ChristianMatch

Forum

Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 12:59
BerichtOnderwerp: Themachat

ZINGA672 schreef:
Me 2. k Heb nog overwogen om van standpunt te veranderen maar dat was ws niet geloofwaardig overgekomen Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik denk dat dat te maken heeft met het onderwerp.
Als je een onderwerp treft waarbij je toevallig allemaal een beetje met elkaar eens bent, dan verloopt het soepel dus.

Vandaar dat wat mij betreft de wat meer 'gevaarlijkere' onderwerpen ook gerust aan bod mogen komen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 16:22
BerichtOnderwerp: we lopen tegen het einde....

CHATULIEM619 schreef:
Het hoogtepunt van CM was voor mij, dat ik Esther op schoot mocht hebben, toen ik op kraamvistie bij Pieter en Annette was. Wat hebben we met ons allen meegeleefd met de zwangerschap en de bevalling. Bewondering en dankbaarheid waren de woorden die mij het meeste bijblijven.

Uploaded with ImageShack.us

Wat leuk!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 00:46
BerichtOnderwerp: Bindingsangst

CHATULIEM619 schreef:
Mijn conclusie blijft echter staan. Als je een nieuwe relatie zoekt, begin dan maar niet met iemand met bindingsangst. Om een relatie te beginnen moet je zelf toch wel een beetje stabiel in het leven staan. Ik vind dat er heel veel begrip is voor de gene met bindingsangst, maar dat er in de praktijk heel moeilijk mee te leven valt. Vooral als men ontkent dat er sprake is van bindingsangst, is er ook geen kans op het verwerken van het verleden..
Combineer dat met borderline of ADHD, dan heb je toch wel een grote last te dragen en ik vraag me gewoon af of je daar nu aan moet beginnen.

ik denk dat je het allemaal heel verstandelijk en afstandelijk bekijkt chat.
Als er echte liefde om de hoek komt kijken zullen zaken als bindingsangst lastig blijven, maar de drang om iemand te behouden zal groter zijn dan de angst.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:31
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

CHATULIEM619 schreef:
tjonge, depri???

Haha... Clown smiley Nee ik denk het niet Clown smiley
Dat vloeide nu zomaar zonder moeite uit mn virtuele pen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:22

MARISKA601 schreef:
Waar haal je het vandaan om grappen over pedo's te maken.
Kan je ook serieus op dit topic reageren?
Uit je bijdrages kan ik dat niet opmaken.
Elders klaag je dat er alleen maar ouderen op het forum schrijven.
dus deze opoe van 50 zal maar verder zwijgen.

Hij heeft zn reactie weggehaald....
Zullen we weer verder overgaan tot de orde van de dag?
We worden er alleen maar shaggerijnig van, en dan krijg je een vertrokken bekkie, met als afschuwelijk gevolg....RIMPELS Knipoog smiley

En van rimpels word je weer niet knapper, en als je een afknapper word heb je weer minder geluk op CM, En als je minder geluk hebt op CM, moet je weer langer betalen voor je abbonement op CM, Met als gevolg dat je verarmd, en als je arm bent heb je weer minder te eten, en minder eten is weer slecht voor je gezondheid, en als je ongezond bent word je ziek, en als je vaak ziek bent ga je misschien eerder dood, dus dan heb je CM helemaal niet meer nodig.......

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:18
BerichtOnderwerp: Internet filter ter bescherming van je kinderen

Jaaaaaa, kom maar op met al die informatie over gefilterd internet Lachende smiley

Mijn dochter is namelijk beter wegwijs op internet als mams Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 23:17

[snip]
ik had ook melding kunnen maken bij chris, maar ik geef mensen graag een nieuwe kans om normaal te doen...dus omdat ik weet dat er veel mensen zijn die zich er aan iriteren doe ik het eenmalig zo.

[edit: je pakt het precies verkeerd aan, in plaats van het mij te melden ga je op de man spelen]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 16 december 2010, 10:11
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 23:06

[op de man]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 16 december 2010, 10:08
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 09:22
BerichtOnderwerp: we lopen tegen het einde....

Eind 2010... Ik ben dus alweer een ruim jaar lid.

