Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 22:50
Onderwerp: dringend gebed voor mezelf
|
|
|
PREMNATH106 schreef: | Bedankt voor jullie steun,een paar foto's zijn trouwens bandfoto's ,dat hoort een beetje bij de stijl......daarnaast maak ik zelf heel wat andere soort muziek,heel rustgevende piano muziek,dus niet alleen metal.
Ik kamp al jaren met de gedachte om uit het leven te stappen bij moeilijke situaties en daar wil ik heel graag van af,sinds ik doelbewust voor Jezus heb gekozen,heb ik die gedachtes nog steeds.Ik ben wel christelijk opgevoed,te streng christelijk trouwens,maar gelukkig is dat voorbij. |
http://www.youtube.com/watch?v=2KBrxmmT9z8
Lieve Broer, Ook Hij kent jou pijn en leef je niet alleen samen met Hem overwin je alle dingen mag Hij je helpen?
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 16:16
Onderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Het trof mij, toen ik iemands profiel hier op C.M. las... Ik dacht dat ik mijn maskers kwijt was, maar ondertussen schreeuw ik het bijna uit van verdriet, van liefdesverdriet. Waar kan je terecht ? Bij wie zou ik er over kunnen praten ? Het is niet wederzijds (meer) en daarom durf ik ook niet goed de persoon in kwestie erover te spreken, bang als ik ben om de vriendschap die we nog hebben te verliezen. Soms voel ik me erg eenzaam, dan denk ik... ik WEET dat God van me houdt en Hij me accepteert zoals ik ben... maar waarom mis ik dat zo vaak bij de mensen om me heen ? Waarom heb ik het gevoel dat ze soms niet verder kijken dan hun neus lang is ? Ik zoek interessante mensen, mensen die lekker kunnen kletsen en diepgang hebben... waarom kom ik zo vaak juist in kontakt met mensen die dat niet hebben ? Waarom is mijn ervaring dat als ik in kontakt kom met mensen die dat wel hebben, ik deze mensen (mannen) vervolgens weer kwijtraak ?
Jullie mogen weten dat ik sinds ik op C.M. ben (april 2008), veel verdriet heb om kontakten die ik had met een man. En als ik er dan eindelijk overheen ben en weer iets nieuws durf te beginnen heeft het weer zo'n raar einde. Ik heb gelukkig ook goede kontakten opgedaan, met name heeft dat mij in mijn geloof gesterkt, in die zin dat ik bepaalde dingen over het geloof nu beter begrijp. Ik hoop ook dat mensen opener naar elkaar durven zijn. Ik snap aan de andere kant ook wel dat mensen hun verhaal niet zomaar op tafel zetten, dat recht heb je ook, maar voor mezelf is het denk ik beter om maar gewoon te zeggen wat ik op mijn hart heb.
Susannah |
http://www.youtube.com/watch?v=l8vPTt7S7_Q&feature=related
Lieve Zus, Ook Hij kent jou hart mag Hij je Vertrooster zijn?
Knuff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 13:31
|
|
|
JOLAN931 schreef: | mooi en treffend stuk!
juist de dikgedrukte regel houd me al twee jaar bezig.... waarom????? Nu, ben ik gelukkiger dan ik in mijn hele huwelijk ben geweest, maar toch...het is niet zoals God het bedoelde in de eerste instantie.
God kon mijn huwelijk redden, Hij kon de kinderen hun eigen vader laten houden, Hij kon mijn gezin bij elkaar houden, MAAR.....
Hij deed het niet.
