Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 03:37
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
Quote: | Roady: Na een aantal weken leerde ik de allerbelangrijkste les van mijn leven. Om die te leren moest God me blijkbaar tot een bepaald punt uitputten, voordat ik het inzag. |
Quote: | Crossroad: Ik ben benieuwd wat de mens ten diepste uit de slaap houdt ... ??? |
Mijn ervaring is, dat als ik één nacht niet kon slapen dat ik dan iets heel erg belangrijks over het hoofd zag. Of mij bewust werd van iets heel belangrijks. Later had ik het gevoel dat die slapeloosheid van één nacht nódig was om me ergens bewust van te maken, en pas dáárna kon ik slapen. Of, dat mijn onderbewustzijn(God?) mij iets duidelijk wou maken. Of, dat er iets goed fout zat, wat ik niet inzag.
Quote: | Erika: toen ik goed na ging denken kwam ik erachter dat ik al 10 jaar niet meer dan 3 uur per nacht sliep en dan nog met tussenposen. |
Ik kan me wel voorstellen dat als je zó lang zó weinig slaapt, dat je dan slaapmedicatie neemt. deed ik ook de éne keer dat ik 2 maanden niet/licht sliep.
Want lang niet iedereen komt er mijns inziens altijd (helemaal) achter wáárom die niet slaapt. en dan kan je er dus niets aan doen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 september 2011, 03:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 03:15
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
Quote: | Annette: En dat al 3 maanden wakker verhaal.......gemiddeld overlijd een mens na 10 dagen zonder slaap. Een mens kan langer zonder voedsel dan zonder slaap. |
Quote: | Roady:Dat kan. Ik heb het zelf gehoord van deze vrouw. En ik geloof dat zij de waarheid sprak. Zelf heb ik een ernstig slaapprobleem gehad. Ik weet dus dat je als mens langere tijd zonder slaap kunt. |
Ik heb ook weleens bijna 2 maanden niet geslapen. Tenminste, dat dacht ik. Mijn vriend hoorde me wel slapen, regelmatig. Maar je slaap dan zo licht, dat het niet voelt alsof je slaapt. Je hebt niet dat rustige nadenken en ontspannen voor je slaapt. en ook niet dat echte wakker worden. zolang niet slapen dan denk je veel. En als je in zo'n slapeloze periode heel licht slaapt, dan lijkt het net alsof je de hele tijd hebt liggen denken als je wakker wordt. je merkt als het ware niet dat je wakker wordt. voor je gevoel ben je ervan overtuigd dat je niet heb geslapen. Ik was ook helemaal doorgedraaid toen. Logisch met zo weinig en zo'n lichte slaap. En veel stress erbij ook.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 september 2011, 09:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 02:39
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
Quote: | JOLAN: Als je al lange tijd(lees meer dan een jaar) uit elkaar bent en je zit enkel nog te wachten op het papiertje van de rechtbank, dan ben je in mijn ogen gescheiden, en mag je dat aangeven op je profiel. Maar anderen vinden dat je daar IN relatie neer moet zetten zolang dat papiertje nog niet binnen is. Zo verschilt een ieders mening en is niet direct onwaar |
MARIO216 schreef: | Dus als je een halve HBO opleiding heb genoten en je je MBO opleiding heb afgemaakt moet je dus invullen MBO. Soms is het wel eens lastig om meerkezue antwoorden in te vullen. |
Quote: | JOLAN: Zo verschilt een ieders mening en is niet direct onwaar |
Dus als je een tijd op HBO hebt gezeten, kán je HBO invullen. Want bij die vraag staat niet of je het heb afgemaakt, of een diploma hebt. Er staat van 'Opleidingsniveau'. Dus je 'moet' niets. Je kán mijns inziens zelf aanvoelen wat je bij die vraag invult. Bijvoorbeeld: Ben je die HBO onvrijwillig afgegaan door omstandigheden, en haalde je alleen hoge cijfers? Of redde je het eigenlijk niet en haalde je met héél véél werk net zesjes?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 02:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | er is n heel verschil tussen een relatie met iemand hebben of daadwerkelijk 1 huishouden gevoerd te hebben. het gaat er niet om of je weleens verkering hebt gehad ofzo. |
Ik bedoelde met 'relatie' eigenlijk een lat-relatie. Dus eigenlijk wel 1 huishouden voeren. Maar met dit verschil: dan weer hier en dan weer daar. En tussendoor ook tijd alleen in je(m'n) eigen huis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 20:34
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
Overal, in het hele nieuwe testament is er sprake van berouw als het om vergeving gaat.
