ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 22:04
BerichtOnderwerp: knuffer de KNUF

Ik geef vandaag een knuffel aan Cross, omdat ie vandaag jarig is... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 22:00
BerichtOnderwerp: hoelang ben jij vrijgezel ?

SILVER916 schreef:
hoelang ben jij vrijgezel ? Knipoog smiley

ik 3 jaar

hmmm... ik vind dit een iets te persoonlijke vraag voor een openbaar forum...
Ik zeg dit liever aan iemand die ik al een beetje ken, ik vind het forum voor dit soort vragen niet zo geschikt. Maar da's mijn mening.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 21:56
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

TRIJNIE671 schreef:
Hey Cross , Henk en alle jarigen van harte gefeliciteerd Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley , een hele fijne dag toegewenst . Knipoog smiley

Groetn uut Grunn Lachende smiley

Cross, Henk en alle jarigen, ook van mij van harte gefeliciteerd !!
Maak er een mooie dag (eh, inmiddels avond Engeltje smiley ) van... Lachende smiley

Maar dan uit Gelderland Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 13:51
BerichtOnderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?

MARIAN519 schreef:
Het kindje kiest als ze volwassen is in de vorm van het doen van belijdenis.
Hiermee schaart ze zich achter de keuze van haar gelovige ouders en kiest zelf.
Net zoals de ander zich laat dopen zodra hij/zij volwassen is.
Hiermee stemt hij/zij ook in met de opdraag keuze van de ouders en kiest er zelf voor om bij God t ehoren.

Bij de kinderdoop erkennen we dat God ons roept en dat wij daarop antwoorden en zeggen dat wij en ons gezin bij Hem willen horen.
Als gelovige ouders wil je dan je kinderen die je ontvangt van God ook bij Hem brengen en wij doen dit door middel van de kinderdoop, jullie door op te dragen.

IK denk dat we wel moeten onthouden dat dit een teken is en dat Jezus heel bewust zegt dat het om het geloof gaat.

En in de bijbel ( N.T. ) staan heel veel voorbeelden van mensen die genezen/opgewekt werden op grond van het geloof van de ander.

Het gaat dus altijd om het geloof. van jezelf of de ander die het dichtst bij jou betrokken is...

huh ?
Ik vind dit wel wat apart klinken hoor...!!

Neem nou mijzelf... ik heb bewust belijdenis gedaan (wist nog niet eens af van dat er een volwassendoop bestond), maar stond ik daarmee achter de keuze van mijn ouders ?
Nee dus... !! Mijn keuze heeft niets te maken met hun keuze, maar met Gods gegeven liefde, mijn geloof in Zijn Zoon en mijn antwoord daarop. Ik geloof namelijk dat God van elk mens persoonlijk een keuze verwacht om Jezus wel of niet aan te nemen... dat staat mijns inziens los van hoe je ouders in het geloof staan.

(Zie ook de tekst in Mattheus 10:"37 Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig").

Dat ik nog steeds achter de kinderdoop sta heeft met name te maken met dat ik geloof dat God de initiatiefnemer is... Hij heeft ons eerst liefgehad en God wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat... al vanaf onze geboorte (liever gezegd vanaf ons bestaan) staat Hij positief tegenover/ t.o.v. ons leven... het is aan ons om daar (later als we die bewuste keuze kunnen maken) op te antwoorden... (Zijn liefde al dan niet aan te nemen).

En in het verlengde daarvan dat Jezus gezegd heeft dat we de kinderen niet mogen hinderen.

Dit alles gezegd te hebben denk ik dat het God met name gaat om ons persoonlijke geloof... !!

Ik denk zelf niet dat het voor God iets uitmaakt of je belijdenis doet of je als je de bewuste keuze kan nemen, je (als volwassene) laat dopen.
Beide is het een bewuste keuze voor Jezus/ God.
Veel van wat ik in de kerk leerde blijkt ook niet te kloppen, daarom vind ik het belangrijk om het te toetsen aan de bijbel.

Over de volwassendoop ga ik nadenken...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 2 februari 2011, 13:54
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:55
BerichtOnderwerp: eerste date afspraak ,wat doen samen ?

