Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 april 2011, 12:10
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind een van de mooiste liederen van Johannes de Heer altijd nog: tel Uw zegeningen........kan geen mooie you tube versie vinden anders had ik het even laten horen....... Johannes de Heer blijft een klassieker he? En jeugdsentiment...... |
Ja , e3cht wel he? al onze herinneringen..en mijn vader die op het orgel speelde en wij als kinderen erachter en allemaal meezingen...mooi.
Tel uw zegeningen..nog altijd het beste advies..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 april 2011, 11:23
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is heel jammer, dat je bijdragen van anderen, die het zelf hebben meegemaakt aan de kant schuift. Er valt op deze manier niet goed met je te praten. Vermeende feiten: ontken je dan dat de dingen die mensen vertellen niet echt gebeurd zijn? Of nog erger, sta jij erachter hoe mensen hebben geleden onder deze leer? Je zegt de bijbel is de basis, maar mijn antwoord daarop is, dat er een bepaalde kijk op de bijbel je basis is. En die wordt door een groot deel gevormd door het calvinisme. En dat heeft zijn voors en zijn tegens. |
Ik geloof dat er een zekere spraakverwarring heerst? Hier staan ervaringen die iemand meegemaakt heeft in haar persoonlijke leven en er staan opvattingen over Calvijn, zijn leer en zijn leven.
Ik denk zelf dat die twee los van elkaar staan, want als je vader je iets aandoet wat volgens zijn Bijbelse opvattingen correct is hoeft dat niet persé als calvinisme uitgelegd te worden...
Wat als je vader ( en nu denk ik aan de mijne die mij persoonlijk ook heel veel leed berokkend heeft ) zijn eigen interpretatie aan het gelezene geeft?
En volgens mij probeert Bastiaan dit duidelijk te maken..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 april 2011, 11:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ondanks het feit dat veel theologen een andere kijk hebben over God, Zijn Woord en de Geest, vind ik ook, dat er theologen zijn, die wel degelijk volgens Gods plan werken... |
Hoe kun jij dat weten? Wij kennen Gods plan niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 22:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dit soort zaken gebeurd nu toch ook? Kijk en lees maar eens over de vorming van de PKN in het Bible Belt gebied, hele families zijn erg door gebrouilleerd en lopen een straatje om als ze elkaar zien......Jammer dat men elkaar niet wil respecteren in geloof...... |
Het is niet het respecteren in het geloof..het is de pijn van de ander.. zijn ander-geloof..en het onbegrepen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 21:54
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je ziet ook wel mannen en vrouwen met armen vol tattoos, dat wordt wel een heel geplak iedere dag Marian....... |
Zag ik pas op tv. ....niet om aan te zien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 21:49
|
|
|
HENK710 schreef: | Niet elke vrijgemaakte heeft gedacht dat alleen de vrijgemaakte kerk zalig zou maken. Er is binnen de vrijgemaakte kerk ook altijd een schakering aan groepen geweest, al is dat nooit altijd even sterk onderkend. Maar dit is al begonnen tijdens de Vrijmaking, waarin de professoren Greijdanus en Schilder al tegenover elkaar stonden, al zijn ze het verdere traject wel samen in gegaan. Zo is de hele verzuiling, met veel eigen vrijgemaakte organisaties als gevolg, nooit door Schilder gepromoot, maar is zijn naam wel meer verbonden aan de Vrijmaking dan die van Greijdanus, waarbij dus snel de gedachte kan bestaan dat Schilder voorstander was van die verzuiling, wat dus pertinent niet juist is. Nadien is er ook altijd wel verschil gebleven tussen diverse groepen mensen, alleen is altijd vooral de eenheid gezocht, ook naar buiten toe, wat tegenwoordig gelukkig wel wat anders is. Maar ik ben opgegroeid in diverse vrijgemaakte kringen, maar heb nooit de gedachte aan de ware kerk zo gemerkt zoals dat door anderen wel is beleefd. Dit is dus ook weer locatieafhankelijk. In de kringen waarin ik me begaf was wel sprake van ware kerk, maar dan wel dwars door kerkmuren heen, aangezien Gods Geest Zich niet houdt aan menselijk grenzen |
Dat is de ware samenbindingsgedachte..heel mooi en mijn kinderen zaten ( toevallig ) wél op het Greijdanus College...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 21:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Verhalen die over bekend zijn, maar laten we vooral de lijn van de discussie in de gaten houden. Het gaat er niet om een bepaalde stroming in een kwaad daglicht te stellen. Het gaat mij er meer om, om duidelijk te maken, dat als je slechts de leer van één persoon zo centraal stelt, je automatisch brokken gaat maken. Dit fenomeen heb ik vaak mee te maken gehad, omdat men in mijn kringen men nogal snel achter allerlei hypes aan gaat. En dan blijkt altijd weer dat er niet één theologie doorslaggevend is, maar dat ze samen een onderdeel vormen van Gods plan... |
Of theologieën een onderdeel vormen van Gods plan betwijfel ik. Het is veeleer een mensenplan.. en we stellen hier niets in een kwaad daglicht..
