ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:51
BerichtOnderwerp: Wat vind jij leuk aan een forum?

Het internationale karakter van forum Zieke smiley is zeker leuk Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:41
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

FRANKT627 schreef:
...dat het soms vermoeiend is om zinnen te lezen die vol staan met taalfouten en dat die zinnen dan ook nog niet grammaticaal kloppen wat het begrijpen van die zinnen bijna onmogelijk maken...

ach Frank alle allochtonen krijgen in ons land cursussen voor niets Lachende smiley misschien zuiderburen ook Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:36
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?

ROOS575 schreef:
Wijs ze dan waar ze wijsheid kunnen halen?? Met het moedig gedragen geduld van jou Boze smiley

Pff zou nie durven nie Gefrustreerde smiley dan mot ik hier mun adres zetten Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 20:17

de paar vrouwen die ik ken Huilende smiley, smiley in tranen en ja, ze kunnen wijzen Gefrustreerde smiley maar das ook ut ienigste Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:26
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

ROOS575 schreef:
Vanmorgen uitslapen, krantje lezen in de ochtendzon met een grote bak koffie, div. leuke telefoongesprekken, onverwacht een uitnodiging voor een fikse wandeling door de sneeuw met het zonnetje erbij en terafsluiting warme chocomel met slagroom en rum Verliefde smiley
(volgens mij was het half rum half choco) Verlegen lachende smiley

Een Roos op sterkwater dus Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 14:20

ROOS575 schreef:
Conclusie: je ziet geen wijze vrouwen meer?? Geschokte, onthutste smiley
Oplossing: koop een nieuwe bril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jaja met een beslagen bril goed ten ijs komen toch Gefrustreerde smiley
Om dan te dan zingen, even een straatje om Engeltje smiley
Waar is de sigaretten automaat Woedende smiley
Vindt je het vreemd dan Smiley die vol vragen zit
dat ze weer roken Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 12:04

ROOS575 schreef:
Moedig, geduldig èn een drager; zijn dat even edele eigenschappen. Engeltje smiley
Waarom zou je daar een punt achter zetten? Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley

Simpel Boze smiley kop al te veul Gefrustreerde smiley gestoten, tis iet aers Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 11:29

ROOS575 schreef:
Ik bedoelde dat je er zelf bij ben hoe anoniem je wilt blijven! (naamkeuze, foto's, persoonlijke info op je profiel, wat je verteld op het forum)
Inderdaad zijn er ook veel splinters, wat het gesprek kan beinvloeden Twijfelende smiley Knipoog smiley

Precies, om maar te zwijgen over de verborgen, HBO talenten, die zich verbergen achter niet uitspreekbare of uitvoerbare woorden Gefrustreerde smiley
Je prikt er zo doorheen, ik heb ze gekend, gewoon op straat, in een conflict dat ik naderhand zei, zo he woordenboek vergeten Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 11:12

ROOS575 schreef:
Geluk dat er manvolk bestaat, die zo wijs zijn om dat te begrijpen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley

Ja ja, nou neem van mij maar aan, en moedig geduldig dragen Gefrustreerde smiley en daar zet ik voorlopig een PUNT achter Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 08:05
BerichtOnderwerp: relatie samen met een ongelovige

KABOUTER722 schreef:
een relatie met een gelovige is ook geen garantie voor pais en vree.

Nee, dat kan je wel stellen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 23:58
BerichtOnderwerp: Uitnodiging

FRANKT627 schreef:

Boze smiley ...pffff, is weer zo ver...196 km...waarom is er nooit hier in de buurt wat te doen?

eigen schuld dikke bult, de fyra mocht bij jullie niet meer rijden Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 23:53
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum

JOL252 schreef:
Ik heb het ook niet over conflict zoeken. Waar mogelijk inderdaad vrede houden, exact wat ik bedoel.

Jezus was best ook hard en bijtend tegen de juiste personen... maar dat terzijde.

