ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 224 225 226 227 228 229 230 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:19
BerichtOnderwerp: Leugentje om best wil?

DANIEL777 schreef:
Wat bedoel je met deze opmerking shanita
ik kan deze opmerking niet echt volgen in kader van deze topic

En in het kader van dit topic.
Nou dit topic gaat over liegen, over een onschuldig leugentje van een college afzeggen om een stage presentatie goed te kunnen doen.

En daar ben ik even verder over gaan denken, en kwam ik uit op phatologische leugenaars, die voor hunzelf heel erg schadelijk zijn. Maar ook voor andere mensen kunnen zijn, omdat die dus in de war kunnen raken omdat die dan ´gedrag´ niet kunnen plaatsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:16

DANIEL777 schreef:
Wat bedoel je met deze opmerking shanita
ik kan deze opmerking niet echt volgen in kader van deze topic

Hoi!

Wat ik ermee bedoel.

Nou, ik heb gelezen en gehoord )en gezien maar da´s te persoonlijk', dat mensen hun eigen leugens gaan geloven. dat ze zóvaak over iets liegen, en da´s dan vaak over iets dat ze zelf verdringen, omdat het iets is wat maatschappelijk helemaal niet wordt geaccepteerd bijvoorbeeld.
Dat ze daar dus zovaak en al zólang over liegen, dat ze het zelf gaan geloven.

Da´s eigenlijk een ernstige ziekte waarmee je mensen ook kan kwetsen, want die kunnen dan bepaald gedrag niet plaatsen en kunnen zo in de war raken.

Dus eigenlijk aanvankelijk eerst gezien, daarna gehoord dat dat zo is, dat mensen hun eigen leugens gaan geloven op den duur.
daar zit natuurlijk een afweer en of ´overlevings´ mechaninsme achter.

Kijk maar naar daders van ´incest´ bijvoorbeeld, die vertellen alleen de waarheid als het voor hun beter uitkomt.

En hier laat ik het even bij.
Wil je er meer over weten, dan kun je googelen en erover lezen in boeken.

Fijne Week!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:02
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

GERT217 schreef:
Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau.
Ik vraag me wel eens af waarom moet dit.
Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.

Je leest en hoort de laatste tijd ook al over een datingsite voor hoger opgeleide mensen.
Moet de liefde nou echt op één opleidingsniveau zijn, daar geloof ik niet in.
Je kunt toch verliefd worden op iemand die bijv. helemaal geen school gedaan heeft.

Ik zal één ding vertellen van deze liefde (tussen mensen) heb ik geen ervaring. Ben een leek hierin maar zou wel dolgraag iets willen ook al is het alleen maar vriendschap.
Eén ding weet ik dat is toch het allerbelangrijkste Gods liefde en Zijn Zoon Jezus Christus.

Ik reageer even, zonder de reacties te hebben gelezen.

Wat ik vind is dat het opleidingsniveau, cq verschil in inkomen er aanvankelijk niet toe doet.

Zeker niet als christenen, denk ik dan zo.

Maahaar, wat krijg je als je een parner vind)dit is een voorbeeld die niet op mijn eigen van toepassing is, maar wat ik een paar keer om me heen heb gezien zeg maar. Wat krijg je dusz als je een parner vind die in een minimum uitkereing zit. Da´s niet erg, zou je zeggen, want het gaat om de mens en niet om zijn/haar geld zeg maar.

Maar wat, als diegene élke maand weer loopt te klagen over dat diegene z´n/haar uitkering te laag vind....en dat dit en dat er nog af moet enzo...
Dan denk je toch van ja, voordat je me kon had je toch ook die uitkering.
En in de bijbel staat toch ook als dat je kleding hebt en eten en een dak boven je hoofd dat dat je genoeg moet zijn.
En er zijn veel ´budget´ cursussen die je leren om met heel erg weinig geld rond te komen en zélfs nog een beetje te sparen elke maand.

Dusz mijn vraag is wat te denken van iemand die echt elke maand loopt te klagen over dat ie een minimum uitkering heeft.

Dat is toch heel erg vervelend.
En als je zélf dan ook een minimum hebt, en je bent slim, zodat je wat spaart, omdat je wel een of meerdere ´budget´cursuusen hebt gevolgt.

