ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 218 219 220 221 222 223 224 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:57
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

Zeiden sommigen dat ie wel tekort zou komen bij mij.

Ja hoor, hij deed dat al jaren voordat ie mij kon.

En als iemand S...verslaafd is....

Dit is geen reaktie op jou reaktie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:53
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

Ik zou ook nog mensen kwijt kunnen raken met wie ik best wel tof omga, als ik hun zou beledigen. Of hun zou beschuldigen van dat ze naar yoga gaan.

Want voor hun is het wel heel erg waardevol.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:47
BerichtOnderwerp: Angst

Verwijderd

Ik heb geen zin meer om dingen voor jou op te rakelen die voor mij allang niet meer van toepassing zijn.

Ik heb geen angst.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 20:47
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:37
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

MARISKA601 schreef:
ik heb een lat relatie gehad.
ik heb geen kinderen.
als ik zou neer zetten gescheiden dan is het een leugen.

Hai mariska,

Stel, ik zet gescheiden, omdat mijn relatie is beeindigd.
Maar, als ik een date heb, is een van de eerste dingen die ik doe, dat uitleggen.

Dan kan zo iemand zeggen van dat ik heb gelogen...

Stel, en dit heb ik echt meegemaakt, voormalige relatie van mij, zei tegen mij, op een nogal belerende en vermanende toon, dat ´soap´kijken helemaal niet goed is.

Kom ik er na een tijdje achter dat zijn hele pc vol met P.... staat, en hij ook nog uren per dag kijkt....enzo......

Snappie, wie liegt er hier dan....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:29
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

Ik ken in het dagelijkse leven ook mensen die naar Yoga gaan. en daar enthousiast over zijn.

Ik kijk wel uit om iets te zeggen, ik ga er dan gewoon niet teveel op in, that´s all.

Yoga heeft mij nooit beschadigd, dus waarom zou ik, het trekt me enkelt niet.

Wat ik erg vind is de zogenaamde wolven in schaapskleren zeg maar.

Groepen die zich erop beroepen dingen van de christelijke God te doen, en dat juist niet doen. Gevaarlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:45
BerichtOnderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam

ROADY641 schreef:
Beste Shanita,

Ik doelde niet op jou. Jij komt heel oprecht en eerlijk over. Respect voor jou!
Ik kan mij levendig voorstellen, dat als je grote nood in je leven hebt, je ontvankelijk bent voor "groepen" die mooie dingen beloven, maar waar je op dat moment niet ontvangt wat je nodig hebt (ik denk dan aan werkelijke liefde, een luisterend oor, een schouder, een plek om jezelf te zijn) dat je dan juist jezelf nog meer kunt verliezen, en de schade alleen maar groter wordt.

Ik ben erg blij te zien en te horen dat je het Goede gevonden hebt en een betere weg hebt kunnen inslaan.

Dank Je!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:45

ROADY641 schreef:
Beste Shanita,

Ik doelde niet op jou. Jij komt heel oprecht en eerlijk over. Respect voor jou!
Ik kan mij levendig voorstellen, dat als je grote nood in je leven hebt, je ontvankelijk bent voor "groepen" die mooie dingen beloven, maar waar je op dat moment niet ontvangt wat je nodig hebt (ik denk dan aan werkelijke liefde, een luisterend oor, een schouder, een plek om jezelf te zijn) dat je dan juist jezelf nog meer kunt verliezen, en de schade alleen maar groter wordt.

Ik ben erg blij te zien en te horen dat je het Goede gevonden hebt en een betere weg hebt kunnen inslaan.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:35

Healings, homes en communes hebben mij wel zóveel schade toegebracht, dat ik hier niet mijn mond kan houden. Dat is de reden. Ik werd steeds agressiever, depressiever, angstiger enzovoort.
Leefde als een robot. Dacht niet meer zelf, maar de mening van de leiders was mijn menig. Ik praatte hun na.

Járen van mijn leven verspilt.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 12:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:28

Ja, het enig persoonlijke contact was eindeloos in tongen bidden voor mij.

Uitzonderingen daargelaten. Maar die mensen, enkelingen, met wie ik wel contact had, kwamen naar mij, later en zeggen van dat ´het´ een sekte is. Terwijl ik dat nooit had geopperd aan hun. Ik hield bij sommige ´communes´en ´homes´afstand, maar had door werk wel contact met sommigen. Alleen ik wou daar niet wonen en hield afstand. Was wel bevriend met enkelen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 12:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:22

ROADY641 schreef:
Nou, vooruit, ook mijn laatste reactie hier.
Want je zegt het goed Shanita: je kunt best aan de gang blijven :)

Over de healing rooms.
Ik ben daar zelf ook een bepaalde periode geweest.
Ik heb daar veel mogen opruimen, veel geleerd, en met verbazing soms hoe God woorden van wijsheid gaf.

