ChristianMatch

Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 23:06
BerichtOnderwerp: Naaste

Naaste

wordt je aandacht
een huis

worden je handen
een vuur

worden je woorden
brood

mens
naaste ben je dan

zegen van God
hemel op aarde

Hans Bouma/Evelyne Dessens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 20:42
BerichtOnderwerp: Laat uw geluk niet afhangen van anderen

O, ik reageerde op je tekst, maar die heb je verwijderd, zie ik nu??????
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 20:40
BerichtOnderwerp: Laat uw geluk niet afhangen van anderen

[quote=JANE866-[/quote]

Als de meeste Christen nu werkelijk eerlijk zouden zijn, dan zouden ze moeten toegeven dat er helemaal niets onherstelbaar fout zit in hun huwelijk. Wat er fout zit is hun relatie met God.]

Je zegt hiermee nogal wat, Jane!

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 11 februari 2013, 20:44
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 19:56
BerichtOnderwerp: Kind van school.

MAT170 schreef:
Gewoon als ik de reacties zie en ook op andere topics, begin me serieus af te vragen of mensen wel echt geloven.

Nee, ik denk dat jij de enige bent!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 19:53

MAT170 schreef:
Ik denk dat mijn topics op christian match aan dovemansoren zijn gericht.

Wat wil je horen, Mat?

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 11 februari 2013, 19:53
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 12:53
BerichtOnderwerp: Euthanasie

JOL252 schreef:
Tja... ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen maar een gesprek inzetten wat goed kan doen. Frank heeft aangegeven al enkele jaren met de dokter alles te bespreken en heeft eea ook al voor langere tijd ernstig overwogen ... kortom is behoorlijk overtuigd en vindt zijn leven nu afgerond...

Dat ik bid dat Jezus, de Opgestane, zich aan hem zal openbaren en hem zal leiden mag duidelijk zijn...

Jol... die dit ook lastig vindt... en een verdrietige zaak.

Ik bid mee!

Jans, vindt al haar woorden nu teveel of te weinig.....

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 11 februari 2013, 13:49
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 07:42

GERRIT084 schreef:
Hé Frank, ik ga zeker niet met je mee huilen, maar probeer met je mee te lopen en te kijken elke dag, naar al dat mooie.
Naar al dat mooie wat er wel is, maar we nu even niet zien, maar morgen misschien wel.

Soms moet je eerst even met iemand meehuilen, voordat je verder kan meelopen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 22:14

Frank, ik huil vandaag even met je mee!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:22
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Er schuilt meer eenvoud in een man die in een opwelling kaviaar eet,
dan in een man die uit principe droge biscuits eet.
(Chesterton)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 18:47
BerichtOnderwerp: Bijstandsmoeders gekoppeld aan rijke man

Wanneer de vrouw 'geupdate' is, mag ze op de foto bij een fotograaf waarna ze wordt ingeschreven bij relatiebureau Mens en Relatie uit Oentsjerk.

Jij hebt een nieuwe foto Jol! ook meegedaan?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 17:24
BerichtOnderwerp: Ik match niet

FRANKT627 schreef:
Ik match met niemand maar ik kreeg wel rare mails van vrouwen...wil je graag dat ik een een printscreen van die mails stuur?

Nee hoor, Frank, ik ben er niet in geinteresseerd!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 17:07

LIES146 schreef:
237? 80? jee, dan ben ik denk ik te kritisch mensen! Ik heb er 3...

Huilende smiley, smiley in tranen

Je weet niet hoeveel ik er van die door CM bedachte matches zelf ook wel vind matchen, misschien wel minder dan 3! Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 16:43

FRANKT627 schreef:
Dat komt omdat je mijn profiel oversloeg... Boze smiley

ik weet niet of een 48-jarige katholieke Belg wel met mij matcht Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 13:04
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats

ROADY558 schreef:
Dus het maakt voor God niks uit of iemand zelf bepaalt over zijn dood, of dat hij dat aan God overlaat?

Het is wel erg off-topic hier, maar toch nog een laatste reactie dan.