het gaat erom, net als jij stelt, dat we geen brokken willen maken..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 21:29
|
|
|
THOMAS968 schreef: | .....en dat gaat soms heel ver hoor. Pake was vrijgemaakt-gereformeerd en daar hadden ze middels de vrijmakingsideologie beredeneerd dat zij de ware kerk des Heren waren en zij alleen, of hooguit zij die ook zo dachten, in de hemel zouden komen. En anderen moesten bekeerd worden tot de vrijgemaakte kerk. Tegenwoordig is met ook in deze kerk een stuk wijzer geworden maar deze wijze van calvinistisch doorredeneren heeft veel ellende bewerkstelligd.
Thomas, het bestaan van de vrijmakingsideologie wordt in de gkv vaak ontkend maar heeft gelukkig veel aan invloed verloren. |
Het is waar wat je zegt...de ger.vrijgemaakten hadden tot voor een paar jaar geleden nog datzelfde idee... MIjn kinderen wilde ik op een goede christelijke school doen, maar alleen de vrijgemaakten waren daar toen welkom. Later is dit veranderd en konden ze alsnog naar het voortgezet onderwijs van de Vrijgemaakten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 21:23
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik was me iets aan het afvragen tijdens het verven van de schommelbank en andere dingetjes. Ik was namelijk nog niet in de helft van het werk of ik hing hier en daar (en vooral hier) al vol met verf. Ik dacht toen aan een soort tattoo die ik bij mezelf had gemaakt.
Veronderstel nu dat je een leuk iemand leert kennen waar je goed mee kan opschieten. Na verloop van tijd zit een liefdesrelatie er aan te komen. Plots, totaal onverwacht, merk je dat hij of zij een tattoo heeft op een plaats die niet zo vlug opvalt. De bovenarm of op de schouder of waar dan ook. Gaan julie dan handelen volgens het OT (waar staat dat tattoo's niet kunnen) of gaan jullie dit uit de weg omdat je die persoon lief en aardig vind? Kan een uiterlijk teken in de weg staan voor een relatie ook al is het innerlijk erg mooi.
Voila, nu ga ik mezelf eens onder handen nemen om de verf te verwijderen
Frank |
Denk dat ik dan een pleister over die tatoe heen plak..ik vin d dat echtn iet mooi... .........en ja..een uiterlijk teken kan in de weg staan voor een relatie als je oppervlakkig bezig bent.... als je echt van iemand gaat houden en het is wederzijdse liefde..kan niets je stoppen toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 21:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laat ik dan eens een ander voorbeeld nemen. Een avondmaalsdienst wordt benoemd als een dienst van Tafel en Woord. Dat is best hoor, maar waar staat die term in de Bijbel en hoe komen ze aan die term? Het is een invulling van datgene wat er in de bijbel genoemd wordt....ik vind die terminologie eigenlijk heel onduidelijk... |
Maar bij mij in de gemeente wordt het benoemd zoals in de Bijbel staat....avondmaal...mooi wel , niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 21:14
Onderwerp: Lente
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Of we kunnen hem Mr. T noemen........Vroeger had je zo'n programma op tv met mr.T, het A-team geloof ik...... |
Vroeger? was nog niet zo lang geleden op tv. MIjn zoon keek er zo graag naar..en ik deed mee...ach jeugdsentiment hé?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 21:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vaak zie je dat volgelingen fanatieker zijn dat de leider. Dat kun je zien aan de rigide uitleg van uitverkiezing en verbondsleer. Ik betwijfel dat als Calvijn kon zien hoe de kerken daarmee omgegaan zijn, dat hij spijt had van datgene wat hij geleerd had. Want het kan nooit zijn bedoeling zijn geweest, dat de mensen die hem volgden anderen verketterden en uitsloten, omdat ze niet tot het uitverkoren volk behoorden. Zo zie je dat je nooit één visie als absoluut moet stellen, maar dat je ze moet zien in de lijn van vele... |
en dit is wijsheid....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 21:10
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zaterdag 2 april, 1 Kon. 11: 1-6; Andere Goden.
