ChristianMatch

Forum

Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 ... 85 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 mei 2013, 15:43
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Das en waar woord en een schitterende foto trouwens.
Wat fijn dat wij een God mogen hebben die zo ons heil op het oog heeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 mei 2013, 09:51
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...

ja zo doe ik het meestal ook hoor. Eerst chatten en mailen dan minstens 1 keer bellen en dan koffiedrinken. Koffie drinken in een restaurantje waar ik met openbaar vervoer makkelijk kan komen. Of bij mij in het dorp natuurlijk.
En hij betaald Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 23:32
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Het kan nog net: Mario gefeliciteerd!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 13:38
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Ja lijkt me een hele goede start Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 08:59
BerichtOnderwerp: Elk weekend naar je partner voor 29 euro

Bedankt voor de info Thomas. Handig

@Roelande leest heel wat boeken op de rails
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 08:37
BerichtOnderwerp: Mijn vakantie verhaal........

Low budget top korte vakantie
Vorig jaar maart was het , ik zou met mn vriend naar ameland. Maar de relatie ging zo slecht dat ik alleen besloot te gaan. Had de hotelkamer 4 nachten heel goedkoop via vakantieveilingen. Eerst met de trein naar leeuwarden, lekker koffie mee en een (paar) boeken. Op station Leeuwarden op zoek naar de bus naar Holwerd. Daar stonden al flink wat mensen met koffers die naar Ameland of schiermonnikoog wilden. Dat gaf meteen zo'n schoolreisje stemming. De bus reed door mooie plekjes in Friesland die ik echt nog nooit had gezien. Dan lekker op de boot ik voel me dan altijd echt helemaal weg met zo'n bootreis. Op Ameland was de eerstste aankoop een zonnebril, natuurlijk nadat ik mn fiets had opgehaald die ik gehuurd had. Want het was prachtig weer en dat bleef het. Het hotel was oke. Lekker 4 dagen lang het eiland verkend. Op terrasjes gezeten pannenkoeken gegeten ergens en nergens nergens heb ik het gevoel gehad van oh wat zielig ik zit hier alleen. Het was gewoon precies wat ik nodig had zo'n eilandtripje in mn eentje
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 16:46
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

STEENTJE178 schreef:
Tsja, ook een vaatwasser brengt werk met zich mee...... Denk aan voorspoelen, inpakken, uitpakken, nadrogen (kunststof en metaal droogt nooit perfect op) en aan bijv. de koekenpan, kristal etc. wat er niet in mag.... Woedende smiley

Je kunt idd wat anders doen wanneer het apparaat zijn werk doet, maar ben er nog niet van overtuigd dat het bijv. tijd en/of geld bespaart.
Het loont overigens niet zozeer om met de hand af te wassen wanneer je de hele dag door de afwas met een warm sopje afwast, t.o.v. een vaatwasser, omdat je daarmee minimaal evenveel water gebruikt als een vaatwasser. Maar wanneer je het een beetje plant wanneer je af gaat wassen, met beleid kopjes/glaswerk etc. gebruikt, kan ik iig aardig voordeliger met de hand afwassen dan met een "Truus". Knipoog smiley

Heb jaren een afwasmachine gehad en ik kan je verzekeren dat je echt niet hoeft te voorspoelen en nadrogen. Een afwasmachine is meestal ook zuiniger en spaart mij dus veel tijd en je hebt altijd een leeg aanrecht.
Alleen is de mijne stuk
Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 14:42

ZEELAND736 schreef:
Meen je deze uitspraak???
En dan bedoel ik ...die afwasmachine...

ja ik wil de mijne gerepareerd baal ook van al die afwas!!
Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 13:41

zo na eerst ff lekker uitslapen en een hele poos niksen, nu toch maar aan de slag.
Jongste zoon had gister een heerlijk etentje gemaakt voor moederdag. Maar nu ziet mn keuken eruit of er een bom ontploft is. Opruimen zat niet in het moederdag pakket
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 13:22
BerichtOnderwerp: Gezondheid!!!