HENDUK927 schreef:
kan henkie nie klussie dan does kom wel ff helpen als ie nodig is hoor vraag er nie veel voor 750 euries of is da veel Clown smiley

Hee Duck, begrijp ik dat nou goed ? Lachende smiley
Ben je toch te huur ? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:49

MARIANNE129 schreef:
Ehmmmm, Marylien, eigenlijk was Henduk mij (marianne) aan het helpen hoor, was mijn behang, dus wie heeft nou wiens werkjes gedaan??

hehe... Knipoog smiley
Ik had de neiging te antwoorden... Smiley met dichtgeplakte mond heb me maar ff gedeisd gehouden...
Knap hè Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:47

LEONARD480 schreef:
Er zijn nog wel meer leuke mannen Susannah .... Clown smiley

Laat me raden... daarvan ben jij er 1 zeker ? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:18
BerichtOnderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?

MARISKA601 schreef:
ik bedoel er mee, dat het al zo'n uitgekauwd onderwerp is
waarin we van mening BLIJVEN verschillen.

Zolang er wederzijds respect is Mariska, vind ik er niks mis mee om over dit onderwerp door te gaan...
Als je er niks mee kunt leg je het naast je neer, en wie weet... denk je een keer... hee, zo heb ik het nog nooit gezien... dan kun je nog bij je mening blijven of je herziet je mening omdat je de dingen anders ziet...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:52
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel

ELSKE510 schreef:
Ik las van iemand het volgende over een jongetje:
Tot mijn 14e jaar ging ik met mijn ouders naar een reformatorisch protestantse kerk.
Ik werd naast de bijbel onderwezen in de heidelbergse catechismus.
De heidelbergse catechismus en de geloofsbelijdenis samen vormden het hart van deze leer.
Lees hierbij de vragen 1 t/m 13 van de heidelbergse catachismus. .....
(ik wil je ze ook wel toesturen)
Vraag 13: Maar kunnen wij zelf onze schuld betalen?
Antwoord:
Op geen enkele manier. Wij maken de schuld juist elke dag groter. (curs.je)
Vervolgens geeft de catechismus aan dat we slechts enkel en alleen door het geloof in Jezus Cristus die voor onze zonden is gestorven, bevrijd kunnen worden.
God heeft ons zo lief dat hij zijn eniggeboren zoon voor ons heeft geofferd.

Stel je bent een ontvankelijk kind van een jaar of 8. Papa is verkozen tot ouderling in de kerk en je zit wekelijks naast mama.
Er is geen discussie over dit soort teksten. Dit is de Waarheid.
Wat doet dit met je zelfbeeld?
Wat is het effect op je lichaamsbeleving?
Welke gevoelens gaan overheersen?
Wat leert je over autoriteit?

Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd.
Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd.
...
...
...

pfff... Ik lees dit en de negatieve gevoelens komen gelijk weer boven... wat heb ik hier mee geworsteld... ik ben een aantal jaren lid geweest van de geref. vrijgemaakte kerk, waarin ook altijd die vraag 13 van de H.C. naar voren kwam... "je maakt de schuld elke dag groter" maakte me moedeloos... waarom deed ik nog moeite ??? Als ik zondags in de kerk zat werd er al verteld hoe verkeerd het de zondag er op (wat nog een week duurde) zou gaan... en liefde ? ik wist niet eens wat dat was... hoe had ik het ook kunnen weten ???
Die leer van de H.C. botste met wat ik dacht over God... uiteindelijk heeft het me doen besluiten om het lidmaatschap bij die kerk op te zeggen...

Weet je, het gevaar van die artikels vind ik dat het maar een gedeelte is van wat er in de bijbel staat...
Als je die basis niet kent van liefde, niet alleen van hoe de sfeer thuis was toen je kind was, maar ook als je onvoldoende beseft hoe God de mens liefheeft kan het mijns inziens zelfs schade voor je persoonlijkheid opleveren.

Ik vind de uittocht uit Egypte een mooi voorbeeld, waarin God allereerst het volk Israel bevrijdt uit de slavernij... daarna geeft Hij hen de geboden... uit liefde !!, die volgorde is voor mij heel belangrijk... en ook de intentie... God gaf de geboden niet om mensen het moeilijk te maken, de liefdesgeschiedenis van God met Israël bestaat er ten diepste in dat God Israël de Tora schenkt, dat wil zeggen het volk de ogen opent voor de ware natuur van de mens en het de weg toont die naar ware menselijkheid leidt.

