ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:21
BerichtOnderwerp: Afgoderij

LAVERDE524 schreef:
@pieter u zei dat de gemeente de bruid is. Dan beschuldigd u de Here van homoseksualiteit. Want Jezus trouwt niet met Zijn lichaam. De Gemeente is Zijn lichaam, de eerstelingen, de uitgeroepenen uit Israël. En Israël is de vrouw waarmee Hij zijn huwelijksverbond weer zal aan gaan. In het oude verbond lezen we wie de Vrouw van God was, en God heeft altijd maar één vrouw gehad. Lees Jeremia 31:31 en Hebreeen 8:8 maar eens.

Doordat de man is gestorven en weer opgestaan, is de scheidbrief aan Israël verscheurd en kan de vrouw, israel weer terugkeren naar haar man toe. In het oude verbond lezen we dat de man eerst moet sterven, en dan pas kan de vrouw weer hertrouwen. En daarom kwam Jezus om die scheidbrief weg te doen.

Tevens Israël heeft de overtredingen gekend, lees de Bijbel maar eens daarover. Het gaat steeds weer over de overtredingen van Israël.

De Gemeente zijn de eerstelingen, en Israël is de Bruid waarmee Hij Zijn huwelijk weer zal herstellen.

Je zet hier veel neer beste Laverde maar Jezus beschuldigen van homosexualiteit is wat mij betreft te vergaand. God wil een relatie man -rouw en beeldspraak is wat Jezus veel deed in Zijn gelijkenissen.

Jezus is de Bruidegom en komt Zijn Bruid (Gods gemeente zonder bordjes boven de deur) halen, Hij komt als een dief in de nacht, ben jij wel deelgenoot van die gemeente? Soms lijkt het net of jij de simpele weg naar eeuwig leven even kwijt bent. Je komt aan met studies van deze en gene, maar het ware geloof ligt daar niet verscholen. Deze en gene kunne het ook weleens fout hebben. het is wel goed om te leren uit de Bijbel , daar is niets mis mee, maar loop niet klakkeloos achter iedereen aan die pretendent het beter te weten
Korintiërs 11,2
Openbaring 18,23
Openbaring 19,7
Openbaring 21,2
Openbaring 21,9
Openbaring 22,17
Overal in deze teksten, wordt er geschreven over onze relatie met Jezus in huwelijkse maatstaven.

Het ware geloof ligt in je hart en of jij een bewust belijdend christen wil zijn(belijdend, dat Jezus voor onze zonden is gestorven, maar de dood overwonnen heeft, door Zijn opstandig)

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 22 december 2012, 11:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:05
BerichtOnderwerp: Wat betekend en is kerst voor ons?

ZEELAND736 schreef:
Gisteren op mijn werk...bekeek ik de kaarten die binnen gekomen waren..
Veel collega's ken ik wel maar ontmoet ze zelden of nooit...
Daar hoorden ik het verhaal van 2 mensen....(de ene zelf en van de andere haar man) dat ze vorig jaar een nare boodschap hadden gekregen....

Ik bekeek de kaarten.....
Kun je dan een...""spetterend"" jaar wensen...of toegewenst krijgen??

Hun kaarten waren ""aangepast"" en dat vond ik ontroerend...
Dat was ongeveer met deze woorden....

Een jaar ligt achter ons...
Het was moeilijk...maar we hebben elkaar als gezin nog...
Dank voor jullie lieve zorgen en bemoedigingen...
We zullen ze nodig hebben...ook in dit nieuwe jaar...
Goede ...liefdevolle dagen toegewenst!!!

Dat deed me denken aan een tekst op een kaart die we eens lazen...en die zelf ook weer hebben gebruikt naar andere mensen toe...
Voor mensen die niet zoveel hebben met kerst..
Die het moeilijk hebben....
Achterom kijken....wil je liever niet.....
Maar de toekomst is ook onzeker....

""Soms heeft een vogel sterke vleugels nodig om te landen op een zwakke tak""
""We wensen jullie sterke vleugels voor de zwakke takken in dit nieuwe jaar""

Ik blijf het mooi vinden...Kijk maar naast je...daar staat God!!

