Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:36
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Het is gebeurd, het is gebeurd.....
MIJN HUIS IS VERKOCHT!!! |
Prachtig voor jou en gefeliciteerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:31
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
Niet kwetsen aub Heb u naasten lief als uzelf. Wij hebben hier goddienstvrijheid.
Als je een kind van God bent, betekent niet dat de volgende generatie zonder zonde geboren wordt.
Erfzonde is vergelijken met erfelijk van de gezondheid in de familie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:19
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De indruk die ik krijg in dit verhaal, is dat de meeste gemeentes de dominee gebruiken. De vraag of de dominee een herder is, vind ik eigenlijk al heel vreemd. Natuurlijk zou een dominee herderlijke taken moeten vervullen, maar zo lijkt ie wel een marionet... |
Dominee is wel herder en leraar, dat staat wel in de Bijbel Efeze 4 :11. Jezus is de grote Herder en wij zijn de schapen en horen naar Zijn stem en wij mogen bij Hem schuilen omdat Hij kent de Zijnen en wij kennen Hem. Dominee is herder, hij roept mensen (wij zijn als schapen) en brengt ons tot Jezus
en leraar geeft onderwijs vanuit Gods Woord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 23:19
Onderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?
|
|
|
Hannah 810, 38 jaar , regio 073 met pleegdochter van 5 jaar Tink 100, 43 jaar, regio 072 Maria 576, 46 jaar, regio 038 Josina 022, 41 jaar, regio 030 Jacolien 247, 36 jaar, regio 030 Tralala 747, 27 jaar, regio 020 met pleegdochter 5 jr ( o.v dat er meer 30ers meegaan) Shanita 130, 39 jaar, regio 078 Nathanya 830 , 34 jaar , regio 0251 Abigail 621, 33 jaar, regio 070 Yrma431, 45 jaar, regio030 Joëlle 246, 53 jaar, regio 015 (o.v.) Erika129 37 jaar regio 0318 (o.v.) Brigit826, 46 jaar regio 010
Visser 278, 44 jaar, regio 0113 Herman 388, 49 jaar, regio 078 Hanskamp 186, 39 jaar , regio 0521 Mario 216, 38 jaar, regio 0180 Marcowaal200, 40 jaar, regio 0184 Marsjg 370, 43 jaar, regio 0346 ( o.v.) Marcel 188, 45 jaar, regio 075 Jonasveve 733, 51 jaar, regio 070 Joost 764, 38 jaar, regio 035 ( o.v.) Leonard , 44 jaar, regio 0180 ( o.v.) Nes 158 , 53 jaar, regio 030 Wim 080, 40 jaar , regio 0187 Pimpernel 883, 44 jaar, regio 030 Kwispel 011, 66 jaar, regio 0172
Marian096 ziet af
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 15:46
|
|
|
Wat zegt David in Psalm 51?
7 Ik was al schuldig toen ik werd geboren, al zondig toen mijn moeder mij ontving. (7 Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.)
David is een man naar Gods hart. Ook had hij erfzonde, en zijn zoon Salamo heeft ook gezondigd en gaat maar door naar volgende generaties tot het einde van ons bestaan. We kunnen onze zonde niet opzij zetten of weggeven naar ander persoon. Als je een kind van God bent dan blijf je toch in de zonde, omdat wij de dood hebben verdiend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 15:31
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Hier schijnt wel een beetje zon maar wel hevige bladerenregen. wie zal voor mij een pad bij de voordeur vegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 13:08
|
|
|
Is de dood de bezoldiging van de zonde?
Genesis 6:5 En de HEERE zag, dat de boosheid des mensen menigvuldig was op de aarde, en al het gedichtsel der gedachten zijns harten te allen dage alleenlijk boos was. 6 Toen berouwde het den HEERE, dat Hij den mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem aan Zijn hart. 7 En de HEERE zeide: Ik zal den mens, dien Ik geschapen heb, verdelgen van den aardbodem, van den mens tot het vee, tot het kruipend gedierte, en tot het gevogelte des hemels toe; want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.
Moet je dit ook lezen dat de erfzonde voortgezet na Adam en Eva
Ook de erfzonde in 2011 blijft door tot de wederkomst van Christus.
Romeimen 5 zegt dat heel duidelijk over
Vergelijking van Christus met Adam
12 Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.
15 Doch niet, gelijk de misdaad, alzo is ook de genadegift, want indien, door de misdaad van één, velen gestorven zijn, zo is veel meer de genade Gods, en de gave door de genade, die daar is van één mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen.
18 Zo dan, gelijk door één misdaad de schuld gekomen is over alle mensen tot verdoemenis; alzo ook door één rechtvaardigheid komt de genade over alle mensen tot rechtvaardigmaking des levens.
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op woensdag 2 november 2011, 13:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 11:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Maar waar staat het letterlijk? En waar staat de verplichting het kind te reinigen van erfzonde??? |
Waarom is de Heere Jezus dan gekomen?
Wat zegt God na de val in het paradijs Zijn moederbelofte?
Zie Genesis 3:15
En Ik zal vijandschap teweegbrengen tussen u en de vrouw,
en tussen uw nageslacht en haar Nageslacht (Jezus);
Dat( Jezus) zal u de kop vermorzelen,
en u zult Het (Jezus) de hiel vermorzelen.
