ChristianMatch

Forum

Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 85 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 13:27
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

LEANNE226 schreef:
De koelkast ligt vol met vlees voor de bbq,ik verwacht een groepje mensen die zon en vlees willen maar............WAAR IS DE ZON???????? Huilende smiley, smiley in tranen

Ik ga hout uit de garage halen voor een flink vuur Boze smiley

mopperdemopper........

Die zon komt hoor wees maar gerust
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 12:52

SHANITA130 schreef:
Ja, dat deed ik wel, ik kook alleen als er anderen zijn, maar inderdaad nooit als ik alleen ben. Knipoog smiley

Maar ja, dan eet ik wel gezond, ik bedoel geen chocomel met gevulde koeken oid,
maar dus gezonde donker bruin brood, halvarine, melk, vruchtensap, gezond beleg, en dan een dagravit(vitaminetablet) voor de zekerheid, maar nee, een half uur of langer in de keuken staan voor mezelf, nee dus...

Ja, óf het moet zo simpel zijn...en in tien minuten klaar, ja dan wel Knipoog smiley

Maar ja, dus wel voor anderen, en ook met anderen, bijvoorbeeld een vriend die regelmatig komt, en dan kookt hij, ik help, ja, hij kan weer dingen en ik weer. Lachende smiley

En ja, ik heb enkele adresjes waar ik kan eten, dat wel, maar ja dan bén ik daar ook gelijk, en hoelang en wanneer hangt weer af bij wie, etc. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Zo zit dat Knipoog smiley dus.

Oke dat heb je goed opgelost zeg. En ja zo eet je toch gezond
Lachende smiley
Wel grappig heb wel meer singles gesproken die niet voor zich zelf koken maar dat zijn dan altijd mannen. Je bent dus heel geemacipeerd Shanita. alleen eten die mannen dan vaak van de snackbar of een gehaktbal van de slager en een huzarensalade dat soort dingen Zieke smiley
Dan is die boterham van jou beter
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 23:27

SHANITA130 schreef:
Nou vandaag in me eigen huis, ik kook niet, dus ik dacht, nou van dat gezonde zachte donkere lekkere bruine brood, met fricandeau en mosterd Kwijlende smiley

Ja, en weet je hoe ik erop kwam, paar jaar geleden werkte ik in een kroegje, en daar werden rond een uur of tien broodjes gehaald voor het personeel, en ja, daar heb ik het 'broodje fricandeau mét mosterd' leren eten,....héérlijk hoor Kwijlende smiley

Ik kook niet? Doe je dat nooit eten koken voor jezelf?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 10:27
BerichtOnderwerp: Humor mag best van God

JANS221 schreef:
Ik begrijp eigenlijk de titel van deze topic al niet: humor mag best van God. Waarom moet er aangetoond worden dat humor best mag van God? Humor vind ik mooi, ik hou daarvan, je kunt er het e.e.a. ook mee relativeren, maar wat God daarmee te maken heeft?
Zoals men God in het gedicht ziet, blijft het natuurlijk menselijk spreken over God. Het blijft een denken zoals wij denken hoe God is, zoals wij willen hoe hij zou moeten zijn. Wij stellen ons zo dat voor. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Ik ben het overigens met Ifan eens dat ons verstand te beperkt is om te bevatten wat er in God omgaat. Dus wat je ook over God schrijft, het is altijd beperkt, woorden schieten altijd tekort.
Los van de inhoud, kun je het gedicht mooi vinden of niet, mijn smaak is het in elk geval niet.

