Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 17:32
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
HERMAN968 schreef: | God ziet het hart aan. |
dat is een vrij algemene stelling, herman; wat wil je daarmee zeggen, in het kader van deze discussie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:47
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | He Hannah,
Ik heb dit stukje van jou al een paar keer gelezen en zie zo niet wat je eigenlijk bedoelt te zeggen. Wil je t nog eens uitleggen? |
de discussie ging vooral tussen YES en DAAF, roelande........ YES gaf aan dat hij geen aanleiding ziet in de bijbel, om zelfbevrediging af te keuren, waarop DAAV aan YES vroeg; als je de vraag eens omdraait; waar zie je dan in de bijbel dat het toegestaan is; ook dat ziet hij nergens staan.
in bovenstaande stukje uit kollossensen 2 probeer ik aan te geven, dat daar ten diepste staat, dat wat God niet duidelijk verbied DUS "toegestaan" is. (ik weet even geen betere woorden te vinden, en hoop dat je de strekking van mijn woorden begrijpt)
in de hannah's-hollands-vertaling staat er; als je nu bij de Heere Jezus hoort, waarom laat je je dan nog door mensen van die (onzin-)wetjes opleggen van "je mag niet pakken, proeven en aanraken". het lijkt allemaal o zo verstandig, maar het is alleen maar ontkenning van je lichamelijke behoeften; het slaat nergens op, en dient alleen maar om je poepie-vroom te voelen".
alles wat niet door God is ingesteld, zijn menselijke verzinsels........en vallen dus "overbodige regels". dát is wat ik hiermee zeggen wil; begrijp je me nu beter, roelande?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 mei 2012, 21:45
|
|
|
Quote: | ik denk dat je redenatie niet opgaat, daaf; als ik de kolossensenbrief lees, zie ik iets anders, nl in kolossensen 2 vers 20 - 23
herziene statenvertaling; 20 Als u dan met Christus de grondbeginselen van de wereld bent afgestorven, waarom laat u zich dan, alsof u nog in de wereld leeft, bepalingen opleggen? 21 als: Pak niet, proef niet en raak niet aan? 22 Dit zijn allemaal dingen die door het gebruik vergaan; ze zijn ingevoerd volgens de geboden en leringen van de mensen. 23 Deze dingen hebben wel een schijnreden van wijsheid, door eigenwillige godsdienst en nederigheid, en verachting van het lichaam, maar ze zijn zonder enige waarde en dienen tot verzadiging van het vlees
hier lees ik dat wanneer God niet duidelijk iets verbied, dat dus een toegevoegde wet is, tot bevrediging van het vlees.......... |
daaf; ik noemde je hierboven een bijbelgedeelte uit kolossensen 2, dat gaat over "niet aanraken".......
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je reactie op een dergelijk stukje uit de bijbel.
overigens noem je 1 korinthe 7 als motivatie; maar zover ik zie zegt paulus daar zijn eigen visie uit te spreken, hij spreekt daar niet namens God.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 31 mei 2012, 21:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:16
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Beste broeders, en ik bid,:"God help me, houdt me in evenwicht".
en ook "Leer me zien waar vermenging is, waar ik begin te dwalen" |
gij spreekt in raadselen......................(voor mij althans)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 31 mei 2012, 19:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 mei 2012, 18:08
|
|
|
MARIEKE009 schreef: | 1 kor 13 is een prachtig stuk. Als wij als christenen zo zouden gaan leven dan wordt de wereld een stuk mooier. Dan zou Jezus zelf in ons zichtbaar worden. |
en wat lees je daar (wat dit topic-onderwerp betreft) dan, marieke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 mei 2012, 17:37
|
|
|
DAAF423 schreef: | @Yes,
Ik snap je vraag. Maar het gaat niet om mijn argumentatie maar wat Gods woord is. Hoe God hierover denkt. Daarom verwijs ik naar de bijbel in de hoop dat je de antwoorden daar zoekt.
