ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 21:52
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"

ZINGA672 schreef:
Wat hebben ze met jou gedaan? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

He was hit by an arrow... Knipoog smiley Kussende smiley Knipoog smiley Kussende smiley Knipoog smiley Kussende smiley Knipoog smiley Kussende smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Kussende smiley Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 21:46
BerichtOnderwerp: Zondigen

CHATULIEM619 schreef:
Dit citaat laat toch wel wat anders zien, Henk. Het leeft toch nog wel..

Dat verbondsdopers dat geloven betekent niet dat ze er nooit eens vragen over hebben Chat....Geloven blijft een zoektocht, of je nu geloofsdoper of verbondsdoper bent...Zoek toch eens wat meer de overeenkomsten ipv verschillen!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 21:07

Love is in the air...

...and I am breathing it! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 21:05

CHATULIEM619 schreef:
Mijn reactie ging over de vraag of een kind al zondig is bij de geboorte. En helaas is deze vraag nog steeds actueel bij een aantal gelovigen. Mijn antwoord daarop is, dat het wel een zondige natuur heeft, maar de zonde niet wordt aangerekend.

Zoals al eerder eens gezegd: daarin kun je de verbondsdopers dus gewoon een hand reiken! Want die geloven niet anders Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 21:01
BerichtOnderwerp: Vergeven

CHATULIEM619 schreef:
Kijk wij als mensen zijn verplicht (...) te vergeven

Verplicht? Vergeven is geen moetje! Het is toch wel iets dat vanuit het hart moet plaatsvinden, lijkt me!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 20:57
BerichtOnderwerp: Een beetje liefde voor het forum

Ja dat is liefde,
liefde uit het eerste getyp Knipoog smiley Kussende smiley Knipoog smiley Kussende smiley Knipoog smiley Kussende smiley Knipoog smiley Kussende smiley Knipoog smiley Kussende smiley Knipoog smiley Kussende smiley Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 20:56

CHATULIEM619 schreef:
Kijk, deze theologie kan ik me voorstellen. Niet dat ik het ermee eens ben, maar dat onderwerp hebben we al uitputtend behandeld.
Het gaat hier meer om de vraag of een kind verantwoordelijk is voor zijn daden. En daar ben ik het absoluut niet mee eens...

De uitleg zoals Pieter die kernachtig weergeeft is de uitleg van de kinderdoop. Het stukje verantwoordelijkheid van het kind is daar geen onderdeel van.... Zo zie je maar weer hoe makkelijk er een scheef beeld kan ontstaan van zaken als je er vanuit een andere bril naar kijkt met een ander definitie-/referentiekader...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 20:50
BerichtOnderwerp: Gevaarlijke VN-resolutie voor christenen

Eindelijk eens een goed geluid in de discussie over godslastering. Dit in tegenstelling tot de hele discussie tot het schrappen van godslastering uit de Nederlandse wetgeving...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 20:40
BerichtOnderwerp: vertrouwen in een nieuwe relatie

Eveline

Neem de tijd! Ik denk dat de door Peacedove en Jolan gemaakte opmerkingen een goede leidraad zijn! En ja, dat zal met vallen en opstaan gaan. Het blijft een zoektocht naar hernieuwd vertrouwen...elke dag weer...elke dag een beetje meer Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 8 november 2010, 20:41
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 20:38
BerichtOnderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties

JOLAN931 schreef:
Naahhh... woensdag weer denk ik, bokkeavond=slaapavond
Ik heb ontdekt dattie sterk wisselende bank contacten heeft.
Nu pakt hij die weer van zichzelf Gefrustreerde smiley

Daar gaat zijn bankgeheim Clown smiley
CM is net de RIVD...niets is meer lang onbekend Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 17:05
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

MARIANNE378 schreef:
Het is best wel persoonlijk wat je vraagt Frank.
Ik vind het een beetje te persoonlijk omdat hier neer te zetten

Toch is dit precies wat je ons wel vraagt om neer te zetten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 13:25
BerichtOnderwerp: Gezocht...

..nieuwe eigenaar voor Juwel aquarium met TL-bak en onderkast.
Aquarium is 100x40x50 met uitgesneden hoeken aan de voorkant (zeshoekig dus).

