ChristianMatch

Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:55
BerichtOnderwerp: Het weer

een mooie zonsondergang vanavond. Maar....als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer zien opgaan!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:05
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid

JOANNIE702 schreef:
Ik kan wel heel stoer doe en zeggen" gaat mij goed af en kan best zonder"!
In het echt is het niet zo, ik mis het de liefde.
De liefde van de man en dat de liefde die ik kan terug geven aan de man.
De tijd is nog niet gekomen, en zal best ooit weer iemand tegen komen,
En ja. Idd afhankelijk zijn is niet erg, ik mis het ook!
Het kan ook fijn gevoel zijn, afhankelijk te zijn. De liefde tussen man en vrouw is mooi!

Als je jezelf ontwikkeld hebt tot iemand die zelfstandig kan denken en handelen en dus min of meer onafhankelijk bent, (zoals ik eerder schreef) wil dat niet zeggen dat je dan geen behoefte hebt aan liefde, aan liefde ontvangen en liefde geven. Het je verbonden voelen met de ander (en dit wederzijds) is een vorm van afhankelijkheid, die je juist kan zoeken. Dit hoeft niet per definitie negatief te zijn. Gelijkwaardigheid is hier wel belangrijk, anders is er geen wederzijdse afhankelijkheid meer. En liefde is inderdaad mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 10:59
BerichtOnderwerp: Boos op God

WILLEMIJN232 schreef:
Ben je boos op God of ben je boos over de dingen die je overkomen? Dat kan je je ook afvragen.....
Soms is je levenspad niet altijd rozengeur en maneschijn, dat willen we graag en als het dan weer goed is danken we God want die heeft er in voorzien......
Ik denk zelf dat je pad gaat zoals het gaat , het leven van Jezus was nu ook niet eenmaal prachtig en goed.....De kunst is om niet verbitterd in het leven te gaan staan en de mensen die je iets aangedaan hebben niet te veel aandacht te schenken....dan maak je ze nog belangrijk in je leven en dat is zonde van je leven....We moeten proberen vooruit te leven en met een milde blik achterom te kijken....Dat leed en verdriet mag er zijn maar kan je ook laten groeien in barmhartigheid.....en daardoor wordt je de mens die je bent.......en heb je vooral inzicht gekregen in hoe dingen scheef kunnen lopen en hoe verknipt mensen kunnen zijn.....Het geeft je inzicht in vergeving of in macht en onmacht......en dan blijkt dat je soms onmachtig bent om te vergeven....accepteer dat dan .....maar probeer de pijn los te laten die het bij jou veroorzaakt heeft......Dat litteken blijft en mag toch ook......alleen de blik van kijken ernaar is belangrijk.....
Leef het leven, het kan zo maar voorbij zijn....

Mooie en wijze woorden, Willemijn!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 10:50

Om met W.G. van de Hulst te spreken: 't Is winter en 't is koud, bitter koud……

(maar binnen is het veilig, daar is het het warm, daar brandt de kachel………)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 22:27
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM

IJSJE204 schreef:
Ik heb de stilzwijgende belofte gedaan om niets te zeggen. Helaas, je zult het zelf uit moeten zoeken!

Ik denk dat hij niet durft te mailen........ Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:19

IJSJE204 schreef:
Meisjes, de limiet is weer bereikt!

Als het om leuke mannen gaat, mag je je toch wel even laten gaan?!
En het gaat nu om de enige leuke man....... Clown smiley

Meestal weet ik mij wel netjes te gedragen. Engeltje smiley (hier op het forum)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:09

IJSJE204 schreef:
Ik heb de stilzwijgende belofte gedaan om niets te zeggen. Helaas, je zult het zelf uit moeten zoeken!

OK, de enige leuke man op CM kan mij natuurlijk ook mailen of met mij chatten! Ik ben online dus........... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:53

PIETER649 schreef:
meissie meissie .... je kent mij toch al? Knipoog smiley

Ja, jou ken ik! Maar nu de enige leuke man nog! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

mijn abonnement verloopt over 5 dagen.........

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 11 maart 2013, 20:56
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:46

IJSJE204 schreef:
Joepie, ik ben nog steeds de enige vrouw die weet welke man zichzelf de enige leuke man op CM noemt.
Hoewel er meer zijn die ook het predikaat leuk verdienen, ben ik het tot nu toe met hem eens.

En dat vertel je niet aan mij? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:30
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Fürchte dich nicht, denn ich hab' dich erlöst,
ich hab' dich bei deinem Namen gerufen,
du bist mein.

Niet Johann Sebastian maar Johann Christoph Bach:

http://www.youtube.com/watch?v=NA-P_Tjf35c
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 18:35

IJSJE204 schreef:
Dan zou hij met spoed contact met jou op moeten nemen!
Jullie zouden dan het leukste paar van CM kunnen worden!