Ik meen me 3 hele wijze woorden te herinneren, die de ander nogal van zijn stuk kunnen brengen, zeker en te meer in een heftige discussie........
U zegt het.... niets meer, en niets minder..........
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 12:48
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum

MARISKA601 schreef:
Als men iest schrijft op het forum, kunnen sommigen de juiste intonatie niet vinden, hoe iets bedoelt wordt.
En daardoor komen sommige stukjes verkeerd over.

Precies, kort en bondig .
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 08:59

LEANNE226 schreef:
Wat versta je onder ongelovig?Werkelijk ongelovig, niet kerkelijk of iemand met een andere mening of een atheist?

Ik denk dat je eerst moet bekijken in hoeverre je er met elkaar over kunt praten en of je elkaar in ieders waarde kunt laten en je gesteund voelt.

Alleen het naamplaatje "christelijk" zegt mij niet zoveel,de mens achter het etiketje des te meer.

Precies, geloven in Jezus Christus wil niet per definitie zeggen dat men zich ook als Christen gedraagt.
Christelijk gedrag, is soms op het forum ver te zoeken, en ik denk dat wij er ons allemaal wel schuldig aan maken.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 23 januari 2013, 09:01
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 21:47

FAITH187 schreef:
Ik zou persoonlijk geen relatie aangaan met een ongelovige-ik blijf dan echt liever alleen. In de Bijbel staat ook dat je geen ongelijk juk moet aangaan. Ik geloof daar ook echt in. Door schade en schande ben ik zelf wijs geworden in het verleden. Een relatie met een ongelovige werkt echt niet. Je leeft in te verschillende werelden-letterlijk!

Dat klinkt heel mooi, maar soms, niet altijd, maar al te vaak wel, en ben je spekkoper als het niet zo is.
Kan je iemand tegen het lijf lopen die ook gelovig is, maar meestal door de band genomen, lopen die niet meer vrij op straat.
Toevallig liep ik tegen iemand aan die niet gelovig was, heel lang geleden, maar die wilde wel ook in het geloof meegaan .
Alleen zijn we nooit verder gekomen dan een relatie van een half jaar Huilende smiley, smiley in tranen
En de laatste was ook gelovig, en die (relatie) duurde ook een half jaar, ik zou allang blij zijn, als ik weer iemand zou leren kennen dat het nu wat langer zou duren, het liefste tot.......................................
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 21:33
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon

VIOOL125 schreef:
Het is mens eigen, zou je kunnen zeggen. Helaas maak ik me daar ook schuldig aan. Kunnen we ons daarachter verschuilen? Ik denk het niet. Als we de bijbel lezen dan komen we eigenlijk dezelfde reacties (lees gedrag) als vandaag de dag tegen. Jezus gaf ons een geruststelling als je het zo wilt noemen. Hij zegt: "niemand is goed, zelfs niet een". We mogen God dankbaar zijn voor Zijn geduld anders had Hij (zoals jezelf aangeef) vaker voorbeelden gesteld.

Ik ben het helemaal met je eens, en nee wij kunnen ons nergens achter verschuilen, maar proberen het wel.
Soms moet je wel eens hard zijn, om een punt duidelijk te maken, maar al te vaak kiezen wij de verkeerde kwetsende woorden.
En als je dan op jou punten gewezen wordt, ben je bang dat je valt, en klein wordt, maar eigenlijk, als je er wat mee doet, dan groei je.
Ieder mens kan groeien, maar dan moet je wel eens proberen , ook klein te kunnen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 21:17

JOANNIE702 schreef:
je bent verliefd en eigenlijk pas je goed bij elkaar, Verliefde smiley

alleen er is 1 probleem............hij/zij is niet christelijk!

Is het mogelijk met deze relatie verder tegaan?

Of zou je stoppen met deze relatie?