Met een goed gevoel voor humor, lach je ook om je eigen gedachten.(onbekend)

das een goeie spreuk Lachende smiley
En natuurlijk hebben jullie gelijk als je stelt dat hoe en wat je over God schrijft of denkt dit altijd beperkt zal zijn. Daar zijn we mens voor.
En dit gedicht is mijn smaak ook helemaal niet maar om te stellen dat degene die dit gedicht geplaatst hiermee absoluut geen eerbied voor God heeft gaat mij een beetje te ver.
Ik vind het toch wel interressant dit topic. Wij mensen vinden humor meestal vanzelfsprekend.Lachen is gezond zeggen we.
Maar in de Bijbel vinden we er maar weinig over. Het woord lachen staat maar zo'n 10 a 17 keer in de Bijbel (hangt van je vertaling af)en het woord grap maar 1 keer.
De enige keer dat er in de Bijbel staat dat zal God lachen is in de paslmen en dan is dat ook nog sarcastisch bedoelt God zal de volken uit die tegen Hem zijn bespotten Psalm 2
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:21
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

Defenieer God:
Het eeuwige Wezen dat het heelal geschapen heeft en bewaart,
de almachtige God die mijn Vader wil zijn,
mijn Verlosser, mijn Vriend
de Koning der koningen
Zo zou ik nog een poosje door kunnen gaan maar denk dat je wel een idee hebt van mijn defenitie van mijn God
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:01
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

LANFY127 schreef:
Mooi gedicht en mooi gezegd! Maar daar heb je Jezus toch niet voor nodig? Dat kun je, als je een beetje realistisch nadenkt, en eerlijk bent tov jezelf, toch ook zelf verzinnen?! En ik heb zeker geen probleem met God's liefde, alleen denk ik dat de mijne zeker zo groot is! Ddww!

Begrijp ik het goed als jij hier zegt dat jouw liefde zeker zo groot is als die van God Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:00

IFAN841 schreef:
Nou, om te beginnen vind ik het een beetje kinderachtig om af te geven op het Calvinisme. Het is namelijk ook heel makkelijk om de Evangelische hoek af te geven. Zo draait het in die hoek het vooral om gevoel in mijn beleving. Dat is inderdaad van ondergeschikt belang. Als je uit beleving kind van God mag zijn dan word de vraag relevant "wat wilt Gij dat ik doen zal." Als je gaat voelen dat je dat mist dan komt er eerst droefheid naar Hem en als Hij je gered heeft komt er vreugde in Hem. Sterker nog: dan mag je ook bij tijd en wijle Zijn aanwezigheid ervaren. Dat heeft ook niks met humor te maken. Dat is iets menselijks. Ik hoop zo een duidelijk antwoord te hebben neergezet waarom dat gedicht te kort doet aan God en Goddelijke zaken.

Bedankt voor je antwoord Ifan ik begin geloof ik te begrijpen wat je bedoelt Overigens als ik zeg dat het on-calvinistisch is is dat geen waarde oordeel ik zeg helemaal niet of ik dat als goed of slecht ervaar.
Blijft voor mij nog deze vraag onbeantwoord. Wie denk jij dat humor in de wereld gebracht heeft?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 21:05
BerichtOnderwerp: Humor

JOL252 schreef:
http://www.godtube.com/watch/?v=00BJ2JNU

LOL Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 19:33

IFAN841 schreef:
Ok, is dat zo? Hoeveel beter voel jij je dan ten opzichte van je onkerkelijke medemens? Oei... Wie meent te staan... Mijn Bijbel heeft het over de gehele mensheid. Ook de bekeerde mens valt daar eigenlijk onder omdat die oude natuur nog altijd over hem heerst op aarde. Het verschil zit 'm ten opzichte van z'n onbekeerde medemens dat hij zijn Borg heeft mogen kennen...

Ja dank God daarvoor
Je beter voelen dan anderen is natuurlijk heel on-calvinistisch en hoe je je voelt is niet doorslaggevend. Wat het voor mij wel is is dat God zegt in Zijn Woord dat ik in Christus een nieuwe schepping ben.
Een kind van Hem met zijn Geest in mijn hart
Een kind van het licht.
Dit zijn zomaar een paar dingen die hierover in de Bijbel staan. Maar dit gaat of topic. De vraag aan jou was waarom je dat gedicht God tekort vind doen.
En mijn vraag aan jou is wie dank je dat humor in de wereld heeft gebracht?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:50

IFAN841 schreef:
Wij hebben de blauwdruk van God niet meer en zijn dus tot alles in staat inderdaad... Dat zeg je goed... Dus ook een ordinair sexleven.