Ja zie je wat eten voor je kan doen
Ikzelf eet sinds een paar maanden zonder enige toevoegingen van schadelijke Enrs en zonder suiker. Veel groenten en fruit en liefst biologisch vlees vis ei enz> Als zuivel alleen goeie kaas en yoghurt.
Het heeft mijn gezondheid ook enorm verbeterd:
Ben inmiddels 16 kilo afgevallen
Slaap veel beter
mn bloedruk is weer normaal
en ik voel me hierdoor veel en veel beter meer energie
Ik schreef het hier al eerder volgens mij doet wat je eet veel meer voor je gezondheid dan wij denken
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 13:09
BerichtOnderwerp: Wie gaat er mee naar Opwekking?

BERT168 schreef:
nou weten we nog steeds niet of er nou interesse is om daar wat mensen van CM te ontmoeten?
als er meerdere mensen zich aanmelden lijkt het mij wel intereressant om er 1 of 2 dagen naar toe te gaan.
niet met een tent want dat lukt waarschijnlijk niet meer vanwege de drukte.

je moet al vroeg een plekje reserveren in het voorjaar,want even wat regelen 2 weken van te voren gaat niet helaas.
hier zijn regels voor,wat wel kan is bv bij iemand in de voortent of caravan slapen als ze nog plek hebben tegen betaling.

hier de link: (op de 2e vraag klikken)

http://www.opwekking.nl/conferenties-opwekking/pinksterconferentie/163-pc-veelgestelde-vragen/365-kamperen-faq

Op de site van Opweking staat dat er voldoende plek is en dat je niet hoeft op te geven. Dat zie je als je op aanmelden klikt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 23:38
BerichtOnderwerp: Wie gaat er mee naar Opwekking?

BERT168 schreef:
nou weten we nog steeds niet of er nou interesse is om daar wat mensen van CM te ontmoeten?
als er meerdere mensen zich aanmelden lijkt het mij wel intereressant om er 1 of 2 dagen naar toe te gaan.
niet met een tent want dat lukt waarschijnlijk niet meer vanwege de drukte.

je moet al vroeg een plekje reserveren in het voorjaar,want even wat regelen 2 weken van te voren gaat niet helaas.
hier zijn regels voor,wat wel kan is bv bij iemand in de voortent of caravan slapen als ze nog plek hebben tegen betaling.

hier de link: (op de 2e vraag klikken)

http://www.opwekking.nl/conferenties-opwekking/pinksterconferentie/163-pc-veelgestelde-vragen/365-kamperen-faq

Ik ga er tweede pinksterdag heen, als er een groep cmers ergens verzameld ga ik daar zeker ook heen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 09:56
BerichtOnderwerp: Ziel

Ook in de wetenschap is het fenomeel ziel onderzocht ze hebben geprobeerd het te bewijzen of je er wel of geen hebt. Mensen zijn vlak voor en na hun dood gewogen;

Een oud voorbeeld is de film "21 Grams", deze is vernoemt naar de experimenten van Dr. Duncan MacDougall. Hij volgde in 1907 6 personen tijdens hun sterfproces. Op het moment dat ze stierven verloren de personen gemiddeld 21 gram aan lichaamsgewicht. Hiermee stelde hij dat de menselijke ziel materialistisch is en dus gemiddeld 21 gram weegt.
Hij deed dit experiment ook met honden, zij verloren geen gewicht. Daarom ging hij ervanuit dat honden geen ziel hebben.

