschap eigenlijk in? Wie mag er proeven aan wie??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:47
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
XABIA794 schreef: | wie een put graaft voor een ander ................. is ne werkmens |
Wow dazzun diepe!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:02
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
Hoe krijg ik een filmpje op mijn profiel hier??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:59
Onderwerp: Willem J. Ouweneel
|
|
|
XABIA794 schreef: | Zijn boek al gelezen ... seks in de kerk zijn lezingen zijn ook vaak in boek te verkrijgen |
Sex in de kerk?!?
t Moet niet gekker worden!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:29
Onderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
|
|
|
XABIA794 schreef: | Ik zit op het EMC in Duitsland, mega grote picknick met allemaal coole christen bikers vanuit geheel europa |
En die bikers zijn vast wel in voor een ritje naar de Grote Ginkelse Heide!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:14
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Waarop is deze kreet gebaseert? Dat Jezus op de wolken komt, wil volgens mij niet zeggen dat wij ook op in de wolken zijn. Op Zijn machtswoord zullen alle doden opstaan, en eerst de Zijnen. Maar ik kan mij niet herinneren een plaats te kennen, waarin genoemd staat dat we allemaal opgenomen worden in de wolken. Misschien kan iemand me dat wel duidelijk maken? |
"...daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen." 1Tess 4:17
GrZing!
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op maandag 18 juni 2012, 12:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:54
|
|
|
Ik vind dat sex, net zoals religie, al veel te veel problemen heeft veroorzaakt: zedendelicten, vrouwenonderdrukking etc etc. Ut moet gewoon helemaal afgeschaft worden.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op maandag 18 juni 2012, 11:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 juni 2012, 20:35
|
|
|
Als Jezus terugkomt zijn we pas echt in de wolken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 juni 2012, 14:19
|
|
|
Sja en ik ben op tijd weggegaan omdat ik nog een immens grote klussenlijst moest afwerken. Waar nietz van trecht is gekomen omdat ik op de bank in slaap ben gevallen. Volgende x blijf ik allicht langer; het was errug gezellig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 22:54
|
|
|
HANNAH810 schreef: | haha, ik ben alweer terug!! ik heb je tiramisú wel gemist hoor, carmen! (al had ik teveel last van mijn buikgriep om er uberhaupt van te genieten!!) |
Over 3 jaar krijg je tiramisu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:13
Onderwerp: Incest
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En je wilt ook niet weten hoeveel mensen moeite hebben met het thema vergeven wat christelijke hulpverleners aanhangen..... |
Ooit hoorde ik een definitie van het begrip vergeven die voor mij wel werkbaar was. Of het theologisch verantwoord is weet ik niet, maar ik kon er iig mee verder.
Vergeven als het loslaten van je wraakgevoelens. Het zijn je wraakgevoelens die je ahw 'vastbinden' aan die persoon. Je geeft die persoon over aan God; Hem komt tenslotte de wraak toe. Je wilt geen revanche meer nemen. (Dit is iets anders dan voor je recht opkomen en bijv. aangifte doen, want dat moet je gewoon blijven doen.) Gerechtigheid en wraak zijn niet dezelfde.
Deze manier van loslaten of vergeven is niet hetzelfde als doen alsof er niets is gebeurd. Er is dan ruimte voor erkenning van de gevolgen en het beschadigde vertrouwen. Sommige mensen willen graag vergeven worden om daarna weer in je leven toegelaten te worden (je hebt me toch vergeven?) waarna ze hun gedrag weer voortzetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 11:24
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja, als t regent kun je alles maar gelijk weer schoon hebben, carmen.....
neem je dan even een grootverpakking shampoo mee? (grootste fles graag) |
Ben je nou nog niet weg?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 11:22
Onderwerp: Incest
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Incest vindt helaas in brede kringen plaats en dus ook in de aan ons verwante kringen. Het ergste is natuurlijk dat men in sommige kerken dit grote kwaad laat bestaan. [KNIP] Mensen kunnen er hun hele leven last van hebben en als de kerk en God je dan ook nog in de steek laten, dat lijkt me niet iets wat je ooit kunt verdedigen, ook niet als het in je eigen kring voorkomt. Of, naar mijn overtuiging, zeker niet als het in christelijke kring voorkomt. Het is ronduit beschamend hoe er met misbruikte meisjes in sommige kerken wordt omgesprongen. |
Ik denk dat er terecht verwacht wordt dat er in christelijke kring geen incest voor zou moeten komen. Nergens natuurlijk, maar christenen hebben behalve de wereldse wetten ook nog eens die van God. Het " en gij geheel anders" slaat op het afleggen van de oude mens met daarbij ook alle onreinheid. Wij zouden als christenen ons hier diep voor moeten schamen en ons moeten afvragen; hoe kan zoiets gebeuren? En passende actie ondernemen.
De kritiek en beschuldigingen die de wereld aan de kerk uit is helaas vaak gerechtvaardigd.
De kerk zou een voorbeeldfunctie moeten hebben.
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 09:08
Onderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
|
|
|
Ik vraag mij echter af waarom onze wet- en regelgeving zo is aangepast dat velen die wel echt hulp nodig hebben geen schijn van kans hebben.
Zou het echt zijn vanwege het % 'profiteurs' (want hoe hoog dat % is weet denk ik niemand)?
Of is het meer een politieke kwestie? Gebrek aan draagvlak in de maatschappij? Of agressief dominante politiek van bepaalde politieke partij(en). (En ik noem geen namen ter voorkoming van een politieke discussie over partij-programma's enzo)
Willen wij nog delen als NL van onze welvaart? Willen wij ons nog verantwoordelijk voelen voor het verzachten van en tegemoetkomen aan veel leed in de wereld?
Liefdadigheidsprogramma's op tv doen het goed; en NL tast dan volgens mij ook flink in de buidel. Maar geld geven aan 'ver weg' voelt weer anders dan het toelaten van mensen in jouw comfortzone...
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|