Maar wij mensen slaat wat mij betreft op de mensen die zonder God leven. Als volgeling van Hem heb ik deel gekregen aan de Goddelijke natuur. Door deze natuur ben je dus wel degelijk instaat te herkennen uit welke bron iets komt. En met Sarah kan ik rustig zeggen dat goed mij meermalen aan het lachen heeft gemaakt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:30

IFAN841 schreef:
Ook weer zo'n reactie met veel te menselijke gedachten over God. En dan je commentaar over sex: dat heb je goed maar het punt is ook dat wij er een ordinaire bedoening van gemaakt hebben.

Ja maar wij mensen hebben overal een ordinaire bedoening van gemaakt. Komt daarom de blauwdruk niet meer van God?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:28
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

SHANITA130 schreef:
'We' zijn elke dag van plan om een begin te maken om hier uiteindelijk de zooi eens netjes op te ruimen.

Maar daar zijn 'we' óf te lui voor, of we voelen 'ons' weer eens alleen, terwijl een van mijn beste vrienden op de hoek woont.

Er is gewoon elke dag hier wel de een of ander @@#$ smoes, om niets te hoeven doen.

Tis gewoon schandalig.

In die zin kan ik me wel vinden in dat 'we' geneigd zijn tot alle kwaad'.

Ja, de Waarheid maakt vrij....net als een alcoholist de helft wint als dat ie zegt dát ie een alcoholist is, zo kan iemand die lui is ook al de helft winnen door toe te geven en onder ogen te zien dát ie lui ís...

Huilende smiley, smiley in tranen

Klopt Shanita het probleem onder ogen zien is het begin van herstel
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:27

IFAN841 schreef:
Ok, hier is alle eerbied voor een heilig God stomweg pleite! Hoe profaan kun je het krijgen... En dat voor een Christelijke datingsite...? Ieuw... Gewaagd hoor... Zieke smiley

Ik zie juist wel veel eerbied in dit gedicht. Leg eens uit waarom jij dit oneerbiedig en profaan vindt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:17

IFAN841 schreef:
Zeer oneens! Ten eerste meet jij met menselijke maten en is ons verstand verzondigd en te beperkt om te bevatten wat er in God om gaat. Ten tweede is daar de grote afstand tussen ons zondige mensen en een heilig God die geen rekening met de zonde kan houden. Bovendien komt een heleboel humor voort uit puur zondige gedachten. En dan nog een tip: lees de Dordtsche leerregels maar eens over gekkernij.

Zeg ik dat je nooit eens humor mag hebben? Tuurlijk wel. Maar je moet je altijd wel afvragen vanuit welke gedachte of intentie die vandaan komt.

Tuurlijk heeft God humor. Hij heeft die zelf in de mens gelegd. Denk alleen maar eens aan de heilzame werking die van humor uit gaat. Dat een heleboel humor voortkomt uit zondige gedachten is geen argument om te zeggen dat God geen humor heeft. Heel veel sex in de wereld is zondig en toch heeft God het bedacht om de mensheid voort te laten bestaan.
(Roelande die de dortse leerregels niet kent en wel benieuwd is wat er in staat over gekkerij)

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 7 juni 2013, 18:17
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:10
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

PETRA373 schreef:
ha ha nee, maandelijkse hormonen bui Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
je weet wel, de tijd dat je geen gehaktballen moet maken Boze smiley

Dat duurt toch altijd een week? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 juni 2013, 22:42
BerichtOnderwerp: gek van plinkjes en plonkjes op de pc

SHANITA130 schreef:
Heb je al op de knop 'compaliteitsweergave' geklikt. die knop zit op de adresbalk, en de knop ziet er Zo uit.

Dat helpt bij mij wel, dan krijg ik dus alles gewoon weergegeven zeg maar.

Dus de knop waar het rode rondje omzit, om aan te geven welke knop ik bedoel.

dat heb ik niet op mn adrsbalk zitten hoor. ik heb windows 8 misschien is dat anders
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 juni 2013, 22:41
BerichtOnderwerp: Het weer

ja hoor schijnt de zon twee dagen gaan ze zeuren of het wat minder kan
Tis ook nooit goed hier Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 juni 2013, 22:31
BerichtOnderwerp: gek van plinkjes en plonkjes op de pc

het zijn geen plinkjes of plonkjes maar als ik met iemand chat zie ik maar de helft van de tekst. De andere helft gaat schuil achter het blok waarin de foto van de persoon staat met wie je chat. Herkent iemand dit? En weet iemand wat je er aan kan doen? Ik best goed in raden maar dit is erg lastig
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 juni 2013, 20:00

KLUS667 schreef:
Sterkte Roelande!

Ik had vanavond broccoli met aardappelschijfjes en een rundervink.

En om op m'n streefgewicht te komen zit ik nu aan de chocoladepinda's.....nog 6 kilo Verlegen lachende smiley

Bofkont Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 juni 2013, 18:40

allemaal dingen die ik van mn dietiste eigenlijk absoluut niet mag Clown smiley
Maar ik hoef nog maar 2 kilo en vond dat ik wel even stout mocht zijn:
Bami met fou yong hai sate en babipangangen een wijntje Ben& Jerry ijs toe

Zo en nu weer even een paar weken heel streng zijn voor mezelf ( en daarna nog steeds een beetje streng)
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 12:53
BerichtOnderwerp: maak een vijfje

Kiezen
Is lastig
wat draag ik
badpak, bikini,strandjurk of tankini?
Monokini
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 08:46
BerichtOnderwerp: Zegen? Of vervelend? Of beide?

Mooi Shanita, dus langzaam maar zeker komt je huis op orde, Kun je misschien het beste meteen hulp in de huishouding regelen via WMO. Een goeie komt ook wel als het huis nog niet op orde is hoor. Dan helpt ze je wel

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 4 juni 2013, 09:28
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 08:41
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

PETRA373 schreef:
Lachende smiley waarvoor ben je aan het leren?

Hoi Petra dit examen is voor verzorgende ig(ben ook nog voor Evv aan het leren maar dat examen komt eind oktober)
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 08:34
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide

Je houdt de vaart er goed in Willem Lachende smiley
Deze keer wil ik echt mee,
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 3 juni 2013, 22:05
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

Dat al mn examen opdrachten goedgekeurd zijn en mn examen aangevraagd
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 3 juni 2013, 22:04
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

MARIO216 schreef:
Maandag 3 Juni, Psalm 139: 1-18; Zegen zonder ophouden.

Het is niet een vluchtig zegen en daarna snel weer weg. Even zwaaien zoals de koningin altijd doet en dan instappen en wegwezen. Met nadruk zegt Lucas: ‘Terwijl hij hen zegende, ging hij van hen heen.’Jezus laat zijn handen niet zakken, Hij draait niet weg naar de hemel. Zijn handen blijven zegenend over hen uitgestrekt. Het laatste wat ze van Hem zien, zijn handen. Zo treedt Hij voor zijn Vader. Zo komt Hij thuis. Als een priester vol compassie voor zijn gemeente en zijn wereld. Als een Koning vol macht en glorie.
Dat is buitengewoon troostvol.
Het betekent: nergens in deze wereld zijn we niet onder die zegenvolle handen van Jezus. Handen van mensen schieten vaak te kort. Soms trekt iedereen z’n handen van je af. Sommige handen doen alleen maar pijn. Met Hemelvaart vieren we dat we nergens in deze wereld zijn zonder genadigde, genezende handen van Jezus boven ons. Je kunt Hem niet ontlopen. Psalm 139 zegt al: dat lukt niet.’ U omsluit mij, van achter en van voren, u legt uw hand op mij.’Naar zulke handen kun je ontzettend verlangen. De hand van een vriend bij wie je je veilig voelt. Meer dan welke handen troosten en zegenen die van Jezus.

Heel mooi ff gekopieerd
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 3 juni 2013, 16:35
BerichtOnderwerp: receptenboek

LEANNE226 schreef:
Brownies kun je maken met whey poeder.Kies wel een goede whey-variant zoals de biologische of de plantaardige en dan zonder toevoegingen.
Google maar eens op die combi,dan vind je erg lekkere dingen! Knipoog smiley

Van koolhydraatarm voedsel ga je je erg goed voelen maar dat is vooral te wijten aan het gebrek aan geraffineerde suikers.Het heeft mij galstenen opgeleverd(daar heb je een verhoogd risico op als je koolhydraatarm of vrij eet) en dan heb ik toch liever wat kilootjes meer..........zuchtKnipoog smiley

Maar in goeie koolhyraten zitten toch helemaal geen geraffineerde suikers?
Ik eet gewoon puur natuur dus zonder die geraffineerde suikers of verkeerde Enrs en met niet al te veel vlees, maar juist lekker veel groente, noten en fruit en wat brood of pasta(koolhydraten dus), en daar ga je je ook heeel goed van voelen en ben al 18 kilo afgevallen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 3 juni 2013, 16:31
BerichtOnderwerp: Bemoedigingen

MAMY994 schreef:
Een poosje geleden kwam ik terug op het station zo tegen de avond. En terwijl ik nog in gedachten het perron afliep zag ik ineens een musje liggen. Heel netjes op z'n ruggetje, onbeschadigd (zo te zien) dood te zijn. En moest denken aan: geen mus zal ter aarde vallen zonder uw Vader, gij gaat vele mussen te boven. Hoewel ik het zielig vond was dit toch weer een enorme bemoediging voor me. Ja, zelfs m'n haren zijn geteld. De juiste woorden op het juiste moment!

Mooie overdenking Mamy
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 3 juni 2013, 15:36
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

PETRA373 schreef:
ach Jol, alles wat ik de laatste tijd schrijf, komt vaak verkeerd over of zo iets.
ma ja, wat moet ik er nog opzeggen Smiley die vol vragen zit
misschien geen inteligent genoegge vraag. ha ha , de ander zijn probleem, mijn probleem ga ik er niet van maken.
Toch maakt het het forum schrijven af en toe minder leuk.

He Petra niks van aan trekken er bestaan geen domme vragen hoor. Alleen maar domme antwoorden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 3 juni 2013, 08:33
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?

JANS221 schreef:
Dat er in de kerken op het gebied van seksualiteit het e.e.a. fout gegaan is en er verkeerd mee omgegaan werd (wordt) is bij de meesten wel bekend. Natuurlijk moet er over gesproken kunnen worden en hoeft het gesprek daarover ook niet vermeden te worden, maar of het nu een taak van de kerk is om te informeren hoe het met de seksuele omgang gaat……. ? Vroeger kwam meneer pastoor ook langs, daar zitten we toch niet meer op te wachten. Aan de hand van de groeiende kinderschare is in elk geval niet af te lezen of op het gebied van seksualiteit alles goed gaat.

Nee dat bedoel ik ook, als je getrouwd bent is het blijkbaar niet de taak van de kerk om zich met je seksualiteit te bemoeien, maar als je single bent hoeft dat toch ook niet. Dus waarom zou je het hebben over zelfbevrediging.
Ik vind het nijn voorganger niets aan gaan of ik dat wel of niet doe
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 85 Volgende
Pagina 21 van 85