Niets dan lof voor die mensen die daar klaar staan om met je te bidden.

En anderen die het bespottelijk maken, beetje jammer als je er zelf nooit geweest bent. Misschien beter om dan maar niets te zeggen.

Het is niet mijn intentie om je-iemand bespottelijk te maken. bij deze mijn excuses als dat zo is overgekomen.

Ben daar vaak en regelmatig geweest, bij healings. Was nog zo jong en labiel, en mensen konden mij vanalles wijsmaken. Ook omdat ik net was gaan geloven.

Mijn reakties zijn niet naar jou persoonlijk of naar JL gericht, maar naar de healings en ander dubieuze praktijken.

Er was ook nooit echt persoonlijk contact daar. Vandaar dat ik nu, jaren later schreef van altijd al benieuwd hoe iemand is die daar komt, zoiets.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 12:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:09

Ik herinner mij inene een tekst:

Efeze 5:11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer,

Het gehele stuk erin: Vermaningen
5
1 Weest dan navolgers Gods, als geliefde kinderen, 2 en wandelt in de liefde, zoals ook Christus u heeft liefgehad en Zich voor ons heeft overgegeven als offergave en slachtoffer, Gode tot een welriekende reuk.
3 Maar van hoererij en allerlei onreinheid of hebzucht mag onder u zelfs geen sprake zijn, zoals het heiligen betaamt, 4 en evenmin van onwelvoegelijkheid en zotte of losse taal, die geen pas geven, doch veeleer van dankzegging. 5 Want hiervan moet gij doordrongen zijn, dat in geen geval een hoereerder, onreine of geldgierige, dat is een afgodendienaar, erfdeel heeft in het Koninkrijk van Christus en God.
6 Laat niemand u misleiden met drogredenen, want door zulke dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid. 7 Doet dan niet met hen mede. 8 Want gij waart vroeger duisternis, maar thans zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts, 9 – want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid –, 10 en toetst wat de Here welbehagelijk is. 11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer, 12 want het is zelfs schandelijk om te noemen, wat heimelijk door hen wordt verricht; 13 maar als dat alles door het licht ontmaskerd wordt, komt het aan de dag; want al wat aan de dag komt is licht.
14 Daarom heet het:
Ontwaak, gij die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten.
15 Ziet dus nauwlettend toe, hoe gij wandelt, niet als onwijzen, doch als wijzen, 16 u de gelegenheid ten nutte makende, want de dagen zijn kwaad. 17 Weest daarom niet onverstandig, maar tracht te verstaan, wat de wil des Heren is. 18 En bedrinkt u niet aan wijn, waarin bandeloosheid is, maar wordt vervuld met de Geest, 19 en spreekt onder elkander in psalmen, lofzangen en geestelijke liederen, en zingt en jubelt de Here van harte, 20 dankt te allen tijde in de naam van onze Here Jezus Christus God, de Vader, voor alles, 21 en weest elkander onderdanig in de vreze van Christus.

Ja, wel een groot stuk. Het hóeft ook niet van toepassing te zijn op hier hoor!!!!!!!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 12:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 11:29

LOVEJEZUS310 schreef:
Shinata,

Misschien is een nieuw bezoekje aan healingsroom heel verhelderend.

Ervaar totaal geen amerikaanse toestanden.

Maar ja ik ken healings rooms niet van jou tijd.

Praten we wel over hetzelfde adres nog

Lachende smiley

Amsterdam zit er vol mee. Ben naar healings geweest.

Even voor de duidelijkheid LJ, het is zeker niet naar jou persoonlijk toe!!!!

Jij lijkt mij wel een hele aardige man!!!!

--

Iemand vroeg dan of ik mee ging naar een 'healing', of ik hoorde van iemand enthousiast dat daar en daar een healing was....

Als ik dan de link lees, voel en zie ik herkennig.....

Adressen zijn veranderd. Bijvoorbeeld, In A'dam centrum zitten ze op de O. Voorburgwal, waar eerst de Cleft(zendingorganisatie) zat.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 12:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 21:35
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Lachende smiley Wat leuk!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 20:51

Nog één keertje dan.

Quote:
lj:Kan niet zeggen wat goed of fout is.

Ik wel daar ben ik ondertussen al wel lang genoeg gelovig voor, om dat onderscheid te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 20:16

En nu stop ik, ik kan aan de gang blijven bij elke stukje....Ja, valt me nu pas op.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 20:10

LOVEJEZUS310 schreef:
Cootje,

Weet je wij als mens hebben zoveel vragen.

Kan niet zeggen wat goed of fout is.

