Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:04
Onderwerp: Singledag 2012 ?!
|
|
|
ERIKA129 schreef: | even voor de goede orde het middelpunt van Nederland ligt in Lunteren in het bos Als we dan toch even topografische bezig zijn En daardoor woon ik op een paar kilometer na midden in het land |
Klopt, er schijnt zelfs een paaltje te zijn exact op het centrum....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 13:55
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 11:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 00:33
|
|
|
THOMAS968 schreef: | 1 x links en twee keer rechts op een Engelse rotonde? Zou je dat wel doen? En hoe moet dat eigenlijk? Navigeren is echt iets voor vrouwen, merk ik.
Tom, navigeert toch maar zelf, zo'n ding heet niet voor niets TomTom |
Heel gewoon natuurlijk..... .....uitgaande van een rotonde met 4 afslagen gewoon 1x links de rotonde op en twee keer rechtsaanhouden op de linkerrijbaan... ......simpel.... ...en ....de aanwijzingen die de TomTom geeft worden natuurlijk niet voor niets uitgesproken door een vrouwenstem..... ?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 7 september 2011, 00:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 17:26
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dus dan moet de kerk alles maar goed gaan vinden of door de vingers gaan zien om de nabestaanden niet te kwetsen? Dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.
Als de pastoor de dienst wel geleid had, wat had hij moeten doen? Zn geloof verloochenen en doen alsof het goed was, of een eerlijke preek houden met dat wat er gebeurd is niet goed is. Ook dat had de nabestaanden gekwetst en lijkt me nog vele malen erger. |
Nee, dat bedoel ik niet, dat hij zou moeten huichelen, maar misschien hebben de nabestaanden zelf grote geestelijke nood als ze veel van die persoon hebben gehouden. Verwijten zichzelf misschien van alles. Ik dacht meer in de trant van het gegeven, dat de pastoor misschien meer pastorale nazorg aan de nabestaanden had kunnen geven. Zij moeten omgaan met de gedachte, het weten, dat een geliefde na zijn dood misschien niet bij de Heere is. De pastoor gaat toch ook altijd vooraf in gesprek met de naaste nabestaanden. Hij kan dan zien wat er speelt, ook in een familie. Zo zou hij misschien tijdens zo een ceremonie pastorale zorg kunnen bieden aan een hele familie tijdens. De nabestaanden zouden heel goed kunnen beseffen dat zelfmoord niet goed is. Maar goed, het is wel hypothetisch wat ik hier schrijf.
En de Heere God moet centraal staan...dat blijft een gegeven waar ik het helemaal mee eens ben.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 6 september 2011, 17:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 17:12
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat had ik nou best 's willen zien |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 17:08
Onderwerp: Het weer
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 15:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 17:05
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Thomas. drie keer links is ook rechts. |
Nou, niet op een rotonde! Als je op een rotonde drie keer links gaat zit je volgens mij al een héééél eind van de rotonde af en niet in een rechtse richting.... k Heb het net om de salontafel, die even als engelse rotonde dienst moest doen, uitgeprobeerd!!!!..... .....lol......en kwam achter de bank met mijn neus tegen de muur uit. Het is dan toch 1x links en 2x rechts????? Ook al rij je op de linkerbaan.....???????? Tsjonge jonge...wat een denkwerk weer......
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 6 september 2011, 17:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 16:51
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Het gaat er toch niet om wat WIJ iemand wel of niet aanrekenen, het gaat erom wat God vind. Ik ken situaties waarin ik kan begrijpen dat iemand eutthanasie of abortus laat plegen, maar goedkeuren kan ik het niet, over leven en dood beslist God, niet de mens.