Hoe belangrijk is die geloofsopvoeding... !! waarbij niet de zonde van de mens overheerst maar de genade en liefde van God in Jezus Christus.
Wij hoeven niet als slaven gebukt te gaan onder de zonde, maar wij mogen vertrouwen dat we in vrijheid mogen leven als verloste kinderen van God, die in de redding van Jezus Christus geloven.
Ik ben er van overtuigd dat als een mens oprecht berouw toont over zijn/ haar zonden hij/ ze ook zeker mag zijn dat God het vergeeft.
"Zover het oosten is van het westen, zover doet Hij onze overtredingen van ons" (Ps. 103:12)
Ook daar mogen we op vertrouwen !!

"Daar God ons het eerst heeft liefgehad is de liefde niet langer slechts een ‘gebod’, maar antwoord op de gave van de liefde waarmee God ons tegemoet treedt."

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 1 februari 2011, 22:26
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:20
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Dat kun je rechtstreeks aan Liesbeth zelf doen, slimmie, ze leest het forum toch!!!!!!!

Liesbeth, heel veel groetjes en fijn dat het goed met je gaat!!!!!!!!!!!!!

Mario216

ja da's waar... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:16
BerichtOnderwerp: BZV Topic

Nou Arend, wat mij betreft heb je gisteren zeker wat gemist... Knipoog smiley
Een koe die beviel van een kalf... hoe wonderlijk !! Lachende smiley
Ik werd er bijna emotioneel van... grappig dat een kalf er eerst met zijn voorpoten uitkomt, wist dat niet eens... en zo mooi de koe die hem gelijk likt, een warm welkom Kwijlende smiley en dan... wat kan zo'n stiertje snel op zijn poten staan... bijzonder vond ik het... !!

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 31 januari 2011, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:10

MARYLIEN613 schreef:
Eindelijk eens iemand die het op dezelfde manier als ik ziet!
Nu maar hopen dat er ook zulke mannen zijn die het op deze manier willen wagen hé susannah?

Ik ben bang dat veel mannen het geduld er niet voor hebben... ik probeer vriendschappelijke contacten op te bouwen, maar ik kreeg bijv. vandaag een mail dat 1 afhaakt en een andere vrouw gevonden heeft, zo blijkt dat de meesten op zoek zijn naar een langdurige relatie, en als dat is gevonden ben jij er dus 1 kwijt... immers ga je dan je tijd investeren in de langdurige serieuze relatie, heel begrijpelijk, maar de ontmoeting kan ik nu wel vergeten... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 00:18
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

MARISKA601 schreef:

Dat zegt mij nu zo weinig Maris... ik bedoel wat zegt het over hoe iemand is ?
haha maar van jou wil ik 'm graag ontvangen hoor... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 23:20
BerichtOnderwerp: BZV Topic

AREND003 schreef:
Haha! Als je niet weet wat je mist, dan mis je ook niks! Of toch wel?
Ik heb ook niet gekeken! Mis ik daarom iets? Of MOET ik er echt over mee kunnen praten? Zo ja, voor wie dan? Zo niet, voor wie dan?

Nee hoor, als jij er niks mee hebt dan kijk je toch lekker niet ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet veel mee heb, maar heb wel de uitzending gemist bekeken... Knipoog smiley
Wat je mist ? dat je soms niet meer bij komt van het lachen... (ik althans... Engeltje smiley ) en soms niet kan snappen hoe iemand reageert... ach, humor enzo is op verschillende manieren te vinden...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 23:15
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MAR907 schreef:
Op zondag??? Engeltje smiley

Hoezo op zondag ??? vind jij dat niet kunnen dan ? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 22:53
BerichtOnderwerp: Het dodenrijk

EVA685 schreef:
Waarom ik dit heb geplaatst Suus, op de tv werd gezegd door een voorganger, dat Lazarus diep uit het dodenrijk opstond.
Daarom dacht ik hij mag opstaan, is een goed mens Smiley die vol vragen zit
En voor mij was het een voorbeeld van....eens zulen de graven opengaan.
Maar ja........zal wel een kromme gedachte zijn Twijfelende smiley

Zo staat er ook ergens dat er 7 hemelen zijn, zijn dat dan al die tusssenportalen?