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 9 november 2010, 09:50
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:34

PIETER649 schreef:
en ik weet dat er in de bijbel ( althans in de statenvertaling) duidelijk staat dat er aan de inhoud van de bijbel NIETS af of bij gedaan MAG worden.
Is dat werkelijk wat er staat? Of gaat dat specifiek over de openbaring die op dat moment plaatsvindt? Knipoog smiley

Wat overigens niet onverlet laat dat het goed is om kritisch naar de diverse vertalingen te kijken. Al is het direct satanswerk noemen weer een uiterste dat wat mij betreft te ver gaat. Kijk eens naar de versterkende werking die de diversiteit kan hebben op het leren begrijpen/doorgronden van bepaalde tekstgedeelten. Het kan net even een ander licht over een tekst werpen als je er meerdere vertalingen bij haalt, waardoor je de tekst en daarmee God en jezelf beter kunt leren verstaan.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 21:11
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring

PIETER649 schreef:
zou dit topic ooit een bijna dood sterven? Smiley die vol vragen zit

Zie je al licht aan het eind van de topictunnel Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 10:38
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

CARIN303 schreef:

Ik wens je, mede namens Does, veel van deze momenten toe in je CM-loze tijd samen met Jonathan...
Nu maar hopen dat je niet teveel terug blijft verlangen naar de CM-relatie Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 november 2010, 20:19
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)

FRANKT627 schreef:
Lachende smiley zouden er nog meer 'CM'-setjes in de maak zijn? En wanneer krijgen we dat dan te horen... Knipoog smiley

Aangezien een van de bestaansredenen van CM de koppeling is, zullen er vast nog genoeg setjes in de maak zijn Knipoog smiley Maar waarom zou CM meteen als zijn 'slaapkamergeheimen' delen Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 22:37
BerichtOnderwerp: begravenis

David, wat mooi om te zien hoe een naar aardse termen verdrietig moment van afscheid je toch iets waardevols mag brengen, namelijk de bevestiging dat Gods Geest niet gebonden is aan kerkmuren, maar er dwars doorheen werkt...

Ik wens je Zijn troostrijke zegen toe!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties

JOLAN931 schreef:
Hallo allemaal.

Hebben jullie dat nu ook, van die grote en kleine problemen in je relatie?
Je hebt op CM een leuke vriend of vriendin ontmoet, Dan komt hij of zij een keer langs, en wat gebeurt?..... Ze gaan de hele avond op de bank liggen pitten. Slapende smiley

Tsja...dat overkomt mij dus Gefrustreerde smiley
Ik ervaar dat natuurlijk als een werkelijk probleem, Knipoog smiley en vraag me af of ik daarin de enige ben.

En jullie...een leuke cm partner opgeduikeld, of een date gehad...en dan, waar loop je tegenaan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tja, een relatie betekent ook kennismaken met bepaalde eigenschappen in de ander die je niet echt aanstaan. Belangrijk is dan om over dergelijke dingen wel het gesprek open te houden, denk ik. Ach en als het bij een dutje op de bank blijft ... Knipoog smiley

Zeker in een relatie vanuit eerdere relaties zullen er geregeld dingen voorbij komen waar je met elkaar tijd en energie in zult moeten steken. Niet altijd even leuk en prettig, maar wel nodig!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:43
BerichtOnderwerp: Cranio sacraal therapie

PIETER649 schreef:
tja..... Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Of heb je dan liever je Engel weer mee, Pieter Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:33
BerichtOnderwerp: Afgodendienst in de kerk

ZINGA672 schreef:
Dat is niet wat ik bedoel Henk. Ik loop regelmatig tegen een soort 'welvaartsgeloof' aan. "God wil dat je gelukkig bent" impliceert dan dat je dus ook zult genezen, een baan zult vinden, al je problemen zullen worden opgelost en God altijd in alle materiële noden zal voorzien. En hoewel ik al veel wonderen heb meegemaakt zijn er ook zieken die niet genezen en problemen die niet worden opgelost. Zo'n evangelie lijkt me lastig te verkondigen in een omgeving waar christenen lijden door ziekte of vervolging.

GrZing!

Dat welvaartsevangelie is inderdaad niet echt iets om vrolijk van te worden. Want ik geloof zeker dat er onvolmaaktheid kan blijven bestaan ondanks diepe wensen van mensen, zonder dat dit betekent dat er sprake zou zijn van te weinig geloof... Geluk zit niet in leven zonder ziekte in rijkdom etc.

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 2 november 2010, 21:34
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:12
BerichtOnderwerp: Afgodendienst in de kerk

ZINGA672 schreef:
Dat is idd heel kernachtig weergegeven.

Ik loop er ook vaak tegenaan: "God wil dat je gelukkig bent...". Maar een Evangelie dat niet met hetzelfde enthousiasme (zonder schaamrood op je kaken) in bijv. Noord-Korea kan worden gebracht als hier in ons rijke landje, vind ik niet zo geloofwaardig.

GrZ!