Nee, voor het behouden zijn op zich maakt het niets uit. Degenen die Hem aangenomen hebben zijn door Hem verlost en bevrijdt. Een laatste wanhoopsdaad verandert daar niets aan.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 12:46

JETBROEK719 schreef:
Nou echt, ik log vanmorgen in en nu heb ik 237 matches. Ik zou bijna in wonderen gaan geloven Smiley die vol vragen zit

Zo, daar ben je wel het weekend zoet mee als je al die profielen wil lezen.
Ik heb ``maar`` 80 matches volgens CM, maar heb DE match nog niet gevonden.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 12:31

ROADY558 schreef:
Hoe zie je dan in dit licht gezien het zesde gebod?
Als iemand heel bewust voor zijn eigen dood kiest, en daarmee tegelijk zondigt naar God, waar blijft die zonde dan?

die is vergeven.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 12:05

[quote=ROADY558]De bijbel is er volgens mij erg helder in.
Dat het leven van God komt, en dat de dood van satan komt.
Lees het er maar op na.

En als God rust geeft, wil Hij dat NU al doen, terwijl ik levend ben.
En als ik die rust vind, hoef ik ook geen zelfmoord meer te plegen.
Het een sluit het ander uit.

Er zijn genoeg getuigenissen - om inderdaad maar weer ontopic te gaan - van mensen die zich van het leven wilde beroven, en dat God op het juiste moment iemand zond, om de heilsboodschap te brengen.

Ik blijf dus bij mijn standpunt dat wij de dood moeten zien te overwinnen in Christus, voordat de dood ons overwint...

Dus zeggen dat iemand het leven vindt, door zelfmoord te plegen is volkomen onzin. Het werk van Christus zou dan volkomen nutteloos zijn geworden.[/quote]

Het werk van Christus zou pas nutteloos zijn als degenen die Hem aangenomen hebben, alsnog door een wanhoopsdaad, niet behouden zouden zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:43

ROADY558 schreef:
Ik geloof echt beste Zeeland, dat zelfdoding allesbehalve rust geeft.
Er is er maar Een die rust geeft, en dat is Jezus Christus.

Gelukkig is er een God die daar anders over denkt, iedereen die in Hem gelooft krijgt die rust. En een laatste wanhoopsdaad verandert daar echt niets aan!

maar dit hoort eigenlijk op een ander topic thuis...

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 9 februari 2013, 11:46
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:16
BerichtOnderwerp: Hier kun je je lievelingsnummer delen

MAMALOE463 schreef:
Heb je een lievelingslied, deel het dan hier zodat wij mee kunnen genieten.

Ik heb er zoveel maar hier komt dan een nummer wat speciaal voor mij is;

http://www.youtube.com/watch?v=RIZdjT1472Y&sns=em

mamaloe, er is hier al een topic voor! Het wordt er zo niet duidelijker op. Twee topics over vergeven werkte ook niet echt lekker!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 08:01

MAT170 schreef:
Ik heb zelf geen kinderen maar vond het wel goed van een gelovige vrouw die haar kind van de basisschool had gehaald die dag. Ik dacht dat ze klassikaal met occulte dingen bezig waren en toen heeft ze haar kind opgehaald. Ik vond het goed wat ze had gedaan en ik denk dat ik hetzelfde had gedaan.

Ik denk dat het beter is dat je eerst de feiten zeker weet voordat je hier iets schrijft. Zowel in de tekst hierboven als in je andere tekst lees ik twee keer: ``Ik dacht``. Je vindt het goed wat ze gedaan heeft, maar je weet niet zeker wat er gebeurd is., beetje vreemd.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 18:36

KEITH722 schreef:
wat erg om zoiets te ervaren!! (heb ook ooit een keer zo'n situatie meegemaakt en je zou het zóóó graag willen terugdraaien)

wat betreft voorbeschikken: net zoals wij Zijn wil niet altijd ten gunste van die van ons kunnen bewegen... kan God op Zijn beurt ook niet altíjd "voorbeschikken", hij heeft ons gemaakt met een vrije wil dus het is voor hem ook respecteren c.q. afwachten wat wij doen als spontane actie of als antwoord op iets anders

Even voor alle duidelijkheid: ik ga er niet van uit dat God alles voorbeschikt heeft, maar dat heb ik van de week ook duidelijk genoeg geschreven, dacht ik.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 17:55

Vandaag de rouwkaart ontvangen van iemand van de huiskring waar ik tot voor kort naar toe ging. Ze kon het leven niet meer aan. Ik heb haar maar één keer ontmoet, maar het raakt me diep, dat er mensen in je omgeving zijn, die niet meer verder kunnen/durven leven, omdat het leven hen te zwaar valt. Als je er van uitgaat dat God alles voorbeschikt, had hij dan ook hier de hand in?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 22:34

JOL252 schreef:
Ben het met je eens dat wij die vrije keuze hebben. Want wat valt er anders te beoordelen aan goud, hout of stro aan wat wij gebouwd hebben op het fundament...? Is een beetje off topic maar komt wel voort uit het onderwerp.