En dan moet je, terwijl je zelf op een minimum zit, maar daar toch mee om weet te gaan, het gez"#$ aanhoren elke maand van iemand. en zoiemand neemt geen enkle ´tip´aan bijvoorbeeld van naar een budget/cursus gaan, maar blijft wel te pas en te onpas zeuren over zijn te weing geld...

Wat moet je daarmee-hiermee....

Dan zie je het mooie voor een gedeelte niet meer, denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:46

Er zijn zelfs mensen die hun eigen leugens geloven ja echt waar.

En da´s best wel heel ernstig, denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:44

Lieg alsjeblieft niet tegen me
niet over iets groots niet over iets
anders. Liever hoor ik het
vernietigendste dan dat je liegt
want dat is nog vernietigender.

Lieg niet over de liefde
iets dat je voelt of iets dat je
zou willen voelen. Liever word ik
bedroefd dan dat je liegt
want dat is nog bedroevender.

Lieg niet tegen me over gevaar
want ik voel toch je angst
en wat ik gewaar word is waar
of ik ken je niet en dat
is nog gevaarlijker.

Lieg niet tegen me over ziekte
liever kijk ik die diepte in
dan dat ik mij verlies in één
van jouw lieve verzinsels
want daarmee verlies ik me dieper.

Lieg niet tegen me over sterven
want zo lang we er nog zijn
vind ik dat toegangsloze
niet mededelen wat je denkt
erger en zo veel doder.

Judith Herzberg

Bastiaan,

Dusz ik begrijp dat gedicht wel heel erg goed.
Ik voel het goed aan zeg maar.
Liegen is vernietigend, bedroevend enzovoort.
Veel meer vernietigender en bedroevender als dat de waarheid zou zijn.

Sterkte en Zegens!

Shanita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:06

BASTIAAN161 schreef:
Het is toch niet, Laten wij het kwade doen opdat het goede eruit voortkome? (Rom.3:8).
Leugenlippen zijn de HERE een gruwel (Spr.12:22)
Leg daarom de leugen af en spreekt de waarheid (Ef.4:25).

Ongeacht de beweegreden; of het is uit eigen bestwil of voor het bestwil van een ander, uit angst of uit nood, of uit liefde,
staan blijft dat elk liegen, gewoon liegen is.
En liegen is zonde.
Elke zonde leidt tot de dood,
Tenzij we God om vergiffenis vragen.
En een ieder die Jezus aanneemt zal vergeving geschonken worden omdat Hij al voor ons betaald heeft.

Maar ik kan me je situatie heel goed voorstellen. Succes met je presentatie!

Lieg alsjeblieft niet tegen me
niet over iets groots niet over iets
anders. Liever hoor ik het
vernietigendste dan dat je liegt
want dat is nog vernietigender.

Lieg niet over de liefde
iets dat je voelt of iets dat je
zou willen voelen. Liever word ik
bedroefd dan dat je liegt
want dat is nog bedroevender.

Lieg niet tegen me over gevaar
want ik voel toch je angst
en wat ik gewaar word is waar
of ik ken je niet en dat
is nog gevaarlijker.

Lieg niet tegen me over ziekte
liever kijk ik die diepte in
dan dat ik mij verlies in één
van jouw lieve verzinsels
want daarmee verlies ik me dieper.

Lieg niet tegen me over sterven
want zo lang we er nog zijn
vind ik dat toegangsloze
niet mededelen wat je denkt
erger en zo veel doder.

Mooi gedicht hoor.
Ook helemaal mee eens.
Praktijk is dat erg veel mensen liegen ook christenen.
Omdat ze bijvoorbeeld bang zijn, voor de reaktie als ze eerlijk zouden zijn.
Dan weet je als het ware dat iemand heeft gelogen alleen je kan niets bewijzen.
En iemand ermee confronteren heeft ook al geen zin, dan krijg je ontkennig.
En vaak heeft degene die liegt ´het´zo diep verdrongen, dat het in zijn-haar eigen bewustzijn nauwelijks nog bestaat.

Judith Herzberg
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:00

LAURENS814 schreef:
Vandaag heb me ziek gemeld voor mijn studie, omdat ik morgen voor mijn stage een belangrijke presentatie moet houden voor meer dan honderd mensen.
Ik heb me deze week goed voorbereid en weet wat ik wil zeggen. Deze week had ik echter al zes dagen gewerkt en was dood en dood moe.Het college van vandaag kon ik missen als kiespijn, en heb me ziek gemeld ook al ben ik dat niet.