Die jeugd van tegenwoordig… Ja, dat zal wel waar zijn, maar vergeet de ouderen van vroeger niet! Salomo bij voorbeeld. Hij is oud geworden. Nu zou je denken: als zo’n verstandige wijze koning, oud wordt, hoe wijs en verstandig zal hij dan wel zijn! Want wie oud is geworden, heeft een schat aan ervaring en levenswijsheid verzameld. Zo’n man als Salomo – die zal toch wel bijzonder verstandig zijn! Niets ervan! Salomo is een voorbeeld van onverstandigheid. Op zijn oude dag trouwt hij nog eens met enkele honderden vrouwen alsof hij er al niet genoeg heeft! Nu weet ik wel: zo’n harem, zo’n paleis vol met vrouwen was in die tijd heel gewoon. Elke oosterse vorst had een groot aantal vrouwen. Maar wat doet Salomo? Hij laat zich ook nog eens verleiden om de goden van al die buitenlandse vrouwen te dienen! En zo doet hij kwaad in de ogen van God! Hoe komt Salomo er toch bij om dit alles te doen? Blijkbaar is wijsheid een broos geschenk. Denk niet dat je de wijsheid in pacht hebt! Denk niet dat het verstand met de jaren komt, want soms verdwijnt het gaandeweg! Salomo is misschien wel bang geweest, op z’n oude dag, om zijn macht en aanzien te verliezen. Salomo is misschien wel bang geweest dat hij vergeten zou worden. Wie bekommert zich zou worden. Wie bekommert zich nog om zo’n oude koning? Hoe dan ook: op z’n oude dag geeft hij een slecht voorbeeld. En misschien moeten we dat in onze tijd ook wel eens zeggen: die ouderen van tegenwoordig… |
Erg mooi, wijsheid... een broos geschenk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 21:05
Onderwerp: Geweld tegen hulpverleners, wat kunnen we als christen doen?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Agressie hoef je nergens te accepteren, dat is echt een brug te ver.....of dit nu verbaal is of fysiek.........en of je nu in de zorg, onderwijs of waar dan ook werkt of gewoon bij AH loopt.....mensen worden steeds mondiger en dat is ook wel goed maar af en toe even een pas op de plaats zou ik zeggen...... |
Helemaal mee eens....en als christen kun je niet veel meer doen dan als niet-christen....als je direct wordt geconfronteerd met geweld kan er hoogstens een gebed door je heen schieten en verder zul je ter plekke zo adequaat mogelijk moeten handelen....en dat is soms/vaak reflexen werk..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 20:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | goed, zullen we dan maar eens beginnen met de doop? Je kunt duidelijk zien dat Calvijn niet de lijn van de bijbel volgt. Het valt me steeds meer op hoe gemakkelijk er dingen uit de bijbel op een andere manier uitgelegd worden, dan dat er staat. En toch beroept men zich op het zuivere woord van God. Gaat het om Gods woord, of gaat het om de interpretatie van Gods woord. Want voor veel dingen is er maar één uitleg mogelijk, de calvinistische uitleg. En die is vaak eenzijdig en heeft het karakter van een dogma. En dat is iets wat veel schade aan mensen heeft gebracht, geen oog voor de mens, alleen oog voor de strenge dogma"s van de kerk. Er bestaat niet een eenmalige uitleg van de bijbel. Met mijn verhaal over Bonhöffer probeerde ik aan te geven, dat je naar meerdere theologen mag en kunt luisteren, want veel theologen kunnen je leren over de bijbel. Calvijn heeft in mijn ogen niet het alleenrecht op de uitleg van de bijbel.
