Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 00:00
Onderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
|
|
|
LISA610 schreef: | Ik zou hier via het forum op reageren, maar ik doe het toch liever in een persoonlijke e-mail. Ik hoop dat je er wat aan hebt... |
Heb het gelezen, bedankt.
Heb je ook teruggemailt.
Fijne zondag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 4 december 2011, 07:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 13:48
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Quote: | Zeeland: De telefoon zojuist.....Mam...ga je mee uit eten..je hebt het nodig...!!!
De jongste zoon die normaal gesproken zijn zaterdagavond anders doorbrengt |
Wat leuk van je jongste zoon!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 3 december 2011, 13:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 13:09
|
|
|
MARRY942 schreef: | Mijn mooiste moment: na een hele middag ploeteren, puzzelen, tobben, raadplegen, uitzoeken ontdekken dat ik toch niet zo'n computeranalfabeet ben als ik dacht. Het is gelukt! ik ben weer in de lucht! en mijn abo is omgezet in tv/bellen en internet. Helemaal in me uppie gedaan! |
Leuk is dat dan he? als je merkt dat je die dingen zelf ook wel kan ;)
Gefeliciteerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 23:19
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
PIETER649 schreef: | Nou meissie, als topicstarter kan ik je meedelen dat dit topic daar helemaal niet voor is.
Dit topic was een regelrechte aanklacht tegen het topic "Het mooiste moment van de dag" en diverse knuffeltopics waarin de infantilisering steeds significanter werd. Oftewel, dit topic is een witz, nothing more nothing less. |
Oh ja, een regelrechte aanklacht tegen het topic 'het mooiste moment van de dag', en diverse knuffeltopics waarin de infantilisering steeds significnater werd.
Got it.
Quote: | Pieter, had nooit verwacht dat de debilisering op cm zo ver zou gaan dat dit topic serieus genomen zou worden |
Ja ja...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 15:59
|
|
|
Quote: | ERIKA129 schreef: Als dat allerdaagse dingen zijn dan raad ik je toch ernstig aan eens goede hulpverlening te zoeken of een dagboek bij te houden! Ik heb zelf zat moeilijkheden maar om nu steeds die lappen van jou te zien |
Nou ja, laatste wat ik hier schreef, dit topic, was dat ik drie dingen tegelijk had op een dag die wel groot waren. Twee keer een afspraak, en mijn huis helemaal opruimen.
Oplossing was zó simpel, gewoon de twee afspraken verzet; probleem helemaal opgelost.
Dat ik eventjes in paniek was 's ochtends, ja, daar is dit topic voor, het voelde inderdaad zo van deze dag wordt één slecht moment. Gewoon doordat ik teveel had geplant voor mij, voor slechts één dag.
Nou dan schrijf ik dat neer, krijg ik bemoedigende en logische woorden in reacties, waardoor ik onder andere rustiger word, en daardoor zélf ook weer logisch ga nadenken.
Het gaat niet om de hoeveelheid, het gaat om de inhoud.
Gewoon, twee dingen konden zonder enig probleem worden verzet.
Dan denk ik, wat mooi dat God, en een paar mensen op dit forum, en een paar mensen buiten dit forum die ochtend gebruikte om me in te laten zien, dat ik gewoon per ongeluk eventjes teveel had afgesproken, en dat er niets meer dan dat aan de hand was.
En nu gaat alles weer oppie toppie!
En, daar is dit topic voor bedoeld
En daar ben ik God en mensen heel erg dankbaar voor!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 2 december 2011, 15:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 09:21
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je zet hier anders wel veel prive zaken neer. |
Haha...ja, dat zijn gewone, alledaagse dingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 08:54
Onderwerp: Aanwezigheid
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, als je zweeft zonder motortje en roer, is het vooral bij zijwaartse wind lastig ergens omheen te zweven.. |
Ja, en dan kan iemand er niet meer omheen. (grinnik...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 08:51
Onderwerp: Aanwezigheid
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Kan er niet meer omheen
I Love Your Presence - Kim Walker
http://www.youtube.com/watch?v=24jV5nr6nx4&feature=related |
Heel er mooi nummer!!!!
Dank je wel dat je dit wilde delen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 07:54
|
|
|
Quote: | ERIKA129 schreef: Sorry dat ik het zeg hoor! Maar het lijkt wel het dagboek van Shanita aan het worden hier! Is het nodig dat dit hier allemaal wordt neergezet? |
Erika,
Ja, da's nodig, anders schrijf ik dingen hier niet in het 'slechte momenten topic'.
Nb: een dagboek ga ik niet schrijven hoor. Is ook nog zoiets als privé ;)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 2 december 2011, 08:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 07:47
|
|
|
VISSER278 schreef: | Excuses geaccepteerd hoor Shanita. En .......je was niet de enige hoor die niet kwam opdagen. |
Dank je Visser!
Gelukkig....(zucht van opluchting....)
Ik zal voortaan niet impulsief op iets inschrijven, maar eerst goed overwegen of ik wel echt kan enzo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 07:42
Onderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
|
|
|
COOTJE711 schreef: | hoi Shanita, Je situatie en de verhalen die je verteld doet me denken aan een oud collega/ vroegere buurvrouw... Sterkte en zoek hulp!
Groetjes
Cootje heeft wat dit betreft levenservaring opgedaan.... |
Dank je Cootje!
Ben het al kwijt zeg maar. Ja, politie kwam echt meteen in paar minuten. Adequaat werk van gemaakt.
Ja, en iedereen moet opletten, niet alleen ik...
Ja, soms kom je dingen tegen bij iemand die iemand anders ook heeft.
Ik zoek hulp, en heb het al jaren. Elke hulp pak ik aan.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 2 december 2011, 08:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 17:14
Onderwerp: mooie, bijzondere uitspraken
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Er is altijd wel iemand die aan je denkt, en die waar je ook gaat, je vreugde in je leven schenkt Die kent de dingen die jou raken en die in moeilijke tijden, wat jij nu door moet maken. Die weer licht brengt in jou hart, Die je aan zet om door te gaan, En te werken aan een nieuwe start Die wel weet wat jij verdient, Geloop hoop en liefde! Zo'n iemand is pas echt een goede vriend! |
Zo! Wat een ontzettend mooi gedicht Erika!!!!
En ook zo waar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 17:12
|
|
|
Leanne: Leanne,lekker vrij,kachel hoog,wie doet me wat?
Ik snap preciés wat je bedoeld!!! ;) Héérlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 16:42
|
|
|
Dat het best wel heel erg ontzettend gezellig is om je ex in huis te hebben!!! (ondanks dat ik daar verschillend over dacht. Dan wel vergeven en omgaan, dan weer helemaal niet mee omgaan....)
Dat ik contact met moeder en broer heb gezocht, (wat ik zelf had verbroken), en me daar heel erg goed over voel!!!!!
Dat ik me heel erg goed voel en gelukkig voel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 09:46
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Dat geloof ik ook, Grace.. Ik lig nu ziek op bed, echt balen, ik ben erg gezond doorgaans, maar de kleine dingen, dáár gaat het om... en dan ..ja..tel uw zegeningen 1 voor 1.. |
Beterschap gewenst!!!!
Ja, de zegeningen tellen, dat is een goed om daar weer eens bij bepaald te worden, goed idee!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 1 december 2011, 09:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 09:45
|
|
|
GRACE585 schreef: | mijn slechtste moment is dat ik hier zoveel lees hoe moeilijk sommigen het wel niet hebben om hun leven te leven zou er bijna depri van worden. ik zeg BIJNA want ik kan gelukkig vele zegeningen tellen en weet zeker dat een ieder die wel heeft. |
Die pleisters zijn toch handig ;)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 1 december 2011, 09:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 08:05
|
|
|
Visser, ja, ik zat toen al met dat ik geen auto heb.
Als ik in paniek raak, moet ik weg kunnen, even half uurtje ofzo.
Ja, ik schreef nog van hoe moet ik daar komen, iemand zei je kan misschien met iemand meerijden.
Ja, nu ken ik de mensen hier veel beter, na paar maanden, nu zal ik dat durven vragen toen niet.
Ja, en dan zit ik nog van was min of meer ingestort pas geleden. Gaat nu weer, weer opbouwen zeg maar.
Ja, en toen was er ook die speeddate ook op dezelfde datum. Daar ging ik ook niet heen, maar ik dacht van, nou dan gaan 'ze' het zeker nog ff vragen voor de zekerheid, nu er op dezelfde datum ook al iets anders is..
Maar ik vind het wel erg vervelend hoor, dat je heb zitten wachten of heb zitten rekenen dat ik zou komen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 1 december 2011, 09:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 07:24
|
|
|
Visser: Daar zijn we achter gekomen op 19 nov.
Heb je lang op me zitten wachten?
Oei...ja, had in het begin gezegd dat ik (misschien?) mee zou gaan. Nou sorry, k#$, heb je op me zitten wachten?
Heb die topic ook niet meer gevolgd van agenda.
Ik dacht, als er misschien vanuit wordt gegaan dat ik meega, vragen 'ze' dat nog een keer.....
Nou dan weet ik dat voor de volgende keer, echt k#$ voel ik me erover hoor....
Zie me naam staan op die lijsten....nu ik net keek.....
Nogmaals sorry...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 1 december 2011, 07:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:09
Onderwerp: Bekering en behoudenis
|
|
|
CHRISTIAN146 schreef: | David Pawson heeft in een van zijn boeken geschreven dat net zoals een geboorte een proces is van weeen, weeen, ontsluiting, persen, persen, het uitkomen van de baby en het doorknippen van de navelstreng, KORTOM VAN VERSCHILLEND -KORT- OPEENLOPENDE FASES, ook de geestelijke wedergeboorte is van het volgende proces.
1 Bekering (dit moet ook volgens hem zeer serieus genomen worden, maar hij waarschuwt ook dat hij niet gelooft in 'redding door bekering', hij ziet bekering OP ZICHZELF niet als een leven gaan leiden vol vuur en toewijding maar hij ziet het meer als breken met zaken die bij een leven zonder God en/of een leven met afgoden horen, een dief die gestolen spullen terugbrengt, iemand die excuses aanbied voor langlopende conflicten, wegdoen uit je huis alles wat met andere godsdiensten te maken heeft) 2 Geloof 3 Waterdoop 4 Het ontvangen van de Geest, in normale situaties door handoplegging. De vier fases zie je door het Nieuwe Testament afzonderlijk, maar in Hebreeen 6 worden ze alle vier genoemd als het fundament van de leer. Naast de opstanding der doden en het eeuwig oordeel. Ik vond deze voorstelling van Pawson zo helder en zo passend dat ik deze ook ben gaan hanteren. |
De vergelijking met weeen wordt in de bijbel alleen gebruikt in verband met de eindtijd. In het NT, rom 8 De hoop van Gods kinderen 18 Want ik ben er zeker van, dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid, die over ons geopenbaard zal worden. 19 Want met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden der zonen Gods. 20 Want de schepping is aan de vruchteloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar om (de wil van) Hem, die haar daaraan onderworpen heeft, 21 in hope echter, omdat ook de schepping zelf van de dienstbaarheid aan de vergankelijkheid zal bevrijd worden tot de vrijheid van de heerlijkheid der kinderen Gods. 22 Want wij weten, dat tot nu toe de ganse schepping in al haar delen zucht en in barensnood is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Sorry dat ik het zeg hoor! Maar het lijkt wel het dagboek van Shanita aan het worden hier! Is het nodig dat dit hier allemaal wordt neergezet? |
Het is logisch als ik met zo'n verhaal kom, en ik krijg reacties in de trant van,
'doorzetten',
'genoeg tijd',
'extra tevreden gevoel',
'best veel tijd'
'dankbaar gebruik van maken',
Dat ik mezelf dan beter ga voelen. Dat ik mij dan echt wel beter ga voelen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 16:49
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Als ik het zo lees...heb je dus best veel tijd... Dankbaar gebruik van maken...zou ik zeggen... |
Hai Zeeland!
Ja, het lijkt veel tijd.
Maar ja, het was al over 8ten, moest eerst boodschappen doen, dan was het al ruim negen uur. Dan belt nog even een vriend, half tien. Dan al om 12 uur afgesproken met een vriend, die had vrij vandaag, zou ik even komen buurten(zo noemen ze dat hier), en meteen mijn fiets meenemen die daar nog ligt. Dan zou ik daar de hele middag blijven buurten, rond 5 uur thuis zijn. Ja, ik zeg altijd dat ik eventjes blijf als ik daarheen ga, en dan blijf ik altijd veel langer, vandaar.... Nou als mijn andere vriend dan om half 7 zou komen, zou ik het helemaal niet redden. Want dan zou ik alleen eventjes van half 10 tot half 12 hebben. en eventjes van 5 tot half 7.
Veels te kort, gezien de puinhoop die ik weer eens had laten oplopen in 2 a 3 weken.... Zelfs al zou hij om half 10 komen dan nog, ben ik de hele middag weggeweest, kan ik 's avonds op ruimen. Neehee, dát réd ik niet.
Dusz, even slim geweest, beide afspraken met beide vrienden verzet, dus had ik vandaag en heb ik vanavond ook tijd om op te ruimen en ben veel meer in de rust, als dat ik de hele middag had lopen buurten bij mijn ene vriend, en vooruitzicht van andere vriend ´s avonds.
Zo bedoel ik het. Ze zijn gelukkig gewent van mij dat ik de helft afzeg van afspraken. dus dat was gelukkig ook geen probleem.
Ja, het helpt me, als ik iets heb, dat ik het opschrijf, en ik wéét dat mensen het lezen, en als ik dan ook nog es reakties krijg, ja, dan ga ik zelf ook veel meer nadenken van wát ik aan de situatie kan doen.
In dit geval had ik gewoon voor mij teveel op een dag geplant, hele huis opruimen, ´s middags op bezoek, en ´s avonds zou ik bezoek krijgen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 30 november 2011, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 16:35
|
|
|
MARRY942 schreef: | Kreeg vanmorgen te horen dat mijn vroegere vriendin van de lagere school met spoed naar het ziekenhuis gebracht is, toestand kritiek. Er was al een borst afgezet, ze had bestraling....en ze is net zo oud als ik.Pas geleden hadden we nog een reunie....toen wist ze nog van niks...en nu...ik kan de hele dag wel huilen! |
Ja, dat is verdrietig he....Mijn (ex)zwager zegt dat als je tegen de 40 loopt dat je dan dat soort dingen om je heen mee gaat maken. heb zelf ook van die dingen gezien om me heen, bekenden......Ja, gezondheid is ook een gift, dan word je daar bij bepaald he....
En dan nog een vriendin van de lagere school. Jeetje...die ken je dan al heel lang.
Sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 16:27
|
|
|
YELNIN491 schreef: | CD gekocht die in inmiddels al had |
Hoe is dat nou mogelijk? Je kan hem toch nog wel terugbrengen?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|