Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 januari 2013, 10:55
Onderwerp: relatie samen met een ongelovige
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Leanne,
Daar ben ik het mee eens; het gaat erom; de mens achter het etiket 'christelijk', of 'niet christelijk'...
En: in hoeverre je er met elkaar over kunt praten en of je elkaar in ieders waarde kunt laten en je gesteund voelt.
Je gesteund voelen daar gaat het om. Ja, en zelf steunen.
Ik vind het belangrijk, als degene maar wel respect heeft voor het geloof. | idd
Ja dat is mooi gesteund voelen in elkaar, respect, de mens zelf, vertrouwen in elkaar...............en elkaar ook vrij kunnen laten......!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 18:48
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
ROOS575 schreef: | Heel veel sterkte met de opruiming
En als je tijd over hebt: hier staat ook nog genoeg in de schuur |
ja de helft is al weg, nu de andere helft nog en vooral niks meer erbij zetten dat zal het beste zijn...........dus met andere woorden nee lieve Roos ik ga jouw schuur niet doen, ik ben bang dat mijn schuur weer teveel erin komt te staan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 18:46
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Alles dat kapot is kan weg Alles dat je nooit meer zult gebruiken kan weg Van alles waar je meerdere exemplaren hebt kun je de beste bewaren etc.
Leanne,heeft zelf weinig troep maar herbergt wel veel "rommel" van anderen......... |
euhhhh heb je nog ruimte over ????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 18:39
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Ik ben voor de tweede keer getrouwd. Dat ik van mijn eerste echtegnoot ben gescheiden heeft een heel eigen reden, niet van belang in wat ik wil vertellen. Toen ik met mijn tweede echtgenoot trouwde was ik nog niet een/de christen die ik nu ben.
Hij heeft dus mijn 'ommekeer' meegemaakt, voor hem ook een enorme verandering.
Er is nu meer geestelijke afstand tussen hem en mij, doordat mijn zienswijze in een hoop wereldse dingen zijn gewijzigd, herkennen we elkaar niet meer. Want hij vind dat ik niet meer lijk op de Lydia waar hij mee getrouwd is, en ik kan met veel zienswijzes van mijn 'werelds denkende' man, moeilijk uit de voeten. Daar waar ik voorheen niet of geen problemen mee had.
Onze relatie is niet in balans, maar dat heeft niet alleen te maken met het feit dat ik tot geloof ben gekomen. Wel met het feit wat het geloof met mij heeft gedaan. In die ontwikkeling zijn we elkaar geestelijk kwijt geraakt.
We hebben een relatietherapie gehad, maar hierin is niet de verbinding hersteld die we voor ogen hadden.
Wat ik wel denk te weten, ( want echt weten doe je het nooit) is dat mocht dit huwelijk ooit stranden, ik binnen een nieuwe relatie geloof voorop wil stellen.
Maar ook daar kunnen 'nadelen' aan kleven, in de vorm van geloofsbeleving. Mijn vader zei vroeger, 'twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen', al denk ik dat die mogelijkheid ook bij ons aanwezig is. Hoe zal het kwade 'balen' dat ik niet meer meega in die wereldse gedachtegangen, en wat zal hij een plezier hebben als mijn man en ik daar weer eens ons zoveelste geschil in 'uitvechten'.
In het begin van mijn levende geloof ( ik noem het zo omdat ik wel met geloof ben opgevoed, maar het 'gewoon' door allerlei omstandigheden nooit levend is geweest) vroeg mijn man mij wel eens waar ik voor zou kiezen als ik voor de keuze gesteld zou worden: mijn man, of God.
Mijn man gelooft niets, dus gesprekken hierover met hem zijn niet mogelijk. Hij denkt dat een mens het zelf moet doen, en dat na de dood het 'gewoon' is gedaan. Op over en uit.
Hij laat mij mijn geloof, hindert mij nergens in. Maar deelt niets met mij, nog niet een regeltje. Maar hij ziet ook niet wat het al voor onze relatie heeft gedaan, en echt, ik vertel hem dat heus wel. Niet als een evangelist op een zeepkist, maar zo, zo tussen neus en lippen door. Als een mosterdzaadje dat misschien ooit ontkiemt.
Gelukkig kan ik mijn geloof delen met mijn zusje, mijn grootste 'geloofsgenoot' binnen een 'tweedeling' binnen de familie.