Mijn vraag aan jullie:
Bega ik hiermee nu een doodzonde en moet ik om vergiffenis vragen bij God? Of zou Hij deze actie wel begrijpen?

Graag jullie reacties.

Groet,
Laurens

Als je heel erg moe zijn als ziek zijn zou kunnen zien, wat volgens mij kan dan wel. Zeker ook omdat je je college kan missen, als kiespijn zelfs.
En omdat die stage belangrijk is, en op die manier ook met je studie te maken heeft, en wat niet kan, kan niet. Dan moet je kiezen als je zo moe bent, of een college wat je kan missen of een belangrijke presentatie voor je stage die je niét kan missen.
Dus ik denk, dat ik wel zeker weet dat God deze actie begrijpt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 12:20
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Dat mijn vriend die ik hier heb leren kennen dus en aan het andere eind van Nederland woont, net belde, dat ie vanavond, onverwacht naar me toe komt....DUSZZZ....

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 3 november 2010, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 12:11
BerichtOnderwerp: VIP behandelingen en VIP ingangen

Quote Jonathan: VIP ingang 4
Bij concerten, voetbalwedstrijden, de ski-lift, bij de RAI en AHOY, Efteling overal heb je VIP ingangen. Ben je belangrijker dan de rest van het gepeupel, dan mag je die rijen gewoon passeren. Zelfs de rode loper wordt uitgerold om JOU !!!!! binnen te halen.
Ja in het klootjesvolk rijtje voel je je eigenwaarde behoorlijk afnemen. Stond je al niet hoog op de genodigden lijst, dan weet je het nu zeker, die daar net langs jou lopen en de VIP ingang nemen, zijn vele malen belangrijker. Kijk van Bea kan ik het nog wel hebben, dat ze buiten het gewone volk wordt gehouden, op Koninginnedag is meer dan genoeg.

Hoi,

Ach, ik heb niet zoiets van dat dat mijn eigenwaarde ofzo aantast hoor.
Voor mijn gevoel heeft 't niets met 'belangrijk' te maken.
Veel van die mensen hebben gewoon mazzel, ze hebben bijvoorbeeld connecties die ergens iets te vertellen hebben en kunnen daarom ook mee de VIP ingang in. Daarom is het, denk ik, ook relatief. Want is iemand toevallig directeur, kan tie erin. Zou dezelfde persoon door andere
omstandigheden en 'toevalligheden' in zijn leven in een uitkering zitten, en iemand met een uitkering toevallig door omstandigheden enzo directeur zijn ofzo, ja, dan zou het zijn omgedraaid.

Voorbeeld: Mijn 'werkster' komt alle VIP ingangen in door de hoge positie van haar man.
Familie van mij, met een uitkering komt de VIP ingang van Het Concertgebouw te Amsterdam in, omdat ze schoonmaakwerk doet bij een beroemde dirigent...en bevriend is geraakt met hem en zijn vrouw....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 11:47

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley werkster??? Kan je die morgen even missen...

Nai, die komt morgen ook, 2 keer dusz. vanwege het feit dat ze er verleden week niet was door de herftvakantie, snappie?

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 18:58

Dat mijn 'werkster' weer al mijn kleertjes heeft gestreken en opgevouwd enzo en andere dingen heeft gedaan en het hier weer netjes is enzo.

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 18:50
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

MARISKA601 schreef:
Jammer dat je weggaat.
Ik heb leuke dagen met je gehad.
Het ga je goed in de toekomst.
wANKel niet bij twijfel.

Jammer dat je weggaat hoor, ik zal je heel erg missen...!

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 18:48
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

verkeerde topic

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 2 november 2010, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 13:30
BerichtOnderwerp: Esther 10-10-'10

Wát een mooie foto's!

Jullie zullen wel heel erg gelukkig zijn nu!

Gefeliciteerd!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 13:50
BerichtOnderwerp: onze héérlijke PUBERTJES ...

