ChristianMatch

Forum

Berichten van HANNAH810
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 135 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HANNAH810
Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 23:18
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

ik wilde reageren op de berichten over de rijke jongeling, maar ik denk dat we opnieuw nogal afdwalen van het onderwerp SEX VOOR HET HUWELIJK.
ik heb dus opnieuw een topic geopend, haha.

kunnen we hier weer terug on topic.......... Knipoog smiley

de rijke jongeling is dus weggelopen richting;
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2856&lastPage=t#120460
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 23:15
BerichtOnderwerp: verkoop wat je hebt, en volg MIJ (de rijke jongeling)

manna begon in een ander topic over de rijke jongeling, en ik wil dat bericht hier nogmaals herhalen...................;

MANNA420 schreef:
Precies. De rijke jongeling leefde ook keurig de geboden na, maar het ontbrak hem aan één ding en dat was overgave aan Jezus. Je zou die rijkdom kunnen vertalen met zijn eigen verworven gerechtigheid.

Paulus zegt het ook in een van zijn brieven. Hij zou alles wel willen verliezen om Christus te winnen.

HANNAH810 schreef:
mooi voorbeeld dat je noemt, manna!
reken maar dat die rijke jongeling enorme moeite heeft gedaan om te kunnen zeggen;

zie; al deze geboden heb ik gehouden, zelfs van mijn jeugd af aan; wat ontbreekt me nog?

confronterend antwoordt Jezus dan;
verkoop alles wat je hebt......en VOLG MIJ!!

heb je zo goed je best gedaan; elke dag van je leven, om te leven zo Hij van je vraagt; jezelf genoegens ontzegt; je ingezet van je tenen tot het puntje van je hoofdhaar, en het is je nog best redelijk gelukt ook, als je het zeggen mag....................en dan zegt Jezus; volg Mij??? Geschokte, onthutste smiley

je zou toch verdrietig van Hem weglopen?
hoe kán Hij!!

WILLEM618 schreef:
De enige plaats, waarbij Jezus voorwaarden stelt aan de zaligheid.

ik ben het niet met je eens, willem;
de enige voorwaarde is overgave; Jezus onvoorwaardelijk te volgen, no mather what. dat de jongeling het zo getroffen heeft (met zichzelf) en vanaf zijn jeugd al zo vreselijk goed zijn best heeft gedaan de hemel te verdienen, is alleen een barriere, die Jezus aanwijst.

WILLEM618 schreef:
Iemand die alles zelf kon, en eigenlijk niet iets kon vinden wat er nog aan ontbrak. En dus gaf Jezus aan, waar zijn hart lag, in zijn goede werken, en in zijn bezittingen. Hij had jezus ook niet nodig, maar zocht alleen bevestiging. Om ook daar wat mee te zijn. Maar een Jezus die zijn verlosser was, had hij niet nodig. Maar Jezus gaf hem aan, dat hij alleen maar alles hoefde te verkopen wat hij had, en hij zou een schat hebben in de hemel. Maar dat was net effe te veel, DAT was zijn alles. En dat is nu net wat Jezus vraagt, ons hart.

ook dat ben ik met je oneens;
van huis uit ken ik je manier van denken, maar het is écht onbijbels; en ten diepste een voorwaardelijk geloof, om maar even een bevindelijke term te lanceren.
hij hoefde alleen maar........................?
hij hoefde NIETS

het IS volbracht.

overgave; Jezus volgen; dat is voldoende.
en de eerste stap die de Heere Jezus zet is het wegruimen van overtollige ballast; zijn rijkdom en zijn "wat-bén-ik-toch-vreselijk-goed-bezig-gevoel".

of je nu je bevestiging zoekt in "hoe goed je bezig bent je behoeften te ontkennen" of door "je (vrome) ego overeind te houden"; het is gewoon overtollige ballast, die je in de weg staat de Heere Jezus te volgen.
nogmaals; ik zie het "verkopen van alles wat hij heeft", als eerste stap van het volgen van Jezus; een eerste opdracht / aanwijzing.

en inderdaad; als die ballast ruimte heeft in je hart, kun je Hem niet met je gehele hart volgen, denk ik.