Ook mijn kinderen geloven niet, zijn er ook niet mee opgevoed.
Ik kan hier eindeloos over uitweiden, maar wil dat nu toch maar niet doen, de tekst zal al lang genoeg zijn..
Een heel lastige keuze, stap je in zo'n relatie of niet.
Wat krijg je bevestigd van God in deze Joannie? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar, hoe ervaar je de hand van God hierin? |
Ik heb een poosje met iemand gelopen die niks over geloof wou hebben, verder was het een beste man, inplaats dat ik eigenlijk opgebouwd werd door deze relatie, werd ik afgebouwd! En toch bleef ik met hem omgaan! En hij liet wel zien wat hij vroeger op school psalm liedjes gezongen had! Tot op een keer begon hij weer over geloof en weer zo negatief en met de woorden als wij ooit verder zullen gaan samen, ik zal jou niet weerhouden, maar ik zal wel proberen jou hier vanaf te komen! Is er een knop in mij omgegaan! En toen ik naar huis ging, dacht ik nou voor mij is de keuze niet zo moeilijk meer, ik wil gewoon dicht bij Here blijven! Wat mij wel opviel toen ik naar huis ging, ik zong de terug weg steeds christelijke liederen
Gelukkig hoor ik ook positieve reactie's van andere die wel goed gaan in een relatie, alleen je mist het samen delen in het geloof!
In het verleden ( Ik ben ooit nog eens getrouwd geweest en daar ben ik er van gescheiden) MIjn ex was wel gelovig, maar door de omstandigheden is hij anti geloof geworden en ook dat is mogelijk!
Nu sinds kort heb ik een relatie en pas heb ik gehoord hij doet er niks mee! ja en hoe sta ik nu tegen over........?
In mijn 2 de huwelijk delen we dit wel en ik vondt dat heel erg prettig samen delen in geloof! Samen bij God brengen van het dagelijkse leven. En dat vondt ik heel prettig ook om zo leven samen.
Voor mij persoonlijk zou ik het wel prettig vinden, dat is eigen ik gedachten! Als ik hier met God er over heb, dan is net of mijn gevoel zegt nu doe het maar nu! Het kan ook mijn verstand zeggen!
Ik leg het bij de Here neer en ik voel mij rustig eronder, mijn gevoel zegt het is oke!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 15:50
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
hoezo dom, nou mijn dag kan niet meer stuk, lag niet aan mij
het zijn 2 verschillende spiralen en ik heb de grootste opgemeten die van 90 cm en die andere die is 80 cm 4 jaar geleden hebben ze een foutje gemaakt in de bedden winkel en dat kwam ik net erachter, omdat mijn broer ging meten, de grootste en opeens zag hij het kijk eens zei hij ze zijn verschillend...................
gelukkig heb ik een handige broer en die zal het vermaken, deze ombouw maat is niet verkrijgbaar!
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op woensdag 23 januari 2013, 15:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 23:06
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat is leed he? Ieder draagt zijn eigen pakje leed, maar het ene leed is het andere niet....Als ik griep heb is dat wat anders als dat je een ernstige ziekte hebt....Als er iemand is die je dierbaar is overlijdt is dat erger leed dan dat je auto niet start.....dus die pakjes waar jij het overhebt verschillen nog weleens en zijn niet met elkaar te vergelijken...Leed kan je niet vergelijken maar soms kan een ander zijn leed jouw leed wel relativeren........ |
Het spijt mij ook, ik leesde gisteren pas van jou willemijn en ik vindt het heel erg voor je! Vergeef me als ik je pijn gedaan heb!
geen enkel leed kan je vergelijken, maar net wat je schrijft, maar soms kan een ander zijn leed jouw leed wel relativeren........[/quote]
Veel sterkte met alles willemijn, God zegen jou!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:48
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Maakt dat bed dan 20 cm smaller... |
ja dat zei iemand ook een stuk tussen uit zagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:47
|
|
|
JOL252 schreef: | Niet dom... menselijk maar wel super balen! |
ja echt balen......................ben ook helemaal van de kaart en de vriendinnen die erbij waren die lagen in de deuk, en ik zat op de poef naar de bed te kijken en ik wist niet wat ik moest doen huilen of lachen het werd beidde dus vanacht en voorlopig kamperen in de slaapkamer, de oude bed is ook afgebroken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:39
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
JOL252 schreef: | sorry...
|
ja wel , als ik boos bent dan wil ik snoepen...........niks in de kast....wel hier op de site jammieeeeee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:37
|
|
|
je bent verliefd en eigenlijk pas je goed bij elkaar,
alleen er is 1 probleem............hij/zij is niet christelijk!
