ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 216 217 218 219 220 221 222 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 23:09
BerichtOnderwerp: Vergeven

RINRIN585 schreef:
Een Dominee vertelde mij eens dat vergeven niet altijd nodig is.. als de andere persoon geen berouw heeft hoef er niet altijd een reden te zijn voor vergeving...
God vergeef het ons ook niet als wij niet oprecht spijt hebben.

En ja God zal ondanks alles altijd weer met ons verder gaan als wij berouw vertonen. Maar wij zijn God niet en tussen vergeven en een leuk contact hebben is voor mij wel heel wat anders...

Ik denk dat als je de kracht krijgt om iemand te vergeven (lijkt me geen makkelijke opgave in jou geval) als er van de andere kant geen berouw is het voorkomt dat je iemand zou gaan haten. En haten maakt een mens meestal bitter.

Quote:
Een Dominee vertelde mij eens dat vergeven niet altijd nodig is.. als de andere persoon geen berouw heeft hoef er niet altijd een reden te zijn voor vergeving...

Ja, zo denk ik 'r ook over.
God vergeef het ons ook niet als wij niet oprecht spijt hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 23:06
BerichtOnderwerp: Vergeven

JOLAN931 schreef:
Beste Shanita,

Mijn ervaring met vergeven is dat je dit pas kan als je daar aan toe bent.
Ook dat je zonder de hulp van God de ander niet echt vergeven kan.
Maar ik denk dat je zelf wel aardig hebt begrepen dat vergeven niet persee inhoud dat je weer als goede vrienden met die persoon om moet gaan. Praktisch is dat vaak gewoon onmogelijk.
Als je maar zover kunt komen dat je niet boos meer bent, en het los kunt laten, dan denk ik dat je al een heel eind bent. Jij noemt dit eigenlijk onverschilligheid. Ik zie die onverschilligheid meer als het gevoel dat na de haat komt. ik zie dit als een positief iets al is het een negatief woord.

Haat staat naar mijn idee echt tegenover liefde. Maar als je zover bent dat je niet meer haat, en er vrij onverschillig tegenover staat, dan is dat naar mijn idee het begin van vergeving, en niet het tegenovergestelde van de liefde. Vergeven terwijl je haat is niet te doen. Vergeven terwijl iets je redelijk onverschillig laat wordt al veel makkelijker.

Quote:
Ik zie die onverschilligheid meer als het gevoel dat na de haat komt. ik zie dit als een positief iets al is het een negatief woord.

Ik heb zoveel, zolang en zo intens gehaat als kind. Misschien dat ik daarom al jaren onverschillig ben. De persoon interesseert me gewoonweg totaal helemaal niet meer.

Ik had het over daders. Er is natuurlijk één hoofddader, mijn vader. Biologisch, daar is alles mee gezegd.....

En er is voor mij een verschil: een ex met wie ik een paar maanden ben gegaan, is iets héél anders dan iemand die systematisch, vooropgezet en doelbewust mijn leven heeft verziekt. En dat toen ik kind was, en dingen nog helemaal niet kon doorzien.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 22:37
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Lekker weg geweest, nu is het nog mooi weer Coole smiley met zonnebril

Morgen weer Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 21:26
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

Ja...inderdaad ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 21:04

ERIKA129 schreef:
volgens mij ben jij blij Lachende smiley Twijfelende smiley Twijfelende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley

Jahaa, begin me leven weer op te pakken Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 20:25

Heerlijk die Smurfen, zó gezellig om te lezen Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 20:15

Donald Duck is occult, jaren geleden gehoord in 'bepaalde 'groepen'.

Nou herinner ik me dus ook dat de Smurfen occult waren in bepaalde 'groepen'. Dezelfde 'groepen'.

Ja, vind het zelf de grootst mogelijke onzin hoor. en ik zei al eerder in dit topic dat ik het woord 'occult' bijna niet meer aan kon en kan horen.

Of het moet zoiets duidelijks overtuigends zijn als bijvoorbeeld Derek Oglivie'op RTL....Die praat met doden enzo.....

Maar ja, ik herinnerde mij dus iets van dat Smurfen ook occult zijn.
Heb het net voor de zekerheid, terwijl ik het eigenlijk al zeker wist dat ik dat had gehoord in 'groepen' opgezocht op google. en ja hoor, kijk maar bij Smurfen+occult...

