Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 20:03
Onderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ach alles went dus ook Koningsdag alleen zegt het een bietje lastiger |
Ik vind dag koning beter klinken weet je wat die gasten allemaal kosten ook al slapen ze, in ieder geval meer dan wij hebben en nog krijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:02
Onderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
|
|
|
MIEK114 schreef: | o ja het is dat veel christenen precies weten hoe ze leven moeten en dit ook een ander weten te vertellen, en schermen met Gods Woord zonder echt geluisterd te hebben laat staan er iets van begrepen te hebben waar de ander voor staat. Gelukkig gaat ook veel wel goed. |
Ja ja niet alles omdraaien hoor, je staat op zun kop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:11
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ROOS575 schreef: | Dat is: help de natuur een handje |
Precies: de straat dweilen als het nog regent, een soort van vuur met vuur bestrijden. Een als het schaap verdronken is..... gevalletje
O ja het ging over eten een gebakken scharreltje
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 28 januari 2013, 13:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 12:38
Onderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Eerlijk?! Zoals ik mijn Bijbel lees, in mijn beleving: ik s,morgens naar de kerk ga (onverschillig welke,) is er altijd wel wat, dat indruist, tegen het geen je eigenlijk jezelf gelezen hebt. Elke beleving, heeft wel wat dat je kan trekken, en wat je kan weerhouden. En het is nu eenmaal wel zo, het is makkelijker, om iets te vinden wat je schaad, dan baad . En zo denken zij, weer over ons................. Het is overal wel wat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 11:33
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Vergeving kun je ook niet eisen.
Ik wil niet vergeven, maar God wil dat ik vergeef en daarom vergeef ik
Ik hou niet van je, maar God wil dat ik van je houd en daarom hou ik van je.
Past helemaal in het cultuurtje van zelf niet denken en gevoel uitschakelen, ook toegepast in sekten. |
God heeft gezegd, mij is de wrake ............... Ik weet, het is simpeler gezet, dan gedaan, maar ook vergeven is een groei proces, wij zijn niet bij machte, om het in ene te doen. Ja in een verspreking, in net als hier een (flut) discussie, we zijn het eigenlijk nooit met elkaar helemaal eens.
Een stempel krijgen, is iets waar geen mens op zit te wachten, wat ook de reden mag zijn, maar in de meeste gevallen, doen wij het eigenlijk zelf. Niet helemaal waar, maar wij houden meestal het één en ander in stand, door het bespreekbaar te maken en te houden. Wat in een ver verleden is gebeurd (heb het nu over mijzelf) ik vraag mij nu af, of een hopen dingen in mijn leven echt nodig waren, geweest.
Nee dus niet echt, maar door de confrontatie aan te gaan, met het verleden, en de personen, is het verder gaan, in werking gezet. Eigenlijk best wel laat, maar niet te laat, het is nooit te laat, maar wel, niet vroeg genoeg. En de daders, of pleger,s , die wisten van niets meer, in ieder geval niet veel meer, waarom niet? Die waren gewoon verder gegaan met leven, ik even niet, maar nu wel. Weet je, alleen jij kan je leven weer inhoud geven, die ander doet het niet voor je.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 28 januari 2013, 11:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 10:11
|
|
|
[quote=ERIKA129]
Dat mag ik wel hoor, vrouwen die bij tijds de klep houden
Bij mij aan de overkant nog zo één, ijverig heid kent geen tijd De sneeuw is bijna weg gedooid, en zij staat de restjes op te ruimen Begrijpen, doe ik het niet echt, vrouwen, soms zijn ze echt niet te vreten ....................................................................................................(d)...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 09:54
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, Keith, misschien vergeef ik je wel...als ik zie dat je berouw hebt anders niet.
Het is stil aan de overkant.... |
Vergeven is groeien, niet vergeven is blijven stilstaan, stilstaan bij pijn wat een ander je heeft aangedaan. Kijk maar naar dit, en andere topic,s, je blijft stilstaan, over het gelijk, wie gaat er toegeven, ik niet. (ik is algemeen) Als iedereen het naast zich neer zou leggen, kan je er mee verder gaan, soms hoeft vergeven die ander niet te weten. Als je het zelf maar weet, het er niet meer over hebben, is een stukje verder gaan, maar blijf je die emotie vast houden, kom je geen stap verder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 23:36
|
|
|
[quote=ERIKA129]Ja ja wie de poot trekt, trekken hem aan zeker, en geen water zeker alleen een boulion blokkie, en kauwen maar Een soort van kippehutspot
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 27 januari 2013, 23:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 22:26
|
|
|
[quote=ERIKA129]
Dat was vast spannend men neme 1 zakje cup á sup 1 beker ruim water zachtjes aan de kook brengen al roerende het zakje cup á sup toevoegen en smullen maar Jij hebt vast goed in het kookboek gekeken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 21:12
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik liep op een rommelmarkt zomaar tegen een gedraaide houten tabakspot aan,net zo eentje als oerpake had..........hij staat nu naast pake zijn lange pijp te pronken,als ik er naar kijk word ik een beetje blij van binnen |
zolang oepake er niet in zit kan ik me er wat bij voorstellen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 18:44
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ROOS575 schreef: | Hier ook, maar nu is hij weg |
ach treur toch niet Roosje, aan alle dag komt och een eind morgen zal hij gerust weer schijnen en is hij er toch even niet kopje op en geen verdriet. Zeg het telkens keer op keer, op een dag verschijnt hij gelukkig weer
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 27 januari 2013, 18:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 23:27
Onderwerp: slechte/ineffectieve Bijbelstudie
|
|
|
PIETER619 schreef: | Als zo lees wat je schrijft, rijzen mij de haren te berge. Zelf loop ik met een andere zaak (gebrek aan voorlichting over het gezamelijk gebed) met de
Met wat die 2 personen doen, wordt het haast Bijbelverkrachting, tenminste als zij het puur gebruiken voor hun eigen gelijk. Mijn broer heeft als gastspreker eens een preek gehouden (zonder dat hij zich er van bewust was) tegen dit soort betweters en die liepen daar dus dan ook de kerk uit en kwamen er later ook niet meer terug. Pas toen kwam er rust in die gemeente.
Men kan alleen groeien in het geloof door wat de Geest je geeft en je helpt bij je behoefte aan lering uit de Bijbel. Mijn oudste zoon heeft de 2jaars studie gedaan bij http://www.schoolforharvest.nl/ Er zijn daar veschillende mogelijkheden, zo kun je bijvoorbeeld ook de zaterdagstudie doen. Wat men daar doet is niet alleen Bijbelkennis, maar komt ook de Geestelijke groei aanbod. |
Ik ben het grotendeels met je eens, maar aan de andere kant, en dat is mijn mening, en daar hoeft niemand zich wat van aan te trekken.
Maar zo heb ik het de laatste jaren wel ervaren, zeker als je jong bent, kan je beter eerst eens kijken wat er zoal is binnen de Christelijke beleving.
En eens wat verder te zoeken dan die ene beleving die je wordt ingegoten met de paplepel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 21:23
Onderwerp: slechte/ineffectieve Bijbelstudie
|
|
|
BROUWER877 schreef: | In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging. Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen. Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.
De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden. Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen? |
Je kan ook eens ergens anders je licht opsteken, er zijn genoeg kerken en kerkelijke gemeenschappen, in de protestante beleving. Toen ik zo oud was als jij nu bent, (das heel lang geleden) ging ik ook elders kijken, en dat doe ik nog wel eens. En zo kun je ook kijken, of er niet ergens anders, iets is wat je meer aan spreekt, of even googlen er worden overal Bijbel studies gegeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:09
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Daarom woont Josuf ook ver weg |
Josuf is echte Kattukker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 11:18
Onderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
|
|
|
ROOS575 schreef: | inderdaad 88 lijkt mij ook wel wat overdadig, 44 is genoeg lijkt me |
Nou, bij al mijn bazen mocht je juist geen vrouwen meenemen en dat gold later voor de vrouwen die reden evenzo (mannen) dat lijkt mij wel de beste oplossing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 09:34
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hebbert tssssss |
Nou T hier nu ook van mij had je het mogen houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 07:42
Onderwerp: Wat vind jij leuk aan een forum?
|
|
|
ROOS575 schreef: | Ben ik met je eens Lydia! Soms is contact met iemand die er meer neutraal in staat wel even lekker. Het is ook veel vrijblijvender. Ik lees lang niet alles, wat mij niet interreseerd sla ik over of ik lees het alleen en geef geen commentaar. Dus dan ook het: horen-zien en zwijgen |
Net als die spontane knipogen, je weet nooit waar je aan toe bent. Het is geen hom en het is geen kuit, of iemand het meent, of je in de zeik neemt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 23:53
Onderwerp: aliens,buitenaardse wezens
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als je de verhalen moet geloven wat alleen AMERIKANEN overkomt...
ONTVOERINGEN DOOR RUIMTEWEZENS..
Waarom zie ik de ufo's nooit vliegen? |
Omdat ze dan, net toevallig niet vliegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 23:49
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Weet weer wat ik wilde eten maar te laat Wilde goulash maken maar dat heeft nog uren nodig Nu weet ik het nog niet |
Dan maak je toch tamme goulash hoef je er in ieder geval niet achter aan te rennen
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 26 januari 2013, 00:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 23:46
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nee Gerrit...ik dacht...kom laat ik ze eens koken!!!! En dat vonden ze oke .... |
Nee Zeeland, sprotjes benne geen spruitjes Sprotjes, zijn vissies, kleiner dan een haring En groter dan een sardine
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 19:28
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Alles goed en wel.... maarre bij mijn dames zit het zakie wel op slot 1 keer nestje kittens heel leuk maar dan ook voor 1 keer en niet tig keer!! Daarbij is er al een overschot aan katten in de asiels laat ik daar nu niet aan mee willen werken
Zit hier steeds een jonge kater te mauwen tsssssss als het nu een leuke vent was die in mijn tuin zat |
Tsja als je alles op slot zet kwee nie, bekijk het eens door hun bril dan als Josuf door jou tuintje liep zou hij ook miauw tie net
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 11:55
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wisten jullie...dat je als kat(of kater) een hoopvolle toekomst hebt...al zit je achter het raam??? Er komt van alles voorbij...( vaak ook met 4 pootjes...daar gaat de voorkeur naar uit...) Al dat moois en lekkers paradeert daar voor je neus langs!!!
Oke...glas ertussen waardoor je weer een belemmering hebt...om te daten...
Maar ja....ben je buiten...dan ga je op zoek naar de geziene en begeerde kleur...maat....charme....WAT EEN HEERLIJK LEVEN!!!!
Was je dag goed (of niet) binnen zit er dan weer een baas of bazin... Maakt het jouw uit...het was een date...morgen weer een ander.... |
ach Zeeland, de mijne komt niet buiten en das maar goed ook, hijs net zo,n trut als zijn baasje oké hij heeft de klok wel horen slaan maar is zijn klokke spel al kwijt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 09:05
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Mijn Floshke mag niet meer op de laptop komen... |
ach troost jezelf de wereld gaat achteruit, eerst zat hij op cm netjes te deette, maar al snel zei hij, dat kan ik vergete op het moment zit hij hoopvol achter het raam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 09:00
Onderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
|
|
|
ROOS575 schreef: | Je mag hier ook het adres van die mooie kater hier zetten |
Tja, dan kom je eigenlijk gewoon op het antwoord van, wijze vrouwen, als zij iets meer door zouden denken had jezelf er ook wel op kunnen komen , een kater?! Katwijk natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 08:53
|
|
|
ROOS575 schreef: | Schrijven kan soms zeker veel goed doen! Ik heb dat ook een tijdje gedaan, gewoon simpel in een schrift die ik pas versnipperd heb, want wil niet dat mijn erfgenamen het ooit nog eens lezen Het leuke van een forum is dat je er ook opbouwende reacties op kan krijgen! |
Ja, dat kan, maar ook afbrekend, dat gebeurd ook helaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:22
Onderwerp: Uitnodiging
|
|
|
ROOS575 schreef: | Ooooo ik dacht dat ze jou een Belg noemde?? Gaat er dan geen trein vanuit het mooie en rustige plekje Hoeven??? |
Nee ik denk meer dat ze daar niet meer zo nodig met de trein Hoeven Waar was die uitnodiging eigenlijk voor daar ging het toch over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:16
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het lucht ontzettend op, om eventjes mijn mening te kunnen geven op angstgeloofpredikers, zo van als je niet vergeeft ben je ongehoorzaam aan God, want God wil dat jij iedereen vergeeft, want jou schuld is veel groter dan die van de dader...en dat zou dan 'een zuiver motief moeten zijn, let op: moeten.....zijn om iedereen meteen te vergeven, berouw of niet....Doe je dat niet, ben je ongehoorzaam aan God....
Dit staat nergens in de bijbel, heeft mij zoveel schade berokkent, en dat kan ik hier ff heerlijk van me afschrijven.
En dat lucht heerlijk op!
Ik wens iedereen, ook al kan tie het niet volgen die lange lappen, een hele fijne avond nog, en een hele fijne nacht! En voor degenen onder ons die het moeilijk hebben en pijn en verdriet, die wens ik ook een goede nachtrust toe, dat ze goed kunnen slapen en anders rust kunnen vinden in een boek, of iets dergelijks.!!!
Tot morgen! |
Soms niet vaak, maar het komt voor, zijn er mensen die lappen van teksten niet willen volgen, meestal omdat zij hier voor ontspanning zijn. Soms wel hier zijn, niet altijd, maar wel vaak, een mogelijke partner te zoeken, voor weer andere momenten En wensen, jou het zelfde toe, wat omslachtig weer Welterusten voor vandaag zzzzzzzzzzzzzzz
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 januari 2013, 22:06
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het valt me op dat er de laatste tijd voor elke nieuwe mening een nieuw topic geopend wordt.......op zich geen probleem maar er is echt geen touw meer aan vast te knopen dus laat ik mijn reactie maar achterwege |
ach Leanne, je kan soms beter een neuzelaars topic hebben zonder haat en nijd dan die hele lange met dat oeverloos ge... Waar het HBO gehalte schijnbaar hoog is, het lezen zwaar vermoeiend is, waar je eerst maar door alle citaten van derden heen moet bijten. Ten einde raad aan het eind gekomen, niet meer weet waar het werkelijk over ging.
|
|
Naar boven |
|
|