Dit is alleen een experiment van 100 jaar geleden en heeft nu nog maar weinig wetenschappelijke waarde

Denk ook niet dat je kunt bewijzen met wetenschappelijke feiten dat iemand een ziel heeft, maar je ziet ook in de wetenschap houdt het mensen bezig
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 22:28
BerichtOnderwerp: eeuwigheid

Eeuwigheid is de aanduiding voor een lange periode. In letterlijke zin wordt hiermee een periode zonder einde bedoeld. In religie en filosofie wordt er een speciale werkelijkheid mee aangeduid, die zich aan de normale tijdsduur onttrekt. In overdrachtelijke zin wordt bedoeld een periode waaraan geen eind lijkt te komen. Het bijvoeglijk naamwoord van eeuwigheid is eeuwig.

zo stond het wikipedia vond het wel wat hebben vooral dat eerste een aanduiding voor een lange periode haha ja heeeeeel lang Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:22

ROLF230 schreef:
of ga ik nou al off-topic.

je ziel is meer iets van deze wereld en je geest eeuwig bedoel je het zo?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:20

ja ik zat ook al te denken waar houd je ziel op en begint je geest. Maar dat je krassen wel op je ziel kunt hebben en niet op je geest vind ik een goeie een nadenkertje Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:18
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

WILLEMIJN232 schreef:
Ja, wat is zo erg vind aan die foto is de haat in de ogen van de orthodoxe joden......Het valt buiten hun zienswijze dus is het fout....
Ik vind het wel stoer van die vrouwen om daar zo te gaan bidden......

ja die haat en het fanatisme alsof ze het alleen recht op de waarheid hebben. Zelfs al heb je alle gelijk van de wereld dan ga je toch nog niet stenen gooien en spugen naar een bus vrouwen.
Ja die vrouwen vechten voor hun eigen standpunt is zeker stoer
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:15

PIETER619 schreef:
Beklagenswaardig dat men niet naar de klaagmuur mag, gelukkig hebben wij hier eentje.

Mijn klacht is dat men zich niet aan het grote gebod houdt wat Jezus ons gegeven heeft, ook dat men zich niet houdt aan hoe mannen zich behoren te gedragen naar hun vrouw toe. Ook duidelijk omschreven door God, wat deze orthodoxe joden doen is zich verheven voelen boven hun vrouw ipv haar dienstbaar te zijn zo Jezus dat ons heeft voorgeleefd.

Vrouwen mogen van deze joden wel naar de klaagmuur hoor. Maar deze vrouwengroep de WOW (women off the wall) willen in traditionele joodse mannen kleding compleet met gebedssjaals en keppeltjes daar bidden en dat is bij de ultra orthodoxe joden absoluut iets vreselijks, ook ultra orthodoxe vrouwen probeerden deze WOW vrouwen tegen te houden. Deze vrouwen hebben nog maar heel recent toestemming van de rechter om zo bij de muur te bidden. Vorige maand zijn er nog 5vrouwen opgepakt door de politie omdat ze gebedsdoeken droegen

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 10 mei 2013, 21:26
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:10

Ja is een goeie vraag Jol moge uw geest ziel EN lichaam zuiver bewaard zijn bij de komst van onze Heer Jezus Christus zegt Paulus in Thesalonisenzen. Waarom alledrie? Omdat onze ziel en geest naar God terugkeren en ons lichaam verandert wordt in een onsterfelijk lichaam wanneer Jezus naar de aarde terugkomt om ons te halen?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 20:18

ja die othodoxe joden hebben flink moeite met vrouwen. In hun ogen zijn ze een potentiele bron van verontreiniging. Je weet immers niet of ze niet ongesteld zijn of net geweest of net bevallen enz
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 20:17

Ja interresant topic. Is in de bijbel ziel niet lichaam + adem. Dus een levend stoffelijk lichaam. Dan ben je dus een ziel
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 18:26
BerichtOnderwerp: Als ogen zien........