Een ieder heeft zijn eigen pad te gaan, het helpt mij om bewust te zijn waarmee ik bezig ben.

Probeer mijn impulsen, intuitie te volgen.

Soms komen inzichten over een situatie pas veel later, ja als mens wil je meteen weten waar je aan toe bent.

Mijn relatie met Jezus geeft mij veel inzicht en vertrouwen welke weg ik ga in deze wereld, toegewijdt in liefde.

Net zoals jezus zei, ik ben in deze wereld maar niet van deze wereld

Quote:
Probeer mijn impulsen, intuitie te volgen.

Sprueken 3:5 Vertrouw op de HERE met uw ganse hart en steun op uw eigen inzicht niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:58

Ik kwam daar regelmatig, in dat soort amerikaanse toestanden. Toen ik pas gelovig was....Ik kom namelijk uit amsterdam heb daar tot mijn 26 gewoont. tot mijn 30ste kwam ik er nog heel regelmatig.

Heb me daar nooit op mijn gemak gevoeld, juist helemaal niet op mijn gemak. Ik raakte juist in de war van die 'healings'. In dat soort amerikaanse dingen. Vandaar mijn reaktie. En dat maakt mijn reaktie logisch en begrijpelijk. vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:47

Nou weet ik hoe lj aan het woordje 'presence komt...(haha)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:43

Even de link van de healingrooms nog een keer voor de duidelijkheid.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 september 2011, 19:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:40

LOVEJEZUS310 schreef:
Hannah,

Zoals een dag van vandaag bij healingrooms in amsterdam zijn er zeker daden gerealiseerd in Jezus naam.

Heerlijk

In de presence zijn beide voetjes op de vloer.

Amen

Healingrooms....vroeg me altijd af wat voor gasten dat nou serieus namen, en daar aan mee deden...Jaren erna vroeg ik mij dat af.

Dat weet ik nu dus.(Ja, was de topic nóg een keer gaan lezen in zijn geheel)

:)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:04
BerichtOnderwerp: operatie

JOSINA022 schreef:
Ik lees idd graag en ook zeker de eindtijd-thrillers, maar ook de boeken van Frank Peretti zijn geweldig.
ja, die heb ik ook allemaal gelezen, alleen de állernieuwste misschien nog niet. Héérlijk.
Quote:
Maar helaas lukt het lezen nu niet goed, heb teveel moeite met mij te concentreren en word er dan nog moeier van dan dat ik al ben.
Ja, dat kan. Gewoon genieten van je 'opgelegde' rust! Van de nood een deugd maken? En lekker denken over dingen?

Ik heb ook boeken van onder andere Tim La Haye, Randy Alcorn, en Bill Meyers gelezen ;)

Werken kan je je hele leven nog.

Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 september 2011, 14:04
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 13:50

Zo, en nu even boodschappen doen, en dan mijn huishouden Zieke smiley

Ja, ik had een jaar iemand die dat voor mij deed, daar had ik een indicatie voor, die is nu ten einde...

Dus nu moet ik alles zelf doen...

En dan wacht er ook nog een stapeltje administratie Zieke smiley

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 13:43

Ik las het al op je profiel: eindtijd thrillers!

Die heb ik ook een tijd gelezen, hele series. Heel spannend, en ook wel geruststellend, omdat God er in voorkwam. Ik heb ze ook in het Engels gelezen. Met een woordenboek Engels-Engels. Dat is veel duidelijker dan een woordenboek Engels-Nederlands.
Want bij Engels-Engels krijg je in het Engels een hele duidelijke leesbare omschrijving van het woord. En bij Engels-Nederlands krijg je een synoniem van het woord. en ook: sommige grappen in het Engels zijn niet te vertalen, of heel slecht. als ik dan een boek in het Engels las, die ik al in het Nederlands had gelezen, ja, dan kwam in daarachter.

En zo'n woordenboek heb je alleen nodig bij maximaal 1/4 deel van het boek.
Dan niet meer, want dan worden er steeds dezelfde woorden gebruikt, en je hoeft ze maar 1 keer op te zoeken. Het leuke is, dat je dan ook in het Engels gaat denken na een tijdje.

Nou ja, ik zit even voor jou te denken, en wat ik zou doen als ik zolang in mijn huis zou zijn om rust te hebben ;)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 22 september 2011, 21:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 13:19

JOSINA022 schreef:
Dank je wel, Shanita!

Ik heb afgelopen weekend veel mensen gesproken en het ook aangegeven hoor, dus ze zijn wel op de hoogte en dat zal ik blijven doen zolang als dat het nodig is.

Goed zo ;) ik heb toen ik 18 was ook 2 keer een abces gehad. toen woonde in nog in Amsterdam. en dat was toen nog gemakkelijk met de verzekering.

