Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:43
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
GERT856 schreef: | Als jij alles op je zelf wilt betrekken, vindt ik prima..... |
Ik geef gewoon even aan hoe het bij mij over komt, de rest is voor jou....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 21 december 2010, 20:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:31
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mar, ik heb bewondering voor de manier waarop jij met je geliefde omgegaan bent. Ik moet zeggen, dat ik dat niet zou kunnen. Zeker niet als ik van tevoren wist wat er aan de hand was. De problematiek is gewoon te zwaar, het is alleen maar geven en helemaal niks ontvangen... |
Dat was het ook.... maar dat wist ik van tevoren, omdat liefde voor iemand gewoon op je weg komt. Als mens kun je kiezen, maar heb er twee geweldige kinderen aan over gehouden die daar uit voort gekomem zijn waar hun moeder ook voor ging.... In de afscheidsbrief stond voor ons dit "ik ben toch tijdelijk gelukkig geweest"... Dat heeft het opgeleverd. Iets dat wat voor haar niet mogelijk was of voor te stellen was toch uit gekomen..... meer kan ik er ook niet van zeggen maar reken erop dat liefde veel dieper kan zitten....het is ook een opgave zoals je bent....Mijn geloof heeft mij erdoor heen getrokken...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 21 december 2010, 20:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:17
Onderwerp: Rom 8
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In deze tekst staat duidelijk dat we niet als slaven in angst hoeven te leven. We hebben de Geest ontvangen om kinderen van God te zijn. Wat zegt dit je? In gesprekken met mensen merk ik dat mensen heel vaak nog bang zijn voor God, voor het oordeel dat ons te wachten staat. In hoeverre staat deze angst ons in de weg om Hem lief te hebben? |
Ik weet niet Chat.... Je hebt het over "ons"... Wie bedoel je daarmee???
Ik weet, dat het oordeel aan mij voorbij gaat.... Waar zou ik in "ons" dan bang voor moeten zijn???
Mischien zijn de personen waar je mee praat, wel mensen die een andere God voor ogen en/of aangepraat zijn dan ik... Begrijp eigenlijks ook niet wat je ermee wil zeggen. Het is makkelijk om de vragen altijd bij een ander neer te leggen en vervolgens daarop te reageren... Er staat volgens mij nog een vraag open die je nog niet beantwoord hebt op de forum....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 21 december 2010, 20:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:08
|
|
|
GERT856 schreef: | Sop is de nette versie van wop relatie. (slapen.ontbijten,pleiten) En die andere, laat ik me niet over uit (men only)
Ik wil het wel in het nette houden |
Tja zoiets kwam ik op de chatbox ook al tegen.
Het blijft hetzelfde hoe netjes je het ook meent te willen zeggen.
(men only) ????? Daar pas ik niet tussen, vraag mij waarom anderen erbij te betrekken?? Mischien beter (I only)....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 16:05
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik vind dit een te persoonlijke vraagstelling.... ook al schrijf je "je hoeft niet persoonlijk te antwoorden hoor". Juist met dit soort postings moet je bij je zelf nagaan "hoe zou ik het doen, hoe heb ik het gedaan??" Met andere woorden, als je een zin (vetgedrukt) als deze plaatst is het denk ik goed om eerst zelf antwoord op deze vraag te geven.... heb ik gebeden voordat ik de eerste keer de liefde met haar bedreef buiten het huwelijk om ?? |
Daar ben ik mee eens, ben wel benieuwd naar welke antwoord Chat er zelf op geeft.
Ik vind wat deze topic betreft, dat ieder daar zelf zijn eigen invulling in behoort te geven in relatie met God..... Wat voor de een geld geld niet altijd voor een ander...
Ik krijg elkeer een rare smaak van in mijn mond als het gaat om kerkelijke "ceremonieen" die opgelegd worden waar een groot stuk "schuldgevoel" uit voortkomt....
Niemand hoeft zich te verantwoorden voor een geestelijke, oudste, diaken of enig instituut voor hun geldende regels....
Ieder beproefe zichzelf daarin....en laat het hart spreken zoals God het ingeeft.... Er zijn kerken die wanneer er sex voor het huwelijk plaatst gevonen heeft een zwarte bijbel krijgen tijdens de inzegening dienst. Diegene die dan "rein" het huwelijk instappen een witte bijbel. De hele gemeente kan dan zien wie er sex voor het huwelijk heeft gehad. En dan een huwelijk inzegenen....welke waarde heeft het dan nog... Ik zie dat als een schuld gevoel in een relatie meegeven...