Ook daar kan dat evangelie gerust gebracht worden toch? Gelukkig zijn is wellicht meer dan wat je er soms maar al te snel voor invult... Er zijn mensen die allerlei teleurstellingen en moeiten meemaken, maar die zich toch gelukkig weten...veelal geholpen door hun geloof!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 19:52
BerichtOnderwerp: lincs

PIEKIE042 schreef:
wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllll druk gaat het dan worden..:)
ben nu nog bed lederig, dus nu gaat het even niet..:P:) Verliefde smiley

Je kunt ze allemaal toch uitnodigen aan je bed. Clown smiley
Gewoon speeddaten, dan ben je er zo door Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 31 oktober 2010, 19:53
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:14
BerichtOnderwerp: lincs

PIEKIE042 schreef:
als ik op "mijn lincs"klik....kom ik op 129 mannen uit.....
pppjjooeeiii....ook niet misselijk.... Verliefde smiley

Hoog tijd om te gaan date Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 22:08
BerichtOnderwerp: onze héérlijke PUBERTJES ...

LEANNE226 schreef:
En toch he........ik zie het bij mijn pubers,ze leven in een wereld waar ze makkelijk in aanraking kunnen komen met drank,drugs,geweld etc.(vroeger moesten we het opzoeken,nu komt het naar je toe) en het ís een grote zorg want je kunt ze niet meer beschermen,ze moeten het zelf leren.Helaas zijn er genoeg voorbeelden van pubers die de fout ingaan,ik hoop dat ik achteraf opgelucht adem kan halen maar tot het zover is blijf ik me grote zorgen maken.........

Natuurlijk hoop je dat ze de goede keuzes maken. En ja, het baart ook best zorgen dat ze mogelijk wel die weg in zouden kunnen slaan. Maar tegelijk is er ook nog zoveel meer aan die puber waar je je op mag en kan richten... Betekent dit toewerken naar een onbezorgd leven met een puber? Neen! Bezorgdheid is er altijd vanuit een ouder, puur vanuit liefde voor zijn/haar kind!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 11:41
BerichtOnderwerp: God straft de mens niet

DAVID923 schreef:
ja chat, maar het is niet achterover leunen en God alles laten doen, je moet zelf ook je verantwoordelijkheid nemen, en strijden tegen de Zonde.

Volgens mij is dat juist wat Chat ook aangeeft, David... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 11:39

VISSER278 schreef:
Wel een beetje off-topic vind ik.
Ze is nog lang geen puber. Knipoog smiley

Voor je 't weet, is het een peuter en die kennen ook puberteit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:08

INKA401 schreef:
hihi, je snapt het niet hé ... nou vooruit, ik zal het nog één keer uitleggen.

mijn zoontje verveeld zich écht nooit ... maar dat wil nog niet zeggen dat hij er tussen al zijn bedrijvigheid geen kattekwaad uit haald? ... en dat is nou juist op dié momenten als er géén toezicht is ... gek hé.

gelukkig heeft mijn zoontje meer goéde kanten dan verkeerde ...
heeft een prima verhouding met zijn vader, en is al héél erg handig op timmer gebied ... ja, dat is hem met de paplepel in gegeven , en heeft denk al zón 20 geweren uitgezaagd hihi ... de één nog groter dan de andere, en moest laatst zóó lachen hé ... hij was weer eens in de schuur aan het timmeren, en was bezig met een ronde paal van 10 cm doorsnede
en bijna 2 meter lang.
hij had daar een punt aan gemaakt, en ik zei van ... waar ben je nu weer mee bezig ... wat moet dát worden?
hij zei wacht ff, ik ben zo klaar en schroefde er twee handvaten aan.
daarna gooide hij die paal op zijn nek en zei ... kijk pa ... een rakétwerper
nou luitjes .. ik lag helemaal in een deuk, en zei toen ik weer bij kwam van het lachen, ó we gaan het nu zeker gróter aanpakken ... en zie hem nóg glunderen ... mmmm, héééérlijk zón joch ...

Nog steeds zie ik niet waar je je echt zorgen om zou moeten maken... Ja, hij haalt ook wel kattekwaad uit, maar wat is daar mis mee? Wie is daar niet groot van geworden? Knipoog smiley Geniet vooral van je puber, zoals je in het laatste stuk laat zien! En ja, tuurlijk zijn er ook dan nog wel momenten van zorg, omdat je hem soms dingen ziet doen of dingen over of van hem hoort waar je tenen van gaan krullen... Dan mag je bedenken dat dat gewoon een onderdeel is van het volwassen worden, het zoeken naar zijn eigenheid. Alleen als er gedrag bij is dat echt bepaalde fatsoensnormen voorbijgaat, zou ik me voor kunnen stellen dat je je achter je oren krabt en je afvraagt hoe daar nu weer mee om te gaan... En ja, dat is best zwaar... Maar juist dan is het ook belangrijk om die andere dingen van je puber ook te blijven zien, want het is niet allemaal kommer en kwel...je mag ook gewoon van hem genieten als mens Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 27 oktober 2010, 21:12
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:50
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?

