ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:37
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

WILLEMIJN232 schreef:
Is dat niet een beetje kort door de bocht? Het is natuurlijk prettiger maar een relatie met een ongelovige hoeft toch niet per definitie in te houden dat je een slecht huwelijk hebt als je elkaar daar de ruimte in geeft?

Ik zou een grote bocht maken en elkaar heel veel ruimte geven, maar niet in het anders geloven ...voor mij wel een breekpunt.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:29
BerichtOnderwerp: Calvijn

WILLEMIJN232 schreef:
Het probleem is dat men ook niet anders wil weten......en het is niet alleen iets van vroeger...kijk maar eens naar de refo dromes ........zitten vol met jonge mensen..... ik werk in een Bible Belt gebied en ook met veel refo jongeren en die denken nog net zo als onze ouders vroeger en vinden dat ook de juiste leer.....dus je komt bij mij niet weg met"' éen niet anders weten"" En het is toch ook prima als dat hun keuze is?????Want het blijft hoe dan ook een keuze......Je moet ook oppassen dat je het niet in gaat vullen naar je eigen normen en waarden......
In mijn ogen is dat jammer en triest maar omgekeerd vinden ze mij waarschijnlijk veel te frivool......... Knipoog smiley

Het is vaak een niet anders weten of geloven dat een andere manier niet tot het Heil lijdt.
En in de refo kerken zitten veel jongeren, omdat er vaak grote gezinnen zijn en een rijk verenigingsleven en dat bindt en ook omdat er goede preken worden gehouden, inhoudelijk rijker dan in de zgn.lichter kerken en dat vond/vind ik ook wel.
Alleen om de tijd van 1,5 uur vol te maken komen er veel herhalingen en dat vond en vind ik minder..
en mij vinden ze nu vast ook frivool, in de lijdenstijd naar Gooise vrouwen..

had er zelf wel enige moeite mee..te weing bij stil gestaan toen we bespraken

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 26 maart 2011, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:23

HANNAH810 schreef:
de sociale leefomgeving van de mede-kerkgangers speelt ook een rol denk ik, marian;
ik kom ook uit de zwaar reformatorische hoek van huis uit, en als je één op één met iemand praat, hoor je soms een veel vrijer en ruimer getuigenis, dan wat "de kerkelijke buitenwereld" hoort.
dan denk ik wel eens; het is net als met nicodemus; hij geloofde wel, en had de Heere Jezus lief, maar durfde het niet uit te dragen "om de vreze der joden".
ergens is het heel triest, om je geloof niet te kunnen delen, omdat je bang bent voor de "keuring" en afwijzing die er onherroepelijk op zal volgen.

MIjn moeder zei dat ook vaak en toch gingen zij als ds. dochters gewoon hun gang.
Dan hadden zij als meiden iets gedaan waar de goegemeente mijn opa op af rekende door zondags niets of niet veel in het kerkenzakje te doen..
en mijn opa preekte op "het zakje"...en "men" wist dat..echt heel erg zoiets..

Als je ergens toebehoort, waartoe dan ook, moet je je toch voordoen zo je bent en overal over kunnen praten ( in de meeste gevallen dan), in ieder geval volgens mij je mening durven/kunnen geven..als daar angst bij komt kijken wat voor soort dan ook, klopt er iets niet..waar angst is kan nooit volledige acceptatie en liefde zijn...ik heb het zelf ervaren want ik kom ook uit die hoek.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:44
BerichtOnderwerp: vrije wil versus Gods plan.

JAN786 schreef:

Dus God heeft een raadsbesluit gemaakt. En Hij heeft mensen bestemd voor het eeuwige leven. Dat zeg ik niet dat zegt de bijbel. Ik daag mensen die leren dat God geen verkiezing heeft uit om deze teksten dan zo uit te leggen dat hun theorie blijft bestaan...

"Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden.
Want een ieder, die bidt, ontvangt, en wie zoekt, vindt, ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:38

DAVID923 schreef:
Omdat Hij al wist wat er ging gebeuren, wat Judas zou doen stond al in een profetie.

En nogmaals we hebben een vrije wil, maar met een limit een beperking.
zie het als een schaakpartij met God, je bent vrij om te zetten, maar uiteindelijk bepaald God de uitkomst.