Is het mogelijk met deze relatie verder tegaan?
Of zou je stoppen met deze relatie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:33
Onderwerp: Een vrouwenhart
|
|
|
KEITH722 schreef: | Is eenvoudig zus , als het vrouwenhart dicht bij God is, moet je als man dus ook even wat dicht(er) in de buurt van God zoeken om dat hart = haar te vinden |
Toch kunnen ook sommige mannen heel moeilijk er mee hebben, als de vrouwen hart heel dicht bij Jezus is! DAn proberen ze toch weer iets er in te weven of je te verbieden om erover te praten! Een ervaring erin gehad!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:11
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik heb vandaag wat boodschappen gehaald... en het meest noodzakelijke vergeten...
daar moet een knijn voor zijn...
Maar ik ga een dezer dagen een pan snert maken voor het weekend.... |
goed dat je vertel heb waar je ongeveer woont. dan steek ik mijn neus omhoog en ik bel wel even aan bij jou..................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:06
|
|
|
ik geloof dat ik maar een boek ga schrijven....................en dat gaat over domme fouten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 17:26
|
|
|
hoe dom kan je zijn.........heel dom! heb ik iets verkeerd gemeten en met het in elkaar te zetten kom ik tot de ontdekking bed is te breed scheelt zeker 20 cm en de bedbodem te smalllllllll
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 23:57
Onderwerp: Wat vind jij leuk aan een forum?
|
|
|
ROOS575 schreef: | Ook maar eens een nieuwe topic geopend!
Al lezend op het forum denk ik wel eens, wat is soms het doel van iemand om op het forum te lezen en te schrijven?
Mensen die hier schrijven hebben allemaal een eigen "rugzak". De ene rugzak, zit bomvol en de andere is velemale lichter. Ik denk dat hier boven-gemiddeld veel mensen zitten met een 'ruime levenservaring'.
Soms lees ik over veel persoonlijke sores. Wat is je doel om dit te delen met (misschien wel) honderden leden op een datingsite? Wat beweegt iemand om dit hier te schrijven?
Bespreek je dit (zomogelijk) niet liever met vrienden? |
Leuke topic, een denkertje......... waarom zet ik de dingen neer en wat is mijn doel ervan! Soms krijg ik dat op mijn hart om op te schrijven hierzo! Het gevoel van doe het maar! Ik schrijf niet alles hier, doe ik ook niet, kan ik ook niet en de andere gaat dat ook niks aan! Ik hou van gek doen en echte serieuze dingen schrijven hier, soms! Als ik diepe gesprekken wilt dan liever met vrienden en pratend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:07
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Drie jaar terug was mijn huis zo ingericht...en wat een leuke spullen!!! |
Ja leuk is dat .............zoveel leuke spulletjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:05
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
MARGRIET020 schreef: | Mooi passend plaatje Maritime!! Want juist in dit volle Licht kan geen duisternis zijn.... alleen maar liefde en bewogenheid voor elkaar. Dat zet een mens vrij uit de gebondenheid en stelt de mens in zo'n supergave verbinding met elkaar...
Dank je dat je het nog mooier hebt gemaakt! |
mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:37
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
leuk foon gaat kom je hutspot eten mmmmmmmmmmmmmm lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:30
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tssssss mot ik effe komme om uwes een schup te geven |
ik zit maar te wachten en die erika komt maar niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:29
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Slaap lekker dan maar Kreeg net op de slaappoli een grafiek te zien van hoe ik sliep ehhhh... zeg maar dat ik dus niet sliep Maar ja daarvoor kwam ik ook op de slaappoli Ik blijk schrikbarend vond ik het zelf dus alleen tussen één en drie echt te slapen de rest was sluimeren en weer wakker worden... vind je het gek dat ik al jaaaaaren doodmoe ben Lang leve het slaaphormoon in tabletvorm |
en nu hopen dat het ook goed gaat aan slaan en dan kan de moeheid ook minder worden, sterkte hoor erika
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 12:25
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
mijn slaap probleem is opgelost- heel simpel de kleur van de kamer veranderd, rustgecreerd, meer licht in de kamer en een echte nesthoekje gemaakt!
nu is het gewoon mijn slaapkamertje !
