Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:21
Onderwerp: Is God aanbidden bijbels of niet?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik beweer nergens dat mij kerk goed zit. Ik wil alleen maar zeggen, dat er dwaalleraars onder de christenen kunnen zitten.
En ja hoe herken je ze? Dat is vrij moelijk. Dus pas ik er voor om dingen te gaan doen, die bij mij niet goed aanvoelen. Lees ook het stuk maar: wonderen en genezingen in de eindtijd. |
Ik wil me nergens mee bemoeien hoor.
Maar ik dacht toch wel dat onder andere zéker de Reformatorische kerk goed zit. Net als de Gereformeerd Vrijgemaakten en de Katholieken. En nog veel meer anderen.
Welterusten voor straks.
nb: Wat niet goed voelt moet je niet doen, goed zo.
God heeft ons ons verstand, gevoel en intuïtie gegeven om te gebruiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:33
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Er zijn kerken/gemeentes die een valse leer kunnen verkondigen. En daar pas ik voor op. |
Ik ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:32
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De Here Jezus waarschuwde: “Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd.” (Mattheus 24:24-25) “Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!” (Mattheus 7:21-23) “De komst van de wetteloze mens is het werk van Satan en gaat gepaard met groot machtsvertoon en valse tekenen en wonderen...” (2 Thessalonicenzen 2:9) De Bijbel waarschuwt, dat de wonderen, genezingen en allerlei krachten die de valse predikers zullen doen, zo geloofwaardig zullen overkomen, dat zelfs veel gelovigen het gevaar zullen lopen erdoor verleid te worden.
Bron: http://www.franklinterhorst.nl/Wonderen%20en%20genezingen.htm |
Ik herken alles weer. toen ik daaruit stapte, was dat omdat mijn intuïtie zei dat er dingen niet oke zijn. Dan is het ook wel bemoedigend dingen te lezen die mij nagenoeg allemaal bekend voorkomen.
Bedankt voor deze link!!! En voor de Bijbelteksten.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 29 september 2011, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:18
|
|
|
MARISKA601 schreef: | En je hoeft ze geen azijn******* te noemen.
Ze hebben gewoon een andere kijk op aanbidding, dan dat de charismatischen hebben. |
Ja, het zijn gewoon liefdesliedjes richting Jezus, die de charismatischen hebben. Je kan makkelijk de naam van iemand waar je verliefd op bent invullen bij elke keer dat ze 'Jezus' zingen.. Dat getuigt niet van respect naar God vind ik.
Andersom, veel populaire liefdesliedjes, als je daar Jezus invuld, in plaats van degene waar het om gaat, dan krijg je een perfect 'opwekkingsliedje'.
Uitzonderingen zijn de 'opwekkingsliedjes' waar de tekst regelrecht letterlijk uit de bijbel komt.
Ik voel me ook op mijn gemak in een kerk waar gewoon psalmen worden gezongen. Want die kan je zingen als je je heel goed voelt én als je je behoorlijk slecht voelt. en daartussenin.
Opwekkingsliedjes daarentegen: als ik me zelf slecht voel, dan heb ik geen zin om 20 keer achter elkaar heel blij; 'Jezus maakt mij blij' te zingen. En andere dezelfde soort hele vrolijke liedjes met veel herhalingen.
Zowiezo is geloven ook lijden. Bijvoorbeeld het gebod: mat 10:38 en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig.
Er zitten heus wel hele mooie liedjes tussen hoor, dat bedoel ik niet.
Dit is mijn mening.
Al die vrolijke liedjes is leuk voor mensen die altijd heel erg vrolijk zijn.
Maar ja, dat is lang niet altijd zo in deze gebroken wereld als christen zijnde.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 29 september 2011, 21:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:17
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
Ik zie eigenlijk helemaal nergens op deze site regels voor het forum.
Die zouden er wel moeten zijn. Gewoon een paar basale regels.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:03
|
|
|
RENATE619 schreef: | Ik moet ook toegeven dat het mij enigzins irriteert. Vooral omdat je in eerste instantie denkt dat er nieuwe reacties zijn. Leuk! Maar als je ze dan gaat lezen gaat het eigenlijk nergens over, of over een heel ander onderwerp. En dan niet 1 reactie... Maar iedereen moet weer reageren op bepaalde onzin. Ondertussen zit ik dan al 5 minuten dingen te lezen die me totaal niet interesseren, op zoek naar een serieuze reactie op het onderwerp. Dus het heeft ook mijn voorkeur om het onderwerp aan te houden. Af en toe een geintje moet kunnen, maar geen pagina's lang. |
Renate,
Ja, dat heb ik wel. Dan denk ik van leuk of interessant een paar nieuwe reacties. En dan zijn het eigenlijk een soort 'onderonsjes' die ik niet snap. Omdat ik bijvoorbeeld geen nachtdienst in de zorg draai.