Gelukkig ben ik daar los van....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 21 december 2010, 16:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 15:37
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mar, met alle respect hoor; maar dames zijn niet geschikt om in te ruilen......... dit plaatje is dan ook niet van toepassing op "ons dames"
weet je wat ik lees?
mag ik HEM omruilen......
als u begrijpt wat ik bedoel................??
. |
Haha, veel te gevat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 14:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sommige dames zijn weer teruggekeerd in hun kindertijd denk ik dan... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 12:15
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Hey Chat , het leuke is toch een beetje in je kindertijd en puberteit blijven plakken .... of vind jij dat niet ? |
Zat er iets in de kerstdiner??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 23:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wees eens eerlijk, heb jij gebeden voordat je de eerste keer de liefde met haar bedreef buiten het huwelijk om? Hoe kun je dan zeggen, dat het op basis van een persoonlijke belofte gebeurt? Meestal gebeurt het omdat je er gewoon in zin hebt en je niet kunt/wilt beheersen. Ik ken weinig mensen die dat als een heilig moment ervaren....(je hoeft niet persoonlijk te antwoorden hoor) |
Ja, samen....heb dat zelf zo gewild op het moment dat die gelegenheid en gevoelens er waren... Ook om te voorkomen dat het later verweten zou worden...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 23:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:31
Onderwerp: DONKERE DAGEN VOOR KERST
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zoals Leanne al vermeld heeft weet ik ten volle wat verdriet is. En hoe verleidelijk het is toe te geven aan je verdriet. Het wordt dan alleen maar erger.... Als je iemand mist, is het zo gemakkelijk je kalender er op te richten. En bij elke feestdag voel je het gemis weer. De verjaardag, de trouwdag, de sterfdag, ga zo maar door. Uiteindelijk ga je je schuldig voelen omdat je niet meer zo verdrietig bent, omdat de acute pijn is afgezwakt. Als je nu al van tevoren gaat stellen: ik zal wel eenzaam zijn met de Kerst, dan zul je ook veel verdriet hebben. Als je echter zulke dagen anders benadert, zul je zien dat ze veel beter door te komen zijn. Waar zit mijn hart, vroeg je. Mijn hart zit bij de mensen die verdriet hebben, omdat ik daar zelf ook gezeten heb. Maar evengoed is het verstandig om verder te gaan, anders overheerst het verdriet je hele leven. |
Verdriet en rouw hoort bij de kalendejaren.... Het is juuist heel goed om die te uiten zoals het hoort.... Het lijkt op medelijden hebben maar dat is het niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 19:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zoals Leanne al vermeld heeft weet ik ten volle wat verdriet is. En hoe verleidelijk het is toe te geven aan je verdriet. Het wordt dan alleen maar erger.... Als je iemand mist, is het zo gemakkelijk je kalender er op te richten. En bij elke feestdag voel je het gemis weer. De verjaardag, de trouwdag, de sterfdag, ga zo maar door. Uiteindelijk ga je je schuldig voelen omdat je niet meer zo verdrietig bent, omdat de acute pijn is afgezwakt. Als je nu al van tevoren gaat stellen: ik zal wel eenzaam zijn met de Kerst, dan zul je ook veel verdriet hebben. Als je echter zulke dagen anders benadert, zul je zien dat ze veel beter door te komen zijn. Waar zit mijn hart, vroeg je. Mijn hart zit bij de mensen die verdriet hebben, omdat ik daar zelf ook gezeten heb. Maar evengoed is het verstandig om verder te gaan, anders overheerst het verdriet je hele leven. |
Tja, deze gedicht is geplaaats voor ons in het algemeen...Het is een arm om ons heen vanuit het gemis in de komende donkere dagen....
Innerlijk is er een gemis, maar wil niet zeggen dat de dagen donker zijn voor iemand... Althans voor mj niet, want ik zie ernaar uit om met mjn kinderen op 2e kerstdag te gaan gourmetten.....een lege stoel zal er zijn.... mischien volgend jaar volle stoel(len)...