Ik weet niet of de reden dat Lazarus zeg maar aan de goede kant zat was dat hij een goed mens was.
Ik weet dat hij arm was, maar ik denk dat je geloof daarin de doorslag geeft...
Abraham zat daar vanwege zijn geloof in God, en ook wij mogen bij God zijn als we in Zijn Zoon geloven...
Ik dacht altijd dat Abraham behouden was vanwege wat hij deed, maar laatst viel het me op dat het was door zijn geloof in God (dat Hij bij machte was hetgeen te doen wat Hij aan Abraham beloofd had bijv.).

Ik snap niet goed hoe je eraan komt dat Lazarus opstond uit het dodenrijk... waar lees je dat Eva ?
Weet je, een voorganger of predikant weet natuurlijk veel, maar ik denk dat het altijd de bedoeling is dat je zelf toetst of het wel de waarheid is.

Groetjes, Susannah

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 30 januari 2011, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 13:01
BerichtOnderwerp: Weer de SNEER ...

MARIJAN072 schreef:
Hihi Maris, je zou een collega van me kunnen zijn. Geweldig! Lachende smiley Clown smiley

Zo wordt dit toch nog een topic om te lachen... Lachende smiley
gesellig mensen... Knipoog smiley
en nee, ik sneer niet... maar als je 't niet kan laten mot je 't hier doen... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 12:39

MARYLIEN613 schreef:
Sterkte susannah !
Je lijkt mij een super goed mens,
huil gerust eens uit, en weet dat God nooit loslaat wie zich aan Hem vasthoudt !

een super goed mens ? was dat maar waar...
ben wel lief, dat wel... Engeltje smiley
Maar mijn duidelijkheid laat nog wel eens te wensen over... pfff...
Soms laat ik me gemakkelijk meeslepen en ik heb op dat vlak nog heel wat te leren...
Het lukt me allemaal prima met oppervlakkige contacten, nu de rest ook nog haha... aldoende leert men is het toch ?
Ik zag pas wel een mooie aflevering (uit het archief) dat het voor God telt wie je bent en niet zozeer wat je allemaal doet/ presteert... dat is het mooie van God, Hij houd van mij (en jou, en de buurman Knipoog smiley) onvoorwaardelijk... om wie je bent...
En als je God leert kennen hoe Hij echt is, ik denk dat je dan 'vanzelf' je best wel doet om te leven zoals Hij dat bedoeld heeft...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 12:27

EVA685 schreef:
Wat betekent in jullie ogen het dodenrijk?

Ik denk Eva dat het een tussenstation is... mogelijk alleen voor de mensen die Jezus hebben afgewezen.
Ik geloof persoonlijk ook dat er een tussenstation is voor gelovigen... die bij God zijn na hun dood en voor de wederkomst van Jezus er is.

God heeft ons (gelovigen) een nieuwe hemel en een nieuwe aarde beloofd... en ik denk dat dat pas komt nadat Jezus terug is gekomen... en na dat 1000 jarig rijk...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 12:20

Lucas 16:

De rijke man en de arme Lazarus
19 En er was een rijk man, die gekleed ging in purper en fijn linnen en elke dag schitterend feest hield. 20 En er was een bedelaar, Lazarus genaamd, vol zweren, 21 nedergelegd bij zijn voorportaal, die verlangde zijn honger te stillen met wat van de tafel van de rijke afviel; zelfs kwamen de honden zijn zweren likken. 22 Het geschiedde, dat de arme stierf en door de engelen gedragen werd in Abrahams schoot. 23 Ook de rijke stierf en hij werd begraven. En toen hij in het dodenrijk zijn ogen opsloeg onder de pijnigingen, zag hij Abraham van verre en Lazarus in zijn schoot. 24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, heb medelijden met mij en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water dope en mijn tong verkoele, want ik lijd pijn in deze vlam. 25 Maar Abraham zeide: Kind, herinner u, hoe gij het goede tijdens uw leven hebt ontvangen en insgelijks Lazarus het kwade; nu wordt hij hier vertroost en gij lijdt pijn. 26 En bij dit alles, er is tussen ons en u een onoverkomelijke kloof, opdat zij, die vanhier tot u zouden willen gaan, dit niet zouden kunnen, en zij vandaar niet aan onze kant zouden kunnen komen. 27 Doch hij zeide: Dan vraag ik u, vader, dat gij hem naar het huis van mijn vader zendt, want ik heb vijf broeders. 28 Laat hij hen dan ernstig waarschuwen, dat ook zij niet in deze plaats der pijniging komen. 29 Maar Abraham zeide: Zij hebben Mozes en de profeten, naar hen moeten zij luisteren. 30 Doch hij zeide: Neen, vader Abraham, maar indien iemand van de doden tot hen komt, zullen zij zich bekeren. 31 Doch hij zeide tot hem: Indien zij naar Mozes en de profeten niet luisteren, zullen zij ook, indien iemand uit de doden opstaat, zich niet laten gezeggen.