Ja heel mooi
Heb het even gecopieerd.
Lekker kort en bondig en veelzeggend
Daar houd ik wel van
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 22:37
BerichtOnderwerp: Koningshuis

ROLF230 schreef:
complottheorie
2 woorden
complot
theorie

Sinds den beginne (of sinds de zondeval?) worden er hoogst verfijnde complotten gesmeed door de duivel. Die wil de mens meesleuren in ellende en verderfenis. Als hij alles openlijk zou doen, zou niemand er intrappen natuurlijk, daarom gebeurd veel onder het mom van zaken die goed en mooi lijken. Dus dat er complotten worden gesmeed die tegen de mens gericht zijn, dat lijkt mij iig duidelijk.

Dan theorie. Een theorie is iets wat niet bewezen is, het is een gedachtegang die waar of onwaar kan zijn, bijv. evolutietheorie, dat is ook een theorie, wil niet zeggen dat het waar is.

Met deze discussies spelen vaak veel emoties mee. Meteen al de eerste reactie op cortazar dacht ik: nou nou, noem jij je christen? Zelfs een "werelds" persoon zou daar niet zo snel zo op reageren maar goed. En Mamaloe die meteen aan zijn kant gaat staan omdat ze bang is dat cortazar misschien toch ergens een punt heeft Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik vind deze theorie wel interessant en waarom niet het onderzoeken waard? We worden van kindsafaan belogen en bedrogen (evolutietheorie, fluoride is goed voor je (het is gewoon en gif maar goed), veel melk en vlees is goed voor je etc. etc.), dus waarom zouden we het koningshuis niet aan een serieus onderzoek mogen wijden? Maar dat zou dan op een beetje een geordende manier moeten gebeuren, met feiten die ieder kan nagaan.

Nou, dit waren zo mijn gedachten erover. Petra ziet het onweer terecht al hangen, zo lang ben ik ook al lid hier dat ik weet wat ze bedoel. Ik hoop dat we dit onderwerp serieus kunnen onderzoeken, maar de kans dat dat gaat gebeuren op dit forum is een theorie met een waarschijnlijkheidskans ver beneden de 1%.

Groet,

Rolf

Das een hele goeie analitische reactie Rolf. Ik ben ook benieuwd waar we bij deze discussie op uit komen.
Ik heb altijd geleerd dat je je overheid, dus ook het koningshuis moet eerbiedigen en dat je voor hen moet bidden. Heb nog geen steekhoudende argumenten gehoord omdat niet te doen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 12:06
BerichtOnderwerp: Ik wil gewoon even wat kwijt:)...

SHANITA130 schreef:
Haha...

Ik zat zo es even na te denken vanmiddag. en toen dacht ik ja, waarom zenuwachtig?

Ik weet nog, toen ik paar jaar geleden met iemand afsprak toen zei ik dat ik zenuwachtig was, hij zei waarom??? Smiley die vol vragen zit

Ja, idd daar heb ik van geleerd. Waarom? Smiley die vol vragen zit

Ja, en toen moest ik even denken aan die vergelijking van die vrouwen die genoeg en extra olie hadden, de wijze vrouwen, en de vrouwen die nét genoeg olie hadden.

Kijk, als je een afspraak hebt, waarom zenuwachtig....je moet denk ik, niet al je paarden wedden op die afspraak.

Kijk, als je je leven op veel levels op orde hebt(genoeg olie en extra olie), ja, waarom zenuwachtig...

Klikt het ja meegenomen, leuk, misschien kan je vrienden worden.

Klikt het niet, ja, niets overboord, want je je hebt een leven(extra olie), naast een eventuele nieuwe vriendschap.

En ja daten na je 40ste is natuurlijk heel anders dan daten als je 20 bent.

Ik bedoel, als je boven de 40 bent, ja, je hebt al een heel leven, of zelfs meerdere levens geleefd.
Je hebt niet per se ouders, die iets wel of niet goedkeuren op deze leeftijd, Ja, mensen kunnen kinderen hebben, ja, misschien wil je alleen met je kinderen en eventueel ook je ex.