Er is een gevaar, ik ken twee stellen persoonlijk (fam) bij het ene stel werkt het wel, mar bij de andere niet of nauwelijks.
Het ligt er maar net aan hoe ze in het leven staan, en wat de sociale status is dat speelt bij die stellen wel een rol.
Het eerste stel, daar mankeerde het in beide gevallen een, gezondheid probleem (ernstig), maar zij zijn nu genezen en hebben kinderen, en de geestelijke beleving, is daar goed.
Het tweede daarin tegen, het laatste is daar aardig zoek geraakt, maar die hadden ook niets te vrezen.
Het gaat ze goed, zijn hard tegen de buitenwereld, wat een ander tegen heeft zitten, hebben ze vervolgens aan zich zelf te danken.
Dus in principe is het maar net hoe iemand in het leven staat, is er zo wie zo een minder sociaal gevoel, is de kans dat iemand gelovig zou worden minder.
En eigenlijk staat dat ook in de Bijbel, niet helemaal zo, maar ongeveer
De kans dat een rijke het koninkrijk der hemelen zal be erven, is net zo groot als dat van een kameel, door het oog van een naald zal kruipen.
En zo gaat dat in de regel ook, in deze huidige tijd
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:51
BerichtOnderwerp: Humor

EVA685 schreef:
Een vrolijke noot er tussendoor Knipoog smiley

Er staat een nieuwe meester voor de klas Lachende smiley met blinkend witte tanden ........hij wil weten

of de kinderen in zichzelf geloven.......daarop zegt hij......

wie dom is, gaat nu staan. Smiley die vol vragen zit .......

er gebeurt niets, maar dan staat Tim op.

Meester: Denk je echt dat je dom bent? Verraste, verbaasde smiley

Tim : Nee, maar ik vind het zo zielig dat u de enige bent die staat! Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley

Er komt een deftige vrouw bij de dokter. Smiley die vol vragen zit .......

ze zegt: Dokter, elke keer als ik thee drink, heb ik pijn

in mijn oog Twijfelende smiley ......

De dokter: Maar mevrouw, als u weer thee drinkt, moet u eerst

het theelepeltje uit uw kopje halen. Clown smiley Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ....

Zieke smiley das nu 2 jaar geleden, en er is nog niks veranderd Huilende smiley, smiley in tranen wanneer wordt het weer gezellig Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:49

ROOS575 schreef:
Ben ik met je eens Gerrit, op een forum kàn je anoniem zijn.
Je bent er zelf bij om hier grenzen in aan te geven.

Half anoniem he Lachende smiley je naam staat er (niet helemaal, en sommige verborgen maar wel te lezen op profiel) een balkje zou soms wenselijk zijn.
En dat laatste mag dan wenselijk zijn, maar weer niet uitvoerbaar, daar de meesten onder ons nog te veel last hebben van splinters Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 09:52

ROOS575 schreef:
Ook maar eens een nieuwe topic geopend! Knipoog smiley

Al lezend op het forum denk ik wel eens, wat is soms het doel van iemand om op het forum te lezen en te schrijven?

Mensen die hier schrijven hebben allemaal een eigen "rugzak".
De ene rugzak, zit bomvol en de andere is velemale lichter.
Ik denk dat hier boven-gemiddeld veel mensen zitten met een 'ruime levenservaring'.

Soms lees ik over veel persoonlijke sores.
Wat is je doel om dit te delen met (misschien wel) honderden leden op een datingsite?
Wat beweegt iemand om dit hier te schrijven?

Bespreek je dit (zomogelijk) niet liever met vrienden?

Nou Roos, om je eerlijk de waarheid te zeggen (zetten) das een goeie, volgens mij zetten mensen hier neer, waar ze thuis geen eerlijk antwoord op krijgen.
Hier kunnen sommige nogal eens confronterend zijn, wat eigenlijk ook niet moet, en weer anderen zetten hier neer, wat ze anders niet durven te zetten (zeggen)
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 08:05
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!