Adam is het hoofd van werkverbond, hij mag alles doen van God voor de val. Na de val is de erfzonde gekomen en verspreidt naar alle mensen tot nu toe.
Maar Christus is het hoofd van genadeverbond. Hij laat mensen reinigen van hun zonde door Zijn dierbaar bloed door het geloof, dat Hij gehangen werd op het vloekhout van Golgotha. Bij avondmaalformulier zegt deze woorden: Ik (Jezus) voor u daar gij anders de eeuwige dood had moeten sterven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 17:31
Onderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
|
|
|
Erg jammer dat Mauro terug gaat naar Angola. Dat is wel pijnlijk voor pleegouders, vrienden, klasgenoten, vele Nederlanders die met hem meeleven.
Wat gaat met CDA en kabinet gebeuren? Partijen vrezen veel zetelverlies bij komende 2e kamerverkiezing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 13:28
Onderwerp: Dierendag
|
|
|
GERRIT084 schreef: | En een ruim jaar later zijn ze ons helemaal vergeten |
Helaas uitgestorven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 09:57
|
|
|
Eerste dag van de nieuwe maand
Zware sneeuwval in USA en hier zonnig en lente-achtig weer en 14 graden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 09:53
Onderwerp: Ik ga op rei.s (2)
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Allemaal Ik ga morgen even 2 en een halve week van huppelen naar Israël en ben de 19 november weer op de site als de HEER dat wil. Allemaal een fijne tijd en tot later. Sjalom. Martin |
Goede reis en behouden thuiskomst. Sjalom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:23
|
|
|
[quote=ZEELAND736]
Niet 2 weken maar de predikanten en kanditaten van de Gereformeerde Gemeente mogen tot 3 weken bedenktijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:36
|
|
|
Nog steeds
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:22
Onderwerp: Kennis ondergeschikt aan de Geest
|
|
|
MOMO697 schreef: | Hey Jolan,
Wat is het toch heerlijk om gewoon met elkaar van gedachten te kunnen wisselen zonder heftige discussies van welles/nietes.
En dat terwijl we een andere kerkelijke achtergrond hebben.
Getuigd van respect, thanks |
Bij het openen van Gods Woord gaat de Heilige Geest werken, om je duistere verstand, dat komt door de zonde, verlichten en ontwaken. Maar ook tot bekering op Zijn tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | daar hoef je niet tussen te kiezen Herman. |
Dat is de mooiste moment om de Here te loven dan spelers te loven in voetbalstadion.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 21:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat een opluchting vanmiddag. Groningen heeft echt weer laten zien hoe goed ze zijn. Mijn keel is schor vanwege het juichen... |
Kies je nou Koning Jezus of koning voetbal?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:19
|
|
|
JOLAN931 schreef: | het lijkt erop dat mn huis verkocht is na ruim twee jaar! nog niet te vroeg juichen, ff het weekend afwachten, maar als het waar is , is het wel tijd voor een feessie |
Dat is spannend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:27
|
|
|
MOMO697 schreef: | Natuurlijk heeft de dominee altijd gelijk. Daarvoor is ie toch ook dominee geworden?
Gelukkig mag ik voor mezelf denken |
Niet alle dominee zijn gelijk.
In het ziekenhuis (dat is echt gebeurd) stonden 2 dominees bij de weduwe dat haar man daar overleed. Ene dominee is ziekenhuispastor en behoort bij Gereformeerde Kerk en de andere dominee, die de weduwe aan zijn gemeente verbonden, behoorde bij de Gereformeerde Gemeente. Wat zeggen ze? De overledene gaat naar de hemel zei de pastor maar de predikant zei van niet. De mens gaat naar zijn huis, de predikant zegt dat God beslist en niet de mens beslist waar iemand na de dood naar toe gaat. Onverwacht liep de schoonmaker tussen de predikanten en stond plotseling stil en zeide de dominee met zwarte pak heeft gelijk. De pastor liep boos weg uit de kamer zonder gedag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 16:54
Onderwerp: operatie
|
|
|
Dat is wel tegenop hè, Josina Ik zal voor je bidden dat de operatie goed mag gaan. Heel veel sterkte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 13:41
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Ik heb de was buiten opgehangen, vele kilometers gewandeld, gestofzuigd (is dat mannelijk werk?), boodschappen gedaan en nu effe bij CM gluren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 13:34
|
|
|
MOMO697 schreef: | de zon probeert door de bewolking heen te breken
over een kwartier zou het gelukt moeten zijn volgens de voorspellingen
ik wacht rustig af ... |
Hier schijnt de zon volop en heerlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 22:53
Onderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?
|
|
|
MOMO697 schreef: | drie uur heen en drie uur terug zou het de moeite waard zijn? wie vanuit het westen zou dat naar het noorden toe doen? haha, altijd een gezellig onderwerp die reistijd ... |
In Scheveningen zijn er hotels genoeg, is dat geen idee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 15:17
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
TINK100 schreef: | de tweede dag op rij verschrikkelijke spierpijn in mijn schouder...autorijden is zo een stuk lastiger geworden hoor |
Heeft je auto geen stuurbekrachtiging? En beterschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 15:16
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
TINK100 schreef: | aan de foon gehangen ivm de ziekte van mijn vader.....en de rest...rustig aan gedaan.....maar de dag is nog niet om...wie weet |
Straks worden de dagen korter, de wintertijd komt eraan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|