ChristianMatch

Forum

Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:02
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...

PIETER649 schreef:
jouw naam op cm is carmen, maar wat is je echte naam? pot of ketel? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik verbaas mij oprecht dat CM accepteerd dat er binnen dit topic op deze wijze over mensen met een andere geaardheid gesproken mag worden.
Persoonlijk vind ik het WALGELIJK Zieke smiley

Buiten dat het walgelijk is, is het ook bijzonder irritant dat de stortvloed aan veroordelingen, insinuaties en zelfs sommige regelrechte leugens maar door blijft gaan zonder op bijdragen van anderen te reageren.

Vandaar dat ik ook mn grenzen maar es op ga rekken, jij snap?

Lachende smiley

Nee Pieter daar snap ik helemaal niets van. Als ik op dit topic iets verkeerds heb gezegd over mensen met een andere geaardheid dan hoor ik dit heel graag van je. Kan ik mn excuses aanbieden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:57
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack

EDWIN451 schreef:

Hi Edwin,

Ik heb AW zelf nog niet bestudeerd, maar ik zit bij een gemeente die o.a. vanuit deze leer functioneert. En ik heb er wel wat vragen bij.

Andrew Wommack leert m.i. niet zozeer hoe je welvaart om je heen verzamelt, maar meer hoe je je houding t.o.v. je omstandigheden ten positieve kunt keren. Overal in de bijbel staat 'verheug je in de Here', ten alle tijden!

Dat is dus niet zo. Met name in de Bergrede worden vooral mensen die treuren en hongeren en dorsten 'zalig verklaard'.
In Jacobus 4 staat ook iets heel anders: "Nadert tot God, en Hij zal tot u naderen. Reinigt uw handen, zondaars, en zuivert uw harten, gij, die innerlijk verdeeld zijt. Beseft uw ellende, treurt en weent; uw gelach moet veranderen in treurigheid, en uw vreugde in neerslachtigheid."

Als je een probleem hebt, is niet het probleem het probleem, maar jij, hoe je er in staat. Even kort door de bocht gezegd.

Daar ben ik het in principe wel mee eens, hoewel het idd een beetje kort door de bocht is. Ik heb bij deze filosofie vaak het gevoel dat het welliswaar niet echt een 'prosperity teaching' is, maar dat het wel een 'verwend evangelie' is. D.w.z.; voortgekomen vanuit onze welvaart en ook alleen toepasbaar op mensen binnen onze welvaartstaat.

Het echte evangelie vind ik dat, wat je ook zonder het schaamrood op je kaken kunt verkondigen in bijv. een concentratiekamp in Noord-Korea. Als het die toets niet kan doorstaan, dan is het voor mij 'te licht bevonden'. En de positief-denken-formule werkt helaas niet in grote delen van de wereld. Het grootste gedeelte van de mensheid op deze bol lijdt. En je kunt er nog zo positief instaan, maar als je meer dan 40 dagen niet eet, ga je dood.

Hij heeft het over dat God al 2000 jaar gelden ons de zegen heeft gegeven (samen met de genade en onze genezing), maar het is aan ons om deze in ontvangst te nemen.

Hij beweert dat christenen de gelukkigste mensen ter wereld moeten zijn, maar helaas laat de praktijk vaak het tegendeel zien: christenen die door bijv. wettisch denken, zichzelf allerlei belemmeringen en zelfs schuldgevoelens opleggen, waardoor ze niet echt gelukkig zijn. En zo heeft hij meer voorbeelden, waarbij hij diep ingaat op bijbelverzen.

Ik ben het ermee eens dat de christenheid veel van haar élan is verloren, danwel heeft laten roven. Ik vraag me overigens af wat daar dan meer de oorzaak van is. Problemen? Of het gebrek daaraan? Heeft niet wellicht juist de welvaart ons hart 'vet' gemaakt en de vreugde van het kennen van God ondergesneeuwd?

Met God is het lachen! Blij zijn, niet stijf en religieus doen omdat Hij heilig is, maar uitbundige vreugde omdat Hij, de Schepper, onze Abba Vader is, die verheugd naar ons kijkt, veel meer van ons houdt dan wij ons überhaubt kunnen voorstellen en Zijn Zoon heeft gestuurd om voor onze zonden te sterven, opdat wij eeuwig leven hebben en dus mogen beseffen dat God zoveel liefde voor ons heeft.

Ja, helemaal waar. Maar ook waar is dat je soms moet lijden. En dat mag volgens mij ook. Ik heb een beetje een aversie gekregen tegen de opgelegde vrolijkheid waarmee mensen hun lijden proberen te ontkennen.

Daarnaast heb ik gemerkt dat er bij sommigen helemaal geen plaats is voor geestelijke strijd. Alles is al volbracht, ik hoef niets meer te doen; handje ophouden en ontvangen en vrolijk zijn.

Als je strijd voor God, als je nieuwe dingen onderneemt, kun je aangevallen worden. Soms is er gebedsstrijd nodig om iets te bereiken. Soms is er een tijd van vasten nodig om een strijd te winnen.

God heeft geen jokers van ons willen maken. Wij mogen met Hem strijden en werken in deze wereld. Sommigen hebben zware offers gebracht omwille van het evangelie. Betekent dit dan dat Jezus' offer niet voldoende was?

Ik ken mensen die idd vooral en alleen maar 'blij en verkwikt' uit de kerk willen komen. Zij willen ontvangen. En natuurlijk zijn al Gods gaven aan ons uitsluitend volmaakt en goed. Maar ik weet ook dat deze mensen soms in een geloofscrisis terechtkomen wanneer lijden hun pad kruist. Omdat dit niet in hun theologie past.

We hoeven niet smekend te bidden of God iets voor ons wil bewerkstellkigen, want dat heeft Hij 2000 jaar geleden al gedaan! We hoeven het alleen maar door geloof aan te pakken. Dat gaat dus over zegen, genezing etc.

Hm... hoe interpreteer jij dan bijv. Efeze 6: 10-20?

Ik kijk ook kritisch naar zaken, maar AW heb ik zelf gewoon niet kunnen betrappen op iets wat in strijd is met de liefde en goedheid van God!

Ik ga me nog in hem verdiepen.

Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:22

PIETER649 schreef:
Zwaan moet maar tegen een stootje kunnen, vind je niet?
Kijk wat voor schandaligs zij keer op keer op forum zet over mensen met een andere geaardheid- Boze smiley

Als we zo redeneren wordt het aan beide kanten steeds harder hé.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:15

PETRA944 schreef:
ik val haar niet aan, maar ben van mening aan het wisselen, probeer het te snappen hoe sommigge cristenen zijn, ik lees ze graag mensen wil redden, het evangelie wil brengen onder mensen en aan de ander ekant lees ik reacties over zondaren dat ik denk Smiley die vol vragen zit hoe wil jij zondaren redden als je niet weet er mee om te gaan, welke mensen wil jezus redden? zondaren, criminelen, hoeren, homo,s hetorosexuelen die zijn afgedwaald met sex en naar bv een parking gaan. Als jezus zou leven zou hij denk ik die mensen opzoeken, om ze te redden en te helpen. geduld met ze hebben, begrip, dit verbaasd me, iemand die het evangelie wil brengen onder mensen, maar niet weet hoe met mensen om te gaan, ze van zich afkeert omdat ze een zonde hebben. Ze niet meteen het evangelie aannemen, laat je ze vallen en komt als vrijwilliger niet meer opdagen. het verbaasd me , in mijn ogen is er niet veel inzicht in de mens etc. maar meer kerkelijke dingen in de hersenen gestampt, maar praktijk Smiley die vol vragen zit En zo iemand wil anderen mensen leren over jezus? zondaren redden, leren over jezus? of ben ik nou zo negatief hoe ik er tegen aan kijk?

Ik had het niet over jou Petra.

Als ik het goed begrepen heb ging Zwaan niet naar het vrijwilligerswerk om te evangeliseren, maar om iets te doen te hebben. Als je dat niet meer leuk vindt dan ben je idd vrij om niet meer te gaan. Daarover hoef je aan niemand verantwoording af te leggen. Al helemaal niet aan onbekende mensen op een anoniem forum.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 19:09

Ik ga me met opbouwende zaken bezighouden
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 19:06

PIETER649 schreef:
Ik vind dat Willemijn groot gelijk heeft Carmen!

Zwaan deelt hier iets persoonlijks op het forum waarmee zij het moeilijk heeft gehad.

Het meest lage en misselijke wat je dan kunt doen is m.i. iemand aanvallen en onderuit halen.

Maar goed, we moeten allemaal doen waar we goed in zijn niet waar?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 18:58

Quote:
En vrijwilligerswerk is toch om te werken? Als je op je werk iemand tegenkomt die je niet mag of ongemakkelijk bij voelt vertrek je toch ook niet zomaar??????

Zooo Willemijn; ga jij daarover tegenwoordig wat iemand hier op het forum wel of niet op zijn of haar (vrijwilligers)werk doet?

Dit vind ik echt te laag voor verder commentaar.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 2 oktober 2012, 19:07
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 18:44
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Zelfs de regen is niet eerlijk verdeeld...

http://www.youtube.com/watch?v=KX_xRnakjy4&feature=related

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 2 oktober 2012, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:04
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

JOL252 schreef:
hmm alleen bij mezelf dus... en wat voor stroom gebruik ik nu in de nacht... vreemde zaak.

Verdacht....

Heb je nix vreemds gemerkt vannacht?

http://www.youtube.com/watch?v=pY1_HrhwaXU&feature=related

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 2 oktober 2012, 15:04
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 21:50

GERRIT603 schreef:
ben jij niet te licht om aan dat klokkentouw te slingeren Smiley die vol vragen zit

Wordt aan gewerkt.. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 21:47
BerichtOnderwerp: Schilderkunst...

THOMAS968 schreef:
Impressionisme, Bal in Bourguival van Renoir.

Prachtig die jurk! Je brengt me op ideeen...
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:39
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

4 Annette

Als je nog een stageplek zoekt? Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 1 oktober 2012, 17:40
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:36

ANNETTE792 schreef:
Basiskennis boekhouding

(weet je hoe vies duitse zoete broodjes zijn Zieke smiley )

Boekhouding!!! Mééén Annette! HELD! Das bijna het moeilijkste wat er is!

Heel veel felicitaties enzo! ff bloemetjuh haluh....
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:34

GERRIT603 schreef:
CARMEN073 schreef:
Tssss, terugkrabbelen?

Smiley die vol vragen zit hebben jij en carmen soms gesolliciteerd bij het klooster om non te worden Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Nee ik word monnik Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:20

ZWAAN995 schreef:
zuster Carmen zal katje bevrijden

Knipoog smiley

<><

Zwaan

Zwaan, ik als verpleegztur... dat kun je de mensheid niet aandoen hoor (en katten ook niet)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:19

JOL252 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley

oops ...

Lol
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:13

JOL252 schreef:
wrom nie? een abessijn of devil rex kan wel een wolletje gebruiken ...

devil rex?! Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:11

ZWAAN995 schreef:
Kat is blij zie de stralen oogjes Verliefde smiley

Hij/zij kijkt droevig en z'n armpje ligt bijna uit de kom! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:06

ZWAAN995 schreef:

<><

Zwaan

Een kat in een trui vind ik niet oké! Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:03

ANNETTE792 schreef:
Geslaagd voor mn examen Lachende smiley
In een heel druk jaar met 2 zorgenkindjes (1 blijkt asperger te hebben en de andere had/heeft een motorische ontwikkelingsachterstand) tussendoor toch maar mooi voor elkaar gekregen. Stiekum ff trots op mezelf Coole smiley met zonnebril

Wil eerst weten wat voor examen...

k ga je niet feliciteren voor t examen zoete duitse broodjus bakken hoor Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 14:58
BerichtOnderwerp: Schilderkunst...

Om van te genieten:

http://www.youtube.com/watch?v=23hWMvSrZx8
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 13:27

SHANITA130 schreef:
In Christus ben je een nieuwe schepping, dat wil zeggen dat je de nieuwe levenswandel mag gaan in het licht van God, waarbij je telkens zoekt naar harmonie met God, je medemens, de natuur en je eigen innerlijk.

Seks mag een teken van lijfelijke liefde zijn, niet van onderdrukking. Dat is de juiste richting. Nogmaals, het heeft niets te maken met welke voorkeur, maar alles met hoe je seksualiteit in je relatie(s) gebruikt.

Bron: http://www.p-loog.info/Spiritueel/seksualiteit_in_bijbels_perspect.htm

Ik kan mij vinden in dit stuk.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het stuk van Shanita nog niet helemaal gelezen had voordat ik mijn vorige bijdrage had geplaatst. Verlegen lachende smiley

k Heb het nu wat beter doorgelezen en ik kom nu toch tot heel andere conclusies. Er zit inderdaad wat in.