LEANNE226 schreef:
Het is toch prachtig als mensen advies kunnen geven vanuit hun eigen achtergrond?
Tess die weet hoe het is om moeilijkheden te hebben in je puberteit,Zinga vanuit haar werk met jongeren,Willemijn vanuit haar ervaringen......dat is een mooie combinatie dacht ik zo!Het is geen wedstrijd Knipoog smiley

Helemaal mee eens. zo kan je elkaar aanvullen ;)

Ik zelf heb geen kinderen helaas.
Wel met kinderen gewerkt.
Nou is denk ik zelf heel erg belangrijk, en dat las ik hier eerder ook in dit topic zoiets: van de goede dingen benadrukken en de negatieve dingen negeren.
Nou kan je de negatieve dingen natuurlijk niet altijd negeren, als bijvoorbeeld een puber de schuur in brand wil steken, zoiets.
En ik bedoel dus, als het negatieve dingen zijn, die niet gevaarlijk zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 21:22

NB: Dit bericht heb ik gepost vóórdat ik de laatste berichten had gelezen.
De berichten, na mijn post op het bericht, waar ik op reageerde.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 21:18

TESSYBEAR731 schreef:
Ja hoor Willemijn, want iemand van 28 kan absoluut geen levenservaring hebben! De hoeveelheid levenservaring die iemand heeft, heeft weinig te maken met leeftijd...
Dat iemand nog niet zo oud is betekent niet dat diegene niet kan weten waar hij het over heeft...geloof jij mij nou, mijn kennis heeft bar weinig met theorie te maken.

Hoi Tessybear,

Ja, da's waar, denk ik.

De wijsheid en het inzicht etcetera heeft natuurlijk niets met leeftijd te maken.
Iemand van bijvoorbeeld 22 jaar, kan veel wijzer zijn en veel beter weten waar ie het over heeft dan iemand van bijvoorbeeld 60 jaar. Dit is een voorbeeld. Dat kan aan veel factoren liggen, die ik niet allemaal op ga noemen. en dat wil dusz ook niet zeggen dat de een dan beter is dan de ander ofzo....

Wat natuurlijk, volgens mij dan hoor, wél zo is, is dat de levenservaring, dus het aantal jaren dat je meer leeft, wél van invloed kan zijn.
Want, omdat de een dus al een tijdje langer leeft dan de ander, en meer heeft meegemaakt, simpel omdát diegene dus ouder is....

Dusz, inderdaad een jonger iemand kan veel beter weten waar hij/zij het over heeft enzo dan een ouder iemand.

Dat denk ik. Omdat ik dat zélf heb meegemaakt, dat ik heel veel heb geleerd van iemand die 18 jaar jonger is dan mij. Maar ja, ik weet dan bepaalde dingen weer beter dan zo'n jonger iemand, gewoon ómdat ik langer leef en dáárom dingen heb meegemaakt en ervaringen heb gehad bijvoorbeeld, die zo'n jonger iemand alleen in theorie kan weten, simpel omdat ie jonger is. En zelf dit laatste gaat niet áltijd op, maar het kan wel, denk ik.

Even voor de zekerheid, wat ik hierboven schrijf, is niet van toepassing op iemand van ChristianMatch, maar zijn gewoon algemene opmerkingen, waar ik het wel mee eens ben. En die ik even kwijt wou.

Fijne Avond!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 20:34
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

MARIANNE378 schreef:
Ik zei ook Chat dat je het in gebed bij God hebt gebracht. Samen bidden tot God. Als je op God vertrouwt en je voelt en denkt dan dat het goed is dan doe je geen fout denk ik. En kom je geestelijk niet in de problemen omdat je het in gebed bij God hebt gebracht.

Marianne

Hoi Marianne!

Ja, dat samen bidden en überhaupt bidden da's héél erg belangrijk, vind ik. Dan stel je inderdaad je vertrouwen op God.

Eigenlijk, denk ik, zouden we voor álles moeten bidden. Dat staat ook ergens in het Nieuwe Testament, Fillipenzen 4:6(heb 't ff opgezocht, en gelijk het hele stuk erin gezet, voor het verband....Want in dit onderstaande stukje zitten geboden en beloftes...

4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u!
5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij.
6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God.
7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.
8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;
9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 20:21

GERT856 schreef:
Sorry, maar ik gaf enkel maar een definitie over het woordje seks, en voor de rest ben ik het helemaal met je eens Knipoog smiley

Hoi,

Hoeft geen sorry te zeggen hoor, maar evengoed bedankt voor je 'sorry'.

Ik gebruikte je quote, om even te kunnen zeggen dat ik vind en om me heen heb gezien, dat mensen te snel trouwen.

Jij bedoelde te snel seks hebben, dacht ik ;)

En dan bedoel ik een situatie waarin iemand wel Dénkt dat ie iemand goed genoeg kent natuurlijk.