Als je weet hoeveel mensen gestraft zijn door de kerk omdat ze hun misdadige man ontvluchten. De man mocht blijven, maar de vrouw was voor eeuwig verloren. Blijkbaar is mishandeling niet zo'n grote zonde als echtscheiding. |
Jij altijd over de doop..... , maar het feit is zo dat Calvijn een voorstander was van het zuivere Woord van God en omdat het in die tijd veel te ingewikkeld was om dat te lezen en er uit te leren..heeft hij zijn institutie geschreven ..dus als zijnde beer leesbaar. En zeker zijn er meerdere mensen die gestudeerd hebben en die je kunt lezen/volgen, maar de mooiste bijbelse uitleg vind ik nog altijd de kinderbijbel van Evert Kuijt en daarnaast helemaal tegenwoordig ..alles opzoeken op internet, hoef je ook niet hele boeken met meningen van verschillende mensen te lezen, maar kun je alles naast elkaar leggen en zien wat volgens jou klopt met de Bijbel.
En mishandeling is ook niet je naaste liefhebben als jezelf en ik geloof dat we altijd van de liefde die Jezus predikt uit moeten gaan. al heb ik het ook bar moeilijk gehad met mijn echtscheiding..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 20:47
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Aan Calvijns geest is het calvinisme ontsproten....de vervangingstheologie....( erste begin van jodenvervolging) enz.enz. en hij is geen partij??? Hou je hem dan de hand boven het hoofd? Petrus heeft niet structureel heidenen vervolgd, gemarteld en verbrand en geweigerd zich daarvan te bekeren.(Voorbeeld) |
Calvinisme is ontstaan als scheldwoord van Lutherse zijde aan het adres van de gereformeerde protestanten..las ik in een artikel in het Calvijnjaar.. wie weet wilde de man het zelf niet eens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 19:01
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
De steen heeft geen hoop iets anders te zijn dan steen. Maar door samen te werken verzamelt hij zich en wordt tempel..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 18:58
|
|
|
Het is en blijft intriest dat mensen mensen volgen en niet de God van die mensen. Denk je dat het Gods bedoeling is dat je navolgers wordt van deze of gene? Ik lees dat nergens in de Bijbel, al is door het volgen van mensen al vaker groot lees en onmense pijn gedaan.
Even een grapje tussendoor... In de kerk van mijn vriendin ( behoudende kerk in Barendrecht )was er een gastpredikant die preekte over het thema; "Vest op Prinsen geen betrouwen...." In die hele grote gemeente zat een man die Prinsen heette en een eigen zaak had........ Het gegniffel is de hele dienst door aanwezig geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 april 2011, 16:56
Onderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
|
|
|
Jezus was God en mens tegelijk...als 12-jarige zegt hijzelf tegen Maria:" wist gij niet dat ik moet zijn in de dingen mijns Vaders? ' HIj bevestigt hier zelf dat HIj Gods Zoon is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:38
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Voor wie nog een beetje terugverlangt naar de tijd van love en peace: Donovan heerlijk met gitaar en mondharmonica, al was dat een beetje gejat van Bob Dylan, ach gewoon even lekker wegzwijmelen zeg maar:
In the chilly hours and minutes of uncertainty I want to be in the warm hold of your loving mind...
Mooi he.
http://www.youtube.com/watch?v=o8ybDbcrWVM
Thomas, houdt bij zeilen ook van catch te wind, maar dan anders. |
Echt mooi, the warm hold of your loving mind...
wie wil daar bij zijn geliefde niet een plekje? En dan die grappige plaatjes...super...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 22:48
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Dat is fijn, als dat bij jullie zo gaat. In de kerken waar ik kom zijn amper jongeren te bekennen. |
Jammer ja, het is echt heel geweldig zo veel jongeern en jonge gezinnen.. Die baby's in de dienst,,prachtig..en die kleintjes ook..ik geniet er ook best van..het is een extraatje he? als je zo in een dienst zit..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 20:57
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nee het is idd niet vanzelfsprekend, de jongere generatie komt er meer en meer los van. Maar de meeste jongeren gaan dan richting bedieningen, en komen in een tegen reactie terecht |
Ik bedoel te zeggen dat veel jongeren in de kerkenraad komen en zo hun stempel mee opdrukken en dat er door hen veel veranderingen ten goede ontstaan. Wie weet maken zij het verschil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 20:37
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het gaat me niet om goed of slecht. Het gaat erom dat in gemeentes waar de calvinistische leer wordt aangehangen, veel is vastgelegd in een wet, terwijl de optie om over elke situatie apart in gebed te gaan en aan God voor te leggen en Hem daarin te erkennen een betere weg is...die juist door het angstgeloof geblokkeerd wordt.