Maar ik zal de vraag omdraaien: kan jij mij in de bijbel aangeven waarin staat dat sex voor het huwelijk wel mag of waar staat dat zelfbevrediging wel mag? Ik kan het niet vinden in iedergeval.
Gr Daaf |
ik denk dat je redenatie niet opgaat, daaf; als ik de kolossensenbrief lees, zie ik iets anders, nl in kolossensen 2 vers 20 - 23
ik lees statenvertaling dus zal die als eerste weergeven;
20 Indien gij dan met Christus de eerste beginselen der wereld zijt afgestorven, wat wordt gij, gelijk of gij in de wereld leefdet, met inzettingen belast? 21 namelijk raak niet, en smaak niet, en roer niet aan. 22 Welke dingen alle verderven door het gebruik, ingevoerd naar de geboden en leringen der mensen; 23 Dewelke wel hebben een schijnrede van wijsheid in eigenwilligen godsdienst en nederigheid, en in het lichaam niet te sparen, doch zijn niet in enige waarde, maar tot verzadiging van het vlees.
voor anderen, die dit wat moeizaam vinden lezen de herziene statenvertaling;
20 Als u dan met Christus de grondbeginselen van de wereld bent afgestorven, waarom laat u zich dan, alsof u nog in de wereld leeft, bepalingen opleggen 21 als: Pak niet, proef niet en raak niet aan? 22 Dit zijn allemaal dingen die door het gebruik vergaan; ze zijn ingevoerd volgens de geboden en leringen van de mensen. 23 Deze dingen hebben wel een schijnreden van wijsheid, door eigenwillige godsdienst en nederigheid, en verachting van het lichaam, maar ze zijn zonder enige waarde en dienen tot verzadiging van het vlees
hier lees ik dat wanneer God niet duidelijk iets verbied, dat dus een toegevoegde wet is, tot bevrediging van het vlees.......... grappige woordspeling overigens
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 31 mei 2012, 17:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:45
|
|
|
DAAF423 schreef: | @Roelande
Rom 14 is zeker een mooie tekst. Helemaal mee eens. Deze tekst geeft ook aan dat we beter naar ons eigen leven kunnen kijken dan naar het leven (lees fouten) van een ander.
Maar laten we de tekst niet als een vrijbrief zien om maar te leven zoals het ons goeddukt en bijbelteksten interpreteren zoals het ons uitkomt. Het is wel de bedoeling dat we onderzoek doen naar onze eigen levenswandel en onderzoeken (in de Bijbel) hoe God iets bedoeld heeft.
Gr Daaf |
ik volg de discussie met belangstelling, daaf, maar ben dan wel benieuwd wat je kunt antwoorden op de redenatie van YES. de motivatie van zijn visie is namelijk wel steekhoudend, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 21:58
Onderwerp: EA, VPE en RRK starten dialoog
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ben je soms journalist? Ik vind dit onbelangrijk nieuws. |
doe's aardug, herman.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 08:42
Onderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
|
|
|
we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) mar608, regio 0182, 51 jaar qsjes546, regio 035, 43 jaar xabia794, regio belgie, 48 jaar tink100, regio 072, 44 jaar nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder gina238, regio 030, 47 jaar riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar tineke986, regio 072, 49 jaar mamaloe463, regio 0522, 38 jaar, met twee kinderen (4 en 14 jaar) madelief935, regio 0180, 39 jaar
harald940, regio 038, 37 jaar jan578, regio 0172, 53 jaar marsjg370, regio 0346, 44 jaar willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3) leonard480, regio 0184, 44 jaar visser278, regio 0113, 44 jaar jojada952, regio 0512, 48 jaar ludovis284, regio 0184, 55 jaar xander435 regio...., 38 jaar? mar907, regio 0596, 49 jaar dik, 46 jaar, regio nicky
BBQ en houtskool worden meegenomen door; - jan578 neemt BBQ mee - - -
feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door; -leonard480 - - -
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 08:40
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ik heb een ongelovige vriend Dik genaamd uitgenodigd om mee te gaan picknicken en BBQ . Hij vind het heel leuk en heeft ja gezegd! en wilde vragen of jullie dat goed vinden? En hij welkom is.