Er is licht in deze donkere dagen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:55
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Chat weet ook wat het is Mar.......de een verliest een kind,de ander zijn ouder of zijn partner,verdriet kun je (gelukkig) niet vergelijken.........
Henderika zit al een tijd heel diep,dat raakt me,in het rouwproces moet er een moment komen dat je verder kunt en wilt want anders verlies je jezelf in dat verdriet,wat dat betreft ben ik het met Chat eens,je moét verder,of je wilt of niet en soms helpt een schop(je) onder de billen/duw in de goede richting beter dan een liefdevolle aai Vallen maar ook weer opstaan! |
Begrijp ik...zelf ervaar ik het als een knop van overleven (een periode).... ken ik ook: "ik moet verder omdat er bijv..nog twee kinderen zijn waarvan ik als o.a. als vader verder mee moet omdat het verwacht wordt van mij...."
Dat is een rouw proces die erbij hoort, maar niet blijvend hoort te zijn.... Loslaten is ook een proces dat met de huidige tijd van jezelf te maken heeft, ondanks het verlies. God heeft een hoopvolle toekomst in gedachten, voor iedereen. ook bij verlies... Het is goed om het gemis te kunnen uiten zoals het voor een ieder bestemd is. Vandaar er ruimte hoort te zijn om het bij gedenkdagen ook gewoon hetgeen dat door een ander gegeven wordt zo te laten voor wie het aanspreekt......
Chat reageerde daarop vandaar mijn reactie...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 19:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:29
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Is mijn ervaring op CM ook,mensen kunnen moeilijk onderscheid maken,iedereen vergelijkt toch zijn verdriet met het jouwe he
Laat ik 1 ding zeggen;ik ben er absoluut niet op uit zielig gevonden te worden(!!!!!!!!) maar ik zal 1 voorbeeld geven van onbegrip op cm:"mijn vrouw is weggegaan,wees blij en dankbaar dat jij een graf hebt om bij te rouwen" (en waarschijnlijk zal er weer met onbegrip gereageerd worden......)
Gr.Leanne(not in that mood ) |
Ik begrijp je volkomen Leanne, het is een verschil tussen werkelijk gemis...... dat nooit weer terug komt........ dan een scheiding in de hoop van???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:24
Onderwerp: Eenzame kerst
|
|
|
PIETER649 schreef: | en zo zijn dr ook zat die noodgedwongen "gezellig" de feestdagen doorbrengen. Hoe graag ze het ook anders willen.
(jouw stukje komt uit 2006.... die kerst was voor mij persoonlijk een kerstmis in hell ) |
Dat kan ik begrijpen menselijk gezien...
Gelukkig heb ik nog kinderen die er nog zijn, om de kerstdagen met hun door te brengen....waar hun moeder nog in terug te zien is......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:16
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | De link gaat over het schrijven en plaatsen van een gedicht, dit om je gevoelens van verlies/eenzaamheid te delen hier op CM. Daarbij schreef ik, "iedereen heeft zo wel eens van die momenten....." |
Voor mij heel verwarrend aangaande deze gedicht.... Laat het hierbij...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:03
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Soms zeggen woorden, verwoord in een gedicht heel veel, het kan juist helpen bij het verwerken van verdriet/eenzaamheid. Ik denk iedereen wel eens van die momenten heeft waarop hij/zij zijn/haar emoties of gedachten op papier zet en deze plaatst.
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=10 |
de link gaat over scheiding, maar niet over: "wanneer je geliefde (partner) er niet meer is dan voel je juist extra het grote gemis je bent zo alleen en zit met veel vragen???"..
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 18:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind het zo jammer dat dit mooie gedicht vanuit een diep hart geschreven, zo onder besneeuwd word door negatieve blik er op. |
Dat is niet zo Mariska, het zegt zoveel dat het door een enkeling niet begrepen wordt....
dat had niet zo moeten zijn...
Zelf vind ik het heel bijzonder dat een vrijgezel de woorden van een gemis kan verwoorden op deze wijze.......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 17:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:41
Onderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
|
|
|
PIETER649 schreef: | Naar mijn mening werd tijdens pinksteren een aantal mensen het vermogen gegeven te kunnen evangeliseren in een andere taal. Er staat duidelijk in de bijbel dat mensen uit andere landen hun taal opeens hoorden, naar aanleiding hiervan bekeerden zij zich. Het was dus nuttig dat deze mensen opeens andere talen konden spreken, hierdoor kon het evangelie sneller verspreid worden.