Een goed begin is het halve werk, en dat hebben we gemerkt.
Vanaf begin januari mag ik al deel uit maken van het CM Set: Willie & Jolan, en nu, aan het einde van het jaar kunnen we nog steeds zeggen dat we heel gelukkig zijn samen

Veel mooie gesprekken gevoerd. zowel nuttig als onzinnig met verschillende mensen, en ook verschillende vriendschappen over gehouden, zowel real life als virtueel.

Ik heb het afgelopen jaar genoten van de diversiteit aan mensen en meningen op het forum, zelfs de onenigheden die er waren heb ik niet als negatief ervaren, want ook zo leer je de mensen van CM een beetje kennen van de andere kant.

Het dieptepunt van 2010 was voor mij toch wel het overlijden van Arjan.
Ondanks dat ik hem nooit werkelijk heb ontmoet liet hij een leegte na in de chatbox en op het forum.

Kortom...ik heb het naar mn zin op CM, en hoop de winter over nog wel even te blijven plakken. Jammer maar helaas...jullie zijn nog niet van me af Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Bij deze neem ik dan maar gelijk de gelegenheid om alle CMers heel fijne kerstdagen toe te wensen, en een heel mooi, liefdevol 2011!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 23:34
BerichtOnderwerp: Verwerken van het verleden

AREND003 schreef:
Dat is geen realisme! Dat zijn en blijven emoties! Levenservaring is een combinatie van realisme en emoties, je moet alleen op de juiste momenten een keuze weten te maken! Dat is het verschil! En blijf vooral niet hangen in het verleden! Dat biedt je geen toekomst! Iedereen wil toch verder?

blijven hangen in het verleden is niet slim.
maar om er nu emotieloos mee om te gaan???
ik ben een mens vol emoties, en ik ben er blij om dat ik ze uiten kan.
de wereld zou dood zijn zonder emoties.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 23:30
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

BART817 schreef:
(ps: in oktober dit jaar is mijn moeder overleden, dus daar is t licht echt uit, sorry geen leuke grap in dit geval)

Licht = de lamp...lijkt me logisch

maar alsnog gecondoleerd....sorry
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 23:22
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

BART817 schreef:
ik zie t al, je bent niet uit '43, maar je bent duidelijk zelf 43... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

terror bart is ook aangeland in de knuffelhoek

ga maar gauw naar bed jochie.
lekker knuffeltje, en gauw slapen...mammie zal het licht uit doen...pfttttt

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 12 december 2010, 23:24
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:43

AREND003 schreef:
Maar vergeven hoort toch bij de christelijke moraal? 70 maal 7 maal! Toch?

tuurlijk arend, maar christenen zijn soms net mensen, vergeven kan weleens moeilijker zijn als alleen de woorden uitspreken...ik vergeef je
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:42

HENK710 schreef:
Er zijn mindere periodes (geweest), maar ja, dat geldt ook voor het forum. Als je niet in de chatbox wilt zijn, prima, maar waarom meteen zoiets benoemen als kul???

ieder zijn woordkeuze, zij noemt het kul, een ander noemt het gezellig....mag toch?
lekker belangrijk
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 16:45
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

HENDUK927 schreef:
heb alleen geen o6 nummer das nu jammer Verlegen lachende smiley

dat is wel de beste smoes ooit gehoord om er onderuit te komen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 14:04

HENK710 schreef:
Grappig dat in dit topic het woordje levenservaring toch steeds weer om de hoek komt kijken...
Maar wat is nu eigenlijk levenservaring?
Is dat nu de hoeveelheid aanjaren die je hebt geleefd, als in... Ik ben ouder dus ik heb meer levenservaring.
Of zijn het de dingen die je hebt mee gemaakt in de jaren die je leeft,
Zo kan een jong iemand dus meer levenservaring hebben dan een ouder iemand.
Zelf denk ik (Does) dat het gaat om de dingen die je hebt mee gemaakt,
Iemand van ik roep maar wat 60 kan in die zin dus minder levenservaring hebben dan iemand van zeg eens wat 25.
Daardoor denk ik dat je heel erg moet oppassen om te zeggen IK heb meer levenservaring dat jou.
Want dit is een forum, je weet van een ander niet wat ze wel of niet hebben mee gemaakt.
Mensen laten hier maar kleine stukjes van zichzelf zien,
Niet alles dus je weet maar een klein stukje van die levenservaring, niet het hele verhaal.
Ben heel benieuwd hoe jullie daar over denken.
groetjes Does

Ik denk dat je gelijk hebt does.
Naar mate iemand meer meemaakt bouw je levenservaring op.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 13:14

LEANNE226 schreef:
Dat hoef je ook niet te accepteren,andermans situatie moet gerespecteerd worden.

