Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:34
Onderwerp: EERLIJK ZIJN, te gek voor woorden
|
|
|
ROOS575 schreef: | Het verschil zit het soms niet in de inhoud maar wel op het tijdstip of de manier van brengen. |
Nou dat ben ik niet helemaal met je oneens, het is vaak ook vraag, en aanbod, maar zit wel vaak in het hoe. Het zeggen, of het zetten, een persoonlijke benadering werkt nu eenmaal anders dan een schriftelijke, die laatste, daar ontbreekt hem net de lichaamstaal aan. Maar hier kan het nu éénmaal niet anders, zelfs die pokke dingen werken vaak ander, terwijl je het misschien zo bedoeld. (lief dus) en niets anders.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 3 februari 2013, 11:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:10
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Hoe weet jij dan dat degene die reageert, een waarheidsgehalte van 0,0 heeft? En dat die reactie er eentje is met meer verzachtende omstandigheden? Dat zijn dan dus ook oneerlijke gedachten naar die ander toe |
Mij is in het verleden verweten, dat ik te eerlijk was, te eerlijk?! Kan dat ook dan? Waarschijnlijk wel, en dat heeft mij dan ook het nodige gekost, maar had ik dan wat minder eerlijk moeten zijn? Dus oneerlijke gedachte, ik vind van niet, over die ander, als je een halve waarheid aanhoud, is niet eens een halve eerlijkheid, dan leef je in een leugen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:31
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Je kan ook eerlijk zijn met respect naar de ander, dus respectvol iets zeggen wat je ervan vind, zonder de ander te kwetsen. |
Natuurlijk, met alle respect, maar er werden in het verleden wel eens antwoorden gegeven, met heel veel respect. Waar een waarheidsgehalte van 0,0 in zat, maar meer met verzachtende omstandigheden, daar gaat het meer om. Dan kan je beter niet reageren, dan dat je maar een halve waarheid neer zet wat dan dus niet helemaal eerlijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:14
|
|
|
******* Eerlijk zijn, niet van deze tijd ?!**************** Gewoon eerlijk zijn, wat jij er van vindt, ga er maar voor staan. Het is ook wel vaak confronterend, en men zit er ook niet vaak op te wachten toch? Hoewel men wel vraagt, aan die ander eerlijk te zijn, wil men het toch liever niet. Eerlijk duurt het langst, en soms, ja binnen een relatie gelukkig wel en soms met een ander onderwerp, ja helaas wel. Je ziet ook vaak op het forum, bij een grote verscheidenheid aan topic,s , verschillende antwoorden, en bijna nooit zijn wij het eens. Iedereen zegt een eerlijk antwoord te geven, maar soms kan het wel en soms mag het niet. Maar is het dan ook wel zo eerlijk, of wordt er dan een antwoord gegeven, meer moeten, om die ander niet te kwetsen. Maar volgens mij hou je dan juist, dat geen in stand, waar die ander juist vanaf wil. Eerlijk duurt het langst, maar oh oh wat hebben wij daar eigenlijk een hekel aan, of toch niet, is eerlijk nog wel van deze tijd? Waarin alles kan en alles mag, waar alles bespreekbaar moet zijn..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 09:04
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
LIES146 schreef: | Vergeven.. het is iets waar ik al veel mee geworsteld hebt. Sommige dingen zijn menselijk gezien niet te vergeven. Iemand anders vergeven heeft neit alleen als aspect dat het iets is naar de ander toe. Vergeven doe je ook om jezelf vrij te maken. En misschien is dat nog wel belangrijker. vergeven betekent niet dat alles weer pais en vree is, dat je weer dikke vriendjes bent of zelfs maar dat er uberhaupt weer contact is. Vergeven zorgt dat je de band van boosheid, wrok, teleurstelling los kunt laten. En reken er maar op dat die dingen energie kosten en jezelf belemmeren, misschien zelfs verstikken. Jezelf bevrijden daarvan, het in Gods handen neerleggen, de ander met vrede tegemoet kunnen treden. Niet met als doel dat je 'dus' een reactie van de ander verwacht (dan wordt het voorwaardelijk) maar met als doel dat je zelf weer vrij mag staan: dat is volgens mij de essentie van vergeving. |
Precies, jij vat hem, maar onze mensheid (zeker op cm) is veel al bezig met de worsteling, ik hoef niet te vergeven. En net wat jij ook zelf zegt, vergeven is ook jezelf vrijmaken, natuurlijk is dat niet altijd even makkelijk, maar werkt wel, naar beter. Een plaats gaan geven in je leven, ten goede van bevrijding..... als je het niet doet, leg je jezelf een slavenjuk op, van verbittering. En dat was/is niet de boodschap, die wij uit mogen stralen, zelfs moeten uitdragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 08:48
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zielig...wat zal die moeder hem missen
|
Hem missen kaviaar benne aieren van een Steur dat benne een heel zooitje kinderen, bij mekaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:52
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Gebakken verse kaviaar gisteren zwom het nog lekker bij zun moeder in de Noord zee en nu lekker in mijn darmen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:41
Onderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Mooi dat die splinter weg is. Kun je nu misschien inhoudelijk ingaan op mijn bijdrage? |