Hij is geloof ik 46 jaar maar ik zal het navragen. |
Dik is meer dan welkom, nicky; iedereen die gezellig doet kan meedoen.
bij deze Dik; je staat op de lijst; tot volgende week!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 00:33
Onderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
|
|
|
misschien dat het op jou overkomt als dat mensen het "minder nauw" nemen manna, maar dat hoeft niet zo te zijn. mijn ervaring is, dat er veel mensen worstelen met de vraag of zij een nieuwe start mogen maken als ze opnieuw van iemand zouden kunnen houden.........
misschien kun je het ook zien als dat mensen wat meer gedetailleerd bijbelonderzoek gaan doen, naar aanleiding van de scheiding / verlating...........?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 17:41
Onderwerp: mail
|
|
|
ha sharana,
welkom op christianmatch; ik heet dan wel geen christianmatch, maar kan je vraag wel beantwoorden.......
als lid kun je inderdaad onbeperkt mails versturen, zoals zeeland al aangaf. ik zag dat jij proeflid bent, en dan kun je per dag 5 mails versturen. je kunt wel onbeperkt chatten als je proeflid bent....
heel veel succes met het vinden van prettige contacten!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 16:47
Onderwerp: hoe bouw jij een band op met de kinderen van je vriend(-in)?
|
|
|
NICKY298 schreef: | Hoi Inge.
Hier ben ik het mee eens, echt even de kat goed uit de boom kijken.
Ruimschoots de tijd nemen en dat is toch iets wat niet zo snel meer gebeurd.
Vooral als er ook kinderen in het spel zijn is het verstandig om ruim de tijd te nemen om elkaar te leren kennen. want iedereen is begripvoller voor zijn eigen kind. Andermans kind begrijpen is een stuk moelijker maar ook dat kind moet wennen en de andere partner gaan acepteren.wat makkelijker gezegd is dan gedaan. |
ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben, nicky; uiteraard ken je je eigen (pleeg-)kinderen beter en langere tijd. maar als je het gedrag (zowel verbaal als non-verbaal) van een kind een beetje kunt inschatten, en de achtergronden van het kind enigzins kent, kun je als partner van vader of moeder soms meer gaan betekenen voor de kinderen dan de eigen ouder.
(en dat hoeft echt geen eeuwen te duren wanneer je de behoefte van het kind een klein beetje kunt inschatten.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 11:48
|
|
|
we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) mar608, regio 0182, 51 jaar qsjes546, regio 035, 43 jaar xabia794, regio belgie, 48 jaar tink100, regio 072, 44 jaar nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder gina238, regio 030, 47 jaar riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar tineke986, regio 072, 49 jaar mamaloe463, regio 0522, 38 jaar, met twee kinderen (4 en 14 jaar) madelief935, regio 0180, 39 jaar
harald940, regio 038, 37 jaar jan578, regio 0172, 53 jaar marsjg370, regio 0346, 44 jaar willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3) leonard480, regio 0184, 44 jaar visser278, regio 0113, 44 jaar jojada952, regio 0512, 48 jaar ludovis284, regio 0184, 55 jaar xander435 regio...., 38 jaar? mar907, regio 0596, 49 jaar
feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door; -leonard480 - - -
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 11:41
|
|
|
INGE721 schreef: | Daarom heb ik het ook over sex VOOR het huwelijk. Dat is dus met iemand met wie je wilt gaan trouwen en dus NIET de buurman of een date die je net 1 week kent. En als de basis goed is voelt het ook goed. En Nickey, als jouw man van je houdt doet hij de normale dingen bij je omdat hij jou geen pijn wil doen.... |
en wat versta je dan onder normaal? dat is nl een nogal subjectief begrip denk ik.......... wat voor de één drie bruggen te ver is, is voor de ander heel normaal, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:20
Onderwerp: tijd
|
|
|
zo, dat is inderdaad een hele mooie en diepe gedachte van de wijze vrouw, djes!!