Ik denk dat het voor iedereen belangrijk is dat men kritisch naar zichzelf kijkt. Ben ik eerlijk, denk ik werkelijk in het belang van de kinderen, of speelt er nog veel te veel eigenbelang in mijn reacties. Dit is heel moeilijk als je zelf je ex niet vertrouwd, maar naar mijn idee gaat het belang van de kinderen altijd voor.

Ook denk ik dat we van elkaar veel kunnen leren. Het kan zeker de moeite waard zijn om naar elkaar te luisteren, en eens uit te proberen hoe een ander het beleeft, of de tips navolgen die anderen je geven, soms met meer levenservaring als je zelf hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 23:49

WILLEMIJN232 schreef:
En zo wordt uit het slechtste moment van de dag toch weer wat leuks geboren...... Lachende smiley

Pffft, krijg er spontaan zin in Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 23:28

WILLEMIJN232 schreef:
Ze oefenen toch wel binnen met een kopje koffie in de hand? Smiley die vol vragen zit

stiekem hoop ik daar wel op
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 22:17

MARIJAN072 schreef:
Dat doet me goed, Willemijn. Verlegen lachende smiley Bij de garage vertelden ze me, dat er ook cursussen (zelfs speciaal voor vrouwen) zijn. Ga je mee? Knipoog smiley

Gezellig, kunnen we lekker bijkletsen. Lachende smiley

PS De Wegenwacht helpt dus wel, als je een reservewiel in je auto hebt?

Hmmm, dat klinkt hartstikke leuk en gezellig een vrouwen anwbcursusje Knipoog smiley

kunnen we niet met een groep dames gaan? dan ben ik van de partij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 22:11

[quote=WILLEMIJN232]De maakster heeft in ieder geval veel gevoel voor tragiek, dat is een feit......Ik denk dat je beter kan kijken hoe je je kinderen hier doorheen kan slepen ipv er steeds bij stil te staan hoe erg het is......[/quote]

De dikgedrukte zin ben ik het zeker met je eens willemijn. Kijk naar de mooie dingen die er voor in de plaats gekomen zijn,(in sommige gevallen) geniet dat je van je ex verlost bent in het dagelijks leven.
Door hem zwart te maken bij je kinderen bereik je waarschijnlijk toch alleen maar het tegenovergestelde effect
(oa, mamma hield ons altijd weg bij pappa, mamma doet altijd rot over pappa, waardoor ze je uiteindelijk niet meer serieus nemen , en jou als verzorgend ouder laten zitten)
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 22:06

CHATULIEM619 schreef:
Het is typisch het gedrag van een kind, dat weet dat als ze een drama maakt niet naar haar vader hoeft. Ze voelt ook je dubbele gevoelens aan en maakt daar gebruik van. De ervaring is meestal, dat kinderen er heel goed aan kunnen wennen. Dan hebben ze gewoon twee huizen.... En het ernaar toe gaan kan een ramp zijn, maar hoe komen ze terug? Meestal blij en vrolijk omdat ze hun vader gezien hebben. Nee, Jolan, niet overtuigend genoeg wat mij betreft...

ik denk dat je nu fout zit chat....
mijn kinderen weten dat klagen huilen etc geen zin heeft, omdat afspraak gewoon afspraak is....dus ze gaan, punt uit.
Er naar toe gaan is soms een ramp, de hele week ellende in huis.
De week erna is ook een ramp, de hele week ellende in huis. Boosheid, kinderverdriet van onverwerkte echtsscheidingszooi die wij als ouders hen aangedaan hebben. en gemakshalve vergeet ik dan maar even dat voor moeder de halve maand verpest is door ruzie, driftbuien etc aan een stuk door.