Verliefde smiley

en nog maar even de link naar het topic:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3258&start=0

dan kunnen we hier weer on-topic gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 06:46
BerichtOnderwerp: Boos op God

PATRIES300 schreef:
Boos worden op God, mag dat?
Ben jij weleens boos op Hem, en mag je dat?
Zomaar eens nieuwsgierig naar.

Had laatst gesprek met mijn psycholoog, en vertelde hem dat ik met hoop boosheid kampte. En dat ik mijn woede richting God had ge uit.
Mijn psych vroeg mij dat: "Mag je boos worden op God?"

Ja, was mijn antwoord. Want God kent al mijn doen en laten.
En hoe schijnheilig is het dan om Hem te prijzen terwijl ik eigenlijk woest op Hem ben.

Het gebeurt me niet vaak, maar heb het naar Hem uitgeschreeuwd, dat ik het leven oneerlijk vind, dat ik Hem niet eerlijk vindt, ect....

Hoe sta jij daar in?

Patries, kijk ook eens op de topic: Boos!

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3303&start=30

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 11 maart 2013, 06:50
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 22:41

IJSJE204 schreef:
Jans (ja, ik weet nog heel goed dat jij de leukste vrouw van CM bent!), wat heb je dat prachtig verwoord! Ik denk dat ik dit bedoel. Dat is wat ik zoek in een relatie, juist die basis van gelijkwaardigheid en respect voor elkaar. Elk je eigen unieke plek binnen dat samenzijn en van daaruit samengaan.

Ja IJsje, was een leuk topic. en ik ben nog steeds op zoek naar de leukste man van CM! In elk geval weet de leukste man van CM nu wat ik in een relatie zoek en hoe ik het zie.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 22:04

IJSJE204 schreef:
Mijn maillimiet is alweer op, dan maar een topic openen over het onderwerp waar we nog niet over uitgepraat waren.
In deze tijd is wederzijdse afhankelijkheid een veel gehoorde kreet. Ik griezel van het woord afhankelijkheid, juist omdat je als alleenstaande (vrouw) het je niet kunt veroorloven om afhankelijk te zijn. Je zult wel moeten: om alles zelf te doen, om je zelfstandig op te stellen, om je eigenheid te bewaren, om je eigen fiets te plakken en je eigen contacten te onderhouden en voor je eigen boterham te zorgen.
Toch is de term wederzijdse afhankelijkheid een term met een positieve bijklank. Zijn wij alleengaanden te ver doorgeschoten in het zelluf doen?
Wat houdt wederzijdse afhankelijkheid in? Hoe bereik je dat?

Ik denk dat het goed is om jezelf persoonlijk en individueel te ontwikkelen, tot iemand die onafhankelijk kan denken en handelen. Je te ontwikkelen tot iemand die voor zich zelf kan zorgen. Onafhankelijk hoeft voor mij niet te betekenen dat ik alles zelf moet kunnen. Voor sommige dingen heb ik toch echt anderen nodig en dat hoeft toch niet erg te zijn. Zelf kan je toch op jouw beurt ook weer anderen helpen en tot steun zijn.
Daarnaast denk ik dat jij doelt op wederzijdse afhankelijkheid in een relatie. Ik denk dat in de eerste plaats gelijkwaardigheid belangrijk is. De positieve bijklank van wederzijdse afhankelijkheid lijkt mij het zich verbonden weten met de ander, het beste uit de ander naar boven kunnen halen, het er voor elkaar zijn, het geven en het ontvangen en dat alles wel op basis van gelijkwaardigheid en onderling respect en vertrouwen. Daarbij hoef je jezelf niet weg te cijferen, het is niet iets wat moet, maar iets wat je wilt uit liefde voor de ander.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:50
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?

IJSJE204 schreef:
't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel.
Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben.
Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf.
Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's.
Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat?
Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?

Mee eens, als wij denken te weten hoe God denkt en geen vragen meer hebben, zijn wij aan God gelijk geworden.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 16:00
BerichtOnderwerp: Haten doemdenkers Gods Liefde?

GERRIT084 schreef:
Ik ben het met je eens, maar het neemt niet weg dat er vanuit twee kanten op wordt gekeken.
Je mag wel uitkijken dat je niet, alles onder de mantel der liefde gaat vegen, de zonde is er nog steeds, we leven hier nu niet bepaald in het paradijs .
Wij vallen dan wel niet onder de wet, maar wel onder de genade, er zijn wel degelijk regels die je moet handhaven.
Net als beloven dat je anders zal gaan leven, en het vervolgens niet doet, en op oude voet (zondig leven) verder gaat.