Ik heb een keer gehoord van iemand van kerkenraad, maar ik wist het zelf ook al: Wat is het tegenovergestelde van Liefde? Dat is geen haat maar onverschilligheid.
Jaren heb ik gehoord, dat ik daders moet vergeven.
Nou is voor mij vergeven, van harte weer met iemand omgaan.
Als God ons vergeeft, zegt Hij ook niet van en verder wil ik je nooit meer zien, maar vergeef je wel....????
Nou, nou heb ik gehoord, vergeven moet, voor je eigen rust, maar dat betekend niet dat je weer met zo iemand moet omgaan.
Nou, als dat dan niet hoeft, als ik niet met de daders om hoef te gaan, ze nooit meer hoef te zien, wil ik wel, om een pastoraal werker gerust te stellen en er van af te zijn, zeggen dat ik vergeef hoor.
Zo ver ben ik nu.
Maar ik heb me ook (vals) schuldig gevoeld. omdat ik, als nare slachtoffer de 'arme' daders niet wou vergeven. dit heb ik ruim 17,5 jaar aan moeten horen.....Want..God had míj zelfs vergeven, dus ik moest de daders ook vergeven; Bijbelse opdracht.
Als ik dan zei, dat alles wordt ontkent, of gezegd als ik alleen was dat ik lekker toch niets kan bewijzen, dan kwamen ze met de tekst van Jezus, die zei van: Vader vergeef het hun, want zij weten niet wat ze doen.....(Toen Hij aan het kruis hing.) Dat ik dan net zo als Jezus dat moest denken.....van dat ze niet wisten wat ze deden.....
Tot een vriendin van mij, die theologie studeerde zei van dat ík Jezus niet ben, én dat de daders wel degelijk wisten wat zij deden.
Ik kan geen kinderen krijgen door misbruik/mishandeling in kindertijd. Opleiding niet af kunnen/mogen maken. Járen élke ochtend ontzettend angstig geweest. Jaren herinneringen kwijt door dissociatie. Hele leven, met uitzondering van paar part-time jaar werk voor uitzendburo, in de wao, doordat ik teveel in de war was. Járen alleen lopen overleven. Paniekaanvallen te pas en te onpas. Enzovoort.
De uitdrukking dat je levenslang hebt bij kindermishandeling begrijp ik nu.
Vergeven, daar zeg je mee, dat je wou dat het anders was gelopen. Dit is de laatste versie die ik over vergeven heb gehoord.
Natuurlijk wou ik dat het anders was gelopen....
Ik kan ook alles objectief bekijken nu. Ook heb ik nu en dan verdriet.
Ik wil ook geen medelijden: ik heb ook goede tijden gekend.
En ik ben onverschillig naar de daders toe. En ik ga niet mijn andere wang geven, of de daders liefhebben, nav de tekst : heb uw vijanden lief.
Daar wordt mijns inziens iets héél anders mee bedoeld.
Dat hameren over vergeving geven(zo, dan zijn wij ervanaf, ja, zo komt het nu op mij over....) dat kan zó schadelijk zijn. Zeker als er nog bij wordt gezegd hoe goed het voor je is....
Dit wou ik even kwijt.
Wat zijn jullie gedachten over 'vergeven'?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 19:22
|
|
|
PIETER649 schreef: | Gescheiden kun je zien als het achter de rug hebben van een echtscheiding. Maar hoe noem je dan het beeindigen van een samenlevingsvorm? "uit-elkaar-gegaan" ?
Persoonlijk vind ik dat je in dat geval ook gescheiden hoort aan te geven.
Er is nu eenmaal een aantal mensen op cm die het wel degelijk van belang vinden of een nieuwe partner op enige wijze eerder een huishouden heeft gevormt die vergelijkbaar is met een huwelijk.