In ieder geval ben ik zelf niet voor te snel trouwen.

Fijn Weekend!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:43
BerichtOnderwerp: kun je een atheist vertrouwen?

ANITA324 schreef:
Zowel gelovige als niet gelovigen kun je niet altijd vertrouwen.
Want wij allemaal zijn zondig van mens en doen dingen die we liever niet deden maar wel doen , enz.

Als ik zou nagaan in mijn leven heb ik minder vertrouwen in christenen dan als ik een ongelovige juiste meer vertrouw. Het is hoe ga je met elkaar om he en je proeft wel of diegene je op de mouw spelt of dat diegene aan hem of haar woord houdt. Want in mijn leven ben ik als kind juiste meer door gelovigen 10 jaar gepest om het feit dat je anders geloofde of dat je niet bij die kerk hoorde of anders wat. Helaas maar waar daarom leun ik ook niet teveel op christenen als gewoon op mensen.
Neej in die zin leun ik meer op de Here en zet ik daar al mijn vertrouwen op. Want Hij is immers die mij nooit en te nimmer verlaat. Hij die naar jou hart kijkt en weet in hoe jij bent en hoe je bent naar anderen toe.

De ogen zijn de spiegels der ziel.

Shalom,

Mooi gezegd, Anita!

Met name ook van dat de ogen de spiegels van de ziel zijn. Ja, aan de ogen kan je dingen aflezen als je iemand goed kent.

Ik leun ook op de Here zeg maar, want ik weet dat God mij alleen kent, omdat God alles weet.

Groetjes,

Shanita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:39

NINA106 schreef:
Hoi Inka,

Herkenbaar!!
Blijf complimenten geven voor de dingen die hij WEL goed doet en keur alleen zijn gedrag af.
Geef jezelf niet de schud, daar schiet je kind niks mee op en jij ook niet. Probeer het gesprek open te houden en vergeet niet te LUISTEREN!
Aandacht en liefde blijven geven misschien op dit moment juist meer.
Kom je er niet uit, zoek hulp. Dat is geen falen maar juist moedig!!
Heel veel sterkte en Gods nabijheid toegebeden.

Liefs Nina.

Hoi,

Wat een lieve reaktie! Van dat aandacht en liefde blijven geven....

Als iedereen zo dacht ja, dan zou de wereld er heel anders uitzien...

Hoeveel ouders straffen hun kinderen juist en hebben geen respect voor de eigen kinderen..

Hou ´t hier even bij...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:20

MARIANNE378 schreef:
Een mens mag fouten maken en dan God brengen als we er spijt van hebben.

Marianne
¨

Tuurlijk mag dat. en is dat zo.

Nou heb ik, ergens in een preek gehoord, pas geleden, dat als je zondigt en je weet vanjezelf dat je die zonde tóch weer gaat doen, dat je dan evengoed om vergeving kan vragen bij God, en dat je die vergeving dan ook krijgt.

Ondanks dat je dus zeker weet dat je die zonde dus weer gaat doen, Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En dan heb ik zoiets bij mezef van dat er iets niet klopt..

Vind het ook wel link, want de mensen die pas tot geloof zijn gekomen, ja, die geloven die dingen dus.

Dit zit en zat me zo hoog, dat ik het hier even kwijt wou.

Verder een hele fijne zaterdag, met dit mooie weer!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:12

Quote Gert: Is het gewoon beter om het niet te doen totdat we elkander wat bbeter leren kennen.

Hoeveel mensen trouwen er niet of zijn getrouwd, eigenlijk te snel. Omdat ze elkaar niet goed genoeg konden.....

Nou dan zit je, vast, omdat je dus bent getrouwd Zieke smiley

Ben je daarintegen niet getrouwd, ja, dan kan je nog kiezen voor 'vriendschap' totdat de vlam van de liefde weer opwaait, zeg maar....

Ja, zo denk ik erover hoor.

Er zijn nu eenmaal mensen die er niet tegen kunnen om met een ander samen te wonen. Kan je beter een zogenaamde latrelatie hebben, vind ik. Dan kan je je regelmatig even terugtrekken in je eigen leven, zeg maar, totdat dingen weer duidelijk zijn enzo.

Da´s altijd veel beter als vast zitten in een huwelijk, met de ellende van een scheiding....Wat je niet hebt met een lat/relatie. Reden zie hierboven....