Tegenwoordig word er in diverse gemeenten in tongentaal gebeden of gesproken. Naar mijn bescheiden mening is dit onzin. Er zit op dat moment NIEMAND die die taal verstaat in het gebouw. Het heeft dus geen practisch nut. Maar het staat wel hartstikke interessant natuurlijk. |
hoor mij, ik heb een bovennatuurlijke gave.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat laatste vind ik overdreven. Waarom zou je nu eenzamer zijn tijdens deze dagen dan op andere? Ik denk dat je zelf een heleboel in de hand hebt. Ik ben bekend met verdriet, met gemis, net zoals anderen. Maar ik weiger de dagen in het teken te stellen van eenzaamheid. Het is een feest, een feest van vreugde, en zo wil ik die dagen ook beleven. Januari is wat dat betreft voor de mensen een veel moeilijkere maand, maar daar hoor je niemand over. |
Je zegt het goed: jij vindt !!!!!!!!!!!!
Ik weet wat het is om gevoelens en emotie,s te hebben die heen en weer slingerd, vervolgens zelfs tegen over elkaar staan te hebben van binnen......
Dat is iets dat jij je niet kan voorstellen, omdat je dat nooit gekend hebt.... Ik wens dat niemand toe, maar heb er wel begrip voor...omdat ik het herken.....
Als voorbeeld: verwacht jij van mij dat ik met deze gevoelloos de dagen door moet gaan.... Terwijl voorheen een partner was die alles deed om met deze dagen voor ons gezin het gezellig ging maken en nu er niet meer is....? Tevens daarna weer een goede nieuwe jaar in ging met een goede hoop???? Dat is een gemis die ik heb en velen met mij Chat.... Ook de familie en vrienden en kennissen hebben daar deel aan, omdat mijn vrouw/moeder en vriendin er niet meer is....
Waar is jou hart voor deze dingen Chat??????
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waarin verschilt het wezenlijke dan? Het ja zeggen, het ondertekenen, het wettelijk verklaren, het vieren, het eenworden....alle facetten zijn nog steeds hetzelfde, invulling verschilt alleen.... |
Het verschil ligt hem hierin, dat ieder "persoonlijke belofte" naar de Here Jezus toe, al geldt.... Zonder toepassing van zgn door mensen aangestelde personen in een kerk en/of gemeente.....
Een voorbeeld is de belofte van: Ananias en Saffira.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 17:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat de basis van de ceremonie door God ingesteld is, en dat je invulling ervan kan verschillen. Deze basis heb ik al verwoord bij een vorige bijdrage.... |
Volgens mij heb je over de ceremonie die gebasseerd is op "estalogie" (uit de oude testament) die voor jou nog steeds geld in de tijd...?
De Here Jezus heeft de ceremoniale wetten van Mozes, vervult voor ons... Aan jou de vraag: wat betekend dat voor ons???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:35
Onderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
|
|
|
Quote: | Pas later begreep ik dat ik door de Heilige Geest was aangeraakt en in tongen sprak. |
Hoe weet je dat??? Omdat het je verteld is vanuit het Griekse gedachtengoed, of omdat het overeenkomt met bijbelse gegevens??
Iemand die in de geest raakt, daar wordt in de bijbel duidelijk iets over gezegd wat er dan gebeurd!!! Dat mis ik in jou verhaal en/of beleving.....
Ik ken situatie's van personen die in tongen spraken, een taal spraken waar God bespot werd....in de kerk.... Ik vind het wel heel spiritueel en/of een filosofie dat past bij Griekse gedachten goed...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 16:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Soms kan ik '"een beetje dom' zijn........ik dacht al......excuus van mij... Ik moet er wel om lachen, ik hoop jullie ook...... |
Geeft niks Willemijn, zo vullen we elkaar aan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:15
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Het ging over het eerste gedicht Willemijn ... en de reactie van Chat daarop .... |
Precies Cross...