SHANITA130 schreef:
Stukje uit de bijdrage van Thomas: Veel mensen willen hun eigen vroomheid ook illustreren door het gebruik van veel bijbelteksten. Als het vroom en in de geest klinkt dan is het goed en in sommige kringen is het ook zo, dat dat werkt. Ze raken uitermate gefrustreerd als je ze op een fout gebruik van bijbelteksten wijst.

Idd. En ook met in bijna elke zin, De Heer, God, Vaderhart, demonen, werdergeboren, woestijn, moeras enz.te schrijven. En idd. een hoop Bijbelteksten, Nou is dat wel oke, maar ja, in elke alinea, ik lees ze dan ook niet eens meer.

Precies, en los van al die teksten vraag ik mij wel eens af of ze niet te vaak gebruikt worden voor eigen gewin.
Zonder ook maar je best te doen het in eigen woorden te zetten, of op grond van die teksten, een verklaring te zetten.
Ik vraag me wel eens af, of deze mensen, in het dagelijkse leven ook zo met Bijbel teksten lopen te zwaaien.
Of dat doel nastreven in het dagelijkse leven van deze teksten.
Het is makkelijk om deze teksten, hier op forum over te schrijven, maar ook naleven in het dagelijkse leven, en gedrag in andere topic,s op forum.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:47
BerichtOnderwerp: Het weer

ROOS575 schreef:
Heet dat niet veel deftiger: meteoroloog?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Das woar, nes een theo loog, die liegen ook altijd Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 16:49

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ben jij dan opeens weerman geworden Knipoog smiley

Huh Geschokte, onthutste smiley volgens mij ben ik nog steeds man Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 10:50

ERIKA129 schreef:
Lachende smiley Strak plan!!
Al vind ik sneeuw schitterend hoor, maar ja de zon is ook wel lekker Knipoog smiley

Overmorgen krijg je weer een zonnetje

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 09:49

ROOS575 schreef:
Dur loopt nog meer langs de leidingen daar hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ben toch echt wel bang dat die er te weinig loopt Verraste, verbaasde smiley die woont en zittur als ut niet ligt Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:23

ERIKA129 schreef:
Tja tis kachel met warm water erdoor heen das auwie of een oliekachel, gaskachel nah seg het maar allemaal auwieeeeeeeee Knipoog smiley

Lekker dan Smiley die vol vragen zit ben allang blij dat ik niet naast uwes woon Verraste, verbaasde smiley
Dur loop van alles door de leidingen daar Gefrustreerde smiley das effe bere link Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:02
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon

THOMAS968 schreef:
Ik ben het wel met je eens dat onderwerpen snel verlopen doordat men weer op een reactie reageert en dat herhaalt zich dan al snel tot een discussie die niet meer gaat over het onderwerp zelf. Die discipline hebben we vaak niet kennelijk. De kop is wel dichterlijk maar geeft niet nadrukkelijk aan waar je wilt dat de discussie over gaat. Taal is een complex iets en er is altijd een zender-ontvanger probleem. Verder is het geschreven taal zonder wat we lichaamstaal noemen en daar halen in de normale omgang 90 procent van de informatie uit.

Maar ik zou toch graag terug willen naar de discussie die er was voor de opmerking van Mar, waar ik het dus niet zo mee eens was.

Thomas

Natuurlijk Engeltje smiley u heeft een punt
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:55

Er is best wel een vracht van die witte herrie gevallen Gefrustreerde smiley en het blijft nog liggen ook, tot aan mijn kin Geschokte, onthutste smiley zelfs in Kattuk, waar zout en pekel rijk voor handen is en waar niet, of te laat wordt gestrooid Zieke smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 20 januari 2013, 20:56
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 11:22
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

STEENTJE178 schreef:
*hap*
Beter dat je je verveelt, als dat je vervelend bent! Engeltje smiley Knipoog smiley

Wijsneus Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 11:07
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!

MARITIME853 schreef:
Dat weet ik ook niet.

Raar Smiley die vol vragen zit eerder zette je nog iets met kindjes kopen Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 74 Volgende
Pagina 23 van 74