Ik geef deze pastoor dan ook gelijk. |
Ja, helemaal mee eens hoor. Mijn opmerking was alleen bedoeld om een nuance aan te brengen. Ook kinderen plegen zelfmoord. Ik weet niet hoe de Heere met zelfmoord omgaat. Maar gaat de pastoor dan niet op de rechterstoel zitten en velt hij dan niet een oordeel, vraag ik me af? Een begrafenisceremonie is toch ookmeestal voor de nabestaanden? Zij missen dan wel troost van een dienst die bij zo een situatie zou passen.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 6 september 2011, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 14:21
|
|
|
PIETER649 schreef: | Eigenlijk is het schandalig dat hierover ophef veroorzaakt word. Als pastoor houd deze man zich aan de regels van zijn kerk. De regels van de kerk zijn duidelijk, geen actieve euthanasie en geen zelfmoord, anders geen begrafenisdienst in de kerk. Wat mij opvalt is dat nergens in de berichtgeving staat dat deze persoon een trouw kerkbezoeker was. Waarschijnlijk weer typisch een verhaal van: wij eisen en de kerk moet maar draaien zoals wij willen.
not:
De tijd mag wellicht moderner en losser gaan denken, GOD is wie hij is. God gaat echt niet zijn wetten versoepelen omdat de moderne mens maar vind dat iets "moet kunnen" Mensen zouden zich ook eens moeten realiseren dat het "ondraaglijke lijden" hier op aarde weleens best zou kunnen vallen vergeleken met het lijden in de hel. Men kan beter de genadetijd benutten dan deze voortijdig te beeindigen... |
Ja, over het algemeen genomen is dat wel zo, maar er zijn natuurlijk persoonlijksstoornissen, waarvan bekend staat dat mensen met deze handicap hun lijden dermate erg vinden, dat ze niet verder kunnen met het leven. Kun je iemand met een ernstige persoonlijksstoornis aanrekenen, dat hij zelfmoord pleegt? God blijft dezelfde en een kant van God is ook dat Hij, in de gelijkenis van de Goede Herder zijn hele kudde achterliet om één schaap dat verstrikt was geraakt te redden. Het punt wat ik maar wil maken is.....reikt de (Rooms katholieke ) Kerk wel de hand uit naar de medemens in nood? Tot in hoeverre is het proces van de individualisering van de maatschappij doorgedrongen in de (RK) kerk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 13:03
Onderwerp: operatie
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Reken maarrrrr |
Fijn he...weer kofie kunnen pakken wanneer je wilt, je eigen muziek weer op kunnen zetten....'s avonds weer gezellig kaarsjes aan...hoop dat je er, ondanks je zorgen die er nog zijn, van kunt genieten.....en k blijf zeker voor je verdere herstel bidden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 22:45
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | pff, wat een baarlijke nonsens weer. |
Als je bij Griffin in de bus zit, doe je alleen maar schietgebedjes, denk ik...lol.... .... nee hoor...grapje.....je bent dé beste buschauffeur van cm....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 5 september 2011, 22:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:45
Onderwerp: operatie
|
|
|
JOSINA022 schreef: | het heeft even geduurd, maar hier dan toch het laatste nieuws:
de ontstekingswaarden zijn verder gedaald en da's heel gunstig. Echter is mijn hb ook weer gezakt, maar niet zover dat ik weer een zakje bloed nodig heb. Wel moet ik aan de medicijnen daarvoor en natuurlijk qua voeding het nodige. Hm...verplicht biefstuk eten
Inmiddels ben ik voorzien met een wachtlijst aan instructies en mag ik morgen dan toch echt naar huis! |
Wat fijn voor je, Josina, wat zul je blij zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 18:21
Onderwerp: Het weer
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 15:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 18:07
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Ja, ben het met je eens....ik refereerde even aan het referentiekader van waaruit ik een beginnende mening heb gevormd en vooroordelen heb losgelaten. De persoon met wie ik in contact ben geweest, die Yoga deed, had goede gesprekken nodig over dit onderwerp en geen buitensluiting en vooroordelen.
Heel goed mogelijk dat ik dingen invul. Dan wil ik dat graag terugnemen.