God weet alles van te voren..wat heeft de uitverkiezingsgedachte dan voor zin?
Er staat in de Bijbel: "Het gebed van een gelovige vermag veel"..en ook. "God laat zich bidden"
Dat is ook op diverse plekken in de Bijbel aangetoond. en dit vind ik veel bemoedigender en Bijbelser om aan vast te houden..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:33
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

CROSSROAD317 schreef:
Ik ga niet mee, er is dus nog een plaats beschikbaar.

En je wilde nog wel stappen naderhand Smiley die vol vragen zit Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:18

WILLEMIJN232 schreef:
Wij vinden het erg denk ik weleens, ik ken het zelf ook heel goed maar aan de andere kant weet ik ook dat die mensen ook een omslag in hun denken kunnen maken maar dat toch om de een of andere reden niet doen......Dus het is ook weer een vrije keuze die je-hoe moeilijk dat ook in jouw/mijn beleving is, moet respecteren. Het is hun geloof waar ze zelf voor kiezen......

Het moeilijke is juist dat onze generatie wél een omslag in het denken kan maken, maar die generatie van onze ouders geloof ik toch veel minder....mijn moeder helemaal... haar "pa" was predikant en ontving veel "indrukken" waarvan zij altijd heeft gedacht dat je die pas kreeg als je "op je knieën" tot geloof kwam.
Allicht respecteer ik een ander zijn gedachte hierover, maar de moeite en de zwaarte van de druk die deze geloofsbeleving je geeft wordt denk ik wel vaak onderschat.
Het is niet vaak een keuze..het is vaak een niet anders weten of geloven dat een andere manier niet tot het Heil lijdt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:00

DINI968 schreef:
Ik heb de test nog niet gedaan maar ik kom uit een calvinistisch nest.
Mijn ouders hadden een blij geloof tot mijn vader overleden was toen ging mijn moeder heel erg twijfelen aan haar behoudenis.
Door het lezen van het boek Knielen op een bed violen van Jan Siebelink ben ik mijn zeeuwse moeder beter gaan begrijpen in haar angsten. Gelukkig heeft ze later vrede in haar hart gekregen en ze is gestorven toen het lied daar ruist langs de wolken een lieflijke naam gezongen werd.
Maar de beklemming van het calvinisme heeft denk ik vele mensen grote angsten gegeven.
Nu de test nog doen, ik ben benieuwd.....
En Gooise vrouwen is echt hilarisch..........
Coole smiley met zonnebril Zieke smiley

Pas nog "Het lichaam van Clara"gelezen...Hij heeft altijd wel wat trieste boeken vind ik...
MIjn moeder was ook een zeeuwse Lachende smiley een thoolse om precies te zijn..en ja, mijn moeder had ook erge twijfel aan haar behoud..
Zó erg..dat streng orthodoxe..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:55
BerichtOnderwerp: Lente

[quote=MARIO216]Dit zie ik vanuit mijn raam:

Prachtig Mario, en hoor je ook het vleugelgeklepper? of heet dat geklapwiek?
Dat hoor ik hier vaak ook, mijn achterbuurman houdt postduiven zie je..
Prachtige vogelgeluiden vind ik..kan ik zo van genieten.. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 26 maart 2011, 12:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:50

WILLEMIJN232 schreef:
Je moet hem ook niet zo heeeel serieus nemen Crossroad.......... Knipoog smiley

Vandaar dat ik hem hier neer durfde zetten.... Knipoog smiley niet echt heeeeeeeeeel serieus...die test..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:48
BerichtOnderwerp: Wees van jezelf bewust!

CROSSROAD317 schreef:
Was dat nou een Calvinistische gedachte of een bijbels onderbouwde gedachte Clown smiley Knipoog smiley

Tsja, wat zal ik daar nu van zeggen? een beetje van allebei? Knipoog smiley
maar calvinisten schipperen niet Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:18
BerichtOnderwerp: Wees van jezelf bewust!

ELLEN203 schreef:
De maatschappij dat ben jij, zijn we het vaak over eens als mensen
In deze maatschappij kent men helaas vaak geen grenzen
Men gaat maar door en werkt zich uit de naad
Uiteindelijk doet men zichzelf lichamelijk en/of psychisch ontzettend veel kwaad
Men is vaak van zichzelf niet bewust
Dat kan uiteindelijk nare gevolgen hebben voor de levenslust
Men denkt dan: waar doe ik het nog voor
en gaat er helemaal aan onderdoor
Hoeveel mensen zijn er wel niet in behandeling bij een psycholoog
Wat men eist in de maatschappij is vaak onmenselijk hoog
Daardoor verliest men uiteindelijk zichzelf uit het oog
De spieren in de schouders voelen aan als beton
Ik wou dat het allemaal anders kan en kon

Wees van jezelf bewust
Vrije tijd nemen na je werk is voor je eigen onderhoud een must
Doe naast je werk iets leuks als bijvoorbeeld een sport
Maar doe jezelf qua ontspanning niet te kort
Het is soms best goed om aan het eind van de dag stil te staan
en bij jezelf te denken: Wat heb ik nou eigenlijk gedaan?
Wat zijn mijn wensen?
Maar wat zijn mijn grenzen?
Grenzen verleggen is soms goed
Maar weet wat je doet
Zorg dat je niet te veel van jezelf eist
Dat je de positieve dingen prijst
dat je je tegen lichamelijke en/of psychische klachten behoed
Heb goede moed
Lichaam en geest is één
Ben je negatief gestrest, voelen je schouders aan als steen
Wees van jezelf bewust
Dat is voor je eigen onderhoud een must!

Heel mooi, ik geloof ook dat je eerst goed voor jezelf moet zorgen, vanuit Gods liefde voor jou en Zijn zorg voor ons.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:10
BerichtOnderwerp: daten Bijbels?

CROSSROAD317 schreef:
Maar nu weet ik nog steeds niet, ook na het beluisteren van alle links, of daten bijbels is of niet ??

Want "goede" argumenten die "tegen" daten spreken heb ik nog steeds niet gehoord of gelezen.

Zouden die er echt zijn denk je? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:09

Test je C-Factor
31%
Je hebt wat calvinistische trekjes. In enkele opvattingen lijk je op een calvinist. Je slaat je echter heel wat gemakkelijker door het leven, waardoor je daar ook van kunt genieten.
Arbeid 29% Met het calvinistische arbeidsethos ben je niet behept. Je werkt vooral voor jezelf, en veel harder hoeft het niet.
Geloof 60% Je bent een onbezorgde gelovige, die zich niet al te druk maakt.
Rechtlijnigheid 40% Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!
Relaties 0% In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.
Soberheid 0% Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.

Hier schrok ik echt wel van.. Knipoog smiley temeer daar ik in het verleden op een reformatorische school heb lesgegeven..
Hoe kon ik zó veranderen Smiley die vol vragen zit Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:51

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben gisteren naar de film Gooise Vrouwen geweest en als je die gezien hebt kan je dit niveau echt niet meer aan........ Engeltje smiley

Hij was heerlijk humoristisch he?..
.en het maakt me niet uit wat of Calvijn daar nu van gezegd zou hebben..Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 08:53
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Wakker worden doe ik op mijn gemak in bed.. Knipoog smiley

en dan deze, blijft wel de mooiste..http://www.youtube.com/watch?v=iVbq-7o84jU op puur natuur na.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 08:09

http://www.youtube.com/watch?v=AscPOozwYA8
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 07:46

http://www.youtube.com/watch?v=7ESHjYat9rk
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 22:08

Maar hoe kan de vrije wil versus Gods plan staan als God zelf de vrije wil geschonken/geschapen heeft?

En wat betreft de praedestinatie zei Jezus...:

" Heb Ik niet u twaalf uitverkoren? En een uit u is een duivel."
Dan lijkt het me dat die duivel alsnog verloren gaat? omdat Jezus het hier zegt?
Johannes 6:70

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 22 maart 2011, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:43
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

MARIO216 schreef:
Dinsdag 22 maart, 1 Sam. 17: 38-45; Wees wat je bent!

