ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 220 221 222 223 224 225 226 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 15:26
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

THOMAS968 schreef:
Welnee, Frank. Persoon in kwestie vindt dat de sfeer onderling op het forum dusdanig slecht en veroordelend is dat hij/zij dan maar geen standpunt naar buiten brengt. We schieten er bepaald wel wat mee op als we beseffen dat anderen, die mogelijk een waardevolle inbreng hebben, afknappen op de sfeer onderlin en dus geen goed klimaat aantreffen voor een goede discussie. En een inbreng hebben die mogelijk wel over iets gaat. De inhoud van zijn of haar reactie staat daar volledig los van en die vragen zijn voor deze reserve bij het plaatsen ervan niet zo relevant.

Thomas

Wat jij hier zegt is veroordelend, namelijk:

Quote:
THOMAS: De sfeer is is dusdanig slecht en veroordelend.

En: We schieten er bepaald wel wat mee op als we beseffen dat anderen, die mogelijk een waardevolle inbreng hebben, afknappen op de sfeer onderlin en dus geen goed klimaat aantreffen voor een goede discussie.

En: En een inbreng hebben die mogelijk wel over iets gaat.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 september 2011, 15:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 14:06

CHATULIEM619 schreef:
Ik kan helaas geen mail sturen, maar zou je mij in pv mail wat meer info kunnen geven over deze gemeente/sekte? Deze week heb ik ook weer wat anders gehoord...ik vind het belangrijk te weten wat de zwakke kanten zijn en geloof me, dat heeft iedere kerkelijke stroming.
Zelfs over de eerste gemeente in de Bijbel zie je dat alles nog niet volmaakt was. En ik heb ook totaal niet de behoefte hetzelfde te zijn als die gemeente. Maar goed, dat is een zijspoor.

Ik noem geen namen op het forum, ik zal je een pv mail sturen.

Er is wel een sekte die ik gewoon hier op het forum zet en dat is revival fellowship. Want die slaan alles : 'als je niet in tongen spreekt, kom je niet in de Hemel'.

Als je met je man/vriend binnenkomt, en ze merken dat je man/vriend ontvankelijker is dan jij, halen ze je direct uit elkaar. Na de 'dienst'.

Een groepje ging met mij praten een ander groepje met mijn man/vriend.

De preek bestond uit wat losse onsamenhangende bijbelteksten. De prediker kwam over als een politicus waarvan duidelijk is dat die niet te vertrouwen is, maar niet iedereen die dat ziet.

Daarna heel lang 'in tongen' spreken door bijna iedereen.

Wat getuigenissen,van mensen die problemen hadden en nu niet meer.

Weer heel lang in 'tongen'.

Nou, het gebruikelijke reklamepraatje van drie kwartier, van hoe belangrijk het is om veel te geven voor de collecte.

Nou, na de dienst. Ik moest in tongen spreken, want..'als je niet in tongen spreekt, kom je niet in de hemel.' letterlijk zeiden ze dat...Want, zo zeiden ze, 'spreken in tongen' dat is de taal van God. Ze wilden ook dat je je liet dopen, er stond al een klein zwembadje klaar daarvoor. En er werden ook een paar mensen gedoopt. Maar helemaal niets in de naam Van Jezus. Ik heb de naam ´Jezus´ geen enkele keer gehoord daar...

Er waren cursussen voor, voor het leren spreken in ´tongen, die je meteen na de dienst kon doen. (als het aan hun lag..) Dan moest je klanken uitstootten in een ruimte ernaast, met hun erbij, en dan houden ze je ondertussen vast en bidden voor je...!!!!! ook in 'tongen'. En als je dan maar lang genoeg zou doorgaan met het uitstoten van klanken die 'de geest' je ingaf, zou je vanzelf in tongen gaan spreken. Die ruimte ernaast daar zat glas tussen of was open, dus ik zag dat gebeuren met anderen.

In deze 'gemeente'ben ik slechts één keer geweest. zo overduidelijk, dat ik dat hier ook op het forum zet.

Ander groepen, dat kan gevoelig liggen, daar was ik ook langer. jaren zelfs. dus daar wil ik je wel prive een mail over sturen.

Ik kom ze nog regelmatig tegen op straat met foldertjes. Dan zeg ik vriendelijk van dat ik al gelovig ben en christelijk.
Dan zeggen ze van, ja, dat dacht ik eerst ook, maar dat was niet zo', en ze willen dan beginnen over hun groepering.