Ja, ik denk dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen twee stellingen die hier genoemd worden. Ten eerste een God die jou kent en van jou en je omstandigheden afweet en ten tweede een God die alles voor jou regelt en al heel jouw leven uitgestippeld heeft.
In het eerste geloof ik wel, in het tweede niet.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 20:19
BerichtOnderwerp: Vergeven

[quote=SHANITA130]Ik zit in lotgenoten groepen voor getraumatiseerde ooit evangelische.

Mensen die net als ik niets van bijbel of geloof afwisten en die allerlei angst en schuldcomplexen werden aangepraat, met name met vergeven.
En dreigementen met de hel.
Maar ik begrijp wel dat jij dat niet snapt....ja, ik kan me vergissen in mensen.[/quote]

Waaruit begrijp jij dat Jol dat niet snapt? Kun je dat uitleggen, Shanita?
Ik vind dit nu niet zo`n aardige uitspraak.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 19:44
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

vioolconcert van Beethoven, ogen dicht en genieten!

http://www.youtube.com/watch?v=TraxcC_n5HI&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 18:02
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man

SHANITA130 schreef:
Tja, opa en oma zijn omdat ze opa en oma zijn betekent niet per definitie dat ze ooit volwassen werden natuurlijk. Wat een zielig verhaal zeg!
Ja, heb ik uit de eerste hand dat verhaal.....

Er zit veel valsheid in de wereld, tis maar goed dat het geloof er is; God weet hoe graag ik had willen werken, bijvoorbeeld....en hoe erg ik het vond dat ik van de ene op de andere dag thuiszat....

En omdat het uitzendwerk was, dus half jaar weken, vier weken ertussenuit, etc. verdiende ik, ja, tien gulden per uur....maar ik was zo blij met dat werk: administratief werk, daarom kan ik nog typen oa. Want ik kon me type diploma halen voor mijn werk...

@ Leanne: Ja, en ik zit wel uren per dag in een 2de hands spullen zaak in een magazijn, prijsjes op boeken, cd's dvd's en cd roms te plakken, en dan die stapels de winkel indragen. /en dat uren achtermekaar...en dat doen heel veel mensen dit soort werk, en ik ben het aan het opbouwen naar 40 uur.

Nee, maar dan gaan dat soort lui als jij weer lopen zeiken dat dat niet goed is voor de economie, dat het beter is voor de economie als iedereen alles nieuw koopt. En die oude rommel wordt weggeflikkerd.... Zieke smiley

Shanita, zou je a.u.b. op je uitspraken en taalgebruik kunnen letten?!

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 7 februari 2013, 18:03
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 21:42
BerichtOnderwerp: De klik...

MIEKE364 schreef:
Het is eigenlijk pas sinds een jaar of 50 dat vrouwen echt beschermd worden door de staat, dat neemt niet weg dat vrouwen en kinderen nog steeds vogelvrij zijn binnen het huwelijk.
Alleen als ze het zelf niet (meer) pikt, houdt het op. De geschiedenis is zich hardnekkig herhalend en met de komst van minder ontwikkelde culturen binnen onze grenzen is het er beslist niet beter op geworden met name in de eenvoudiger lagen van de samenleving.
Vrouwen en mannen zijn volgens de bijbel naar Gods evenbeeld gemaakt en daardoor gelijkwaardig. De intrinsieke menswaarde is gelijk en tegelijkertijd zijn man en vrouw verschillend geschapen en daar mag je van mij volop voor uitkomen.
De klik is voor mij iets volstrekt geheimzinnigs. Het proces van de klik blijkt zich te voltrekken in enkele seconden bij de eerste ontmoeting en dat zit 'm vooral in de nonverbale communicatie en geuren.
En de klik kan ook zitten in het schrijven met elkaar; tussen de regels door is veel te lezen voor de goede verstaander.
Ook het met elkaar telefoneren kan de klik geven door het woordgebruik, klankkleur van de stem.
Voor mij blijft de klik iets geheimzinnigs en uitermate boeiends want die klik blijf je altijd zoeken en dat houdt de relatie levendig.
Een relatie - ook met een klik - blijft een dagelijkse inspanning van beide kanten. Het bereid zijn te geven en te ontvangen, de ander niet willen veranderen maar aanvaarden zoals zij of hij is. Bewondering en belangstelling blijven voeden voor elkaar zijn betrouwbare bouwstenen.

Geheimzinnig en uitermate boeiend, mooi geschreven, Mieke!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 20:33
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

LEANNE226 schreef:
OOST-SOUBURG - Dominee Lambrecht Quist neemt geen woord terug van zijn uitlatingen tijdens de herdenking van de watersnoodramp in Stavenisse. Vooral over zijn uitspraak tijdens dat de ramp een straf was van God, is veel opschudding ontstaan.

Burgemeester Nuis heeft inmiddels zijn excuses aangeboden aan mensen die zich gekwetst voelen door de dominee zijn uitspraken. Quist zei ook nog dat de straf misschien nog niet genoeg pijn deed. Maar Quist zelf blijft bij zijn uitspraken.

Kotsende smiley
Ik kan er niet bij dat een dominee, die vindt dat hij door God geroepen is, deze boodschap doorgeeft, i.p.v. het evangelie: de blijde boodschap!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:44

JOL252 schreef:
Ik zie dat niet als off-topic maar in het verlengde ervan. Maar als er een nieuw topic geopend moet worden omdat het hier niet kan, be my guest.

Die verantwoordelijkheid als gelovige is interessant. God heeft ons als mede-arbeiders bedoeld en autonomie gegeven. Wat nog een groter wonder is, is dat Hij ons (toe)vertrouwd terwijl Hij weet waar de mens allemaal toe in staat is. Als je eigen verantwoordelijkheid hebt is voorbeschikking van elk moment in je leven nog maar de vraag. Dat al die momenten, voorbeschikt of niet, in Zijn Hand en Zijn aandacht zijn staat voor mij buiten kijf. Maar je hebt eigen keuzevrijheden gekregen en niet voor niets.

God geeft ons inderdaad een grote verantwoordelijkheid. Hij heeft er zelf voor gekozen om de mens de vrije keuze te geven om Hem wel of niet te gehoorzamen. Ik kan zelf op een gegeven moment de beslissing nemen om linksaf of rechtsaf te gaan. Die vrijheid geeft God. Hij wil niet dat wij hem volgen omdat het moet, maar omdat wij daarvoor kiezen. Uit liefde geeft God die vrije keuze en het is aan ons om die liefde te beantwoorden.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:08
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man

CORNE927 schreef:
tips voor de man zijn evengoed tips voor de vrouw.

Ik lees reacties die deels ontstaan uit frustraties, verdriet en beschadiging en dat is logisch, de ouderen onder ons hebben dit ook ervaren.

Nu kan je 2 dingen doen, er (levenslang) in blijven hangen en alles naar beneden halen of er voor gaan, lerend van het verleden en met een positieve kijk.

En ja, dat is niet eenvoudig, maar ik blijf geloven in echte liefde, zij het dat je dit wel een eerlijke kans moet willen geven en niet overal wat achter willen zoeken, want dan blijf je achterom kijken en sta je met de rug naar je toekomst en gaat het nooit lukken.

Wees eerlijk, haal het beste in elkaar naar boven.

En of de man een jongere vrouw wilt, soi, viezerikken of economisch belang heeft weinig met liefde te maken, en wij christenen gaan toch voor de liefde? Hebben we daar geen voorbeeld van dan?

Andersom kan je dat ook zeggen van de vrouw, als de man economisch moeilijk zit, is de interesse er ook (vaak) niet, heeft ook niks met liefde te maken.

Mag ik deze beeldspraak gebruiken? Wat zei Jezus tegen Lazarus? Sta op en.....
Wat geldt voor ons? Hoofd omhoog, schouders recht en ga ervoor en kijk niet achterom ervan uitgaande dat je het verleden een plek hebt gegeven en met positieve energie je nieuwe liefde leert ontdekken..op basis van openheid, eerlijkheid, trouw etc.

Mooi Corné. Inderdaad is het goed om te blijven geloven in liefde, trouw, eerlijkheid en oprechtheid.
Als je dat niet gekend hebt, wil dat niet zeggen dat het niet bestaat. Reden temeer om er alsnog naar op zoek te gaan!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 54 Volgende
Pagina 25 van 54