Toch denk ik dat er geen regels zijn die je moet handhaven. Er is meer dan moeten. Volgens mij is de bijbel wel duidelijk hoe God wil dat wij leven: liefhebben, God boven alles en je naaste als jezelf. Wie liefheeft heeft de wet vervuld. En Liefde moet niets, liefde is vrijwillig. Angst voor dood, hel en verdoemenis is meer gericht op het ontlopen van de straf, dan op het liefhebben. Door angst ga je niet automatisch liefhebben. En onze liefde voor God en onze naasten schiet hier vaak tekort, we leven inderdaad hier niet in het paradijs. Maar ook deze tekorten zijn gedragen door het offer van Christus.

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 9 maart 2013, 16:04
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 08:23
BerichtOnderwerp: Haten doemdenkers Gods Liefde?

ROADY558 schreef:
Helemaal mee eens.
Dat soort uitdragingen komt op mij over als geestelijke chantage.
Mooier en echter is het als iemand behouden wordt doordat hij in de ogen van de predikant liefde ontmoet...

Het is nog mooier en echter: door het offer van Christus is iemand behouden. (en dat hangt echt niet van de predikant af).
Na de komst van Christus zijn wij in een andere verhouding tot God komen te staan. Als er hel en verdoemenis gepreekt wordt, lijkt het wel of er niets veranderd is en Christus niet gestorven is.
Leef in vertrouwen op God en probeer Gods boodschap van Liefde uit het Woord te verstaan. Over drie weken is het Pasen: de dood, hel en verdoemenis zijn overwonnen. Wij mogen nu al leven vanuit die overwinning. En dat geeft bevrijding, ontspanning, rust en vreugde.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:38
BerichtOnderwerp: Uitnodiging koningsmaal.

Mat, jij moet wel heel erg veel van jezelf houden. Nu is dat op zich niet verkeerd, zolang je ook maar oog voor anderen hebt en anderen liefhebt. Het kan aan mij liggen maar ik kan dit moeilijk ontdekken in je topics.

Een paar uitspraken van je op andere topics:

-Gewoon als ik de reacties zie en ook op andere topics, begin me serieus af te vragen of mensen wel echt geloven.
-Het lijkt erop dat het plaatsen van de bijbelstudies weinig zin heeft hier. Zouden sommigen zich zo verhard hebben vraag ik me af?
-Ik denk dat mijn topics op ChristianMatch aan dovemans oren zijn gericht

Dit klinkt toch alsof je jezelf boven anderen verheft en daarmee jezelf het recht verschaft om ook anderen te vervloeken die niet denken zoals jij denkt.

Ik vraag me af wat toch de bedoeling van je is om zo te reageren op de topics. Misschien kun je daar eens over nadenken en dat dan in je eigen bewoordingen weergeven. Ook zou je je manier van reageren op anderen eens nader kunnen onderzoeken. Het respecteren van andermans meningen, die ook aan de bijbel getoetst zijn, is mijns inziens ver te zoeken.

Wie hier met Hem leeft en Hem volgt, mag straks ook met Hem leven. Het evangelie is die blijde boodschap.

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 8 maart 2013, 18:40
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 19:29
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?

SHANITA130 schreef:
Er staat haten..., niet breken, dat maak jij ervan...NBG '51...

Even overgenomen van NBV.nl, vertaalaantekeningen:

‘Breken met’ is de vertaling van het Griekse werkwoord miseô. In de NBG-vertaling 1951 werd vertaald met ‘haten’: ‘Indien iemand tot Mij komt, en niet haat zijn vader en moeder ...’. Het Griekse werkwoord miseô is een krachtig woord. Hier wordt echter niet het actieve ‘haten’ van iemand of haat uitdragen jegens iemand bedoeld. De vertaling met ‘haten’ is hier te zwaar. Het gaat om de bereidheid om het meest dierbare op te geven, van minder belang te achten. Deze betekenis is ook in andere vertalingen soms te vinden. In Franse vertalingen wordt wel préférer, ‘voorkeur geven’, vertaald, en een Duitse vertaling heeft ‘gering achten’. In sommige andere vertalingen wordt de uitspraak nog sterker afgezwakt. Zo vertaalt Het Boek ‘Wie bij Mij wil horen, moet meer van Mij houden dan …’ (net als een Engelse vertaling: ‘love me more than ...’). Hier lijkt Lucas 14:26 te zijn aangepast aan Matteüs 10:37. Dit is echter weer een te zwakke vertaling van miseô.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 21:40

Lente!

https://www.youtube.com/watch?v=GMlcfz_G1xs
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 16:29

Weeronline:
De eerste echte lentedag van dit jaar heeft dinsdag meteen warmterecords gebroken in de provincies Noord-Brabant en Zuid-Holland. Dat meldde Weeronline. Nooit eerder werd het daar op 5 maart zo warm als dit jaar.