Dat kun je onzin vinden, maar voor deze groep is het essentiele informatie. En of dat al dan niet voor je bekering is gebeurt.... hoe interessant zou je het als moeder vinden dat iemand, uiteraard VOOR zn bekering (!!) actief is geweest als pedo? DAT maakt dan zeker ook niet uit? |
Het verschil tussen 'scheiden' en een relatie beeïndigen, is dat scheiden veel meer tijd in beslag neemt.
Een relatie beeindigen kan via een gesprek. Bij scheiden komt er veel meer bij kijken.
Bij een relatie kan iemand wel 'gescheiden' zetten. Maar ja, als de relatie ondertussen al 5 keer aan en uit is geweest.....5 keer trouwen en weer scheiden met dezelfde doet iemand niet zo snel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 19:13
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
PIETER649 schreef: | dan toch maar n tuinkabouter met hengel bij de vijver |
Volgens het evangelisch Christendom zijn kabouters occult. Evenals de Donald Duck, want Willy Wortel kan toveren.. Ook sprookjes..... Sprookjes zijn nota bene literatuur. en oorsronkelijk geschreven voor volwassenen. Sprookjes zijn heel mooi.
Ik heb zo vaak het woord 'occult' gehoord, kan het bijna niet meer aanhoren...
En dan te bedenken, dat rare 'in tongen spreken', dat 'vallen' in de geest, dát vind ik pas occult.....
Heb een hele tijd dingen zitten assimileren daar.
Zonde...
Goede was het evangelie, maar al die erbij bedachte dingen en bijzaken waarvan hoofdzaken worden gemaakt, gewoon zonde.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 19:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 15:48
Onderwerp: Invloed van je opvoeding op de rest van je leven
|
|
|
RENATE619 schreef: | Ik vraag me steeds vaker af, door de gesprekken die ik hier met andere leden heb, hoe groot de invloed van je opvoeding is op de rest van je leven. Ik hoor regelmatig geluiden van: ja, daar kan ik niets aan doen, zo ben ik opgevoed. Zelf vind ik dat je weldegelijk invloed hebt op de dingen van nu, als je in je opvoeding bepaalde dingen hebt aangeleerd kun je ze afleren. Of juist dingen die je gemist hebt in je opvoeding, kun je je eigen maken.
Mijn vragen zijn dan ook: Hoe ervaren jullie dat? Heb je zelf geen invloed op hoe je met dingen nu omgaat? |
Je hebt zelf wel invloed op hoe je met dingen omgaat.
Je (iemand) kan het wel moeilijker hebben als tie een K@# opvoeding heeft gehad. Dat wil dan nog niet zeggen dat zo iemand het voor anderen dan ook maar erg moeilijk moet maken.(narcisme?)
Het had ook andersom kunnen zijn, de rollen omgedraaid.... Dan kan je (iemand) de betrekkelijkheid van dingen zien als je zo denkt..
Er zijn mensen die bijna altijd lopen te zeiken dat anderen meer of veel geld hebben. Anderen zijn dan bijvoorbeeld buren, of bekende Nederlanders cq tv-persoonlijkheden. Daar irriteer ik mij aan. Want dan denk van van wat zou jij(zoiemand die loopt te zeiken) doen als het andersom was????
Zou jij (zoiemand) dan ook zeggen van ik heb zóveel geld laat ik dat maar eens elke maand gaan verdelen onder een paar minima en zelf ook op een minimum niveau leven?????
Natuurlijk niet. Ik ken iemand die is de baas(directeur) van zijn eigen bedrijf. die man werkt elke dag van half 7 's ochtends tot één uur 's nachts. Vaak ook in het weekend....
Dan hoor ik van een vrouw van een werknemer die zit te klagen dat de baas in een bmw rijdt.....
Ja, mág die man misschien, háár man is elke avond om 5 uur thuis, en heeft verder niets aan zijn hoofd, tot de volgende ochtend half 8....
De baas moet elke maand weer kijken waar die het geld vandaan haalt om het salaris zijn werknemers van te betalen... En zorgen dat er überhaupt genoeg werk is, dus werk zien binnen te halen.