Koning Saul wil van David een soldaat maken. Hij krijgt het harnas van de koning aan! Maar ach, die arme David! Hij heeft nog nooit zo’n wapenrusting gedragen. Hij komt geen stap verder. Hij kan geen voet verder. Hij kan geen voet verzetten! Nee, David wil blijven wat hij is: een herder. Zo gaat hij de vijand tegemoet. Een staf in zijn hand, een paar stenen voor zijn slinger in de herdertas – dat is zijn hele wapenrusting! Een herder is hij en geen soldaat!
Wees wat je bent! Zeker, vijanden zijn er genoeg, ook in onze tijd. Er zijn mensen en machten die proberen in deze wereld aan de regering te komen. Reusachtige krachten die de hele aarde het liefst onder de voet zouden willen lopen. Daartegen vechten? Prima! Maar – blijf die je bent! En probeer in je eigen omgeving, in je eigen beroep een goed soldaat van Christus te zijn! Soms kan een steentje meer betekenen dan een speer!
Wees die je bent! De Zoon van David heeft laten zien wat dat betekent: Jezus. Hij heeft de reusachtige overwonnen: de duivel en de dood! Hoe? Nee, niet als een ridder hoog te paard. Maar als een koning op een ezel, als een herder aan het kruis. Hij bleef die Hij was: Gods liefde in vleed en bloed.
Wees wat je bent! Er is maar één wapen dat de wereld dat de wereld overwint: ons geloof!

Blijven wie je bent..erg bemoedigend weer.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:30
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Heerlijk een eind gefietst... als ik dat toch niet zou kunnen.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:18
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

HANNAH810 schreef:
toch ben ik er wel nieuwsgierig naar crossroad;
kun je onder een ander topic misschien meer info geven?
want net als marylien heb ik ook onduidelijkheden over het evt "aanwezig zijn van zonden in de hemel" voor de schepping
en ben ik nieuwsgierig hoe je het chiliasme ziet....

Ik ben ook wel benieuwd daarnaar...nieuw topic? cross? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:05
BerichtOnderwerp: Lente

HENK710 schreef:
Vorig jaar had iemand deze link geplaatst...
Vond em zo mooi Verlegen lachende smiley dus heb em weer even opgezocht,
Voor de liefhebbers we kunnen weer gaan volgen Knipoog smiley

http://www.beleefdelente.nl/

*Does die hier toch echt van kan genieten*

Wat mooi, thx...
ik zeker ook.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:03

LEONARD480 schreef:
Trouw aan die ander is één van de facetten, maar is dat genoeg voor een goede relatie ...merk dat je schreef dat er barsten waren in je huwelijk en dat is toch een voortvloeisel uit een diepliggend probleem in die relatie.
Ga heel ver met je mee in je betoog om een drievoudig snoer relatie te hebben, maar zou zal jij dat nu anders doen met een partner?

Ik zou een gelovige partner willen hebben.
Al heb ik vrienden die niet gelovig zijn...maar ik vind het in een liefdesrelatie onmisbaar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:00

CHATULIEM619 schreef:
Zelf denk ik dat als je de Heer echt wil volgen, je je niet lekker voelt bij samenwonen of LAT...Voor mij is het ook een bewijs, dat het gewoon niet kan.
Waar ik heel veel moeite mee heb, is dat mensen de Bijbel willen gebruiken om hun eigen gedrag goed te praten. Dan is de Bijbel niet het richtsnoer, maar je eigen gevoelens en dat kan nooit goed zijn.
Wees dan gewoon eerlijk, en zeg dan dat je niet zo leeft zoals God dat bedoeld heeft. En ik geloof dat er dan best wel begrip kan zijn. Mensen die te vuur en te zwaard hun eigen gedrag lopen te verdedigen, houden zichzelf voor de gek. Tenminste, dat is mijn mening.
Er is geen enkele tekst te vinden, dat seks buiten het huwelijk goedkeurt, wees daarom verstandig, gebruik die Bijbel daar dan niet voor. Ik kan best wel begrip opbrengen voor mensen die om allerlei redenen in deze samenlevingsvorm belanden, soms zijn antwoorden niet zo snel voor handen. Maar waar ik niet tegen kan, is dat mensen de Bijbel zo gaan inkleuren om hun eigen gedrag goed te praten. Dan is Gods Woord niet meer de norm, maar je eigen gevoelens en gedrag.
Tegenwoordig is de basis voor een huwelijk liefde, vroeger was het meer een zakelijk contract. En juist die zakelijke overeenkomst stuit veel mensen tegen de borst, terwijl het ook wel voordelen heeft. Je hebt je dan niet alleen lichamelijk en emotioneel aan de ander overgegeven, maar je hebt ook je wettelijk aan de ander gegeven.