Zo is het God is en blijft ons nabij.
Om elkaar denken voor elkaar is zo belangrijk, vooral ook nu weer met de kerst.

God is de arend die zijn sterke vleugels uitslaat als Zijn jong valt en duikt onder hem/haar die zelf even niet vliegen kan. Hij zal ons beslist niet te pletter laten slaan op de rotsen onder ons. Soms lijkt het wel zo, maar Hij laat niet los wat Zijn hand is begonnen, alleen kunnen we het soms even niet bevatten.

Gods zegen en Zijn Vrede in ons hart en op aarde.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 22 december 2012, 16:37
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 21:31
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ZEELAND736 schreef:
WEER...mijn stem...die het af laten weten....
Das de derde keer....!!!!
En ik zing zo graag...juist nu met de kerstdagen...
Fluisteren is niet leuk...

Misschien staat er een goede tip bij, beterschap
http://www.yunomi.nl/artikel/hoe-krijg-ik-mijn-stem-terug
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 20:58

ERIKA129 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=9WMtVweZ2vE&feature=share

Dit lied zegt wel genoeg denk!

Pracht clip
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 20:50

JOL252 schreef:
Er is in evangelische kringen maar ook in de zogeheten behoudende groep mijns inziens ook het een en ander te noemen aan afgoderij.
Ik noem maar wat; de liturgie als voornaamste en souvereine zien van een dienst. Het orgel kan een afgod zijn (andere instrumenten mogen niet, zijn te werelds etc.), de dominee wordt gezien en benaderd als een soort orakel of de (vaak zelfbenoemde) profeten in evangelische kringen ... dus hierin de Roomse kerk in het verdomhoekje plaatsen gaat me ietwat te ver. Ik ben het wel met je eens dat er vele zaken zijn binnen de kerken van verschillende pluimage die de plek innemen waar God aanbeden hoort te zijn.

Ik heb de onhebbelijkheid dat ik me soms wat verkeerd uitdruk, maar met moeder Theresa wilde ik juist aangeven dat zij een vrouw was waar wij als christenen nog veel van kunnen leren. Er is wat mij betreft geen naamplaatje boven de deuren van kerken en in de meeste kerken zullen oprecht bewust belijdende christenen zijn.

Gods gemeente, de bruid voor de Bruidegom, zijn we allemaal, helaas is de bruid nog zwaar gehandicapt, maar gelukkig hebben we elkaar nodig (hand en voet verhaal) om verder te gaan, totdat de dag van Jezus wederkomst daar zal zijn. Dan zal ook de bruid in haar volheid stralen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 13:11
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

https://www.youtube.com/watch?v=hTTUtZqF7Us
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:58

LAVERDE524 schreef:
Heel simpel, gewoon zoals ik zeg. Afgoderij. Zoals om voorbeeld te stellen: afgoderij van babylon, wat de roomse kerk heeft overgenomen en gecombineerd heeft met het evangelie.

Deed bijvoorbeeld moeder Theresa ook aan afgoderij, of was zij een christen die zich zelf gaf om anderen te helpen? Die het Grote gebod nastreefde er zo haar opdracht vervulde?
Ik denk dat je wat christen zijn aangaat, je nog heel veel van haar had kunnen leren.

Maar afgoderij is er en veelsten te veel ook, maar bij velen er onbewust in geslopen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 00:09

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-HodAbxU76A

Mogen we weldadig en overvloedig kerst vieren of is het eigenlijk het feest van eenvoud?

Zelf vind ik dat we wel feest mogen vieren , want onze Redding werd geboren en een geboortefeest mag gevierd, maar gewoon met een kleinigheid aan lekkers extra, geen overdaad, maar gewoon als een familiefeest, het zij als Gods grote familie (kerstviering in de kerk) of eigen familie (in huiselijke sfeer, thuis of op vakantie).

Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 21 december 2012, 00:19
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 18:08
BerichtOnderwerp: Meer dan Goud.....wat is jouw cadeau?