Ik blijf altijd vriendelijk, want zij zijn slachtoffers.

nb: Mijn man/vriend had gehoord van een vriend van zijn zoon, gewoon een intellligent iemand die goed in het leven staat, dat die gemeente zo tof was. Dusz wij gingen daar heen met hoge verwachtingen....Dan is het extra naar.

---

Over andere groepen mail ik je wel, ter Zijner tijd.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 september 2011, 14:22
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:54
BerichtOnderwerp: relatie nemen met iemand die autistisch is

CHATULIEM619 schreef:
Waarom heb je dan in je nickname Savant staan? Ik veronderstel niet dat je dat bent.

Misschien vindt hij dat een goede naam ofzo.

Mijn gebruikersnaam is Shanita. Die heb ik ook niet gekozen op 'betekenis'.

Ik wilde een naam die zoveel mogelijk op mijn echte naam lijkt.

Pas wéken later hoorde ik van iemand de betekenis.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 september 2011, 12:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:42
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

[quote=ERIKA129][b][b]

Ja Roady, jij schrijft dat stuk aan Erika, op de bladzijde hiervoor.

Zij reageert daar uitgebreid op, en je reageerd niet meer..???

Jammer.

Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 september 2011, 12:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:30

ROADY641 schreef:
Quote:
Dus jij gelooft niet dat je een Vader in de hemel hebt, die het beste met jou voorheeft...

Dat was mijn eerlijke vraag aan jou.
Je doet net alsof je daar overheen gelezen hebt Shanita...

Ik doe nooit 'net alsof'.

Ik geloof wel in God die het beste met mij voorheeft. Júist wel.

Lachende smiley
--

Waarom die vraag: Dus jij gelooft niet dat je een Vader in de hemel hebt, die het beste met jou voorheeft...

Omdat ik het niet zo op heb met gebedsgenezers?

God heeft het zó goed met mij voor, dat mijn ogen zijn geopend wat betreft gebeds'genezers'. En andere dwalingen.

Heeft iemand daar wel een andere mening over is dat prima, daarom is dit een discussieforum. Dan heb ik daar ook respect voor.

En ik ga hier niet mijn mond houden omdat ik anders denk dan sommigen anderen. Waarom zou ik?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 september 2011, 12:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:58

Bedankt :) !!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:46

ERIKA129 schreef:
Blij dat er mensen toch nog goed kunnen lezen Clown smiley
Dank je shanita Knipoog smiley Lachende smiley

Graag gedaan ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:12

ROADY641 schreef:
Waarom geef je geen eerlijk antwoord op een eerlijke vraag Shanita?

Welke eerlijke vraag, Roady??????
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:06

Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:50

Quote:
ERIKA schreef:
Dus een ieder die zegt dat hij zondigd staat zwaarmoedig in het leven??
Vind dat weel een beetje ja hoe moet ik het noemen erg zwaar klinken.
Ik had deze topic over slapeloosheid geopend door wat er in een andere topic werdt gezegt.
Maar als ik zeg dat ik zondig wat we volgens mij allemaal dagelijks wel wat doen dan hoef ik dardoor echt niet zwaarmoedig in het leven te staan hoor.
Waarvoor vieren we het Heilig avondmaal dan? Om te gedenken dat God voor onze zonden is gestorvenen weer opgestaan, maar daarbij denk ik zelf wel altijd aan mijn eigenzonden.
Maar volgens mij gaan we nu op een ander onderwerp over!
Dat zou dus betekenen als ik het zwaar zou zien dat ik niet zou slapen omdat ik nadenk over mijn zonden en daardoor niet zou slapen?

Quote:
CHATULIEM: Je legt wel heel vreemde verbanden hoor. Ik zeg, dat als je geloof alleen maar bestaat uit zondebesef je een zwaarmoedig geloof belijdt.
Wat betreft slaapstoornissen: ik sta er wat tussen in. Het kan heel goed zijn, dat schuldgevoel of haat of bitterheid je kan weerhouden van slaap. En het is goed om je eens af te vragen waarom je niet goed kunt slapen.
Aan de andere kant kunnen er ook lichamelijke oorzaken aan ten grondslag liggen en gelukkig kan medicatie daarbij helpen.
Zelfs de artsen zullen je altijd vragen naar de oorzaak van slapeloosheid en in sommige gevallen zouden ze een therapeut adviseren. In mijn ogen zit er wel degelijk een mentale component en ook een geestelijke component in

Ik vind het een heel erg normaal en begrijpelijk stukje van Erika.

Nergens vreemde verbanden. En je zei nergens van alleen, in vorige stukken.

Het was in een ander stuk van Erika al duidelijk dat haar slapeloosheid niet te maken heeft met schuldgevoel, haat of bitterheid....

Een normaal zondebesef is juist goed. In 1 Joh. staat ergens van dat wie zegt zonder zonde te zijn een leugenaar is en de waarheid niet in hem is.

Quote:
CHATULIEM:En het is goed om je eens af te vragen waarom je niet goed kunt slapen.
Dat heeft Erika al lang gedaan, zie vorige stukjes.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 september 2011, 21:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:22

ROADY641 schreef:
Volgens mij ging dit topic over slapeloosheid, niet over natuurramp-slachtoffers.

Je zet dit neer ivm slapeloosheid.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 02:01

Quote:
Vind het best om om genezing te bidden. En anders dat je/iemand kracht krijgt om de ziekte te dragen. Of ermee om te gaan.

Dit hierboven schreef ik woensdag 14 september 2011, 19:00.

Ik wijs geen genezing af (zucht......) en ik ben niet verbitterd.....

Ik heb voornamelijk hier een mening over gebedsgenezing.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 01:52

CHATULIEM619 schreef:
Mijn stelling is, dat mensen wat betreft genezing geestelijk blind zijn. Door hun eigen verbittering zien ze niet wat God gedaan heeft en nog steeds kan doen. Ik wil niet zeggen, dat Hij altijd geneest, maar hoe jullie die genezing afwijzen, is in mijn ogen ook niet goed.....

Je gebruikt regelmatig het woord 'verbittering' en 'bitterheid'.

Ook in topic over slapeloosheid.

Valt mij op.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 23:45

Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:48, Pagina 2

Quote:
Roady:Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....

Quote:
Net als een vader die het beste voor zijn kind wil, en zoekt.
Als het kind echt, echt niet wil, ja dat moet het kind maar voelen.

Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen.

De slachtoffers van een natuurramp of een oorlog, daar zitten ook christenen tussen die wel gehoorzaam waren wilden luisteren enzovoort.

Die moeten nu maar 'voelen'?

Nog een keer, ik was de 2de quote vergeten neer te zetten.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 23:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 23:11

CHATULIEM619 schreef:
Ik zit al jaren in de evangelische wereld, en ik ken de verhalen en ik ken de gevaren. Maar gelukkig zijn er voldoende gemeentes in NL die goed bezig zijn zonder manipulatie..

Dat geloof ik best hoor!

Gelukkig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 23:09

MARTIN695 schreef:
GOD is groot want ik heb dat zelf aan de lijve ondervonden door de longkanker die ik had en er is heel veel voor mij gebeden door mijn gemeente en familie en andere waar ik het niet van weet en dit is 3 jaar geleden tot uiting gekomen en ben wel geopereert en nog steeds geen kanker in mn lijf dus gebed werkt ook in deze tijd en niet alleen vroeger.
Sjalom.
Martin

Nou, dat vind ik écht heel erg tof voor jou!!!!!!!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:33

CHATULIEM619 schreef:
Je zegt nogal wat als je ons afschildert als een sekte. Het getuigt van grote minachting en verbittering...

Deed ik ook niet.

Ik zei dat ik zélf in een sekte ben geweest jarenlang.
Dan wordt er voor je gedacht, en je praat mensen na, neemt meningen en gedachtegoed over, zonder dat je het jezelf eerst heb eigengemaakt.

Introjectie. en vals schuldgevoel. en erbij willen horen. angst dat men je afwijst als je een andere mening hebt. zeker als je pás gelovig bent, en je weet helemaal niets van de bijbel. Dan ga je meedoen, ook al voelen dingen hélemaal niet goed aan.

je leeft dan als het ware als een robot.

In die sekt(s) werd mij verteld dat als je niet geneest, dat er dan zonde in je leven is, en je geloof niet groot genoeg is, Evenals dat je meteen móet vergeven, niet boos mag zijn, hoe dan ook als opdracht. Ook al gaat dat hélemaal tegen je gevoel in. Ook áltijd vrolijk zijn.
Pas veel later leerde ik van een reformatorische psycholoog dat het wél oke is om es goed boos te worden op onrecht.
Dat je niét getrouwd hoeft te blijven als je huwelijk niet oke is.
Dat je wel veel verdriet kan hebben als je gelooft, en niet altijd blij...

En die reformatorische psycholoog heeft mij doorverwezen naar de gereformeerd vrijgemaakte kerk. Een traditionele kerk, waar ik al jaren zóveel negatieve dingen over had gehoord van de evangelische kerken waar ik eerst kwam.
Het geloof zou er dood zijn. De kinderdoop deugd niet. Er worden elke keer de 'tien geboden opgelezen', dus er werd er naar de wet geleefd, en niet naar de genade, enzovoort.
(hier had ik het eerder in ander topic over)Dat bedoel ik met dat het schadelijk was voor mij. En anderen die ik ken.

Nou, de 1ste keer dat ik bij ger. vrij. kwam, werd ik overal bij betrokken.
Bijbelstudie, borrels, blijven eten. Preken steken erg goed in elkaar.
Belangrijk: mensen leven heel dicht met het geloof en God.
Ze zijn nuchter. Niet van de Here heeft mij dit en dat over je gezegd....
Niet zweverig. Het de hele dag alleen nog maar over het geloof hebben...
als je het de hele dag over één onderwerp hebt, dan verliest dat ook zijn kracht.. Het geloof hoort bij het leven, ze weten niet beter, ze zijn ermee opgegroeid. Ik ben een van de weinige buitenstaanders.

Ik had geen enkele intentie om wie dan ook hier af te schilderen als sekte.

Vandaar dat ik even off-topic ben, om het uit te leggen dat dat mijn intentie niet is, om iemand af te schilderen als zijnde dat die in een sekte zit....En al zou dat wel zo zijn.....Wie ben ik om daar wat van te zeggen...Dat zou erg genoeg zijn op zich....

Ik geef mijn mening in dit discussie forum.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 23:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:06

CHATULIEM619 schreef:
dat is een zaak die je maar met de Heer op moet lossen, maar mensen zo verachten omdat ze in genezing geloven vind ik niet goed.

Nogmaals, ik veracht niemand hier.

Ik heb geleerd om mijn mening te geven.

Dit is een discussie forum. Iedereen mag hier netjes zijn of haar mening geven.

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:02

Ik wijs, helemaal nergens, een genezing af.....???????

Ik heb alleen, na wat jaartjes sekte weer zélf leren denken....

Niemand hier wijst een genezing af.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:23

PIETER649 schreef:
Maar om jouw vraag te beantwoorden chat, ja, ik geloof dat God ook vandaag nog steeds geneest!!
Alleen gebruikt Hij daar de medische wereld veel vaker voor dan gebedsgenezers die dan ook wellicht hun enkele resultaatje hebben...

Ja, kijk alleen maar naar al de inentingen die baby's krijgen, en alle wonderen van medicijnen. zoals penicilline, insuline, bloeddrukverlagers (betablokkers) enzovoort.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:17

CHATULIEM619 schreef:
Als God werkt, staat de duivel na afloop echt niet stil. Zelfs de wonderen van Jezus waren omstreden. Lees eens Joh. 9, dan zien we dat een genezen blinde door medegelovigen afgekraakt werd. Maar de vraag blijft: geneest God vandaag? En dat gebeurt nog steeds. Ik vond het verhaal van Jolan heel treffend. En zo zijn er heel veel voorbeelden te vinden. En je kunt iets zeggen over die mevrouw, maar ze is wel genezen. Ik heb zelf gezien dat iemand die naast me zat opeens niet meer door haar bril kon kijken. Ze had een ziekte aan haar ogen, waarbij ze zeker blind van zou geworden zijn. Maar ze kon haar bril afzetten en kon gewoon zien. Deze vrouw kende ik persoonlijk en nu 30 jaar later kan ze nog steeds zien....
Zelf ga ik ervan uit, dat het goed is voor iedere zieke te bidden. En ik geloof ook dat er genezingen zullen komen als wij gaan bidden...eenvoudig geloven, aanvaarden is misschien het moeilijkste wat er is.

Ja, die blinde wordt genezen door Jezus zelf. Opdat de werken Gods openbaar zouden worden.
Vers 3: Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd noch zijn ouders, maar de werken Gods moesten in hem openbaar worden.

En vers 39: En Jezus zeide: Tot een oordeel ben Ik in deze wereld gekomen, opdat wie niet zien, zien mogen, en wie zien, blind worden.

Dus, het laten 'zien' van die blinde man had ook een symbolische betekenis. Namelijk geestelijk blind en geestelijk kunnen zien.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:00

Mat 10:1-8 De roeping en uitzending der apostelen

1 En Hij riep zijn twaalf discipelen tot Zich en gaf hun macht over onreine geesten om die uit te drijven en om alle ziekte en alle kwaal te genezen. 2 En dit zijn de namen van de twaalf apostelen: vooreerst Simon, genaamd Petrus, en Andreas, zijn broeder; en Jakobus, de zoon van Zebedeüs, en Johannes, zijn broeder; 3 Filippus en Bartolomeüs; Tomas en Matteüs, de tollenaar; Jakobus, de zoon van Alfeüs en Taddeüs; 4 Simon de Zeloot en Judas Iskariot, die Hem ook verraden heeft.
5 Deze twaalf heeft Jezus uitgezonden en Hij gebood hun, zeggende: Wijkt niet af op een weg naar heidenen, gaat geen stad van Samaritanen binnen; 6 begeeft u liever tot de verloren schapen van het huis Israëls. 7 Gaat en predikt en zegt: Het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen. 8 Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, drijft boze geesten uit. Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet.

En zo gaat het nog een tijd door, dat Jezus het tegen zijn apostelen heeft. De namen van de apostelen waar Jezus het tegen heeft worden ook genoemd.
Gewoon een stuk geschiedenis, net als met Jona in de walvis. En dat Jezus op water liep.

Er staat ook: om alle ziekte en kwaal te genezen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 20:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:16

Deze tekst komt in mij naar boven:

Mat. 6 vers 5 t/m 8

Het bidden
5 En wanneer gij bidt, zult gij niet zijn als de huichelaars, want zij staan gaarne in de synagogen en op de hoeken der pleinen te bidden, om zich aan de mensen te vertonen. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds. 6 Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene; en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal het u vergelden. 7 En gebruikt bij uw bidden geen omhaal van woorden, zoals de heidenen; want zij menen door hun veelheid van woorden verhoord te zullen worden. 8 Wordt hun dan niet gelijk, want [God] uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:00

Quote:
CHATULIEM: Mijn geloofsbeleving is voor een groot gedeelte beïnvloed door John Wimber. Hij had vele genezingen gezien, had voor veel mensen gebeden. Hij vertelde hoe het begon. Hij las nl. de opdracht in de Bijbel voor mensen te bidden voor genezing. Het enige wat hij deed was bidden voor ze. Het duurde meer dan een jaar voordat hij zag dat iemand genas. Daarna gebeurden er regelmatig genezingen in zijn gemeente en uiteindelijk in de omgeving en de wereld. Maar ook hij was zich bewust dat niet iedereen genas, en dat God daar een ander plan mee had. Hij had zelf een hartafwijking, waar hij gewoon over praatte, en waar hij uiteindelijk aan overleden is. Maar in zijn eenvoud wist hij dat God krachtig was om te genezen, hij bad gewoon en met hem anderen en God werkte door hem heen...

http://www.youtube.com/watch?v=EKs5AjdtjBY&t=1m34s

Stukje van John Wimber. die in vreemde talen(andere bijbelvertaling : in tongen) zingt...Na 5 minuten en 20 seconden beginnen er ook mensen hysterisch te krijsen....

Krijg het gelijk weer benauwd....

--

Vind het best om om genezing te bidden. En anders dat je/iemand kracht krijgt om de ziekte te dragen. Of ermee om te gaan.

Bij die genezingsdiensten wordt er vanuit gegaan dát er genezing plaatsvindt.

Veel teksten gebeurden vroeger, nu niet meer.

Jona zat bijvoorbeeld ook in een walvis.

En Jezus liep op het water.

Die dingen zie je tegenwoordig ook niet meer...

Mijn mening.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 22:43
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:29

ROADY641 schreef:
Dus jij gelooft niet dat je een Vader in de hemel hebt, die het beste met jou voorheeft...

Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen.

De slachtoffers van een natuurramp of een oorlog, daar zitten ook christenen tussen die wel gehoorzaam waren wilden luisteren enzovoort.

Die moeten nu maar 'voelen'?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 14:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:25

CROSSROAD317 schreef:
Zou God dan ook acteren ...

Jakobus5:13 Als een van u het moeilijk heeft, laat hij bidden; is hij vrolijk, laat hij een loflied zingen. 14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer. 15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden. 16 Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet. 17 Elia was een mens als wij, en nadat hij vurig had gebeden dat het niet zou regenen, is er drie-en-een-half jaar lang geen regen gevallen op het land. 18 Toen bad hij opnieuw, en de hemel gaf regen, en het land bracht zijn vrucht weer voort.

Quote:
15 Het gelovige gebed zal de zieke redden,

Staat 'redden' , niét genezen.

Verder zie ik niet wat dit bijbelgedeelte met het zogenaamde 'genezingsdiensten' te maken heeft.

'Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen.'

Staat niet van organiseer een grote 'healing'-bijeenkomst ergens in een zaal, en vraag toegangsgeld, en/of hou een of meerdere collecte(s) met nadruk van hoe meer je geeft, hoe meer God zal zegenen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:11
BerichtOnderwerp: Invloed van je opvoeding op de rest van je leven

de 'sekto's'

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:06

ROADY641 schreef:
Ik zie duidelijk een verschil tussen Gods willen en het menselijk willen.
Voornamelijk dat laatste daar schort het nogal 's aan.

Je gaat mij echt niet wijsmaken dat een liefdevolle God die het allerliefste wat Hij had, voor de mens heeft gegeven, dat is Zijn Zoon, dat diezelfde God niet een vredige slaap voor elk mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte gezondheid voor ieder mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte vrede op aarde zou willen. Dat diezelfde God een hongerloze wereld zou willen. De bijbel zegt dat AL het goede, elke goede daad van Hem komt. Dan ben ik van mening dat je Hem zeer te kort doet door te zeggen dat Hij niet altijd het goede wil voor een mens....

Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt.
God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?

Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....

En ik besef heus wel dat elk mens in een proces zit, waar hij/zij (hopelijk met de Here God) in wil groeien. En dat tijdens dit proces de dingen helder zullen worden, kennis wordt opgedaan, de geest stukje bij beetje verlicht wordt, daar rust komt etc etc.

Quote:
Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt.
God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?

Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....

Ik ben zo blij dat ik verlost ben van deze onzin.....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:31

FRANKT627 schreef:
Inderdaad. Soms moeten we ons overgeven in de medische handen wanneer het om ziektes of dergelijke gaat. Wel zou zo'n gebedsgenezing op geestelijk vlak een genezing kunnen zijn in het aanvaarden van ons lot. Wanneer we terminaal ziek zijn, bijvoorbeeld. Het zou een gemoedsrust kunnen geven. Of hier dan vele euro's op tafel moeten voor gelegd worden vind ik ook weer niet kunnen. Men gaat het geloof dan als een handeltje zien. Wie geld heeft kan dan die eventuele genezing en gemoedsrecht krijgen (lees: kopen).

Neen, mensen die plots opstaan uit hun rolstoel en dan de een polka gaan dansen nadat iemand 'wat' met hen deed is boerenbedrog. Het is ook nog eens slecht geacteerd door de betrokken.

Quote:
Het is ook nog eens slecht geacteerd door de betrokken.

Er zijn ook mensen die erg goed kunnen acteren.....

Héél erg goed....zo goed dat zelfs de meest intelligente personen er met open ogen intrappen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 13:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 11:32

Zin of onzin?:

Bedrog.

Onzin en gevaarlijk.

Maakt mensen zo mogelijk nog zieker.

Valt veel geld mee te verdienen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 11:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:28
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

JOSINA022 schreef:
Maar wat wanneer je ziet dat iemand, die je al beter kent, niet eerlijk is in zijn profiel?
En dan bedoel ik ook echt héél erg oneerlijk en je hebt die persoon er ook al op aangesproken?

Iemand die, zowieso écht heel oneerlijk is, is er niet op aan te spreken, is mijn ervaring.

Metéén afstand van nemen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 220 221 222 223 224 225 226 ... 235 Volgende
Pagina 223 van 235