Ik wil alleen als voorbeeld nog toevoegen, dat het me door hart en ziel sneed, toen ik het verhaal van een lieve vrouw hoorde. Haar laatste woorden waren gevat in de vraag aan Jezus om haar niet te verlaten. Deze diepgelovige vrouw heeft tot in de laatste seconde van haar ziekbed angst gekent dat Jezus haar zou kunnen verlaten, naast alle andere ellende, terwijl ze de bemoedigende, troostende steun van de Here helemaal gemist heeft. En deze vrouw is kort geleden overleden. |
Het is niet vanzelfsprekend dat er in elke kerk waar de calvinistische leer wordt aangehangen angstgeloof heerst. Vaak is dit angstgeloof een gevolg van bepaalde personen in die gemeente die hun eigen stempel op iets wilden zetten en hun eigen interpretatie aan de Bijbel gaven ( en aan de vele "geschriften "van onze zgn.kerkvaders..)
Het is intriest en doet God grote oneer aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 18:55
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik las vandaag dat er een nieuw deel van de Aardkinderen van Jane Auel uitkomt, het vijfde deel. Laat ik nu altijd gedacht hebben dat er maar drie delen van zijn/waren? Wi eweet daar wat meer van.....? Ik dacht, ik kan het vast wel even vragen in een boekentopic...... |
Ik ken z niet, maar las dit zonet.. De Aardkinderen (Earth's Children) is een reeks historische romans geschreven door de Amerikaanse schrijfster Jean M. Auel. De serie bestaat momenteel uit 5 delen, het zesde en laatste deel verschijnt in 2011.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:17
Onderwerp: Streektaal en dialect
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoe een uitdrukking als "hij was van de verkeerde kant" door beide generaties totaal anders bedoeld wordt.
Ik dacht eerder dat het Brabants was. Nouja, dat zeg ik met mijn beperkte kennis van de Nederlandse dialecten hoor. |
Ik von dhet dom van die journalist... De boer had het duidelijk over de oorlog...hoe luister je?
Mijn kennis is ook beperkt, en ik hoor heel veel dialecten om me heen...
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op dinsdag 29 maart 2011, 23:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 23:06
Onderwerp: Streektaal en dialect
|
|
|
BERT168 schreef: | heel leuk dat dit topic weer actief geworden is!
ik zal ook even een duit in't zakje doen...
deze mag je echt niet missen.....opa vertelt een spannend verhaal uit de oude doos,alleen snapt de journalist em niet zo goed... een prachtig stukje dialect. krijg de link helaas niet in't blauw...dat wordt dus even kopieëren en plakken helaas..
http://www.dumpert.nl/mediabase/42322/7b605c1b/de_verkeerde_kaaant.html
groet bert |
grappig...die ontsteltenis van die boer.. ik verstond het ook goed, Drents..?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:38
Onderwerp: vrije wil versus Gods plan.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is duidelijk dat je dit ook weer benadert vanuit je eigen verleden. Ik vind het juist heel duidelijk en verhelderend...Hij is zowel Heilig als Liefde....transcedent en condescedent. Hem één van deze eigenschappen ontzeggen doe je denk ik tekort aan de Bijbel. In deze discussie komen beide eigenschappen toch ook naar boven. Hoeveel ruimte geeft God aan de mens? Laat Hij alles over aan hem, dan lijkt Hij weerloos toe...Of kan de mens er niks aan doen, dat doet je weer denken aan die overmacht. God is echter beide, Hij geeft ruimte aan de mens om voor Hem te kiezen, aan de andere kant overweldigt Hij de mens met Zijn aanbod... |
Het is zo dat Hij zowel Heilig als Liefde is..en dat staat er nu juist niet. Wil je me dat "transcedent en condescedent" nog eens uitleggen? En ook het duidelijke van de schijnbare tegenstellingen?
|
|
Naar boven |
|
|