Dan kan hij moeilijk in een 2de hands lelijke eend naar eventuele klanten toe....ze zien hem al aankomen. Zoiemand moet representatief zijn voor de klanten.
Ja, dit schoot mij even te binnen. Ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen zaken. En de een heeft het nu eenmaal makkelijker dan de ander. Maar je kan niets op opvoeding, ofzo afschuiven. alleen naar de daartoe verantwoordelijke personen. zoals ouders.
En tuurlijk heb je (ik) zelf invloed hoe je met dingen omgaat. en mag je nooit de verantwoording voor je dingen ontlopen. Of anderen een vals schuldgevoel aanpraten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 15:25
Onderwerp: Invloed van je opvoeding op de rest van je leven
|
|
|
RENATE619 schreef: | Ik vraag me steeds vaker af, door de gesprekken die ik hier met andere leden heb, hoe groot de invloed van je opvoeding is op de rest van je leven. Ik hoor regelmatig geluiden van: ja, daar kan ik niets aan doen, zo ben ik opgevoed. Zelf vind ik dat je weldegelijk invloed hebt op de dingen van nu, als je in je opvoeding bepaalde dingen hebt aangeleerd kun je ze afleren. Of juist dingen die je gemist hebt in je opvoeding, kun je je eigen maken.
Mijn vragen zijn dan ook: Hoe ervaren jullie dat? Heb je zelf geen invloed op hoe je met dingen nu omgaat? |
Quote: | Ik hoor regelmatig geluiden van: ja, daar kan ik niets aan doen, zo ben ik opgevoed. |
Ja, dat vind ik nu echt onder andere een voorbeeld van zelf geen verantwoording nemen: Zo ben ik opgevoed.....
Komt mij bekend voor...
Zo van kan ik niets aan doen want zo ben ik opgevoed (en dat moet jij maar pikken)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 15:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 12:13
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik ben het helemaal met je eens, maar die linken lees ik nooit. Ik lees de Bijbel en geloof alles wat daar in staat. En beweringen van derden, lap ik aan me laars. Dan kom je als je niet uitkijkt ook op een dwaalspoor. Oke dan niet helemaal eens |
Ik klik gewoon nu en dan es even iets aan. en soms lees ik iets helemaal.
En beweringen van derden: als ik daar iets aan heb bijvoorbeeld, lees ik dat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:37
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Das best link benoem ze maar |
Zo even uit mijn hoofd, wat wél klopt: In de 1ste link, als je even verder klikt: een arts die door uit te leggen hoe de hersengedeeltes met elkaar samenwerken, ook uit kon leggen hoe oa DIS werkt. En hoe je naar aanleiding daarvan kan genezen van trauma's.....
Wat niet klopt in de 2de link: ook als je ff verder doorklikt: een stukje met commentaar over Knevel, die niet gelooft dat de wereld in 6 dagen is gemaakt.....Daar zijn 'zij' het niet mee eens. Ik wel.
Dan denk ik van: kijk, er staat in de bijbel van voor God is één dag als duizend jaar, en duizend jaar als een dag... Dat kan je dan ook verder trekken van: voor God zijn miljoenen jaren als één dag...... en dan kan het weer wel, met die evolutie van miljoenen jaren, en niet alles ff in 6 dagen....
Snappie?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 11:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:04
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Als je dan echt alles wilt bannen waar ook maar iets ocults in zou zitten, nou dan zijn we nog wel even bezig. Koffie thee en ook een hoop sporten die voor een paar eeuwen geleden naar ons land kwamen, waren gelateerd aan afgoderij. Trouwens de toekomst uit theebladeren wordt nog steeds gedaan, net als koffiedik kijken. Nergens zit iets kwaads in, zolang je er geen afgod van maakt, of verslaaft aan raakt, of geestelijk afhankelijk van wordt. Ik denk dat je, net als yoga, niet zo koffie dik moet kijken. |
Ach...ik lees in beide linken, dingen die ik wel en niet vind kloppen...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 11:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 10:07
|
|
|
Hier een link over gezonde christelijke leer vermengd met new age.
Je hoeft natuurlijk niet alles te lezen, dat zou wel heel erg veel zijn.