MARIO216 schreef:
Sorry, maar ik begrijp het woord oudvaders niet.

Oudvaders = vooraanstaande mensen in de kerkgeschiedenis.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 21:23
BerichtOnderwerp: God straft de mens niet

CHATULIEM619 schreef:
Als angst voor God een motivatie is om niet te zondigen, hoe komt het dan dat mensen zondigen? Het is mij te gemakkelijk om dan meteen maar de schuld te leggen bij onze zondige natuur.
Angst is nl. nooit een goede motivatie, want uiteindelijk wordt die angst aan de kant gezet, omdat mensen niet in angst willen leven. En dan kun je wel voortdurend de nadruk leggen op het oordeel van God, maar je bereikt er uiteindelijk niets mee. Wat je ermee bereikt, is een schuldgevoel bij mensen en een wreed Godsbeeld, van een God die alleen maar straft...

Er is meer nodig dan alleen maar angst. Allereerst zou er een besef moeten zijn wat het effect is van zonde. Daarom ben ik dit topic begonnen met het voorbeeld van Adam en Eva. Want daar kun je het beste zien wat het gevolg is van zonde. Zonde zorgt ervoor dat je je vrijheid verliest, dat je gebukt gaat onder de gevolgen van deze zonde. De zonde die je begaat heeft nl. direct gevolg op je relatie met God en met anderen. Als we nu eens zouden beginnen met het vermijden van zonde, zouden we al een heel eind zijn.
Begrijp me goed, ik denk dat we ons leven lang zouden moeten vechten tegen zonde. Ik geloof niet, dat je niet zondeloos door het leven kunt gaan. Maar ik geloof wel dat je zonde kunt vermijden...

Ten tweede vind ik, dat God ons altijd tegemoet komt met Zijn liefde, niet Zijn oordeel. Het beeld dat God altijd boos op ons is, en dat we het altijd verkeerd doen, vind ik tekort doen aan het karakter van God. Als Hij alleen maar een veroordelende God was, zou Hij de Zoon niet gestuurd hebben, dat is toch de uiterste vorm van liefde? En die liefde drijft Hem ons te bevrijden van zonde, omdat Hij als geen ander heeft ervaren wat het gevolg is van zonde. Diezelfde liefde zou ons moeten drijven afstand te doen van zonde, en anderen aan te sporen afstand te doen van zonde.

Niet de angst voor het oordeel, maar de bevrijdende liefde van God is vaak het motief van mensen om zonde los te laten. Geïnspireerd door de Heilige Geest, die ons overtuigt van zonde en ongerechtigheid, komen we tot de aanvaarding van Gods liefde. En deze liefde is de basis van de relatie, niet de angst.

Denk niet dat iemand het hier mee oneens is Chat Knipoog smiley
Angst/straf dienen niet de drijfveer te zijn om tot God te komen, maar zijn tegelijkertijd veelal wel aanwezig. Het is dan aan ons om de ruimte voor de angst zo gering mogelijk te houden en ons niet te zeer te richten op de straf, maar meer op de mogelijkheid om 'beloning' te vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:27
BerichtOnderwerp: voorziening

MAR907 schreef:
juist...
Nu een stap verder waarom toont de "kerk" geen barmhartigheid naar de zwakken in hun kringen???
Zij zouden juist diegene moeten helpen omdat dezen de Heer liefhebben???
Ook bij financiële problemen.....

Ik vrees dat je toch wel een erg verwrongen beeld hebt als je echt van mening bent dat de "kerk" geen barmhartigheid betoont in eigen kring. Omzien naar elkaar is een wezenlijk onderdeel van het kerk zijn, dat op vele manieren vorm te geven is en vormgegeven wordt. Er zijn zgn miniwijken waarin mensen die bij elkaar in de buurt wonen met elkaar aan bijbelstudie doen, maar ook gewoon gezellige dingen met elkaar doen en elkaar helpen waar nodig en mogelijk in de vorm van boodschappen/klussen oid. Ook is er natuurlijk de diaconie die mbv middelen vanuit de gemeente (zowel mensen als geld) zich inzet voor andere gemeenteleden. En dan zijn er nog allerhande projecten die vanuit kerkleden/kerken opgezet worden voor een breder publiek, waarbij bijvoorbeeld te denken valt aan voedselbanken. Projecten als voedselbank, maar bijvoorbeeld ook ziekenhuizen en weeshuizen hebben overigens vaak hun wortels in kerkelijke kring. Dat zegt in mijn ogen ook al heel wat!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 71 Volgende
Pagina 23 van 71