Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 15:39
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
Chat,
Laatste woordje ik vind ik te ver. Niemand zijn evengoed als Jezus. Na de dood van Jezus is Hij heeft opgewekt door Zijn vader en door eigen kracht opgestaan. Waarom Hij? Hij heeft geen enkel zonde gedaan. Hij is een voorbeeld voor Zijn kinderen. Over ritueel vind ik echt onzin, gewoon ermee ophouden met dat woordje. Bij Christelijke kerk gebruiken niet met ritueel, we doen gewoon met dopen en avondmaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:19
Onderwerp: Hemelrijk
|
|
|
Heel mooi Romy
Dat is alles te maken uit Openbaring 21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:17
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
Een vraagje Chat,
Waarom wordt iemand gedoopt in de kerk/gemeente? Wat gebeurt er als gedoopte persoon de kerk vaarwel zegt?
Mijn mening is dat de gedoopte persoon niet automatisch om als kind van God te worden. De doop heeft te maken als zichtbaar onderwijs, het water wijst naar het bloed van Christus, Die reinigt van alle zonden dan kunnen we zo zien door het geloof.
Gedoopte persoon, die de kerk vaarwel zegt, is net zo erg belijdende lid van de kerk die ook verlaten is. Vele kerken zijn in onze tijd sluiten de deuren. Waar gaan deze mensen toe? Ze zijn toch gedoopt en je mag toch niet zomaar weggaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:00
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Herman, je bent een fantast ... weet je nog wat je een paar weken geleden schreef ....
@ Herman388: Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 17:55 (Topic: het weer, pagina 63) Na de regen wordt het erger: Het is blubberweer in de Hoeksche Waard
Ik moet dagelijks mijn auto wassen, de vervuiler betaalt Stomme aardappelsboeren
Komende dagen aub droog blijven
.. |
Cross, je mag blij zijn met dat mijn hand nu eindelijk gispvrij is, het is echt dringend nodig om mijn auto te wassen. Snappie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 12:12
Onderwerp: Herfstwandeling
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hele leuke gezellige beschrijving...je bent benoemd tot opperbevelhebsterverslaggeefsterdatingwandelingen......OKE??? |
nieuwe beroep
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 12:10
Onderwerp: Goede dingen van het christelijk geloof in God bedenken.
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi Herman,
Ik heb even het 'onze Vader' gekopieerd.
9 Bidt gij dan aldus: Onze Vader die in de hemelen zijt, uw naam worde geheiligd; 10 uw Koninkrijk kome; uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde. 11 Geef ons heden ons dagelijks brood; 12 en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren; 13 en leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. [Want Uwer is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.] |
Knap van je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 12:09
Onderwerp: Het weer
|
|
|
YELNIN491 schreef: | hoop dat je eindje uit de buurt woont, wil nog geen sneeuw |
Ik ga over 4 weken naar zonnige zuiden, dus Egypte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 22:17
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
YELNIN491 schreef: | jammie, jammie schaf die kookrust op de zondag denk ik maar af |
Moeten we dan rauwkost eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 17:20
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARRY942 schreef: | Nou Herman, dat was effe afkicken he |
Je hebt gelijk, we zijn zooooooooooo verslaafd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 22:56
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
ROMY721 schreef: | geen zin meer.......laten ze dat dan gewoon schrijven toch? |
dat is waar, gewoon opschrijven dat je wil ermee stoppen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 22:02
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
ROMY721 schreef: | of na een aantal mailtjes.........stilte ! |
Dat klopt, gewoon geen zin meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 20:56
Onderwerp: Goede dingen van het christelijk geloof in God bedenken.
|
|
|
Er zijn tweeerlei soorten overtuigingen in ons bestaan van de menselijke leven.
Ten eerste is algemene overtuiging
we leven wel in het geloof, Als er iets dreigt dat de wereld ten onder gaat, dan ga je bidden om te bewaren, je leest de Bijbel meer dan gebruikelijk, je gaat hamsteren om de voorraad te vullen in huis, je bent bang voor de dood en hel, je kijkt naar de hemel. Over een poosje gebeurt er niet meer, dan leeft je gewoon en weer "normale" leven.
Ten tweede is zaligmakende overtuiging
Je blijft in hele leven diep in het gebed, je leest de Bijbel, dagelijks berouw over de zonde, trouw naar de kerk, gesprek over Zijn voorzienigheid tot de dood toe, vraagt dagelijks om vergeving.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 17:59
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Na 6 maanden heb ik mijn auto gewassen, sorry dat was smerig. Boodschappen gedaan bij pas geopende supermarkt C1000, voorheen super de boer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:50
|
|
|
MOMO697 schreef: | Herman, kan je meer uitleg geven over de sluier van de bijbel? Ik heb erop gegoogled maar kan er niks over vinden. Het is voor mij een compleet onbekend begrip. |
De dominee heeft zelf uitgelegd bij bijbelstudie. Het is niet de bedoeling dat je zomaar verzinnen wat niet in de Bijbel staat. Ene dominee/voorganger zei dat iedereen, die in de kerk zitten, naar de hemel gaan. Dat verzint hij zomaar. Andere zei dat er 2 soorten volken in de kerk zitten, dus niet iedereen niet naar de hemel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 15:30
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Genesis. Het betrof een andere vrucht, ik weet niet meer welke. Ik weet ook niet waarom ze het in 'appel' hebben vertaald. Misschien omdat het een voor ons onbekende vrucht is. |
Daarom dat is onbekende vrucht, wat in de Bijbel staat is genoeg. We mogen niet de sluier van de bijbel geheel wegschuiven, of zomaar uit de lucht halen. Dat kan niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 15:19
|
|
|
Waar zijn we eigenlijk? Midden Europa toch? Of is Nederland naar zonnige zuiden gegaan
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op vrijdag 4 november 2011, 15:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 15:19
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Speciaal voor PIETER!!!!!!!! Het weer is heerlijk lekker zonnetje en een aangename temperatuur Dus Pietje maak er wat van he |
het is de warmste 4 november ooit 17,8 graden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 10:22
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ja het is echt heel fijn, mijn huis stond al heel lang te koop |
mooi voor jou en slecht voor mij. De waarde van mijn huis is gisteren met overleg met mijn makelaar met 10.500,00 gezakt En het staat 2 jaar en 2 maanden te koop en er waren 3 kijkers hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 10:16
|
|
|
SHANITA130 schreef: | De erfzonde komt van het verhaal van Adam en Eva, toen zij van de appel aten. Daardoor is de zonde in de wereld gekomen, de zonde die in ieder mens is.. Dat wordt ook wel de erfzonde genoemd, maar die is vergeven door God, door de kruisiging van Zijn Zoon.. |
Appel? waar staat dat? zoek eens even
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:39
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Maar wat betreft beleid en visie is hij een marionet, die ieder ogenblik aan de kant gezet kan worden omdat hij iets gezegd/gedaan heeft wat de kerkeraad niet zint??? |
Het is vergelijken met de burgemeester en gemeenteraad.
Burgemeester is toch geen marionet.
|
|
Naar boven |
|
|