In dit bijbelgedeelte spreekt Jezus over het dodenrijk. De kant waar de rijke man zit en Lazarus (en Abraham) kan observeren en zelfs kan converseren met Abraham.
Ook al is het een verhaal wat Jezus vertelde, ik denk juist omdat Jezus dit vertelde er een boodschap in zit en je het serieus mag nemen.

Ik vraag me af of de plek waar Abraham (en Lazarus) is/ zijn, ook het dodenrijk genoemd wordt, het is mij wel duidelijk dat in dit voorbeeld de rijke man daar in het dodenrijk zit.
In dit verhaal wat Jezus vertelt zie je wel dat Abraham naar het dodenrijk kan communiceren, maar of hij daar zelf is... ? het is wel duidelijk dat hij aan de andere kant zit, de kant van waar God nabij is.

Voor mij is dit verhaal 1 van de voorbeelden dat er herkenning is na dit leven...

En Arend, ik geloof wel degelijk dat er straks een onderscheid is tussen de plek van mensen die wel geloven dat Jezus de Zoon van God is en mensen die Jezus afwijzen.
Ik denk zelf dat de hel, de plaats is waar God niet is...
En aangezien God liefde is, lijkt me dat geen fijne plek, "zonder liefde", maar voor mij belangrijker "zonder Gods aanwezigheid", voor mij is dat alleen al een hel...

Ik hoop echt Arend dat je meer open gaat staan voor wie God persoonlijk wil zijn voor jou... maar het is aan jou om het aan te nemen, te geloven dat Hij er voor je wil zijn... maar het is een relatie... en God kiest ervoor om in liefde uit te reiken naar de mens... !!

sorry, laatste stukje is ff offtopic.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 29 januari 2011, 12:29
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 12:02
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIJAN072 schreef:
Iedereen, die haar kent, krijgt nog de hartelijke groeten van Liesbeth. Het gaat heel goed met haar, ze mist ons maar een klein beetje. Lachende smiley Ze leest het forum trouw, dus pas op wat je schrijft. Knipoog smiley (Gezellig de laatste tijd hè, Liesbeth. We missen je best wel.)

Groetjes - ook voor je vriend, Liesbeth! - van je 'tweelingzus' Marijan Lachende smiley

hee wat leuk... !!
Doe je haar de groeten terug Marijan ?
En nu ik toch bezig ben, ook de groetjes voor jouzelf Marijan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 21:33

MARYLIEN613 schreef:
Sterkte susannah !
Je lijkt mij een super goed mens,
huil gerust eens uit, en weet dat God nooit loslaat wie zich aan Hem vasthoudt !

tnx Marylien... ! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 21:14

INKA401 schreef:
ik weet niet hierop te antwoorden sus, mij lijkt het normaal dat je via chat of foon, ook idd zo overkomt zoals je bent, je eigen mooier voordoen als je bent wérkt vogens mij niet ... je bent zoals je bent ... en dat proef je volgens mij écht wel in de beginfase ...

INKA401 schreef:
INKA401 schreef:
aangenomen dat je elkaar via chat of foon al vrij goed kent, en er beiden súper naar verlangd om elkaar te ontmoeten ...je neemt vanzelf sprekend voor je nieuwe liefde een mooie bos bloemen mee ... naar mijn mening maakt het helemaal niet uit wáár je elkaar ontmoet ... die klik en vertrouwen ... moet er van te vóren al zijn ...bij de onmoeting hoef je elkaar alleen maar in de ogen te kijken, en de rest gaat vanzelf ... is de klik er nog steeds ... dan vlieg je elkaar om de nek ... en zijn samen blij ... is het ánders ... wees dan éérlijk en ga het gesprek aan wáárom er bij jou de klik er niét is, of andersom ... en gun elkaar de tijd om hier over na te denken ... met elkaar hierover discuseren is hierbij van groot belang ... je vond elkaar immers via chat of foon toch súper leuk? terwijl je elkaar nog nooit ontmoet heb ...is de verwachte klik van beide kanten er nog steeds, gá er dan voor ... je nieuwe liefde wil niets liever dan leuke dingen met je doen, en beantwoord dan dan ook, ja uuuuh ... mannen?? ... wél initiatief ondernemen hé ... het komt je écht niet toe gewaaid ... vrouwen snappen dit hahaha ...ga na jullie date samen heerlijk uit eten ... de gesprekken volgen vanzelf, al moet ik er wel bij zeggen, dat jij als man een beetje initiatief moet tonen ... de rest komt vanzelf ... suxes mannen ...