Ja, ik heb ook me leven, me kennissen, me vrienden, sommigen zie ik vaak, sommigen niet zo vaak.
Ja, en dan kan je kiezen, om een gedeelte van je leven te delen.

Maar meteen je hele leven delen Smiley die vol vragen zit

Dat lijkt mij niet verstandig.

Je kan dingen overleggen.

Afspraken maken.

Ja, en ik denk vertrouwen is belangrijk.

En ja, op deze leeftijd, denk ik, is het niet verstandig om meteen alles samen te doen.
Met vriendschap, ja, het is opbouwen, stapje voor stapje....

Ja, en het moet toevoegen. Een keer hoorde ik, ja, als je met iemand iets aangaat, moet je er alletwee iets aan hebben.

Ja, waarom zenuwachtig als je zelfvertrouwen hebt, en je kan kijken, kennis maken en dan zien....in alle rust, is mijn overtuiging.
Want, je kan er alleen maar beter van worden.

En juist de Rust is zó belangrijk, de Rust die alle verstand te boven gaat.

Fillipenzen 4
4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.

En daarom hoeven wij niet zenuwachtig oid te zijn.

8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.

Snappie?

Heel mooie reactie Shanita, ben het helemaal met je eens.
Gewoon lekker ontspannen die date aan gaan je hebt niks te verliezen alleen iets te winnen. Al is het alleen maar een ervaring die je weer rijker wordt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 10:10
BerichtOnderwerp: Wat neem ik/jij je zelf voor?

Een vriendin zei eens tegen mij denk niet aan wat je niet hebt gedaan, maar aan wat je al wel hebt gedaan en wees daar blij mee. Dus niet oh wat slecht al weer naast de rails, maar;
Ik ging heel goed Lachende smiley ff een paar dagen niet, maar dat geeft niet, want ik heb al wat conditie opgebouwd dus ik pak het zo weer op
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 23:47
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Mijn mooiste moment was vanmorgen toen ik met het buurtbusje van Barneveld naar Scherpenzeel ging. Had nog nooit eerder in een buurtbusje gezeten en moet zeggen het was een hele belevenis!! Lachende smiley
De buschauffeur is altijd een vrijwilliger, het was een gezellige 65plusser. Hij kletste heel gezellig en honderuit, Halverwege kwam de tweede chauffeur erbij de de eerste zou aflossen als we op de plaast van bestemming waren. We kwamen langs allerlei boerderijen en soms stond er iemand langs de kant van de weg dan ging het van oh das mevrouw jansen die gaat naar de markt. Haha het was echt zo onnederlands niks geen strakke regels gewoon gemoedelijk echt leuk Lachende smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op woensdag 8 mei 2013, 23:47
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 15:23
BerichtOnderwerp: Wat neem ik/jij je zelf voor?

MAMALOE463 schreef:
Ik begin morgenavond!
Heb er zin in!

En? Voornemen nog uitgevoerd? Ging het goed?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 15:22
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?

ja is naturlijk waar niets is zwart wit. Zelf ben ik nogal allergies voor manipulatie door kerkleiders en zeker op financieel gebied. Maar dat neemt niet weg dat het een kerk is waar veel mensen het prima kunnen vinden. En ik vind ook de preken die ik gehoord heb gewoon goed.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 14:53
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..

ja zo doe ik het ook vaak hoor. Op terrasje krant lezen of boek en vooral lekker genieten van alles wat je ziet, praatje aanknopen met iemand die bij je in de buurt zit.....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 14:51
BerichtOnderwerp: Gezondheid!!!

LEANNE226 schreef:
Deze site is van een orthomoleculiar genezer en het is wetenschappelijk bewezen dat die lariekoek verkondigen.
Als je een link hebt naar een serieus onderzoek waarin zijn conclusies onderbowd worden lees ik hem graag.

Dus omdat er orthomoleculair staat is alles wat er staat lariekoek? Das wel heel kort door de bocht Leanne
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 ... 85 Volgende
Pagina 24 van 85