Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 16:21
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARRY942 schreef: | Mijn slechtste moment vandaag was toen de pakket-dienst kwam met mijn nieuwe KPN TV-internet-en bellen doos... Aaaaal die kabeltjes, stekkertjes en apparaatjes...dat moet ik morgen aan gaan sluiten...ik zie door de bomen het bos - eh....door de bos kabels de stekkers nie meer..dat wordt tobbbbeeeee Had ik nou toch maar voor electricien gestudeerd.... |
Nou ja, je kan ook zo denken, met logisch nadenken en rustig nadenken kom je er ook uit. Dat is mij ook een keer gelukt met zoiets dergelijks.
Succes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:58
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Of gewoon doorzetten en doen wat je moet doen. Je hebt nog genoeg tijd over om op te ruimen, dan heb je vanavond een extra tevreden gevoel |
Dank je!
Ik heb 't een en ander uitgesteld(van uitstel komt geen afstel), ja, ik kan, nu ff op dit moment, een periode geen stress hebben, da's tijdelijk. dus ff weg iets ophalen, en huis opruimen rustig hele dag en avond tijd voor. Morgenochtend komt mijn ene vriend voor naar die verzekering, en naar de ander ga ik zondag :)
Klopt, als je hebt opgeruimd heb je een tevreden gevoel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 09:54
|
|
|
De oplossing.
Gewoon; de ene afzeggen, ander komt pas half 10.
Hoef ik enkelt effe op en neer het stadje in iets ophalen.
Ja, als iets niet kan, kan iets niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 08:22
|
|
|
Nou, deze dag voelt als een groot slecht moment.
Eeerst die wekker natuurlijk, net als ik net lekker lig te slapen en te dromen.
Medicijnen innemen(ook altijd zo'n hekel aan).
Nou, en dan mijn huis opruimen. De ene keer ben ik heel erg netjes. De andere keer, laat ik werkelijk alles achter me liggen, en dan is het na een week of 2,3 zo'n puinhoop. Tussendoor, strakjes even naar de supermarkt wat eten halen voor als ik ineens honger krijg.
En dan heb ik rond 12 uur alweer een afspraak met een vriend. Dus heb ik maar een paar uur om hier de puinhoop op te ruimen. Want vanavond komt een andere vriend bij mij, uit een ander deel van nederland, dus ja, wil ik het hier enigzins opgeruimt hebben.
Dat die vriend komt vanavond, zit zo, die gaat morgenochtendvroeg(dus wéér vroeg opstaan) mee, naar een instantie, waar ik uit gezet ben, door hun schuld, omdat zij zijn vergeten een nota te sturen.(verzekering). Ze hebben telefonisch wel toegezegd dat ze die fout hebben gemaakt en een aantekening gemaakt, dus ik kan gewoon het een en ander doen. Maar ja, wil het even zwart op wit. En die vriend van mij die vanavond komt(mag hopen dat ie pas rond half 10 komt en niet al om half zeven. Dan heb ik meer tijd om hier op te ruimen. Nou die vriend die komt, kan goed praten want die heeft jaren dingen telefonisch lopen verkopen enzo, dus vandaar dat hij meewil. Dat vind ik ook heel aardig!
Die andere vriend, ja, daar ga ik even mijn fiets halen, en blijf ik eventjes. die heeft namelijk vrij vandaag. Ja, ik moet daar in de buurt iets ophalen vandaar.
Nu ik dit allemaal zo eventjes opschrijf, valt het, eigenlijk allemaal best wel mee!
Dat is ook de functie he, van het een en ander opschrijven. Zeker als je weet dat een enkeling het ook nog leest.
Bedankt!
nb: ik ga vast als eerste even naar de supermarkt. Ben ik er gelijk uit. (ijskoud buiten). en in plaatst van met lekker dingen te eten programma gemist kijken, mag ik gaan opruimen.
Het valt niet helemaal mee. En anders laat ik het zo. Ga ik vanavond pas opruimen als mijn ene vriend er is. als hij aan het internetten is, dát kan ook nog.