Hoe gaan jullie om met die waarom vraag? Ik gaf/geef God de schuld van alles, want Hij had het kunnen voorkomen. Hierdoor ben ik mijn geloof compleet kwijt geraakt, en al zeker mijn vertrouwen op God. Het spijt me als dit offtopic is, maar het stukje was te treffend om het voorbij te laten gaan |
Lieve Zus, Welke dingen zijn gebeurt houd moed ook Hij kent jou tranen en houdt het zorgvuldig in Zijn kruik je mag er zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 21:36
Onderwerp: bbq
|
|
|
JOY050 schreef: | Fenny en Joy willen een BBQ organiseren op 17 juli. Liefst zonder kleine kinderen en alcoholvrij. |
17 juli lukt mij niet dan verblijf ik in Zeeland op vakantie,maar ik kan wel 3 of 10 juli meedoen want ik woon zelf in Drenthe namelijk. Leuk dat jullie een BBQ in het noorden organiseren.
Hartelijke groet,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 21:21
Onderwerp: Geven en delen
|
|
|
Het is geven en delen Aandacht voor elkaar
Liefde als respons En vrijheid voor elkaar
Lachen en huilen Ja geven om elkaar
<><
AK
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 14:46
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Als een vraag stellen zeuren is in jouw ogen ..... |
Sorry dat ik het zeg maar ik heb altijd het gevoel dat je probeert met woorden bij welke wijze dan ook mij in een hoekje zit te duwen, daarom dat ik zo op je reageer maar ik kan het mij vergissen hoor maar zo ervaar ik het wel. Mensen die goed zijn met woorden hebben niet door dat je anderen mee pijn doet en tja nu doe ik misschien nu ook naar jou toe maar ik wil gewoon eerlijk de dingen met jou bespreken in hoe ik mij nu ervaar. Mijn hele leven ben bedolven met woorden over mijn leven laten lopen in waar ik nu een stokje voor steek met de vuist op tafel sla zo van ik mag er ook zijn hoor Of je het nu leuk vind of niet de forum is een vrij onderdeel en mag iedereen wat plaatsen wat hij of zij wil.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 14:29
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | He Anita, had je de 7 liedjes niet in 1 posting kunnen plaatsen ?? |
Hoi Cross, Ik snap je probleem niet, een elk plaats 1 lied of meer Ik vind dat je een beetje zit te zeuren een ieder is toch vrij om wat te plaatsen of vind jij van niet?
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 12:26
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Even dit vooraf...ik ben niet altijd even goed in het verwoorden van wat ik voel..ik lees in dit topic echt prachtig geformuleerde reakties. Ik doe mn best maar schrijven(al weet ik dat de inhoud belangrijker is dan de formulering) is niet mn sterkste kant
Waarom moet je je zelf op dat moment wegcijferen? Is dat wel zo verstandig; leef je dan werkelijk conform de regel: ''heb je naaste lief zoals je zelf?" In mijn geval kon het niet anders, toen ik erachter kwam dat mijn huwelijk gebaseerd was op een leugen en de basis hiervan compleet weggeslagen was, moest ik door! Mijn jongste zoon was nog maar 2 weken oud en mijn wereld stortte in. Dan heb je geen keus, het is overleven omdat je het nog niet KAN delen met een ander. Op dat moment ben je jezelf helemaal kwijt, is er ongeloof, pijn je voelt jezelf zoooo klein en waardeloos! Ik ging door...moest door voor mijn kinderen. Maar ondertussen kun je je ook niet verschuilen voor de tsunami die je al je zekerheden en vertrouwen wegvaagd. Dus ga je achter je masker verwerken, huilen, schreeuwen...tot het moment dat je er klaar voor bent om te delen..
Wat ik hiermee bedoel eigenlijk is dat je niet altijd de keus hebt óm jezelf weg te cijferen of niet..ik had die keus niet, ik moest/wilde dat voor de kinderen! Dat zijn mijn 'naasten' die ik meer liefheb dan wie dan ook op deze aarde!
Even een klein stukje uit mijn blog..Met een masker op stap
Dagen van te voren al kriebels, ik naar de stad? Tussen zoveel mensen? Krijg ik wel aanspraak van anderen? Ga ik me verloren voelen?
'savonds na het eten, de kids in bad...snel douchen en toen begon het...wat moet ik aan? Kast open, hangers schuiven...uiteindelijk een stapel op mijn bed met afgekeurde kleding... De wijzers tikten door, dus toch maar wat uit de stapel getrokken, make-up op mn gezicht...
als laatste zoeken naar het juiste masker, 2 grote stapels om door te werken.. de vrolijke moeder, de leuke vriendin, de blije vrijwilligster, uiteindelijk kwam ik de juiste tegen, de zelfverzekerde vrouw...
nu maar hopen dat ie de hele avond goed bleef zitten, dat er geen barsten in zouden komen!
Raar verhaal misschien, maar het is wel zoals het is, ik ben afgelopen jaren veranderd in een onzekere vrouw, die weinig eigendunk heeft, die het gevoel heeft niet goed genoeg te zijn in haar relatie, niet te voldoen aan de daarvoor gestelde eisen. Niet sterk genoeg om het gezin bij elkaar te houden voor de kinderen, zodat ook zij nu te maken krijgen met onzekere tijden en moeilijkheden in kinderjaren die eigenlijk vooral leuk, vrolijk en gelukkig hadden moeten zijn!
Voor mij ligt er veel werk in de toekomst, en dan vooral aan mezelf. Ik moet weer degene worden die ik was...een vrolijke vrouw vol zelfvertrouwen die het gevoel heeft dat ze alles aankan!
Die maskers gaan over een poosje één voor één de container in, het zal moeilijk zijn om afscheid te nemen van iets van je een veilig gevoel geeft, wat je door moeilijke tijden heen geholpen heeft. Maar als ik mezelf terug wil vinden zal het moeten! |
Wie je ook bent lieve zus Hij houdt van jou al je haren zijn geteld
Shalom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 06:51
Onderwerp: picknick-with-music
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het idee is ontstaan om een picknick te organiseren waar ook praise-liederen en gezangen bij gezongen worden. ieder kan daarbij zelf muziek instrumenten meenemen, of gewoon meezingen. is daar voldoende animo voor, dan willen we dat een andere keer regelen. vind je t een leuk plan, wil je dan even een reactie achterlaten? (ben je niet geinteresseerd in een muziekpicknick, dan hoef je dus niet te reageren ) |
Super Gaaf Op welke datum gaan de noten vallen? Is dat in Juni of Juli?
Instrument kan ik niet spelen maar heb wel mijn klankstem als Mezosopraan. Heb op koor gezeten maar niet zo lang hoor verder wel meer straatwerk op uit gaan zingen tja waar het hart vol van is stroomt de mond van over he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 06:25
Onderwerp: gedichten / liederen Johannes de Heer
|
|
|
Lied: 569 Heer, wees mijn Gids op heel mijn levenspad
Heer, wees mijn Gids op heel mijn levenspad, Wees Gij mijn Gids. Wijs mij de weg naar Sions gouden stad, Wees Gij mijn Gids. Blijf dicht mij bij; Ga stap voor stap mij voor; Dan ben 'k gerust En veilig volg 'k Uw spoor.
2. 'k Was vroeger blind en dwaalde van het pad, Want 'k had geen Gids; Ver dwaalde ik af, totdat ik ernstig bad: Wees Gij mijn Gids", Hij heeft 't verhoord, 'k ben nu verheugd en blij, Want Jezus kwam en nu is 't licht voor mij.
3. Nu aan Zijn hand, dwaal 'k nimmer van de weg, Hij is mijn Gids. 't Zij door moeras of wel langs struik en heg Leidt mij mijn Gids. Licht, vriendelijk licht stroomt van Zijn aangezicht, 'k Houd daarom steeds mijn oog op Hem gericht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 06:03
|
|
|
Lied: 571 O, liefde Gods oneindig groot
O, liefde Gods oneindig groot, Ver boven ons verstand Die zondaars weer een weg ontsloot Naar 't hemels Vaderland! Daartoe zond God van 's hemels troon, Tot 's mensen heil Zijn een'ge Zoon. Ja! amen, ja! Op Golgotha Vond 't mensdom weer genâ.