Ik denk, weet eigenlijk wel zeker dat het met Grote Smurf te maken heeft, die deed toch ook iets met toverdrank? Of formules in een groot toverboek?

Ja, het is wel wat jaren geleden, dat ik dat hoorde.

Als kind kon ik altijd erg genieten van de Smurfen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 22 september 2011, 20:18
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 19:59

SHANITA130 schreef:
Er zijn veel bezwaren tegen yoga oefeningen

Ahum even iets zeggen voor de duidelijkheid.

Deze link had ik niet zozeer gemaakt om dat ik het met de inhoud eens ben, maar omdat ik aan het oefenen was, om dit soort linken te maken.
Met je eigen tekst dat je kan aanklikken zeg maar.

Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 15:12

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 15:08

Zo...en nu lekker weg.

Zonder 5 keer per dag te worden gebeld en uit leggen waar, wat en waarom ik iets doe......

Want me telefoon staat uit en ik heb een ander nummer.

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 13:02

HERMAN388 schreef:
Knap? haha maar meer dom
Hij heeft Belgisch bloed, zijn vader kwam uit België

Maar ik ben wel knap dus geboren in Dordrecht Knipoog smiley

Ja, dat scheelt een hoop Knipoog smiley Dordrecht.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 12:24

JOLAN931 schreef:
ik denk dat je dat gerust mag zeggen shanita. het is wat jij denkt. en dat recht heb je evengoed als iedereen. met een persoonlijke mening kwets je, denk ik, niet zo snel iemand

Wat ik bedoel is eigenlijk, stel dat yoga niet goed zou zijn.
Wat zou dan erger zijn, mijn negativiteit naar zo iemand toe, die naar yoga gaat, of de yoga zelf.

Ik zelf denk dat mijn negativiteit naar zo iemand toe, érger is dan het yoga beoefenen. Er van uit gaande dat yoga niet oke is natuurlijk.

Zo zie ik dat.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 10:35
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

LEANNE226 schreef:
Ik wens je heel veel sterkte bij de verwerking en ...... je toekomst ligt open,alles is nog mooi en nieuw,pak het! Knipoog smiley

Dat klinkt mooi! Dank je!
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 10:20

LEANNE226 schreef:
Vergeving zou een stuk rust moeten geven,geen boosheid en verdriet,dan is de vergeving nog niet volledig hoe graag je dat ook wilt.

Ik wens je heel veel sterkte bij de verwerking en ...... je toekomst ligt open,alles is nog mooi en nieuw,pak het! Knipoog smiley

Hoi! Geeft ook stuk rust. die boosheid en verdriet zijn eigenlijk veel minder, op de achtergrond geraakt. Sinds gisteren of eergisteren.

Toen ik dat las wat CROSSROAD schreef, had ik zoiets van dat klopt, vergeven en verder gaan.

En toen, op dat moment en erna, werd die boosheid en verdriet ook veel minder, nu heb ik het nagenoeg niet meer.

Mijn hulpverlener zei ook: 'vergeven is ook willen dat het anders was gelopen, goed was gelopen'.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 09:45

Ik ook.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 09:16

Ik heb ergens anders al gezegd van dat ik heb vergeven. Wel erg boos ben. Ook erg verdrietig. Wel dingen geleerd heb van de man. En ik van hem hield.

En dat God al de dingen laat meewerken voor degene die Hem liefhebben.
(bijbeltekst)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 09:12
BerichtOnderwerp: Angst

Ik denk van als je dingen gaat bedenken waar je (eventueel) angstig van zou kunnen raken, dan word je juist angstig en je maakt anderen ook nog eens angstig.

Als christen zijnde, hoef je normaal gesproken nergens angstig voor zijn.

Zelf voor de dood niet. 1 Kor. 15:54-57

54 En wanneer dit vergankelijke lichaam is bekleed met het onvergankelijke, dit sterfelijke met het onsterfelijke, zal wat geschreven staat in vervulling gaan: ‘De dood is opgeslokt en overwonnen. 55 Dood, waar is je overwinning? Dood, waar is je angel?’ 56 De angel van de dood is de zonde, en de zonde ontleent haar macht aan de wet. 57 Maar laten we God danken, die ons door Jezus Christus, onze Heer, de overwinning geeft.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 08:54

HERMAN388 schreef:
Mijn ouders zijn vandaag 50 jaar getrouwd

Wat een mooie foto! En een knappe vader...en moeder!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 08:51

LOVEJESUS: Roady, het eerste wat ik hierbij dacht, alles waar je het licht op zet wordt groter.