Je kan zo nu en dan eens een link aanklikken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 10:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 09:51
|
|
|
Komt mij erg zwevend, en heel ingewikkeld over....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 09:44
|
|
|
MIEK114 schreef: | http://www.stichting-promise.nl/artikelen/body-mind-methodes-en-occultisme/aandachttraining-mindfulness.htm
Deze site is van stichting Promise.. Wellicht een mooie inhoudelijke aanvulling op de discussie die jullie voeren hier. Ook een artikel over judo is daar wel te vinden so wie so een mooie waardevolle site om te bekijken.
Gods zegen, annemiek |
klik hier
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 09:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 09:35
Onderwerp: wat mis je op dit moment ?
|
|
|
PIETER649 schreef: | maar goed dat er geen webcam op gericht staat zeker? |
Ja, deze reaktie was niet serieus.
(verwijderd ivm privacy)
En eigenlijk kan je beter, wat Thomas zei, opnoemen waar je mee gezegend bent, ipv wat je mist.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 09:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 09:26
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Je kan samenlevingsvormen verzinnen wat je wil, maar door het huwen van een man en een vrouw, kunnen nu eenmaal kinderen komen. Huwen hoeft niet altijd kinderen te geven, daar heb je voorbehoedsmiddelen voor. Je hebt ergens een ander topic, en daar wordt seks voor het huwlijk behandelt. Maar eigenlijk is seks het moderne woord voor huwen. En ik kan me echt geen andere samenlevengsvorm bedenken waar kinderen van komen, boerenkool is een fabeltje hoor, of dat kunstmatige, maar dat is meer een keuze die je vast niet bedoelt. |
Omschrijf je ideale match: Geduldig, vrijgevig, lief, zorgzaam, slaafs, onderdanig, verdraagsaam, openhartig, vergevingsgezind, romantiepje, netjes, eigenlijk,............. en slapen doe je snachts.
Deze vind ik zelf écht wel heel grappig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:38
Onderwerp: Singledag 2012 ?!
|
|
|
ADELAAR559 schreef: | De singledag 2011 is in de planning.....
En ja hoor, het is weer precies zoals ik dacht. Wederom een 'ver-van-mijn-bed-show'.
Dit jaar zal ik er wederom dus niet bij zijn omdat het me gewoonweg te ver is, maar ik wil wel graag een suggestie doen voor 2012 alvast.
Waarom niet eens iets hogerop in het land deze keer? --> Assen / Beilen / Hoogeveen / Emmen / Stadskanaal / Gieten ? --> Drachten / Marum / Heerenveen
Gewoon eens, omdat het kan? |
-> Drachten / Marum / Heerenveen
Waarom nou weer bij die rare friezen???????
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 10 september 2011, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:36
Onderwerp: Oproep om een christen te redden van de dood !!!!!!!!!!!
|
|
|
PIETER649 schreef: | Gastvrij zijn is heel wat anders dan hele volksstammen onbeperkt als een zwerm sprinkhanen toe te laten tot de welvaart die hier in het westen opgebouwd is met hard werken. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik kotsmisselijk word als ik lees en zie dat er vanuit alle mogelijke achterlijke landen, mensen met nog veel achterlijkere ideologieen en levensbeschouwing hier in het westen parasiteren op onze samenleving. Uiteraard moet onze samenleving degenen wiens leven word bedreigd ondersteunen en desnoods opvangen, bij voorkeur in hun eigen regio. Deze petitie heb ik getekend omdat ik aanneem dat hier een eerlijk verhaal achter zit. Petities vanwege dat mensen verwesterlijkt zijn en niet meer in hun eigen cultuur zouden kunnen aarden, zal ik niet tekenen. |
Inderdaad. Heb daar ook behoorlijk de pest over in...
Als meisje van 13, elke ochtend met de bus naar school. en élke ochtend gezeik van die achterlijke gasten uit Sri-Lanka bij de bushalte... zo van""pssst, pssst, he meisje, lekker n@#$%#....... En dan aan me zitten......