In Woensdrecht (Noord-Brabant) bereikte het kwik rond 14.00 uur 16,9 graden, het oude record uit 1997 stond op 13,7 graden. Het oude record voor Zuid-Holland (15,3 graden in 1989) werd ook verbroken: in Rotterdam werd dinsdagmiddag 15,4 graden bereikt.

15,4!!! Lentekriebels! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 11:55
BerichtOnderwerp: de wil of klik verliefdheid de ware?

BERENDJAN590 schreef:
Ik heb de zelfde ervaring en merk. Denk dat soms de keuze te snel word gemaakt.
Of de wil er niet is om er voor te vechten.
God is die gene die helpt en je kan je daar aan optrekken.

Een ieder weet zelf hoe hij de keuze om niet meer met elkaar verder te gaan gemaakt heeft. Daar kunnen en zullen anderen van alles over kunnen denken en soms ook uitspreken. Scheiden is meestal geen makkelijke keuze, maar vaak wel een betere. Bij elkaar blijven en geen liefde meer kunnen geven en ontvangen lijkt mij ook niet de bedoeling. En niet meer verder kunnen /willen heeft dan weinig te maken met het geloven in en vertrouwen op God. En God kan ook wanneer je de keuze maakt om te scheiden met je zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 21:41
BerichtOnderwerp: Luisteren

Het is het goed om bij het plaatsen van gedichten de naam van de schrijver te vermelden. Dit is een gedicht van Leo Buscaglia.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 19:13

ROADY558 schreef:
Verliefdheid is het snuffelen van 2 zielen aan elkaar... Het spettert en knettert... Angst en liefde raken elkaar... de spanning is heerlijk....
Dat verlangen dat door de ander wordt aangewakkerd....
En met het nemen van het risico, komt de overgave....
Net als het instappen in een vliegtuig.... Zit je er eenmaal in, wat maakt het dan nog uit... Je vertrouwt gewoon op de piloot. Kom je om, dan kom je om...

Wandel je samen met God, kom je elke dag aan de voeten van Jezus...
dan moet de liefde toch blijven stromen?
Ook na 5 jaar, 10 jaar of 20 jaar... want God zelf verandert toch immers niet?

Is het gevoel weg, ga weer liefhebben... ga weer dienen, ga weer de voeten wassen (letterlijk). Door lief te hebben, maak je jezelf weer kwetsbaar en kom je zelf achter je muurtje vandaan...
Ga weer de eerste werken doen... hoe kan het dan anders als dat 2 vlammetjes uitgroeien tot een heerlijk knapperend haardvuur...

(Bron: Road :) )

Geloven is geen garantie voor blijvend liefdesgeluk. Als dat zo was, waren er heel wat minder mensen hier op CM. En twee kleine vlammetjes doven soms uit en groeien dan niet meer uit tot een knapperend haardvuur. Zelfs niet als je allebei gelooft.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:38
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Verlegen lachende smiley (pfff, is wel erg groot)

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 3 maart 2013, 18:39
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 3 maart 2013, 13:24

een topic over ``de klik`` is er al, misschien kan je je vraag daar beter plaatsen?

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2239
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 19:56
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

PETRA373 schreef:
het geeft natuurlijk wel hoop.... als visser nog aan de bak komt, lukt het ons ook vast wel toch? zou je denken Twijfelende smiley

Hoop is een voorschot op toekomstig geluk. (Antoine de Rivarol)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 18:42
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Hey Visser, jij hebt de mooiste reden gevonden om CM te verlaten! Veel geluk samen!

Gerrit en Corne, jammer dat jullie binnenkort ook niet meer meedenken en schrijven op het forum!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 21:14

http://www.youtube.com/watch?v=2OXizB8rvwM

Stef Bos - Nog steeds...
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 17:52
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

THOMAS968 schreef:
Ik hoef op vrijdag niet meer te werken door gebruik te maken van wat regelingen en wat zaken slim te organiseren. Wat een zegen om op vrijdagochtend al wat langer te slapen en het weekend, dat de helft langer is en voelt, te beginnen. Ik heb altijd heel veel uren gemaakt en merk nu hoe goed het is meer te rusten en minder te moeten. Drie dagen weekend, zeker fijn in de warme tijd die er nu weer aan zit te komen en waar ik eigenlijk wel naar uitkijk. Het is al veel langer licht, heerlijk.

Thomas, is vandaag van plan te genieten van de vrije tijd.

Je bedoelt dat je gewoon gebruik maakt van de ouwelullenregeling? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 54 Volgende
Pagina 23 van 54