Kijk, dát kan ook nog. Dat ik alleen even het hoognodige doe, de rest vanavond.
Zo krijg je ook nog goede ideeen als je iets opschrijft.
En het ergste is, dat ik half loop te slapen, zo voelt het, en dat het er niet beter op wordt, als zo mijn medicijnen gaan werken. (bijwerkingen). Heb hier de kachel uit uitgedaan(was hier ongeveer 30 graden), en het raam open.
Wat wel positief is, met die vriend die vanavond komt, het ik wel goede dingen besproken, voor in de toekomst. Ja, niet die van ons natuurlijk, die van mij.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 30 november 2011, 08:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 17:15
Onderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
|
|
|
Ik hou 't ff kort.
Ben zelf 2x getrouwd geweest.
Eeerste keer, voor de kerk, was net gelovig.
4 en 1/5 jaar geduurd. Beeindigt van mijn kant: was teveel in de war, daardoor agressief.
Had recht op een hoop alimentatie en de helft van dingen. Heb daar geen gebruik van gemaakt, nam alleen de auto. Die ik al na 2 jaar weg kon doen, want ik had ook geen alimentatie genomen. Advocaat zei nog van mevrouw maar daar heeft u wel recht op. Maar omdat ik hem verdriet deed, wou ik niet als trap na een hoop alimentatie hebben, zodat zijn kans met een ander verkleint zou worden voor hem. Door problemen die ík had.... Daar had ik een paar jaar later wel spijt van. Van dat ik geen alimentatie wou.
Nu, jaren later en wijzer.
Ik zal nooit na anderhalve maand gaan trouwen.
En ik zal zeker op huwelijkse voorwaarden gaan.
Want ik had een jaar geleden ook een relatie, verliefd dat ik was, als men daar niet letterlijk een stok voor had gestoken, zat ik nu in een scheiding of ik was al gescheiden.
En ik heb meerdere relaties gehad. Zoveel dat mijn vriendenkring zo'n beetje uit exen bestaat.
Want liefde alleen is niet genoeg.
Je kan nog zoveel irritaties tegenkomen.
Ik weet, deze reactie van mij, kan reacties oproepen, kan, hoeft niet.
Maar toch, als ik deze reactie niet had gegeven had ik me niet oke gevoeld erover. en dan met name over huwelijkse voorwaarden, van wel doen, en anderhalve maand lijkt mij echt te weinig.
Verder tot laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik lees vrijwel alleen maar low-niveau geblaat op het forum op dit moment.......
. |
Ja, je kan mij ook wel bedoelen
Heb 't ff een beetje moeilijk, zie beren, terwijl er eigenlijk niets aan de hand is. Daarom heb ik laatste 2 dagen nauwelijks gerageerd, en ben ik van plan even in te binden voorlopig, tot me beter voel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 07:20
Onderwerp: Zingen in de kerk.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vandaag weer hetzelfde meegemaakt, maar nu in een andere gemeente. De zangleider vergat voor het gemak maar te bidden voor de dienst, kwam daar halverwege de dienst achter. En hij zong liederen waarvan de gemeente de helft maar mee kon zingen.....Ik baal van die egotripperij, en wat ik erger vind, is dat ik een van de weinige ben die het merkt. |
Ja, dat denk je dan he, dat je de enige bent die dingen merkt.
Als je dan wat mensen leert kennen, en je raakt er vertrouwelijk mee aan de praat kom je erachter dat heel veel mensen zo denken.
Is mijn ervaring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 07:18
Onderwerp: Zingen in de kerk.
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Misschien is men snel bang als men zich houd aan bepaald aantal liederen, dat er sleur in komt, om dan maar nieuwe onberkende liederen te gaan zingen. En da krijg je inderdaad het effect als men onbekende liederen gaat zingen dat de halve gemeente gaat zwijgen. |
foutje. ik had mijn bericht voor Chatuliem onder jou bericht gezet.
Mijn excuses.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 28 november 2011, 07:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 06:35
Onderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
|
|
|
Weet je wat mij nou opvalt? Nou, dat die diagnoses van de psychiatrie zó ontzettend op elkaar lijken. Bij elke aandoening, als je dan over een andere aandoening leest, kom je weer best veel dingen tegen die je herkent bij die andere aandoening.
Ja, oke, alleen schizofrenie met zijn psychoses, en depressie, ja dat zie je wel duidelijk, maar ja, die zijn ook als enigen duidelijk te onderscheiden een psychose en een depressie. en daar zijn God zij dank medicijnen voor. alleen de medicijnen tegen schizofrenie met psychoses helpen wel altijd, en de medicijnen tegen depressie niet.
Dat aandoeningen zoveel op elkaar lijken is ook het kernprobleem van de psychatrie
Ja, want hoe kan het dan, ik zal even een voorbeeld geven, dat ik iemand ken van jaren geleden(niet van hier hoor!), die als ik zo lees, én de borderline- én de narcistische stroornis heeft. Zelfs ook al als schizofreen is gediagnosteerd.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 28 november 2011, 06:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 06:08
|
|
|
INKA401 schreef: | hoi allemaal
ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ... maar om bij het onderwerp te blijven ... ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch? ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten
groetjes inka |
Wat leuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 15:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat de meesten hier toch een fijn begin hadden. Dat dat uiteindelijk niet werkte wil niet zeggen dat je huwelijk altijd slecht geweest is. Het mijne tenminste niet. Maar met een tweede huwelijk ben je een fase verder. Veel mensen hebben al een huis, kinderen, kerk, baan...een heleboel dingen die je samen niet beleefd hebt. En die verbondenheid is daarom veel minder, omdat er al zoveel bereikt is. Het is geen materialistische instelling, meer een praktische. |
Hai Chatuliem,
Ik voel wel aan wat jij bedoeld.
Als je elkaar kent van tussen de 14 en 18 jaar. en je hebt dan verkering, gaat trouwen, werkt beide een tijdje, dan na een paar jaar enkele kinderen, en je bent op een gegeven moment zo tussen de 35 en 55 zeg maar. Ik ken iemand, haar leven is zo gegaan en nog steeds, ze was 14 toen ze hem leerde kennen en nu is zij 46...kan je nagaan, wat een tijd! Twéé en dertig jaar samen!! en dan nog pas 46 jaar. Haar man is 49.
Ja, als dat dan een goed huwelijk/relatie is, ja, dan heb je wel zo een goed fundament, dat kan niet meer stuk. je bent samen ouder geworden. Je kent elkaar van toen je kind was, en al die tijd heb je elkaar zien groeien zeg maar. Deze dingen komen voor.
Dat schrijf jij ook, heel veel dingen heb je samen niet beleefd, huis, kinderen, baan, en de kerk voor als je gelovig bent. En daarom is de verbondenheid ook veel minder als je al die dingen en nog veel meer wel samen hebt meegemaakt....
Dat is eigenlijk ook logisch.
Conclusie: het is veel moeilijker, denk ik, om op latere leeftijd, iets te beginnen en op te bouwen.
Wat ik geleerd heb. Ik zal niet bij een 2de date, zomaar, uit verliefdheid, daar eventjes gaan slapen, enkele dagen per week wonen meteen. Die fout heb ik gemaakt, terwijl ik er juist van overtuigd was dat ík die fout nooit zal maken. Maar ja, ver weg wonen van elkaar speelde mee. En ook angst dat hij naar zijn ex zou gaan als ik er niet was en andersom.
Ik vind, en dat is mijn mening, dat 'je' iets moet opbouwen, normaal.
Eerst vrienden, dan pas een relatie. Kan ook zijn dát het gewoon vrienden blijft. zoiets moet groeien. daar gaat minstens een maand of drie overheen. Elkaar eerst normaal leren kennen. duurt nu eenmaal minstens drie maanden, het kan zelfs anderhalf jaar duren. en dan hoef je, tot die tijd, nog helemaal niet zeker te weten of je nu iets met diegene wil.
Hardlopers zijn doodlopers, ja die zin begrijp ik nu beter, nu ik het neerschrijf.
En er zijn zoveel boeken, ook bij CM, die over single zijn gaan. Je kan ook heel gelukkig zijn als je alleen bent, daar gaan veel van die boeken ook over. en dat is ook zo, mijns inziens. En ik denk ook, pas als je hebt geleerd om alleen een gelukkig en bevredigend leven te leiden, pas dan is het verantwoord, om een relatie met een ander te beginnen. Is mijn mening.
Dus ook, wat ik hiervoor las, als je een relatie neemt, opdat je niet alleen bent, een heel verkeerd motief. zoals er zoveel verkeerde motieven zijn. En iemand kan ook meerdere verkeerde motieven hebben.
Dus ja, nu kijk ik uit, en ben veel bewuster.
Dit was niet helemaal naar jou persoonlijk hoor, Chatuliem. Gedeeltes gewoon ook in het algemeen.
Dit zijn ook mijn gedachten en mijn meningen, die van iemand anders kunnen heel anders zijn, prima voor mij. Dat kan voor mij naast elkaar bestaan.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 27 november 2011, 16:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 14:44
|
|
|
LEANNE226 schreef: | En wat houden dan die relaties in?Zijn dat verliefdheden?Verwachtingen?Leuke omgang met elkaar?Kan toch geen liefde zijn lijkt me?
Ik ben er gewoon benieuwd naar hoe anderen dat zien. |
Kijk, van een minimum uitkering kan je heel goed rondkomen en sparen, in je eentje.(Met (kleinere) kinderen is het wel moeilijk, die willen merkdingen etc.) en dan nog krijgen veel mensen dat voor elkaar met kinderen hoor.
Ik heb het hier dus alleen over mensen die een uitkering hebben en alleen zijn. Nou, je kan idd niet op vakantie en ook geen auto. Ook niet een van beide.
Maar je kan wel een leuk appartementje huren. Krijg je inrichtingsgeld van de SD. Je kan, als je een beetje oplet, gewoon leven de hele maand, dan hou je én nog iets over' en je kan ook nog sparen.
Dus die auto, kán er wel komen, dan moet je gewoon even minstens 2 jaar flink doorsparen. Maar, het kán dus wel, binnen afzienbare tijd.
Ach, en vakantie...je hebt het hele jaar al vrij ;) woon je dan ook nog eens in een mooie stad, met veel natuur ernaast......:)
Weet je wat een luxe dat is, die vrije tijd? tuurlijk, iedereen wil liever werken, ga ik vanuit. Maar ja, als je dan toch het hele jaar vrij bent, omdat werk geen optie is, dan kan dat echt wel een luxe zijn. Als je andere hoort van @#$, morgen weer werken, en ze zijn net pas een paar uur vrij van hun werk, als je dicht naast zo iemand leeft, en het is een van je vrienden, nou, dán pas besef je het.
Dit alles wat ik hier schrijf is heb ik gehoord van een hele goede vriend(in).
[i]Het belangrijkste wat ik schreef, om de vragen te beantwoorden is, dat je makkelijk rond kan komen van een minimum uitkering als je alleen bent.
Dat weet ík. Dat weet iemand anders met een uitkering, maar, dat weten mensen die werken niet....Veel van die mensen denken, ook door de media, dat 'je' van een uitkering nauwelijks kan rondkomen. Ja, dát zijn de mensen met nog eens torenhoge schulden erbij, die naar voedselbanken gaan. Ik praat nu wel over mensen zonder thuiswonende (minderjarige) kinderen.
Een normale uitkeringstrekker komt die voedselbank niet eens in. die heeft daar veel te veel netto inkomen voor, na aftrek van alle vaste lasten.
Maar goed, dat weten veel mensen die werken niet. dus, die komen een hele leuke man/vrouw tegen op een datingsite. dit is een voorbeeld nu wat ik geef hoor. Nou, die komen dus een leuke man/vrouw tegen op een datingsite. die vrijwilligerswerk doet voor de een of andere christelijke stichting. Met andere woorden, hij/zij doet werk ook nog eens voor de Here. Zo wordt dat genoemd in bepaalde kringen. als je vrijwilligerswerk doet voor een christelijke instelling.
Nou, wat kan er gebeuren, als zo iemand verschillende relaties, vrienden/vriendinnnen heeft door het hele land? Ten eerste, degene hoeft niet bang te zijn, dat de ene hem/haar tegen komt met een ander. Zeker als iemand voor dat vrijwilligerswerk in het hele land moet zijn, dan weer hier, dan weer daar. Op onregelmatige tijden en dagen.
Hij/zij krijgt waardering, doet werk voor de Here, terwijl hij/zij 'slechts' een uitkering heeft. Dusz, als hij/zij eventjes klaagt van te weinig geld, kan dit niet betalen, en dat niet, wat doen veel mensen dan? Juist, geld geven. Of zeggen van nou dan betaal ik dit en dat wel voor je, etc. Dat kan behoorlijk oplopen.
En dan kan het verliefd zijn heten en zijn, ook leuke omgang met elkaar.
Vroeg of laat barst de ballon een keer uit elkaar.
Zeker, als degene iemand tegenkomt met dezelfde uitkering. Dan denkt zo iemand van dat kan nooit, dit tekort en dat tekort.
Nou ja, ik heb enkele aspecten van je vraag beantwoord, van hoe ik het, onder andere zie. dit is maar een voorbeeld van de vele, als antwoord op je vraag, denk ik.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 28 november 2011, 06:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 22:36
Onderwerp: DONKERE DAGEN ACTIE
|
|
|
Ik gaanet ook weer doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 19:43
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Mensen, zullen we dit topic niet te veel fixeren op Cross en Marian? Het zijn beide volwassen en warmvoelende mensen. Je kunt het besluit in rationele zin te snel vinden en ik snap dat ook wel, maar het is toch hun keuze? Wees blij dat ze het samen zo goed hebben dat ze dit zo willen en voelen. Ondergraaf in ieder geval geen dingen die mooi zijn. En de verstandelijke zaken, als die er zijn, moeten ze zelf oplossen, dat hoeft en kan niemand voor ze te doen. De meeste mensen zouden dit gevoel ook willen kennen, toch?
Thomas, is meestal bedachtzaam maar gunt een ieder inzicht en geluk. |
Helemaal mee eens. ik ken Marian ook wel en Crossroad ook wel. Virtueel.
Ik ben blij dat ze het samen zo goed hebben!
Ondergraaf inderdaad geen dingen die mooi zijn, helemaal mee eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:41
Onderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?
|
|
|
Het gaat God in de 1ste plaats niet om offers.
Staat ergens van ´Gehoorzaamheid wil Ik, geen offers´. zou het later even opzoeken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 25 november 2011, 20:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:38
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Mee eens Vraag me weleens af hoe werkelijkheidsgetrouw deze onderzoeken zijn.... Mij vragen ze nooit voor zoiets....
Daarnaast denk ik dat er ook nog een andere factor is. Wat is je intentie om te geven? Ben je bewogen met je medemens òf is het om je geweten te sussen? òf om je toch maar een goed mens te voelen, een soort goede werken doen..... |
Ik denk dat je erachter staat op dat moment. dus ook bewogen met je medemens als gevolg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat heeft dit te maken met het topic? |
Dat het feit dat het me niet interessert, dat iemand me niet gelooft, dat dat niet persoonlijk naar degene is. Maar als zelfbescherming, denk ik. In ieder geval, ook dat ik weet dat God weet.
En dat ik ook hele goede dingen heb, die ik even wilde zeggen.
En..zonder geloof had ik het nooit gered. het geloof houdt mij letterlijk overeind. Ik kan me heel goed voorstellen waarom iemand het niet meer zou willen. Gisteren ook weer een hele bekende nederlandse van pas 48 zelfmoord gepleegd. Door het geloof zie ik dingen weer zitten en snap ook waar het kwaad vandaan komt. anders had ik dat niet kunnen plaatsen.
En naar aanleiding van een vraag ofzo, of ik ook goede dingen heb.
En dat is weer naar aanleinding van mijn wel on topic reactie op dit onderwerp. die ook een negatieve inhoud had en ook een positieve. Poitieve was dat traditionele kerken vaak miljoenen in mooie kerkgebouwen stoppen. en dat iedereen daar iets aan heeft.
Fijne Avond
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 25 november 2011, 20:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:01
|
|
|
Even off topic, kan niet anders.
Dat ik daar 15 jaar terecht kon, veilig, is dusz heel positief. Voor mij. Er was daar respect. Gezellig. Leuke dingen te doen.
Voor degene die het van de buitenkant kennen, je hebt ook een dd, dubbele diagnose gedeelte, en die deur zat aan de straatkant. Er binnen zat de tussendeur op slot, dat ze ons niet konden lastigvallen. En bij ons zat de voordeur aan de achterkant. Maar ja, aan de voorkant zat de dd dus te drinken en blowen en aso gedrag, buiten, mocht binnen niet. Dus vaak als ik zei dat ik daar kwam, werd ik door mensen die er niet bekend mee waren, geassocieerd met hun.
Dus ik ben gaan zeggen dat ik daar werkte tegen mijn omgeving, wat ook wel klopte, deed er tijden vrijwilligerswerk.
Vandaar, dit even voor de zekerheid.
En ik heb echt moeite moeten doen, om erin te komen, omdat ik gewoon normaal over kwam. ja, periodes he, ene keer, kan ik heel normaal over komen en heb moeite te brengen hoe moeilijk ik het heb. andere keer, druipt het eraf dat ik me niet goed voel. en ik heb ook dat ik me gewoon goed voel, en heel erg vaak... Dusz, voor mij was het gewoon heel erg positief dat ik daarheen kon!
En nu, heb ik al iets anders. Ook iets heel erg relaxd. maar ik stel alleen al paar maanden dat eraan beginnen uit. Ik kan ergens meteen beginnen, ook heel laagdrempelig, kan zelfs mijn eigen tijden bepalen. Nou, en dat is dus alweer heel positief. Want ik kan niet tegen iets moeten en tegen druk. Maar wat ik bedoel, het is gewoon heel erg positief.
Fijne Avond!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 25 november 2011, 20:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 19:28
|
|
|
Jolan,
Da´s natuurlijk niet naar jou persoonlijk.
Soort zelfbescherming.
Ik heb een tijd in een groep van ggz grote rivieren gezeten, 15 jaar.
At daar zelfs elke dag. Nu met bezuinigingen enzo, en verandering ziektekostenstelsel zijn de mensen die er redelijk tot goed aan toe zijn, er gwewoon uit gezet.
Wat ik hiermee wil zeggen, 90% van de cliénten daar zijn getraumatiseerd in de jeugd. Heb zelfs hogere cijfers gehoord, 99%. Ja, van gediplomeerde mederwekers daar. die zeggen niet zomaar iets. Ik schrok zelf van die 99%. En had het al zelf gelezen voordat ik het hoorde, altijd gedacht 90%. Onder andere Boeken van Alice Miller. Die waren voor mij het allerbelangrijkste.
In ieder geval, daar onder elkaar, had je aan een half woord genoeg. Natuurlijk niet met iedereen, sommigen zijn zo beschadigd, kan je niet eens een normaal gesprek mee voeren...
In ieder geval, niet naar jou persoonlijk!!!
Ik begrijp het ook wel. zoveel ellende...
Alleen, ik speel geen mooi weer meer, kan ik niet meer, is er aanleiding voor, vertel ik iets.
Doe ik ook als er postieve aanleiding is.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 25 november 2011, 19:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 19:07
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Shanita, sla je niet een beetje door? In de eerste instantie was ik sterk geneigd je verhaal te geloven, maar als ik al je bijdragen op het forum naast elkaar leg, is het een en al negativiteit over alles en iedereen. Zoveel nare dingen dat ik me af ga vragen of het allemaal wel waar is wat je schrijft.
Zou het niet zo kunnen zijn dat je geneigd bent om de dingen die gebeuren, en die men zegt negatiever op te vatten als ze werkelijk bedoeld zijn? Ik weet dat het kwetsend kan zijn als men je niet op je woorden geloofd, maar is er dan niets positiefs in je leven? |
Als je basis niet goed is in het leven, ronduit slecht, dan kan je van de ene in de andere ramp rollen. totdat je op een punt komt, na je dertisgste meestal, dat je eindelijk het een en ander bewust gaat worden.
Dat je je afvraagt of dingen waar zijn, dat interesseert me hoegenaamt niets.
En er is erg veel positefs in mijn leven. Waar heb ik gezegd dat dat niet zo is..
Het kan ook én, én zijn, in het leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 18:21
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Shanita, sla je niet een beetje door? In de eerste instantie was ik sterk geneigd je verhaal te geloven, maar als ik al je bijdragen op het forum naast elkaar leg, is het een en al negativiteit over alles en iedereen. Zoveel nare dingen dat ik me af ga vragen of het allemaal wel waar is wat je schrijft.
Zou het niet zo kunnen zijn dat je geneigd bent om de dingen die gebeuren, en die men zegt negatiever op te vatten als ze werkelijk bedoeld zijn? Ik weet dat het kwetsend kan zijn als men je niet op je woorden geloofd, maar is er dan niets positiefs in je leven? |
Tuurlijk is er veel positiefs in mijn leven en ook geweest.
Deze titel is een open deur voor mij, ik hoef ´m er alleen nog in te koppen.
Als iemand mij hier niet op mijn woorden geloofd, is dat voor mij niet kwetsend, staat tever van me af dat internet. Veel belangrijker is, dat ik weet dat God dat weet.
En ik heb het duidelijk over traditionele kerken die een kerk laten neerzetten van een paar miljoen, waar iedereen iets aan heeft.
Ik heb zelfs een onderwerp geopend, goede dingen van het christelijk geloof bedenken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 16:17
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er zitten veel redelijk beschadigde mensen op CM, vaak door een niet goed verwerkte scheiding of anderszins. Je kunt wel van alles verwachten maar jouw verwachtingen kun je niet automatisch vooronderstellen. De relatiemarkt werkt anders dan bij consumptieartikelen. Bij iedere ontmoeting zul je na een tijdje lijken in de kast vinden. Die vinden ze bij jou mogelijk ook. Ik ben het wel met je eens dat iedereen die gescheiden is er wijs aan doet de zaken te verwerken en er afstand van te nemen. Maar ja, de een kan makkelijk alleen zijn en de ander is na korte tijd het alleen zijn al weer zat. Verder heeft iedereen zo zijn eigen verborgen doelstellingen die niet altijd meteen duidelijk zijn. Ik wil zo snel mogelijk uit de bijstand of heb iemand nodig om mijn schulden draaglijk te houden, kan ook een motief zijn op CM om maar eens wat te noemen, en daarnaast nog vele andere. Het is wijs je eigen doelstellingen ook goed te kennen, ook als je die moeilijk voor jezelf wilt toegeven.
Thomas, kijk, denk en gebruik je verstand ook bij het zoeken naar een partner. |
Hoi Thomas,
Lijk in de kast (= plotseling ontdekt probleem dat al langer bestaat). Ja, die kan iemand onbewust of bewust hebben, een probleem of problemen, die die niet meteen al vanaf het 1ste begin deelt. Daar kunnen meerdere redenen voor zijn. Kan je zelf vaak, bijna altijd niet eens iets aan doen.
Maar echt, als reden om met iemand iets te beginnen om uit de bijstand te komen, of schulden, dat vind ik wel zó misselijkmakend...!!!!!
Ook je eigen doelstellingen goed kennen, dat vind ik heel wijs gezegd van jou.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 25 november 2011, 16:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 15:49
Onderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
|
|
|
BILLY701 schreef: | Als sommigen hier nu plezier aan beleven en het anderen kan helpen, dan vraag ik mij af waar jij je druk om maakt. |
Nou ja zeg...ik help zelfs mee namen te verzinnen voor jullie ´knuffelclubje´....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 25 november 2011, 15:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 15:46
Onderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
|
|
|
Ik ga het klef vinden als ik het woord ´Knuffel´te vaak hoor, dan komt het erg nep over, ook al is het vast oprecht bedoelt.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|