Moeder mag prima alleen de kids opvoeden, het shaggerijn opvreten etc.
Ik weet dat dat niet overal zo is, maar ik wil je zonder te klagen zeggen dat het een hondebaan is op die manier.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 21:59

We zijn hier met zeer verschillende mensen en dus met zeer verschillende ervaringen.

zullen we dus het oordelen even achterwege laten?

Speel het niet op de man mensen, sta achter je mening en beleving maar gun een ander dat ook. het zou jammer zijn als dit topic ook gesloten wordt omdat we te onvolwassen zijn om het op een menslievende manier te bespreken.

zoooo... de wijze vrouw heeft gesproken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 11:51

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat het tijd wordt dat de moeders zich ook eens gaan afvragen wat ze hun kinderen aan doen als ze dwars gaan liggen bij een bezoekregeling. Ik lees dit gedicht veel meer als een aanklacht van die egoïsten, die alles in het werk stellen de vader uit het leven van het kind te bannen. De meeste vaders willen dolgraag hun kinderen zien maar worden door die zgn lieve moeders daarvan weerhouden.

het moet ook niet gaan om de vaders of de moeders. Ieder besluit dat genomen wordt over bezoeks regelingen moet worden genomen in het belang van de kinderen. en dan kan vader hoog of laag springen en dolgraag de kinderen willen zien, maar als het schadelijk blijkt voor de kinderen, dan zijn sommige moeders genoodzaakt om in belang van de kinderen de bezoeken minimaal te houden. Dit word door niet alle vaders begrepen, waardoor weer nieuwe conflicten ontstaan.

het gaat toch om de kinderen, en niet om het ego van een van beide ouders?

Persoonlijk ben ik een gelukkig mens, en hoewel ik kapot geweest ben van mijn scheiding....dat wat toen zo erg was heeft zich ten goede gekeerd. ik mag gelukkiger zijn in mijn huidige relatie, dan ooit in mn huwelijk. vandaar dat wat mij betreft vergeving zo moeilijk niet is.

voor de kinderen ligt dat anders. ik zie hoe ze er door veranderd zijn, hoe mn oudste een psychisch wrak kan zijn af en toe. Hoe de tweede huilt als ze door vader opgehaald wordt omdat hij voor haar afgedaan heeft en ze eigenlijk gewoon thuis wil blijven.
ik heb er moeite mee hem te vergeven wat hij de kinderen heeft aangedaan, ze verdienen dit gewoon niet. Kinderen verdienen een gelukkige stabiele jeugd, en daar zijn de ouders grotendeels verantwoordelijk voor. Een ouder moet zijn/haar verantwoordelijkheid dus ook nemen.

Het is zo dubbel...enerzijds blij van hem af te zijn, dit geld in zekere mate ook voor de kinderen. Anderzijds het gevoel van onrecht en onmacht als dochterlief door het huis brult dat dr vader haar kapot heeft gemaakt

moeten wij werkelijk vergeven wat de kinderen is aangedaan, aangezien het niet onze eigen persoon aangaat?

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zaterdag 11 december 2010, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 14:38

ANNETTE792 schreef:
Geplaatst voor iemand die liever anoniem wil blijven:

pijn......

dertien jaar geleden,
trok ik mijn trouwjurk aan;
dertien jaar geleden,
wat is die tijd toch hard gegaan!

dertien jaar geleden,
een belofte van eeuwige trouw,
"je bent een parel uit God's hand
wat een zegen; jou te mogen hebben als vrouw"

nu..........
zijn er slechts nog ruïnes,
van dat, wat had kúnnen zijn.
kinderen met gebroken hartjes,
missen hun papa,
wat een onrecht, en wat een pijn!!

jij wilde je eigen leven leiden,
jij wilde een zoektocht naar geluk;
en voor je eigen grote ego strijden;
maar er gingen wel kinderen aan "stuk".

nee,
ik heb je nooit verweten,
hoe vaak je mijzelf tekort hebt gedaan.
maar wat ik me afvraag, wil ik je wél laten weten.....
zal ik je óóit....
ooit kunnen vergeven,
wat je mijn kleintjes allemaal aan hebt gedaan??