Er is hier ook geen moderator. Ja, wel de Redactie, maar ja, die doet eigenlijk alleen iets als het écht niet anders kan. bijvoorbeeld bannen als iemand over een grens gaat met inhoud van een posting. Of een topic op slot doen, als het een hele verkeerde kant oploopt.
Ik ken wel sites die hebben een moderator. Die kijkt ook of het on-topic blijft en of er geen slow chat in voorkomt. Ja, en zo zijn er nog wat regels. Postings mogen niet té lang zijn, want dan worden ze vaak niet hélemaal gelezen. En dan, met een moderator, is het niet persoonlijk, want er zijn dan regels, die iedereen weet.
Ik zelf vind het erg moeilijk om tegen iemand die mij verschillende keren erg heeft bemoedigd en geholpen, om daar dan iets van te zeggen....Dat is het eigenlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:42
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Huh wanneer ga je slapen? Heb je nachtdienst gehad? |
Wat een mooie foto! Wat is Zuid-Holland mooi he? :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:28
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
Ik vind dat een hele mooie en lieve foto. zoals die ene kat zo lief zijn pootje op die andere kat legt. Ik ken zelf ook iemand met katten, en van die dingen kan ik echt genieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:14
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Met vallen en weer opstaan, Shanita, iedere keer weer! Zolang je maar wel weer de goede kant opgaat na het opstaan! |
Ja, zo kan je het zeggen....bedankt Josina!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:13
|
|
|
YELNIN491 schreef: | op je werk komen en dan blijkt dat er geen spreekuur gedraaid wordt, zomaar een daggie vrij en dat met dit mooie weer. Mij hoor je niet klagen |
Dat begrijp ik!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:04
|
|
|
Het is gewoon fijn als je heerlijk uitgerust wakker wordt.
Ik heb ook weleens dat ik drie, vier of vijf keer per nacht wakker lig en best wel lang. En ook dat het inslapen zó lang duurt. Nou, als mijn wekker dan gaat om 7 uur, dan blijf ik in zo'n geval gewoon nog uren doorslapen. Ja, want rond een uur of 5 slaap ik wel heel diep.
Nou, dan sta ik pas om een uur of 10, 11 of zélfs 12 uur op. daar gaat mijn ochtend dan. en de dingen die ik moet en wil doen, en die alleen 's ochtends kunnen.
Chatuliem, je kan mijns inziens ook kijken naar de goede bijdrages van iemand. en dan een lolletje tussendoor...so what?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:45
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wij zijn leuk en aardig |
Jazeker. Het heeft mij onder andere goed gedaan wat dingen te zeggen.
En ook bijvoorbeeld commentaar van bijvoorbeeld Crossroad, over mijn gez... over mijn ex.
Ik kan nu weer op een goede manier eraan terugdenken. En de goede tijden bedenken. de humor, de liefde(die er ook zeker was), het begrip.
Ja, het was allemaal niet zó zwart-wit.
--
Maar ja, het is niet zo bij mij, van ik voel me beter, dus kan ik lekker achterover leunen. Elke dag weer werken aan bijvoorbeeld mijn zelfdiscipline. En andere dingen. Maar ja, ik ben wel al op weg, zeg maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:25
|
|
|
2 keer hetzelfde
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 29 september 2011, 12:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:21
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Nee hoor, maar wel kinderachtig als iemand je eigen op de foto niet op de profiel zet dan weten we niet wie zij of hij is. | Zei hij lachend boven het zwembad
Quote: | Andere foto's zoals dieren of andere afbeelding in plaats van jezelf vind ik maar niks | Je zal maar een camera fobie hebben, dan word je al angstig als je iemand van verre met een camera aan ziet komen. Snappie? Kan je nagaan hoe je er dan opstaat...héél angstig dus, en dan lijk je helemáál niet op jezelf.
Dan kan je beter (voorlopig?) een plaatje/foto plaatsen die je leuk vind.
En natuurlijk geen foto van iemand anders en dan net doen of je het zelf bent..hehe....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 29 september 2011, 12:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:18
|
|
|
RENATE619 schreef: | Ik bedoel een foto van een ander persoon. Die van internet gehaald is. Waarbij niet wordt vermeld dat het om iemand anders gaat. Dus alsof ik een foto van één of ander model als profielfoto zou gebruiken. |
Ooooooh, ja, dat begrijp ik.
Dat staat geloof ik ook ergens in de regels dat dat niet mag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:12
|
|
|
CameraFobia: De meeste mensen kennen het verschijnsel. Zodra er een camera op je gericht wordt ben je onzeker van jezelf en schrompelt je zelfvertrouwen. Je draait je rug naar de fotograaf of maakt afwerende gebaren, werpt woedende blikken en dan is het spontane moment verdwenen zoals de spreekwoordelijke sneeuw [...]
Bron: Google
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 10:52
|
|
|
RENATE619 schreef: | Kijk, een plaatje waarbij het direct duidelijk is dat het geen foto is, vind ik wel kunnen. Al zijn er plaatjes bij die erg veel gelijkenissen met de persoon vertonen. Maar dit vind ik niet passen, zeker niet als het er niet bij staat. Misleiding is het eigenlijk en vind ik niet passen op een christelijke site als deze. Zou de redactie hier niets mee doen? |
Ik snap het niet.
Als ik nu bijvoorbeeld foto's van Amsterdam en Utrecht van het internet zou plukken. Dan in mijn afbeeldingen doen. en dan in mijn account.
Bedoel je dat?
En..er zijn ook mensen die het eng vinden om in een camera te kijken. Net als dat anderen bang voor spinnen zijn, zoiets.
Dan kan je als alternatief toch een andere foto doen????
Ik bedoel natuurlijk niet een of meerdere foto's waar iemand anders/een ander persoon opstaat, en iemand doet net of hij dat zelf is. dat zou wel misleiding zijn.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 29 september 2011, 10:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 17:07
|
|
|
Mooiste moment vandaag,
Nou... ik was net even bij mijn buurman.
Hij zei tegen mij van "lang niet gezien!".
Terwijl ik hem al járen minimaal één keer in de week zie, dus ik begreep er niets van, ik had hem verleden week woensdag nog gezien...
Hij bedoelde met 'lang niet gezien', dat ik een hele tijd mezelf niet was. Niet vrolijk keek. Zelfvertrouwen weg. en dat was máánden af te lezen aan mij.
Ja, en sinds een kleine week gaat het eigenlijk in een stroomversnelling steeds beter met mij, en dat zag hij aan mij zei hij. En ik zie het zelf ook. Ik kijk weer vrolijk, gelukkig en met zelfvertrouwen.
Nou en daar was ik blij mee. Ik wil doorzetten met dingen. Het ontbrak mij ook weleens aan zelfdiscipline, dus daar ga ik nu nog meer mee aan het werk.
:)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 28 september 2011, 17:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 15:35
Onderwerp: Niet het perfecte plaatje
|
|
|
Ja, voor sommigen is 'foutloos' schrijven heel belangrijk. Zelfs een voorwaarde voor een relatie.
Daar is een woord voor, waarmee ik het wilde omschrijven, maar ik kom maar niet op dat woord. Intellectuele.....(nog wat).
Ik vind dat niet belangrijk. Het gaat mij meer om de inhoud, dan om de taalfouten. als het gewoon leesbaar is...???
Maar ja, zo heeft iedereen wel dingen, of in ieder geval één ding waar hij/zij op let, denk ik. Dat zei Annette hiervoor ook al zoiets dergelijks.
Iedereen is anders en dat is voor iedereen verschillend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 14:32
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | @ -- Chatuliem -- Ik knap af op die spelfouten...
@ -- Mariska -- Wel eens gehoord van dyslectie?
Ergens vind ik dit onrust stoken Mariska ... Je gaat nergens in op "het afknappen" nee komt gelijk met "wel eens van dyslectie gehoord"
Je maakt een opmerking tegen Chatuliem, een reactie die m.i. niet eens in gaat op wat hij zegt. Je suggereert zelfs dat, degene die spelfouten maakt, dyslectisch zou zijn ... Maar goed, er komt een discussie op gang, naar aanleiding van jouw opmerking, en dan plaats je na enige tijd een posting, van donderdag 14 april 2011, van de CM redactie waarin deze aangeeft dat er op een soortgelijke discussie een slotje kwam ... Waarom lok je dan een soortgelijke discussie uit ?? Vind het echt een soort van onrust stoken ... |
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook heel eventjes dacht van dat Arjan misschien wel dyslectisch is. ---
Maar ja, net wat Gert zei, het is een datingsite. Geen Groot Nederlands Dictee Wedstrijd.
---
Het is ook persoonlijk. En ik zelf vind het eigenlijk het allerbelangrijkst dat je jezelf kan zijn. Net als met gewone vrienden. En ook overkomen hoe je bent...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 28 september 2011, 14:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 14:00
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Dan maar lopen in de stad, gezellig bij Statenplein, bakkie doen in het zonnetje |
Da's een behoorlijk eind lopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 13:49
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En een stuk warmer dan een panty |
Ook dat. Vooral 's ochtends vroeg nu.
Maar ja, ik heb eventjes geen auto. dus heb ik een sportfiets, om van a naar b te kunnen gedurende de dag. Dat gaat toch wel redelijk snel.
Maar ja, dan zit je wel bijvoorbeeld een half uur vóórover. En als je eventjes iets ophaalt en weer terug, één uur. Ja en een rokje of een spijkerbroek zit strak. En dat is normaal niet erg, maar zo lang op zo'n fiets gaat dat behoorlijk irriteren.
Nou, een beetje wijd jurkje, niet te kort natuurlijk, met een riem en mijn laarzen. Dan zie je nog maar een klein stukje legging.
Dát bedoel ik, dan is de legging een soort accessoire.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 12:17
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi!
Ik draag ze ook onder een jurkje ;)
Ik hou er ook niet van, een legging met een kort shirtje... |
Ik weet wél wat je bedoelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 12:12
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik val niet op vrouwen, maar zelfs ik wordt daar wel eens onpasselijk van. Die dingen horen ONDER een rok, die trek je niet aan met een kort shirtje erop (en dan zal ik mn mond nog ff houden over de vetrolletjes die daar tussendoor schieten) ) |
Hoi!
Ik draag ze ook onder een jurkje ;)
Ik hou er ook niet van, een legging met een kort shirtje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Idd, mn punt is gemaakt. Nog iets waar ik enorm op afknap, leggings... |
Thank God for leggings!
Als ik zo de stad inga, op mijn citybike, dan lukt dat echt niet met een rokje of een spijkerbroek.
;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:37
|
|
|
MARISKA601 schreef: | En wie niet wilt dat er mails binnenkomen met taalfouten kan het in zijn profiel zetten.
Zoiets: mails met taalfouten beantwoord ik niet. |
Quote: | Zoiets: mails met taalfouten beantwoord ik niet. |
Hoi,
Dat is grappig..!!
;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:30
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er is een verschil tussen iemand die dyslectisch is en wie slordig en met beide wil ik geen relatie. De meeste spelfouten hier op het forum komen niet doordat men dyslectisch is, maar omdat men domweg te slordig is goed te schrijven. Als mn kinderen een scriptie moeten inleveren en er staan spelfouten in, wordt het gewoon teruggegeven. Dan moet je maar beter schrijven. En ik houd van die mentaliteit. Want onze taal gaat zienderogen achteruit... En persoonlijk zou ik me doodschamen als ik in mijn profiel heb staan dat ik HBO niveau heb en ik maak zulke slordige fouten. |
Ja, echt hele domme fouten, daar knap ik soms ook weleens op af hoor.
Echt hele domme fouten, zoals 'ik wordt'. Dat kan ik heel erg vinden... Maar ja, dan ben ik daarvoor al geïrriteerd door iets anders hoor.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 28 september 2011, 11:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:24
|
|
|
Dyslexie is dat je geen letters met elkaar kan verbinden. en geen woorden kan maken met die letters.
Dus eigenlijk moet je dan gewoon een woord onthouden. dus je moet onthouden op welke volgorde de letters staan van een woord.
Dat lijkt mij heel erg moeilijk.
Dan is er 'iets' niet verbonden met elkaar in de beide hersenhelften.
Dat zegt verder niets over een IQ. Zoals iemand dat hier al eerder schreef.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 28 september 2011, 11:32
|
|
Naar boven |
|
|