Ik heb zelf veel afleiding nodig en variatie; sleur is voor mij dodelijk. In sexueel opzicht zou het een verademing zijn als ik dit in harmonie met mijzelf ten volle zou mogen ontplooïen. Het schrikbeeld van die ene partner waar je dan de rest van je leven, dag en nacht, tegenaan moet kijken heeft mij er lange tijd van weerhouden mij in een relatie te storten. Mijn droom was altijd om hierin een gezonde variatie aan te leggen; gewoon 1 man voor iedere dag. Dus 7 in totaal, of als je de rustdag in ere wilt houden; 6.
Dit lijkt me helemaal niet teveel gevraagd; je eet immers toch ook niet iedere dag worteltjes?
Heerlijk dat ik dit als christen niet meer hoef te onderdrukken!

Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden

Mannen kunnen zich nu aanmelden...

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 1 oktober 2012, 13:28
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 12:57

GERRIT603 schreef:

Boze smiley waar nonnen zijn om het klooster schoon te maken Boze smiley

de jongste non die ik ken is 87, die wil je niet in bad doen lijkt me Twijfelende smiley

Tssss, terugkrabbelen? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 12:36

WILLEMIJN232 schreef:
Je klaagt voordurend Chatuliem, je opmerkingen doen het forum geen goed,

Wil je deze opmerkingen ff staven met bewijzen Willemijn?

realiseer je dat eens.........
Sommige opmerkingen plaatsten heeft totaal geen meerwaarde.....

Wil je ook ff uitleggen waarom jij degene bent die mag bepalen welke opmerkingen meerwaarde hebben en wie dus wel en wie niet mogen reageren?

Waarom moet je zo nodig een stuk wat ik mooi vind weer esotorisch noemen?

Waarom mag dat niet?

Behalve dat het dat niet is komt het wat stokerig over......

Larie.

ik heb een mooie discussie met Bastiaan,

k Vraag me af of Bastiaan er ook zo over denkt? Bovendien moet je dan privé gaan als je er niemand bij wilt hé.

wat doe jij weer? Moet er weer zo nodig wat vervelends over zeggen.......Laat een ander eens.....

Omdat Chat het 'esoterisch' noemt? Is dat vervelend? Vind je het vervelend wanneer dingen in het licht komen doordat ze benoemd worden?

Zal ik je nu ook iedere keer lastig vallen met yoga?

Dat doe je al.

Of wat ik vind van praten in tongen? Of dat ik evangelie gemeentes niets mijn ding vind?
Respecteer een ander zijn/haar mening eens, net wat Annette al schrijft.......

De zaken omdraaien lijkt nog steeds de meest effectieve methode hé? Naar mijn mening ben jij de enige die hier iedere gelegenheid aangrijpt om de boel op stelten te zetten of persoonlijk getinte ruzies uit te lokken.

Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 11:52

En willen jullie nu ophouden met kibbelen?!! Anders neem ik jullie ff mee naar buiten... Duiveltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 11:47
BerichtOnderwerp: De laatste loodjes wegen soms het zwaarst

Voor iedereen die het nodig heeft:

THE HARDEST PART OF FAITH
by Gary Wilkerson

When I was a boy my father taught me one of the best faith-lessons I have ever learned. “Son, the hardest part of faith is always the last half hour. When you feel like giving up; when you feel that your life is off track; when you don’t hear from God anymore, just hold on — because the last half hour is the hardest part of faith.”

Have you ever driven on a long journey? You go hundreds of miles and the trip is going just fine. Finally you see a sign that says your destination is just 30 miles down the road. That last 30 miles can seem almost as long as the 500 miles you have just traveled. The last half hour of a journey is sometimes the hardest because you’re almost there and you have to hold on just a little longer.

“For you have need of endurance, so that when you have done the will of God you may receive what is promised” (Hebrews 10:36, ESV).

I know some of you feel like giving up but I want to encourage you to hold on just a little longer. You feel like the dream is not going to come to reality but God is saying to you, “Just hold on, child. Hold on, church. Hold on a few more minutes. Hold on a few more weeks — because your victory is just around the corner!”

I cannot tell you how many people I have met who had a word from God but the answer was slow in coming, they abandoned hope and now are living a life of mediocrity. If they had held on just a little longer, all the things God had spoken would have come true. But they have withdrawn from faith; withdrawn from valor; withdrawn from vision and purpose. They are living a life of quiet desperation because they no longer trust God or believe Him for great things. They are moving in their own strength without the power of God.

