ChristianMatch

Forum

Berichten van MAMALOE463
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 28 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAMALOE463
Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:22
BerichtOnderwerp: Met elkaar afvallen?

Ikheb zelf een tijdje via de sportschool het diplan dieet gedaan, dat is op een
gezonde manier eten en regelmatig sporten en dan schijn je af te vallen.
Bij mij hielp dit niet omdat door de medicijnen mijn stofwisseling hoegenaamd stilstond.

Ikzelf doe nu voor twee weken shaken van cambridge, het is wel een crashdieet, maar na die twee weken ben je zo een 6 a 7 kilo kwijt dus even twee weken tanden op elkaar en alleen maar shakes mag je nemen.

In die twee weken sport ik niet want dat kan je lichaam niet aan, daarna ga ik mijn sporten weer oppakken zoals vanouds.
Ik sport dan wel bijna iedere dag.

Ik zal de recepten eens opzoeken van het diplan, dit is eigenlijk normaal en toch ook lekker eten, ook wel tussendoortjes, maar gezonde tussendoortjes Knipoog smiley en daarnaast is het belangrijk dat je regelmatig wat aan beweging doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:01
BerichtOnderwerp: Nice song

VRYBUITER921 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=F3e2f4bzumY&feature=related

Link doet ut niet Twijfelende smiley
Of doe ik iets fout?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 19:21
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)

Ach, op ieder potje past een dekseltje en ook vast wel op de niet normale man of vrouw Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:15
BerichtOnderwerp: Mijn tijden in UW handen

LEANNE226 schreef:
Het stuk komt van de weblog van ds. arie van der veer,ik denk dat ze vergeten is dat te melden,bronvermelding is altijd fijn,kun je het hele stuk even nalezen.

Nietaltemin zijn het mooie woorden!

Klopt, dit is van ARIE, goede kennis van me, wist niet dat bronvermelding een must was, enne hele stuk kun je hier al nalezen, dit is het hele stuk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 17:50

LEANNE226 schreef:
Het stuk komt van de weblog van ds. arie van der veer,ik denk dat ze vergeten is dat te melden,bronvermelding is altijd fijn,kun je het hele stuk even nalezen.

Nietaltemin zijn het mooie woorden!

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op dinsdag 21 augustus 2012, 17:52
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:29
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Opvoeden is ook niet makkelijk, het gaat gepaard met vreugde en verdriet.
En consequent zijn doet mij soms inderdaad net zo veel pijn als het kind.
Maar het moet wel, kinderen in de puberteit vooral komen in die fase zoveel gevaren en verleidingen tegen op hun pad, en mijn zoon is daar nou eenmaal erg vatbaar voor, dan moet je heel erg grenzen stellen voor hem, om hem die duidelijkheid te geven die hij voor zichzelf niet kan creeeren.
En bovenal vind ik het belangrijkste wat Gods woord hierin zegt, Efeze 6 vers 4, En gij vaders, (in mijn geval moeder Knipoog smiley ) verwekt uw kinderen niet tot toorn, maar voedt hen op in de lering en vermaning des Heeren.

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op dinsdag 21 augustus 2012, 13:32
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 01:05
BerichtOnderwerp: a.s 15 september gezellige middag/avond Gorinchem

ANITA412 schreef:
A.s zaterdag 15 september organiseer ik een gezellige middag/avond in en nabij het Natuurcentrum van Gorinchem.
Het Natuurcentrum bevat een kinderboerderij, een educatief centrum en een theehuis.
Het Natuurcentrum Gorinchem herbergt veel verschillende dieren en
het gebouw is omringd door veel groen en mooie oude bomen
Hierdoor biedt het Natuurcentrum vele mogelijkheden voor jong en oud.
Het gebouw is in een bijzondere en speelse stijl gebouwd, er is gebruik gemaakt van veel vrolijke kleuren.
Kortom; een bezoek aan het Natuurcentrum is de moeite waard!

Wat gaan we doen?
-15.00-16.00 uur- We ontmoeten elkaar in het theehuis ,waar we met elkaar kennis kunnen maken onder het genot van een gezellig
kopje thee of koffie met iets lekkers.

-16.00 uur-17.00 uur
Daarna maken we een korte wandeling(lees:slenteren we) door het natuurcentrum/kinderboerderij

-17.00/17.30 uur-?-
om vervolgens lekker wat te gaan eten bij de Griek of Chinees in Gorinchem.
(waar de meeste voorkeur naar uit gaat)

Ik zou het leuk vinden als jij óók van de partij bent !
Laat je even weten als je komt?
Uiteraard mag je een introducé (hoeft geen CM lid te zijn ) meenemen.
Maar laat dit dan wel even weten.

Kosten (reken op zo'n 25 euro) zijn voor eigen rekening.
Entree Natuurcentrum is gratis.
Op het terrein van het Natuurcentrum zelf kan niet geparkeerd worden.
Parkeren kan in de omliggende wijken achter de flats.

Als je je aanmeld krijg je minstens een week vooraf meer informatie.
(graag aanmelden vóór 12 september)
De activiteit gaat door bij deelname van minstens vijf personen

Helaas is dit te ver rijden voor mij, maar ik wilde je wel zeggen dat ik het erg leuk, en duidelijk vind opgezet! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 01:03
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?

CHATULIEM619 schreef:
Begrijp je nu echt niet waar het om gaat? Je moet niet elk willekeurig onderwerp naar je hand willen zetten, en dat doe je op dit moment. Niet alles wat in het verborgene gebeurt is occult. Seksueel misbruik is geen occultisme, en jouw reacties passen dus niet in dit verhaal. Dat wil niet zeggen, dat het niet erg is, wat er met je gebeurd is.

Deze x ben ik het met je eens Chat Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 00:53
BerichtOnderwerp: Wie is God?

WILLEM618 schreef:
Ik denk dat het een leerweg is, mamaloe. Een baby in de genade, die weet echt wel wie z'n Vader is, maar dat ook zeggen is een ander verhaal. Daarnaast, God heeft Zich bekend willen maken in Zijn Woord, en in het geven van een weg na de zondeval, om weer met Hem te gaan leven, en Hem weer te vinden. Op zich is dat alleen al iets, wat heel veel zegt over Wie God is.

Ben ik met je eens Willem, vanuit Gods woord kunnen we erover praten wie God is inderdaad dat is waar, maar er daadwerkelijk UIT kunnen praten wie God is, dan word het een ander verhaal......
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 00:48

Mmm doet me toch goed te horen dat dit niet een te strenge aanpak is, consequent zijn betekent voor een kind ook duidelijkheid verschaffen, en duidelijkheid geeft een kind weer veiligheid dus is misschien toch wel ok zo even een maandje voor hem op de blaren zitten Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:46
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

GERRIT603 schreef:
jans heeft er verstand van volgens mij

Lachende smiley Lachende smiley

Vind je het dan geen compliment Gerrit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:35

Koning David is een man geweest die heel wat successen behaalde. Hij was het die de reus Goliath versloeg. Als generaal was hij populairder dan zijn koning Saul. En hoeveel vijanden heeft hij als koning niet verslagen?!

Maar David kende ook andere tijden. In psalm 31 komen we een zwaar aangevochten mens tegen. Je leest van vijanden en vervolgers, van angst en zwakte, van schuldbesef en geestelijke verlatenheid.

Veel sombere woorden dus. Maar David schrijft ook iets anders. Want ondanks al die negatieve ervaringen, ondanks het feit dat zijn ogen gezwollen zijn van verdriet, belijdt hij zijn geloof en vertrouwen: ‘mijn tijden zijn in Uw hand’. Hij weet dat de wurgende greep van de dood geen vat op hem heeft. Het is de beschermende hand van God die hem vasthoudt.

Mijn tijden – in Uw hand.
In het Hebreeuws zijn het maar twee woorden.

Mijn tijdén – let op het meervoud! Tijden, dat wil zeggen: je hele leven met alle wisselingen daarin. Alle tijden vanaf de geboorte tot en met het sterven. Goede en slechte tijden. Tijden van vreugde en tijden van verdriet. Al die tijden, zo gelooft David, zijn in Gods hand.

Bijbelschrijvers gebruiken graag het beeld van de hand van God. Bij de hand van God denken zij aan de macht van God. Als Gods hand je draagt, dan kan je nauwelijks iets gebeuren. En als je in de hand van God bent, dan ben je voor altijd veilig.

Dat wil niet zeggen dat er niets kan gebeuren. In deze psalm gaat het juist over hoeveel ellende een mens kan meemaken. Wat kunnen mensen je allemaal niet aandoen! Welke verschrikkelijke ziekten kunnen een mens allemaal niet treffen. Het wordt in deze psalm allemaal benoemd en niet verzwegen.

Maar toch!
Toch gelooft David dat al die gebeurtenissen de tijden van zijn leven uiteindelijk niet bepalen. Wij zijn niet aan onszelf overgelaten. Of aan de ander. Of aan het noodlot. Wij zijn geborgen in Gods handpalm.

Mijn tijden zijn in Gods hand.

Het zijn dus geen woorden van een man die vanuit een comfortabele positie op God vertrouwt. Deze belijdenis klinkt te midden van veel verwarring en nood. Maar David vertrouwt op God, op Zijn Macht, op Zijn hand. Een hand waar David Gods hart achter weet. God houdt hem vast omdat Hij hem liefheeft. Het is daarom een Vaderhand die nooit loslaat. Een genadige hand in Christus. Een sterke hand die vasthoudt door de diepten heen.
Dat wil niet zeggen dat een mens die hand altijd voelt en beleeft. Het kan geweldig donker zijn. Je zult maar een onbegrijpelijke weg moeten gaan. Door het dal van de schaduw van de dood bijvoorbeeld. Ook David was het zicht op God soms kwijt. Toch bleef Hij het zeggen: “Mijn tijden zijn in Uw hand”. Dat is geloven. Door alle strijd en aanvechting heen!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:29

Ja je gaat soms twijfelen aan jezelf, doe ik het wel goed dan, enne, ben ik nu niet te streng met zijn mobiel en tablet inleveren, maar ik heb hem van tevoren gewaarschuwd voor de gevolgen.
Dus nu een maand afkicken, geen mobiel, geen tablet.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:26

JANS221 schreef:
nou, jij ziet er inderdaad wel uit als 47 Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Lol Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 19:45
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Misschien een stuk chocola dat helpt ook, alleen niet goed met mijn shakes, die combi mag even niet Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 19:38

JOL252 schreef:
Herkenbaar ja, dat moment van ontdekken is balen!

Ja dat is het, ik voel me beduvelt door hem, want twee weken geleden kwam ik er eigenlijk achter en toen zei hij dat hij het niet meer zou doen en ben ik heel duidelijk geweest en er consequenties aan gehangen dat als ik hem weer zou betrappen dat hij dan zijn mobiel en zijn tablet voorlopig in kon leveren bij mij als straf.

Nu heeft hij ontslag gehad op de camping waar hij werkte want hij liep popiejopie te doen op de camping en met een peuk in zijn mond over de camping te lopen, dus waren twee dingen, en hij had ontslag gekregen en hij rookte weer Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Voel me zo rot dat hij over verschillende dingen heeft gelogen en mij andere dingen verteld dan de waarheid Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 19:26

JOL252 schreef:
Kip Tandoori, noemen wij Kip Verdorie.

en... vanwege de chocoladekriebels een brownie-toetje.

Hmmmm, hier ook graag een Brownie toetje opsturen, dat helpt me uit mijn dip Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op maandag 20 augustus 2012, 19:26
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 19:20

Slechtste moment van deze dag is dat ik erachter kwam dat mijn zoontje van 14 loopt te roken als een grote vent Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Ik rook niet en wil dat mijn kinderen tot hun 18 e niet roken, en zeker niet in mijn huis, zijn mijn regels nou zo gek Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:26
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)

JOSINA022 schreef:
Nobody is perfect and I'm nobody Lachende smiley met blinkend witte tanden

Nounou Josina, als ik je foto mag geloven ben je toch echt een vrouw Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Dan ben je toch in ieder geval iemand Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:18

JANS221 schreef:
Ik vraag me vandaag af waarom er zoveel mannen in hun profiel schrijven dat ze er jonger uit zien dan ze zijn!!!???

Ze houden zichzelf voor de gek Knipoog smiley
Ik ben niet jonger dan 39, maar voel me wel jonger als 39 jaar dat dan weer wel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:13
BerichtOnderwerp: Gedichten

DJES101 schreef:
Een woord is o, zo gauw gezegd,
maar denk: waar komt dat woord terecht?
't is als een klein onooglijk zaad
dat stil verborgen wegen gaat.

Een woord van goedheid of venijn,
't maakt mensen groot of ... kraakt ze klein,
't kan zijn een woord dat stil vergeeft,
waardoor een mens opnieuw weer leeft.

Soms is het woord een goede raad,
ofwel een striem die mensen slaat,
per telefoon een lieve groet,
die de eenzaamheid verdwijnen doet.

Een woord kan zijn als een gebed,
dat nieuwe wegen openzet,
een brug voor 't hart dat lijdt,
zo'n woord dat overstijgt de tijd.

Hoe kostbaar is de taal, het woord
de ene spreekt, ... de ander hoort ...
Laat ons luisteren en verstaan,
en maak ons woord tot kostbaar graan.

Prachtig, vooral die laatste zin, en maak ons woord tot kostbaar graan, we kunnen met onze tong soms zo scherp zijn, echt om over na te denken!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:06
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Alle bedden verschoont, badkamer gesopt, alle vloeren gedweild, ramen buiten gezeemd, en mijn zoontjes naar zwembad gebracht en nu zit ik ff uit te rusten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:04

Nieuwe aardappeltjes met bietjes en een speklapje erbij.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 16:00
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Mijn buurvrouw die met bieten van hun tuintje kwam en nieuwe aardappelen kwam brengen, bietjes waren al gekookt en wel, en aardappeltjes mooi schoongemaakt, heerlijk!
Er bestaan echt nog wel normale en lieve mensen! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:59
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ROELANDE345 schreef:
he en dat is heel mooi geworden zeg.

Lachende smiley

Verlegen lachende smiley Dankjewel, ben er ook wel blij mee, enn zekers met dat warme weer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:54
BerichtOnderwerp: Hoe was jou kerkdienst

Klopt, weetje, ik denk dat als God op dat moment, in die toestand waarin je je zou bevinden, het zelf wel zou duidelijk maken met een tekst, daar kan ik dan misschien een minder passende tekst voor gebruikt hebben.....
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:52

Ik denk dat we pas werkelijk kunnen zeggen wie God is, als Hij zich aan onze ziel openbaart.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:51

Ik denk dat we pas werkelijk kunnen zeggen wie God is, als Hij zich aan onze ziel openbaart.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:48
BerichtOnderwerp: Hoe was jou kerkdienst

WILLEM618 schreef:
Het vetgedrukte is in mijn beleving door jou iets anders weergegeven als dat het staat in het hooglied. Dit gedeelte slaat op het wachten op De Liefste van de bruid, die komt. En Hij komt, springende op de bergen, en huppelende op de heuvelen.
De tijd van wachten is een tijd van verlangen, van uitzien, maar niet zelf kunnen gaan. Wat niet zeggen wil dat het een zitten is met niets doen, maar wel, dat het een tijd is van gemis.

Inderdaad Willem, letterlijk betekent dat zoals jij het omschrijft, maar sommige dingen kunnen voor mensen geestelijk een heel andere betekenis krijgen dan wat er letterlijk staat in de bijbel.
Ik ben van mening dat een kind van God die bv lange tijd in zielenood heeft gezeten, en dan ineens geeft God Dat kind licht in de duisternis, en worden er bv problemen uit de weg geruimd, dat zo een kind wel zou kunnen zeggen, met God spring ik op de bergen en huppel ik over de heuvelen, gezien de toestand waarin hij heeft gezeten.
Ook al is de betekenis bijbels gezien anders, maar geestelijk kan het voor dat kind een heel andere strekking krijgen, denk jij niet Willem dat dat kan?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:48

CHATULIEM619 schreef:
Hoe vrouwelijk wil een vrouw nog zijn tegenwoordig? Ik krijg de indruk dat ze liever een man willen zijn...

Mamaloe is toch wel errug blij met het feit dat ze een vrouw is
Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAMALOE463
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 28 Volgende
Pagina 21 van 28