Dus ook angst wordt nu gereflecteerd in een ieder.

Dat bedoel ik.

En ook: mensen hebben geen zin om zich met angst bezig te gaan houden.
Of iemand moet zélf zo last van een angst hebben, dat kan ie het voor zichzelf op het forum zetten.....maar om nu in de openingsposting een aantal voorbeelden van angst te geven, en dan in de vorm van 'als je dit' en 'als je dat', etcetera. Het is bijbels om je met goede zaken bezig te houden.

Filippenzen 4:8,9 Voorts, broeders, al wat waarachtig is, al wat eerlijk is, al wat rechtvaardig is, al wat rein is, al wat liefelijk is, al wat wel luidt, zo er enige deugd is, en zo er enige lof is, bedenkt datzelve;
Hetgeen gij ook geleerd, en ontvangen, en gehoord, en in mij gezien hebt, doet dat; en de God des vredes zal met u zijn.

Hier zie je eerst een gebod en daarna een belofte.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 08:13

Je gaat off-topic...en je valt in herhalingen.....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 22 september 2011, 08:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 23:01

ABIGAIL621 schreef:
Je afhankelijk voelen, je kwetsbaar voelen, een veeleisende houding ten opzichte van anderen, of juist extreem hoge eisen aan jezelf stellen, bang zijn dat zij die je liefhebt, van je af zullen gaan, trots, wantrouwend zijn, het gevoel hebben dat je niet leuk genoeg bent, onzekerheid over je gezondheid, dat er geen rekening met je wordt gehouden, gebeurtenissen van de dag die je iedere keer weer onzeker maken etc. etc.; ik denk dat het heel goed zou kunnen zijn dat iedereen ooit wel eens met één van de voornoemde gevoelens te maken heeft gehad.

Het zijn stuk voor stuk uitingen van “angst” (waar ”angst” aan ten grondslag ligt), waarin je behoorlijk verstrikt kunt raken, als je er niets mee doet.

Ja, ik herken dat wel. die dingen die je opnoemt heb ik ook gehad. Maar ja, ben daar al zo lang vanaf. Ik heb er jaren geleden 'iets mee gedaan'.
Ja, en dan is het voor mij moeilijk, als iemand er in algemene termen over praat, van 'je' kan dit hebben en 'je' kan dat hebben zoals in de openingstopic. Want ik heb geen zin om als het ware mijn angst van jaren geleden her te beleven. iest anders zou zijn als iemand zijn éigen angsten zou opnoemen, maar niet suggeren wat anderen voor angsten hebben.

Quote:
Op persoonlijk niveau; bij jezelf op zoek gaan naar de oorsprong van die “angst” kan confronterend maar ook heel verhelderend zijn. Vaak ook behoorlijk ontnuchterend doordat het je doet realiseren dat iedereen er wel een beetje van draagt. Door je eigen “angsten” in de ogen te kijken, kun je die van een ander leren herkennen. En wanneer dàt gebeurt, dan zou je je wellicht af kunnen vragen of “angst” soms niet ook een geschenk kan zijn. Want daar begint namelijk bijvoorbeeld de mogelijkheid om bruggen te bouwen, liefde te doen laten stromen.

Inderdaad verhelderend, als je de oorsprong weet. De angst kan dan ook verdwijnen, als sneeuw voor de zon, zeg maar. Dat weet ik uit ervaring. Ik was heel lang elke ochtend angstig, en vanaf dat ik besefde wáárdoor dat was, vond ik dat zo begrijpelijk, dat ik de angst gewoon niet meer heb.

Quote:
Op breder vlak; angst anno 2011.. we hebben nogal wat om ons zorgen over te maken. Behouden we onze baan (die vaak van losse, kortlopende contracten aan elkaar hangt)? En zo nee; kunnen we onze vaste lasten nog wel dragen? Hoe vergaat het Griekenland en wie gaat in het zinkend schip mee? Hoe vergaat het in de gezondheidszorg? Behouden we ons pensioen? Moeten we bang zijn voor terrorisme? En hoe zien die mensen eruit? Ik kom veel onrust (lees: “angst”) tegen die denk ik ook veelal voortkomt uit vragen die in een ingewikkelde maatschappij als de huidige niet zo 1-2-3 te beantwoorden of op te lossen zijn.

Ja, ik kijk weinig naar nieuws. Maar je hebt wel een punt daar....