WILLEM618 schreef:
Daarbij staat echter wel, dat Jezus hem wel beminde. En dat is niet genoeg, maar zegt wel iets over hoe de jongeling er mee bezig was. En daarmee, dat we niet neer hoeven te kijken op iemand die er zoveel voor over heeft. Maar het blijft onvoldoende, in de ogen van God dan.

en het laaste schepje er boven op........... Knipoog smiley
de Liefde van Jezus was wel genoeg; ruim voldoende zelfs!!
God wil dat alle mensen tot bekering komen staat er in de bijbel.
Zijn liefde is groter, willem;
al was de jongeling nergens mee bezig, dan nóg had de Heere Jezus hem lief.
Gods liefde is namelijk ONVOORWAARDELIJK.
geen als.................ik dit
als.........................ik dat
als..........................en dan...........!!

nee, het is eenvoudig-weg rusten op het volbrachte werk van de Heere Jezus, om het maar even in reformatorische woorden te vangen.
en dat is het kanaal, waardoor God ons zalig kan maken; het geloof. het vertrouwen op Zijn Woord, dat waar is, omdat Hij het heeft gezegd;
stoppen met DOEN, ALS en JA MAAR.....(EEEERST zal een mens toch moeten voelen.........)
rusten is NIETS DOEN, alleen zeggen; dank U wel, Heere Jezus!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 5 juni 2012, 23:39
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:50
BerichtOnderwerp: Gebedsverhoring

XABIA794 schreef:
ik had het onlangs ook...
enkele leukerds van CM kwamen hier zo ook eens een weekend helpen met mijn tuin. Onbegonnen werk voor me.
Men haag is weer een haag ipv een bos Knipoog smiley
thnx Clown smiley

het was wel jammer dat de rest van de ploeg niet op kwam dagen, he?
hoever ben je met het opruimen van de takkenbos op je gazon?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 5 juni 2012, 21:33
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:34

FLOWERFUL304 schreef:
idd God geeft mij de kracht en de moed om op deze manier te leven. Engeltje smiley Ik leef deze manier eigenlijk voor mn eigen belang met alle gevolgen van dien. Het heeft geen zin de wereld te winnen en Hem te verliezen. Waarachtige christen zullen zeker wel verdrukking ondervinden, zij die geen compromie sluiten. Het zal moeilijker worden voor waarachtige christen om Jezus te volgen in komende tijden. En zijn er niet die dat ondervinden hedendaags tot de dood. In de toekomst zullen ze zelfs onthoofd worden en zelfs verraden worden door zo called broeders in christus. Maar is Hij het niet waard? Of nog beter, is mijn eigen belang id de eeuwigheid het niet waard?

mooie reactie, flowerful!
Ik heb dezelfde ervaring; God geeft ons de moed en kracht om het goede te doen! en ja; dat is wel eens lastig, dat klopt.

we mogen Hem in liefde volgen, met een hart dat vol is van Zijn liefdevolle warmte.
niet om ons eigen belang; maar omdat ons hart naar Hem uitgaat en Hij het meer dan waard is.
en het mooie is; in alles wat je op je pad tegen komt, wil Hij je er doorheen helpen; soms heel mooi, byzonder en wonderlijk om dat te ervaren!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:27

MANNA420 schreef:
Precies en God had deze jongeman blijkbaar rijk gezegend in materieel opzicht, alleen de jongen vond dat hij dat zelf verdiend had en er dus recht op had. Hij was niet bereid om offers te brengen. Zijn rijkdom was zijn afgod geworden.

nu ben ik het denk ik even niet met je eens;
ik denk dat hij wel degelijk bereid was offers te brengen, manna!
alleen..................als Jezus vroeg om alles weg te doen, en opnieuw te beginnen, was alles waar hij zo enorm voor gestreden heeft voorniets geweest;
voor niets jezelf helemaal weggecijfert om de zaligheid "te behouden"
voor niets, helemaal voor niets, dat hij zich genoegens ontzegt heeft, om maar bij de Heere Jezus / God in de gunst te komen.
zijn hele leven had hij zo enorm zijn best gedaan; van zijn jeugd af aan;
en dan..........ALLES VOOR NIETS GEWEEST?

Jezus mocht veel van hem vragen, maar dit was té veel!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:15

MANNA420 schreef:
Precies. De rijke jongeling leefde ook keurig de geboden na, maar het ontbrak hem aan één ding en dat was overgave aan Jezus. Je zou die rijkdom kunnen vertalen met zijn eigen verworven gerechtigheid.

Paulus zegt het ook in een van zijn brieven. Hij zou alles wel willen verliezen om Christus te winnen.

mooi voorbeeld dat je noemt, manna!
reken maar dat die rijke jongeling enorme moeite heeft gedaan om te kunnen zeggen;

zie; al deze geboden heb ik gehouden, zelfs van mijn jeugd af aan; wat ontbreekt me nog?

confronterend antwoordt Jezus dan;
verkoop alles wat je hebt......en VOLG MIJ!!

heb je zo goed je best gedaan; elke dag van je leven, om te leven zo Hij van je vraagt; jezelf genoegens ontzegt; je ingezet van je tenen tot het puntje van je hoofdhaar, en het is je nog best redelijk gelukt ook, als je het zeggen mag....................en dan zegt Jezus; volg Mij??? Geschokte, onthutste smiley

je zou toch verdrietig van Hem weglopen?
hoe kán Hij!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:37
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

THOMAS968 schreef:
Dan wordt het een VW-tje. Knipoog smiley

Thomas Engeltje smiley

volkswagens van de V&W ??
kennie goed zijn!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:39

WILLEMIJN232 schreef:
Alleen als je verkering met me wilt Visser...... Knipoog smiley
Anders komen er praatjes van..... Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

dat noemen ze nou met een mooi woord "chantage" willemijn!!

(nah nah visser...............mijn vraag is nog niet door willemijn beantwoord)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 17:21
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus

ZEELAND736 schreef:
Als ik even de overspelige vrouw neem uit de Bijbel...
Inderdaad God vergat haar haar zonden...maar Hij zei er wat bij....
""Gaat heen ...EN ZONDIG NIET MEER!!!!
Dus...hij was het zeker niet eens met wat ze had gedaan...Hij noemde het zonde...
Maar er was vergeving....
Zo denk ik ook aan de woorden...
Als we soms uit zwakheid in zonde vallen, zo mogen we niet twijfelen aan Gods genade,MAAR....OOK NIET DOORGAAN MET DIE ZONDE!!!( er niet in blijven liggen)

Dat is het denk ik ook wat Flowerful bedoeld!!!

ik denk eerder dat wat flowerful en ik van mening verschillen in wat je als zonde bestempelt.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:26

FLOWERFUL304 schreef:
Sorry hannah, leuk wat je schrijft maar wij zijn niet op dezelfde golflengte om dat even zo te zeggen. Gezien wat je allemaal hebt geschreven is het mij wel duidelijk dat jij zeer zeker mijn denkwijze niet kent want dan zou je wel begrijpen wat ik bedoel te zeggen.

laat ik nu denken dat ik wél je denkwijze ken, en óók begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar dat ik die visie inmiddels doorgroeit ben?

jij denkt anders dan ik; dat mag, dat kan, da's prima..............
(maar naar mijn bescheiden mening niet bijbels) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 23:06
BerichtOnderwerp: armoede in nederland

VISSER278 schreef:
O gut, sorry hoor mevrouw.......ik zal het nooooooooooooooooit meer doen hoor.

Gefrustreerde smiley Visser , die dacht nog zo ....... laat ik een ander kleurtje gebruiken , dan valt het op waar ie op reageert.

Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 23:03

VISSER278 schreef:
W-tje?????????????????? Clown smiley

niks ervan, visser!!

willemijn; ikke was EERST!

(zwijgen? wat is tat?) Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:24

ARENDINE325 schreef:
Die tekst gaat over heel wat anders dan over het samenvoegen van lichaam en geest... Je spreekt Flower erop aan dat ze teksten in context moet zien, het lijkt me goed dat je zelf ook de context niet vergeet. Ik vind je uitleg nogal vergezocht, de (con)teks(/x)t is niet van toepassing op wat je ermee probeert te onderbouwen.

je hebt hier een punt arendine;
de tekst die ik noem uit mattheus 19 wordt inderdaad gebruikt in het kader van echtscheiding; daar heb je helemaal gelijk in.

echter; God voegt meer samen dan alleen mensen, nietwaar?
ik denk dat het een basis beginsel is, dat wanneer God structuren samenvoegt, deze samengevoegd mogen blijven.

dit geld, zoals in mattheus 19 wanneer Hij twee mensen bijéén voegt, maar ook wanneer hij andere dingen samenvoegt, zoals bij de schepping van ons als mensen.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 4 juni 2012, 22:25
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:52

FLOWERFUL304 schreef:
idd is het moeilijk. Het is mijn keus. Het is net hoe diep je met God wil gaan en daar is een prijs voor te betalen. En die wil ik betalen. Want als ik mijn vleeselijke mens kruisig, kan mijn geestelijke mens groeien. Zegt paulus niet dat hij zijn lichaam dwingt om te doen wat hij wil. Nou daar ben ik idd geval mee bezig.

Maar ieder voor zich.

flowerful...................,
nogmaals; ik ken je denk-wijze;
maar;
"de vleselijke mens" is een term die gebruikt wordt voor je zondige aard, niet voor de lichamelijke behoeften die ieder mens (in meerdere of mindere mate) heeft.

ik ben er van overtuigd dat wij zijn geschapen naar het beeld van God; een drie-éénheid; lichaam, geest en ziel.

zoals God niet te delen is en alleen te "onderscheiden", is de mens ook niet te delen en alleen te onderscheiden.

zoals God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest ieder een eigen rol hebben, hebben ook bij ons lichaam, geest en ziel een eigen rol, met daarin eigen behoeften.
ze mogen gewoon lichamelijk, geestelijk en ziel(-ig) zijn.

probeer je eens voor te stellen wat er zou gebeuren wanneer je één van de Goddelijke naturen weg zou strepen.................het zou ons het eeuwig geluk kosten; het zou ons God zélf dus kosten!!!
- stel dat God de Vader ons niet in Christus aannam..........
- stel dat God de Zoon voor ons niet de Weg zou willen zijn.......
- stel dat God de Heilige Geest ons niet tot Hem leiden zou.........
dan was de gehele orde van God aan duizend gruzelementen geslagen, nietwaar?
een éénheid mag een éénheid blijven; dat is wat ik bedoel.

als je dan de mens daarnaast plaatst in gedachten...................?
- stel dat je ziel je identiteit niet zou zijn.............?
dan was je slechts een "iets" zonder emotie!
- stel dat je geest niet meer geestelijk was?
dan was je dierlijk..............!
- stel dat je je lichaam je lichaam niet laat zijn?
door jezelf te blokkeren kom je knel te zitten, en functioneer je niet meer volledig; je wordt een machine, en je geest en ziel komen niet zodanig tot hun recht als God zou willen.

nogmaals; ik pretendeer geen losbandig gedrag; verre van dat!
wat ik zeg is dat wanneer de bijbel de behoefte aan ontspanning niet verbiedt, God dat dus ook niet verbiedt; in dat verband noemde ik in voorgaande reacties een bijbelgedeelte, dus ik denk dat het onnodig is die bijdrage te herhalen.

je noemt in je reactie de behoefte aan fantasieen; ik denk dat je daar wel een punt hebt waar de "vleselijke" (lees; zondige) natuur enige begrenzing nodig kan hebben; gij zult niet begeren het huis van uw naaste, de os van uw naaste, de vrouw van uw naaste etc
er staat dus NIET dat je niet mag begeren; nee; er staat dat je niet mag begeren wat aan een ander toebehoort.

daarnaast wil ik je meegeven, dat er óók in de bijbel staat; "wat God dan samengevoegd heeft, scheidde de mens NIET."
God heeft het lichaam, (mét de behoeften van het lichaam) samengevoegd met de geest en de ziel;
en het is ons verboden te scheiden wat Hij samen heeft gevoegd, omdat het functioneren van het lichaam samenhangt met het funcitoneren van de geest en de ziel.
God wist al hoe wij het best functioneren vóórdat de psychologie dit had bewezen!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 4 juni 2012, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:25

FLOWERFUL304 schreef:
Het is wat ik heb ervaren. En ik denk dat wat ik heb ervaren mij wel duidelijk is en dat heb ik geschreven. En wat ik heb ervaren kan jij niet ervaren en omgekeerd natuurlijk. We zijn allemaal verschillend en ervaren het allemaal verschillend. En gaan er allemaal verschillend mee om.

als ik je verhaal zo lees, flowerful, zou ik het intepreteren als dat je boosheid naar God je als een wolk van diepe duisternis voorkwam, niet het zoeken naar een stukje ontspanning.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 15:44

WILLEMIJN232 schreef:
Dat ik een weekend in een huisje van Staatsbosbeheer op een locatie naar keuze heb gewonnen! Leuk nieuws op een regenachtige dag! Clown smiley

ooh wat leuk, zeg!! mag ik meeeeee?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:31
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

WILLEMIJN232 schreef:
Mijn slechtste moment? Dat ik digitaal een boek koop voor mijn e-reader en dat het me niet lukt om het er op te krijgen.....

Zou het dan toch zo zijn wat mijn moeder vroeger altijd zei? Zondagswerk is niet sterk????? Of ben ik gewoon een ontzettende digibeet????
Alle twee de opties zijn denkbaar he?

ga maar uit van t laatste, willemijn..............grinnik....... Knipoog smiley Engeltje smiley

ut sou mij ook somaar kenne gebeure........

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 3 juni 2012, 22:32
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 21:58

FLOWERFUL304 schreef:
Wat een liefde hebben jullie toch! Het ga julie goed. God bless.

dank je wel, flowerfull; geen groter Liefde dan Goddelijke liefde;
onvoorwaardelijk en zomaar "om niet" te ontvangen voor jou en voor mij!!

jij ook nogmaals Gods zegen gewenst!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 18:07

FLOWERFUL304 schreef:
Gefrustreerde smiley Weet je Hannah, Jij bent met het geloof opgevoed. Ik niet. En het doet mij verdriet om te zien dat de wereld van sex en lust waar ik uit ben gekomen, ook onder de christen wordt geleeft onder het mom van liefde.

ik ben in een starre geloofsvorm opgevoed, dat klopt. ik begrijp dat het voor jou verwarrend kan werken, te zien dat Christenen/kerkmensen ook fouten maken.

FLOWERFUL304 schreef:
Toen ik pas christen was stond ik van te kijken hoe christenen zo makkelijk sex voor of buiten het huwelijk om doen. Had ik niet verwacht aan te treffen in de christelijke wereld. Ik had meer reinheid daarin verwacht. Het geeft God bepaald geen glorie.

En ik sta er ook van te kijken hoe men het allemaal goed probeert te praten en dat zogenaamd uit naam van liefde of in naam van liefde, hoe je het ook wil noemen.

ik denk dat het anders is; men denkt het niet goed te praten, maar benadert de bijbel vanuit een andere hoek. er zijn mensen die inderdaad (proberen te) wachten met intimiteit tot zij opnieuw getrouwd zijn, en er zijn mensen die daar een andere visie op hebben, namelijk dat liefde en intimiteit samen behoren te gaan, al dan niet in een huwelijk.
ik redeneerde net als jij toen ik hier op christianmatch binnenkwam als proeflid, maar na enige tijd ga je de achtergronden en beweegredenen door middel van persoonlijke gesprekken soms wel beter begrijpen.

FLOWERFUL304 schreef:
Geloof me ik ben niet de enige die zo leeft. Ieder moet het zelf weten hoe die wil leven. En de manier hoe er dan op mij gereageerd wordt dan denk ik van" als jullie zoveel liefde in jullie hebben waarom raken ze dan zo snel geagiteerd en beledigd"? Ik citeer alleen wat in de bijbel staat geschreven.

je zult mij niet horen zeggen dat er iets mis is met je levensstijl, flowerful, echt niet.
wat ik wel denk te zien is dat je genaraliserend denkt; zie de donkergedrukte woorden......
(waar heb je gelezen van me, dat ik zou zijn voor sex/intimiteit vóór het huwelijk, overigens? Geschokte, onthutste smiley pas op voor aanname's he? Knipoog smiley )

jammer dat je me een sneer geeft; ik had niet het idee dat ik die had verdiend, en geagiteerd en beledigd ben ik ook al niet.
enneh..........dit is weer een aanname; namelijk dat ik/julliealleen zou willen horen wat er in mijn straatje zou passen;
juist door werkelijk te luisteren naar wat de ander denkt, vind en voelt kun je enorm veel leren. of je die visie dan voor jezelf overneemt is een tweede.
het is zélfs mogelijk een goed contact te hebben met mensen en tóch heel verschillend over bepaalde zaken te denken!!
dat heet dus respecteren van elkaars mening.

de tekst die je aanhaalt kun je terugvinden in psalm 69, als gebed, niet als stelling.

daarnaast kom je het nog tegen in openbaringen 22 ; 19
http://www.biblija.net/biblija.cgi?q=boek+des+levens&idq=38&l=nl&set=10&q1=1&qall=1&qids=ffffffffffffffffff3f
zoals je ziet, gebeurd dat niet zomaar; je zou de bijbel bewust moeten veranderen, om je naam uit het boek des levens te zien verdwijnen.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 3 juni 2012, 20:16
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:35

HERMAN968 schreef:
Het Woord is scherper dan enig tweesnijdig zwaard. Het snijdt niet alleen jezelf maar ook anderen. Niet zo vrijblijvend dus. Engeltje smiley

Gods Woord killed geen mensen harten, herman!
ook deze tekst uit hebreen 4, die je nu aanhaalt, pas je niet correct toe.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/hebr/4.html

'Gods Woord gaat door de geest, ziel, het hart, etc.............; deze tekst geeft op deze manier aan dat God door Zijn Woord toegang heeft tot elke vezel van ons mens-zijn.

dát is de strekking; geen vernietigende God, maar een God die in ons wonen en werken wil!!
met als extra toevoeging in vers 15 de conclusie van het betoog van Paulus dat we een God hebben die met ons mee kan voelen, barmhartig,
genadig en behulpzaam is.
"WANT wij hebben geen hogepriester die geen medelijden kan hebben, maar in alle dingen, net als wij, verzocht is geweest..........."
hannah......is gelukkig dat God haar niet aan mootjes snijdt!!

psalm 103 ; 5 Barmhartigen genadig is de HEERE, lankmoedig en groot van goedertierenheid!!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 3 juni 2012, 17:39
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 16:45

ik stel voor deze discussie verder te voeren in een ander topic dat ik zojuist gestart heb.

het zou ons hier de mogelijkheid geven om ontopic te blijven.

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2850&lastPage=t#120153

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 3 juni 2012, 16:55
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 16:43

FLOWERFUL304 schreef:
Het is zelf zo erg dat ik niet eens met jouw mag omgaan roelande 345. staat in 1kor 5:11. Sinds sex buiten het huwelijk toegeven aan begeerte is dus toegeven aan het pleasen van het vlees en dat als een levenstijl op na houdt dan kom je op:

Rom 8:5->Want zij, die naar het vlees zijn, hebben de gezindheid van het vlees, en zij, die naar de Geest zijn, hebben de gezindheid van de Geest. 6 Want de gezindheid van het vlees is de dood, maar de gezindheid van de Geest is leven en vrede. 7 Daarom dat de gezindheid van het vlees vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich niet aan de wet Gods; trouwens, het kan dat ook niet: 8 zij, die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.

Er zijn nog meer teksten die dat kunnen onderbouwen. En idd dat de liefde, de genade van God in deze situatie waar je je nu in verkeerd je niet kan scheiden van zijn liefde klopt. Maar de genade is dat je nog in leven bent, je ervan kan bekeren en het naar de maatstaven God's kan gaan doen. Want indien je deze levenstijl tot je dood aanhoudt dan is het idd hel. De bijbel is daar ook heel duidelijk over.