thanks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 23:12
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
mijn mooiste moment? ik zat vanavond in de kerk, komt de overbuurman binnenstappen!!
de pastoor!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:22
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) mar608, regio 0182, 51 jaar qsjes546, regio 035, 43 jaar xabia794, regio belgie, 48 jaar tink100, regio 072, 44 jaar nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder gina238, regio 030, 47 jaar riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar tineke986, regio 072, 49 jaar mamaloe463, regio 0522, 38 jaar, met twee kinderen (4 en 14 jaar)
harald940, regio 038, 37 jaar jan578, regio 0172, 53 jaar marsjg370, regio 0346, 44 jaar willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3) leonard480, regio 0184, 44 jaar visser278, regio 0113, 44 jaar jojada952, regio 0512, 48 jaar ludovis284, regio 0184, 55 jaar xander435 regio...., 38 jaar? mar907, regio 0596, 49 jaar
feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door; -leonard480 - - - |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 27 mei 2012, 12:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 08:05
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Hallo allemaal, Ik ben nog nooit mee geweest en het lijkt me erg leuk om ook te komen met een zoontje van vier jaar en zoon van 14 jaar, kan ik nog mee?
Uhm, ik kom uit regio 0522, ik las dat Jojada nog vervoer zocht? Groetjes Marga |
ha mamaloe, leuk dat je ook mee hoopt te gaan met je jongens; ik zet je op de lijst!!
nemen jullie zelf contact op om evt vervoer te regelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:21
Onderwerp: Incest
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nou ja, dan doe jij het niet....ik denk dat je dan breder moet gaan denken dan dat je doet.....heeft niets met hokjes denken te maken Kijk de statistieken er maar op na.......ik denk ook niet bij ieder mens dat die incest pleegt maar ik ken wel de statistieken en dat is zeker wel iets om je te realiseren..... En zolang 1 op de tien kinderen nog misbruikt wordt vind ik dat een triester gegeven dan dat enkele individu...... |
je geeft mijn woorden anders weer dan ik ze schreef, willemijn. ik schrijf dat ik wat de volwassenen betreft niet in groepen 'daders" denk, maar in individuen. en als je mijn voorgaande reacties gelezen zou hebben, zou je kunnen weten dat ik zeker kinderleed niet bagatelliseer.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 25 mei 2012, 23:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zeggen er meer Hannah.....klopt, vertelden de priesters en paters van de katholieke kerk toch ook? |
en hoeveel priesters en paters hebben nooit de neiging gehad? heeeeeeel veeeeel!!
hannah.........denkt niet in groepen.........niet in hokjes........maar in individuen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:09
|
|
|
nou ik moet zeggen; ik zie mezelf nog niet direct op een kind vallen, hoor, willemijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:50
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt Hannah; als mannen zouden zien wat het teweeg brengt bij een vrouw. Zelf heb ik -in een situatie geweest- om zo'n herbeleving mee te maken. Het is een onvoorstelbare weg die moet worden afgelegd. Ik schaam me dan echt als man wat de gevolgen zijn. En dan begrijp je ook van die molensteen .... |
het mooie van dat hoofdstuk (mattheus 18) waar je naar verwijst, is dat er staat, - dat de kleintjes engelen hebben, die ALTIJD het aangezicht van de Vader in de hemelen zien. - WANT het is niet Zijn bedoeling, dat er ook maar één van die kleinen verloren gaat! - WANT de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken wat verloren was. - alzo is het niet de wil des Vaders dat er ook maar één van die kleintjes verloren gaat!!
hannah.......blij om voor sommige "kleinen" te mogen zorgen, al is het soms tijdelijk...............