Maar ergens begrijp ik je zin, waarin je aangeeft dat ik zeg dat christen zijn en Yoga niet samen kan gaan, niet. Ik geef toch aan dat ik aan het onderzoeken ben of je ook met Yoga bezig kunt zijn én christen kunt zijn? Zolang je op de Heere alleen gericht blijft lijkt er geen probleem. Sommigen gaan er echter heen om innerlijke rust te vinden door trainingen en die vormen van Trancendente Meditatie, dat zou ik zelf nimmer en nooit gaan doen. Dat is een onderdeel van Yoga waar ikzelf huiverig voor ben. Het enige wat ik maar wil benadrukken is, dat in gesprek blijven over Yoga beter is dan veroordelen. En op dat punt heb je gewoon gelijk, ik deed dat ook, invullen zonder gegronde studie erover te doen.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 5 september 2011, 18:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:46
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232] k Begrijp je vraag. De mens van deze tijd is op zoek naar een beetje geluk of ontspanning. Als we religieus van aard zijn, zijn we op zoek naar God of, zoals veel het tegenwoordig zeggen, het goddelijke in ons. De enige plaats waar een christen echte vrede kan vinden is bij de Heere God. Als de oefeningen overgaan in Transcendent Meditatie, die d.m.v. allerlei trainingen innerlijke rust moet brengen, denk ik dat het niet goed is. Ontspanning zoeken of innerlijke rust zoeken zijn twee hele verschillende motivaties waarmee iemand naar Yoga kan gaan.
Ik heb naar aanleiding van gesprekken met deze persoon zelf wat onderzoek gedaan, omdat ik hem eerst afwees als zijnde occult.Dat is dus een vooroordeel. Hij was lid van cm, was een open persoon en kreeg als pas bekeerde zoveel tegengas, dat hij nogal beschadigd de site heeft verlaten. Hij deed aan Yoga puur voor de ontspanning, omdat de oefeningen zo moeilijk waren, dat hij al zijn aandacht voor die oefeningen nodig had en niet meer aan zijn werk kon denken. Ik heb er zelf geen enkele ervaring mee, maar kan me wel voorstellen dat iemand die oefeningen op zich als prettig kan ervaren en dat iemand niet uit hoeft te zijn op transcendente meditatie. Maar dit alleen even om toch ook wat nuance aan te brengen in de discussie. Vooroordelen omtrent Yoga kunnen pasbekeerden buitensluiten die idd totaal niet begrijpen waar de heftige reacties vadaan komen. Het gaat er ten diepste toch om om hierover in gesprek met elkaar te blijven en niet te oordelen. Er zijn ook mensen, zie andere reacties op de site, die er wel nare ervaringen mee hebben. Ik denk dat beide mogelijk is....ligt helemaal aan je motivatie, waarom iemand Yoga doet.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 5 september 2011, 18:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:28
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Wat ik van een vriend begrepen heb is yoga in het begin niet occult. Hij deed psychisch erg zwaar werk en deed bepaalde oefeningen om op de één of andere manier zijn lichaam en de grenzen van zijn lichaam te leren kennen. Hiermee kon hij zich afreageren, door volledig op het verkennen van de mogelijkheden van zijn eigen lichaam gericht te zijn Deze oefening zijn, als je je grenzen bereikt hebt, wel 'grensverleggend'. Echter, het opjezelf gericht zijn kan grensoverschrijdend worden en je gericht laten zijn op jezelf en niet meer op de HEERE God. Daarom denk ik dat sommige mensen aan het begin de yoga (terecht) als onschuldig ervaren, maar niet weten dat je zo steeds verder verder kunt worden gelokt om wel in occulte strekkingen verzeild te raken...sommigen kunnen die grens misschien wel scherp onderscheiden. Ik zou het zelf nooit doen....maar begrijp de strekking van zijn verhaal wel.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 5 september 2011, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |