Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 03:43
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
Gezang
gewijzigd vanwege verkeerd woord
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 2 november 2011, 09:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 00:41
|
|
|
Quote: | PIETER619: Dat we kracht krijgen om een zware last te dragen is het werk van God absoluut mee eens. Ik kan meer mensen die dat getuigen. Ik vind het daarom zo fantastisch dat Jezus ons leerde bidden "onze Vader", welke Vader zal Zijn kind niet helpen als die er om vraagt, we moeten wel heel voorzichtig zijn. God hoeft geen verantwoording aan ons af te leggen als het niet gaat zo wij willen, maar vertrouwen houden in dat Hij helpt wanner nodig. Alle goeds en sterkte ,maar vooral Gods zegen |
Helemaal mee eens! Het is Gods werk als we kracht krijgen om een zware last te dragen!
Ja, het onze Vader.
Mat 6
7 En gebruikt bij uw bidden geen omhaal van woorden, zoals de heidenen; want zij menen door hun veelheid van woorden verhoord te zullen worden. 8 Wordt hun dan niet gelijk, want [God] uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt. 9 Bidt gij dan aldus: Onze Vader die in de hemelen zijt, uw naam worde geheiligd; 10 uw Koninkrijk kome; uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde. 11 Geef ons heden ons dagelijks brood; 12 en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren; 13 en leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want Uwer is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.
Ja, wij moeten verantwoording afleggen in de 1ste plaats aan God!
Jij ook alle goeds, sterke en Gods Zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 00:05
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
PIETER649 schreef: | op de een of andere manier heb ik nu zo´n spijt dat ik dat boek genoemd heb |
Kijk je uit voor die muurtjes?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 22:34
|
|
|
Wat zeggen de vertrekkers? Een bloemlezing van reacties uit het onderzoek:
“De kloof tussen mij en de evangelische wereld was al langer groeiende. Op het intellectuele vlak ervoer ik een armoede en wantrouwen die het stellen van vragen onmogelijk maakten. Twijfel was taboe, zo niet demonisch, onzekerheid werd overschreeuwd, ontwikkelingen in de buitenwereld (filosofie, theologie, literatuur, politiek) werden genegeerd.” 40+’er, ex-baptist, nu English Reformed
“Sommige mensen waren erg in het ‘profeteren’ en durfden de meest idiote, nare en verwarde dingen over elkaar te zeggen. Achteraf denk ik wel eens: Was dat nou groepshysterie, psychose of gewoon interessantigheid?” 35+’er, tien jaar evangelisch, nu PKN
“Er werd veel over liefde gesproken, maar je kon een halfjaar ziek zijn en niet in de kerk komen zonder dat iemand naar je omkeek.” 45+’er, 25 jaar evangelisch, nu Nederlands gereformeerd
“Zoals de leiding dacht, moest jij ook denken. En vragen mochten niet gesteld worden. Het eigen denken werd ondergeschikt gemaakt aan de leider. Kritiek mocht niet, want ‘raak de gezalfde des Heren niet aan.’” 45+’er, van Vol Evangelisch, Pinkster, Rhema, Levend Evangelie, baptist, nu niets meer
“Ik was dus blij dat ik ergens achterin de PKN een stoel had. Niemand hoefde mij te zien huilen, je kon zitten, een beetje meedobberen op de bekende liturgie, niemand zat aan je, niemand moest meteen weer ‘met je bidden’.” 35+’er, tien jaar evangelische beweging, nu PKN
“Ik ben in de rust. Eigenlijk bang, als ik mijzelf weer geef, om stuk te lopen. Ik zou nu even niet weten in welke gemeente ik mij thuis kan voelen.” 50+’er, dertig jaar evangelisch
“Ik kan rechts, midden of links zijn, maar hoor wel bij die ene kerk. Ik hoef niet meer de kerk te verlaten omdat ik anders denk of ben. Binnen deze ene kerk komen al deze richtingen naar voren.” 25+’er, 16 jaar evangelisch, nu PKN
“Ik wilde niet nog langer te horen krijgen dat ik te weinig deed of te weinig radicaal was.” 35+’er, geboren en getogen in Evangelie Gemeente, nu geen gemeente meer
Alle antwoorden van dit onderzoek zijn integraal terug te lezen op:
Icchoreb.nl
Uit Ooit was ik evangelisch, EO visie Alsnog bedankt! voor de link, ik ben lang niet de enige, of een van de weinigen
(zucht van opluchting en ook blij, ben lang niet de enige
aangepast ivm taalfoutje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 2 november 2011, 02:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 22:22
|
|
|
Quote: | PIETER649: Je hebt vast wel eens gehoord van het boek "Ooit Evangelisch" |
Dank voor deze link, ben even gaan googelen, en herken alles bij beschrijvingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 22:00
|
|
|
En mijn motief met mijn postingen en onderwerpen was dus niet afbranden.
Maar waarschuwen. Want iemand die helemaal niets van het geloof af weet, niet eens weet wat kerst betekend, dan in aanraking komt met die groepen.
En wordt gehersenspoeld.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 22:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:51
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik ben het bijna helemaal met u eens, ware het niet, dat zij die overtuigt zijn van dit gebeuren, ook anderen, in weer een ander topic, ook te kort doen. En hen ook niet met rust laten, en onderling respecteren in hun beleving. En ja dan werkt het een het ander, wel in de hand, maar of dat de Christelijke eensgezindheid is, volgens mij bescheiden mening niet. |
Hoi Gerrit,
Het werkte bij mij, het niet in de hand. had dingen ook gespost, zonder dat ge.. over de doop.
Ja, ik praat nu wel alleen voor mezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben ook niet zo van de genezingsdiensten en ik heb mijn twijfel ook bij al die spontane genezingen(ik heb ook nog nooit iets meegemaakt wat niet te verklaren was) maar ik vind wel dat als mensen dat serieus zo beleven wie zijn wij dan om het onderuit te halen....en dat zie ik jou nu toch wel doen.......jammer, wat voor een ander heel waardevol is moet je ook wel 'heel'laten en dat kan ook zonder allemaal kommer en kwel over die diensten hier te spuien...... Jij hebt er nare ervaringen mee, dat is duidelijk maar er staan daar tegenover mensen die met volle overtuiging daarin geloven en dat ook zo ervaren hebben.....Voor hun is dat min of meer heilig...... We kunnen elkaar daar toch wel in tegemoet komen? |
Hoi Willemijn,
Als het iets zo onschuldigs is als kinderdoop met als antwoord de belijdenis als kind op latere leeftijd, of het kind opdragen, en dan als antwoord de volwassendoop, Ja, dán heb je gelijk. Want het gaat om de intentie waarmee de kinderen, en vervolgens de ouders het doen. En God ziet het hart aan van die ouders.
Deze 'genezingsdiensten' waar wordt gezegd dat iedereen kan genezen als je maar genoeg geloof hebt, zijn ronduit schadelijk, voor degenen die niet genezen. en met een schuldgevoel naar huis gaan, als ze niet genezen zijn. Omdat hun is verteld, en ze geloven dat ook, dat hun geloof Niet groot genoeg was.
Het lijkt alsof iedereen dat heel serieus beleefd, maar er is veel 'kopieer gedrag' bij. Op je gevoel en verstand afgaan wordt ontmoedigd in die groepen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 13:52
|
|
|
Quote: | CHATULIEM619 schreef: Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dit onderwerp verzandt echter in een grote litanie tegen de evangelische gemeentes. En de voorbeelden die aangehaald worden zijn uit een ver verleden, dus echt niet actueel. |
De voorbeelden zijn niet uit 'een ver verleden'.
Ze zijn gewoon van enkele jaren geleden. En artikelen van 2010 en 2011.
En dan ga jij zeggen dat er dingen worden uitvergroot...
Waarom zou ik de waarheid niet mogen zien..
Ik heb gewerkt in de ggz, heb daar voorbeelden gezien van doorgedraaide mensen door onder andere ook genezingsdiensten. Ja, als vrijwilliger, maar dan zie en hoor je veel.
En dit is niet gericht als kruistocht tegen de evangelischen, dat je dat al denkt.....of een andere groep. Ik weet niet eens hoe die mensen zich noemen.
Ik hanteer trouwens nagenoeg nooit de term 'evangelischen'.
En nu ga ik iets doen, er moet hier ook nog gewerkt worden.
En ik heb hier deze week ook al uren opgezeten voor het goede doel ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 13:16
|
|
|
Ja, want ongelovigen kijken daar gelijk doorheen, door die poppenkast.
Die zijn nog niet gehersenspoelt.
Kijk maar naar die film van geenstijl over die genezingstent in Breda.
De 'genezing' van die man met ms, die uit zijn rolstoel werd getrokken zodat ie even rechtop kon staan. Die 'genezing' werd op verzoek van geenstijl nog eventjes overgedaan. Omdat ze toen dat gebeurde zogenaamd niet hadden gedraaid. Om te kijken hoe de pr machine werkt van die genezingstent.
Dát vind ik, geen stijl.
Nog even de link erbij. een verslag van een genezingsdienst, brainwashing en de pr, Klik hier
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 13:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:40
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Je kunt je posting ook wijzigen, Shanita. Dan hou je het bij 1 reactie, dat maakt het iets overzichtelijker. Is maar een tip. |
Goed idee Maryan, ik heb het gedaan ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:45
|
|
|
PIETER619 schreef: | Gelukkig dat je nu wel op de goede Weg zit. Als men begint dat je zonden te veel zijnen wat je geeft moet knisperen, zijn het nog ergere figuren als Simon de genezer in Handelingen 8. |
Dat bedoel ik.
Quote: | Jezus heeft duidelijke instructies en de Heilige geest gegeven, om te doen wat Hij verlangd van ons. Hij gaf onder andere ook opdracht om te genezen. Ik denk dat het zo moest als de dat Petrus deed bij de Tempelpoort niets vragend maar juist gevend, vooral ook voor hen die niets hebben. |
Ik denk dat die opdracht voor de apostelen was, dat was toen. Jezus liep ook over het water, dat zie je ook niet meer.
Artsen kunnen genezen, lang niet altijd, maar het gebeurd vaak. God heeft artsen gegeven.
Genezing in tenten en zalen met handoplegging, geloof ik niet, zie mijn vorige postings.
God geeft wel kracht om een ziekte te dragen.
Fijne nacht!
nb: dit is mijn mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Shanita, wil je je aub bij het onderwerp houden. We hoeven niet alles erbij te slepen he.... |
Ik blijf bij het onderwerp nml oplichting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:36
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kun je die 4 antwoorden niet in1x plaatsen Shanita??? |
Omdat ik elke keer dacht van o ja dit nog en o ja dat ook nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:33
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Nee, Shanita die leest niet wat er staat ...
Juist omdat ze de wet van nature naleven, weten ze wat goed en kwaad is ... en dit wetende zal die wet hun veroordelen ... niet tot behoudenis zijn ... Want niet één mens heeft zich aan de wet kunnen houden, daarvoor is Jezus naar deze aarde gekomen ... om de wet te volbrengen.
Romeinen 5:12 Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd. 13 Er was al zonde in de wereld voordat de wet er was; alleen, zonder wet wordt er van de zonde geen rekening bijgehouden.
Galaten 2:15 Hoewel wij Joden van geboorte zijn en geen zondaars uit andere volken, 16 weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven. 17 En in ons streven om door Christus rechtvaardig te worden, blijkt dat wijzelf ook zondaars zijn. Betekent dit dat Christus dus in dienst staat van de zonde? Natuurlijk niet. 18 Maar wanneer ik weer aanneem wat ik had verworpen, maak ik van mezelf opnieuw een overtreder. 19 Want ik ben gestorven door de wet en leef niet langer voor de wet, maar voor God. Met Christus ben ik gekruisigd: 20 ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij. Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven. 21 Ik verwerp Gods genade niet; als we door de wet rechtvaardig zouden kunnen worden, zou Christus voor niets gestorven zijn.
.. |
Ik ga hier later op in. Nu ga ik het een en ander doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:29
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:27
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:20
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:17
|
|
|
CROSSROAD: dan kun je dus je hetze, tegen je broeders en zusters, die anders denken en omgaan met hun geloof, laten varen. Ja misschien kun je ze ook eens liefdevol benaderen ... Engeltje smiley
Ik heb tegen niemand een hetze.
CROSSROAD: Ja misschien kun je ze ook eens liefdevol benaderen
Ik kan wel mezelf corrigeren.
Maar ik ga niet lopen slijmen
CROSSROAD: Je hebt, volgens je eigen zeggen, een universitaire opleiding, waar was dan je realiteitszin ...
Mijn opleidingen hebben daar niets mee te maken.
CROSSROAD:En kom nu niet met de smoes "ik was nog maar pas bekeerd en wist het niet" ... Je gaat daar heen, waar jij je op dat moment thuis voelt ...
Dat is geen smoes, maar de waarheid.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:37
|
|
|
Quote: | CROSSROAD: Je geloof is nu, nu je naar de traditionele kerken gaat, groot genoeg en er is zeker geen zonde meer in je leven ?? Dan nogmaals gefeliciteerd, want je genezing is nu natuurlijk een feit ... !!! |
Dat geloof van mij is standvastig. Groter kan eigenlijk niet. En er is ook geen bewuste zonde in mijn leven. En mijn genezingen zijn een feit.
Dank voor de felicitaties!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:52
|
|
|
Quote: | CROSSROAD: Je schrijft leugens Shanita |
Niet:
Romeinen 2:12-16
Allen die gezondigd hebben zonder de wet te kennen, zullen ook zonder de wet verloren gaan; en allen die gezondigd hebben terwijl ze de wet wel kennen, zullen door de wet worden veroordeeld. 13 Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.
Die heidenen waar Paulus het over heeft, die leven de wet van nature na, dát staat er. Er staat niet 'als' maar 'wanneer'. Zie vetgedrukte tekst.
Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. En dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.
Met andere woorden, het betreft hier heidenen, ongelovigen dus, die de wet van nature naleven. En of ze schuldig zijn, of vrijgepleit zijn, dat doen zijzelf met hun gedachten, hun geweten bevestigd dit. En dit zal blijken op de dag des oordeels.
En wat zal er dan blijken?: of de heidenen schuldig zijn wanneer hun geweten dit bevestigd omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen. Óf dat ze vrijgepleit zijn wanneer hun geweten dit bevestigt omdat ze zich met hun gedachten vrijpleiten. Op de dag des oordeels. Omdat ze de wet van nature naleven(14b), en ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat.(15a)
Shanita, die léést wát er staat.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 31 oktober 2011, 16:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:38
|
|
|
Quote: | ERIKA schreef: Waarom laten we elkaar daarin niet in de waarde?? Steeds maar weer dat hakken van de kinderdoop is geen erkende doop laten we daar mee stoppen mensen! Respecteer elkaar! Het is al erg genoeg dat er zoveel stromingen zijn, heeft de Heere daarom gevraagt? Zijn we niet allen een??Een in Christus en geloven we niet allen in 1 en dezelfde God?? Wat Hij vraagt is om Hem te volgen en niet om ruzie te maken of discussies te voeren welke kerk de beste is of welke doop! Laten we dankbaar zijn dat we christen mogen en kunnen zijn zonder vervolgt te worden! |
Quote: | Waarom laten we elkaar daarin niet in de waarde?? Steeds maar weer dat hakken van de kinderdoop is geen erkende doop laten we daar mee stoppen mensen! Respecteer elkaar! |
Hier sta ik helemaal, 100% achter! Het gaat om de intentie en de gesteldheid van het hart. God ziet het hart aan.
En doordat gehakketak worden gedachten ook van goede en belangrijke zaken die er wél toe doen afgeleid.