Ik geloof ook wel dat God een huwelijk als trouw-verbond heeft gegeven.
Was Jezus' eerste wonder niet op de bruiloft te Kana?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:28
BerichtOnderwerp: bidden voor moslimcollega

ROSALIA922 schreef:
moslims zijn ook mensen , ik kijk naar mensen zolas jesus dat deed, hij veroordeelde niet ,ik ben christen en wil leven als jesus , hij keek naar mensen hun hart, je ken het verhaal wel van wie is je naaste ,de naaste zijn de mensen die je helpen, ik ken hele lieve moslims met een heel goed hart ,God is liefde , liefde is van God, amen

Heel mooie houding van je Rosalia...
Ik heb een hindoe collega met een ander geloof en ook veel anderen die niet gelovig zijn.
Vanuit ons omgaan met de ander en dan vanuit een liefdevol hart dat op Jezus gericht is bereiken we de ander.
Net als jij vind ik dat het altijd weer de liefde is.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:22
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

CROSSROAD317 schreef:
Waarom niet ??

God schiep de mens naar zijn evenbeeld.
God heeft lucifer uit de hemel gegooid, dus ik neem aan dat Hij boos is geweest ...

Gek..dat vind ik nu ook en toch he?
Waarom werd Lucifer uit de hemel gegooid..hoe kon er bij de engelen al ontrouw zijn aan God...zou Hij die ook met een eigen keuzemogelijkheid hebben geschapen?
Het gebeurde al vóór de schepping...want Satan verleidt de vrouw..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:13

MARYLIEN613 schreef:
Neen Henk ik geloof dat je evengoed een drievoudig snoer kan hebben bij samenwonen,
aanvankelijk had ik iets (al heel lang) van nooit meer trouwen,
wel samenwonen,
bij de preek van deze morgen kon ik er inkomen dat het huwelijk Gods wens was,
(kan het alleen maar niet goed meer onder woorden brengen hoe dit gebracht werd - aiaiai ik was heel moe en mijn geheugen zal maar op halve kracht gewerkt hebben vrees ik)

Jaren geleden was ik getuige van een huwelijk onder evangelische christenen,
ook daar in de preek ging het over het drievoudige snoer,
ben dit nooit vergeten, vindt dit zo mooi,
maar volgens mij is dit drievoudige snoer toch ook onder samenwoonders te vinden die oprecht God in hun relatie betrekken.
Ik geloof zelfs dat dit snoer in alle soorten relaties kan zijn (bijv ouder/kind/God)

Bij mijn ouders thuis hing deze spreuk in de gang...hij kwam van mijn grootmoeder..en ik heb het altijd betrokken op een huwelijk..tot het mijne barsten ging vertonen..
Ik weet nu dat het gaat om de relatie binnen je huwelijk..de relatie die je beiden hebt met God..en dat dát het geheim is van het drievoudig snoer..
En dat het te maken heeft met trouw en dat je zelf kiest om trouw te zijn aan de ander..in wat voor soort relatie ook.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:06
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARISKA601 schreef:
deze discussie word ook al gevoerd op:

https://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1971

Heb het net gelezen, thx.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:03
BerichtOnderwerp: Ben jij opgewekt?

MARSJG370 schreef:
Nou dan leef ik maar iets korter, dan heb ik wel een veel gelukkiger en mooier leven gehad, wat heeft het trouwens voor zin, om als een ouwe chagrijn, zonder vrienden of familie oud te worden? Clown smiley Clown smiley
Lachen is gezond, zo is uit onderzoek gebleken, dus ik til niet zo zwaar aan het Amerikaanse onderzoek. Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Geweldige reactie..ik kies daar ook voor...
weet geeneens hoe lang of ik leven ga en hoeveel korter het dan is.. Clown smiley

Heeft God mijn tijd allang niet bepaald?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 39 Volgende
Pagina 25 van 39