mischien dat de zonnebril toch af moet....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 17:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:14
|
|
|
HENK710 schreef: | Ook in de context is in mijn ogen niet direct iets te vinden dat er op wijst dat God niet het hart belangrijker vindt dan een ritueel/ceremonie! Dat jullie ritueel/ceremonie een voornamere rol toedichten is wat mij betreft prima hoor, al denk ik er anders over. Dat anders denken heeft niets te maken met niet begrijpen, maar met anders lezen en begrijpen, wat toch heel goed kan...Gods Woord is tenslotte geen geheel dichtgetimmerd kader tot in de details, maar een kader op hoofdlijnen, met ruimte voor de mens om zelf te zoeken naar de invulling in zijn/haar leven. Hierbij geldt het hart als centrum van ontmoeting tussen God en mens. Dat is waar ik me op richt in het vormgeven aan mijn leven... |
Je begrijpt niet dat de teksten om de offers van afgoden gaat...in plaats de gehoorzaanheid aan God...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Heren, even voor alle duidelijkheid......ik lees dit gedicht als dat wij in liefde en vriendelijkheid naar elkaar omzien.........gewoon als mensen......en zo gewoon is dat eigenlijk niet.........
Dus loop maar niet te veel naast jullie schoenen..... |
Volgens mij begrijp je iets niet!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 15:35
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Klik op het plaatje....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 15:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 15:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik hoop voor je dat je de Kerstdagen met een andere houding kunt doorbrengen. Want op deze manier houd je je negatieve gevoelens wel in stand. Kijk eens naar de positieve dingen in het leven. Ga naar vrienden toe, ga gewoon iets doen, dan zul je merken dat die dagen heel wat lichter te dragen zijn, dan dat je op dit moment denkt. Je kunt er zelf ook iets van maken hoor. |
Dit gedicht vraagt niet om een oplossing van een man, maar een arm eromheen...
Zelf kan ik het gedicht begrijpen.....welke vrouw slaat een arm mij heen?....in deze dagen....
Weet dat het gevoelige dagen zijn voor diegene die zich eenzaam en een gemis ervaren....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 16:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 14:37
|
|
|
Troost zul je ervaren van mensen die tijd, belangstelling en aandacht voor je hebben, je aanvaarden in je anders-zijn en met hun hart bij je zijn. Mensen dus die kunnen luisteren als je over de overledene praat en je gevoelens uit. Die het uithouden als je je tranen of je woede de vrije loop laat. Die respecteren dat er ook momenten zijn waarop je liever niet over je gevoelens en over de overledene praat. Die door kleine, praktische dingen laten merken dat ze zorg voor je hebben en dat je iets voor hen betekent. Die laten merken dat ze op kerstdagen, huwelijksdag, sterfdag, verjaardag aan je denken.
Van de troostende mag verwacht worden, dat deze respect voor iemand heeft en ruimte schept of laat zodat je zoveel mogelijk je eigen leven gestalte kunt geven, in je eigen tempo, vanuit je eigen waarden, en met je eigen mogelijkheden en grenzen. Van hem of haar mag ook verwacht worden dat hij of zij echt is, trouw aan eigen gevoelens, en zich niet forceert tot iets dat niet bij hem of haar past en zich evenmin verschuilt achter de rol van helper.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 13:37
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb er nog nooit van gehoord,je kiest wel voor elkaar maar niet helemaal? Ik zie de meerwaarde van de trouwbelofte in dit geval niet in,hoe kun je samen één zijn als je apart woont? |
Er zijn situatie's waarin een lat relatie en/of gescheiden van tafel en bed, een oplossing kan zijn, om toch samen verder door het leven te kunnen gaan in een huwelijk...
Zelf heb ik er ook voor gestaan om daarvoor te kiezen vanwege dat mijn vrouw periodiek periode's depressief werd. (gemiddeld drie keer in het jaar). Ik kan mij voorstellen dat iemand die vanzichzelf dat weet en erkend ervoor kiest om alleen een lat relatie wil.... Bijbels gezien kan dat, zolang men er samen instemt...
Wij hebben ervoor gekozen om een ander huis te kopen omdat we ook twee kinderen hadden en mijn kinderen niet alleen wilde laten wanneer hun moeder deprsief was vanwege suicidale gedachten tijdens die periode's...
Er kunnen zeker oprechte redennen zijn waarom men ervoor kiest. Zolang het binnen de waarde en de normen van God blijft...
Latten voor open sexuelerelatie's is naar mijn inziens niet de bedoeling.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 13:38
|
|
Naar boven |
|
|