En opvallend: de nederlandse jongens en mannen lieten mij wel gewoon met rust.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:24
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | he jakkie bah... |
Ja...en dan te bedenken wat er niet allemaal kan gebeuren op zo'n bank......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 19:22
|
|
|
ADELAAR559 schreef: | wat ik mis ......
Een romantisch avondje, samen op de bank, in elkaars armen ..... zucht |
Getver...dat kleffe gedoe....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 19:20
|
|
|
Wat ik mis......
Mijn auto!
Als je zolang een auto heb gehad, ja, dan mis je het wel hoor, als je eventjes zonder zit......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:39
Onderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Hitler wordt ook als een rasechte Narcist bestempeld.
Bij Narcisme is er ook vaak een combinatie van meerdere varianten (zoals borderline of een bipolaire stoornis.) Dat maakt het vanzelfsprekend nog ingewikkelder... |
Nog even een opmerking op je posting voor de duidelijkheid.
Alle incestplegers zijn narcisten, maar lang niet alle narcisten zijn incestplegers.
Dus ook: alles machtswellustelingen zijn narcisten, maar niet alle narcisten zijn machtswellustelingen.
Ze kunnen zich ook 'beperken tot de partner. Daarom kan het zo van belang zijn, als je iets met zo iemand te maken hebt, je er veel vanaf weet, om hem met zijn eigen wapens te bestrijden...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 10 september 2011, 18:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:31
|
|
|
Zelf denk ik dat christendom en yoga niet samengaan.
Ik ben weleens uitgenodigd om mee te gaan naar zogenaamde ontspanningsoefeningen met yoga.
Vond het zweverig en daar hou ik niet van.
Wierook brandde er in dat kamertje, kaarsjes overal en new-age muziek.
Het gaf mij geen goed gevoel.
Ik heb weleens gehoord dat yoga niet goed is, omdat het op jezelf gericht is en niet op God.
En dan ook de oosterse achtergrond
Zelfs toen ik nog niet gelovig was, had ik er een gevoel tegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:20
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Bij Narcisme is er ook vaak een combinatie van meerdere varianten (zoals borderline of een bipolaire stoornis.) Dat maakt het vanzelfsprekend nog ingewikkelder... |
Net zo goed als bij narcisme ook onder andere emotionele mishandeling, seksverslaving en verlatingsangst enzovoort kunnen voorkomen.
Dat is het moeilijk bij diagnoses van psychiatrische aandoeningen.
Belangrijk is, dat mensen die te maken hebben (gehad) met iemand met een bepaalde 'stoornis' herkenning kunnen vinden als het staat beschreven.
Komt bij, dat veel van de psychiatrische aandoeningen kunnen komen door trauma('s) is kindertijd. Bijvoorbeeld een ouder overleden of mishandeling.
Dat is dan natuurlijk géén excuses om te handelen op manieren die schadelijk zijn voor anderen.
Wel denk ik, dat in bepaalde gevallen het 'genezend ' kan werken als je er dingen over kan lezen, voor zowel dader als slachtoffer.
En je kan meer inzicht krijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:47
|
|
|
VIJFNUL285 schreef: | [color=008000][color=#FFA500][b]* Meen te weten dat de nimf... "Echo" genaamd verliefd was op Narcis, maar haar niet zag omdat hij in de vijver keek naar zijn zelfbeeld en daar uren verbleef om naar zichzelf te kunnen kijken. Echo herhaalde veelvuldig de naam van Narcis en de goden verboden het haar. |
Dit geeft enkel aan hoe men aan de naam is gekomen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 10 september 2011, 13:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:11
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als ik deze discussie een beetje volg, komt bij mij steeds meer het idee op dat er een ziekte/ aandoening word vergeten.
Autisme is een bekend fenomeen, pdd-nos en asperger zijn verwante aandoeningen. Deze termen kent iedereen wel.
De aandoening Narcisme word nogal eens vergeten, het gevoel of zelfs het zeker weten dat de wereld om jou draait, geen fouten in jezelf zien, jezelf helemaal fantastisch goed vinden, maakt je een rasechte narcist... | Wordt weinig aandacht aan besteed, ik heb het gevonden toen ik bij google keek onder emotionele chantage'.
klik hier
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 09:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |