Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:31
Onderwerp: Het ICHTUS teken...(het bekende visje die naar links zwemt)
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Nee, een rechtse ROOIE rakker, al van oudsher. En ook nog PKN |
wil je vervolgd worden Christenen worden toch vervolgd, laat de teken maar duidelijk zien voor deze wereld en/of internet.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 17:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:24
Onderwerp: Een fout in de vrouw
|
|
|
MAJARO438 schreef: | ja zeg dat wel. Ik ga de beheerders maar vragen of ze dit topic willen sluiten, het gaat helemaal nergens meer over zeg.......... |
Nee Wat heb je in je mond dan
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 17:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:19
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nou nou, t wordt steeds romantischer hier!! |
Hoezo romantisch
de vlinders vliegen door de lucht.... o nee door de maag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 16:38
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Slechtste moment van de dag .... Een kapotte wasmachine, de hele douche stond blank .... grrr (nou ja, gelijk maar de douche gesopt en geboend, is dat ook weer gedaan voor deze week) |
Heb ook een kapotte wasmachine, de deur vergrendeling is stuk. Moet wachten totdat de bestelling binnen is... Hoop wasgoed die schoon gemaakt moet worden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 16:27
|
|
|
[quote=ANNETTE792]In het eerste deel van deze bijdrage bevestig je nu juist was Does probeerde aan te geven met dat gedicht: een vrouw heeft een speciale gave.
In het 2e deel spreek je jezelf helemaal tegen:
Klopt, je hebt het goed gezien. Wat ik ermee aangeven wil is dat liefdeloosheid, zowel van de vader en/of van de moeder autisme bij een kind versterkt... Want uiteindelijk hebben we allemaal ons gebreken...
Zowel de man als de vrouw hebben speciale gave's van God meegekregen in zijn schepping...ook in een relatie welke hij samen brengt.... Wat de een niet kan, kan de ander weer wel.... De een slingerd heen en weer de ander is stabiel, zo voegt God alles bijelkaar... Een anekdote plaatsen over autisme gaat mij te ver...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:26
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat is net hoe je het bekijkt denk ik. Ik haal er nergens uit dat een vader niet belangrijk is of het niet zou kunnen. Een kind, gezond of met aandoening, heeft een vader net zo hard nodig als een moeder. Er bestaat geen betere ouderhelft. Bekijk het eens wat positiever: jij moet helaas vader en moeder tegelijk zijn voor je kinderen, je mag jezelf er zeker ook onder rekenen!
Wat ik me dan wel weer voor kan stellen is dat je als je er als vrouw alleen voor komt te staan met zo'n kind, net als jij als man er alleen voorstaat, je misschien bemoedigt voelt door zo'n gedicht? |
Annet,
je begrijpt het niet... Een kind komt uit het moederschoot. Mijn vrouw wist daardoor dat er iets met hem was... Dat kon ik als man niet weten... Het achterligende achtergrond bij mijn vrouw, heeft verre gevolgen gehad. een kind die geen liefde van zijn moeder ontvangt vanwege dat die ongewenst is, veroorzaakt autisme bij het kind.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 15:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 15:11
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Heeft dat zozeer met autisme te maken? Ik denk dat je elk kind, gezond of met stoornis, op zo'n manier kapot kan maken. Maar dat neemt niet weg dat het kind al autisme had, dat krijgt het er niet door. Natuurlijk kan je dat positief en negatief beinvloeden, maar chat noemde het als oorzaak. |
Het is niet de oorzaak, daar geef je ik volledig gelijk in. Wat juist heel belangrijk is hoe ga je dan als ouders ermee om... Voor zo'n kind is het juist belangrijk dat er positieve inpulsen gegeven worden zodat er begrip voor is....het is al erg genoeg dat een moeder dat vroegtijdig het ziet......
Wij mannen zijn te beredenerend om het te kunnen begrijpen welke emotie's er spelen.... Voor mijzelf was dat een leer proces...
Het doet me nog steeds zeer hetgeen dat Robbedoes geplaatst heeft, want ik zie in mijn zoon een parel waar veel tranen voor gevallen zijn.... en dan zeggen dat God ze niet gemaakt heeft????
En Robbedoes de zware lading die ik er aan geef, heb ik alle redenen toe...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 15:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:46
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Chat, denk dat je nu beetje overdrijft. Voor mij persoonlijk valt ook het gedicht van de moeder van een autistisch kind onder de afdeling kwijlgedichten waar ik niet van hou, ook ik zie de knipoog in beiden gedichten niet, maar das persoonlijk he. Beide gedichten kom ik regelmatig als spam tegen in mn hyvesmailbox...misschien is dat de oorzaak van mn aversie ertegen en mis ik daardoor de knipoog. Met alle respect voor alle vaders, moeders en niet te vergeten broertjes en zusjes binnen zo'n gezin die allemaal dagelijk daarmee moeten leven. Ik zou niet graag in hun schoenen staan.
Maar om vrouwen, moeders, nu de oorzaak van autisme te gaan noemen gaat me een beetje te ver hoor. Het is een aandoening die je nu eenmaal hebt of niet, niemand geeft je de aandoening.
maarre....als ik jou uitspraken over vrouwen zo lees, hier op forum, in de chatbox.......heb jij dan ook niet een heel raar beeld van vrouwen in je hoofd? Ik krijg bij jou uitspraken ook vaak het idee dat je een werkster zoekt die verder braaf luistert en pootjes geeft als je het vraagt. Gelukkig ken ik je ook buiten de site om en ga ik er vanuit dat het beeld dat ik door je uitspraken krijg niet klopt. Zou jij van vrouwen die je eigenlijk helemaal niet kent niet precies dezelfde foute indruk kunnen hebben? Misschien zijn het in het echte leven wel hele lieve dames ( die ook nog eens met liefde je huis willen soppen en je overhemden willen strijken |
Annette,
hetgeen wat chat neerzet, zegt terdegelijk iets over autisme bij kinderen... Ik weet daar ook van omdat ik zelf ook een autistische zoon heb.
Ik ga zelf even een stap verder... Toen mijn zoon ca. twee maanden oud was zegde de moeder "ik wilde dat ik deze kind nooit gehad had"... Ik ben ervan geschrokken toen ik dat hoorde en begreep er niks van.... dat een moeder dat zou kunnen zeggen..... Zij heeft alles er aan gedaan om aan te tonen dat hij niet deugde. Terwijl ik daar mijn twijvels over had.
Sinds zijn moeder er niet is zie ik een ander persoon ontwikkelen in hem waar ik trots op kan zijn. Autisme heeft zeker zijn invloed tussen de relatie van ouders onderling....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 13:22
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Hoi Mar,
ik denk dat het juist heel duidelijk kan zijn en teleurstellingen kan voorkomen( nou ja ahah ) als je duidelijk stelt wat je van een relatie verwacht. Ik ben bv daar heel duidelijk in, wil geen valse hoop kweken bij iemand die verwacht over 2 jaar getrouwd te willen zijn, omdat ik dat namelijk niet zo zie. dus meer dat soort afspraken. Gewoon je verwachtingen, niet echt regels hoor. |
Hoi Majaro,
dat is wat duidelijker. Het komt nu ook anders over. Duidelijkheid is zeker belangrijk.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 13:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:16
Onderwerp: Verliefd
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Verliefd op Jezus? nee, dat niet..
Wel dankbaarheid en ontzag, dat zo een Almachtige God ons Zijn kinderen noemt.. |
Verliefdheid, heeft een basis die bestaat uit, steun, geborgenheid, vertrouwdheid. Die vormen een basis voor een langdurige liefde, want Hij is mijn vriend die mij nimmer verlaat...dat is ook een relatie.... Ik zou geen dag zonder Hem kunnen.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 12:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:10
|
|
|
MAJARO438 schreef: | mm ja klopt. we hebben meerdere malen gedate en ook afspraken gemaakt over wat we wel en niet willen. Als je daar dan beide ja op zegt doet dit wel heel veel pijn. |
Soms kan je iemand treffen die je niet helemaal voor jezelf hebt... Ik vind het wel benauwend door elkaar regels op te leggen wat je wel en niet wil!!!
Ik stel mij zo voor dat als men werkelijk verliefd is, het vanzelf weg ebt en elkaar ook een stukje ruimte hoort te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 11:29
Onderwerp: Verliefd
|
|
|
Als ik rustig zit en luister naar de woorden van dit lied... dan word ik 'Verliefd!" bijvoorbeeld deze zinsnede "You give us hope when we hopefully lost our way". Die Jezus waar ik dagelijks van mag getuigen, Die Jezus die de spil was in mijn relatie met mijn lieve Harma. Die Jezus die het leven van jongeren bewust een nieuwe richting in stuurt. Die Jezus, waarvan ik mag knielen "before Your throne".
Het is toch een hemels wonder dat er mensen zijn die hun relatie zo kort en bondig kunnen beschrijven in een lied. De Heer heeft mij een ander gave gegeven.. Er hier is iemand die de essentie van de boodschap verwoord in zo'n machtig aanbiddingslied.
Wonderful mericiful Savior Precious redeemer and friend Who would have thought that a lamb could Rescue the souls of men, Oh You rescue the souls of men
Counselor, comforter, keeper Spirit we long to embrace You offer hope when our hearts have Hopelessly lost the way, Oh we hopelessly lost the way
You are the One that we praise You are the One we adore You give the healing and grace our Hearts always hunger for, Oh our hearts always hunger for
Almighty infinite father Faithfully loving Your own Herein our weakness You find us Falling before Your throne, Oh we're falling before Your throne.
klik hier
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 11:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 23:14
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | dat laatste bestrijd ik ten zeerste. Gescheiden was gescheiden voor God.
Jouw antwoord is toch duidelijk. Deze mensen laten we gewoon hun hele leven lang boeten voor een slecht huwelijk.... |
God laat iets toe, met als gevolg van. Verwacht jij dat God zich aanpast aan ons? Dat zijn wij immers gewend in deze maatschappij, we passen de wet aan wanneer het problemen geeft?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 22:50
Onderwerp: oud en nieuw
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ah: de held op sokken!
|
Een chiwawa?..
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 22:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 22:40
|
|
|
HENK710 schreef: | Dan nog is het niet direct een aanval op een man, zoals jij het ergens wel oppakt. Dat is gewoon jammer, want je legt een veel zwaardere lading op het hele topic dan nodig is. |
Dat zou kunnen maar kom dan niet met een serieus reacie waar de man achtergesteld wordt....
Ik zag de humor er ook wel in....behalve de reactie van robbedoes die ging mij te ver...
Maar ondanks dat, veel reactie's op deze topic.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 22:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 22:13
|
|
|
HENK710 schreef: | Het verhaal is enkel ter illustratie, Mar. Begrijpend lezen heet zoiets. Voel je toch niet meteen aangevallen als er enkel vrouw staat... Hoe moeten vrouwen zich dan bijvoorbeeld voelen als ze in de Bijbel steeds horen dat er steeds tot de mannen gesproken wordt alsof de vrouwen niet in tel zijn? Het topic is overigens ook gewoon door een vrouw opgezet... |
De topic is geschreven vanuit een vrouw als reactie op die van een man...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 22:02
|
|
|
HENK710 schreef: | Waar staat dat ik aan mezelf denk (het gaat niet eens over mij)? Nogmaals, het verhaal zoals het geplaatst is, is geen schets van een totaalplaatje, dus het ontkent nergens de man in eenzelfde positie. Jammer dat je dat er toch van wilt blijven maken...anders snap ik je reacties al helemaal niet... |
CM bestaat niet alleen uit vrouwen, maar ook uit mannen... Het verhaal in welke opzicht ook, kwetst mij als man en als vader voor mijn kinderen...... Het zegt zoveel hoe het christelijke moraal van vrouwen tegen mannen aankijken.... Terwijl deze topic vanuit een man op poten gezet is......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 22:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:53
|
|
|
HENK710 schreef: | Humor is iets ongrijpbaars...het is en blijft iets subjectiefs. Maar het moet zeker nooit gelezen worden alsof er iemand mee aangevallen wordt als er in het verhaal enkel een deel van het geheel wordt beschreven... |
Henk alsejeblieft, denk niet alleen aan jezelf, probeer het te zien zoals bij een ander het kan overkomen.... Ik kan het wel aan, maar ben niet de enigste...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 21:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:45
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik zeg nergens dat je niet eerlijk bent en nee je moet niets ook dat zeg ik niet, Of wou je impliceren dat ik niet eerlijk ben??? |
Ik geef alleen aan hoe het bij mij overkomt... Niks meer en niet minder.... Gevoelens en emotie's liggen veel dieper dan hetgeen dat deze topic verwoordt.... Ook al is het als humor bedoeld, ik zie de humor er niet van in, op een christelijke datingsite..... Het kwetst andermans gevoelens....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 21:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De discussie ging erover of het Oude Testament echtscheiding verbood. |
Is dat wat je dan maar overboord moet gooien???... omdat het de OT is????... Terwijl dit een aanhangsel is voor ons???
Hetgeen dat ik er uit begrijp is, "gooi de OT maar door het raam..."???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 21:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:07
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Als je wat van me moet stuur je maar een mail... Dit gaat zo nergens over! |
Ik weet het, maar ben wel eerlijk ook op het forum... Tevens moet ik niks...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:01
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | |
Precies zo is ZINGA door het moraal verbannen op CM???? Ik ken haar anders....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:58
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Nergens maar dan ook nergens ontkent Henk dat... Man heb je nu echt niets beters te doen dan te zieken??? Zo jammer |
Dat is voor jou "het moraal"....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 20:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:49
|
|
|
Henk er zijn niet alleen vrouwen maar ook mannen die in dezelfde schuitje zitten als vrouwen.... Zij moeten soms ook de vrouwen taak op zich nemen waar jij blijkbaar geen weet van heb...
Die komen ook hier om CM voor, niet allleen ik....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 20:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is jammer dat de oosprong van het topic totaal verloren is gegaan door het gebazel over een ander onderwerp wat m.i. er totaal niks mee te maken heeft... Een parodie op de vrouw, dat was grappig, het was het antwoord om mijn gebruiksaanwijzing. Wat dit te maken heeft met autisme en moeders die met autistische kinderen begrijp ik totaal niet. En ik begrijp totaal niet waarom vaders zomaar door vrouwen aan de kant gezet worden in dit verhaal. Maar goed, ik weet ook dat er vrouwen zijn die vinden dat mannen helemaal geen meer moeten spelen in hun leven... |
Kijk caht. je begint het te begrijpen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik lees nog steeds niet dat echtscheiding verboden werd, en dat na scheiding men niet meer mocht trouwen...Overspel was wel verboden. |
Lees jij wel wat ik schrijf of zeg??? Ik zeg ook nergens dat echtscheiding verboden is... Dat kon wel in de OT, mits de man en/of de vrouw beseft dat het huwelijks verbond blijft bestaan totdat de dood hen scheidt...
De vraag is, hoe gaan wij als NT gelovigen daarmee om??? In onze tijd met de kennis "van de wet en de profeten".....waarvan de Here Jezus zegt dat die als aanhangsel aan de eerste en de tweede gebod hangen......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 19:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:36
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | of anders gezegd, maar hetzelfde bedoeld: 'Mooi zwart is niet lelijk'. |
Je zegt het.... Vooral wanneer er licht en warmte in brand....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:23
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | vermits het De Juiste Kerke is, moogt ge er zelfs in boerenkiel binnentreden, voorwaardelijk dat de kledij stemmig zwart (kleurnummer 170 in het Saab-kleurstalenboek ) is.
okee, niet bepaald de tale Kanaäans, maar voor mij agrarisch...eh..archaïsch genoeg |
Ben met je eens "zwart kan ook heel mooi zijn"....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 19:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je stelt mij te gemakkelijk dat het wel in de bijbel staat en daar hang je een hele absolute stelling aan. In de tijd van het OT was het toegestaan te scheiden, en de personen waren na die tijd vrij een nieuwe relatie aan te gaan. Graag een fundamentele reactie... |
Ik zal je geheugen opfrissen....
Quote: | Deu 22:22 Wanneer een mangevonden zal worden, liggende bij eens mans getrouwde vrouw, zo zullen zij ook beiden sterven, de man, die bij de vrouw gelegen heeft, en de vrouw; zo zult gij het boze uit Israel wegdoen. Deu 22:23 Wanneer er een jonge dochter zal zijn, die een maagd is, ondertrouwd aan een man, en een man haar in de stad zal gevonden, en bij haar gelegen hebben; Deu 22:24 Zo zult gij ze beiden uitbrengen tot de poort derzelver stad, en gij zult hen met stenen stenigen, dat zij sterven; de jonge dochter, ter oorzake, dat zij niet geroepen heeft in de stad, en den man, ter oorzake dat hij zijns naasten vrouw vernederd heeft; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen.
Chat zijn reactie:
De zonde ligt in mijn ogen niet dat ze seksueel contact hadden, maar dat ze gebonden waren aan een partner. En dat ze daarmee in overtreding waren. Niet de seksualiteit wordt volgens mij veroordeeld, maar veel meer dat ze aan een ander toebehoorden en daarmee contractbreuk pleegden. Op deze straf stond steniging, maar niet op seksualiteit voor het huwelijk. |
Staat in de topic "sex voor het huwelijk"....
Mat 5:31 Er is ook gezegd: Zo wie zijn vrouw verlaten zal, die geve haar een scheidbrief. Mat 5:32 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaten zal, anders dan uit oorzake van hoererij, die maakt, dat zij overspel doet; en zo wie de verlatene zal trouwen, die doet overspel. Mat 5:33 Wederom hebt gij gehoord, dat van de ouden gezegd is: Gij zult den eed niet breken, maar gij zult den Heere uw eden houden.
Het volgende wil ik ook erbij zeggen, dat voor Israel de man in het gezin het hoofd is, en dat hij voor God de piester van het gezin is.... Ik hoop alleen dat veel christelijke mannen zullen ontdekken wat het inhoud om een priester in het gezin voor God te willen zijn....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 19:18
|
|
Naar boven |
|
|