Koor: O, welk een vreugde, vreugde, vreugde; O welk een vreugde, een kind van God te zijn. Welzalig die zich is bewust, Dat Jezus vrede geeft en rust. Halleluja! Halleluja! Prijst God voor Zijn genâ.
2. De Heiland Zelf heeft ons geleerd, Dat d' Eng'len zijn verblijd, Als één der zondaars zich bekeert Tot 's Vaders heerlijkheid. Zingt daarom blij met d' Eng'len saâm De lof en eer van Jezus' naam; Zingt altijd meer, Zijn naam ter eer, Prijst Jezus onze Heer!
3. Wij prijzen tot in 's hemels sfeer Het Lam, dat voor ons stierf; Daar leggen w' onze kronen neer Voor Hem, die z' ons verwierf Dan klinkt met harp en cymbelklank Der zaalgen lof en blijde dank: Halleluja! Halleluja! Prijst God voor Zijn genâ.
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op zaterdag 8 mei 2010, 06:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 05:41
|
|
|
Lied: 585 'k Geef mezelf aan U volkomen
'k Geef mezelf aan U volkomen, 'k Geef mij gans aan U o, Heer, 'k Wil alleen voor U gaan leven, 'k Leef voortaan mijzelf niet meer.
Koor: 'k Geef mijzelf aan U, Neem mij, Heiland, nu 'k Geef geheel m' aan U thans over. Neem mij, Heiland, nu.
2. 'k Geef mijzelf aan U volkomen; Aan Uw voeten kniel ik neer; Niets kan mij de wereld geven, Gij alleen maakt zalig Heer.
3. 'k Geef mijzelf aan U volkomen, Ik wil gans de Uwe zijn, Opdat elk in mij kan lezen: 'k Ben van U en Gij zijt mijn.
4. 'k Geef mezelf aan U volkomen, Heer, hier hebt gij mij geheel; Laat Uw liefde mij doorstromen, Laat Uw zegen zijn mijn deel.
5. 'k Geef mijzelf aan U volkomen, Ja, 'k gevoel het heilig vuur Zalig is 't U zo te minnen, Heiland! welk gezegend uur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 05:13
|
|
|
Lied: 769 Vol verwachting blijf ik uitzien
Vol verwachting blijf ik uitzien, Tot die dag eens dagen zal, Dat de Heiland op de wolken Weerkomt met bazuingeschal. Welke een vreugde zal het wezen. Als mijn oog Hem schouwen mag En mijn oor Zijn stem zal horen Op die grote, blijde dag!
Koor: Welk een uitzicht, Bruidsgemeente! Eeuwig Hem ten eigendom, ,,Maranatha'' blijv' ons wachtwoord, ,,Amen, ja Heer Jezus, kom!''
2. Al de teek'nen onzer dagen Zeggen mij: de komst genaakt Van de Bruigom, Die Zijn liefste Tot zich roept en haar volmaakt. O, hoe blijde zal ik wezen, Op te trekken met die stoet, Juichend, met ontelb're zaal'gen Onze Bruigom tegemoet!''
3. O, soms voel 'k een sterk verlangen, Heimwee in mijn hart ontstaan; 'k Vraag mij af dan, dieb're Heiland Zijt Gij reeds op weg gegaan? Neen, het zal niet lang meer duren: Hij verlangt nog meer dan wij. Marantha! blijve 't wachtwoord Voor een elk, maar ook voor mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 04:12
Onderwerp: Alleen
|
|
|
Alleen
Alleen in een leege ruimte Kijkende ogen die leegte geven Geen omkijk naar elkaar Alleen zo alleen
Nooit alleen Door onze Vader Hij kijkt dwars Door je heen
Hij alleen Ja Hij alleen Geeft vrede
Liefde voor elkaar Niet meer alleen
<><
AK
Psalm 42 is een grijpende tekst maar ozo waar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 18:59
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|