Ben toch echt bang, dat hij nu met die balk bezig is geduld is toch één schone zaak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 23:17
Onderwerp: Wokken
|
|
|
ERIKA129 schreef: | wordt zo te zien bijna een vrouwen aangelegenheid waar blijven die mannen |
Jammer maar het tijdstip komt mij niet zo goed uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 22:50
Onderwerp: Dit is de dag
|
|
|
Mooi, en wij staan er soms maar weinig bij stil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 12:12
Onderwerp: Wokken
|
|
|
ROOS575 schreef: | Heldere kippesoep vooraf mag ook |
lijkt mij wel wat voor je dan is er nog iets helder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:33
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ja zo'n 6% moet er ingeleverd worden.......moet ik ook Maar! In 2010 is mijn pensioen flink(met terugwerkende kracht,heel wat meer dan 6%) verhoogd en vast van meerderen met mij en toen hoorde ik ze ook niet klagen......... |
Precies, vorig jaar kreeg ik van mij pensioenfonds te horen dat ik gewoon met 65 met pensioen kon Maar nu hebben ze de A.O.W naar 67 geschroefd toen ik 23 was wilde ik niet in een pensioen, maar moest Het was een verzekering dat mijn bedje dan was gespreid als ik 65 werd jammer dat die bril niet roze is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 09:15
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Effe het nieuws kijken en weer niet vrolijker geworden De mensen met een pensioen, moeten nu ook inleveren, van 2 tot 25€ per maand SNS Reaal ook bankroet, en die mag de belastingbetaler weer in het zadel gaan helpen. En wij hebben toch ook geen geld meer voor die onzin, iets helpen, waar je misschien in de toekomst, geen medewerking van krijgt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 09:08
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Vergeven en vergeten zijn 2 hele verschillende dingen. Ook als is er vergeven kan iemand er voor kiezen geen contact te willen, dat heeft niks met niet vergeven te maken. Soms heb je gewoon geen behoefte aan bepaalde mensen in je leven.
Sommige vriendschappen zijn blijvend, andere gaan verwateren, dat is nu eenmaal de normale gang van zaken in het leven. Waarom wil je uberhaupt een vriendschap met iemand die niet op jou vriendschap zit te wachten? Graag of in zn geheel niet hoor. |
Precies, trouwens in het verleden was vergeven weer anders dan nu geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 23:41
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je zal maar 60+ zijn..... |
ach Mariska verstandelijk, komen sommige, of zijn ze, geef je ze toch 06, en das geen foon nummer van tele
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 22:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dan is roos zeker een puber |
Kijk Mariska de meeste vrouwen (meisjes) begint de pubertijd pas na hun 36 levenslicht zeker bij laat bloeiende Roosjes moi is 45
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 31 januari 2013, 22:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 21:50
|
|
|
ROOS575 schreef: | Je zou ook kunnen zeggen 50- of 50+ Loofbos of naaldbos |
En dan zonder forum zeker, het is hier wel zo ongeveer vanaf 50 jaar En die pubers van onder de 50 zitten allemaal tv te kijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 21:44
|
|
|
MARISKA601 schreef: | hm.. zover dacht ik nog niet... en cactussen blijven ook altijd groen... |
Ja das waar alleen staan die hier niet in het bos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 21:32
|
|
|
MARISKA601 schreef: | er is nog geen blad aan de bomen te bekennen in menig bos... |
ach Mariska, zo te lezen zijn zij ook prikkelbaar, naaldbomen zat in het bos en die blijven altijd groen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 21:24
|
|
|
Eigenlijk best wel gek van CM ze hebben wel een minimum leeftijd waarom dan ook geen maximum leeftijd tot en daarna vanaf bv 60 Dan moeten stellen dat oudere bokken voor een groen blaadje maar beter naar het bos kunnen gaan Tis toch allemaal te voor woorden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 11:52
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Nah gisteren was het lekker rustig weer hier, maar vandaag jetz geh lose weer lekker zeer harde wind..... misschien vandaag lekker jutten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 09:57
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ROOS575 schreef: | of rook hem aan een spit dan voel jij je de volgende dag weer opperfit |
Ja en vrouwen.. doen snauwen.... je krijgt nooit geen begrip ze willen alles weten.......... En hangen constant aan je lip Bij alles wat je doet............. nooit is het goed............. Je geeft ze een vinger En nemen je hand Je kan beter alleen blijven pas dan houd een man stand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 00:44
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
DIANA556 schreef: | verkeerde smiley's zeker, Gerrit? Deze zien er niet zo feestelijk uit |
ach ja, ut was ook één van mijn mindere verjaar dagen het getal staat verkeerd nou ja andersom had gunstiger geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 00:40
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb al te kennen gegeven hier en daar op het forum dat ik mijn abonnement niet verleng.
Ik twijfel of ik in de toekomst nog wel lid wil worden. Maar zoals het de laatse weken aan toe gaat op heel cm denk ik je bent knettergek om nog langer te blijven.
De redactie doet niks aan de problemen die er zijn. Ik ben lid geworden een paar jaar geleden om te kijken of er een partner voor mij er tussen zat. Niet gevonden. Ik ging er vanuit dat uit goede vriendschappen ook kan een relatie ontstaan. Na menig profiel gelezen te hebben heb ik mij er niet meer verder in verdiept. Dus mijn motto is dus beter goede vrienden dan een slechte relatie.
Maar goed, ik heb nu vijanden op cm. Hun negeren schijnt niet christelijk te zijn. Hun gedrag dan kan ik ook niet christelijk noemen. En mijn gedrag kan je ook niet echt christelijk noemen.
Ik was van middag even in de lobby om afscheid te nemen. En ja daar zat een van mijn vijanden. Helaas drongen mijn woorden niet tot door tot zijn hersenen. Hij ging als vanouds er mee door zijn eigen zin te doen: de boel verzieken, voor mij. Begon ook nog heerlijk irritant te doen door mij schatje en lieverd te noemen. En hij wilde dat ik mijn mond hield. Degenen die aanwezig waren heb ik het beste gewenst. en tot de treiteraar Robbedoes205 zei ik: drop dead.
Ja niet christelijk van mij, maar goed, ik hoor dan ook niet op cm thuis, ik ben dan ook geen wedergeboren christen, dus behouden ben ik niet.
Ik hou normaal gesproken er niet van om mensen openlijk zwart te maken, maar ach... De gevolgen zijn voor mijn rekening.
Ik wens iedereen verder een goede tijd op CM.
Groetjes van Mariska601 |
Sterkte en succes Mariska, maar aan de andere kant, zou ik me toch echt niet weg laten pesten. Onvolwassen bejaarden kom je ook op straat tegen, dan ga je toch ook niet emigreren, dat kost klauwen met geld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 18:11
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | alleen als degene op sterven ligt kan je hem zien
WAAROM DAN PAS WEL???? |
Ik denk dat er na voor die persoon weinig nut meer heeft.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 08:11
Onderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Koningsdag klinkt niet zo. Oranjedag? Zou wel kunnen. Hou het maar op dertig april dan kan hij zijn verjaardag op dezelfde dag vieren als ik. Hoewel, altijd vrij op mijn verjaardag is ook mooi.
Thomas |
Koningendag lijkt mij toch toepasselijker, en klinkt ook beter. Ik heb een trieste mededeling voor je, maar het wordt toch 27 april Ik had ook geen mazzel met Beatrix Zelfs geen vrij meer op je verjaardag
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 29 januari 2013, 08:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 23:39
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | Geen zon , geen regen , geen sneeuw , geen ijzel maar wel storm . |
Precies, je waait uit je verschoning
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 23:31
Onderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013
|
|
|
ROOS575 schreef: | Respect voor de koningin die alles altijd in de puntjes voorbereidde! Ik gun haar de welverdiende rust!
Wat Alex betreft... ik ben heel benieuwd! Maar we zullen het zien. Ik denk dat hij qua persoonlijkheid niet in de schaduw kan staan van zijn moeder. Denk dat het gelijk het perfecte moment is om de geldstroom richting de koninklijke familie te herzien. Wat Maxima betreft; een knappe meid die het met haar charmes goed voor elkaar gekregen heeft |
ach Roosje, ik zou zo zeggen, verzin een slogan voor 30 april 2013 in 1980 was het geen woning geen kroning De jouwe geen lagere beloning, geen kroning
|
|
Naar boven |
|
|