FRANKT627 schreef:
Erika plaagt me ook altijd...en zij begint steeds... Boze smiley

Ene wang al toegekeerde na de andere, pas dan mag je terug plagen toch? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:52

Hallelujah, betekent letterlijk "Prijst God"
Het woord is een samentrekking van hallelu en jah. Jah is de afgekorte term van JHWH, de Hebreeuwse naam van God.

Was God aanwezig daar, het antwoord is ja, uitgelegd in deze clip, helaas geen ondertitel.

https://www.youtube.com/watch?v=Wq4DU5KE5eI
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 13:19
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

JOL252 schreef:
Het lijkt erop dat jij denkt dat er ruzie gezocht wordt. Het sussen van conflicten is niet altijd de oplossing. Wel de waarheid die vrij maakt, waar zaken niet (lijken te) kloppen.

Ja de Waarheid maak vrij en sussen van conflict kan wel als men het over de uitkomst eens is, maar de weg even anders bewandeld werd, moet men dan beslist zijn/haar gelijk hebben over welke weg de juiste was? Ik ha du swel de indruk dat men eventjes toch behoorlijk gepikeerd was gezien sommige reacties hier en daar.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 12:57

Vrede op aarde in de mensen een welbehagen??????

Zelf heb ik het idee dat er zonder meer "pittige" discussies plaatst moeten vinden, men nu niet accepteerd dat Maritime aangeeft dat zijn relatie op liefde gebasserd was.

Waarom geen vrede en met elkaar en een Lichte kerst te gemoet gaande, elkaar het beste te wennsen voor komende kerstdagen en het nieuwe jaar.

Waar kunnen we die Vrede vinden, als we van elkaar zaken willen horen waar we hopelijk weer volop opnieuw radicaal tegen in kunnen gaan?

Laten we met elkaar en in een relatie met onze Heer, gaan genieten van het feest van Zijn geboorte. Hopelijk elkaar vergevend voor de verkeerd uitgelegde dingen of verkeerd begrepen zaken, zonder het bij name te noemen, want dan gaat de wond weer open en zijn we weer bij het begin. Laat Jezus de wonden helen, HIj wil dat, maar dan moet het wel bij Hem gebracht worden.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 23:19

TINK100 schreef:
je hebt gelijk dat het woord van God wat toen zo hard nodig was, ter bescherming van Zijn volk, nu niet meer toe te passen is. Wat niet weg neemt dat er heel veel elementen in zittten die vandaag de dag nog actueel zijn.
Wat ik dan echter niet begrijp, je spreekt liefdevol over je vrouw...ik neem aan dat het een volwaardige relatie was/ is en toch......
zoals je nu spreekt over de vrouwen in het algemeen......is niet netjes te noemen.......
Het lijkt op macht en onderdrukking....iets waar we( vrouwen) door Jezus komst op aarde en Zijn vervulling van de wet, niet meer hoeven te zijn......Ik kan het iig niet rijmen.....
Ik ben vrij gekocht door het bloed van Jezus...zou ik me nu dan wéér onder het juk van de man moeten scharen??? dacht het niet.....

Goed lezen is soms op mij van toepassing, had niet gezien dat het gezamelijk op liep met "de Vreze des Heren, maar Maritieme gaf daar al aan dat hij zijn vrouw niet als ondergeschikte zag maar met haar en eenheid vormde zo de Heer het wil. Dat dus de liefde die Jezus beveelt ook van toepassing was en daarom, toen ik dat een reactie aangaf, hij daar "Amen" op zei.

De vrouw heeft door wat Jezus liet zien een geheel ander rol gekregen dan men toentertijd dacht. Waar men dacht dat de vrouw minder waardig was, haalde Hij ze juist omhoog. Hij tikte iedereen op de vingers door zijn gezegde " wie zonder zonde is werpe de eerste steen". God had zijn Zoon hier gelijk als Adam op aarde kunnen neerzetten , maar de vrouw werd door Hem belangrijk gemaakt, daar zie ik al een kentering van (toen dus) minderwaardig vrouw naar belangrijk persoon. Jezus liet dudielijk zien hoe om te gaan met vrouwen namelijk besist niet als onderdanig persoon maar als gelijke door Zijn dienende Liefde.