Ik heb het niet over chat of foon... Inka.
Ik vraag me af of het stukje wat jij schrijft overeenkomt met hoe de ander het beleeft... en hoe reëel het is in werkelijkheid.
Je kunt er zelf een mooie theorie op nahouden, maar is dat dan dezelfde dan dat die ander het ervaart ?

Ik vind persoonlijk dat je niet met teveel verwachtingen een date in moet gaan.
Je kunt elkaar nog zo veel aan de foon hebben gehad en gechat, door mijn ervaringen weet ik dat je pas iemand leert kennen op het moment dat je diegene ontmoet.
Dan leer je diegene mijns inziens pas echt kennen...
Mij leek het ook helemaal super, ik heb tot begin vorig jaar het op die manier gedaan, maar ik vond dat ik daarbij de kans niet kreeg om elkaar beter te leren kennen, alles werd van die dag (of als je geluk had 2 dagen) verwacht en gehoopt.

Persoonlijk heb ik meer met ontmoetingen... wel afspreken, maar iemand leren kennen en kijken of je daar een vriendschap mee kan opbouwen... goede gesprekken en leuke dingen doen... ik denk dat dat voor mij persoonlijk beter werkt...
En tuurlijk, het is altijd mogelijk dat er tijdens die vriendschap meer ontstaat... afhankelijk hoe je daar beiden instaat...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 20:50

mag ik hier ff uithuilen ?
Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 20:31

Is het vandaag vrijdag de 13e ?

maar al was het dat, ik heb er niks mee...
Maar zo voelde het vandaag niet...!!

Ik heb van de week al 3 keer iemand gebeld (van een instantie) die ik telkens maar niet aan de telefoon krijg, terwijl hij zijn beloften niet nakomt.
Soms denk ik wel eens het is alsof de duivel er mee speelt... Twijfelende smiley

Verder bijna de hele dag lawaai omdat ze bij de buren aan het timmeren en boren zijn...

En alsof je dag niet méér stuk kan, een mail die ik liever op een andere manier had gehad... maar ja... wel een eerlijke mail...
pfff... valt niet mee soms hetgeen "leven" heet... maar ook nu houd ik vast aan "Sometimes life is hard, but God will help me through it"...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 28 januari 2011, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 22:43
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Mooiste moment ?
optreden met popkoor... Knipoog smiley en m'n zussie die als toeschouwer erbij stond...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 10:08

INKA401 schreef:
mooie theorie? ...

zal dan wel een bofkont wezen ...

Gefrustreerde smiley ik bedoelde het meer in de trant van...
de daad bij het woord voegen !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 10:01

CHATULIEM619 schreef:
Het bezoek bij de dokter ivm controle suiker. De uitslagen waren niet goed, moet toch maar accepteren dat ik een probleem heb. Die suiker zal ik mn hele leven houden, en daar baal ik van als een stekker!!!!

mee leren leven dus... geen leuke mededeling...
Sterkte Chat !!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 23:32
BerichtOnderwerp: Weer de SNEER ...

ROBBEDOES873 schreef:
Zo hier mag je sneren en rotopmerkingen plaatsen....

Mensen leef je uit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Wat is dit nou weer voor topic...
nee dank je, ik bedank... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 21:59
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

GIBBY159 schreef:
Ik kom voor IEDEREEN op...waarvan ik denk dat betrokken persoon in het nauw wordt gedreven! Daar bijt ik mij in vast.

Ik drijf haar niet in het nauw... dat doet ze zelf...

En nou houd ik mijn mond hierover...
t'is immers een knuffelhoekje.... Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 71 Volgende
Pagina 25 van 71