zij zullen moeten leren leven
met de trauma's die jij hen mee hebt gegeven.
omdat ík van je hield, en omdat ík voor je koos....

en ja,
dat ik zelf voor jou heb gekozen,
met alle gevolgen van dien,
en dat jij de gevolgen
van jouw keuzes
nou nét niet in wilt zien,
maakt mij bij tijden vrees'lijk boos!!

de tranen lopen over mijn wangen,
omdat ik voor hen geen papa kan zijn,
ik kan je niet vervangen,
en het enige dat ik zie,
en waar ik niets aan kan doen,
is pijn.

o God,
hoe zal ik hem ooit kunnen vergeven;
zoveel beloften,
zoveel verdriet;
zal ik hem ooit op een dag kunnen vergeven,
wat hij uit puur egoisme,
mijn kleine kinderen
aan heeft gedaan?

anoniem

ongelooflijk, hoe een anoniem zo treffend kan omschrijven wat je zelf niet onder woorden krijgt

vergeven....
wat je kinderen is aangedaan, is dat dan werkelijk anders dan vergeven wat jou is aangedaan? Is het mogelijk die kant te vergeven zolang de kinderen er nog steeds de nare gevolgen van ondervinden?

Laatst aangepast door
JOLAN931
op vrijdag 10 december 2010, 14:41
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 14:11
BerichtOnderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010

GRACE585 schreef:

WE ZITTEN VOL!!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
mensen het wordt een geweldig kerstfeest Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik wens jullie een heeeeel fijn feestje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 09:14

LEANNE226 schreef:
Heb je hem dat nooit kunnen vragen of kan hij je dat niet duidelijk maken?

Jawel...antwoord:Geen idee, Ik verander gewoon
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 08:59
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Peacedove...Van harte!
Geniet van de enige dag per jaar die speciaal voor jou is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 08:57

MARIJAN072 schreef:
Nooit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ik ken ook mensen die teveel gebukt gaan onder schuld, terwijl ik heel goed kan begrijpen dat het moeilijk/zwaar is om met zo'n partner (nu ex) samen te leven.

Natuurlijk heeft een ieder zijn/haar aandeel er in, dat zal ik niet ontkennen. Sowieso heeft iedereen ooit een keus gemaakt voor deze partner. Mensen kunnen ook veranderen in hun huwelijk.

Nu na bijna drie jaar ben ik nog steeds op zoek naar mijn aandeel erin.
Ik herinner de laatste woorden van mijn ex voordat hij ging...
ik kreeg een opzomming van feiten wat ik allemaal goed had gedaan, en vervolgens te horen dat ik mezelf niet schuldig moest voelen omdat ik wat betreft het aandeel in de scheiding geen fouten had gemaakt.
Vaak heb ik gewenst dat ik wel veel fouten had gemaakt zodat ik kon begrijpen waarom....
Voor mij kwam het einde als een donderslag bij heldere hemel, midden in een schijnbaar gelukkig huwelijk.
Mensen kunnen veranderen idd, en mijn ex werd ook binnen enkele maanden een heel ander persoon.
Ik denk dat juist het niet weten van mijn aandeel, het loslaten moeilijker maakt. Verwerken, en een plaats geven is allang gebeurt.
Een nieuwe relatie bleek mogelijk, maar een ander vertrouwen op zijn/haar woord is een lang proces.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 00:16

SOFIE807 schreef:
Sorry Jolan , kan je ook niet mee " schuldig " zijn door te braaf , te lief , te gedienstig , te onderdanig ...... te zijn ? Dan hoeven ze helemaal niet te veranderen of hun verantwoordelijkheid op te nemen .... zoals men bij ons zegt ..meer haar op je tanden te hebben ... en ook eens eisen te stellen ...
Ik wil niemand raken hoor , maar schrijf gewoon men mening neer ...
Ik vind overigens dat woordje schuld moeilijk maar kan het niet anders omschrijven ...

Ja, ik denk dat dat idd kan.Ik neem aan dat te christelijk daar ook onder valt...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 40 Volgende
Pagina 22 van 40