En dan bedoel ik natuurlijk niet overspel ofzo. Dat hoort in geen enkel vorm van een relatie tussen man en vrouw. Dat is gemeen en je kwetst de ander heel erg veel.

Zo even wat gedachten erover, voor ik zomeeten ga werken.

Fijne Dag!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 9 oktober 2010, 13:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 10:42
BerichtOnderwerp: annette

PIETER649 schreef:
Jetz gehts losssssss...

Aangezien Annet niet meer op of neer kon van de pijn en mede daardoor al wat slapeloze nachtjes heeft gehad... ja ik weet, mijn gesnork doet er ook geen goed aan... heb ik haar hedenmorgen bij het ziekenhuis afgegeven.
Voorlopig moeten medicijnen zorgen voor de slaap en pijnbestrijding.

Jullie zullen haar sprankelende aanwezigheid op forum en cm-chat voorlopig moeten missen.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(en ik eet voorlopig weer uit de muur... Huilende smiley, smiley in tranen )

Zo wat spannend!

Fijn dat die pijnbestrijding en slaapmedicatie bestaat!

Ik ben benieuwd!

Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 09:55

CARIN303 schreef:
Lieve allemaal,

Als ik al jullie reactie`s zo eens lees ,die variëren van....

* ik wil zo graag een seksuele relatie hebben dus geef mij een reden daarvoor
* wat je ook zegt , het mag nooit , seks voor je ingezegende huwelijk
* ik wil de grenzen precies weten wat wel en wat niet kan

en ga zo maar door...

dan kom ik tot de conclusie dat, het aangaan van een seksuele verbintenis- voor het huwelijk- zoiets persoonlijks is tussen God en jullie 2, daar krijg je geen antwoord over bij een forum.

Persoonlijk denk ik dat God bedoelt heeft dat een man en vrouw, een lichamelijke verbintenis aan mogen gaan, na de inzegening van een huwelijk.

Voor diegenen die worstelen met dit onderwerp, wens ik wijsheid toe maar vooral Gods zegen,betrek Hem erbij!

Jonathan: Paulus schrijft in 1 kor 7:36 Maar wanneer iemand bang is zich tegenover zijn toekomstige vrouw te misdragen, omdat zijn verlangen naar haar te groot wordt, laat hij dan gevolg geven aan zijn wens met haar te trouwen. Dat dient dan te gebeuren. Het is geen zonde.

Het is duidelijk, de bijbel zegt dat er getrouwd moet worden.

Als ik Efeze 4 en 5 lees, dan staan daar allemaal geboden, zoiets zie je ook in Galaten als de vruchten van de geest en de werken van het vlees worden genoemd....En in nog veel meer plekken in het Nieuwe Testament..

Dan wordt er over onreinheid , uitbarstingen van toorn enzo gesproken.

Net zoals bijvoorbeeld Efeze 4 en 5 ook gaat over de zonde van boosheid, en nog lang ook...

Nou was boosheid mijn probleem, onredelijke boosheid, geen terechte boosheid bedoel ik.
Daar liggen de wortels weer van van mishandeling in de kindertijd.(Ja ik weet dat daar een taboe op kán liggen, om dingen op de kindertijd terug te halen, en om het überhaupt over deze dingen te hebben...

Waar ik heen wil: Door omstandigheden en factoren is het praktisch onmogelijk om te trouwen. dáárom heb ik er geen moeite mee, als zijnde dat het zonde zou zijn, omdat de WIL er wel is namelijk...

Dit is mijn mening.

Ik voel me dan ook niet 'slecht' bij sex voor het huwelijk....zou ik wél hebben bij 'vreemdgaan'.

Ik voel me ook wel behoorlijk slecht als ik een onterechte woedeuitval heb gehad.....Dát wil ik onder controle hebben. Dat kan mijns inziens door inzicht waar de woede vandaan komt, en dat weet ik, uit de kindertijd, en die moet en wil ik niet (onbewust vaak) projecteren op onschuldigen....
Ën door de bijbel, met name de geboden en verboden in het Nieuwe Testament te lezen, en dan wel regelmatig.....Want het woord van God ja als je dat leest krijg je inzichten door de Heilige geest en is God nabij, zo voel ik dat.

En Carin bedankt voor je duidelijkheid. met name dat je zei dat dingen zo persoonlijk kunnen zijn dat je daar op een forum geen antwoord op krijgt, dat dat iets is tussen God en betreffende personen.