Bijvoorbeeld hoe mooi en belangrijk het geloof is.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 31 oktober 2011, 15:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:22
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Volgens mij wordt het nog wel wat met die twee |
Hoi,
Het gaat me om de Waarheid. Ik durf niet eens te zeggen dat ik christelijk ben tegen iemand. Ik zeg altijd gelovig, en dan ook nog uitleggen van niet als die en die groepen...Anders heb ik gelijk al een stempel...en kan ik meteen stoppen...
Ik wist nog, eerst, kon je dit soort dingen eigenlijk niet eens zeggen, want 'dat was geen getuigenis'.....En daar deed ik nog aan mee ook....
Nee, het is een 'getuigenis' als sommigen alles onder het vloerkleed vegen, en 'men' er via de media of andere wegen achter komt....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 31 oktober 2011, 15:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:49
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, natuurlijk. Het gaat om de verlossing, niet om de genezing. En ik geloof best wel dat er nu en dan es iemand geneest, bij die handopleggende gebedsgenezers, maar dat gebeurd normaal ook. Het gaat erom dat God kracht en geloof geeft om met die ziekte om te gaan en het te dragen.
Ik ben ook gelovig. Ik ben, zonder tussenkomst van iemand die zijn hand(en) op me legt, genezen van 2 dingen. En ik weet dat mensen voor mij bidden, zowel in real live als hier. en ik doe dat andersom ook.
Trouwens, vond dat altijd erg ongemakkelijk, zo'n vreemde, die je aanraakt...en dan van 'ik gebied je dit lichaam te verlaten'....en dat soort uitspraken...
Maar ik werd vroeger beticht, toen ik niet genas bij die 'gebedsgenezers' dat er wel zonde in mijn leven moet zijn, en mijn geloof niet groot genoeg is. Nou als je dan zoals ik deed, heel netjes leefde, het geloof heel serieus nam, ja, dan word je nog zieker van die uitspraken. en je gaat twijfelen aan jeZelf. Je krijgt ook een vals schuldgevoel over vermeende zonde in je leven en omdat je denkt dat je geloof niet groot genoeg is.
En dan heb ik het nog niet over de grote hoeveel geld die ik heb gegeven aan donaties, boeken, video's, cd's, collectes etc. En ik héb veel gegeven, want ik hád toen veel geld....
Want, wat er in de Berea Gemeente in Amsterdam, waar ik overigens ook issues mee heb gehad. Indirect. wat mij erg veel schade heeft toegebracht, achteraf gezien. maar dat niet vertel. daar hebben ze het over dat 'het' moet knisperen' en niet rinkelen' voor de collecte. Die kreet ken ik van andere s, eh gemeentes.
En zo'n verhaal wat je schrijft, geloof ik wel hoor.
Maar hoe het gebracht wordt door die gasten zo van 'gebedsgenezingen' dan en dan daar en daar!
Ze doen net alsof er uitverkoop is in de Beijenkorf...
Zag ik dat maar jaren geleden....Maar ja, nu kan ik weer waarschuwen.
Mzzl! |
Kijk, ik heb wel eens het een en ander verteld. Ik heb een grenz daarin.
Kijk, zo'n groep als Berea, had (hoe 't er nu is weet ik niet) er veel belang bij, dat er zoveel mogelijk 'leden' zijn die geld afdragen; 10den, en collectes erbij. En dan hoef je geen psycholoog te zijn, om te bedenken dat 'ze' dingen anders doen en zeggen om dat zo te houden; leden die vette 10den en collectes geven. Denk ik.
En dat kan van alles zijn, wat ze doen en zeggen, áls de leden maar blijven komen en dus de bronnen van inkomsten verzekerd zijn. Met geld en inkomsten als motief, zeggen leidinggevenden van een gemeente hele andere dingen, dan bij een gemeente, waar geld geen rol speelt, zeg maar.