Liever dat ik herhaal wat er in de bijbel erover staat want dan kan je als je voor de troon van God (opb 20:12) komt te staan niet zeggen dat niemand je dat ooit heeft verteld. En als ik het niet vertel wordt ik ook nog verantwoordelijk voor gehouden als jij in deze situatie overlijdt. Nu ik het vertel wordt ik daar niet verantwoordelijk voor gehouden. We hebben elkaar te helpen het pad van God te bewandelen en het is een smal pad. Dit staat ook in de bijbel.

En nogmaals ik citeer alleen de bijbel. En ik citeer dat wat ik ook zelf in mijn eigen leven uit werk. 15 jaar bekeerd, 15 jr geen relatie en sex gehad. Ik ken ook 40+jr mannen die nog maagd zijn. Het is niet onmogelijk. Het begint met een keus. God's manier of je eigen. En God's manier is sterven aan je vlees, sterven aan je ik, je kruis dragen hoe je het ook allemaal wil noemen.

JOL252 schreef:
hoe weet jij in vredesnaam welke levensstijl roelande er op na houd?

erg hé die dwang om steeds maar je mond te pas en te onpas te moeten opentrekken omdat je straks anders voor de troon nog steeds in ongenade kan vallen!! Ik vraag me af welke God jij voor ogen hebt.

flowerfull, ik lees met verbijstering je bijdrage's.
ten eerste wil ik je gerust stellen; wanneer je je leven aan de Heere Jezus toevertrouwd hebt, en Hij je in genade heeft aangenomen, zal niets of niemand je ooit uit Zijn hand rukken;
dit betekent dat je dus niet je leven lang op je tenen hoeft te lopen om "je best te doen de hemel niet te verspelen" zoals je zei dat je daar bang voor bent.

weet je, het doet me echt (bijna letterlijk) pijn te lezen hoe je je geloof beleeft. het lijkt namelijk zo enorm op de geloofsstijl waar ik in ben opgevoed.

weet je, flowerfull;
je hoofd kan veel bijbelteksten bevatten, maar het laat je hart zo koud, en dat is zo enorm triest!!
ik hoop dat je Gods liefdevolle hart mag leren kennen; dat je een God mag zien die je liefheeft; onvoorwaardelijk, no mather what!
een God die als een vurige muur om je heen is, om je te beschermen en te verwarmen.
een God die je vast houd, wanneer jij dreigt te vallen.
een God die weet waar jij mee worstelt; waarover je misschien 's avonds in je bed ligt te huilen, of zelfs niet meer in staat bent om erom te huilen.
een God die het verdriet in de afgelopen 15 (?) jaren met je meebeleefd heeft, en begrijpt waarom mensen hun hart afsluiten, zodat er geen liefde meer IN of UIT kan, en zij koud en liefdeloos achterblijven en die koude doorgeven aan mensen om zich heen; zelfs dát begrijpt Hij.

daarnaast wil ik ook aangeven, dat je de rol van God onze Vader lijkt over te nemen door medemensen naar de hel te verwijzen; iets dat de Heere Jezus naar mijn weten nooit heeft gedaan, hoewel hij wel de mindere kanten in iemands leven durfde te benoemen.
en dat vind ik echt erg.

- laat al uw woorden als met zout beprenkeld zijn.
- lijd niet als iemand die zich met eens anders doen bemoeit. (je hoeft je niet "op te offeren" door iedereen neer te sabelen omdat God dat zou willen en je anders ook in het vuur zou verbranden..........dat is je wellicht zo geleerd met de bijbeltekst die je noemde onjuist uit te leggen, maar God wil geen liefdeloosheid maar barmhartigheid zien in ons leven)

hannah........hoopt oprecht dat je ogen open mogen gaan

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 3 juni 2012, 16:59
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 00:53

fijn dat je losgemaakt bent van zelfgerichtheid, roos;
maar eh; wat versta je daar (in het kader van deze discussie) precies onder?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 00:42

JOL252 schreef:
Die boot komt toch wel vol hoor ;) er is een God die zichzelf niet verloochend bij wat Hij heeft beloofd wat Zijn kids er soms ook van brouwen. Ook degenen die God menen in hun broekzak te hebben.

vandaar dat yes zegt dat de passagierslijst al bekend is jol....... Knipoog smiley

back on topic?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 00:08

GERRIT603 schreef:
Ik ben niet zo goed thuis in de bijbel en heb nu al een paar keer hier gelezen "zo heeft God ons geschapen", maar God heeft ons wel goed geschapen maar dat is door de zondeval toch allemaal veranderd?
Deze vraag komt bij mij boven als ik lees dat wij zo door God geschapen zijn.
Volgens mij kun in Jesaja 11 lezen hoe het voor de zondeval geweest is.
Nogmaals ik weet er niet zoveel vanaf, maak ik een denkfout?
Smiley die vol vragen zit

ook vóór de zondeval was de mens al geschapen met emoties, hormonen en de lichaamsbouw die we op dit moment hebben, gerrit;

ik ben opgevoed met de stelling die thomas gisteravond in zijn reactie weergaf, en dan geeft hij nog een wat zwakkere weergave dan destijds voor mij realiteit was.
en toch; lichamelijkheid en sexualiteit mogen gewoon onderdeel zijn/blijven van het leven, daar ben ik wel van overtuigd.
van welke principes je daarbij uitgaat, kan dan wel per persoon verschillen uiteraard.

zoals willemijn al aangaf; mensen die anders denken zijn niet per defenitie minder gelovig.
we mogen er toch van uitgaan dat iedereen zoekt naar hoe God wil dat we in het leven staan, ook wat sexualiteit en intimiteit betreft.
ik ken mensen die het ondenkbaar achten dat je als alleenstaande bij een andere single een kopje koffie drinkt, en voor hen is het al losbandig gedrag wanneer je je daaraan niet houd.
let wel; ook zij denken daarin een uiterst logische bijbels onderbouwde visie te hebben, he?
het is dus maar net wat je achtergrond, principes, waarden en normen zijn.

ook de reactie van roelande spreekt voor zich; kinderen zijn nog zo heerlijk ongerept en puur, en kunnen zonder enig gevoel van schaamte genieten.

ik denk dat vorming in de jeugd veel goeds, maar zeker ook veel kwaad kan doen!! het is toch eigenlijk erg, dat veel ouders hun kinderen leren lichamelijkheid te ontkennen en hun behoeften te onderdrukken?
ik denk dat er veel mensen zijn (zowel mannen als vrouwen) die dit in hun huwelijk meenemen, met alle eventuele blokkades in beleving en valse vormen van schaamte van dien!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 3 juni 2012, 00:27
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 16:46
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?

jojada wil graag komen naar de picknick, maar zou vanaf het station nog 53 minuten nodig hebben om op de picknick plaats te komen.

wie kan jojada van het station in ede afhalen?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 13:36

SHANITA130 schreef:
Hai Hannah,

Ja.

Wat een ontzettend leuk, goed idee! Lachende smiley

Je kan ook kratjes nemen dan...

als je daar het geld voor hebt kan dat inderdaad, shanita....
nog meer creatieve ideeen nodig? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 11:01

misschien is het een idee, bij de supermarkt wat kleine doosjes van hetzelfde formaat mee te nemen, shanita...........? Knipoog smiley

een rol inpakpapier (of gebruikt inpakpapier desnoods) en wat plakband om ze te bekleden, en het ziet er nog gezellig uit ook.

voor veel dingen zijn creatieve oplossingen te bedenken.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 19:35
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

voor mijn babbel-vriendin op msn................

(nooit meer denken dat ik het niet doe, he? Clown smiley )

http://www.youtube.com/watch?v=qFYWMCKGj84

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 19:23

maar eh.........dan blijft nog steeds de vraag van YES staan hoe men het oplost, wanneer men zich het vervullen van lichamelijke behoeften ontzegt en het gedachten-leven zuiver wil houden................ Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 2 juni 2012, 09:00
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HANNAH810
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 135 Volgende
Pagina 21 van 135