Nou en nu moet ik écht gaan werken, anders ben ik dik te laat!

Fijne Dag!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 september 2010, 09:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 22:04

TESSYBEAR731 schreef:
Wanneer je dus weer uit elkaar gegaan bent wel Loes, want in God's ogen ben je wel getrouwd ook al ben je niet langs het stadhuis geweest...
Maar de zonde is dan vooral het "scheiden"...

Als je het zo bekijkt dus zou je geen sex voor het huwelijk kunnen hebben...want je bent dan dus getrouwd (leeft als man en vrouw) wanneer je seks gehad hebt...
en nu vraag ik me ineens iets (serieus) af...staat er in de bijbel dat we geen seks voor het huwelijk dienen te hebben, in die zin dat we dat pas mogen doen als het huwelijk gesloten is door iemand anders?

Wie o wie weet het antwoord?

Hoi Tessybear,

Ja, daar zat ik ook al aan te denken...

Stáát er wél in de bijbel van dat je geen seks voor het huwelijk mag hebben?

Ik weet wél dat er staat van dat je geen ontucht en overspel mag plegen.
Nou heeft ontucht en overspel toch betrekking op 'vreemdgaan' dacht ik...

Ik zoek het morgen wel even op.....Als ik tijd vind ;)

Fijne avond!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:48
BerichtOnderwerp: boedha is één van de fabricaties van satan

HAICO485 schreef:
nee.

1. wedergeboren worden. dus geboren uit de Geest van God.
let op het woord: GEBOORTE. dus niks met je hart.

2. daarna zul je op een gegeven moment de Heilige Geest ontvangen

zo ging het in ieder geval bij mij.

Oke.

Mooi eigenlijk; 'geboren uit de Geest van God'. :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:35
BerichtOnderwerp: VERSLAAFD AAN PORNO

TESSYBEAR731 schreef:
Precies Eva, en dat getuigd nou juist van het wonder van God's liefde...
er is namelijk no way on earth dat wij nooit meer zouden zondigen, en toch wil God het ons vergeven!

Mooi he?! Knipoog smiley

Hoi Tessybear,

Ik zelf heb moeite gehad met onredelijke boosheid. dan was het wel mooi dat God mij heeft vergeven :) , maar dan had ik er zelf wel echt een rot gevoel over hoor, een hele tijd.

Net zoiets als wanneer iemand teveel drinkt en een kater heeft, zoiets denk ik.

Ik denk dat je daar ook de zonde aan kan herkennen als christen, van hoe je jezelf erná voelt. door de Heilige Geest in ons hart. Gelukkig maar...

Er staat ook ergens in het Nieuwe Testament dat als ons hart ons niet veroordeeld dat we dan niet veroordeeld zijn, zoiets.

Met andere woorden denk ik dan, dat wij, als christenen als we zondigen, dat we dan doordat de Heilige Geest in ons hart woont, dat we ons er daarom slecht over voelen.

Er staat ook ergens in het Nieuwe Testament dat wat voor de een goed is voor de ander niet goed hoeft te zijn....

Dit is een reaktie op jou posting én gewoon wat gedachten van mezelf erbij ;)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 28 september 2010, 21:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:28
BerichtOnderwerp: VERSLAAFD AAN PORNO

TESSYBEAR731 schreef:
Precies Eva, en dat getuigd nou juist van het wonder van God's liefde...
er is namelijk no way on earth dat wij nooit meer zouden zondigen, en toch wil God het ons vergeven!

Mooi he?! Knipoog smiley

per ongeluk 2 keer hetzelfde, mijne excuses

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 28 september 2010, 21:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:17
BerichtOnderwerp: boedha is één van de fabricaties van satan

HAICO485 schreef:
Vers 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest.

duidelijk jonathan ?

Hoi!

Je bedoeld zeker ook met 'wedergeboren', dat iemand als christen de Heilige Geest ontvangt in zijn hart, denk ik. En de Heilige Geest is de Geest van God. Dus eigenlijk is ons denken en voelen dan verweven met hoe God denkt en voelt. Zo zie ik dat zeg maar.

Ik denk ineens ook aan een bijbeltekst; van dat we niet te worstelen hebben tegen vlees en bloed, maar tegen machten en overheden dezer duisternis......ik zoek het later wel even op hoe het er precies staat...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 224 225 226 227 228 229 230 ... 235 Volgende
Pagina 227 van 235