Wat kan dit toch een ernorme druk geven in je leven, als je iemand kwijt raakt waar je zoveel van gehouden heb!
Zelfs je slaap is helemaal ontregelt geweest. eindenlijk kan ik weer slapen!
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op maandag 21 januari 2013, 12:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 12:16
|
|
|
HUP Joannie je zal toch moeten gaan nee niet tegen gaan werken gewoon gaan hup
lekker bij de kachel och het is zo aangenaam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 11:54
Onderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Zal het vrouwvolk het dan na al die eeuwen het toch leren Ben bang dat het een inleving was, het kan verkeren |
troost je............................was voor ff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 11:52
|
|
|
de deur van de schuurbox doe ik open oei................euchhhhh waar zal ik eens aan beginnen en wat wil ik wel kwijt en wat niet moet voor morgen weer ruimte zijn heel veel ruimte mijn buurman die heeft nog niks in de schuur staan ..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 11:45
Onderwerp: Bidden hart
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Ik kan alleen nog maar bidden, tot u mijn Heer. Telkens als ik het forum lees , en vanavond weer. Dan wil ik U vragen , Zegen hen alle dagen.
Zegen hen vul met u liefde en kracht, daar waar niemand het van U verwacht. Vul met wijsheid de monden, en vergeef onze zonden.
Heer waarom kritiek ipv bemoediging en zegen, zoals U zegt in Uw woord. Dat zijn Uw wegen. Want U verlangt dat we omgaan in liefde met elkaar. Dat is genade voor mij het komende jaar.
Heer ik verlang naar een wereld van vrede en rust, Dat U zult zeggen dit was voor mij een lust. Dat ik mag horen uw stem En mag leren door c m Dat we samen zijn en gaan in Jezus naam.
Broeders en Zusters mogen zijn, elkander dragend in vreugde en pijn, laat het vooral geen gevoel van afwijzing zijn. Heer regeer ook in harten van mensen , die allemaal hebben andere wensen.
schrijven en lezen dat loopt door elkaar Waar er misverstanden komen door een enkel geschreven woord. zonder dat iemand begrijpt of het hoort. Ik ben me bewust geworden van forums in het algemeen. Het zijn alleen maar woorden en soms ook nog die niet bij ons horen.
Heer zegen mensen in woord en daad , want dat is toch waar het werkelijk om gaat. Uw naam hoog te prijzen alle eer te bewijzen, En te zien in het woord te erkennen wat ons stoort. maar ziende op U weet ik heer mag ik zijn wie ik ben , en hoor ik ook in deze nacht uw stem.
Heer dank voor wat U hebt gedaan wilt u met me mee gaan. De anderen zegenen op hun pad dat ze op een dag zullen weten waar mijn hart is is mijn schat.
En Heer u bent mijn allerbeste vriend waar heb ik dat aan verdient Onverdiende gunst genade voor altijd dat maakt dat ik niet meer voer een strijd een mens dat lijd
ik ben een nieuw mens en wedergeboren en weet zeker dat ik altijd bij u mag komen met al mijn dromen. En ooit in uw huis zal wonen. Dan is er rust aan uw Vaderhart. En ik maak elke dag met u een nieuwe start.
Zegen hen overvloedig zegen hen alleen Want ik geloof dat op een dag ik bij u zijn mag Dan zijn alle zorgen voorbij en gelukkig niet alleen voor mij . Voor hen die in u geloven , en heffen het hoofd naar boven.
Dan komen rijke zegen als druppels neer voor alle mensen dat is wat ik me kan wensen. geen strijd geen oorlog meer . wat zal dat fijn zijn Heer Ik zie uit naar de dag die komen gaat want ik weet dat u mij nooit verlaat.
Wat er ook gebeuren mag ik blijf op u bouwen En een zeker weten maakt dat ik u zal vertrouwen. IK ga en loop de wedloop met u samen En eindig mijn gedicht met zegen voor iedereen amen
Anita |
mooi
|
|
Naar boven |
|
|