Do not give up hope. God is saving the best for last!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 11:16

JOL252 schreef:
http://www.overdenkingen.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=4326&Itemid=26

Ja, ik begrijp het verhaal; toch is de tong geen wapen. Daar zit toch wel een essentieel verschil in. Maar das te diepgaand en volledig off-topic.

Ik vind niet dat Zwaan zich heeft schuldig gemaakt aan de zaken genoemd onder jouw linkje.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 11:05

JOL252 schreef:
Woorden hebben kracht. De tong is een wapen, wat kan helen of vernietigen. Je kunt er mee zegenen en vervloeken. Onze taak als gelovigen die de Liefde (is een persoon, is Jezus) kennen is elkaar te zegenen en niet te vergelijken met dergelijke voorbeelden om aan te duiden hoe je een persoon beleeft. Het is maar waar je je gedachten mee vult (Zwaan).

Ik noem het maar even... want ik word hier een beetje triest van ...

Hoe kom je erbij dat de tong een wapen is? Volgens Jac 3 is de tong een roer. En een roer bepaalt je route en uiteindelijk je bestemming.

Je maakt hier een onterechte tegenstelling: zegenen tegenover het vergelijken van mensen om aan te duiden hoe je ze beleeft. Dat is een bijbels gegeven. Ik lees niet dat Zwaan iemand vervloekt.

Bovendien kan iedere vrouw die bijbelteksten uit Spreuken ter harte nemen.

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 10:26

ZWAAN995 schreef:
Spreuken 21:9
Het is beter te wonen op een hoek van het dak, dan met een kijfachtige huisvrouw, en dat in een huis van gezelschap.

Spreuken 21:19
Het is beter te wonen in een woest land, dan bij een zeer kijfachtige en toornige huisvrouw.

Spreuken 25:24
Het is beter te wonen op een hoek van het dak, dan met een kijfachtige huisvrouw, en dat in een huis van gezelschap.

Spreuken 27:15
Een gedurige druiping ten dage des slagregens en een kijfachtige huisvrouw zijn even gelijk.

Bepaalde vrouwen hier op CM geven niet de wijze uitspraken maar zijn listig als een spin en willen het laatste woord hebben die niet in de Bijbel staan maar leven vanuit een gevoel waardoor er ook wanorde is.
Bepaalde mannen durven de vrouwen te zeggen waar het op staat en leunen niet achterover van zitten en laten vrouwen het woord doen dat zijn softballen. Mannen die het woord recht durven te snijden en zeggen vanuit de Bijbel zijn mannen Gods wat niet liefdeloos is of negatief maar juist ervoor waarschuwen tegen de listen de wolf in schaapskleren ontmaskeren ervoor te weren. Mannen Gods blijf zo door gaan. Als we als vrouwen luisteren na Gods Woord maakt ons dat als vrouwen zachtmoedig en nederig van hart lees Spreuken 31.

<><

Zwaan

LOL! Waar zit de "Vind ik leuk knop!" Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 1 oktober 2012, 10:29
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 10:19
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis

Genesis 42

Ik kan het me nauwelijks voorstellen wat dat voor Jozef moet zijn geweest toen zijn broers ineens voor hem stonden. Heftig iig. Op dat moment herinnert hij zich de dromen van God weer; puzzelstukjes vallen ineens in elkaar. Mogelijk dat hij die dromen was vergeten. Of ze had uitgelegd als 'wishful thinking' oid.

Ik kan me voorstellen dat hij ze eerst 3 dagen in de gevangenis zet, om eerst zelf alles op een rijtje te krijgen. Hij vertrouwt ze niet, getuige zijn eis om Benjamin persoonlijk te zien. Later blijkt dat hij ze wel vergeven heeft (of vergeeft). Maar hen vertrouwen is een andere zaak.

Het valt mij op dat de broers van Jozef het hele gebeuren interpreteren als straf van God op hun zonde tegen Jozef. Zij lopen kennelijk al jarenlang met een schuldgevoel zonder dat ze daar ooit mee in het reine zijn gekomen. Ze hebben zelfs hun vader de waarheid in al die jaren niet verteld.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 1 oktober 2012, 10:20
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 27 Volgende
Pagina 3 van 27