Nogmaals men kan alleen maar een goede relatie krijgen als men elkaar dient in liefde (men geeft en krijgt), dus mag men nooit gaan eisen, zo van ik wil ,ik moet. Soms kan een van beide, door omstandighedn niet geven, dan zal de ander dat op moeten vangen en tot steun moeten zijn. Ik weet haast wel zeker dat dat ook het geval is geweest bij Maritime.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 22:39

http://www.youtube.com/watch?v=wn2EReJVPco
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:19

MARITIME853 schreef:
Gezien de reactie's ook naar mij toe, wil ik volgende zeggen.

Als het gaat om de relatie (huwelijk) tussen man en vrouw, ervaar ik dat mijn pareltje welke er niet meer is, een bijzondere vrouw was.

Een klein deel wil ik daarmee door geven van haar:

Jij bent mijn voorbeeld.
Jouw instelling is een voorbeeld van hoe we in het leven
zouden moeten staan.
Omdat er wederzijds respect is, eerlijkheid en voor elkaar zijn:
dat zijn de pilaren van onze vriendschap.

Het heeft iets moois als je de diepste
gedachten in elkaar vindt.

Liefde is een keus - geen eenvoudige, of noodzakelijke, rationele keus,
maar eerder de bereidheid om aanwezig te zijn voor anderen,
zonder pretentie of list.

Je bent mijn hoogste geluk!
Iemand op aarde te hebben die ik mijn vriend kan noemen.

Dat kwam van een vrouw/moeder dat onderhand bij de Heer is.
Meer dan goud en/of een kerst cadeau voor in deze tijd van het jaar.

Prachtig hoe jullie relatie is beschreven, alle goeds en vooral Gods zegen in komende tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 13:12
BerichtOnderwerp: Meer dan Goud.....wat is jouw cadeau?

Misschien kun je wat met deze link Frank http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=2066816

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 18 december 2012, 13:16
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 21:11

LYDIA448 schreef:
Gebeurt het vaker dan?

Net een echte familie dus... ook nog hardleers hahaha Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ja men wil alleen maar eigen gelijk halen en niet begrijpen dat anderen via een andere weg het zelfde zien, namelijk dat men in liefde , aan elkaar gelijk word, Dat Jezus ons heeft voorgeleefd de dienende liefde zo ook behoren man-vrouw elkaar te dienen.

kijk eens op de topic de "Vreze des Heren" ,gaan je de haren recht overeind staan hoe "christenen"met elkaar omgaan.

Een geluk dat de Heer is opgestaan, anders zou Hij zich omdraaien in Zijn graf, van hoe sommige volgelingen te keer gaan.

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 17 december 2012, 21:12
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 21:03

En beginne we hier weer opnieuw?????????

Één topic met elkaar verkeerd begrijpen nog niet genoeg?????

Zijn er niet nuttiger dingen te doen????
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 20:07
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

JANS221 schreef:
Vanmorgen om 10.00 uur de sleutel van mijn nieuwe huis gekregen! Lachende smiley met blinkend witte tanden

(............en in 1 dag grijs geworden...huiskamer is gewit!)

Gefeliciteerd en ff iets op het hoofd doen, word je minder gauw grijs
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 17:38
BerichtOnderwerp: Kerst & nieuwjaarswensen 2012-2013

Alle goeds en vooral Gods zegen voor 2013

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 18 december 2012, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 12:57
BerichtOnderwerp: gebed voor CMster

THOMAS968 schreef:
Pieter, als je je tekst aanpast, snapt niemand de reacties meer die er volgen. Ik ben ingegaan op jouw vermeende ban, die je in je eerdere bijdrage voorafgaand aan deze veranderde tekst gaf. Overigens wordt een ban veelal gegeven voor de wijze van reageren en niet vanwege het standpunt dat je inneemt. Verder deel ik de opvatting in je beide slotalinea's.

Thomas

Dan zet ik het weer terug, ik heb beslist niet willen suggereren dat ze in de ban was, maar gewoon dat er 2 mogelijkheden waren, het leek mij verstandig om het te veranderen, omdat "ban" negatief overkomt en men toch als eerste mijn oproep leest.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 19:00
BerichtOnderwerp: Advent : Het licht

JOL
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 08:10

Dit is zo.waar... Het.licht is er altijd.

Toch kan het soms.zo.donker zijn dat je de lucifers niet meer kan vinden. Dan heb je het nodig dat een ander bijschijnt en het licht.voor.je koestert.

JANS
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 08:56

Het licht is er inderdaad altijd. Maar er kan iets gebeuren in je leven dat zo`n impact op je heeft en tussen jou en het Licht in komt te staan, zodat je zelf in de schaduw zit. Dan weet je wel dat het Licht er is, maar je hebt er weinig aan als anderen dat tegen je zeggen. Zelf ervaar/zie je het immers (op dat moment) niet! Wat is het dan fijn als je mensen om je heen hebt die lichtdrager zijn, zodat het donker iets minder donker wordt!

``Maak ons tot sterren in de nacht voor al wie met ons ademhalen!``

Jullie hebben gelijk dat je een ander bij kunt staan en een ander toch het licht geeft wat nodig is om verder te gaan. Men kan zo moe zijn van het vechten dat men de kandelaar niet meer kan dragen, dan zullen wij bij moeten staan met het Licht wat in ons is.

Er zijn veel manieren om bij te staan, fysiek als familie of vriend maar ook op afstand, gewoon als naaste en daar schieten we vaak tekort.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 16 december 2012, 22:45
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 18:27
BerichtOnderwerp: gebed voor CMster

Beste allemaal,

Ik zag dat iemand die soms te heftig commentaar gaf, nu op grijs is gezet. Er kunnen daar 2 redenen voor zijn, of zij heeft een time-out genomen of een ban gekregen.

Zij heeft in een bepaalde topic neergezet wat haar de komende tijd te wachten staat en dat is een ieder niet te wensen. Als ik zo haar reacties lees heeft zij ons gebed heel erg nodig. We hebben een machtig God , die wil helpen, ook al is men de weg een beetje kwijt. Hopelijk weet men voor wie ik gebed vraag, stuur anders maar en mail.

Mijn gebed is dat God haar wil dragen en genezen in deze moeilijke tijd.
Dat zij toch ook een mooie kerst tegemoet mag gaan, hen het feest van het "Licht der wereld" ook het als altijd schijnend Licht mag gaan zien.

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 17 december 2012, 12:59
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 18:01
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

[quote=SHANITA130]

Thomas,

Ja, da's waar...Ik had enkele jaren geleden niets...nu een veels te hoge bloeddruk, bloeddrukverlagers helpen niet, ligt aan stress...
En ja, wat ik om me heen zie...ik ben niet de enige die ziek in bed ligt dagenlang...
De ene dag is mijn bloeddruk bijvoorbeeld 137(ónderdruk ja, ik vergis me niet), in het ziekenhuis 215, hadden ze thuis de broeders van de ambulance nog zelfs drie keer gemeten, want ze dachten vergissing.

Maar ja, de ene dag is mijn bloeddruk gewoon 85(onderdruk), gewoon volgens het boekje, dag erna weer heel hoog.
Ik moet zélf uitvinden wat wel en geen stres geeft, en zo.

Nou is mijn maag erg beschadigt...en ik had maar een half bakje AH maaltijd gegeten, omdat ik nog steeds een beetje lijn, was tien klilo te zwaar, nu 5.
En maar 2 of 3 bueno's.

Dus ja, ik had wel even het gevoel dat me lichaam me in de steek laat.
Da's heel moeilijk...
Juist omdat ieder mens wil leven..

NB; komt bij, als ik hoor van iemand anders dat ie een erge ziekte heeft, ja, dan heb ik het daar ook heel moeilijk mee, ja, dan lijd ik mee als het ware...

Sterkte en beterschap

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 16 december 2012, 18:03
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 13:50
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

FRANKT627 schreef:
Jij mag me blij maken, Pieter, zolang ik maar geen bonensoep van je moet eten... Knipoog smiley

https://www.youtube.com/watch?v=DFIbyYtahKg
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 13:18

FRANKT627 schreef:
Wie is 'wij'? Knipoog smiley

misschien wel meerdere CMers
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 00:04

MARGREET739 schreef:
Heb vandaag genoten van het CM uitje. En de hond? Geen kind meer aangehad!! Knipoog smiley

was geslaagd, en ik dus van Beau ook niet meer, hij ging gelijk toen hij kon liggen op de achterbank, en sowieso to Lemmer hen niet vernomen , uitgeteld was hij.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 16 december 2012, 11:04
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 21:28
BerichtOnderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec

ZEELAND736 schreef:
Dus...gewoon...behoorlijk in de BONEN!!!!! Knipoog smiley

was het niet maar ben het nu wel Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 13:45
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren

Er zijn dus veel meer vrouwen waar de man misbruik heeft gemaakt van zijn "ik ben de baas", "ik ben het hoofd van het gezin", mede daardoor niet gehoor gevent aan wat Jezus ons met het grote gebod heeft geleerd, handelen vanuit liefde en nog beter Zijn bevolen Liefde.

Wat de hiërarchie aangaat er is maar ÉÉN DE BAAS en dat is God, Hem diene wij te gehoorzamen, dus is er op Bijbelse grond per definitie geen enkel recht van de man om zijn vrouw te "misbruiken"in welke vorm dan ook. Meestal is de psychische schade groter nog dan de fysieke.
Dus heel logisch dat als je een levenslang onderdrukt bent geweest dat je de haren overeind gaan staan als iemand aankomt met "de man is het hoofd" enzovoort.

Een goed christelijk huwelijk kan alleen bestaansrecht hebben als men elkaar respecteert en daarin door de liefde aan elkaar gelijk word. Gezien de reacties is een ieder het er mee eens, maar de start is anders en daar loopt de zaak klem . Als ik bijv Martieme zijn verhaal lees, kom ik tot de conclusie, dat hij zijn vrouw heeft lief gehad en dat hij dus heel veel verdriet heeft, en er alles aan gedaan heeft en alles voorover zou hebben gehad, als hij haar hier had mogen houden. Hij vond dus dat zijn relatie als man-vrouw heilig was, en gelijk God beveelt zich dienstbaar ten opzichte van zijn vrouw heeft gesteld. Is die dienstbaarheid dan ook baas willen zijn?

Misschien is het soms even beter eert eens uitleg via mail te vragen ipv hier van er direct "de wapens te pakken" en de strijd maar aan te gaan.

Liefde tussen man-vrouw behoort eentje te zijn van geven en krijgen (dus beslist niet nemen) want dan gaat het fout. Al wil men iets nog zo graag dat een partner zou moeten geven, moet je accepteren dat hij/zij dat soms niet kan. Verwacht men het wel ,dan is de liefde zoek en viert egoïsme hoogtij.

Nogmaals, ik zie bij beide partijen in deze discussie dat die liefde het meest belangrijkste is, en men omdat men liefde wil geven aan elkaar, zich ten opzichte van de partner gelijk gaat stellen, met Jezus als voorbeeld, in die fantastische dienende liefde. Dienende liefde groeit vanzelf maar is ook een automatisch proces.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 22:55
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren

WHAT WOULD JESUS DO, WAT ZOU JEZUSDOENEn allemaaL maar BLIJVEN doordrammen als blinde paarden op de loop, geen oog voor objectiviteit meer puur eigen interpretatie niet willen lezen wat anderen schrijven en hoe men daar op reageerd, het grootste gebod negerend, komt bij mij de vraag op vrezen wij God wel en doen dat wel op de juiste wijze? Laten we nu eerst maar eens beginnen met het antwoordop de vraag te vinden van WWJD oftewel WHAT WOULD JESUS DO?, WAT ZOU JEZUS DOEN?

Wie of wat regeert momenteel deze topic, Gods liefde of nijd?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 39 Volgende
Pagina 22 van 39