Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 17:11
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Haha nee, niet die nummer 4. Bij nader inzien was die gewoon te zwaar. Pfffft watje, ik had na het passen van die jurk, allebij de keren rugpijn, dus die mooie ging helaas niet door. Ik bedoelde, de jurk die we allemaal op nummer vier hadden gezet omdat het de minst mooie was van de vier. Maar inmiddels is die de mooiste omdat ik hem aan heb laten passen Ik kan geen foto neerzetten hè, want ook mister bruidegom kan meelezen |
en nou heb ik ff geen idee meer welke je bedoelt,hihi. Die ene waarvan we een bepaalde aanpassing besproken hebben (karatejurk ) Maar eigenlijk waren ze alle 4 wel heel erg mooi he....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 5 december 2011, 17:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 16:25
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik heb keuze nummer 4 helemaal laten verbouwen totdat ie op nummer 1 stond. Beetje veel eisend |
Hey, als bruid hoor je veeleisend te zijn he Je had op tv een programma, extreme bruiden, als je die (amerikaanse) dames bezig zag zou je als man zijnde jezelf toch echt ff afvragen of je daar ECHT mee wilt trouwen!
Nummer 4 was mn favoriet, die was al zooooooo mooi Ben benieuwd naar het eindresultaat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 13:23
Onderwerp: receptenboek
|
|
|
En na een dagje wachten heb je dan dit:
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 18:18
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
GRACE585 schreef: | hier een dubbele kop,met wat koekies pieter heeft vast alle taart opgesnoept
|
nee, hij mag er niet aan komen, taart moet mee naar sinterklaasviering. En daar kan hij uit een stuk of 8 taarten kiezen dus als hij slim is slaat hij de mijne over en probeert de taarten van mn buurvrouwen uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 18:17
|
|
|
GRACE585 schreef: | zie topic receptenboek daar vind je al heel veel nu annette haar recept er nog bij en die van jou |
Hij staat er hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 18:15
Onderwerp: receptenboek
|
|
|
Kaneel-mascarponetaart
Voor de bodem:
250 gr speculaasjes 120 gr boter
Voor de room:
400 gr mascapone 200 gr kwark 400 gr slagroom 150 gr suiker 4 eetl. honing 1 eetlepel kaneel 12 blaadjes gelantine
1 eetl. kaneel om te garneren
Verkruimel de speculaasjes. Laat de boter smelten en roer het door de speculaaskruimels. Doe het mengsel in een springvorm en strijk het glad met de achterkant van een lepel. Zet de springvorm een half uurtje in de koelkast.
Laat de gelantine weken zoals op de verpakking staat. Klopt de slagroom stijf. Meng in een andere kom de mascarpone met de kwark en de suiker. Voeg de kaneel en de honing toe en roer alles goed door elkaar. Spatel de slagroom erdoor. Knijp de gelantine uit, laat het smelten in een warme pan en voeg het aan het mengel toe. Haal de bodem uit de koelkast en giet het mengel erop. Ik maak hem altijd een dag van te voren, maar volgens het recept zou hij al na 2 uur voldoende opgestijft moeten zijn. Bestrooi hem voor het serveren nog met de kaneel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 17:48
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Heb er echt zelf voor gekozen hoor Tja en nog lang geen hok vol met kinderen gelukkig was bij ons thuis de keuze vrij in wat we wilden leren zelfs mijn broer is verpleegkundige. |
Ik heb er destijds ook zelf voor gekozen, maar het trekt me nu echt helemaal niet meer. Gelukkig ben je nooit te oud om iets nieuws te leren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 18:12
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Vandaag een trouwjurk gekocht |
1 van de vier jurken die wij mochten keuren? Of toch een nog mooiere gevonden, al kan ik me dat na die vier plaatjes bijna niet voorstellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 12:39
|
|
|
GRACE585 schreef: | klinkt heel lekker annet maar ligt dat niet zwaar op de maag die marscapone |
Nee, gewoon een beschaafd stukje nemen he, niet een halve taart in 1x
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:47
|
|
|
GRACE585 schreef: | o k ga ik vast nog uitproberen is weer eens wat anders ik gebruik voor de monchou-bodem een combi van biscuitjes en lange vingers. monchou taart en citroen kwark en appelkruimel blijven mijn faforieten |
Ik ga dit weekend voor de kaneel-mascarponetaart met bodem van speculaasjes. Toch nog iets hollands op een duitse sinterklaasviering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:24
Onderwerp: En dan gaat het weer kerst worden....
|
|
|
MARRY942 schreef: | Niemand zegt dat je je schuldig moet voelen hoor Annette. En ik ga ook niet vertellen hoe afschuwelijk veel leed en verdriet ik gezien heb op mijn reizen...Moldavie is maar een fractie van al het leed wat ik zag...en inderdaad probeer ik bij veel gebrek te helpen....hoewel mijn middelen helaas ook beperkt zijn....een kerstpakketje naar Roemenie is al 20 euro...hartstikke moeilijk voor mij, maar helaas zijn deze akties bijna alleen maar met kerst....maar...mijn spaarpotje zat redelijk vol, nu nie meer...Ik wil er alleen maar mee zeggen Annette....dat iedereen mag geven wattie missen kan....wil daar absoluut geen kwaaie koppen over zien.... |
Marry, mn vingers jeuken als ik dit soort bijdrages lees, maar ipv met bijbelteksten naar anderen te smijten ga ik er mezelf maar eens een voorhouden, en wijselijk mn mond dichthouden.
1 Hebt acht, dat gij uw aalmoes niet doet voor de mensen, om van hen gezien te worden; anders zo hebt gij geen loon bij uw Vader, Die in de hemelen is. 2 Wanneer gij dan aalmoes doet, zo laat voor u niet trompetten, gelijk de geveinsden in de synagogen en op de straten doen, opdat zij van de mensen geëerd mogen worden. Voorwaar zeg Ik u: Zij hebben hun loon weg. 3 Maar als gij aalmoes doet, zo laat uw linker hand niet weten, wat uw rechter doet; 4 Opdat uw aalmoes in het verborgen zij; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, Die zal het u in het openbaar vergelden.
Ik zeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:49
|
|
|
MARRY942 schreef: | Nou Annette....als ik bij jou overkom als "met kerst effe wat afkopen"....dan is dat een verkeerde indruk. Misschien moet je, zoals ik, in Moldavie geweest zijn om te zien dat giften daar geen afkoopsom zijn. Het leven daar, Annette...daar kunnen jij en Pietje je geen voorstelling van maken....dat kon ik ook niet voor ik er was...niet weten of je morgen reerug of kalkoen hebt....eh...ik bedoel....of je geld hebt voor wat meel om brood te bakken....in de tijd dat ik daar was....net ervoor...was hun hond....hun trouwe viervoeter waar de 6 kinderen zo gek op waren....geslacht...vind je het dan gek dat ik daar alles, maar dan ook zo goed als alles...wat ik bij me had achterliet? |
Jij weet niet waar ik in mn leven wel of niet geweest ben en wat ik wel of niet met eigen ogen gezien heb,dus ik zou het fijn vinden als je ook niet voor me invult wat ik me wel of niet voor kan stellen.
Ik voel me niet schuldig als ik met kerst, of op welke andere dag dan ook een reerug of een kalkoen op tafel zet. Ik voel me niet schuldig dat ik het goed heb. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen gevoel voor mn medemens heb. Maar dat gevoel voor mijn medemens wordt niet versterkt met kerst. Mensen in armoede moet je heel het jaar door helpen, NIET enkel met kerst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:52
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ik heb mezelf ooit eh....een belofte gedaan Thomas....die heb ik jarenlang volgehouden (nu hoeft het niet meer want ik kan die luxe niet eens betalen) maar wat ik deed is als volgt: met kerst werden in ons huwelijk meestal vrienden uitgenodigd...lekker flessie wijn en lux kerstdiner....Ik bewaarde de bonnetjes....alles opgeteld maakte ik dat bedrag over naar Roemenie of Moldavie...net waar de nood hoog was...(Het geeft me nog altijd een fijn gevoel...) delen van je overvloed...en de dankbaarheid van die mensen daar is zooooo groot! |
Maar is dat niet een beetje je schuldgevoel afkopen dan? Ik bedoel het niet verkeerd hoor, je hoeft namelijk helemaal geen schuldgevoel te hebben als je dankbaar geniet van de dingen die je mag ontvangen.
Maar waarom dan juist met kerst opeens de goede doelen gaan steunen? Waarom voelen mensen met kerst opeens die behoefte, en de rest van het jaar stukken minder? Is dat niet weer het gevoel dat de buitenwereld je aan wil praten met kerst? Ik weiger er aan mee te doen, de rest van het jaar is de nood net zo hoog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:44
|
|
|
Ik vind eerlijk gezegt dat er zo'n heisa van kerst gemaakt wordt. Wat heeft kerst dat andere christelijke feestdagen niet hebben?. Zou pasen eigenlijk niet een groter feest horen te zijn dan kerst?
Tuurlijk is het sfeertje met kerst leuk, heel gezellig hoor de boom en al die lampjes, maar wat heeft het nou eigenlijk met de geboorte van Jezus te maken? Voor mij helemaal niets. Cadeautjes met kerst vind ik vreselijk, Ik ontkom er hier niet helemaal aan maar we doen het expres aan het begin van de vakantie, niet met kerst zelf. Ik wil niet dat als je het woordje kerst noemt mijn kinderen eerst aan een lading cadeautjes denken. We eten lekker met kerst, maar dat doen we op andere dagen in het jaar ook.
We hebben hier de adventskrans op tafel liggen, elke middag als het gaat schemeren steek ik met de kinderen de kaars aan. Het moment dat we het even hebben over wat advent is, was we met kerst (horen) te vieren. Ik denk dat die momenten hier vele malen belangrijker zijn dan de kerstdagen zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 20:24
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
MARRY942 schreef: | soms zijn dr jaren voor nodig Annette...maar ooit wordt het gordijntje opgelicht |
beter laat dan nooit joh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 20:07
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
MARRY942 schreef: | Whaaa nou ben ik es de schooljuf Pietje...voltooid verleden tijd dat is : ik heb gehad......ONVOLTOOID verleden tijd is : ik had... BINGOOOOOOOOOOOOOOOOoo de stand is nu één één |
en je had 9 dagen nodig om dat te ontdekken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 17:13
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Ik mocht nog mee ook hoor,maar ik had ff geen zin om met 3 heren aan tafel te zitten. Aan de andere kant had tie dan vast eerder thuis geweest omdat ze dan ook echt enkel zaken bespreken, en niet de nieuwe secretaresse van hun collega
ik ga eens ff lekker een pannetje uiensoep voor mezelf maken
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op dinsdag 29 november 2011, 17:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:34
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
MARRY942 schreef: | Oh gunst wat stel jij moeilijke vragen....ik doe alles uit mijn hoofd....nou zal het proberen, hier komtie:
Benodigdheden: voor 4 pers.
2 aubergines, pondje gehakt 2 grote uien (ik neem er wel eens 3) 2,5 dl.witte wijn zout, peper, kaneel, oregano, peterselie 2 eetlepels paneermeel 50 gr.parmezaanse kaas 4 tomaten
voor de saus: 4 eetlepels boter 4 eetlepels bloem 2.5 dl.melk 1 ei 3 eetlepels geraspte kaas
Aubergines in plakken van 0,5 cm snijden en eventjes ombakken in de olijfolie Uien lichtbruin bakken, gehakt erbij, even doorbakken (niet helemaal bruin) Wijn, zout, peper, kaneel, oregano en peterselie erbij doen. Met deksel op de pan 20 min.stoven. Als je de pan van het vuur haalt, de parmezaanse en paneermeel toevoegen. Helft aubergines in ovenschaal doen, laagje tomatenplakjes erop, hier overheen het gehaktmengsel, dan weer tomaat en aubergine. Saus: boter laten smelten, al roerend bloem toevoegen,dan scheut voor scheut de melk. Pan van het vuur halen, ei en kaas erdoorheen mengen. Saus over de aubergines schenken. Oven op 180 graden....ongeveer twintig minuten.
Zo dat wasset wel zo'n beetje....eet smakelijk he! |
Ik ben moeilijk, dat weet je toch Dank je wel, die gaan we zaterdag maar eens uitproberen!
Ow, en nu we toch bezig zijn, maak jij toevallig ook wel eens keftedakia (of zoiets, die gehaktballetjes in tomatensaus)? Dat is namelijk zoooo lekker als voorgerecht.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op dinsdag 29 november 2011, 10:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:21
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
MARRY942 schreef: | neeeejjjj alles puur natuur hoor!courgettes, aubergines, paprika's uien, komkommer, tomaten....die zitten doorgaans niet in een pakje.....en mijn kruidenrek is tamelijk grieks gevuld |
das mooi....kan je mij het recept een keer doormailen? De recepten die ik geprobeerd heb waren namelijk echt zo , terwijl moussaka eigenlijk zo lekker is! En ik krijg de griekse vrachtwagenchauffeurs niet uitgelegd dat ik graag dat recept wil.....ze nemen enkel ouzo mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:07
Onderwerp: mop
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ik vind dat naam van dat beestje pure onzin die vernoemd naar Christus die iemand heeft bedacht. Een beestje of mens mogen niet naar Jezus vernoemd worden, dat is bijgeloof of kwetsen tegenover God.
Geen enkel diertje kent zoveel verschillende namen als het lieveheersbeestjes. Mariakevers, Heiligenkevers, Lievevrouwenworpjes, Hemelskoetjes, Zonnekevers of Gelukskevers, het zijn er slechts enkele. Ze worden gezien als de voorboden van voorspoed en geluk. |
Ik denk niet zozeer dat het om de naam van het beestje gaat Herman. Probeer de mop eens met andere ogen te bekijken: kan jij er ook om lachen als anderen jouw dominee op deze manier neerzetten in een mop? Of sta je dan vooraan om kritiek te leveren?
Gewoon even in gedachten houden dat je hier op een site met mensen uit verschillende geloofsrichtingen zit, bewaar dit soort moppen gewoon voor in de kroeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:29
Onderwerp: letter types.
|
|
|
RONNY104 schreef: | wordt het tijd voor mijn om naar bed te gaan of worden sommige letter types niet goed weer gegeven? |
ik hou het op het eerste, weltrusten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 17:01
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Vanavond op het menu:
Boerenkool met worst. |
Ja, dat had ik ook bedacht....en toen ontdekte ik om 16 uur dat ik om 17.45 een oudergesprek heb op school van de oudste, en om 19 uur een ouderavond op de school van de middelste. We eten maar ff iets wat snel op te warmen is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:33
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARRY942 schreef: | ooohhh zit dat zooooo....jaja...poepoe, nou nou, he he.... |
ach, de pannen zijn weer van mij....dus samen kunnen we prima koken hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 13:17
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARRY942 schreef: | huh? |
tsja...niet in gemeenschap van goederen he....en hij heeft hem betaald.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 18:08
|
|
|
PEET760 schreef: | pieter vanmorgen de wijn gemist, dan waren de pietemientjes compleet |
Dan vanavond maar een likeurtje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 18:02
|
|
|
PEET760 schreef: | lekkere combi over de hele dag |
ja, loopt over van de vitamientjes he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 17:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: | je bril erbij weggegooid????
Lekker bij mn moeder kippesoep gegeten en stukkie vlees was wel weer genoeg heb op zondag altijd minder zin in eten hoe komt dat toch |
Ik heb ook nooit echt honger, wel lekkere trek
Dus na appelbollen van vanmorgen en de ragoutpasteitjes van vanmiddag en de gebakken champignons met knoflooksaus op de kerstmarkt gaan we zo maar eens pannekoeken bakken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 09:56
|
|
|
MARRY942 schreef: | Das inderdaad nog al een heftige reaktie Annette.....ik had begrepen dat jullie samen in pietjes bedrijf werkten.........sorry als ik dat verkeerd geconcludeerd heb..... |
Waarom wordt er met voor iemand zorgen altijd vanuit gegaan dat het over geld gaat? Als je enkel financieel verzorgd wordt heb je een heel leeg leven lijkt me.Er bestaat ook nog zoiets al emotioneel en practisch voor iemand zorgen. Als iemand enkel financieel voor je zorgt, zorgt hij/zij inderdaad zoals jij zei maar deels voor je.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op zondag 27 november 2011, 09:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 23:47
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
VISSER278 schreef: | Kunnen we hier ook aangeven als we wat kwijt zíjn? |
Nee, wel als we wat kwijt willen........je meubels, de melk die over de datum is, 1 van je 2 linker laarzen...zet maar neer hier
|
|
Naar boven |
|
|