Kijk, en bij een auto-dealer wéét je dat. Ik bedoel niet dat een auto dealer liegt, natuurlijk niet. Maar ja, hij wil verkopen. dus als de klant rood een mooie kleur vindt. en er staat nog één rode... in de zaak die de klant meteen wil kopen, dan gaat die autodealer niet zeggen van dat hij dat geen mooie kleur vindt, want hij wil dat die auto verkocht wordt. Even héél simpel.
Maar bij een gemeente/kerk verwacht iemand dat niet. Iemand verwacht eerlijkheid. en geen antwoord, wat feitelijk niet zo is, maar is gegeven met als motief dat degene blijft komen in die gemeente.
Nou, daar kan iemand direct, of indirect schade van oplopen. Van zulk gedrag van de leidinggevenden naar de leden/een lid toe. Dingen die zo'n leidinggevende zegt bijvoorbeeld. Hij zou wel zeggen wat bijbels verantwoord is, alléén als dat ervoor zou zorgen dat zo'n lid blijft komen. Moet de leidinggevenden zeggen wat echt niet bijbels verantwoord is, derhalve er voor te zorgen dat iemand lid blijft dan doet hij dat als het motief geld is. En er dus inkomsten blijven komen.
Want die 10den+collecte is een leuke melkkoe. Het staat ook ergens in de bijbel dat we dat moeten betalen, die 10%. Maar omdat we tegenwoordig belasting betalen, en er belasting van ons inkomen wordt ingehouden, is dat erbij berekend. Vandaar dat het in traditionele kerken 1% en nog wat is.
In ieder geval, in een gemeente/kerk gedrag vertonen en dingen zeggen met als enige doel inkomsten verkrijgen, dat kan schade geven bij mensen die pas gelovig zijn, niet gelovig zijn opgevoed, niets van het geloof afweten en niet eens wisten wat kerst nu eigenlijk betekende.
En ook indirect, bij de betrokkene(n) van zo iemand.
En hier laat ik heb bij. ik heb grenzen. en het heeft geen enkele meerwaarde als ik nu ga uitleggen, op wat voor een wijze ik ervan de dupe was...
Trouwens, je kan makkelijk zelf dingen bedenken, die zouden kunnen onstaan, daardoor. Denk ik.
Het gaat er in de 1ste plaats om, dat het oplichting is.
En dit geval had toevallig 2vandaag gehaald, 6 jaar geleden.
Ik ken ook een geval, van een leidinggevende die er met al het geld van de gehele groep vandoor ging, met zijn gezin, naar het buitenland. Dat was een bedrag met 6 nullen. Maar ja, niet alles haalt het nieuws.
Wat denk je dan van mensen die járen ontzettend veel geld hadden gegeven, veel meer dan de 'verplichte' tienden.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 31 oktober 2011, 15:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat heeft Berea nu te maken met genezingsdiensten? Je haalt er wel een heleboel bij, wat helemaal niets met het onderwerp te maken heeft. De vraag was is gebedsgenezing nog van deze tijd? De vraag was niet, hoe corrupt is men bezig in deze wereld. En als je niet wilt geloven dat je gevormd bent door je verleden haal dan niet voortdurend je eigen ervaringen erbij. |
Onderwerp heet: Gebedsgenezing zin of onzin?
Het gaat hier over gebedsgenezing, ik reageer op Pieter619.
Met mijn verleden bedoel ik niet mijn volwassen tijd.
Fijne Dag!
NB: Berea ken ik van Amsterdam, toevallig he? En kwam toevallig de link tegen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 31 oktober 2011, 11:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 08:29
|
|
|
PIETER619 schreef: | Dat is jammer, want ik ben er van overtuigd dat God geneest , maar wel onder de juiste voorwaarden. Ik heb een keer een documentaire gezien naar ik meen bij de EO over mensen die door gebedsgenezing genezen werden. Deze mensen waren niet bij Jan Zijlstra geweest maar ergens anders oa naar ds Holder in de Levende Steen gemeente.
Er was een man die niet gelovig was en voor de zoveelste keer naar het ziekenhuis moest voor een operatie (hij liep achter en rollator en naar ik meen het aan zijn rug en ook zwaar nekletsel) hij werd uitgenodigd door een kamer genoot om eens mee te gaan ergens naar toe, het bleek een gebedsgenezingdienst, waar hij dus genezen vandaan is gekomen. Hij liep God prijzend met de reporter zonder rollator over straat, Hij kom alles weer zei hij. Er was nog iemand die ook “ongeneselijk was en zo is genezen maar dat weet ik niet meer precies wat dat was.
Zoals ik al zei men behoort het zo te doen als God het wil, niet uit eigen belang wat sommige “gebedsgenezers” wel doen. Ik ben en blijf er van overtuigd dat God wil helpen, soms niet zo wij het willen.
Ik heb vroeger stiekem (toen ik niet meer in de kerk kwam en wel in de kroeg, dus eigenlijk hypocriet) wel gebeden om genezing voor mijn vader die stervende was door kanker. Waarom is dat hypocriet?
Na wat hij allemaal heeft meegemaakt in zijn leven had hij het verdient om een nieuw lichaam van de Heer te krijgen, dus is hij op ander wijze genezen dan ik wilde, althans zo heb ik dat gezien.
Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met wat wij willen, God wil helpen maar wel zo dat Zijn wil geschiede |
Ja, natuurlijk. Het gaat om de verlossing, niet om de genezing. En ik geloof best wel dat er nu en dan es iemand geneest, bij die handopleggende gebedsgenezers, maar dat gebeurd normaal ook. Het gaat erom dat God kracht en geloof geeft om met die ziekte om te gaan en het te dragen.
Ik ben ook gelovig. Ik ben, zonder tussenkomst van iemand die zijn hand(en) op me legt, genezen van 2 dingen. En ik weet dat mensen voor mij bidden, zowel in real live als hier. en ik doe dat andersom ook.
Trouwens, vond dat altijd erg ongemakkelijk, zo'n vreemde, die je aanraakt...en dan van 'ik gebied je dit lichaam te verlaten'....en dat soort uitspraken...
Maar ik werd vroeger beticht, toen ik niet genas bij die 'gebedsgenezers' dat er wel zonde in mijn leven moet zijn, en mijn geloof niet groot genoeg is. Nou als je dan zoals ik deed, heel netjes leefde, het geloof heel serieus nam, ja, dan word je nog zieker van die uitspraken. en je gaat twijfelen aan jeZelf. Je krijgt ook een vals schuldgevoel over vermeende zonde in je leven en omdat je denkt dat je geloof niet groot genoeg is.
En dan heb ik het nog niet over de grote hoeveel geld die ik heb gegeven aan donaties, boeken, video's, cd's, collectes etc. En ik héb veel gegeven, want ik hád toen veel geld....
Want, wat er in de Berea Gemeente in Amsterdam, waar ik overigens ook issues mee heb gehad. Indirect. wat mij erg veel schade heeft toegebracht, achteraf gezien. maar dat niet vertel. daar hebben ze het over dat 'het' moet knisperen' en niet rinkelen' voor de collecte. Die kreet ken ik van andere s, eh gemeentes.
En zo'n verhaal wat je schrijft, geloof ik wel hoor.
Maar hoe het gebracht wordt door die gasten zo van 'gebedsgenezingen' dan en dan daar en daar!
Ze doen net alsof er uitverkoop is in de Beijenkorf...
Zag ik dat maar jaren geleden....Maar ja, nu kan ik weer waarschuwen.
Mzzl!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 31 oktober 2011, 13:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 02:29
|
|
|
Als je zeker bent van jezelf, kan men branden wat ie wil.
Ik voel me in de z.. gezet, heb dat jaren gelooft, video's boeken gekocht, etc.
Maar dat is nu voorbij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 00:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Geloofwaardigheid is nooit een probleem in zo'n geval. Je weet dat als je iets wilt doen voor de Heer, dat er altijd mensen zijn die je zo snel mogelijk willen afbranden. Als je niet tegen kritiek kunt, kun je ook niet staande blijven. |
Ik brand niemand af. Ik zie de Waarheid. en de Waarheid maakt vrij.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|