Ik liep gewoon, de 1ste keer een ziekenhuis binnen, en kon daar meteen blijven voor een operatie, zonder tussenkomst van de huisarts. Maar ja, een litteken, en dat vond ik niet leuk.

Na een tijdje kreeg ik weer een abces, op bijna dezelfde plek, ietsje verder. toen wou dat ziekenhuis mij weer opereren. Maar ja, ik had ondertussen gehoord dat het ook met antibiotica weg kan gaan.

Dus ik liep gewoon een ander ziekenhuis in, en daar kreeg ik antibiotica, en na een paar dagen was dat abces weg.

Dus ik had zoiets van voor niets geopereerd, alleen om een co-assitent te laten oefenen...

Gefrustreerde smiley

Want het was eenzelfde abces, alleen een klein stukje verderop dan de 1ste....Maar ja, die van mij, zaten vlak onder mijn huid en niet helemaal binnenin mijn lichaam.

Lees jij ook? Ik vind het heerlijk om te lezen, goede verhalen. Dan heb je als het ware 2 levens. je eigen leven en die in het boek. Er zijn zoveel goede boeken. en je kan ook iets kopen, waar je het boek inzet, een soort steun, voor als je (halfl) ligt.

Groetjes

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 september 2011, 13:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 13:02

JOSINA022 schreef:
Weer ff de meute hier informeren Knipoog smiley ...want mijn hb is abnormaal gestegen, iets dat normaal gesproken binnen 2 weken niet zo kan, tenzij je epo gebruikt. En dat is iets dat ik toch echt niet gedaan heb Lachende smiley

En verder zijn de ontstekingswaarden heel geleidelijk aan het dalen, ook dat gaat de goede kant op Lachende smiley

Eindelijk eens echt goed nieuws Lachende smiley

Maar toch...ik kreeg de dringende waarschuwing vooral op te passen met het opbouwen van mijn conditie, om dit niet te snel te willen doen.

En dat laatste heb ik in het afgelopen weekend wel gemerkt. Ben naar een gedeelte van de gemeentedag geweest zaterdag en heb zondag weer meegedaan aan de sing-in met als gevolg enorme pijn in mijn buik en een abces dat weer groter geworden en weer meer draagt Boze smiley

Ook merkte ik gisteren in de kerk dat mensen nu alweer gaan denken dat ik alweer beter ben, omdat ik zowel op de gemeentedag was als ook weer mee deed aan de sing-in.
En daar schuilt ook voor mij een gevaar, nl...o, dat doe ik wel weer ff en de gevolgen merk ik thuis wel weer wanneer niemand mij ziet. Zieke smiley

Hoi Josine,

Ja, niet over je grenzen gaan. Dat geldt normaal al. Maar ja, nu moet je echt niet over grenzen gaan. Ook omdat de arts dat zegt.

Als ik teveel doe, stort ik ook in. maar dan psychisch. Dan moet ik rusten, anders stijgt mijn bloeddruk gevaarlijk hoog.

Goed je grenzen bewaken, dat geldt eigenlijk voor alles.

Misschien kan je tegen de mensen van de kerk zeggen dat je eigenlijk nog niet beter bent, maar het een en ander had geprobeerd. en dat dat weer meer pijn opleverde en de ontsteking ook weer groter is geworden daardoor. Dan heb je én een reden voor een praatje te maken. En je zet duidelijk je grenzen.

Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:51

LOVEJEZUS310 schreef:
Ben benieuwd wie zich op deze side zich in zijn of haar leven zich in de presence van Jezus mag getuigen in en om zich heen.

Zou die persoon graag ontmoeten

Ik zelf denk iedereen.

Als voorbeeld mezelf: áls de gelegenheid zich voordoet vertel ik er wat over.

Dus niet geforceerd...

Dan reageren mensen altijd positief. zijn er al verschillende gaan geloven door mij. Omdat ik echt ben als ik het vertel. Dat voelen ze aan.

Er zit altijd wel iemand bij, die zoiets zegt van niets voor mij ofzo.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:46
BerichtOnderwerp: Vergeven

Dank voor deze reakties. Ik heb er veel aan.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 07:24

Net de zon op zien gaan, toen ik pas wakker was. en nog steeds zie ik het. . Lijkt wel een foto. die steeds veranderd...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 september 2011, 07:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 22:45

Ja, dank je wel, Mariska!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 22:26

Besloten om met iemand helemaal te kappen.

En dát geeft mij wel zo een heel erg goed en gelukkig gevoel.

Dat ik overal weer zin in heb.

Lachende smiley Kwijlende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 218 219 220 221 222 223 224 ... 235 Volgende
Pagina 221 van 235