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 25 mei 2012, 21:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:19
|
|
|
WILLEM618 schreef: | En hoe begrijpelijk en intriest het ook is, veel slachtoffers zien vaak zelf ook de waarde van het leven niet, en ook de sporen die het trekt blijven altijd. |
ik denk zelf dat een misbruikt kind andere normaal-waarden meekrijgt dan wenselijk, en dat dat misschien mede een oorzaak kan zijn dat een slachtoffer dader kan worden.
immers; lichaamsgrenzen worden geschonden en de persoonlijkheid en behoeften van het kind worden op die manier ondergeschikt gemaakt aan die van de (zieke) volwassene. het kind leert dus eigen behoeften te ontkennen, niet op eigen gevoel af te gaan, wordt overdonderd door ervaringen waar het bij lange na nog niet aan toe is en krijgt een verkeerd beeld mee van intermenselijke gedragspatronen.
het heeft gewoon een heel groot effect op de eigenwaarde van een kind, de vaardigheid grenzen aan te geven, en een gezonde basis op te bouwen qua identiteit. ik heb voor een misbruikt pleegkindje van twee jaar gezorgt, maar het is vreselijk om aan te zien wat de gevolgen zijn!!
de herbelevingen die het kind had waren afschuwelijk, en dat is dan alleen nog maar wat je ziet op de korte termijn..........
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 25 mei 2012, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 18:53
Onderwerp: Preek uit 5 woorden
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Het kruikje te Sarfath..Amen |
wat vond je zo byzonder aan dat kruikje dat je het zo specifiek noemt, als ik vragen mag, heide?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:06
Onderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
|
|
|
als je de ander gelukkig kunt maken, voel je jezelf toch ook happy?
op een man die de hele dag druk is om naar mijn pijpen te dansen, zou ik persoonlijk enorm afknappen! ik krijg al de rillingen als ik het me probeer voor te stellen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 13:07
Onderwerp: Gebed om liefde
|
|
|
NICKY298 schreef: | Omdat er aan een verhaal 2 kanten kunnen zitten en wij ook emoties hebben. die wij laten spreken. Interperteer je iets op een andere manier dan krijg je en ander beeld. |
ja, als je niet zeker weet of je het goed intepreteert kan het handig zijn om de boodschap die je denkt op te pikken terug te vragen of samen te vatten, nicky, dat is zo. (dus als ik je goed begrijp zeg je eigenlijk.......................)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 08:33
Onderwerp: Gebed om liefde
|
|
|
NICKY298 schreef: | Het goede denken, niks is moelijker |
waarom zou dat moeilijk zijn, dan, nicky?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 08:50
Onderwerp: Hoe verlies je 2 miljard Dollar in 10 minuten?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En welk Geluk bedoel je dan....dat is ook nog de vraag....toch???
Aards Geluk...is heel mooi...maar dat verdwijnt allemaal...das maar tijdelijk... |
de G en R staan met een hoofdletter, zeeland........... een goed verstaander..................ziet gouden appelen in zilveren schalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 08:47
|
|
|
SILVIA267 schreef: | nou ik heb daar andere gedachten over hij zei ( Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley)
maar ja jij kan daar een andere mening op na houden ik denk anders dan jij . |
mannen zijn inderdaad anders dan vrouwen; en ik denk dat ik daar eigenlijk wel blij mee ben!! - stel dat mannen en vrouwen dezelfde lichaamsbouw hadden - stel dat je als man en vrouw dezelfde sterke/minder sterke punten had - stel dat je als man en vrouw dezelfde hormonen had
wat zou het leven dan SAAAAAI zijn, nietwaar? eigenlijk ben ik wel blij met het vooruitzicht dat alles went, behalve "een vent".
(nu de jusite vent nog vinden........... )
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 23 mei 2012, 08:48
|
|
Naar boven |
|
|
|