Quote:
En natuurlijk vertrouw je op God! Maar dat wil nog niet zeggen dat je geen “angst” kent. Door je kwetsbaar op te stellen, maak je jezelf benaderbaar voor mensen met grote en kleine “angsten” (en daarmee te handelen, dat doet jou met jouw eigen grote en kleine “angsten” ook weer groeien).

Conclusie: “angst” is belangrijk, om alert te blijven; voor jezelf èn voor de ander. Zie wat jou of een ander zorgen baart en kaart het aan, maak het bespreekbaar. Mensen zijn je er dankbaar voor.

Ja, als een ander dat duidelijk zegt kan dat wel Lachende smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:54
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?

Ach, en het was zó kort. en ik heb óók dingen geleerd.

Ja, God laat alles meewerken voor degenen die Hem liefhebben, dat staat ook in mijn profiel. Ook de dingen die niet leuk zijn.

Dusz, ik héb dingen geleerd. Ik had ook leuke tijden. Ben óók erg boos. Heb ook vergeven. Heb ook verdriet, maar da's logisch, ik heb van de man gehouden.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:40

ERIKA129 schreef:
noemen ze dit niet slow-shatten Clown smiley

Ja ik weet het ik zou niet meer reageren Smiley met dichtgeplakte mond

Ja, da's waar Erika

Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:30

CROSSROAD: je mag alles plaatsten wat jij denkt te mogen plaatsen
ja, en????? het ís een forum, vrije tijdsbesteding nu
en je mag reageren op iedereen waar je het niet mee eens bent.
Ja, dat mag ik.
Je geeft regelmatig een sneer aan die personen die iets schrijven waar je een antipathie tegen hebt. En het is mijn mening
Nee, waar ik het niet mee eens bensneer: honende, schampere opmerking, snauw. zo zie ik dat niet, én ik heb excuses gedaan op het forum. Van ligt niet aan hun, aan mijn ervaringen.

, en dan verwacht je ook nog dat die begrip hebben voor de uitspraken doet je doet,
ik verwacht niets, en wie zijn 'die'????

die nergens op slaan,
maak jij ervan

ja zelfs beledigend zijn
Jou mening, ik heb niets beledigends gezegd
... zoals o.a. die foto van de hoerenbuurt van Amsterdam ...
o, ja...daar wonen gewoon mensen, zijn winkels, kan je leuk uitgaan in gezellige volkskroegjes, De buurt qua mooie gebouwen, huizen en grachten is zo mooi! en...de Healing zit er ook....En ik ken dat gebouw, want daar zat eerst een zendingspost...kwam daar vaak

Dus nee ik denk niet dat je zit te wachten op een opmerking van mij ...
Wachten is een groot woord, vond het niet zo gevoelig overkomen, maar ja, achteraf heb je wel gelijk: simpel, vergeven en door gaan met mijn leven

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 22 september 2011, 08:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:13

CROSSROAD:
ex kan geen weerwoord geven op jouw beschuldigingen, dus voor mij blijft het "in jouw ogen" ...

ex heeft dat allang van mezelf gehoord.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 21 september 2011, 22:17
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:12

Het was niet zo slim van mij, het een en ander te specificeren. Op zich heb je wel gelijk hoor, achteraf.

Was mijn 'angst' dat ik weer 'op zou nemen'. Of toch weer bellen.

Ik begin ook, langzamerhand, mijn contacten weer op te nemen....

En weer plannen voor over enkele dagen te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:59

CROSSROAD317 schreef:
Ik zou zeggen, "vergeef hem in Jezus naam" dan is de kans dat er een bittere wortel groeit in je hart een stuk minder ...

Want nu ben je alleen maar bezig met hoe "slecht" je ex-vriend wel niet was in jouw ogen ...

Je snapt het niet.

Weet jij hoeveel verdriet hier achter zit?

Denk je dan dat ik zit te wachten op deze oppervlakkige voor de hand liggende schoolmeesterachtige opmerkingen van je?

Ik ga hier niet eens meer op in.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:46

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 21 september 2011, 17:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:42

ROADY641 schreef:
Tjonge, weer iemand die slechts bespottelijk kan doen, in plaats van een antwoord te geven.

Ik wens je de liefde van Jezus toe meid...

Ik gaf antwoord, ik heb geen angst

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:39

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 21 september 2011, 17:59
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 216 217 218 219 220 221 222 ... 235 Volgende
Pagina 219 van 235